Alphen aan den Rijn?quote:Op maandag 26 juli 2010 02:57 schreef ems. het volgende:
Ik was erg te spreken over New York en Singapore. Als we het hebben over natuur dan vind ik de kleine dorpjes en de omgeving daaromheen van Indonesië geweldig. Ook ben ik erg te spreken over de alphen.
Omdat het in het Arabisch Al-Quds heet. Dus die naam is gewoon overgenomen uit het Arabisch en niet zelf bedacht door Turken.quote:Op maandag 26 juli 2010 02:52 schreef Danielion het volgende:
Die Turken worden boos als je Istanbul Constantinopel noemt. Het wordt vaak in oude teksten nog zo genoemd. Het is niet omdat ze een stad veroveren dat de naam zomaar verandert hè? Jeruzalem heet ook Kudüs in het Turks.
Constantinopel te Christelijk ofzo? Eer zij aan keizer Constantijn voor zijn beschaving heeft de Turken aangespoord sedentair te worden.quote:Op maandag 26 juli 2010 03:27 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Omdat het in het Arabisch Al-Quds heet. Dus die naam is gewoon overgenomen uit het Arabisch en niet zelf bedacht door Turken.
Wat zijn de eisen?quote:Op maandag 26 juli 2010 00:51 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat is volgens jullie het mooiste stad ter wereld? en waarom?
Na 1 pagina zal ik een poll maken van alle gegeven antwoorden.
Geweldige trollquote:Op maandag 26 juli 2010 04:15 schreef Danielion het volgende:
[..]
Constantinopel te Christelijk ofzo? Eer zij aan keizer Constantijn voor zijn beschaving heeft de Turken aangespoord sedentair te worden.
Nu goed, je hebt me door. Trouwens, het valt me op dat de naam Constantinopel nog vaak gebruikt werd in literatuur tot laat in de 20e eeuw. Zo heb ik eens een boek uit de jaren '90 over een kunstexpositie gelezen over Ottomaanse kunst uit de 17e eeuw (het rijk begon toen te vervallen) en dat was in samenwerking met de Turkse en Franse overheden. Daarin stond nog Constantinopel. Vandaag zie je dat niet meer, toen wel dus.quote:Op maandag 26 juli 2010 04:43 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Geweldige trollEn daarvoor heette het Byzantion naar hun koning Byzas. Was dat te paganistisch voor Constantijn? Eer zij aan keizer Muhammed I voor hij het is die de Grieken heeft gered van onderdrukking en hen beschaving heeft geschonken. Opdat nooit meer de stad in handen valt van zulke barbaren.
Tien pond bananenquote:Op maandag 26 juli 2010 02:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Constantinopel is een mooie stad... daar lopen de meisjes in hun blote ga je mee naar Frankrijk, Frankrijk is zo mooi.
Al helemaal als ze in rotterdam wonen Dan nog liever almelo of lelystadquote:Mensen die hun eigen woonplaats noemen
Mag dat? Dan nomineer ik bij deze Hoofddorp.quote:Op maandag 26 juli 2010 09:00 schreef Lekkerekangeroe het volgende:
[..]
Al helemaal als ze in rotterdam wonen Dan nog liever almelo of lelystad
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |