abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89790866
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2010 00:51 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat is volgens jullie het mooiste stad ter wereld? en waarom?
Na 1 pagina zal ik een poll maken van alle gegeven antwoorden.
Eerst en vooral 'de' mooiste stad, en ten tweede denk ik dat ieder's mening verschilt. Vandaar is "jullie" niet de meest geschikte aanspreekvorm. Ten derde, moet het alleen om een stad gaan, of is ook een plaats kiesbaar?

Maar OT: Ik vind Frankfurt Am Main wel heel erg mooi. Of het nou de mooiste is, weet ik niet, want ik ben volgens mij de wereld niet voldoende afgereisd ;)
  zaterdag 11 december 2010 @ 03:45:45 #152
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89794005
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2010 11:26 schreef Grumpey het volgende:
Mensen die Barcelona hier noemen zijn volgens mij nog niet in heel veel plaatsen geweest :')
Barcelona is leuk hoor, maar vooral ook een erg vieze, niet bijzondere stad.
Bij de mooiste stad van de wereld zou ik (in europa) eerder denken aan Praag, Venetie, St Petersburg etc.
Ik ben letterlijk in honderden steden over de hele wereld geweest, maar Barcelona is voor mij echt wel een van de mooiste, waarschijnlijk zelfs de mooiste.
Verder zijn ook Bogota, Los Angeles, Honolulu, Kaapstad, Berlijn, Florence, Maputo,Havana, Colombo, Jerusalem, London en New York uiterst fascinerende steden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 11 december 2010 @ 03:52:08 #153
313789 TheFamousMan
"De Stroboscoop"
pi_89794062
Venetië, ST. Petersburg of Praag.
Op woensdag 5 januari 2011 schreef Klinkerbotsing:
Waarom zijn jouw topics altijd zo awesome _O_
Op maandag 11 april 2011 schreef Myraela:
Hallo mijn "Als je 10 jaar ouder was geweest had ik je geraakt" toekomstige echtgenoot.
  Redactie Sport zaterdag 11 december 2010 @ 03:55:06 #154
218273 crew  JayJay8
  zaterdag 11 december 2010 @ 05:14:59 #155
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_89794391
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 03:55 schreef JayJay8 het volgende:
San Nicolas, Aruba
doe dan op ze minst oranjestad.. san nicolas is een oliestadje man.. ( s'avonds wel leuke kroegjes :X )
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  zaterdag 11 december 2010 @ 15:13:50 #156
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89803751
Parijs is esthetisch een mooie stad, maar ze mogen wel wat toerist-vriendelijker zijn. Amsterdam heeft dat ook. Belfast is bv een lelijke stad, maar de levende historie en de mensen zijn fantastisch.

Om een esthetisch mooiste stad te kiezen moet je appels en peren vergelijken en dat is onmogelijk.

In het kistje grote mooie steden liggen Londen, Berlijn, Duesseldorf, Lissabon, Barcelona, Panama City, Buenos Aires, Maputo, Harare, Kaapstad, Kopenhagen, Kiev, Istanbul, Havana, NYC, LA, LV

In het kistje kleinere mooie steden liggen Amsterdam, Rotterdam, Leiden, Oxford, Canterbury, Santa Fe NM, Granada-Nicaragua, Cusco, Old Goa, Jogjakarta, Antigua-Guatemala

De balans van mooie steden is iig veel groter dan niet mooie steden als Dubai/Abu Dhabi, Jakarta, Nairobi, Johannesburg, Mexico Stad, Milaan, Manama, Eilat

Dit is zo uit m'n hoofd en ik vergeet er ws weer een aantal hele belangrijke.
reset
pi_89813998
Berlijn 's nachts :D
  Redactie Sport zaterdag 11 december 2010 @ 22:57:15 #158
218273 crew  JayJay8
pi_89818291
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 05:14 schreef revpolen het volgende:

[..]

doe dan op ze minst oranjestad.. san nicolas is een oliestadje man.. ( s'avonds wel leuke kroegjes :X )
Tsja mn familie komt er allemaal vandaan ;)
pi_89905449
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2010 22:23 schreef okiokinl het volgende:
tokyo is the leukste, maar niet de mooiste stad.
Idd, het heeft wat, maar toch niet echt mooi!

Alles zit erin wat het een stad maakt: goede openbaar vervoer, mooie wolkenkrabbers, mooie parken, mooie snelwegenstructuur en vooral een efficiënte stad!

Misschien is het een te internationale stad geworden dat het een minder mooie stad maakt! Het is vooral te merken als je buiten Tokyo bent geweest... :)
pi_89905468
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2010 22:52 schreef Dalando het volgende:
A'dam.
Als ik dit stad moet vergelijken met andere grote wereldsteden, begrijp ik nog steeds niet waarom er toeristen komen!

De toeristen worden grof behandeld en het heeft een slecht openbaar vervoer, laat staan al de verbouwingen dat er nu plaatsvinden.
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:36:52 #161
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89907642
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 05:42 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Als ik dit stad moet vergelijken met andere grote wereldsteden, begrijp ik nog steeds niet waarom er toeristen komen!

De toeristen worden grof behandeld en het heeft een slecht openbaar vervoer, laat staan al de verbouwingen dat er nu plaatsvinden.
Wat grappig, op onderzoeken naar toerist-tevredenheid met betrekking tot hun behandeling staat amsterdam vaak in de top 10 van de wereld.
Daarnaast zijn vrijwel alle toeristen unaniem enthousiast over de directe verbinding van de binnenstad met de luchthaven mbv de trein, en zijn ze gecharmeerd over het behoud van het tramsysteem wat in veel andere steden door modernisering vaak verdwenen is tegen alle sentiment en wil van de bevolking in.
Die verbouwingen zijn inderdaad vervelend, maar in de binnenstad gaat dat om 2 bouwputten in totaal, en ik denk niet dat dat veel toeristen echt veel kan schelen als je de hele binnenstad bekijkt.
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:42:11 #162
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_89907729
Amsterdam vind ik ook niet zo heel bijzonder, het is klein en buiten de binnenstad is het alleen maar vinexwijken.
Sisco Certified
pi_89909084
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:42 schreef FoolWithMokey het volgende:
Amsterdam vind ik ook niet zo heel bijzonder, het is klein en buiten de binnenstad is het alleen maar vinexwijken.
Ja, kies een willekeurige wereldstad en daar zul je ver buiten het centrum wellicht ook minder mooie wijken tegenkomen. Ik ben ooit met de bus door een buitenwijk van Parijs gereden. Om het voorzichtig uit te drukken . . . het was er niet zo mooi en schoon en ik vroeg me af wanneer de bus klemgereden zou worden.
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:58:08 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89909992
quote:
Hoewel Amsterdam erg klein is, heeft het een rijke geschiedenis op wereldniveau en dat is te zien in de binnenstad.
reset
pi_89910077
quote:
Kijk dit komt van een allochtoon. Nu moeten jullie Nederlanders je echt schamen, daar je zelfs aan HUN standaarden niet meer voldoen. _O-
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:00:53 #166
299551 ManInBurka
hoihoi Ik draag een Burka
pi_89910099
Oh Oh Den Haag mooiste stad achtê de duinhê
hoihoi zeg maar wat je wil want dat is vrijheid van meningsuiting
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:16:38 #167
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_89914597
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:00 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Kijk dit komt van een allochtoon. Nu moeten jullie Nederlanders je echt schamen, daar je zelfs aan HUN standaarden niet meer voldoen. _O-
Italianen zijn allochtonen, rome is hoofdstad van Italie.
Hongaren zijn allochtonen, budapest..........
Amerikanen New York(Ik weet het, geen hoofdstad)
enz. enz.

Als je over muslims hebt dan:
Turken, Istanbul..........

Amsterdam is gewoon niet zo bijzonder, misschien komt het omdat ik er langere tijd woon. Ik kan me best voorstellen dat het mooi lijkt de eerste keer.
Sisco Certified
pi_89914780
Definieert de term mooi.
Op toeristen fora leest je heel vaak dat buitenlanders Amsterdam roemen om de relaxte sfeer.
En dan bedoel ik dus niet alleen de coffeeshops...
Blijkbaar zijn we hier heel wat toeristenvriendelijker dan het buitenland..
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:36:08 #169
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89915282
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:16 schreef FoolWithMokey het volgende:
Amsterdam is gewoon niet zo bijzonder, misschien komt het omdat ik er langere tijd woon. Ik kan me best voorstellen dat het mooi lijkt de eerste keer.
Ik kan me voorstellen dat het je smaak niet heeft, en ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld van wolkenkrabbers of dromerige kasteelstadjes houdt, maar je kan Amsterdam niet zomaar "niet zo bijzonder" noemen. Het is een uniek voorbeeld van 17e eeuws burger en handelsmacht waarin niet de kerk of de staat centraal stonden, maar zijn inwoners. Dat vervolgens qua bouwstijl veel hollandse stadjes een beetje erop lijken en je daardoor misschien geneigd bent te denken dat het allemaal normaal is, betekent nog niet dat de rest van de wereld dat ook zo ziet. Amsterdam zal niet op kunnen tegen de bijzonderheid van St. Petersburg of Venetie, maar doet zeker niet onder voor de subtop in Europa in bijzonderheid.
pi_89915450
Het is ook lastig om als Nederlander en zeker als iemand die vaak in Amsterdam komt te oordelen over de "bijzonderheid" van Amsterdam. Ik kom er elke dag voor mijn werk en ook ik vind het niet bijzonder "meer". Daarnaast ben ik een geboren en getogen Haarlemmer, dus met de architectuur ben ik ook redelijk bekend. Maar als je nu Amsterdam vergelijkt met andere "bijzondere" steden in de wereld, op welke stad lijkt Amsterdam dan? Volgens mij is er geen stad zo uniek als Amsterdam wat dat betreft. Daarom kan ik het me ook voorstellen dat toeristen echt aangenaam verrast zijn als ze Amsterdam bezoeken.
pi_89915487
Kweenie.. Duinen te Oostvoorne Heveringen?
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:53:12 #172
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89915967
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:36 schreef Grumpey het volgende:

Amsterdam zal niet op kunnen tegen de bijzonderheid van St. Petersburg
Het grappige is dat de stadsplanning van St Petersburg op Amsterdam is geinspireerd.

quote:
Amsterdams pattern of streets and canals were his model. St Petersburg is constructed on a series of islands linked by over 500 bridges. Dutch influences are evident in his own first residence in the new city, and in the original Winter Palace. The Admiralty was adorned with a Dutch weathervane and the church at the Peter and Paul Fortress has obvious Dutch Protestant style elements.

http://www.hermitage.nl/e(...)grote_in_holland.htm
reset
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:25:23 #173
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_89938690
NYC
eervolle vermelding voor Praag (waar ikzelf nu ook woon)
gent en brugge (heimat)
Rome, Florence en Dubrovnik zijn een aha erlebnis
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_129208983
Geen discussie mogelijk:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_129209031
Las Vegas.
"Schattie patattiee O+ :@" - richolio
pi_129209788
alle steden zijn lelijk. serieus wat is er nou mooi aan een 6 baans snelweg langs het strand
  maandag 22 juli 2013 @ 07:27:41 #177
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_129210922
quote:
12s.gif Op maandag 22 juli 2013 02:05 schreef El_Matador het volgende:
Geen discussie mogelijk:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Schijnt de zon daar ook weleens?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 22 juli 2013 @ 08:59:11 #178
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_129211604
Praag. _O_

Duidelijk. O+
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_129212316
Voor mij is dat Sydney, hands down..

Perfecte combinatie van grootstedelijkheid en natuur waardoor je perfect outdoor kunt leven/sporten/mountainbiken/trainen. Heerlijk zeilen vanaf de haven naar de oceaan, schoon, heerlijke temperaturen, vriendelijke mensen, die ook nog eens een stuk minder pretentieus zijn dan in bijvoorbeeld Amsterdam ''Kijk mij eens een Amsterdams city life hebben'' :')

Als je een bootje pakt kun je binnen een paar minuten van downtown naar enkele strandjes varen met voetbalveldjes en mooie natuur enzo eromheen. Geen grote lelijke vinexflats in de buitenwijken...

Het enige nadeel vergeleken met vooral Europese steden, is dat er eigenlijk geen leuke winkelstraatjes zijn, maar alleen maar van die indoor malls. De ''winkelstraten'' zijn voornamelijk gevuld met autodealers, mcdonalds, banken en kantoren.
pi_129213990
Ik heb in Europa aardig wat steden gezien, maar ben bang dat het voor mij heel saai Barcelona is.
Hoewel ik Athene ook erg leuk vond.

Venetië vond ik trouwens tegenvallen. Niet dat het lelijk is, maar aangezien iedereen er altijd zo lyrisch over is, had ik er íets meer van verwacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')