Uh, weet je dat heel zeker?quote:Op maandag 26 juli 2010 21:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel hè.
Maar na uren, dagen zoeken de afgelopen tijd ben ik een beetje op. Wil al jaren spelen maar is nooit wat van gekomen. Versterker is binnen en kabel zou een keer binnen moeten komen (Ebay). Ik was eigenlijk op zoek naar een oude Koreaan, een Classic Vibe, een Deluxe of Standard. Nu was de eerste bijna doorgegaan maar helaas dus niet. Rest zal ook wel niet wat worden met een budget dat tot zo'n 150 - 160 gaat (écht max).
Nu heb ik eigenlijk wel zin om gewoon een 2e hands Affinity Sunburst van ¤100 (inclusief tas) te kopen van marktplaats. Ik weet vrijwel zeker dat dat voorlopig ook wel goed zal zijn.
Je moet ook niet akoestisch spelen met een plectrum =(quote:Op maandag 26 juli 2010 21:38 schreef Gitaarmat het volgende:
Heb inmiddels 3 plectrums/plectra in mijn akoestische gitaar zitten die er niet meer uitwillen.
Dan nog zou ik op iets beters beginnen. Juist omdat dat wat meer motiveert...quote:Op maandag 26 juli 2010 21:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Met mijn ((nog) niet aanwezig gitaarskills)? Ja, vrij zeker...
Nobel strevenquote:Op maandag 26 juli 2010 21:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Met mijn ((nog) niet aanwezig gitaarskills)? Ja, vrij zeker...
Net nog gedaanquote:Op maandag 26 juli 2010 21:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je moet ook niet akoestisch spelen met een plectrum =(
Heb je gelijk aan, maar als je budget écht niet omhoog kan/wil wat moet je dan?quote:Op maandag 26 juli 2010 21:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dan nog zou ik op iets beters beginnen. Juist omdat dat wat meer motiveert...
Beter iets dan nietsquote:Op maandag 26 juli 2010 21:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb je gelijk aan, maar als je budget écht niet omhoog kan/wil wat moet je dan?
Niets? Da's ook weer zo wat...
Het kan om te starten... maar wat Tele zegt, iets doorsparen en iets beters kopen, dat motiveert veel meer.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel hè.
Maar na uren, dagen zoeken de afgelopen tijd ben ik een beetje op. Wil al jaren spelen maar is nooit wat van gekomen. Versterker is binnen en kabel zou een keer binnen moeten komen (Ebay). Ik was eigenlijk op zoek naar een oude Koreaan, een Classic Vibe, een Deluxe of Standard. Nu was de eerste bijna doorgegaan maar helaas dus niet. Rest zal ook wel niet wat worden met een budget dat tot zo'n 150 - 160 gaat (écht max).
Nu heb ik eigenlijk wel zin om gewoon een 2e hands Affinity Sunburst van ¤100 (inclusief tas) te kopen van marktplaats. Ik weet vrijwel zeker dat dat voorlopig ook wel goed zal zijn.
Nou ja, moet wel een akoestische plectrum zijn natuurljikquote:Op maandag 26 juli 2010 21:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je moet ook niet akoestisch spelen met een plectrum =(
Wat is IETS doorsparen? WIl Wil toch wel echt onder de 200 blijven. Je moet wel bedenken dat ik dan al een combinatie van ¤350 heb zonder ook maar iets te kunnen.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:57 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Het kan om te starten... maar wat Tele zegt, iets doorsparen en iets beters kopen, dat motiveert veel meer.
Inderdaad en voor je het weet heb je er een stuk of 3 aan je muur hangenquote:Op maandag 26 juli 2010 21:57 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Het kan om te starten... maar wat Tele zegt, iets doorsparen en iets beters kopen, dat motiveert veel meer.
hier ook hoor, en dan hopen dat het lekker speelt, speelt het lekker is ie voor mijquote:Op maandag 26 juli 2010 21:37 schreef Dribbel_ het volgende:
M'n eerste selectie voor welke gitaar ik koop gaat duidelijk uit op de looks![]()
Typo...quote:Op maandag 26 juli 2010 22:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Inderdaad en voor je het weet heb je er een stuk of 30 aan je muur hangen
Je moet altijd zaaien voordat je kan oogstenquote:Op maandag 26 juli 2010 22:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wat is IETS doorsparen? WIl Wil toch wel echt onder de 200 blijven. Je moet wel bedenken dat ik dan al een combinatie van ¤350 heb zonder ook maar iets te kunnen.
EDIT: ik moet wel ABN blijven, hè![]()
Maar ik speel nooit Rammstein, dus dat scheeltquote:Op maandag 26 juli 2010 21:59 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Zelfs Rammstein speelt akoestisch joh.
En twee op de standaard voor je halfstack die onder je gitaren staat...quote:Op maandag 26 juli 2010 22:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Inderdaad en voor je het weet heb je er een stuk of 3 aan je muur hangen
Ik was voor mijn eerste setje waar ik mee uit de voeten kon omgerekend zo'n 500 euro kwijt.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wat is IETS doorsparen? WIl toch wel echt onder de 200 blijven. Je moet wel bedenken dat ik dan al een combinatie van ¤350 heb zonder ook maar iets te kunnen.
3 maar? heb er hier in me kamer alleen al 7 staanquote:Op maandag 26 juli 2010 22:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Inderdaad en voor je het weet heb je er een stuk of 3 aan je muur hangen
Hmmm, ook maar eens een vriendin regelen dan. Dan komt die SG ook vanzelf.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:07 schreef The_Dean het volgende:
En twee op de standaard voor je halfstack die onder je gitaren staat...
En je vriendin vind het nog vet ook. Net wat je nodig hebt, meer aanmoediging
Maar jij hebt ook 10x meer keus dan ik.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
3 maar? heb er hier in me kamer alleen al 7 staan
Ja precies. Dan had ik nu ook wel een Flying V gehad. Meer ambitie qua gitaar heb ik nietquote:Op maandag 26 juli 2010 22:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hmmm, ook maar eens een vriendin regelen dan. Dan komt die SG ook vanzelf.
[..]
Maar jij hebt ook 10x meer keus dan ik.
Ik heb er nu een stuk of 6 (waaronder 1 stuk brandhout)
Dat.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:18 schreef TeleluvR het volgende:
Nogmaals London City... of Farida, wat eigenlijk ook LC is:
http://www.thehouseofmusi(...)ack/flypage.tpl.html
Beetje loze vraagquote:Op maandag 26 juli 2010 22:06 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat zijn de gem. kosten om 1 avondje een PA te huren?
Nette prijs, en wel wat beter dan een affinity squier!quote:Op maandag 26 juli 2010 22:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat.
Er staat ook een LC op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/363827551
Geen monitoren voor jezelf ?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:23 schreef Gitaarmat het volgende:
2 speakers mengpaneel en 3 microfoons incl standaards zonder geluiudsmand
Neen, gebruiken we tot nu toe nog nooit. En als we als studentjes zijnde straks zelf een PA moet komen reken maar dat dat gewoon 2x speaker+ mengpaneel+ 3 mics+ standaards wordt.quote:
Op zich niet slecht nee, alleen zo tering ver wegquote:Op maandag 26 juli 2010 22:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nette prijs, en wel wat beter dan een affinity squier!
Je moet er iets voor over hebben. Mijn spullen komen ook echt overal vandaan.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Op zich niet slecht nee, alleen zo tering ver wegWaarom ligt iets goeds nou nooit naast de deur
Waaronder een van ver over de pondquote:Op maandag 26 juli 2010 22:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je moet er iets voor over hebben. Mijn spullen komen ook echt overal vandaan.
Of Vintage, ook superquote:Op maandag 26 juli 2010 22:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Op zich niet slecht nee, alleen zo tering ver wegWaarom ligt iets goeds nou nooit naast de deur
Ja, dat was inderdaad een behoorlijk stukje varen.quote:
Reken maar als jij op een fatsoenlijk podium staat zonder monitoring dat je huilend eraf gaat kruipenquote:Op maandag 26 juli 2010 22:28 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Neen, gebruiken we tot nu toe nog nooit. En als we als studentjes zijnde straks zelf een PA moet komen reken maar dat dat gewoon 2x speaker+ mengpaneel+ 3 mics+ standaards wordt.
Ja, het merk Vintagequote:Op maandag 26 juli 2010 22:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar een Vintage?
http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.htmlquote:Op maandag 26 juli 2010 22:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar een Vintage?
Of anders je publiek wel...quote:Op maandag 26 juli 2010 22:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Reken maar als jij op een fatsoenlijk podium staat zonder monitoring dat je huilend eraf gaat kruipen
Maar we staan in dit geval niet op een fatsoenlijk podium maar in een grandcafé waar max. 80 man inkunnen. Dit is ook de laatste keer dat we een PA huren.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Reken maar als jij op een fatsoenlijk podium staat zonder monitoring dat je huilend eraf gaat kruipen
Dikke kans dat je speakers dan voor het podium staan, dan ga je er zelf niks van horen, en dan ook echt niks, dat is superkut vooral als zanger. Maar dat moet je zelf wetenquote:Op maandag 26 juli 2010 22:51 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Maar we staan in dit geval niet op een fatsoenlijk podium maar in een grandcafé waar max. 80 man inkunnen. Dit is ook de laatste keer dat we een PA huren.
Zelf aanschaf van die spullen is vrij duur, heb er ook wel naar gekeken. Maar, als je eenmaal de shit hebt kan je het wel altijd zo afstellen als je zelf wilquote:Op maandag 26 juli 2010 22:59 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja dat is wel zo. En met monitoring erbij? Voor 150 euro is het nog te doen maar anders kunnen we er net zo goed zelf eentje kopen direct
Een versterkend mengpaneelquote:Op maandag 26 juli 2010 23:14 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat is een powered mixer trouwens. echt k heb me nog nooit in die shit verdiept
Hoeft bijvoorbeeld je drummers niks te horen?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:10 schreef Gitaarmat het volgende:
2 speakers, met standers, mengpaneel, 3 mics+standers, en dan nog 2 liggende speakers dus voor het eigen geluid te horen.
Of een gewone mixer en een losse versterkerquote:Op maandag 26 juli 2010 23:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Passieve speakers hebben een powered mixer nodig, actieve niet
Lijkt me wel nodig ja. Heb het er verder nog niet over gehad iedereen is vakantiequote:Op maandag 26 juli 2010 23:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoeft bijvoorbeeld je drummers niks te horen?
Even gemist denk ik, maar voor het oefenen, of gigs?
Is het nou voor repeteren of optreden ?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:20 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Lijkt me wel nodig ja. Heb het er verder nog niet over gehad iedereen is vakantie.
Maar wat zijn de voordelen van een gewone mixer en actieve speakers tegenover een powered mixer met passieve speakers en andersom?
het brandhout staat op zolderquote:Op maandag 26 juli 2010 22:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hmmm, ook maar eens een vriendin regelen dan. Dan komt die SG ook vanzelf.
[..]
Maar jij hebt ook 10x meer keus dan ik.
Ik heb er nu een stuk of 6 (waaronder 1 stuk brandhout)
mja, podia zonder monitoring is gewoonquote:Op maandag 26 juli 2010 22:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Van hartequote:
Ik weet uit ervaring dat tenzij je hem een monitor geeft of de versterkers achter hem zet, je drummer echt NIKS gaat horen van de muziek. Dus tenzij je een drummer hebt die alle nummers kan spelen zonder andere instrumenten te horen, gaat dat echt falen. En at Dribbel ook al zei, de speakers van de PA zijn voor FoH en staan dus meestal vóór het podium. Dan hoor je er ook niks van (en idd erg vervelend voor de zang die zichzelf dus niet hoort). Soms heb je geluk en staan ze naast het podium en kun je net een beetje oppikkenquote:Op maandag 26 juli 2010 23:20 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Lijkt me wel nodig ja. Heb het er verder nog niet over gehad iedereen is vakantie.
Ik heb altijd alleen maar gehoord dat Squier vanaf de Standard interessant wordt en je die Affinity vooral moet mijden. De Squiers van 200+ zijn prima. Die Classic Vibe en Deluxe dingen zijn volgens mij prima.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:22 schreef Iemand91 het volgende:
ok, ben naar die vintage en london city aan het speuren. Maar toch nog een squier vraagje (2 eigenlijk).
1) Ik weet dat squiers onderling kunnen verschillen in houtsoort, pick-ups etc. maar is een Affinity in z'n basisvorm (body + hals) dan zo slecht? Want eventueel (als ik wat gevorderd ben) pick-ups o.i.d. vervangen is dan misschien een optie?
2) Een Squier Deluxe van 225 is ook een no-go?
QFT.quote:
al een paar keer gelukt met onze drummerquote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring dat tenzij je hem een monitor geeft of de versterkers achter hem zet, je drummer echt NIKS gaat horen van de muziek. Dus tenzij je een drummer hebt die alle nummers kan spelen zonder andere instrumenten te horen, gaat dat echt falen. En at Dribbel ook al zei, de speakers van de PA zijn voor FoH en staan dus meestal vóór het podium. Dan hoor je er ook niks van (en idd erg vervelend voor de zang die zichzelf dus niet hoort). Soms heb je geluk en staan ze naast het podium en kun je net een beetje oppikken.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:28 schreef genakt het volgende:
Gefeliciteerd nimby
Misschien domme vraag maar waarom zitten er buizen in een Top als er geen geluid uit komt ?
ja leg het dan uit inplaats van zoiets te zeggenquote:
gigs ja.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is het nou voor repeteren of optreden ?
Heb je even?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:20 schreef genakt het volgende:
[..]
ja leg het dan uit inplaats van zoiets te zeggen
aw zoquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:39 schreef Aresdreams het volgende:
een top sluit je aan op een speakercabinet om er geluid uit te krijgen, om dat geluidte versterken kan er gebruik gemaakt worden van buisjes, hence de naam versterker
Al gezien, maar nee, dat zoek ik nietquote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:47 schreef brother52 het volgende:
Witch!
http://link.marktplaats.nl/363587991
Voor als je nog een backup zoekt voor je akoestische bas
Hoofddoel en randvoorwaarden werken altijd. Finetunen met de hoofdvraag en achtergrondvragen is nog beter.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Al gezien, maar nee, dat zoek ik niet.
Ik heb gemerkt dat het verzinnen van een business case goed werkt tegen GAS. Elke keer als ik een tof ding zie, check ik mijn doelstelling in mijn BC en daar lees ik 'Precision bass' en dan vergeet ik dat toffe ding weer. Tenzij het een Precision bass is natuurlijk.
Ah, dan moet ik mijn doelstelling eens wat beter definiëren. Bij mij staat daar nu: nieuwe gear.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Al gezien, maar nee, dat zoek ik niet.
Ik heb gemerkt dat het verzinnen van een business case goed werkt tegen GAS. Elke keer als ik een tof ding zie, check ik mijn doelstelling in mijn BC en daar lees ik 'Precision bass' en dan vergeet ik dat toffe ding weer. Tenzij het een Precision bass is natuurlijk.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:50 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hoofddoel en randvoorwaarden werken altijd. Finetunen met de hoofdvraag en achtergrondvragen is nog beter.
Maak je doel SMART en je bent er helemaal!
![]()
En beheers de risico's! En de kosten!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:50 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hoofddoel en randvoorwaarden werken altijd. Finetunen met de hoofdvraag en achtergrondvragen is nog beter.
Maak je doel SMART en je bent er helemaal!
![]()
ach ja ik had ook een budget gitaartje maar binnen 2 maanden had ik een nieuwe en daarna half jaartje en toen weer nieuwequote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:28 schreef Witchfynder het volgende:
LC's zijn populaire budgetgitaren. Ze worden niet zomaar aangeraden hier.
Geen bedrijfskunde knobbel??? hahahahquote:
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En beheers de risico's! En de kosten!.
Ik ben ook begonnen met een budgetgitaar, waarna ik hem helemaal uit elkaar heb gehaald. Ik heb er een zelfbouwprojectje van gemaakt er nieuwe (lees betere) hardware op gezet. De neck iets platter geschuurd en dat ding speelt en klinkt heel apart. Vooropnames gebruik ik deze gitaar wanneer ik een sound nodig heb die heel mid gericht is; hij heeft eigenlijk een tubescreamer sound over mijn andere effecten.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:43 schreef genakt het volgende:
[..]
ach ja ik had ook een budget gitaartje maar binnen 2 maanden had ik een nieuwe en daarna half jaartje en toen weer nieuwe
Steeds betere gitaren.
Donderdag weer een nieuwe
PRINCE2 hequote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:45 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Geen bedrijfskunde knobbel??? hahahah![]()
[..]
Nu zal ik wel bedolven worden onder het commentaar (kom maar Geknakt: dit is je kansquote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
PRINCE2 he.
Laten we een whitepaper schrijven; "Managing GAS".
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:05 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nu zal ik wel bedolven worden onder het commentaar (kom maar Geknakt: dit is je kans), maar wtf is GAS?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:10 schreef genakt het volgende:
[..]![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In The Presence Of Enemies!
Practisch alle zaken waar ik gespeeld heb was gewoon een PA aanwezig, die zul je niet zoveel mee hoeven mee te nemenquote:
Dan is er maar één conlusie: de komende jaren opzoek gaan naar zaken met PA.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Practisch alle zaken waar ik gespeeld heb was gewoon een PA aanwezig, die zul je niet zoveel mee hoeven mee te nemen
Mja het ligt er een beetje aan wat je speelt en waar. In het coverbandcircuit is het weer vaker normaal op er 1 mee te nemen omdat die vaker op feestjes enz spelen of op plekken en kleine kroegen waar normaal neit regelmatig opgetreden wordt zodat dat niet aanwezig is.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:34 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dan is er maar één conlusie: de komende jaren opzoek gaan naar zaken met PA.
Voor zover ik me herinner heb ik er daar geen last van gehadquote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:39 schreef Witchfynder het volgende:
En een PA die veilig is en die je niet onder stroom zet, zoals in de Rotonde, vernam ik.
Zodra je moet huren lekker declarerenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:39 schreef Gitaarmat het volgende:
We moeten gewoon vaker in Groningen zelf optreden. Dit is weer zo'n klein dorpje waar ik werk waar 1x per jaar een band komt, dus dan moet je wel eentje huren of zelf meenemen.
Die LC's hebben geen foto's? Altijd tricky dan natuurlijk... verder geen ervaring meequote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:24 schreef Iemand91 het volgende:
ok, lijstje opgesteld:
1) Squier Standard ¤150.
Squier Standard ¤150
2) Squier Deluxe (gemaild en wilde voor gitaar alleen 225 hebben)
Squier Deluxe ¤225
3) London City VS1 ¤100+
London City MK1 ¤100+
4) London City Spitfire MK2 ¤300 maar ik heb alleen de gitaar nodig, rest niet. Wat zal de gitaar los dan worden?
London City Spitfire MK2
5) London City Spitfire MK2 ¤onbekend, wel mijn favoriete kleur
London City Spitfire MK2
Mocht het niets worden, hoe zit het dan met het verkopen van London City's t.o.v. (redelijke) Squiers? Voor m'n gevoel loopt de meute meer achter Squier aan dan London City.
Ja, want als er een foto bij zou zitten, dan weet je zeker dat ie goed speelt!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:22 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Die LC's hebben geen foto's? Altijd tricky dan natuurlijk... verder geen ervaring mee
Of laat TeleluvR hem bij je langsbrengen voor wat benzinegeldquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:08 schreef TeleluvR het volgende:
Stap in de auto/trein en haal zo'n LC, klaar!
Nee, maar wel hoe hij eruit ziet en welke staat deze is. Bovendien geeft het meer vertrouwen dat ook de koper moeite doet het ding te verkopen en vergroot het de kans dat het echt is. Een advertentie zonder foto reageer ik (bijna) nooit op...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:51 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, want als er een foto bij zou zitten, dan weet je zeker dat ie goed speelt!
You're serious?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:12 schreef TeleluvR het volgende:
Of: http://www.speurders.nl/o(...)gitaar-69509958.html
Kan ook!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:22 schreef genakt het volgende:
[..]
Of laat TeleluvR hem bij je langsbrengen voor wat benzinegeld![]()
Als je loopt te mekkeren over geld, koop een gitaar van 40 euro, kun je geen verlies op draaien. Wil je iets goeds, LC. Squier kun je ook doen, maar LC is meer bang for buck en hebben echt al wel een goede naam opgebouwd!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
You're serious?
En die Standard van ¤150? Maar hoe zit het nou met de verkoopbaarheid van een LC? Is het niet dat veel mensen (eigenlijk automatisch al) voor de Squiers gaan?
Dat is een bepaalde techniek. Als je een snaar breekt kun je aan de headstock snaar bij draaien, weer in de brug schroeven en verder gaanquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:38 schreef Aresdreams het volgende:
alleen jammer dat ie de snaren er verkeerd om in heeft gedaan en de balletjes niet afgeknipt heeft...
lekker met zon vouw in je snaar... wtfquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is een bepaalde techniek. Als je een snaar breekt kun je aan de headstock snaar bij draaien, weer in de brug schroeven en verder gaan.
pics ?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:00 schreef Under_Score het volgende:
ik heb nog wel een dean 7 snaar te koop
vooral een kwestie van doorzetten...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:19 schreef Akkerdjie het volgende:
Net in de muziekwinkeloutlet een goedkope klassieke gitaar gekocht om te kijken of het wat voor mij is. Nog even een tuner erbij gekocht, blijkt dat ding bijna elke dag weer opnieuw afgesteld te moeten worden... Verder heb ik nu geen gevoel meer in mijn wijsvinger en middelvinger. Ook blijk ik nog mijn spanwijdte te moeten oefenen. Gaat lekker!
Ach ja, zal wel een kwestie van doorzetten zijn, toch?
Bij een klassieke gitaar blijf je inderdaad bezig met stemmen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:19 schreef Akkerdjie het volgende:
Net in de muziekwinkeloutlet een goedkope klassieke gitaar gekocht om te kijken of het wat voor mij is. Nog even een tuner erbij gekocht, blijkt dat ding bijna elke dag weer opnieuw afgesteld te moeten worden... Verder heb ik nu geen gevoel meer in mijn wijsvinger en middelvinger. Ook blijk ik nog mijn spanwijdte te moeten oefenen. Gaat lekker!
komen er aan, ff accu opladenquote:
ik wachtquote:
aw mooi ding kan er helaas niet op spelen knopjes zitten in de wegquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:41 schreef Under_Score het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
klote imageshack, ik die foto's mooi rechtop zetten ze IS ze zelf weer op z'n kant.![]()
![]()
Pardon? Dan zou ik toch maar eens aan mijn techniek gaan werken als ik jou was...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:55 schreef genakt het volgende:
[..]
aw mooi ding kan er helaas niet op spelen knopjes zitten in de weg
Of op zoek naar een gitaar zonder knopjes!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Pardon? Dan zou ik toch maar eens aan mijn techniek gaan werken als ik jou was...
Doorzettenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:19 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik speel als mislukte punker soms ruig, maar dit snap zelfs ik niet....quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:55 schreef genakt het volgende:
[..]
aw mooi ding kan er helaas niet op spelen knopjes zitten in de weg
Laat me lekkerquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Pardon? Dan zou ik toch maar eens aan mijn techniek gaan werken als ik jou was...
en die snap ik weer nietquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik speel als mislukte punker soms ruig, maar dit snap zelfs ik niet....
Net even geprobeerd, maar ik kan zo niet spelenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:13 schreef genakt het volgende:
[..]
Laat me lekker![]()
Doe me pink onder me snaren op me gitaar zodat als referentie ( vastpunt )
Ga ik dan naar onderste snaren dan kom ik met me pink tegen knopje aan dat is irritant
Maar aangezien ik met me palm op de brug speel krijg ik daar last van als het knopje zo ver naar voren zit
dave mustain speelt ook zo m oet hij ook aan zijn techniek werken ?
[..]
en die snap ik weer niet![]()
Dean is in rotterdam toevallig donderdag dus ga ik daarnaartoequote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Kan ook!
Hoe krijg jij je gitaar in Spike-City trouwens?
Hoezo zou ik op elke gitaar moeten kunnen spelenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:16 schreef Cynic het volgende:
Ik gok dat Dave geen last heeft van in de weg zittende knopjes. Kom op, je moet toch op elke gitaar kunnen spelen?
Geluidquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:34 schreef genakt het volgende:
sowieso jullie kopen toch ook een gitaar voor het geluid maar vooral omd@t hij lekker speelt en goed in de hand ligt
Zekersquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:34 schreef genakt het volgende:
sowieso jullie kopen toch ook een gitaar voor het geluid maar vooral omd@t hij lekker speelt en goed in de hand ligt
Chiquequote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Nu heb ik mooi weer de ruimte op m'n bureau om aan te werken
En of ie uniek is natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Geluid
Hoe het speelt/voel
Hoe het eruit ziet
die 3 dingen moeten goed zijn vind ik
Ik heb liever een gitaar waar er niet veel van zijn (een les paulmet drie pick ups bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zal me m'n reet roesten, iets unieks kopen om het uniek zijn vind ik maar kansloos
Ibanez JEM, oftwel de Steve Vai gitaar.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:36 schreef Witchfynder het volgende:
Whoa, dit is een vet ding! Als ik gitarist en rechtshandig was....
http://www.speurders.nl/o(...)sp-prs-68905688.html
Na bullshit want heb nu ook gitaren zitten ze gewoon wat naar achter en heb ik nergens last vanquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:50 schreef Under_Score het volgende:
tsja, als het alleen aan de knopjes ligt kun je beter een gitaar met maar 1 element halen en daar dan de volume knop ook nog af slopen
Gibson junior?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:50 schreef Under_Score het volgende:
tsja, als het alleen aan de knopjes ligt kun je beter een gitaar met maar 1 element halen en daar dan de volume knop ook nog af slopen
bijvoorbeeldquote:
Maar die koop je dan toch omdat jij die tof vind niet omdat het speciaal isquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:47 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ik heb liever een gitaar waar er niet veel van zijn (een les paulmet drie pick ups bijvoorbeeld) of handgeschildert dan een fabrieksmodel.
Tevens, jij hebt daar nou wel voor een boel geld aan apparatuur staan, maar heb je ook al iets gemaakt?
Nou, niet persee. Het is niet de wil om anders te zijn, maarom iets unieks te hebben dat geeft mij toch wel een fijn gevoel. Iets wat niemand anders heeft, en als het een wow factor heeft is het helemaal goed. Zoiets als customshop.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar die koop je dan toch omdat jij die tof vind niet omdat het speciaal is
http://www10.speedyshare.(...)0Life%20mixdown3.mp3
Met die nu bezig, maar nu met deze speakers hoor ik wel weer een aantal dingen die een stuk beter kunnen dus daar weer mee aan de slag, en dan de zang nog opnemen
Dat kanquote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:22 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Nou, niet persee. Het is niet de wil om anders te zijn, maarom iets unieks te hebben dat geeft mij toch wel een fijn gevoel. Iets wat niemand anders heeft, en als het een wow factor heeft is het helemaal goed. Zoiets als customshop.
Waarvoor denk je dat beginnersnummer met akkoorden beginnen ?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:37 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik begin er langzaam lol in te krijgenBen bezig het Wilhelmus van buiten te leren, wel zonder chords. Eerst maar eens leren wennen aan de houding en het vinden van de snaren.
Veel sites geven chord-nummers. Zijn er ook sites die van die echte beginnernummer-tabs zonder chords hebben?
Edward Sharpe & the Magnetic Zeros - Homequote:
op een bo~el zitten ze dan evenveel in de weg...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:20 schreef genakt het volgende:
[..]
Hoezo zou ik op elke gitaar moeten kunnen spelen
Kan het wel mjah het is gewoon irritant en als ik dat niet wil wat boeit jou dat dan ?
als ik zo fijn speel
doe het voor me plezier en omdat ik het leuk vind niet om jimmy hendrix te worden![]()
Heb toch niet gezegd dat ik een bo eol wildequote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:21 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
op een bo~el zitten ze dan evenveel in de weg...
Op de Marcel Coenen manier?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:37 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik begin er langzaam lol in te krijgenBen bezig het Wilhelmus van buiten te leren, wel zonder chords. Eerst maar eens leren wennen aan de houding en het vinden van de snaren.
En dat is dus precies de reden waarom het goed zou zijn als ik eens wat lessen zou hebben. Ik merk steeds vaker dat ik sommige dingen eigenlijk verkeerd doe, waardoor het vaak krampachtig gaat en ik veel fouten maak. Heb al een jaar een telefoonnummer van een leraar in mijn telefoon staan, maar nog steeds niet gebeldquote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:49 schreef Cynic het volgende:
Ik speel inmiddels al best een tijdje, het is gewoon zo dat ik er toch regelmatig constateer dat je met een goede techniek meer uit je spel kan halen en er dan ook meer plezier aan beleeft.
Als je net begint met spelen kan je de dingen die je fout doet nog vrij makkelijk corrigeren, dat wordt na een aantal jaren wel lastiger.
't gaat om geluid natuurlijk maar die Crate ziet er erg mooi uit.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:32 schreef blckbb het volgende:
Ik kon mezelft niet beheersen en heb vanmiddag een 5 watt buizenamp (de Crate V5) aangeschaft icm een Digitech RP50. Zeer toffe sound zo'n buizenamp, en het schijnt met een paar simpele modificaties nog beter te kunnen klinken.
Blij mee
Ik lees nu op verschillende plekken dat veel mensen het geluid niet best vinden, maar ik vind het prima (zeker voor ¤80,-) Ik zit wel te denken om die modificaties uit te voeren of een stack bij te kopen (de speaker zit vast aan een jackquote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
't gaat om geluid natuurlijk maar die Crate ziet er erg mooi uit.
Ik heb zijn oudere broertje, de V8. Die heeft nog een gainknop en een output er bij.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:32 schreef blckbb het volgende:
Ik kon mezelft niet beheersen en heb vanmiddag een 5 watt buizenamp (de Crate V5) aangeschaft icm een Digitech RP50. Zeer toffe sound zo'n buizenamp, en het schijnt met een paar simpele modificaties nog beter te kunnen klinken.
Blij mee
Tofquote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb zijn oudere broertje, de V8. Die heeft nog een gainknop en een output er bij.
Een erg toffe versterker. Geweldig geluid voor een in verhouding erg lage prijs.
En het is een van de weinige versterkers in die categorie met een 10" speaker.
-edit-
[ afbeelding ]
Deze dus.
Ik zou 's avonds ook vooral met hem mee gaan. Zie je een toffe band livequote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:17 schreef genakt het volgende:
[..]
Dean is in rotterdam toevallig donderdag dus ga ik daarnaartoe
Nee, zijn sigs hebben op dezelfde plek een knopquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:16 schreef Cynic het volgende:
Ik gok dat Dave geen last heeft van in de weg zittende knopjes. Kom op, je moet toch op elke gitaar kunnen spelen?
Nee, heeft ook weinig nu. De speaker die er in zit is goed genoeg voor thuis.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:04 schreef blckbb het volgende:
[..]
TofHeb je al eens geprobeerd hem op een stack aan te sluiten?
Heb je hem ook vergeleken met andere buizenversterkertjes?quote:Ik was bij Feedback Utrecht vandaag (een vriend van me wilde een basversterker- is uiteindelijk met een 30 kilo zware combi weggelopen) en probeerde maar eens een goedkoop buizenversterkertje uit. Bij de eerste keer: verkocht, nadat ik erop speelde met de digitech kon ik hem niet meer laten liggen
![]()
Is zeker een verbetering ten opzichte van mijn Line 6
Ik heb hem al een paar keer mee genomen de studio in maar alle keren niet gebruikt. Rechtstreeks inprikken is wel zo gemakkelijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Kek dingetje Brother! Binnenkort audiomateriaal?![]()
Tot hoe laat spelen jullie ongeveer?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zou 's avonds ook vooral met hem mee gaan. Zie je een toffe band live.
Curfew @ 00:00. Wij beginnen om 23:15, maar je kent onze changeoversquote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Tot hoe laat spelen jullie ongeveer?
Hmmm, dat word me iets te laat. Mezelf kennende ben ik dan de volgende dag nooit op tijd op mijn werk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Curfew @ 00:00. Wij beginnen om 23:15, maar je kent onze changeovers. Houd het op 23:01
.
Dat is te doen, toen ik begon was ik ook volledig amuzikaal en geen ervaring op muziekgebied.quote:Op woensdag 28 juli 2010 02:05 schreef Roolio het volgende:
He, ik wil dus misschien wel een beetje gitaar leren spelen. Ik liep laatst langs een etalage en zag daar een akoestische gitaar al voor onder de honderd euro en dacht, dat valt reuze mee. Maar nu heb ik even een paar vragen: Hoe makkelijk is het te leren? Ik ben redelijk amusicaal en heb nooit een instrument gespeeld helaas. Maar hoe makkelijk is iets als dit te leren?
Verder een vraagje over die goedkope gitaren. Is er nog iets waar ik op moet letten? Ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven. En ik wil niet zo'n houtkleurige maar een zwarte ofzo.Maar ik bedoel meer qua formaat of snaren ofzo. Of kwaliteit überhaupt.
Laatste vraag: (Deze klinkt heel dom) Heb je voor gitaar spelen een lange vingernagel nodig? Daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ik heb het idee dat plectra alleen bij electrisch worden gebruikt.. En is het 'ruw' voor de vingertoppen? Ik klim veel en heb ze daar voor nodig.
Alvast bedankt voor de antwoorden en excuses als dit niet het topic is.
Vet makkelijk!quote:Op woensdag 28 juli 2010 02:05 schreef Roolio het volgende:
He, ik wil dus misschien wel een beetje gitaar leren spelen. Ik liep laatst langs een etalage en zag daar een akoestische gitaar al voor onder de honderd euro en dacht, dat valt reuze mee. Maar nu heb ik even een paar vragen: Hoe makkelijk is het te leren?
Amusicaal en nog nooit een instrument bespeeld? 10 minuten en je pingelt het vlekkeloos mee!quote:Ik ben redelijk amusicaal en heb nooit een instrument gespeeld helaas. Maar hoe makkelijk is iets als dit te leren?
Dat er 6 snaren op zitten. Niet 5 dan koop je een banjo en bij 4 koop je bas. Nu zijn er natuurlijk 5 tm 12 snarige basgitaren maar die rekenen we voor het gemak even niet mee.quote:Verder een vraagje over die goedkope gitaren. Is er nog iets waar ik op moet letten?
Voor 100 euro zit je altijd goed als je een gitaar gaat kopen. Alles boven de 100 euro is kut, klaar! Ik zou een Squier starter set kopen! Can't go wrong with Squier!quote:Ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven. En ik wil niet zo'n houtkleurige maar een zwarte ofzo.Maar ik bedoel meer qua formaat of snaren ofzo. Of kwaliteit überhaupt.
Ja minimum is 4 cm anders komt de gitaarpolitie je gitaar afpakken.quote:Laatste vraag: (Deze klinkt heel dom) Heb je voor gitaar spelen een lange vingernagel nodig? Daar zit ik dus echt niet op te wachten.
Klopt, vrijwel iedereen die met een plectrum akoestisch speelt doet het fout. De overige 20% doet het goed!quote:Ik heb het idee dat plectra alleen bij electrisch worden gebruikt..
Nee het is vet lekker voor je vingertoppen! Vooral in het begin!quote:En is het 'ruw' voor de vingertoppen? Ik klim veel en heb ze daar voor nodig.
Graag gedaan volgende keer graag in dit topic je vragen stellen.quote:Alvast bedankt voor de antwoorden en excuses als dit niet het topic is.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 02:48 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Vet makkelijk!
[..]
Amusicaal en nog nooit een instrument bespeeld? 10 minuten en je pingelt het vlekkeloos mee!
[..]
Dat er 6 snaren op zitten. Niet 5 dan koop je een banjo en bij 4 koop je bas. Nu zijn er natuurlijk 5 tm 12 snarige basgitaren maar die rekenen we voor het gemak even niet mee.
[..]
Voor 100 euro zit je altijd goed als je een gitaar gaat kopen. Alles boven de 100 euro is kut, klaar! Ik zou een Squier starter set kopen! Can't go wrong with Squier!
[..]
![]()
Ja minimum is 4 cm anders komt de gitaarpolitie je gitaar afpakken.
[..]
Klopt, vrijwel iedereen die met een plectrum akoestisch speelt doet het fout. De overige 20% doet het goed!
[..]
Nee het is vet lekker voor je vingertoppen! Vooral in het begin!
[..]
Graag gedaan volgende keer graag in dit topic je vragen stellen.
Ja maar dan kan je alles er wel inzettenquote:Op woensdag 28 juli 2010 08:40 schreef brother52 het volgende:
Kan dat niet vast in de OP, wel zo gemakkelijk voor als we die vragen nog eens krijgen.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 02:48 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Vet makkelijk!
[..]
Amusicaal en nog nooit een instrument bespeeld? 10 minuten en je pingelt het vlekkeloos mee!
[..]
Dat er 6 snaren op zitten. Niet 5 dan koop je een banjo en bij 4 koop je bas. Nu zijn er natuurlijk 5 tm 12 snarige basgitaren maar die rekenen we voor het gemak even niet mee.
[..]
Voor 100 euro zit je altijd goed als je een gitaar gaat kopen. Alles boven de 100 euro is kut, klaar! Ik zou een Squier starter set kopen! Can't go wrong with Squier!
[..]
Ja minimum is 4 cm anders komt de gitaarpolitie je gitaar afpakken.
[..]
Klopt, vrijwel iedereen die met een plectrum akoestisch speelt doet het fout. De overige 20% doet het goed!
[..]
Nee het is vet lekker voor je vingertoppen! Vooral in het begin!
[..]
Graag gedaan volgende keer graag in dit topic je vragen stellen.
ja in de exitquote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zou 's avonds ook vooral met hem mee gaan. Zie je een toffe band live.
Een extra paar bassisten kan ook geen kwaad.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Er zijn al veel te veel gitaristen. Die gast moet leren drummen, dan vind je tenminste nog eens een band!
Dat optreden vind ik echt zwaar tegen vallen, de manier van zingen vooral, ook het gitaargeluid (erg scherp) valt tegen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 01:24 schreef Iemand91 het volgende:
Tijd geleden postte ik een filmpje van Eric Clapton - Layla met elektrische gitaar, prachtig.
Deze kwam ik een paar dagen geleden tegen:
Eric Clapton - Layla - live in Hyde Park
Echt mooi!
Idd, neem dan dezequote:Op woensdag 28 juli 2010 13:40 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
[..]
Een extra paar bassisten kan ook geen kwaad.
[..]
Dat optreden vind ik echt zwaar tegen vallen, de manier van zingen vooral, ook het gitaargeluid (erg scherp) valt tegen.
Ik heb nog maar een minuut geluisterd, maar minder distortion op die gitaar man, zeker als je akkoorden gaat spelen, het snijdt er zo scherp doorheen, terwijl de rest van het nummer (bas + drum) lekker rustig en relaxed spelen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:50 schreef SingleCoil het volgende:
Iemand nog zin in een bloesje? We waren vorige week in de oefenruimte wat aan het jammen, het was warm, geilig weer. Ik schaam me nergens voor dus hier istie: http://kramer-music.nl/Fi(...)0bloes%20gezien_.mp3
uh...ja...het durt wel vrij langNeem iets te roken en te drinken en ga er even voor zitten.
Ik neem aan dat je die cab dan op de crate aan wilt sluiten?quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:50 schreef blckbb het volgende:
Ik ben nu zo ongeveer op zoek voor een speaker cabinet (gewoon 1 speaker voor extra wattage via mijn amp)
Ik kwam via Thomann op deze maar ik vraag me af in hoeverre dat goed is voor deze prijs.. Misschien toch doorsparen voor deze (met een Eminence speaker 'eran)?
ik vind het wel wat hebbenquote:Op woensdag 28 juli 2010 13:50 schreef SingleCoil het volgende:
Iemand nog zin in een bloesje? We waren vorige week in de oefenruimte wat aan het jammen, het was warm, geilig weer. Ik schaam me nergens voor dus hier istie: http://kramer-music.nl/Fi(...)0bloes%20gezien_.mp3
uh...ja...het durt wel vrij langNeem iets te roken en te drinken en ga er even voor zitten.
Ik bedoel meer dat hij dus harder kan, zodat hij boven een eventuele drums uit kan komen (of kijk ik dan voor iets verkeerdsquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je die cab dan op de crate aan wilt sluiten?
Wat is de toegevoegde waarde daar van? Zo veel beter word je geluid daar niet van.
Dan had je dat geld voor die cab beter kunnen besteden aan een beter buizenversterkertje.
Clapton + Knopflerquote:
Die akoestische versie heeft ook wel wat, met Clapton & Winwood live gezienquote:
die accoustische kan ik helemaal spelenquote:
De solo ook? Daar heb ik nog wel wat moeite mee namelijkquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:13 schreef genakt het volgende:
[..]
die accoustische kan ik helemaal spelen![]()
![]()
Geleerd van justing guitar
Vond hem simpelquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:16 schreef blckbb het volgende:
[..]
De solo ook? Daar heb ik nog wel wat moeite mee namelijk
ik neem alles op met een tascam 16-sporen usb interface en Cubase. De bas is rechtstreeks van de line out van de bas-amp (een ampeg B2R), de drums zijn opgenomen met een drummic setje, ik geloof 10 tracks. De gitaren (JEM FP en Blade RH4) zijn rechtstreeks van resp. een GT8 en een Pod XT Live opgenomen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:44 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik vind het wel wat hebben![]()
goede kwaliteit opname ook, hoe heb je dat gedaan? vooral de drums en bass klinken lekker
[edit] het doet me ergens aan denken die stijl, maar ik kan het niet plaatsen. klinkt zo bekend.
klinkt goed hoorquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:23 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik neem alles op met een tascam 16-sporen usb interface en Cubase. De bas is rechtstreeks van de line out van de bas-amp (een ampeg B2R), de drums zijn opgenomen met een drummic setje, ik geloof 10 tracks. De gitaren (JEM FP en Blade RH4) zijn rechtstreeks van resp. een GT8 en een Pod XT Live opgenomen.
We hebben de oefenruimte redelijk goed acoustisch behandeld en ik ben er nu wel redelijk tevreden over. Het is gewoon een stukje jammen aan het begin van een oefenavond. We spelensindskort met een tweede gitarist/zanger en moeten nog erg aan elkaar wennen.Een half uurtje jammen werkt dan wel prima.
Je kijkt naar iets verkeerdsquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:56 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat hij dus harder kan, zodat hij boven een eventuele drums uit kan komen (of kijk ik dan voor iets verkeerds)
Ja, daar wordt het geluid waarschijnlijk wel wat mooier van want ik denk niet dat ze er zo'n geweldige speaker hebben in gezet. (kan ook bijna niet voor 80 euro).quote:Bovendien ga ik waarschijnlijk een nieuwe 10'' speaker kopen voor de Crate, want dat schijnt al veel verschil te maken qua geluid.
\quote:Trouwens: hoe zit het met de wattage van een versterker? ligt dat aan de speaker of de voorversterker? oftewel zit er in die crate nu een 5Watt speaker of heeft dat ook met de voorversterker te maken? Want in dat geval zou ik er dus ook een hogere wattage speaker in kunnen zetten zodat er alsnog een mooier/harder geluid uit kan? (Ik ben een dummy op het onderwerp en google helpt me niet echt, en ik ben weldegelijk blij met de Crate zeker voor binnenshuis, maar als er beter/harder geluid uit kán komen maak ik daar graag gebruik van natuurlijk ivm een eventuele band)
Hoe kan een gitaar boven je kunnen zijn?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Nieuwe gitaar zit er nu toch echt aan te komen. Een standard, voor ¤80 meer kon ik een cv60 krijgen maar dat word iets teveel, plus die is boven mijn kunnen. Heb er zin in!Laat eBay alleen eens opschieten met z'n kabel
![]()
Jij bedankt!quote:
En jij wat minder!quote:
ja, je kan stalen snaren op een nylon gitaar leggen, is dit verstandig? nee, eigenlijk niet zo...quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:57 schreef Roolio het volgende:
[..]
Jij bedankt!
[..]
En jij wat minder!
Extra vraagje: Is er meer verschil tussen nylonsnarige en staalsnarige gitaren dan alleen de snaren? Kan je zeg maar later nog stalen snaren op je nylonsnarige Spaanse gitaar doen?
Oh en hier in huis drumt iemand, de buurjongen drumt. Verder nog 2x keyboard in huis dus ik heb recht op gitaar.
denk eerder de brug, dat die los kan laten, maar echt goed is het niet nee, kracht van stalen snaren is wat hoger dan de nylon snaren uitoefenen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:13 schreef Libelah het volgende:
Ja er zijn grote verschillen. Staalsnarige gitaren hebben een grotere klankkast en een andere hals. Spaanse gitaren zijn absoluut ongeschikt om een volledige set stalen snaren op te hangen, en omgekeerd moet je geen nylon snaren op een westerngitaar zetten. Toch?
- Want met stalen snaren trek je je spaanse hals kapot enzo?
Ik bedoel dat een veel te dure gitaar kopen terwijl je niet eens weet of het wat wordt. Maar zou jijquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe kan een gitaar boven je kunnen zijn?
Ik speel even beroerd op een gitaar van 100 euro als op eentje van 6000 euro.
Waarom heb je trouwens een kabel via eBay besteld? Je loopt toch gewoon even binnen bij de muziekwinkel op de hoek? Zo duur zijn die kabels nou ook weer niet.
Ik zou sowieso geen Squier kopen maar als ik alleen maar keuze had tussen die 2, dan had ik zeker de CV60 gekocht.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat een veel te dure gitaar kopen terwijl je niet eens weet of het wat wordt. Maar zou jij
een CV60 voor ¤230 doen i.p.v. een Standard voor ¤150?
Maar je komt toch wel eens in een stad waar ze een muziekwinkel hebben?quote:En Ebay?; ik woon in een dorp () en muziekwinkel is niet letterlijk om de hoek.
Ik snap dat als je eenmaal gevorderd bent en pas écht bezig bent (weet het zo niet echt te verwoorden) dat je misschien gaat zeggen liever geen Squier. Maar voor een beginner is het echt wel te doen hoor en dat ga je mij niet van overtuigen dat het niet zo is. Maar goed laten we elkaar niet afzeiken maar positief blijven. En dat laatse; is inderdaad wel een tijdje geleden jaquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen Squier kopen maar als ik alleen maar keuze had tussen die 2, dan had ik zeker de CV60 gekocht.
[..]
Maar je komt toch wel eens in een stad waar ze een muziekwinkel hebben?
Whaha...quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:34 schreef Lespaulspelert het volgende:
En weet je wat pas moeilijk te vinden is? Drummers die in een jazzband willen spelen, serieus, er s niks saaiers dan dat maar kom op ze zijn er echtniet.,
Ik sluit me bij je aan behalve een ding: Hello Kitty gitaar??quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:43 schreef SingleCoil het volgende:
Hmmm....squier...ik denk dat ik mezelf wel gevorderd mag noemen. En ik speel met veel plezier op mijn Hello Kitty Squier. ik heb laats een gig gespeeld op een squier van 130 eur met een zoom G2 en het klonk als een huis.
Luister gasten: Om goed gitaar te kunnen spelen heb je geen super gitaar nodig maar moet je oefenen, les nemen, dingen uitzoek enzo. Je gear is echt het alleronbelangrijkste. Je gaat er niet beter van spelen en je leert er niks van. Geef je geld liever uit aan lessen en besteed je tijd aan oefenen.
Voor beginners gitaar is een squier echt wel geweldigquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen Squier kopen maar als ik alleen maar keuze had tussen die 2, dan had ik zeker de CV60 gekocht.
[..]
Maar je komt toch wel eens in een stad waar ze een muziekwinkel hebben?
Die Squiers die ik in mijn handen heb gehad vond ik stuk voor stuk (2 stuksquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:53 schreef genakt het volgende:
[..]
Voor beginners gitaar is een squier echt wel geweldig![]()
Ik zag 'm hangen in een winkel in London en kon 'm niet laten hangen...quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik sluit me bij je aan behalve een ding: Hello Kitty gitaar??![]()
180 euro voor CV60?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Nieuwe gitaar zit er nu toch echt aan te komen. Een standard, voor ¤80 meer kon ik een cv60 krijgen maar dat word iets teveel, plus die is boven mijn kunnen. Heb er zin in!Laat eBay alleen eens opschieten met z'n kabel
![]()
de hals kan ook invloed hebben op je spelen, een dikkere hals vind ik fijner dan een dunne hals. dus een gibson past perfect bij mij. een jackson heeft een hele dunne hals en daar krijg ik dan weer kramp opquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:23 schreef Lespaulspelert het volgende:
Singlecoil die hello kitty gitaar heb ik ook mee gespeeld, is van een vriendin van mij, wel een geinig ding.
En je gitaar maakt volgens mij wel iets uit, in ieder geval wel welke soort. Ik ben begonnen met een squire strat maar die hield mij blijkbaar toch tegen want op mijn epiphone black beauty speel iktoch veel fijner. Het is sowieso de soort gitaar die wel iets bepaald, of je dan een van 600 of 6k hebt is iets anders, misschien de motivatie maar de soort maakt toch zeker wel wat uit.
Nou, ik denk dat als je een gitaar koopt waar je een vakantie lang hard voor gewerkt hebt, dat je daar meer waarde aan hecht dan een die je krijgt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:27 schreef SingleCoil het volgende:
er is een verschil tueen een sc en een humbucker gitaar, zeker. De rest zit voor 99% in je fantasie. Ik heb een gibson les paul custom uit 76, toen nieuw gekocht, die speelt geweldig, is zowat met mijn lichaam vergroeid. Maar ik speel ook vaak op een tweedehand Ibanez RG450, voor 120 eur gekocht. Is niet slechter ofzo, gewoon iets anders.
Als je je motivatie haalt uit de prijs van je gitaar is het wellicht tijd voor wat serious soul searching, dude
Als dat zo wasquote:
Luister gast: (quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:43 schreef SingleCoil het volgende:
Hmmm....squier...ik denk dat ik mezelf wel gevorderd mag noemen. En ik speel met veel plezier op mijn Hello Kitty Squier. ik heb laats een gig gespeeld op een squier van 130 eur met een zoom G2 en het klonk als een huis.
Luister gasten: Om goed gitaar te kunnen spelen heb je geen super gitaar nodig maar moet je oefenen, les nemen, dingen uitzoek enzo. Je gear is echt het alleronbelangrijkste. Je gaat er niet beter van spelen en je leert er niks van. Geef je geld liever uit aan lessen en besteed je tijd aan oefenen.
Dat heeft ie toch echt net gedaan. Maar het is een mening, dus je mag ermee doen wat je wilt...quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Luister gast: ()
Je gaat me niet vertellen dat een lekkere LP van 500 niet meer motiveert en lekkerder speelt dan een Stagg van 5 tientjes
Heb hier nog wel een startpakketgitaar. Mag je ook gerust een gig op spelen, dan roep je wel wat anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Staalsnarige hebben, mijns inzien, een mooiere klank, maar smaken verschillen, ik zou zeggen probeer ze gewoon beide uitquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:57 schreef Roolio het volgende:
[..]
Jij bedankt!
[..]
En jij wat minder!
Extra vraagje: Is er meer verschil tussen nylonsnarige en staalsnarige gitaren dan alleen de snaren? Kan je zeg maar later nog stalen snaren op je nylonsnarige Spaanse gitaar doen?
Oh en hier in huis drumt iemand, de buurjongen drumt. Verder nog 2x keyboard in huis dus ik heb recht op gitaar.
Wow ze pingelt em wel ff lekker weg hoorquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:41 schreef guitarist het volgende:
ze kijken alsof ze vibrators in hebben....
Die rechterquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:41 schreef guitarist het volgende:
ze kijken alsof ze vibrators in hebben....
Hij ligt klaarquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:42 schreef genakt het volgende:
Kreeg me net toch een geil smsje van dean![]()
"luid en duidelijk "
![]()
![]()
Mooie hoes!quote:
Warwick Rockbag. Nieuw, vers uit de verpakkingquote:
Ja, die albums klinken altijd erg goedquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Die producties van die nummers van Nickelback zijn altijd zo vetlijkt wel of alles perfect is zo'n vet geluid
Een boerka!quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:31 schreef Iemand91 het volgende:
De sluier standard komt eraan. Ik speel dus nog niet dus tips bij het bekijken/kopen?
quote:
quote:
Ja, verbaasde me er ook over. Ik ga niet alles beschrijven, maar een vet iets is dat je de nek net onder de headstock met een stuk klitteband vast kan zetten. Er zit zelfs een neksupportje onder, incl ritsvakjequote:
Dat zijn handige dingetjes inderdaad, die steuntjes. Ik heb zo'n tas waar je 2 gitaren in kan doen. Ik weet bij god niet meer waarom ik die heb gekocht, maar goed. Handig voor als je met 2 gitaren op de fiets ergens heen wil. Ofzo...quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, verbaasde me er ook over. Ik ga niet alles beschrijven, maar een vet iets is dat je de nek net onder de headstock met een stuk klitteband vast kan zetten. Er zit zelfs een neksupportje onder, incl ritsvakje
Van binnen lekker zacht, gitaar past er perfect in
En de tas is gloedjenieuw, nog nooit een gitaar in gezeten
nais!!!quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:14 schreef brother52 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat hij er ook linkshandig was.![]()
GAS!!!
er bestaan geen staggs van 5 tientjes. Maar daarnaast: het ligt aan je vingers, niet aan je portemonee. Ik heb gastjes van 18 op een squier horen spelen, dan loopt je het water in de mond. Maar goed, GAS is sterk, he?quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Luister gast: ()
Je gaat me niet vertellen dat een lekkere LP van 500 niet meer motiveert en lekkerder speelt dan een Stagg van 5 tientjes
Heb hier nog wel een startpakketgitaar. Mag je ook gerust een gig op spelen, dan roep je wel wat anders.
Wat is dat nou weer voor Pierrotgitaar?quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:14 schreef brother52 het volgende:
[ afbeelding ]
GAS!!!
Ja maar niks is frusterender dat alles vals klinkt omdat je gitaar constant ontstemt, je pijn krijgt aan je poten door een lompe oncontroleerbare actie, dode tonen omdat je frets kut afgewerkt zijn.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
er bestaan geen staggs van 5 tientjes. Maar daarnaast: het ligt aan je vingers, niet aan je portemonee. Ik heb gastjes van 18 op een squier horen spelen, dan loopt je het water in de mond. Maar goed, GAS is sterk, he?
Eentje die ik al jaren wil hebben.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor Pierrotgitaar?.
Je moet wel gear van een minimale kwaliteit hebben, hoor, anders merk je niks van die techniek. Een vriend van me is klassiek violist, maar op (bijv) een Stagg krijgt hij er ook niks uit. Geef hem alles van een degelijke studieviool t/m wereldklassen en het klinkt supergoed.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
er bestaan geen staggs van 5 tientjes. Maar daarnaast: het ligt aan je vingers, niet aan je portemonee. Ik heb gastjes van 18 op een squier horen spelen, dan loopt je het water in de mond. Maar goed, GAS is sterk, he?
Niet?quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
er bestaan geen staggs van 5 tientjes.
Nee, het ligt niet alleen aan je vingers, ook aan je materiaal. Het is de combinatie die het hem doet.quote:Maar daarnaast: het ligt aan je vingers, niet aan je portemonee. Ik heb gastjes van 18 op een squier horen spelen, dan loopt je het water in de mond. Maar goed, GAS is sterk, he?
Inderdaad, probeer maar eens een plank door te zagen met een zaag waarvan alle tandjes recht staan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef Witchfynder het volgende:
Een goede timmerman timmert immers ook het beste met goed gereedschap.
Die heb ik zien hangen bij Feedback (geen linkshandige geloof ik)quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:14 schreef brother52 het volgende:
[ afbeelding ]
GAS!!!
Die uit dat filmpje? Geen idee, het ging me meer om het nummer. Maar bij nader inzien vind ik die gitaar ook wel mooi. Ik zal morgen of overmorgen eens deze winkel binnenlopen. Hopen dat ze een mooie staalsnarige hebben van iets onder de 100..quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:34 schreef Lespaulspelert het volgende:
Zeg Coolio, welk akoestisch gitaartje is dat, het heeft wel wat. Een fender uit de goedkopere serie?
En weet je wat pas moeilijk te vinden is? Drummers die in een jazzband willen spelen, serieus, er s niks saaiers dan dat maar kom op ze zijn er echtniet.,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |