Of anders je publiek wel...quote:Op maandag 26 juli 2010 22:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Reken maar als jij op een fatsoenlijk podium staat zonder monitoring dat je huilend eraf gaat kruipen
Maar we staan in dit geval niet op een fatsoenlijk podium maar in een grandcafé waar max. 80 man inkunnen. Dit is ook de laatste keer dat we een PA huren.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Reken maar als jij op een fatsoenlijk podium staat zonder monitoring dat je huilend eraf gaat kruipen
Dikke kans dat je speakers dan voor het podium staan, dan ga je er zelf niks van horen, en dan ook echt niks, dat is superkut vooral als zanger. Maar dat moet je zelf wetenquote:Op maandag 26 juli 2010 22:51 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Maar we staan in dit geval niet op een fatsoenlijk podium maar in een grandcafé waar max. 80 man inkunnen. Dit is ook de laatste keer dat we een PA huren.
Zelf aanschaf van die spullen is vrij duur, heb er ook wel naar gekeken. Maar, als je eenmaal de shit hebt kan je het wel altijd zo afstellen als je zelf wilquote:Op maandag 26 juli 2010 22:59 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja dat is wel zo. En met monitoring erbij? Voor 150 euro is het nog te doen maar anders kunnen we er net zo goed zelf eentje kopen direct
Een versterkend mengpaneelquote:Op maandag 26 juli 2010 23:14 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat is een powered mixer trouwens. echt k heb me nog nooit in die shit verdiept
Hoeft bijvoorbeeld je drummers niks te horen?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:10 schreef Gitaarmat het volgende:
2 speakers, met standers, mengpaneel, 3 mics+standers, en dan nog 2 liggende speakers dus voor het eigen geluid te horen.
Of een gewone mixer en een losse versterkerquote:Op maandag 26 juli 2010 23:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Passieve speakers hebben een powered mixer nodig, actieve niet
Lijkt me wel nodig ja. Heb het er verder nog niet over gehad iedereen is vakantiequote:Op maandag 26 juli 2010 23:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoeft bijvoorbeeld je drummers niks te horen?
Even gemist denk ik, maar voor het oefenen, of gigs?
Is het nou voor repeteren of optreden ?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:20 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Lijkt me wel nodig ja. Heb het er verder nog niet over gehad iedereen is vakantie.
Maar wat zijn de voordelen van een gewone mixer en actieve speakers tegenover een powered mixer met passieve speakers en andersom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |