De ideale woonplaats.quote:Op maandag 26 juli 2010 00:53 schreef Winner_Taco het volgende:
Dit moet ook mooi zijn trouwens :
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 juli 2010 00:53 schreef Winner_Taco het volgende:
Dit moet ook mooi zijn trouwens :
[ afbeelding ]
Papegaai.quote:
Klopt.quote:Op maandag 26 juli 2010 01:01 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Waarheid mag gezegd worden toch.
WTFquote:
Waarom veranderde het eigenlijk van naam? Twee keer zelfs.quote:
Constantinopel is een mooie stad... daar lopen de meisjes in hun blote ga je mee naar Frankrijk, Frankrijk is zo mooi.quote:Op maandag 26 juli 2010 02:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom veranderde het eigenlijk van naam? Twee keer zelfs.
Niet dat een naamsverandering uniek is maar ik weet hier de reden niet. Weet iig dat het hiervoor Constantinopel heette.
Denk de meesten hier niet. Ik kan het zelf ook absoluut niet beoordelen.quote:Op maandag 26 juli 2010 00:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Geen idee, ik ben nog niet overal geweest.
Alphen aan den Rijn?quote:Op maandag 26 juli 2010 02:57 schreef ems. het volgende:
Ik was erg te spreken over New York en Singapore. Als we het hebben over natuur dan vind ik de kleine dorpjes en de omgeving daaromheen van Indonesië geweldig. Ook ben ik erg te spreken over de alphen.
Omdat het in het Arabisch Al-Quds heet. Dus die naam is gewoon overgenomen uit het Arabisch en niet zelf bedacht door Turken.quote:Op maandag 26 juli 2010 02:52 schreef Danielion het volgende:
Die Turken worden boos als je Istanbul Constantinopel noemt. Het wordt vaak in oude teksten nog zo genoemd. Het is niet omdat ze een stad veroveren dat de naam zomaar verandert hè? Jeruzalem heet ook Kudüs in het Turks.
Constantinopel te Christelijk ofzo? Eer zij aan keizer Constantijn voor zijn beschaving heeft de Turken aangespoord sedentair te worden.quote:Op maandag 26 juli 2010 03:27 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Omdat het in het Arabisch Al-Quds heet. Dus die naam is gewoon overgenomen uit het Arabisch en niet zelf bedacht door Turken.
Wat zijn de eisen?quote:Op maandag 26 juli 2010 00:51 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat is volgens jullie het mooiste stad ter wereld? en waarom?
Na 1 pagina zal ik een poll maken van alle gegeven antwoorden.
Geweldige trollquote:Op maandag 26 juli 2010 04:15 schreef Danielion het volgende:
[..]
Constantinopel te Christelijk ofzo? Eer zij aan keizer Constantijn voor zijn beschaving heeft de Turken aangespoord sedentair te worden.
Nu goed, je hebt me door. Trouwens, het valt me op dat de naam Constantinopel nog vaak gebruikt werd in literatuur tot laat in de 20e eeuw. Zo heb ik eens een boek uit de jaren '90 over een kunstexpositie gelezen over Ottomaanse kunst uit de 17e eeuw (het rijk begon toen te vervallen) en dat was in samenwerking met de Turkse en Franse overheden. Daarin stond nog Constantinopel. Vandaag zie je dat niet meer, toen wel dus.quote:Op maandag 26 juli 2010 04:43 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Geweldige trollEn daarvoor heette het Byzantion naar hun koning Byzas. Was dat te paganistisch voor Constantijn? Eer zij aan keizer Muhammed I voor hij het is die de Grieken heeft gered van onderdrukking en hen beschaving heeft geschonken. Opdat nooit meer de stad in handen valt van zulke barbaren.
Tien pond bananenquote:Op maandag 26 juli 2010 02:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Constantinopel is een mooie stad... daar lopen de meisjes in hun blote ga je mee naar Frankrijk, Frankrijk is zo mooi.
Al helemaal als ze in rotterdam wonen Dan nog liever almelo of lelystadquote:Mensen die hun eigen woonplaats noemen
Mag dat? Dan nomineer ik bij deze Hoofddorp.quote:Op maandag 26 juli 2010 09:00 schreef Lekkerekangeroe het volgende:
[..]
Al helemaal als ze in rotterdam wonen Dan nog liever almelo of lelystad
Heb daar ook goede verhalen over gehoord!quote:Op maandag 26 juli 2010 09:22 schreef Patje1987 het volgende:
Op dit moment zeg ik San Francisco omdat ik daar nooit uitgekeken ben. Toffe stad met toffe mensen en mooie gebouwen etc.
Enkel een blinde noemt Rotterdam.quote:
Bereid je maar voor op veel smerigheid.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:20 schreef Miss_paraplu het volgende:
ohja en ik ga in oktober naar India, en benieuwd of Mumbai , Delhi, en Jaipur mooie steden zijn..
is gewoon een kwestie van smaak, toch? ook ik ga voor barcelona. die stad is echt ongeloofelijk mooi.quote:Mensen die Barcelona hier noemen zijn volgens mij nog niet in heel veel plaatsen geweest
Barcelona is leuk hoor, maar vooral ook een erg vieze, niet bijzondere stad.
Bij de mooiste stad van de wereld zou ik (in europa) eerder denken aan Praag, Venetie, St Petersburg etc.
Die theoriën over naar de stad etc. zullen mij weinig bommen, net zo zeer als dat het nog steeds express Constantinopel wordt genoemd. Zo zal Izmir nog steeds Smyrna genoemd worden. Dit is gewoon puur anti-Turkisme of anti-Islamisme, waarbij ik trouwens de theorie van "naar de stad" ook bij toereken. Istanbul lijkt eerder op Kabul of Seorabeol (Seoul).quote:Op maandag 26 juli 2010 05:01 schreef Danielion het volgende:
[..]
Nu goed, je hebt me door. Trouwens, het valt me op dat de naam Constantinopel nog vaak gebruikt werd in literatuur tot laat in de 20e eeuw. Zo heb ik eens een boek uit de jaren '90 over een kunstexpositie gelezen over Ottomaanse kunst uit de 17e eeuw (het rijk begon toen te vervallen) en dat was in samenwerking met de Turkse en Franse overheden. Daarin stond nog Constantinopel. Vandaag zie je dat niet meer, toen wel dus.
Maar goed, Wikipedia zegt me dat de naam hoogstwaarschijnlijk een verbastering is van het Griekse εις την πολιν 'naar de stad', omdat het vaak 'de Stad' werd genoemd door de Grieken.
Maar in Italië is dat bij heel veel stadjes zoquote:Op maandag 26 juli 2010 12:17 schreef Aventura het volgende:
Brugge. Omdat er nog zoveel gebouwen in middeleeuwse stijl staan. Het is net een groot openluchtmuseum!
[ afbeelding ]
Staat ook niet voor niets op de werelderfgoedlijst.
Aanrader! Het is geen feeststad, dus met een vriendengroep moet je er niet naartoe gaan. Dan is Gent bijvoorbeeld leuker.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar in Italië is dat bij heel veel stadjes zo. Echter moet ik nog wel een keer naar brugge toe, dat voornemen heb ik al sinds ik de film "In Bruges" heb gezien
. Misschien maar eens doen, rond de kerst ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |