Eerst en vooral 'de' mooiste stad, en ten tweede denk ik dat ieder's mening verschilt. Vandaar is "jullie" niet de meest geschikte aanspreekvorm. Ten derde, moet het alleen om een stad gaan, of is ook een plaats kiesbaar?quote:Op maandag 26 juli 2010 00:51 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat is volgens jullie het mooiste stad ter wereld? en waarom?
Na 1 pagina zal ik een poll maken van alle gegeven antwoorden.

Ik ben letterlijk in honderden steden over de hele wereld geweest, maar Barcelona is voor mij echt wel een van de mooiste, waarschijnlijk zelfs de mooiste.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:26 schreef Grumpey het volgende:
Mensen die Barcelona hier noemen zijn volgens mij nog niet in heel veel plaatsen geweest
Barcelona is leuk hoor, maar vooral ook een erg vieze, niet bijzondere stad.
Bij de mooiste stad van de wereld zou ik (in europa) eerder denken aan Praag, Venetie, St Petersburg etc.

doe dan op ze minst oranjestad.. san nicolas is een oliestadje man.. ( s'avonds wel leuke kroegjesquote:
 )
 )

Tsja mn familie komt er allemaal vandaanquote:Op zaterdag 11 december 2010 05:14 schreef revpolen het volgende:
[..]
doe dan op ze minst oranjestad.. san nicolas is een oliestadje man.. ( s'avonds wel leuke kroegjes)

Idd, het heeft wat, maar toch niet echt mooi!quote:Op maandag 26 juli 2010 22:23 schreef okiokinl het volgende:
tokyo is the leukste, maar niet de mooiste stad.

Als ik dit stad moet vergelijken met andere grote wereldsteden, begrijp ik nog steeds niet waarom er toeristen komen!quote:

Wat grappig, op onderzoeken naar toerist-tevredenheid met betrekking tot hun behandeling staat amsterdam vaak in de top 10 van de wereld.quote:Op dinsdag 14 december 2010 05:42 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Als ik dit stad moet vergelijken met andere grote wereldsteden, begrijp ik nog steeds niet waarom er toeristen komen!
De toeristen worden grof behandeld en het heeft een slecht openbaar vervoer, laat staan al de verbouwingen dat er nu plaatsvinden.

Ja, kies een willekeurige wereldstad en daar zul je ver buiten het centrum wellicht ook minder mooie wijken tegenkomen. Ik ben ooit met de bus door een buitenwijk van Parijs gereden. Om het voorzichtig uit te drukken . . . het was er niet zo mooi en schoon en ik vroeg me af wanneer de bus klemgereden zou worden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:42 schreef FoolWithMokey het volgende:
Amsterdam vind ik ook niet zo heel bijzonder, het is klein en buiten de binnenstad is het alleen maar vinexwijken.

Hoewel Amsterdam erg klein is, heeft het een rijke geschiedenis op wereldniveau en dat is te zien in de binnenstad.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:42 schreef FoolWithMokey het volgende:
Amsterdam vind ik ook niet zo heel bijzonder, het is klein en buiten de binnenstad is het alleen maar vinexwijken.

Kijk dit komt van een allochtoon. Nu moeten jullie Nederlanders je echt schamen, daar je zelfs aan HUN standaarden niet meer voldoen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:42 schreef FoolWithMokey het volgende:

Italianen zijn allochtonen, rome is hoofdstad van Italie.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:00 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kijk dit komt van een allochtoon. Nu moeten jullie Nederlanders je echt schamen, daar je zelfs aan HUN standaarden niet meer voldoen.

Ik kan me voorstellen dat het je smaak niet heeft, en ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld van wolkenkrabbers of dromerige kasteelstadjes houdt, maar je kan Amsterdam niet zomaar "niet zo bijzonder" noemen. Het is een uniek voorbeeld van 17e eeuws burger en handelsmacht waarin niet de kerk of de staat centraal stonden, maar zijn inwoners. Dat vervolgens qua bouwstijl veel hollandse stadjes een beetje erop lijken en je daardoor misschien geneigd bent te denken dat het allemaal normaal is, betekent nog niet dat de rest van de wereld dat ook zo ziet. Amsterdam zal niet op kunnen tegen de bijzonderheid van St. Petersburg of Venetie, maar doet zeker niet onder voor de subtop in Europa in bijzonderheid.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:16 schreef FoolWithMokey het volgende:
Amsterdam is gewoon niet zo bijzonder, misschien komt het omdat ik er langere tijd woon. Ik kan me best voorstellen dat het mooi lijkt de eerste keer.

Het grappige is dat de stadsplanning van St Petersburg op Amsterdam is geinspireerd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:36 schreef Grumpey het volgende:
Amsterdam zal niet op kunnen tegen de bijzonderheid van St. Petersburg
http://www.hermitage.nl/e(...)grote_in_holland.htmquote:Amsterdams pattern of streets and canals were his model. St Petersburg is constructed on a series of islands linked by over 500 bridges. Dutch influences are evident in his own first residence in the new city, and in the original Winter Palace. The Admiralty was adorned with a Dutch weathervane and the church at the Peter and Paul Fortress has obvious Dutch Protestant style elements.

Schijnt de zon daar ook weleens?quote:Op maandag 22 juli 2013 02:05 schreef El_Matador het volgende:
Geen discussie mogelijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

|  |