Mjah, maar de A28 bij Zwolle is ook een echte bottleneck. Elke mongool kan bedenken dat zo'n extra spitsstrook niet gaat werken, verkeer van 2 naar 3 rijstroken sturen en na 8km weer naar 2 strokenquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken
o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Echter kan het 'savonds na een uurtje of 8 prima hoor, imo.
Ik zou zeggen, kom eens hier kijken bij Rotterdam, A13/A20.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken
o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle.
Klopt, maar niet altijd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 100
Inderdaad. Te schandalig voor woorden. Nederland probeert altijd het beste jongetje van de klas te zijn, maar als de Duitsers hier achter komen, lachen ze ons echt keihard uit. En terecht.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat.
Het is toch godverdomme van de zotte dat ik op de A2 (zie plaatje hierboven) om 3 uur 's nachts maximaal 100km/u mag tuffen? Over 5 rijstroken? Waar niemand rijdt?
Inderdaad. Ik rij dat stuk regelmatig 's avonds na 22 uur, kan je dus makkelijk >120. Je bent niemand tot last.quote:Dat je daar sochtends van Utrecht naar Amsterdam 100km/u mag, en dat dat beter is voor de doorstroming (want meer auto's op kortere afstand) dat snap ik. Echter snap ik niet dat die snelheden niet dynamisch zijn.
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.quote:En dan gaan ze daar ook nog eens de trajectcontrole weer inrichtenMongolide overheid.
Ik snap sowieso niet wat het nut is om extra asfalt, wat er toch ligt, niet te gebruiken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:23 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nog een lachertje. Tussen Apeldoorn en Deventer A1 heb je 3 rijstroken (loopt tot Bathmen zelfs). Wat doen ze om 19 uur? 1 strook dichtgooien. Gevolg, weer drukker omdat sommigen hardnekkig links blijven rijden of met 100 een vrachtwagen inhalen. Dat stuk staat er echt om bekend. Andersom richting Apeldoorn trouwens hetzelfde probleem rond een uur of 11/ 12 overdag
Van Rijkswaterstaat snap ik echt weinig meer. Zogenoemd zou dit dan automatisch geregeld worden door detectielussen en poortjes bij t matrixbord. Maar er hangen ook camera's bij Deventer. Dus ze zien het als ze willen maar dan toch doodleuk dichthouden. A50 zelfde probleem trouwens. Het stuk vanaf Apeldoorn tot aan Arnhem waar je verplicht een stukje A12 moet meenemen als je richting Brabant gaat.
Ja.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Mjah, maar de A28 bij Zwolle is ook een echte bottleneck. Elke mongool kan bedenken dat zo'n extra spitsstrook niet gaat werken, verkeer van 2 naar 3 rijstroken sturen en na 8km weer naar 2 strokenEn dan moeten de drukste afslagen (meppel) nog komen.
Zeker ook om bovenstaande post van mij. Ritsen kunnen Nederlanders ook niet.
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef JanJanJan het volgende:
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.
Inderdaad.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Nog een leuke: ongeluk in Duitsland? Je kan gerust doorrijden. Wat doet men hier? Op de rem en aapjes kijken. Gevolg: kijkersfilequote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Inderdaad. Te schandalig voor woorden. Nederland probeert altijd het beste jongetje van de klas te zijn, maar als de Duitsers hier achter komen, lachen ze ons echt keihard uit. En terecht.
Trajectcontroles en nog eens flitsenquote:Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.
Die Duitsers zijn zo gek nog niet.![]()
Procedures. Spitsstroken zijn makkelijker/sneller er doorheen te krijgen dan definitieve rijstroken. Dat de hele santekraam van camera's en controle de boel duurder maakt dan een echte rijstrook wordt meestal vergeten.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet wat het nut is om extra asfalt, wat er toch ligt, niet te gebruiken.
En dan te bedenken dat de meeste snelheidsmeters niet eens geijkt zijn. Bewust niet. Je zit er soms 6 tot 8 km/u onder. Bij sommige auto's klopt ie wel weer. Sneheidsmeter op je navigatie is wat betrouwbaarder maar soms ook uitkijken. Klopt ook lang niet altijd, maar wel vaker en beter dan zo'n ouderwetse in je auto. En je hebt een delay erop zitten, op je navigatiesnelheid.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Ik zat een keer in een kijkersfile, rijdt mijn voorganger tegen zijn voorganger. Want het is zo interessant zo'n ongeluk aan de andere kant. Dan zou je ook het liefst uitstappen om uit te leggen hoe je moet autorijden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:33 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nog een leuke: ongeluk in Duitsland? Je kan gerust doorrijden. Wat doet men hier? Op de rem en aapjes kijken. Gevolg: kijkersfile
Laatst nog gezien, kettingbotsing in DLD, 3 of 4 wagens bij betrokken, tijdje oponthoud maar na wagens op vluchtstrook reed het echt weer door. Hier is dat pas opgelost als er echt niets meer te zien valt. Sommigen gaan nog op de rem als er een band in de berm ligt of een spiegel
[..]
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:36 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik zat een keer in een kijkersfile, rijdt mijn voorganger tegen zijn voorganger. Want het is zo interessant zo'n ongeluk aan de andere kant. Dan zou je ook het liefst uitstappen om uit te leggen hoe je moet autorijden.
Ik rij eigenlijk altijd max-5 bij trajectcontroles. Kun je nog altijd ff ergens snel inhalen en als dat niet hoeft, kun je voor het einde van de trajectcontrole al op het gas.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Op stukken waar veel op en afritten zijn kan ik het nog wel begrijpen, maar tussen Utrecht en Amsterdam zitten 5(?) afritten? Bizar dat daar de max snelheid naar 100 is gegaan, er woont ook geen hond langs die weg.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'
Bullshit
[ afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
Wat te denken van het Noorden des lands? Tussen Zwolle en Groningen bijv. Of Zwolle Leeuwarden. Als je er 's morgens heenrijdt heb je de drukte de andere kant op staan. Maar ook relatief rustig. Staan ze er te flitsenquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:43 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Op stukken waar veel op en afritten zijn kan ik het nog wel begrijpen, maar tussen Utrecht en Amsterdam zitten 5(?) afritten? Bizar dat daar de max snelheid naar 100 is gegaan, er woont ook geen hond langs die weg.
en nu?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef Resistor het volgende:
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?
Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten
In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten
Tussen Rotterdam en Eindhoven (via A15/A2) zit ik tussen de 115 en 120 km/u gemiddeld. (gemeten met een gps tracker op gsm). Zowel 's ochtends heen als 's avonds terug. Dat zal wel veranderen als de vakantieperiode voorbij isquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
Vroeger mocht je daar gewoon 120 km/u rijden, en toen was het nog driebaans. En dan leggen ze meer rijstroken aan, en ineens moet ook de maximumsnelheid naar beneden... voor het inhalen heb je dan weinig aan die extra rijstroken, je hebt alleen meer parkeerplekken voor in de spitsquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'
Bullshit
[ afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
quote:Oorspronkelijk was het de bedoeling de A2 tot 2x4 te verbreden, met een Vmax van 120 km/h. Maar wegens de verwachte verkeerstoename achtte men een verbreding tot 2x5 noodzakelijk. Hiervoor moest echter weer een lange procedure worden doorlopen. Om die te verkorten is besloten de Vmax te verlagen tot 100 km/h zodat de verbreding naar 2x5 sneller uitgevoerd kon worden.
Gewoon, een ander argument dan het eeuwige milieu of veiligheidquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |