Kijk, zo hoort dat. In dit land is het omgekeerd: hoe meer snelweg hoe lager de maximum snelheid.quote:Italië verhoogt maximumsnelheid
Het Italiaanse parlement heeft woensdag definitief ingestemd met de wijziging van een aantal verkeersregels. Zo kan de maximumsnelheid op een aantal plaatsen worden verhoogd. Ook mogen sommige groepen bestuurders helemaal geen alcohol meer drinken.
Dit meldden Italiaanse media. Italië kent brede snelwegen zoals in de Povlakte, waar auto's tientallen kilometers alsmaar rechtdoor rijden. Daar kan de maximumsnelheid nu bij goed weer met matrixborden worden verhoogd van 130 naar 150 kilometer per uur.
Jongeren tussen de achttien en 21 jaar mogen vanaf nu geen druppel alcohol meer op hebben als zij rijden. Hetzelfde geldt voor iedereen die nog geen drie jaar een rijbewijs heeft, en beroepschauffeurs die een bus, taxi of vrachtwagen besturen. De nachtelijke verkoop van alcohol in wegrestaurants wordt aan banden gelegd.
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)_maximumsnelhei.html
thumbs up for more deaths ?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Kijk, zo hoort dat. In dit land is het omgekeerd: hoe meer snelweg hoe lager de maximum snelheid.
Wat is er mis met 120 per uur?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Kijk, zo hoort dat. In dit land is het omgekeerd: hoe meer snelweg hoe lager de maximum snelheid.
Oke, graag even een bron dat een hogere snelheid zorgt voor meer doden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:41 schreef Benny6 het volgende:
[..]
thumbs up for more deaths ?
you are a sad creature
In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'quote:
Da's toch gewoon logisch.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Oke, graag even een bron dat een hogere snelheid zorgt voor meer doden.
Dat is net geen bs.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'
Bullshit
[ afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
150 is meer.quote:
Inderdaad, maar 100km/u is wel bullshit. Het hoeft niet meteen 150 te zijn, maar 120 is wel het minste wat je mag verwachten.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is net geen bs.
Dat je vind dat het te langzaam gaat ok maar wij hebben itt Italie heel veel afslagen en opritten per kilometer
Daar is geen bron voor nodig.quote:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:41 schreef Benny6 het volgende:
[..]
thumbs up for more deaths ?
you are a sad creature
Koos Spee propagandaquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:57 schreef OEM het volgende:
[..]
http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf
Anders lees je even het stuk door + de gebruikte bronnen daarin.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Koos Spee propaganda
Wij van WC-eend...
Ja dohquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Anders lees je even het stuk door + de gebruikte bronnen daarin.
Leren lezen...quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:01 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ja doh
Wat de ongevalskans betreft, geldt dat snelheid een grotere rol speelt in complexere situaties (bijvoorbeeld op wegen binnen de bebouwde kom) dan op minder complexe wegen (bijvoorbeeld op autosnelwegen).
Dus stelling dat snelheid = meer ongevallen op snelweg is onderuitgehaald.
Leuke bron, op zich klinkt het allemaal logisch, alleen lees je nergens iets terug over het verhaal uit de OP. Er staat niets in over het aantal ongevallen als IEDEREEN harder zou gaan rijden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:57 schreef OEM het volgende:
[..]
http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf
Nee.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:05 schreef OEM het volgende:
[..]
Leren lezen...
Grotere snelheid = grotere kans op ongelukken op snelweg
Grotere snelheid = nog grotere kans op ongelukken op bibeko-wegen
Dat moet jij eens doen ja. Ik geloof dat je het stuk niet eens hebt gelezen. Of je leest selectief om je gelijk te halen. Vermoed het laatste.....quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:05 schreef OEM het volgende:
[..]
Leren lezen...
Grotere snelheid = grotere kans op ongelukken op snelweg
Grotere snelheid = nog grotere kans op ongelukken op bibeko-wegen
Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als de max naar, zeg 140, gaat. Gaat de massa dan ook 140 rijden of blijven we een beetje 110 doorsukkelen zoals er nu gereden wordt? Snelheidsverschil met vrachtwagens wordt ook tricky (zeker op 2 strooks). Als je ziet hoe veel idioten er nu al met 90 hun auto er voor gooien als je gaan inhalen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:10 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Leuke bron, op zich klinkt het allemaal logisch, alleen lees je nergens iets terug over het verhaal uit de OP. Er staat niets in over het aantal ongevallen als IEDEREEN harder zou gaan rijden.
Verder zegt die bron ook dat hogere snelheden zorgen voor grotere ongelukken, maar dat dit in mindere mate geldt voor autosnelwegen.
Dat.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:13 schreef OldJeller het volgende:
Mag ook wel in Nederland. Het staat toch vol met matrixborden hier, en vaak zijn de wegen erg rustig, zodat men gerust en veilig 130 of 140 km/h kan rijden.
Maar daar wil men waarschijnlijk niet aan, want met een camera in de bosjes zitten en mensen lekker geld aftroggelen is veel aantrekkelijker.
Tja, dit is Nederland. Hier kan men niet rijden. Vooral in en uitvoegen schijnt nogal een probleem te zijn, en hierdoor worden ook vaak files door veroorzaakt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als de max naar, zeg 140, gaat. Gaat de massa dan ook 140 rijden of blijven we een beetje 110 doorsukkelen zoals er nu gereden wordt? Snelheidsverschil met vrachtwagens wordt ook tricky (zeker op 2 strooks). Als je ziet hoe veel idioten er nu al met 90 hun auto er voor gooien als je gaan inhalen.
Maar wat mij betreft hoe eerder hoe beter de max omhoog
Mjah, je zou dat niet altijd kunnen doen. Daarvoor is het Nederlandse snelwegennet gewoon veel te vol en druk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als de max naar, zeg 140, gaat. Gaat de massa dan ook 140 rijden of blijven we een beetje 110 doorsukkelen zoals er nu gereden wordt? Snelheidsverschil met vrachtwagens wordt ook tricky (zeker op 2 strooks). Als je ziet hoe veel idioten er nu al met 90 hun auto er voor gooien als je gaan inhalen.
Maar wat mij betreft hoe eerder hoe beter de max omhoog
Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstrokenquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat.
Het is toch godverdomme van de zotte dat ik op de A2 (zie plaatje hierboven) om 3 uur 's nachts maximaal 100km/u mag tuffen? Over 5 rijstroken? Waar niemand rijdt?
Dat je daar sochtends van Utrecht naar Amsterdam 100km/u mag, en dat dat beter is voor de doorstroming (want meer auto's op kortere afstand) dat snap ik. Echter snap ik niet dat die snelheden niet dynamisch zijn.
En dan gaan ze daar ook nog eens de trajectcontrole weer inrichtenMongolide overheid.
Eens.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Tja, dit is Nederland. Hier kan men niet rijden. Vooral in en uitvoegen schijnt nogal een probleem te zijn, en hierdoor worden ook vaak files door veroorzaakt.
A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 100quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken
o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle.
Mjah, maar de A28 bij Zwolle is ook een echte bottleneck. Elke mongool kan bedenken dat zo'n extra spitsstrook niet gaat werken, verkeer van 2 naar 3 rijstroken sturen en na 8km weer naar 2 strokenquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken
o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Echter kan het 'savonds na een uurtje of 8 prima hoor, imo.
Ik zou zeggen, kom eens hier kijken bij Rotterdam, A13/A20.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken
o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle.
Klopt, maar niet altijd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 100
Inderdaad. Te schandalig voor woorden. Nederland probeert altijd het beste jongetje van de klas te zijn, maar als de Duitsers hier achter komen, lachen ze ons echt keihard uit. En terecht.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat.
Het is toch godverdomme van de zotte dat ik op de A2 (zie plaatje hierboven) om 3 uur 's nachts maximaal 100km/u mag tuffen? Over 5 rijstroken? Waar niemand rijdt?
Inderdaad. Ik rij dat stuk regelmatig 's avonds na 22 uur, kan je dus makkelijk >120. Je bent niemand tot last.quote:Dat je daar sochtends van Utrecht naar Amsterdam 100km/u mag, en dat dat beter is voor de doorstroming (want meer auto's op kortere afstand) dat snap ik. Echter snap ik niet dat die snelheden niet dynamisch zijn.
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.quote:En dan gaan ze daar ook nog eens de trajectcontrole weer inrichtenMongolide overheid.
Ik snap sowieso niet wat het nut is om extra asfalt, wat er toch ligt, niet te gebruiken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:23 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nog een lachertje. Tussen Apeldoorn en Deventer A1 heb je 3 rijstroken (loopt tot Bathmen zelfs). Wat doen ze om 19 uur? 1 strook dichtgooien. Gevolg, weer drukker omdat sommigen hardnekkig links blijven rijden of met 100 een vrachtwagen inhalen. Dat stuk staat er echt om bekend. Andersom richting Apeldoorn trouwens hetzelfde probleem rond een uur of 11/ 12 overdag
Van Rijkswaterstaat snap ik echt weinig meer. Zogenoemd zou dit dan automatisch geregeld worden door detectielussen en poortjes bij t matrixbord. Maar er hangen ook camera's bij Deventer. Dus ze zien het als ze willen maar dan toch doodleuk dichthouden. A50 zelfde probleem trouwens. Het stuk vanaf Apeldoorn tot aan Arnhem waar je verplicht een stukje A12 moet meenemen als je richting Brabant gaat.
Ja.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Mjah, maar de A28 bij Zwolle is ook een echte bottleneck. Elke mongool kan bedenken dat zo'n extra spitsstrook niet gaat werken, verkeer van 2 naar 3 rijstroken sturen en na 8km weer naar 2 strokenEn dan moeten de drukste afslagen (meppel) nog komen.
Zeker ook om bovenstaande post van mij. Ritsen kunnen Nederlanders ook niet.
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef JanJanJan het volgende:
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.
Inderdaad.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Nog een leuke: ongeluk in Duitsland? Je kan gerust doorrijden. Wat doet men hier? Op de rem en aapjes kijken. Gevolg: kijkersfilequote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Inderdaad. Te schandalig voor woorden. Nederland probeert altijd het beste jongetje van de klas te zijn, maar als de Duitsers hier achter komen, lachen ze ons echt keihard uit. En terecht.
Trajectcontroles en nog eens flitsenquote:Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.
Die Duitsers zijn zo gek nog niet.![]()
Procedures. Spitsstroken zijn makkelijker/sneller er doorheen te krijgen dan definitieve rijstroken. Dat de hele santekraam van camera's en controle de boel duurder maakt dan een echte rijstrook wordt meestal vergeten.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet wat het nut is om extra asfalt, wat er toch ligt, niet te gebruiken.
En dan te bedenken dat de meeste snelheidsmeters niet eens geijkt zijn. Bewust niet. Je zit er soms 6 tot 8 km/u onder. Bij sommige auto's klopt ie wel weer. Sneheidsmeter op je navigatie is wat betrouwbaarder maar soms ook uitkijken. Klopt ook lang niet altijd, maar wel vaker en beter dan zo'n ouderwetse in je auto. En je hebt een delay erop zitten, op je navigatiesnelheid.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Ik zat een keer in een kijkersfile, rijdt mijn voorganger tegen zijn voorganger. Want het is zo interessant zo'n ongeluk aan de andere kant. Dan zou je ook het liefst uitstappen om uit te leggen hoe je moet autorijden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:33 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nog een leuke: ongeluk in Duitsland? Je kan gerust doorrijden. Wat doet men hier? Op de rem en aapjes kijken. Gevolg: kijkersfile
Laatst nog gezien, kettingbotsing in DLD, 3 of 4 wagens bij betrokken, tijdje oponthoud maar na wagens op vluchtstrook reed het echt weer door. Hier is dat pas opgelost als er echt niets meer te zien valt. Sommigen gaan nog op de rem als er een band in de berm ligt of een spiegel
[..]
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:36 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik zat een keer in een kijkersfile, rijdt mijn voorganger tegen zijn voorganger. Want het is zo interessant zo'n ongeluk aan de andere kant. Dan zou je ook het liefst uitstappen om uit te leggen hoe je moet autorijden.
Ik rij eigenlijk altijd max-5 bij trajectcontroles. Kun je nog altijd ff ergens snel inhalen en als dat niet hoeft, kun je voor het einde van de trajectcontrole al op het gas.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Op stukken waar veel op en afritten zijn kan ik het nog wel begrijpen, maar tussen Utrecht en Amsterdam zitten 5(?) afritten? Bizar dat daar de max snelheid naar 100 is gegaan, er woont ook geen hond langs die weg.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'
Bullshit
[ afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
Wat te denken van het Noorden des lands? Tussen Zwolle en Groningen bijv. Of Zwolle Leeuwarden. Als je er 's morgens heenrijdt heb je de drukte de andere kant op staan. Maar ook relatief rustig. Staan ze er te flitsenquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:43 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Op stukken waar veel op en afritten zijn kan ik het nog wel begrijpen, maar tussen Utrecht en Amsterdam zitten 5(?) afritten? Bizar dat daar de max snelheid naar 100 is gegaan, er woont ook geen hond langs die weg.
en nu?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef Resistor het volgende:
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?
Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten
In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten
Tussen Rotterdam en Eindhoven (via A15/A2) zit ik tussen de 115 en 120 km/u gemiddeld. (gemeten met een gps tracker op gsm). Zowel 's ochtends heen als 's avonds terug. Dat zal wel veranderen als de vakantieperiode voorbij isquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen
Vroeger mocht je daar gewoon 120 km/u rijden, en toen was het nog driebaans. En dan leggen ze meer rijstroken aan, en ineens moet ook de maximumsnelheid naar beneden... voor het inhalen heb je dan weinig aan die extra rijstroken, je hebt alleen meer parkeerplekken voor in de spitsquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'
Bullshit
[ afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
quote:Oorspronkelijk was het de bedoeling de A2 tot 2x4 te verbreden, met een Vmax van 120 km/h. Maar wegens de verwachte verkeerstoename achtte men een verbreding tot 2x5 noodzakelijk. Hiervoor moest echter weer een lange procedure worden doorlopen. Om die te verkorten is besloten de Vmax te verlagen tot 100 km/h zodat de verbreding naar 2x5 sneller uitgevoerd kon worden.
Gewoon, een ander argument dan het eeuwige milieu of veiligheidquote:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hogere maxima, nul alcohol? Ik ben 100% voorstander!
wat maakt het nou uit hoeveel auto's er op de snelweg passen, er zal altijd een plaatsje voor jou en mij tussen zijnquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:00 schreef Resistor het volgende:
[..]
Gewoon, een ander argument dan het eeuwige milieu of veiligheid
Den Haag en regionaal hebben ze iig door dat er wat moet gebeuren aan de N65. M.a.w.: dat gaat nog wel ff durenquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door
Ah +12 jaar dus.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Den Haag en regionaal hebben ze iig door dat er wat moet gebeuren aan de N65. M.a.w.: dat gaat nog wel ff duren
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:59 schreef OEM het volgende:
Dit schijnt de reden te zijn voor 100 km/u op de A2:
[..]
Jij gelooft alle leugens die ze je hier vertellen?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:41 schreef Benny6 het volgende:
[..]
thumbs up for more deaths ?
you are a sad creature
En vele andere Nederlanders met hem die geïndoctrineerd zijn door de overheid om het malafide flitsbeleid maar door ieders strot te kunnen drukken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:36 schreef fs180 het volgende:
[..]
Jij gelooft alle leugens die ze je hier vertellen?
Zo zwart op wit is die regel niet. Het is dus onmogelijk om die toe te passen in het verkeer onder het mom van veiligheid. Snelheid is nog wel de kleinste marge van veiligheid.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:30 schreef Frezer het volgende:
Natuurlijk verhoogd een hogere snelheid enigszins de kans op ongelukken: binnen een bepaalde tijdseenheid moet je meer informatie verwerken (van een langer stuk weg) en er op reageren.
Echter zou, als je die argumentatie strikt volgt een snelheid moeten gelden van ten hoogste 30km/h. Dat gaat dus niet werken.
Mensen met een Italiaanse sportwagen legaliseren hardrijden..quote:Het Italiaanse parlement....
Bazenquote:Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef Tism het volgende:
[..]
Mensen met een Italiaanse sportwagen legaliseren hardrijden..
Dat kan inderdaad prima bij het eerste blok, daarom hebben ze in bijvoorbeeld Duitsland de rest van de blokken weg gelaten.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Eens.
Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.
Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)
Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
Of ze vervangen veel van die 30 stoplichten door verkeersrotondes, ook milieuverantwoord...quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door
De A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 120 als er 2 stroken open zijn, en 100 als er 3 stroken open zijn, het is al ongeveer een jaar geleden dat de snelheid bij openstelling van de spitsstrook daar verhoogd is van 80 naar 100.quote:
allesquote:
Veel groen maak je niet mee iddquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door
Goede trollquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Eens.
Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.
Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)
Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
Dit komt de verkeersstroom op de snelweg absoluut niet ten goede.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Eens.
Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.
Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)
Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
Moet je ook even meenemen dat een auto die 150 rijdt sneller over die km doet dan 1tje die 80 rijdt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef Resistor het volgende:
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?
Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten
In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten
Inderdaad en gelijk komt het uit alle hoeken en krotten gekropen om te juichen. Geweldig tokkietopic ditquote:Op donderdag 29 juli 2010 05:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
geef het plebs brood, spelen en een hogere maximum snelheid
Ik was cynisch en ik snap niet dat je het niet door hebt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 03:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit komt de verkeersstroom op de snelweg absoluut niet ten goede.
Bovendien zou je de maximumsnelheid moeten verlagen naar 80 km/h (of nog minder) en moeten verkeerslichten geplaatst worden om ongelukken te voorkomen.
Tenzij je de linkerrijbanen compleet wil afscheiden en deze wilt verbieden voor bedrijfswagens.
Jij bent dus een van die vele klootzakken die ontzettende files veroorzaken bij trajectcontroles!quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik rij eigenlijk altijd max-5 bij trajectcontroles. Kun je nog altijd ff ergens snel inhalen en als dat niet hoeft, kun je voor het einde van de trajectcontrole al op het gas.
Ha, iemand zonder rijbewijs!quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad en gelijk komt het uit alle hoeken en krotten gekropen om te juichen. Geweldig tokkietopic dit.
Daarentegen zit je qua tijd minder lang op de weg, wanneer je harder rijdt. Minder tijd op de snelweg = minder kans op een ongeluk. Iedereen harder rijden = iedereen minder tijd op de snelweg = minder files.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:30 schreef Frezer het volgende:
Natuurlijk verhoogd een hogere snelheid enigszins de kans op ongelukken: binnen een bepaalde tijdseenheid moet je meer informatie verwerken (van een langer stuk weg) en er op reageren.
Echter zou, als je die argumentatie strikt volgt een snelheid moeten gelden van ten hoogste 30km/h. Dat gaat dus niet werken.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad en gelijk komt het uit alle hoeken en krotten gekropen om te juichen. Geweldig tokkietopic dit.
Tja, dat zal in Italíë straks ook zijn, snelweg leeg, nog steeds maar 150 en geen 200.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
150 is meer.
Het stompzinnige aan 120 is dat je het ook max mag rijden als de snelweg volledig leeg is.
Beetje fout dit. Er kunnen misschien meer auto's op 1 stuk, maar de doorstroom is minder bij lagere snelheden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef Resistor het volgende:
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?
Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten
In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten
Je laat dan de "confortabele volgafstand" buiten beschouwing, die is bij 80 minder dan bij 120, maar zoals thefunny al zegt, we bumperkleven en dat heeft hij niet meegenomen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:12 schreef thefunny het volgende:
[..]
Beetje fout dit. Er kunnen misschien meer auto's op 1 stuk, maar de doorstroom is minder bij lagere snelheden.
Wat krijg je als je een kraan dicht zet? Water dat met een kabbeltje uit de kraan loopt.
Wat krijg je als je het water op volle snelheid laat stromen? Meer water.
Zo is het ook met verkeer. Flink doorrijden voorkomt file. Het is onzin om langzamer te gaan rijden als het druk is. Dat creëert alleen maar een flessenhalseffect.
Zeker met de hedendaagse auto'squote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |