1. spreek voor je zelf.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Gelukkig kennen we jou en je IQ langer dan vandaag op fok he?
1. het is een besluit van ministers uit Den Haag, niet van Rijkswaterstaat
2. je hebt er niet zoveel verstand van.
Inderdaad, ook al lijkt het soms in het buitenland minder georganiseerd te zijn qua verkeer dan in Nederland(denk bijv. aan Italië, Frankrijk, Spanje), het werkt qua doorstroming vele malen beter dan hoe het hier is, met al die regeltjes en al die mensen die zich er krampachtig aan houdenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Zeker met de hedendaagse auto's.
Gewoon lekker 150kmph cruisen op de cruiscontrol bij 3000rpm en de arm op de middenarmsteun.
120 gaat echt nergens meer over.
Maargoed de helft van de automobilsten durft de 120kmph al niet eens meer te rijden.
Ik rij regelmatig in het buitenland en het is altijd weer één grote frustratie als je in Nederland komt met alle sufkutten op de weg
Het optimum qua doorstroming ligt bijna altijd op 90 km/h, dat is gewoon uit te rekenen en dmv observaties te verifiëren.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:59 schreef Gillette_M5 het volgende:
Daarom. Dus doe dan maar 80 Km/u, nóg minder gevolgen! Of weet je wat, 70 misschien? Je moet immers elk voordeel kunnen benutten binnen de verkeersregels zeg ik maar.
Wat een reden zou zijn een flexibele max snelheid in te voeren, maar de 5 baans weg snachts om 3 uur ook 100 te moeten rijden is pure stompzinnigheid en koppige burocratie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doorstroming is vrij lastig te voorspellen maar de modellen die het meest overeen bleken te komen met de praktijk gaan er toch voor een wat lagere maar constantere gemiddelde snelheid het beste is voor de doorstroming op drukke wegen. Immers een te groot verschil tussen de verschillende weggebruikers speelt onnodig afremmen en optrekken in de hand.
maar dit zal inderdaad te complex voor je zijn
Ja, want modellen zijn gebaseerd op voorspelbaarheid.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doorstroming is vrij lastig te voorspellen maar de modellen die het meest overeen bleken te komen met de praktijk gaan er toch voor een wat lagere maar constantere gemiddelde snelheid het beste is voor de doorstroming op drukke wegen. Immers een te groot verschil tussen de verschillende weggebruikers speelt onnodig afremmen en optrekken in de hand.
maar dit zal inderdaad te complex voor je zijn
quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het optimum qua doorstroming ligt bijna altijd op 90 km/h, dat is gewoon uit te rekenen en dmv observaties te verifiëren.
1, 2 en 4 bevestigen je 'reputatie' op fok, bedankt!quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:01 schreef Gillette_M5 het volgende:
1. spreek voor je zelf.
2. troll
3. je meent er verstand van te hebben door je te baseren op modellen, je kan beter meer moeite stoppen in de infrastructuur en mensen die niet kunnen rijden.
4. je faalt.
Klopt, en daar gaat men ook naartoe. 't Is echter een technisch lastig verhaal. Op de A1 loopt nu een proef met een hogere snelheid op rustige momenten, en daar zitten al veel technische haken en ogen aan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een reden zou zijn een flexibele max snelheid in te voeren, maar de 5 baans weg snachts om 3 uur ook 100 te moeten rijden is pure stompzinnigheid en koppige burocratie.
Dit bevestigd inderdaad dat jij trolt, bedankt!quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
1, 2 en 4 bevestigen je 'reputatie' op fok, bedankt!
Nee, maar rijkswaterstaat neemt vaak achterlijke beslissingen ten aanzien van het openen en sluiten van stroken. Daar heb ik het over.quote:3 is onzin, want infrastructuur leg je niet zo snel effe aan, daar gaan meestal jaren overheen, áls er überhaupt al geld etc voor kan worden gevonden in Den Haag. Wederom, da's niet Rijkswaterstaat. Mensen die niet kunnen rijden, en wat dacht je daar met je toverstafje even aan te kunnen doen? Wederom: niet Rijkswaterstaat.
Conclusie: je praat poep.
Ja hoor, technisch lastig verhaal. Bron?quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Klopt, en daar gaat men ook naartoe. 't Is echter een technisch lastig verhaal. Op de A1 loopt nu een proef met een hogere snelheid op rustige momenten, en daar zitten al veel technische haken en ogen aan.
En dan nog: ook 's nachts is er sprake van uitstoot die gewoon meetelt in de statistieken. Da's een cijfer-verhaaltje. Misschien wachten op nóg schonere motoren, elektrische auto's etc. Dan komt deze factor te vervallen.
Stam +t.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:05 schreef Gillette_M5 het volgende:
Dit bevestigd inderdaad dat jij trolt, bedankt!
Je weet niet waar je 't over hebt.quote:Nee, maar rijkswaterstaat neemt vaak achterlijke beslissingen ten aanzien van het openen en sluiten van stroken. Daar heb ik het over.
Suggestie voor je.quote:Conclusie: je trolt enorm in mijn topic. Flikker even op aub.
Bij 2 rijbanen.quote:Het optimum qua doorstroming ligt bijna altijd op 90 km/h, dat is gewoon uit te rekenen en dmv observaties te verifiëren.
Je hoeft me niet te geloven hoorquote:Op donderdag 29 juli 2010 20:07 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ja hoor, technisch lastig verhaal. Bron?
Ja, anders sleep je er nog effe wat anders bijquote:Haken en ogen, wat dacht je van de mensen die niet kunnen rijden? Die moeten ze van de weg afhalen. Sowieso linksklevers.
Schopje TRU dan maar met 'jouw' topic?quote:Uitstoot, typisch zo'n Groenlinks verhaaltje, zoals de 'opwarming' van de aarde____!
Als je argumenten op zijn ga je over op een ander verbeteren. Typisch.quote:
Makkelijk om het af te serveren als een individueel probleem. Ja hoor, tuurlijk is dat mijn probleem ineens. Totdat je zelf met je rode knar op de weg vloekend op je stuur slaat als het weer vast staat door een achterlijke beslissing van Rijkswaterstaat. Maar neuh, het is immers iets wat jij als hinder ervaart toch?quote:Je weet niet waar je 't over hebt.
'Beslissingen die jij als achterlijk ervaart', laten we het daarop houden.
Wederom een bevestiging van jouw getroll.quote:
Rijstroken bedoel je.quote:
Je hebt geen bron, je faalt dus.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je hoeft me niet te geloven hoor.
agossiequote:Het systeem heeft veel in storing gelegen. Onder andere omdat de laatste tijd bij de vele werkzaamheden op de A1 nogal wat detectielussen beschadigd zijn geraakt.
Waarbij je wederom laat zien dat je niet uit bent op een serieuze discussie maar dit topic de vernieling in wilt helpen? Zei ik toch al? Heb ik jouw bevestiging niet voor nodig hoor.quote:Schopje TRU dan maar met 'jouw' topic?
Ja hoor, als ik je vervolgens om een bron enof onderbouwing vraag begin je te janken dat ik je niet geloof. Tot zover jouw geloofwaardigheid.quote:Je kan de normen prima onzin vinden hoor, ook complete nitwits mogelijk namelijk het internet met hun mening vervuilen, die vrijheid heb je. Feit blijft wel dat het vastgestelde normen zijn waaraan we ons dienen te houden als Nederland.
Een tokkie? Duidelijk! Helder! Slotje! Dat verklaar een hoopquote:Op donderdag 29 juli 2010 20:13 schreef Gillette_M5 het volgende:
Als je argumenten op zijn ga je over op een ander verbeteren. Typisch.Maar bedankt hoor, geen probleem. Zal er als tokkie aan denken de volgende keer mijn beste lulletje rozenwater.
Jochie toch, als jij een rood kruis ziet zonder dat je daarvoor met je oogjes een aanleiding/oorzaak kunt waarnemen, dan noemt iemand met jouw capaciteiten dat 'een achterlijke beslissing van Rijkswaterstaat'. Terwijl als je 't overzicht zou hebben over de hele situatie, in vogelvlucht zegmaar, dan weet je dat zo'n kruis niet voor niets gezet wordt. Maar blijf jij vooral met je boze vuistjes op je stuurtje slaan als je denkt dat dat opluchtquote:Makkelijk om het af te serveren als een individueel probleem. Ja hoor, tuurlijk is dat mijn probleem ineens. Totdat je zelf met je rode knar op de weg vloekend op je stuur slaat als het weer vast staat door een achterlijke beslissing van Rijkswaterstaat. Maar neuh, het is immers iets wat jij als hinder ervaart toch?
Het wordt een steeds kanslozer topic, je bent niet echt in staat om te lezen.quote:Wederom een bevestiging van jouw getroll.Klik ze zou ik zeggen.
QFTquote:Op donderdag 29 juli 2010 20:18 schreef DennisMoore het volgende:
Het wordt een steeds kanslozer topic
Ik praat je naar de mond, dat is alles.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Een tokkie? Duidelijk! Helder! Slotje! Dat verklaar een hoop.
Knulletje toch, hoeveel rij jij eigenlijk op jaarbasis? 12.000 KM?quote:Jochie toch, als jij een rood kruis ziet zonder dat je daarvoor met je oogjes een aanleiding/oorzaak kunt waarnemen, dan noemt iemand met jouw capaciteiten dat 'een achterlijke beslissing van Rijkswaterstaat'. Terwijl als je 't overzicht zou hebben over de hele situatie, in vogelvlucht zegmaar, dan weet je dat zo'n kruis niet voor niets gezet wordt. Maar blijf jij vooral met je boze vuistjes op je stuurtje slaan als je denkt dat dat oplucht.
Jij bent degene die het kansloze voedt. Ik druk je gewoon met de neus op de feiten, burgerlul.quote:Het wordt een steeds kanslozer topic, je bent niet echt in staat om te lezen.
Nogmaals, en nu zorgvuldig lezen he? De 100 km/h is een besluit uit Den Haag. Heeft te maken met milieunormen. Punt.
Die snelheid is bepaald toen auto's amper harder reden dan dat. Ook was de kwaliteit van de onderdelen (banden, remmen, abs, airbags) lang niet zo goed. De auto verbeterd en verbeterd maar mag alleen maar langzamer rijden. De snelheid van 120 is naar mijn weten ingevoerd zodat iedereen mee kon komen. In een tijd waar de auto al gauw 200 kan is het raar dat de maximale snelheid niet meegroeit met de kwaliteit van de wegen en auto's..quote:
Mensen die niet rekenen op tegengas.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:23 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die hun eigen topic vertrollen....
.
Even voor de mensen (niet TS blijkbaar) die wél geïnteresseerd zijn in de echte reden.quote:Datum: 12-05-2006
Dit betekent dat de al in voorbereiding genomen wegverbreding van 2x3 naar 2x4 rijstroken direct wordt gecombineerd met een verbreding naar 2x5 rijstroken. Hiermee worden de dagelijkse files tussen Amsterdam en Utrecht nog efficiënter aangepakt. Het is de bedoeling dat er vanaf 2010 – nog tijdens de werkzaamheden - al vijf rijstroken beschikbaar zijn voor het wegverkeer. De definitieve oplevering van het project is in 2012/2013 gepland. De kosten voor het MMA zijn berekend op 35 miljoen euro.
Het Meest Milieuvriendelijke Alternatief betekent een extra rijstrook per rijrichting tussen Holendrecht en de aansluiting Maarsen (21 kilometer) - bovenop de al geplande extra rijstrook - aan de kant van de middenberm. De maximumsnelheid wordt 100 km/u ter verbetering van de geluids- en luchtkwaliteit. De mogelijkheid om de snelheid in de toekomst te verhogen naar 120 km/u blijft openstaan, als dat wettelijk mogelijk is.
Nee, dat was de reden in 1973. Honderd per uur, in combinatie met een brandstofcrisis-hype (want eigenlijk was er geen tekort. Het werd alleen zo uitgelegd.)quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:26 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Die snelheid is bepaald toen auto's amper harder reden dan dat. Ook was de kwaliteit van de onderdelen (banden, remmen, abs, airbags) lang niet zo goed. De auto verbeterd en verbeterd maar mag alleen maar langzamer rijden. De snelheid van 120 is naar mijn weten ingevoerd zodat iedereen mee kon komen. In een tijd waar de auto al gauw 200 kan is het raar dat de maximale snelheid niet meegroeit met de kwaliteit van de wegen en auto's..
Tot zover jouw propagandapraatje van de overheid. Doet pijn he? Als je zelf zo'n suffe kantoorlul bent die voor de overheid werkt en faalt in het fatsoeneren van het wegennet. Laat staan het aan het rijden blijven houden met 'rekenmodelletjes'. Maar voor jouw geen punt met je leasebak die je gebruikt voor woon/werkverkeer en doet alsof je werkelijk overal komt als 'ervaringsdeskundige'.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:29 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.infrasite.nl/n(...)nieuwsberichten=4226
[..]
Even voor de mensen (niet TS blijkbaar) die wél geïnteresseerd zijn in de echte reden.
De geluids- en luchtkwaliteit worden echt niet slechter van auto's die 120 rijden. Dat deden ze ervoor ook al, maar het grootste deel van de tijd stond men stil. File. En wat is er nu mejeuvriendelijker? File of 120 (of sneller)?quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:29 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.infrasite.nl/n(...)nieuwsberichten=4226
[De maximumsnelheid wordt 100 km/u ter verbetering van de geluids- en luchtkwaliteit. De mogelijkheid om de snelheid in de toekomst te verhogen naar 120 km/u blijft openstaan, als dat wettelijk mogelijk is.]
Even voor de mensen (niet TS blijkbaar) die wél geïnteresseerd zijn in de echte reden.
Jawel, een stroom (doorrijdende) auto's met 120 km/h stoot meer uit dan dezelfde hoeveelheid auto's die met 100 km/h rijden. Pas als ze stilstaan, ga je dat effect van de file krijgen. Kwestie van uitrekenen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
De geluids- en luchtkwaliteit worden echt niet slechter van auto's die 120 rijden. Dat deden ze ervoor ook al, maar het grootste deel van de tijd stond men stil. File. En wat is er nu mejeuvriendelijker? File of 120 (of sneller)?
Dan zal toch een minister een besluit moeten nemen eerst. En in de toekomst, nog minder uitstoot per auto (o.a. door elektrisch rijden), dus dan zal dat steeds minder een issue worden idd.quote:Het is prettig om te lezen dat de mogelijkheid blijft openstaan "indien dat wettelijk mogelijk is". Probleem: Het IS al wettelijk mogelijk. Op een snelweg mag je namelijk al 120. En helaas weten we allemaal wat "openstaande mogelijkheden" betekenen: Het blijft openstaan tot het einde der tijden.
Die doorstroming kan makkelijk bij een snelheid van 120, ipv. 100, zolang die stroken maar openblijven. Maar neuh, we gooien één strook dicht en verhogen de snelheid.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En laat nou nét de kans op stilstaan en files kleiner zijn als de max. snelheid lager is.
Mijn god, je hebt nog nooit gehoord van de spoedwet wegverbreding en de voorwaarden waaronder een spitsstrook (waar bij de A2 overigens geen sprake van is) wettelijk open MAG?!quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:45 schreef Gillette_M5 het volgende:
Die doorstroming kan makkelijk bij een snelheid van 120, ipv. 100, zolang die stroken maar openblijven. Maar neuh, we gooien één strook dicht en verhogen de snelheid.
Dat zeg ik. De mogelijkheid blijft openstaan. Terwijl het met techniek niets te maken heeft. Gewoon vanaf pakweg 22.00 de snelheid hoger. Klaar. Hoeft niets voor aangepast te worden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:46 schreef Ringo het volgende:
Wat is er in godesnaam 'technisch complex' aan 's nachts de maximumsnelheid ophogen naar 120 km/uur? Wat een bureaucratisch nonsensargument. Gevalletje lange baan, hm?
Omdat het natuurlijk ook niet mag als het regent. Of er geen verlichting is op bepaalde stukken. Of het zou kunnen gaan regenen. Of er wegwerkzaamheden zijn. Of er misschien kevers over kunnen steken. En dan moet je gaan werken om dat bij te houden, en tja.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:46 schreef Ringo het volgende:
Wat is er in godesnaam 'technisch complex' aan 's nachts de maximumsnelheid ophogen naar 120 km/uur? Wat een bureaucratisch nonsensargument.
Als iets wettelijk bepaald is, dan is het bij jou einde argument. Terug naar de tijd dat homo's nog niet mochten trouwen, toen dacht je daar wellicht anders over.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mijn god, je hebt nog nooit gehoord van de spoedwet wegverbreding en de voorwaarden waaronder een spitsstrook (waar bij de A2 overigens geen sprake van is) wettelijk open MAG?!.
Ja, met de nadruk op mag. Bureaucratisch gelul van de eerste ordequote:Op donderdag 29 juli 2010 20:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mijn god, je hebt nog nooit gehoord van de spoedwet wegverbreding en de voorwaarden waaronder een spitsstrook (waar bij de A2 overigens geen sprake van is) wettelijk open MAG?!.
Tja, mijn zegen heb je. Maar dan pak je slechts één van de factoren: de (verwachte) intensiteit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat zeg ik. De mogelijkheid blijft openstaan. Terwijl het met techniek niets te maken heeft. Gewoon vanaf pakweg 22.00 de snelheid hoger. Klaar. Hoeft niets voor aangepast te worden.
Dat is dan ook een gedrocht van een wet. Die kan binnen vijf minuten (bij wijze van spreken) afgeschaft worden. Als al die mejeuclubjes nu eens ineens monddood konden worden gemaakt, bijvoorbeeld door ze niet meer te subsidiëren...quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mijn god, je hebt nog nooit gehoord van de spoedwet wegverbreding en de voorwaarden waaronder een spitsstrook (waar bij de A2 overigens geen sprake van is) wettelijk open MAG?!.
Nogmaals, DM, misschien moet je dit nare toontje reserveren voor de gevuldekoekenvergadering van maandagochtend.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mijn god, je hebt nog nooit gehoord van de spoedwet wegverbreding en de voorwaarden waaronder een spitsstrook (waar bij de A2 overigens geen sprake van is) wettelijk open MAG?!.
QFTquote:Op donderdag 29 juli 2010 20:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Als iets wettelijk bepaald is, dan is het bij jou einde argument. Terug naar de tijd dat homo's nog niet mochten trouwen, toen dacht je daar wellicht anders over.
Uhuh, wetten = bureaucratisch gelul.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:52 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ja, met de nadruk op mag. Bureaucratisch gelul van de eerste orde
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoedwet_wegverbredingquote:Op donderdag 29 juli 2010 20:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat is dan ook een gedrocht van een wet. Die kan binnen vijf minuten (bij wijze van spreken) afgeschaft worden. Als al die mejeuclubjes nu eens ineens monddood konden worden gemaakt, bijvoorbeeld door ze niet meer te subsidiëren...
En dat wil jij afschaffen? Okay! Dan gaan we weer terug naar de lange procedures met democratisch bepaalde wettelijke inspraakquote:De spoedwet was een voorstel van minister Roelf de Boer van Verkeer en Waterstaat om een groot aantal knelpunten in het wegennet versneld en vereenvoudigd aan te pakken. De knelpunten zullen met name door de aanleg van spitsstroken worden ontlast.
In vergelijking met de Tracéwet, die normaal moet worden gevolgd voor wegverbredingsprojecten, worden de procedures om wegen aan te passen aanmerkelijk vereenvoudigd en bekort.
Constantere stond er dan ook. Als het verschil tussen de snelste en langzaamste verkeersgebruikers gemiddeld 10 of 20 km/u is dan is het anticiperen eenvoudiger dan wanneer het verschil 40 of 50 km/u of zelfs nog meer is. Zeker op drukkere wegen voorkomt dat veel onnodig remmen en optrekken en bevordert het daarmee de doorstroming. Maar ik snap dat dit te complex is.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:03 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ja, want modellen zijn gebaseerd op voorspelbaarheid.
Een constante gemiddelde van 120 kan dan niet, maar 100 weer wel. Jaja, logica, modellen toch?
Totdat je er zelf mee wordt geconfronteerd. Dan denk jij inderdaad na of je niet beter een ander vak had willen uitoefenen. Helaas, je wist toen al niet beter bij je keuze, en nu nog niet. Wat kan zo'n schooldiploma ineens zijn waarde verliezen he?quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Uhuh, wetten = bureaucratisch gelul.
Dat moet inderdaad flexibeler kunnenquote:Op donderdag 29 juli 2010 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat een reden zou zijn een flexibele max snelheid in te voeren, maar de 5 baans weg snachts om 3 uur ook 100 te moeten rijden is pure stompzinnigheid en koppige burocratie.
Neen, alleen het stuk wat betrekking heeft op die bepalingen wanneer een strook open "mag". Er ligt een strook asfalt die op rustige tijden niet mag worden gebruikt en dat is waanzin ten top.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoedwet_wegverbreding
[..]
En dat wil jij afschaffen? Okay! Dan gaan we weer terug naar de lange procedures met democratisch bepaalde wettelijke inspraak.
Maargoed, veel autorijders hebben blijkbaar schijt aan democratie en wetten en belangen van andere mensen. Als zij maar lekker kunnen doorjakkeren en 10 minuutjes eerder op hun plaats van bestemming arriveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |