abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:48:58 #51
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_84605215
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er mis met 120 per uur?
Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
Sisco Certified
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:50:19 #52
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84605288
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:43 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Op stukken waar veel op en afritten zijn kan ik het nog wel begrijpen, maar tussen Utrecht en Amsterdam zitten 5(?) afritten? Bizar dat daar de max snelheid naar 100 is gegaan, er woont ook geen hond langs die weg.
Wat te denken van het Noorden des lands? Tussen Zwolle en Groningen bijv. Of Zwolle Leeuwarden. Als je er 's morgens heenrijdt heb je de drukte de andere kant op staan. Maar ook relatief rustig. Staan ze er te flitsen :')
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:51:12 #53
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_84605344
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef Resistor het volgende:
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?

Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten

In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten ;)
en nu?
Sisco Certified
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:52:34 #54
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84605405
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
Tussen Rotterdam en Eindhoven (via A15/A2) zit ik tussen de 115 en 120 km/u gemiddeld. (gemeten met een gps tracker op gsm). Zowel 's ochtends heen als 's avonds terug. Dat zal wel veranderen als de vakantieperiode voorbij is :(
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:55:09 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84605538
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
_O- _O- _O-
Vanmorgen de A1 gereden, tot Amersfoort zat ik makkelijk aan de 120
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 21:57:42 #56
42184 crew  DaMart
pi_84605635
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'

Bullshit

[ afbeelding ]

Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
Vroeger mocht je daar gewoon 120 km/u rijden, en toen was het nog driebaans. En dan leggen ze meer rijstroken aan, en ineens moet ook de maximumsnelheid naar beneden... voor het inhalen heb je dan weinig aan die extra rijstroken, je hebt alleen meer parkeerplekken voor in de spits :').
pi_84605642
Italië _O_.

Waarom krampachtig vasthouden aan een bepaalde maximumsnelheid als er geen rede voor is. Goed besluit dit ^O^.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:59:31 #58
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84605720
Dit schijnt de reden te zijn voor 100 km/u op de A2:

quote:
Oorspronkelijk was het de bedoeling de A2 tot 2x4 te verbreden, met een Vmax van 120 km/h. Maar wegens de verwachte verkeerstoename achtte men een verbreding tot 2x5 noodzakelijk. Hiervoor moest echter weer een lange procedure worden doorlopen. Om die te verkorten is besloten de Vmax te verlagen tot 100 km/h zodat de verbreding naar 2x5 sneller uitgevoerd kon worden.
pi_84605773
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:51 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

en nu?
Gewoon, een ander argument dan het eeuwige milieu of veiligheid ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:02:04 #60
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84605855
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door :')
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:02:46 #61
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84605885
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hogere maxima, nul alcohol? Ik ben 100% voorstander!
^O^
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:04:34 #62
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_84605966
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:00 schreef Resistor het volgende:

[..]

Gewoon, een ander argument dan het eeuwige milieu of veiligheid ;)
wat maakt het nou uit hoeveel auto's er op de snelweg passen, er zal altijd een plaatsje voor jou en mij tussen zijn
Sisco Certified
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:07:51 #63
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84606110
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door :')
Den Haag en regionaal hebben ze iig door dat er wat moet gebeuren aan de N65. M.a.w.: dat gaat nog wel ff duren
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:10:59 #64
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84606246
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:07 schreef OEM het volgende:

[..]

Den Haag en regionaal hebben ze iig door dat er wat moet gebeuren aan de N65. M.a.w.: dat gaat nog wel ff duren
Ah +12 jaar dus. :9
Scheer je weg!
pi_84606871
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:59 schreef OEM het volgende:
Dit schijnt de reden te zijn voor 100 km/u op de A2:
[..]


:|W :|W :|W :|W :|W

Wat een faalland zijn we toch.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:27:22 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84607110
Die extreme snelheidsregulering hier in NL zorgt vooral voor paranoïde rijgedrag. En al helemaal die bloedirritante wisselingen tussen 120, 100 en 80 km zones. 100 op de snelweg is voor iedereen te langzaam, het voelt onnatuurlijk, je gaat expres jagen of je bent alleen maar bezig met je snelheid, ipv op de weg te letten. Het werkt heel simpel in het verkeer: hoe minder regels, hoe meer verantwoordelijkheid voor de weggebruiker, hoe veiliger zijn weggedrag. Wie wel eens vanuit Duitsland NL is binnengereden, weet dat; je bent de grens nog niet over of de stress begint, het plakken, de verkeersklonters, de ergernissen. De honderden wegkilometers daarvoor, inc. BMW's die je met 220 zijn voorbijgeraasd, zijn veel rustiger verlopen. Omdat je op Duitse wegen je eigen rijstijl mag ontwikkelen. Zolang je het verschil weet tussen de linkerbaan en de rechterbaan, heb je alle vrijheid. Dat geeft rust.
Maar kom daar maar eens om hier in deze overgecontroleerde heilstaat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:30:13 #67
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_84610183
Natuurlijk verhoogd een hogere snelheid enigszins de kans op ongelukken: binnen een bepaalde tijdseenheid moet je meer informatie verwerken (van een langer stuk weg) en er op reageren.

Echter zou, als je die argumentatie strikt volgt een snelheid moeten gelden van ten hoogste 30km/h. Dat gaat dus niet werken.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:36:51 #68
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84610459
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:41 schreef Benny6 het volgende:

[..]

thumbs up for more deaths ?
you are a sad creature |:(
Jij gelooft alle leugens die ze je hier vertellen?
pi_84611053
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

Jij gelooft alle leugens die ze je hier vertellen?
En vele andere Nederlanders met hem die geïndoctrineerd zijn door de overheid om het malafide flitsbeleid maar door ieders strot te kunnen drukken.
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:00:53 #70
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84611280
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:30 schreef Frezer het volgende:
Natuurlijk verhoogd een hogere snelheid enigszins de kans op ongelukken: binnen een bepaalde tijdseenheid moet je meer informatie verwerken (van een langer stuk weg) en er op reageren.

Echter zou, als je die argumentatie strikt volgt een snelheid moeten gelden van ten hoogste 30km/h. Dat gaat dus niet werken.
Zo zwart op wit is die regel niet. Het is dus onmogelijk om die toe te passen in het verkeer onder het mom van veiligheid. Snelheid is nog wel de kleinste marge van veiligheid.
pi_84611333
Ik vind het prima zo. Relatief gezien de minste verkeersdoden in Europa en dat voor zo'n beetje de drukste wegen van Europa...
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:07:23 #72
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_84611524
quote:
Het Italiaanse parlement....
Mensen met een Italiaanse sportwagen legaliseren hardrijden.. :')
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:32:24 #73
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84612387
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef Tism het volgende:

[..]

Mensen met een Italiaanse sportwagen legaliseren hardrijden.. :')
Bazen ^O^
Scheer je weg!
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:36:24 #74
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_84612500
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Eens.

Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.

Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)

Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
Dat kan inderdaad prima bij het eerste blok, daarom hebben ze in bijvoorbeeld Duitsland de rest van de blokken weg gelaten.
pi_84614689
buzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')