abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84604006
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken _O-

o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle. :')
Mjah, maar de A28 bij Zwolle is ook een echte bottleneck. Elke mongool kan bedenken dat zo'n extra spitsstrook niet gaat werken, verkeer van 2 naar 3 rijstroken sturen en na 8km weer naar 2 stroken :') En dan moeten de drukste afslagen (meppel) nog komen.
Zeker ook om bovenstaande post van mij. Ritsen kunnen Nederlanders ook niet.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:23:18 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84604078
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef kikoooooo het volgende:
Ritsen kunnen Nederlanders ook niet.
Klopt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:23:28 #33
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604085
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:18 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Echter kan het 'savonds na een uurtje of 8 prima hoor, imo.
:Y

Nog een lachertje. Tussen Apeldoorn en Deventer A1 heb je 3 rijstroken (loopt tot Bathmen zelfs). Wat doen ze om 19 uur? 1 strook dichtgooien. Gevolg, weer drukker omdat sommigen hardnekkig links blijven rijden of met 100 een vrachtwagen inhalen. Dat stuk staat er echt om bekend. Andersom richting Apeldoorn trouwens hetzelfde probleem rond een uur of 11/ 12 overdag _O-

Van Rijkswaterstaat snap ik echt weinig meer. Zogenoemd zou dit dan automatisch geregeld worden door detectielussen en poortjes bij t matrixbord. Maar er hangen ook camera's bij Deventer. Dus ze zien het als ze willen maar dan toch doodleuk dichthouden. A50 zelfde probleem trouwens. Het stuk vanaf Apeldoorn tot aan Arnhem waar je verplicht een stukje A12 moet meenemen als je richting Brabant gaat.
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:23:34 #34
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84604088
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken _O-

o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle. :')
Ik zou zeggen, kom eens hier kijken bij Rotterdam, A13/A20.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:23:56 #35
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604104
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 100
Klopt, maar niet altijd.
Scheer je weg!
pi_84604163
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat.

Het is toch godverdomme van de zotte dat ik op de A2 (zie plaatje hierboven) om 3 uur 's nachts maximaal 100km/u mag tuffen? Over 5 rijstroken? Waar niemand rijdt?
Inderdaad. Te schandalig voor woorden. Nederland probeert altijd het beste jongetje van de klas te zijn, maar als de Duitsers hier achter komen, lachen ze ons echt keihard uit. En terecht.

quote:
Dat je daar sochtends van Utrecht naar Amsterdam 100km/u mag, en dat dat beter is voor de doorstroming (want meer auto's op kortere afstand) dat snap ik. Echter snap ik niet dat die snelheden niet dynamisch zijn.
Inderdaad. Ik rij dat stuk regelmatig 's avonds na 22 uur, kan je dus makkelijk >120. Je bent niemand tot last.

quote:
En dan gaan ze daar ook nog eens de trajectcontrole weer inrichten :') Mongolide overheid.
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.

Die Duitsers zijn zo gek nog niet. ^O^
*verwijderd door Admin*
pi_84604173
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:23 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

:Y

Nog een lachertje. Tussen Apeldoorn en Deventer A1 heb je 3 rijstroken (loopt tot Bathmen zelfs). Wat doen ze om 19 uur? 1 strook dichtgooien. Gevolg, weer drukker omdat sommigen hardnekkig links blijven rijden of met 100 een vrachtwagen inhalen. Dat stuk staat er echt om bekend. Andersom richting Apeldoorn trouwens hetzelfde probleem rond een uur of 11/ 12 overdag _O-

Van Rijkswaterstaat snap ik echt weinig meer. Zogenoemd zou dit dan automatisch geregeld worden door detectielussen en poortjes bij t matrixbord. Maar er hangen ook camera's bij Deventer. Dus ze zien het als ze willen maar dan toch doodleuk dichthouden. A50 zelfde probleem trouwens. Het stuk vanaf Apeldoorn tot aan Arnhem waar je verplicht een stukje A12 moet meenemen als je richting Brabant gaat.
Ik snap sowieso niet wat het nut is om extra asfalt, wat er toch ligt, niet te gebruiken. 8)7
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:26:05 #38
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604198
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Mjah, maar de A28 bij Zwolle is ook een echte bottleneck. Elke mongool kan bedenken dat zo'n extra spitsstrook niet gaat werken, verkeer van 2 naar 3 rijstroken sturen en na 8km weer naar 2 stroken :') En dan moeten de drukste afslagen (meppel) nog komen.
Zeker ook om bovenstaande post van mij. Ritsen kunnen Nederlanders ook niet.
Ja. :D

En dan nog ff lekker provocerend die kentekenregistratiecamera's erbij hangen. Die willen ze ook op de A1 en A50 gaan hangen tzt. Zogenoemd om criminaliteit in de gaten te houden. Alsof een crimineel niet weet waar die camera's hangen en een provinciale weg pakt als ie kwaad wil. :')
Scheer je weg!
pi_84604231
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef JanJanJan het volgende:
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.

Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
pi_84604316
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Inderdaad.

maar Henk en Ingrid zijn toch PVVtokkies dus die mogen van mij het land uit, maar hier zijn andere topics voor
*verwijderd door Admin*
pi_84604400
Laten we ook niet vergeten dat de auto's van nu met gemak 120 kunnen, wat vroeger de topsnelheid was :'). En de moderne auto's zijn natuurlijk een stuk veiliger en hebben betere remmen.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_84604461
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Daar is geen bron voor nodig.
OMG |:(
*verwijderd door Admin*
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:33:05 #43
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604467
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Inderdaad. Te schandalig voor woorden. Nederland probeert altijd het beste jongetje van de klas te zijn, maar als de Duitsers hier achter komen, lachen ze ons echt keihard uit. En terecht.
Nog een leuke: ongeluk in Duitsland? Je kan gerust doorrijden. Wat doet men hier? Op de rem en aapjes kijken. Gevolg: kijkersfile :')

Laatst nog gezien, kettingbotsing in DLD, 3 of 4 wagens bij betrokken, tijdje oponthoud maar na wagens op vluchtstrook reed het echt weer door. Hier is dat pas opgelost als er echt niets meer te zien valt. Sommigen gaan nog op de rem als er een band in de berm ligt of een spiegel :')

quote:
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.

Die Duitsers zijn zo gek nog niet. ^O^
Trajectcontroles en nog eens flitsen *) Het is trouwens wel lekker doorrijden nu als je bij Den Bosch bent op de A2 en richting Utrecht wil. :Y Als je richting A59 wilt (richting Oss / A50 Zwolle) net zo. Was eerst een puinhoop. Andersom net zo, van A59 de A2 op, extra strookje erbij ^O^
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:33:33 #44
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84604485
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet wat het nut is om extra asfalt, wat er toch ligt, niet te gebruiken. 8)7
Procedures. Spitsstroken zijn makkelijker/sneller er doorheen te krijgen dan definitieve rijstroken. Dat de hele santekraam van camera's en controle de boel duurder maakt dan een echte rijstrook wordt meestal vergeten.

Te zot voor woorden, maar wat doe je eraan.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:36:13 #45
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604610
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
En dan te bedenken dat de meeste snelheidsmeters niet eens geijkt zijn. Bewust niet. Je zit er soms 6 tot 8 km/u onder. Bij sommige auto's klopt ie wel weer. Sneheidsmeter op je navigatie is wat betrouwbaarder maar soms ook uitkijken. Klopt ook lang niet altijd, maar wel vaker en beter dan zo'n ouderwetse in je auto. En je hebt een delay erop zitten, op je navigatiesnelheid.
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:36:38 #46
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84604633
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:33 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nog een leuke: ongeluk in Duitsland? Je kan gerust doorrijden. Wat doet men hier? Op de rem en aapjes kijken. Gevolg: kijkersfile :')

Laatst nog gezien, kettingbotsing in DLD, 3 of 4 wagens bij betrokken, tijdje oponthoud maar na wagens op vluchtstrook reed het echt weer door. Hier is dat pas opgelost als er echt niets meer te zien valt. Sommigen gaan nog op de rem als er een band in de berm ligt of een spiegel :')
[..]
Ik zat een keer in een kijkersfile, rijdt mijn voorganger tegen zijn voorganger. Want het is zo interessant zo'n ongeluk aan de andere kant. Dan zou je ook het liefst uitstappen om uit te leggen hoe je moet autorijden.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:37:03 #47
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604661
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:36 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik zat een keer in een kijkersfile, rijdt mijn voorganger tegen zijn voorganger. Want het is zo interessant zo'n ongeluk aan de andere kant. Dan zou je ook het liefst uitstappen om uit te leggen hoe je moet autorijden.
_O-
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:39:09 #48
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84604761
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Ik rij eigenlijk altijd max-5 bij trajectcontroles. Kun je nog altijd ff ergens snel inhalen en als dat niet hoeft, kun je voor het einde van de trajectcontrole al op het gas.
pi_84604860
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?

Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten

In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_84604958
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'

Bullshit

[ afbeelding ]

Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
Op stukken waar veel op en afritten zijn kan ik het nog wel begrijpen, maar tussen Utrecht en Amsterdam zitten 5(?) afritten? Bizar dat daar de max snelheid naar 100 is gegaan, er woont ook geen hond langs die weg.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:48:58 #51
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_84605215
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er mis met 120 per uur?
Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
Sisco Certified
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:50:19 #52
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84605288
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:43 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Op stukken waar veel op en afritten zijn kan ik het nog wel begrijpen, maar tussen Utrecht en Amsterdam zitten 5(?) afritten? Bizar dat daar de max snelheid naar 100 is gegaan, er woont ook geen hond langs die weg.
Wat te denken van het Noorden des lands? Tussen Zwolle en Groningen bijv. Of Zwolle Leeuwarden. Als je er 's morgens heenrijdt heb je de drukte de andere kant op staan. Maar ook relatief rustig. Staan ze er te flitsen :')
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:51:12 #53
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_84605344
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef Resistor het volgende:
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?

Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten

In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten ;)
en nu?
Sisco Certified
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:52:34 #54
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84605405
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
Tussen Rotterdam en Eindhoven (via A15/A2) zit ik tussen de 115 en 120 km/u gemiddeld. (gemeten met een gps tracker op gsm). Zowel 's ochtends heen als 's avonds terug. Dat zal wel veranderen als de vakantieperiode voorbij is :(
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:55:09 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84605538
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
_O- _O- _O-
Vanmorgen de A1 gereden, tot Amersfoort zat ik makkelijk aan de 120
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 21:57:42 #56
42184 crew  DaMart
pi_84605635
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'

Bullshit

[ afbeelding ]

Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
Vroeger mocht je daar gewoon 120 km/u rijden, en toen was het nog driebaans. En dan leggen ze meer rijstroken aan, en ineens moet ook de maximumsnelheid naar beneden... voor het inhalen heb je dan weinig aan die extra rijstroken, je hebt alleen meer parkeerplekken voor in de spits :').
pi_84605642
Italië _O_.

Waarom krampachtig vasthouden aan een bepaalde maximumsnelheid als er geen rede voor is. Goed besluit dit ^O^.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:59:31 #58
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84605720
Dit schijnt de reden te zijn voor 100 km/u op de A2:

quote:
Oorspronkelijk was het de bedoeling de A2 tot 2x4 te verbreden, met een Vmax van 120 km/h. Maar wegens de verwachte verkeerstoename achtte men een verbreding tot 2x5 noodzakelijk. Hiervoor moest echter weer een lange procedure worden doorlopen. Om die te verkorten is besloten de Vmax te verlagen tot 100 km/h zodat de verbreding naar 2x5 sneller uitgevoerd kon worden.
pi_84605773
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:51 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

en nu?
Gewoon, een ander argument dan het eeuwige milieu of veiligheid ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:02:04 #60
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84605855
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door :')
Scheer je weg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')