De ideale woonplaats.quote:Op maandag 26 juli 2010 00:53 schreef Winner_Taco het volgende:
Dit moet ook mooi zijn trouwens :
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 juli 2010 00:53 schreef Winner_Taco het volgende:
Dit moet ook mooi zijn trouwens :
[ afbeelding ]
Papegaai.quote:
Klopt.quote:Op maandag 26 juli 2010 01:01 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Waarheid mag gezegd worden toch.
WTFquote:
Waarom veranderde het eigenlijk van naam? Twee keer zelfs.quote:
Constantinopel is een mooie stad... daar lopen de meisjes in hun blote ga je mee naar Frankrijk, Frankrijk is zo mooi.quote:Op maandag 26 juli 2010 02:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom veranderde het eigenlijk van naam? Twee keer zelfs.
Niet dat een naamsverandering uniek is maar ik weet hier de reden niet. Weet iig dat het hiervoor Constantinopel heette.
Denk de meesten hier niet. Ik kan het zelf ook absoluut niet beoordelen.quote:Op maandag 26 juli 2010 00:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Geen idee, ik ben nog niet overal geweest.
Alphen aan den Rijn?quote:Op maandag 26 juli 2010 02:57 schreef ems. het volgende:
Ik was erg te spreken over New York en Singapore. Als we het hebben over natuur dan vind ik de kleine dorpjes en de omgeving daaromheen van Indonesië geweldig. Ook ben ik erg te spreken over de alphen.
Omdat het in het Arabisch Al-Quds heet. Dus die naam is gewoon overgenomen uit het Arabisch en niet zelf bedacht door Turken.quote:Op maandag 26 juli 2010 02:52 schreef Danielion het volgende:
Die Turken worden boos als je Istanbul Constantinopel noemt. Het wordt vaak in oude teksten nog zo genoemd. Het is niet omdat ze een stad veroveren dat de naam zomaar verandert hè? Jeruzalem heet ook Kudüs in het Turks.
Constantinopel te Christelijk ofzo? Eer zij aan keizer Constantijn voor zijn beschaving heeft de Turken aangespoord sedentair te worden.quote:Op maandag 26 juli 2010 03:27 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Omdat het in het Arabisch Al-Quds heet. Dus die naam is gewoon overgenomen uit het Arabisch en niet zelf bedacht door Turken.
Wat zijn de eisen?quote:Op maandag 26 juli 2010 00:51 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat is volgens jullie het mooiste stad ter wereld? en waarom?
Na 1 pagina zal ik een poll maken van alle gegeven antwoorden.
Geweldige trollquote:Op maandag 26 juli 2010 04:15 schreef Danielion het volgende:
[..]
Constantinopel te Christelijk ofzo? Eer zij aan keizer Constantijn voor zijn beschaving heeft de Turken aangespoord sedentair te worden.
Nu goed, je hebt me door. Trouwens, het valt me op dat de naam Constantinopel nog vaak gebruikt werd in literatuur tot laat in de 20e eeuw. Zo heb ik eens een boek uit de jaren '90 over een kunstexpositie gelezen over Ottomaanse kunst uit de 17e eeuw (het rijk begon toen te vervallen) en dat was in samenwerking met de Turkse en Franse overheden. Daarin stond nog Constantinopel. Vandaag zie je dat niet meer, toen wel dus.quote:Op maandag 26 juli 2010 04:43 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Geweldige trollEn daarvoor heette het Byzantion naar hun koning Byzas. Was dat te paganistisch voor Constantijn? Eer zij aan keizer Muhammed I voor hij het is die de Grieken heeft gered van onderdrukking en hen beschaving heeft geschonken. Opdat nooit meer de stad in handen valt van zulke barbaren.
Tien pond bananenquote:Op maandag 26 juli 2010 02:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Constantinopel is een mooie stad... daar lopen de meisjes in hun blote ga je mee naar Frankrijk, Frankrijk is zo mooi.
Al helemaal als ze in rotterdam wonen Dan nog liever almelo of lelystadquote:Mensen die hun eigen woonplaats noemen
Mag dat? Dan nomineer ik bij deze Hoofddorp.quote:Op maandag 26 juli 2010 09:00 schreef Lekkerekangeroe het volgende:
[..]
Al helemaal als ze in rotterdam wonen Dan nog liever almelo of lelystad
Heb daar ook goede verhalen over gehoord!quote:Op maandag 26 juli 2010 09:22 schreef Patje1987 het volgende:
Op dit moment zeg ik San Francisco omdat ik daar nooit uitgekeken ben. Toffe stad met toffe mensen en mooie gebouwen etc.
Enkel een blinde noemt Rotterdam.quote:
Bereid je maar voor op veel smerigheid.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:20 schreef Miss_paraplu het volgende:
ohja en ik ga in oktober naar India, en benieuwd of Mumbai , Delhi, en Jaipur mooie steden zijn..
is gewoon een kwestie van smaak, toch? ook ik ga voor barcelona. die stad is echt ongeloofelijk mooi.quote:Mensen die Barcelona hier noemen zijn volgens mij nog niet in heel veel plaatsen geweest
Barcelona is leuk hoor, maar vooral ook een erg vieze, niet bijzondere stad.
Bij de mooiste stad van de wereld zou ik (in europa) eerder denken aan Praag, Venetie, St Petersburg etc.
Die theoriën over naar de stad etc. zullen mij weinig bommen, net zo zeer als dat het nog steeds express Constantinopel wordt genoemd. Zo zal Izmir nog steeds Smyrna genoemd worden. Dit is gewoon puur anti-Turkisme of anti-Islamisme, waarbij ik trouwens de theorie van "naar de stad" ook bij toereken. Istanbul lijkt eerder op Kabul of Seorabeol (Seoul).quote:Op maandag 26 juli 2010 05:01 schreef Danielion het volgende:
[..]
Nu goed, je hebt me door. Trouwens, het valt me op dat de naam Constantinopel nog vaak gebruikt werd in literatuur tot laat in de 20e eeuw. Zo heb ik eens een boek uit de jaren '90 over een kunstexpositie gelezen over Ottomaanse kunst uit de 17e eeuw (het rijk begon toen te vervallen) en dat was in samenwerking met de Turkse en Franse overheden. Daarin stond nog Constantinopel. Vandaag zie je dat niet meer, toen wel dus.
Maar goed, Wikipedia zegt me dat de naam hoogstwaarschijnlijk een verbastering is van het Griekse εις την πολιν 'naar de stad', omdat het vaak 'de Stad' werd genoemd door de Grieken.
Maar in Italië is dat bij heel veel stadjes zoquote:Op maandag 26 juli 2010 12:17 schreef Aventura het volgende:
Brugge. Omdat er nog zoveel gebouwen in middeleeuwse stijl staan. Het is net een groot openluchtmuseum!
[ afbeelding ]
Staat ook niet voor niets op de werelderfgoedlijst.
Aanrader! Het is geen feeststad, dus met een vriendengroep moet je er niet naartoe gaan. Dan is Gent bijvoorbeeld leuker.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar in Italië is dat bij heel veel stadjes zo. Echter moet ik nog wel een keer naar brugge toe, dat voornemen heb ik al sinds ik de film "In Bruges" heb gezien
. Misschien maar eens doen, rond de kerst ofzo.
Rome mien jong.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:18 schreef rickyszz het volgende:
Zwolle!!![]()
Maar ik ga ook deze week naar Rome, ben benieuwd hoe mooi het daar is
quote:Op maandag 26 juli 2010 12:17 schreef Aventura het volgende:
Brugge. Omdat er nog zoveel gebouwen in middeleeuwse stijl staan. Het is net een groot openluchtmuseum!
[ afbeelding ]
Staat ook niet voor niets op de werelderfgoedlijst.
quote:Op maandag 26 juli 2010 11:22 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Enkel een blinde noemt Rotterdam.
Ik woon zelf in Eindhoven , maar dat kan ik ook geen mooie stad noemen.
Idd Dubrovnikquote:
Natuurlijk is het smaak. Maar in het geval van Barcelona krijg ik wel altijd enorm het gevoel dat het ook gewoon komt doordat er een voetbalclub, goedkope ryanair-vluchten en een strand zijn, waardoor de echte stad zelf beetje overschat wordt. Valencia bijvoorbeeld, stukje verder, is in mijn ogen al een veel mooiere stad. Voor 1992 was Barcelona sowieso niet 'hip', maar dat hebben ze perfect in de markt gezet na de olympische spelen destijds. Als een stad als Gent net zulke citymarketing had gehad, had nu het merendeel Gent geroepen.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:04 schreef okiokinl het volgende:
[..]
is gewoon een kwestie van smaak, toch? ook ik ga voor barcelona. die stad is echt ongeloofelijk mooi.
de gaudi gebouwen, hoe de wijk badalona in zee valt, de wereld tentoonstellings gebouwen van 1929, de art nouveau parken, de gotische kathedralen, dat prachige hospital terrein, het is nog veel meer. ik denk juist dat veel mensen de helft daar nog niet eens gezien hebben. je kan er uren door wijken lopen die mooier zijn dan parijs, maar waar geen toerist komt.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:59 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Natuurlijk is het smaak. Maar in het geval van Barcelona krijg ik wel altijd enorm het gevoel dat het ook gewoon komt doordat er een voetbalclub, goedkope ryanair-vluchten en een strand zijn, waardoor de echte stad zelf beetje overschat wordt. Valencia bijvoorbeeld, stukje verder, is in mijn ogen al een veel mooiere stad. Voor 1992 was Barcelona sowieso niet 'hip', maar dat hebben ze perfect in de markt gezet na de olympische spelen destijds. Als een stad als Gent net zulke citymarketing had gehad, had nu het merendeel Gent geroepen.
Jaja. Ik denk dat het eerder Turks-nationalisme (en misschien anti-Griekisme) jouwerzijds is, maar goed. Zelfs de Turkse Wikipedia is dan lichtjes 'anti-Turks' te noemen (al vermeldt die enkel minimale details). Dat het jou niet kan schelen, goed, maar waarom etiketten opplakken die ze duidelijk niet zijn?quote:Op maandag 26 juli 2010 12:12 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Dit is gewoon puur anti-Turkisme of anti-Islamisme, waarbij ik trouwens de theorie van "naar de stad" ook bij toereken. Istanbul lijkt eerder op Kabul of Seorabeol (Seoul).
No offense. Rotterdam is echt een mooie stad (zeg ik als inwoner van Amsterdam), maar om het te rekenen tot de mooiste steden ter wereld? Dan heb je echt weinig van de wereld gezien.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:39 schreef o.us het volgende:
[..]
Blinden hebben ook een mening. Daar kan je niets aan doen en hoor je te respecteren.
quote:Op maandag 26 juli 2010 17:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
No offense. Rotterdam is echt een mooie stad (zeg ik als inwoner van Amsterdam), maar om het te rekenen tot de mooiste steden ter wereld? Dan heb je echt weinig van de wereld gezien.
Dat geeft niks, maar dat is wel een feit. mening.
Dat was maar een grapje gezien de persoon die ik benquote:Op maandag 26 juli 2010 17:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
No offense. Rotterdam is echt een mooie stad (zeg ik als inwoner van Amsterdam), maar om het te rekenen tot de mooiste steden ter wereld? Dan heb je echt weinig van de wereld gezien.
Dat geeft niks, maar dat is wel een feit.
quote:
...die ene dag per jaar dat het er niet regentquote:Op maandag 26 juli 2010 19:35 schreef BoerBert het volgende:
[ afbeelding ]
Bergen in Noorwegen is leuk
Mee eensquote:Op maandag 26 juli 2010 11:20 schreef wise het volgende:
Stockholm![]()
Met z'n eilandjes en vele oude gebouwen, de oude binnenstad (gamla stan), het paleis, de vele aardige mensen, knappe vrouwen. Zoveel te doen en te lopen. Perfect
* djayzz is in Rio as we speakquote:
Hoewel je bij traditionele schoonheid misschien meer denkt aan mooie natuur of historisch erfgoed, vind ik bijvoorbeeld Shibuya Crossing echt wel een fantastisch stukje stad. Zeker een van de mooiste plaatsen ter wereld.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:23 schreef okiokinl het volgende:
tokyo is the leukste, maar niet de mooiste stad.
ja, shibuya crossing is fantastisch.. persoonlijk vind ik ook die hele stad prachtig..quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:04 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Hoewel je bij traditionele schoonheid misschien meer denkt aan mooie natuur of historisch erfgoed, vind ik bijvoorbeeld Shibuya Crossing echt wel een fantastisch stukje stad. Zeker een van de mooiste plaatsen ter wereld.
Vlissingenquote:
dat gevoel, behalve dat het geen romantische stad is en er geen fransen wonen, heb ik ook over amsterdamquote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:43 schreef Mylene het volgende:
Amsterdam.
Parijs vind ik dus echt niets aan. Ik heb nooit begrepen waarom dit een romantische stad wordt genoemd. Ik vind het maar een vieze stink stad met arrogante Fransen. Zout eens lekker op.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:43 schreef Mylene het volgende:
Amsterdam.
Parijs vind ik dus echt niets aan. Ik heb nooit begrepen waarom dit een romantische stad wordt genoemd. Ik vind het maar een vieze stink stad met arrogante Fransen. Zout eens lekker op.
Eerst en vooral 'de' mooiste stad, en ten tweede denk ik dat ieder's mening verschilt. Vandaar is "jullie" niet de meest geschikte aanspreekvorm. Ten derde, moet het alleen om een stad gaan, of is ook een plaats kiesbaar?quote:Op maandag 26 juli 2010 00:51 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat is volgens jullie het mooiste stad ter wereld? en waarom?
Na 1 pagina zal ik een poll maken van alle gegeven antwoorden.
Ik ben letterlijk in honderden steden over de hele wereld geweest, maar Barcelona is voor mij echt wel een van de mooiste, waarschijnlijk zelfs de mooiste.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:26 schreef Grumpey het volgende:
Mensen die Barcelona hier noemen zijn volgens mij nog niet in heel veel plaatsen geweest
Barcelona is leuk hoor, maar vooral ook een erg vieze, niet bijzondere stad.
Bij de mooiste stad van de wereld zou ik (in europa) eerder denken aan Praag, Venetie, St Petersburg etc.
doe dan op ze minst oranjestad.. san nicolas is een oliestadje man.. ( s'avonds wel leuke kroegjesquote:
Tsja mn familie komt er allemaal vandaanquote:Op zaterdag 11 december 2010 05:14 schreef revpolen het volgende:
[..]
doe dan op ze minst oranjestad.. san nicolas is een oliestadje man.. ( s'avonds wel leuke kroegjes)
Idd, het heeft wat, maar toch niet echt mooi!quote:Op maandag 26 juli 2010 22:23 schreef okiokinl het volgende:
tokyo is the leukste, maar niet de mooiste stad.
Als ik dit stad moet vergelijken met andere grote wereldsteden, begrijp ik nog steeds niet waarom er toeristen komen!quote:
Wat grappig, op onderzoeken naar toerist-tevredenheid met betrekking tot hun behandeling staat amsterdam vaak in de top 10 van de wereld.quote:Op dinsdag 14 december 2010 05:42 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Als ik dit stad moet vergelijken met andere grote wereldsteden, begrijp ik nog steeds niet waarom er toeristen komen!
De toeristen worden grof behandeld en het heeft een slecht openbaar vervoer, laat staan al de verbouwingen dat er nu plaatsvinden.
Ja, kies een willekeurige wereldstad en daar zul je ver buiten het centrum wellicht ook minder mooie wijken tegenkomen. Ik ben ooit met de bus door een buitenwijk van Parijs gereden. Om het voorzichtig uit te drukken . . . het was er niet zo mooi en schoon en ik vroeg me af wanneer de bus klemgereden zou worden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:42 schreef FoolWithMokey het volgende:
Amsterdam vind ik ook niet zo heel bijzonder, het is klein en buiten de binnenstad is het alleen maar vinexwijken.
Hoewel Amsterdam erg klein is, heeft het een rijke geschiedenis op wereldniveau en dat is te zien in de binnenstad.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:42 schreef FoolWithMokey het volgende:
Amsterdam vind ik ook niet zo heel bijzonder, het is klein en buiten de binnenstad is het alleen maar vinexwijken.
Kijk dit komt van een allochtoon. Nu moeten jullie Nederlanders je echt schamen, daar je zelfs aan HUN standaarden niet meer voldoen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:42 schreef FoolWithMokey het volgende:
Italianen zijn allochtonen, rome is hoofdstad van Italie.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:00 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kijk dit komt van een allochtoon. Nu moeten jullie Nederlanders je echt schamen, daar je zelfs aan HUN standaarden niet meer voldoen.
Ik kan me voorstellen dat het je smaak niet heeft, en ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld van wolkenkrabbers of dromerige kasteelstadjes houdt, maar je kan Amsterdam niet zomaar "niet zo bijzonder" noemen. Het is een uniek voorbeeld van 17e eeuws burger en handelsmacht waarin niet de kerk of de staat centraal stonden, maar zijn inwoners. Dat vervolgens qua bouwstijl veel hollandse stadjes een beetje erop lijken en je daardoor misschien geneigd bent te denken dat het allemaal normaal is, betekent nog niet dat de rest van de wereld dat ook zo ziet. Amsterdam zal niet op kunnen tegen de bijzonderheid van St. Petersburg of Venetie, maar doet zeker niet onder voor de subtop in Europa in bijzonderheid.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:16 schreef FoolWithMokey het volgende:
Amsterdam is gewoon niet zo bijzonder, misschien komt het omdat ik er langere tijd woon. Ik kan me best voorstellen dat het mooi lijkt de eerste keer.
Het grappige is dat de stadsplanning van St Petersburg op Amsterdam is geinspireerd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:36 schreef Grumpey het volgende:
Amsterdam zal niet op kunnen tegen de bijzonderheid van St. Petersburg
http://www.hermitage.nl/e(...)grote_in_holland.htmquote:Amsterdams pattern of streets and canals were his model. St Petersburg is constructed on a series of islands linked by over 500 bridges. Dutch influences are evident in his own first residence in the new city, and in the original Winter Palace. The Admiralty was adorned with a Dutch weathervane and the church at the Peter and Paul Fortress has obvious Dutch Protestant style elements.
Schijnt de zon daar ook weleens?quote:Op maandag 22 juli 2013 02:05 schreef El_Matador het volgende:
Geen discussie mogelijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
over wie hebt je het in godsnaamquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:00 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nu moeten jullie Nederlanders je echt schamen
LA is helaas op veel plekkeb ernstig aan het verouderen. Ze mogen de kapot gescheurde wegen, stoepen en gebouwen ook wel eens opknappen lolquote:
Het strandquote:Op zondag 8 september 2013 11:30 schreef Daarnaast het volgende:
Ben in augustus naar barcelona geweest, en ik moet zeggen het viel aardig tegen. Het had wel enkele mooie plekjes zoals Plaza de España en La Rambla, maar voor de rest stond het vol met lelijke gebouwen? Wat zijn dan volgens jullie de mooie plekjes in barcelone?(graag met pics ter illustratie).
Lissabon is superquote:Op zondag 8 september 2013 12:03 schreef Gwywen het volgende:
Steden die hun historische kern/stratenplan nog intact hebben vind ik doorgaans het mooist. Brugge, Venetië. Ook Lissabon vond ik prachtig.
Ik ga het liefst naar kleinere steden overigens. Met een kasteel en een stadswal en vakwerkhuisjes.
Interessante combi wel.. die naam en je post.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |