quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:07 schreef error_404 het volgende:
* error_404meldt zich
Vanaf half augustus helaas zonder baan en door de hele branch vrijwel geen baan beschikbaar![]()
Zojuist digitaal de aanvraag voor een WW-uitkering aangevraagd, werd er behoorlijk moedeloos van, de ambtelijke molen...
Nu hier maar eens het topic doorstruinen en een beetje afreageren.
quote:Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:44 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet voor niks gedaan. Ik heb een aanstelling in de wacht gesleept bij de Raad van State. Ik ga er werken als jurist. Ik word rijksambtenaar na bijna 10 jaar bedrijfsleven
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Dank jullie wel. Ik dacht écht dat ik onbemiddelbaar was (vooral ook vanwege leeftijd en niet relevante werkervaring). Ook een WO-diploma zorgt al jaren niet meer voor baanzekerheid, zeker niet een diploma rechtsgeleerdheid.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Nog even mijn geschiedenisje:
[..]
[..]
[..]
quote:
Makkie88
Vanaf Mei 2010 klaar met opleiding MBO ICT beheer Niveau 4, wilt graag aan de slag in de ICT. Maar is lastig te vinden aangezien er overal om certificaten en ervaring gevraagd wordt.
quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:16 schreef Maanvis het volgende:
ik werk nu ook als applicatiebeheerder, maar ik zie me de switch naar juridisch nog niet maken.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:29 schreef ScarFace- het volgende:
Een programmeur denkt ook wel tussen de regels door hoor.
Al kun je niet alle groepen mensen over 1 kam scheren. T zijn allebei denkers, maar wel hele andere mensen idd
Ik zoek 'iets'met architectuur / interieur...quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:21 schreef GirlGoneBad het volgende:
Ik mag nog steeds uit de OP!
Heb inmiddels een jaarcontract op zak...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:58 schreef Blossom86 het volgende:
Gefeliciteerd Cinnamongirl!!
Mag ik ook in de OP?
Blossom86
23 jaar, mbo diploma SPW op zak, bezig met deeltijd HBO richting juridisch (laatste jaar).
Heb nog werk (overheid, mbo+ functie, juridisch administratief), maar zoek al sinds februari naar iets anders vanwege geplande verhuizing naar het zuiden des lands.
Zoek iets juridisch/administratiefs.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:28 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Done.
Heb je al gedacht aan solliciteren bij een rechtsbijstandverzekeraar? DAS heeft een vestiging in Roermond. Bij Das zitten HBO-teams, bestaande uit mensen die HBO-rechten/SJD hebben gestudeerd. Zij behandelen de juridisch wat minder complexe zaken. Echt een hele leuke functie!
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:12 schreef error_404 het volgende:
[..]
Ik zoek 'iets'met architectuur / interieur...
Ik ben interieurarchitect, met een vooropleiding als meubelmaker en ruim 10 jaar bouwkunde-ervaring, opgedaan in de praktijk op architectenbureau's.
De afgelopen jaren ben ik werkzaam geweest als (interieur)architect / projectleider op een relatief klein bureau in Rotterdam, waardoor ik het meeste zelf voor elkaar moest boksen.
De opdrachten verschilden van nieuwbouw openbare gebouwen (musea, poppodia, ed) tot restauratie/herontwikkeling van rijksmonumenten en industrieel erfgoed.
Mijn taak is/was ontwerper zijn en spin-in-het-web, de vertaalslag maken van de wensen van de opdrachtgever en de gebruiker naar een ontwerp (architectuur, interieur, meubel), dat vertalen naar bouwkundige gegevens waar een aannemer mee aan de slag kan en adviseurs aansturen mbt installaties en regelgeving.
Bovenstaand heeft mijn voorkeur, maar door mijn brede achtergronden werkhistorie zou het ook een andere kant op kunnen waaien.
Ik hoop dat het wat word voor je !quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:21 schreef Gnomestein het volgende:
Ik kreeg vrijdag na 17:00 nog een belletje van Tempo Team voor een vacature, al heb ik het vermoeden dat ze me op het ontbreken van referenties wel weer zullen laten hangen... Desalniettemin wil ik het "sollicitatie"moment wel aangrijpen om eventueel vakantiewerk te krijgen waarmee ik wel relevante ervaring op kan doen...
en eigenlijk is dit nog een soort van tvp ook...
Een vooropleiding om met zijn handjes te kunnen werken heeft hij wel!quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ah nmee sorry ik zoek iemand die technisch isen met de handjes wil werken
Jij bent veel te goed daarvoor
Maar zal mijn ogen open houden.
CAD tekenen kun je toevallig niet?
Nouja, ik ga ze nu tenminste ook eens porren voor iets tijdelijks of 'vakantiewerk'. Het is en blijft ervaring...quote:Op zondag 25 juli 2010 08:33 schreef marcosta het volgende:
[..]
Ik hoop dat het wat word voor je !
Tevens topic gebookmarked
Nee moet hij niet willenquote:Op zondag 25 juli 2010 08:35 schreef marcosta het volgende:
[..]
Een vooropleiding om met zijn handjes te kunnen werken heeft hij wel!
"vooropleiding als meubelmaker"
Maar denk niet dat hij naar naar terug zal willen ..
Uiteraard kan ik CAD-tekenen, een must binnen de branche. Heb ooit zelfs nog achter de plank gestaan, maar dat waren andere tijdenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ah nmee sorry ik zoek iemand die technisch isen met de handjes wil werken
Jij bent veel te goed daarvoor
Maar zal mijn ogen open houden.
CAD tekenen kun je toevallig niet?
Ik merk ook dat ik al die kleine wetjes wel in m'n hoofd onthoud iig en ze ook allemaal wil leren kennenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:35 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik merk ook overeenkomsten. Een goede programmeur en jurist delen beide een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Ook zijn ze creatief en vinden ze altijd meerdere wegen om van A naar B te komen
quote:Op maandag 26 juli 2010 12:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Anyway, ik kom binnenkort misschien in de situatie dat ik van een vast contract naar een tijdelijk of uitzendcontract ga, als ik me niet vergis had jij een tijd geleden in dezelfde situatie gezeten en daar een topique over geopend... Hoe zit het dan met WW?
Ken van 3 weken terug een vacature voor CAD tekenaar voor een elektrotechnisch maar ook andere technieken (gas enz.) bedrijf.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:02 schreef error_404 het volgende:
[..]
Uiteraard kan ik CAD-tekenen, een must binnen de branche. Heb ooit zelfs nog achter de plank gestaan, maar dat waren andere tijden
Heb alle verschillende software wel eens gehad, enige waar ik weinig kaas van heb gegeten is BIM, maar dat is ook meer 'aan de andere kant van de branche.'
-edit- ik heb het even opgezocht voor je. Ik heb gewerkt met:
Autocad 14-2007, 2D, 3D, Delta-Pi
Arkey
Vectorworks
Sketchup (ook cursussen in gegeven)
Verder uiteraard hele Adobe CS-pakket etc.
Mijn ervaring is dat al dit soort programma's in essentie precies hetzelfde zijn, alleen dat de denkwijze wel eens verschilt.
Ik laat het erbij. Meestal staat er dat andere kandidaten meer aan de eisen voldeden. Tja, ik reageer ook vaak op vacatures waar ik weinig ervaring in heb dus het is dan wel logisch dat meer ervaren mensen voor gaan.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:11 schreef Qarinx het volgende:
Nog maar een keer, had namelijk de vraag aan het einde van het vorige topic gesteld.
Maar hoe gaan jullie om met afwijzingen? Bellen/mailen jullie nog voor de reden waarom je het niet geworden bent of laat je het erbij?
Precies. Vaak kun je ook van die standaard-reacties terug verwachten.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:00 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Ik laat het erbij. Meestal staat er dat andere kandidaten meer aan de eisen voldeden. Tja, ik reageer ook vaak op vacatures waar ik weinig ervaring in heb dus het is dan wel logisch dat meer ervaren mensen voor gaan.
Aj, nee, dat is echt installatietechniek. Dan ben je met een andere tak van sport bezig.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:11 schreef Ml-etje het volgende:
Ken van 3 weken terug een vacature voor CAD tekenaar voor een elektrotechnisch maar ook andere technieken (gas enz.) bedrijf.
20-30 km v R'dam.
Maar weet niet of dat aansluit natuurlijk
Ik weet altijd de reden. En niet omdat ik ernaar vraag...men vertelt het me gewoon.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:11 schreef Qarinx het volgende:
Nog maar een keer, had namelijk de vraag aan het einde van het vorige topic gesteld.
Maar hoe gaan jullie om met afwijzingen? Bellen/mailen jullie nog voor de reden waarom je het niet geworden bent of laat je het erbij?
Ik ontkom er echt niet aan. Zo´n beetje alle procedures voor juridische functies op WO-niveau kennen een zekere vorm van assessment. Veelal zo´n test die je persoonlijkheid en intellect test, en soms een casus. Zeker een casus is een goede indicatie van je analytische vaardigheden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik solliciteer bij voorkeur op functies zonder zo'n uitgebreide sollicitatieprocedure, maar af en toe ontkom je daar niet aan. Ik kan me het beste presenteren in een of meerdere gesprekken waarbij ik gewoonweg aan kan geven wat mijn visie is. Gestandaardiseerde tests spreken mij niet zo aan.
Ik ben nog niet echt begonnen met solliciteren, lijkt me ook dat je een beetje handigheid en gevoel moet krijgen bij dergelijke tests. Dan weet je wat je ongeveer mag verwachten en kun je daar een beetje op inspelen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:52 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik ontkom er echt niet aan. Zo´n beetje alle procedures voor juridische functies op WO-niveau kennen een zekere vorm van assessment. Veelal zo´n test die je persoonlijkheid en intellect test, en soms een casus. Zeker een casus is een goede indicatie van je analytische vaardigheden.
Ik vind het wel prettig, ergens. Ik ben juist wat minder goed in ´mezelf verkopen´.
Mijn recatie ging trouwens over afwijzingen per brief, zonder dat je op gesprek bent geweest.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik weet altijd de reden. En niet omdat ik ernaar vraag...men vertelt het me gewoon.
Ik heb 3 sollicitaties achter de rug (ik tel alleen de sollicitaties mee naar een baan in lijn met mijn studie), dit waren 3 zware sollicitatieprocedures bestaande uit meerdere rondes waarbij erg duidelijk is wat voor kwalificaties vereist zijn. Als je dan op een gegeven moment ergens in de procedure afvalt, motiveert men uitgebreid de reden daarvan.
Ik was daar blij mee, want deze informatie liet mij beter inzien welke functie het beste bij mij past. Zo heb ik een keer te horen gekregen dat ik onvoldoende leiderschapscapaciteiten zou hebben en een keer dat ik een ´stuk straatvechtersmentaliteit´zou missen. Daar was ik het wel mee eens uiteindelijk. De afwijzingen stuurden me eigenlijk naar de baan die ik nu uiteindelijk heb gekregen.
Er zijn boeken met tips en oefeningen zodat je je een beetje kunt voorbereiden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ben nog niet echt begonnen met solliciteren, lijkt me ook dat je een beetje handigheid en gevoel moet krijgen bij dergelijke tests. Dan weet je wat je ongeveer mag verwachten en kun je daar een beetje op inspelen.
Het is slim om te oefenen, inderdaad. Er zijn diverse sites en boeken waarmee je de onderdelen kunt oefenen. De persoonlijkheidstest is moeilijk te faken, daar zitten nl. allerlei controlevragen in.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ben nog niet echt begonnen met solliciteren, lijkt me ook dat je een beetje handigheid en gevoel moet krijgen bij dergelijke tests. Dan weet je wat je ongeveer mag verwachten en kun je daar een beetje op inspelen.
Ik maak me nooit zoveel zorgen over dergelijke tests, vaak wordt er in mijn vakgebied een persoonlijkheidstest gedaan (PAPI) en een IQ-test, beide heb ik echt geen problemen mee gehadquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:23 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het is slim om te oefenen, inderdaad. Er zijn diverse sites en boeken waarmee je de onderdelen kunt oefenen. De persoonlijkheidstest is moeilijk te faken, daar zitten nl. allerlei controlevragen in.
Het scoren onder de norm die voor die functie is gesteld, houdt in dat de sollicitatieprocedure gewoon stopt. Dus dan krijg je niet eens de kans om je motivatie voor die baan toe te lichten.
Wat ik heb gedaan zijn tests bestaande uit figuurreeksen, analogieen en cijferreeksen.De ´moeilijkheid´ van deze test varieert naar gelang het gevraagde ´niveau´. Oefenen op websites geeft dus niet altijd een goede indicatie van de moeilijkheid van de tests.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik maak me nooit zoveel zorgen over dergelijke tests, vaak wordt er in mijn vakgebied een persoonlijkheidstest gedaan (PAPI) en een IQ-test, beide heb ik echt geen problemen mee gehad.
Die testen zijn niet mijn sterkste kant. Alleen op cijferreeksen had ik hbo-niveau gescoord, analogen en figuren was ik mbo getestquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:43 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wat ik heb gedaan zijn tests bestaande uit figuurreeksen, analogieen en cijferreeksen.De ´moeilijkheid´ van deze test varieert naar gelang het gevraagde ´niveau´. Oefenen op websites geeft dus niet altijd een goede indicatie van de moeilijkheid van de tests.
Het is op zich wel te doen, maar ik ken een paar slimmeriken die faalden omdat zij zich niet goed hadden voorbereid. Zo is niet alleen het aantal fouten dat je maakt doorslaggevend, maar de tijd die je neemt voor de beantwoording van de vragen is ook cruciaal.
Bij mijn laatste sollicitatie kreeg ik deze tests gek genoeg niet. Ik kreeg alleen een casus, een bepaalde uitspraak, waarover ik bepaalde vragen moest beantwoorden. Hier ging het dus puur om skills.
Installatie en verpakking jaquote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:11 schreef error_404 het volgende:
[..]
Aj, nee, dat is echt installatietechniek. Dan ben je met een andere tak van sport bezig.
Maar wel bedankt voor het meedenken!
Multiculturele capaciteitentest? (MCT-(H))quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat ik heb gedaan zijn tests bestaande uit figuurreeksen, analogieen en cijferreeksen.De ´moeilijkheid´ van deze test varieert naar gelang het gevraagde ´niveau´.
Netjes, mijn ervaring is anders. En werkgevers kunnen het zich ook permitteren om aan cherry picking te doen in deze tijden van ruime arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:45 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Die testen zijn niet mijn sterkste kant. Alleen op cijferreeksen had ik hbo-niveau gescoord, analogen en figuren was ik mbo getestToch ben ik wel aangenomen! Ze vonden dat we goede gesprekken hebben gehad en hadden er vertrouwen in
Succes voor als je nog moet!!!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:18 schreef Sanchos het volgende:
Vandaag sollicitatie als medewerker verkoop administratie bij een autodealer
Ik weet niet hoe die tests precies aangeduid worden. Het betrof tests van GITPquote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:22 schreef Gnomestein het volgende:
[..]
Multiculturele capaciteitentest? (MCT-(H))
London is wel fokking duur om te wonen, dus daar moet je ff naar kijkenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:11 schreef JohnDDD het volgende:
Heb mogelijkheid om te solliciteren. Baan is bij een groot internetbedrijf in London. 9 to 5 job met salaris van ongeveer 22600 pond per jaar. Vreselijk saai maar betaalt wel goed zo direct na het afronden van mijn master.
ik woon er al een jaartje. om uitgaan geef ik niet veel. londen op zich vind ik een redelijk leuke stad. huur nu een kamer voor 585 pond per maand, maar mocht ik dichter bij dit bedrijf gaan wonen dan kom ik toch in een buitenwijk terecht en kan het ook wel voor 400-450 pond per maand gok ik. qua leven op zich vind ik het niet veel duurder dan amsterdam. supermarkten e.d. zijn iig goedkoper.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
London is wel fokking duur om te wonen, dus daar moet je ff naar kijken. Hoe dan ook is het ook echt een ontzettend geweldige leuke stad om te wonen en te werken. Uitgaansleven vergelijkbaar met a'dam maar veel gemoedelijker en gezelliger
.
Nee, maar ik weet wel dat je instanties als UWV zoveel mogelijk moet mijden wat betreft het zoeken naar werk. Ga er niet klakkeloos vanuit dat zij een baan zullen regelen. Zelf actief zoeken en laat hen maar je uitkering betalen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:25 schreef error_404 het volgende:
Oef, vandaag een brief van het UWV (wat krijg je er véél!) naar aanleiding van een verzoek van mijn kant voor een eerste gesprek bij het werkbedrijf. Krijg ik een brief dat ik met een hele groep een uur lang een of ander voorlichtingsverhaal te horen krijg.
Staat er ook nog onder aan de brief dat kinderen en baby's niet mee de ruimte in kunnen.
Ben benieuwd met wie ik daar straks zit. Ik dacht dat ik een gezellig praatje zou maken met een of andere ambtenaar.
Iemand ervaringen met hiermee?
Ja ik dus. Individueel doen ze geloof ik helemaal niet meer want er zijn te veel van ons en te weinig van hullie.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:25 schreef error_404 het volgende:
Oef, vandaag een brief van het UWV (wat krijg je er véél!) naar aanleiding van een verzoek van mijn kant voor een eerste gesprek bij het werkbedrijf. Krijg ik een brief dat ik met een hele groep een uur lang een of ander voorlichtingsverhaal te horen krijg.
Staat er ook nog onder aan de brief dat kinderen en baby's niet mee de ruimte in kunnen.
Ben benieuwd met wie ik daar straks zit. Ik dacht dat ik een gezellig praatje zou maken met een of andere ambtenaar.
Heb me toen in moeten schrijven (gelukkig had ik razendsnel een andere baan), maar het is een sessie van niets en vooral gericht op mensen die de folder niet kunnen lezen. Ik vond het een beetje een trieste bedoening eerlijk gezegd. Met name, omdat je zo pas echt met je neus op het feit wordt gedrukt dat er echt mensen met honderden tegelijkertijd uitvliegen momenteel. In mijn sessie (al vele maanden terug overigens) zaten al zo'n 40 mensen en dat was pas groep 2 die dag alleen al. Prijs mezelf echt heel erg gelukkig dat ik dat niet nodig heb gehad. Stel je voor dat je na 30 jaar oid je best te hebben gedaan voor de werkgever in zoiets terecht komt...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:25 schreef error_404 het volgende:
Nee, ik kreeg een niet-ondertkende brief met plaats en tijd en het verzoek aanwezig te zijn. Uit de tekst blijkt dat het om een groepbijeenkomst gaat. Ik neem aan dat ik dan meer info en een contactpersoon krijg toegewezen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:11 schreef ScarFace- het volgende:
@error_404,
Is je geen arbeidsdeskundige toegewezen bij het UWV?
Oke.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:50 schreef error_404 het volgende:
[..]
Nee, ik kreeg een niet-ondertkende brief met plaats en tijd en het verzoek aanwezig te zijn. Uit de tekst blijkt dat het om een groepbijeenkomst gaat. Ik neem aan dat ik dan meer info en een contactpersoon krijg toegewezen.
Ik heb wel een naam van iemand die zich over mijn WW-aanvraag gaat buigen, zij is van het UWV. De afspraak van van de week is met het WERKbedrijf...
Gelukkig maar dat je mag doen alsof je in the mood bent.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:31 schreef GlamourWoman het volgende:
Jaaa, ik mag weer gaan solliciteren! So not in the mood.
Inderdaad.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:52 schreef Bombshell het volgende:
Over 2 maanden loopt half jaar contract af en heb het vermoeden dat het niet verlengt wordt en tevens heb ik het ook niet echt naar mn zin. Weer bezig met vacatures zoeken maar het valt (nog steeds) vies tegen.
Ook bij de uitzendbureaus gaat het allemaal weer erg traag en vermoeiend.
Ik ben op dit moment nog niet werkloos, maar ben verhuisd naar de andere kant van het land, en mijn baan is nog in mijn oude stad. Ben al vanaf februari aan het zoeken naar iets hier in de regio, maar kan niks vinden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:50 schreef error_404 het volgende:
Krijg ik gister een briefje van het UWV met een afspraak met een werkcoach. Staat er onderaan een lijstje met dingen die ik mee moet nemen, hebben ze met een pen doorgekrast wat ze al hebben
Het is een afspraak op de eerste dag dat ik werkloos ben, dus dat gaat vlot. Ze willen alleen sollicitaties van de afgelopen 2 maanden. Wat denken die mensen? Komen ze wel eens zelf buiten, zien ze het nieuws?
@blossom86: een inschrijving telt ook als een sollicitatie, scheelt weer bij controles....
Uzb's: niet meer doen. Heb er laatst ook weer 1 gebeld. Dit was er een waar ik al enige tijd geen contact meer mee had. Dus ze begonnen met de kritische vragen over wat ik met mijn tijd had uitgespookt. So far so good, want natuurlijk heb ik iets gedaan met die tijd. Uiteindelijk toch te horen gekregen bij welk bedrijf de vacature was waar het om ging en dat ik er zelf maar even achteraan moest. Toen dacht ik screw them en heb ik zelf direct gesolliciteerd op die functie. Kan ik op mijn sollicitatie mooi zeggen dat ze geen ingewikkeld 3-partijen contract hoeven af te sluiten. Als ik uitgenodigd wordt natuurlijk.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:52 schreef Bombshell het volgende:
Over 2 maanden loopt half jaar contract af en heb het vermoeden dat het niet verlengt wordt en tevens heb ik het ook niet echt naar mn zin. Weer bezig met vacatures zoeken maar het valt (nog steeds) vies tegen.
Ook bij de uitzendbureaus gaat het allemaal weer erg traag en vermoeiend.
Irritant is dat.. Weleens bij een uitzendbureau gesolliciteerd en niet aangenomen omdat ik niet commerciieel genoeg was. En toch zie je bij elk uitzendbureau dit soort zaken, ze nemen alleen maar incompetente mensen aan ljkt het als je maar nep en overdreven kan doen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:43 schreef Blossom86 het volgende:
Laatst met manpower gebeld, naar aanleiding van een vacature op hun website, daar had ik wat vraagjes over.
Die vacature bleek niet geschikt voor mij, maar ze wilden wel heel graag dat ik langs kwam voor een gesprek.
Vandaag om 11 uur afspraak. Om 11.15 uur komt dat mens aankakken. Om 11.17 stond ik weer buiten.
"Nou we hebben nu niks voor je. Had mijn collega dat al verteld?"
"Nee."
"Oh, goh, nou, zeg, dat is heel raar! Maar goed ja dus we hebben niks. Ik kan je wel inschrijven hier als je wil?"
"Heeft dat nut? Jullie plaatsen de vacatures ook op internet toch?"
"Ja nou ja, inderdaad, de meeste wel ja.. dus.. stamel.. ja..."
"Nou laat dan maar, bedankt voor je tijd en moeite."
Tot zo ver manpower.
1,5 week terugquote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:16 schreef error_404 het volgende:
@Sanchos: gefeli en zet hem op!
Wanneer kun je beginnen?
en wat ga je doen eigenlijk?
Kan zomaar gebeuren dat je ergens kunt blijven hoor..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:35 schreef Sanchos het volgende:
[..]
1,5 week terug.
En doe daar de verkoopadministratie, dus orders in voeren, onderdelen bestellen voor nieuwe bestelde auto's (velgen van OZ,radio van pioneer, mooie bumperset enz enz enz) kentekens nachecken of aan laten melden, het is vrij makkelijk werk en ik heb leuke collega's en een aardige bazin.
De monteurs zijn al blij dat ze iemand hebben die wel meedenkt en alles een dag van tevoren opgeeft, het kwam wel eens voor hoorde ik dat werkorders pas op het allerlaatste nippertje gegeven werden of wel de werkzaamheden genoteerd stonden maar niet de spullen besteld waren.
Ik heb zelf 3 jaar ervaring met dit soort werk dus veel dingen zijn vanzelfsprekend dat je het ruim vantevoren besteld of rekening mee houdt, En daarnaast kluste ik zelf altijd aan mijn auto omdat ik geen garage kon betalen (toen was ik student) dus ik snap wel waar ik aan moet denken qua meedenken, ik hoop dat ik binnenkort ook mag verkopen, daar heb ik ook weer 3 jaar ervaring mee. Ik ga gewoon proberen mijzelf "onmisbaar" te maken dat ze mij willen houden
hangt ervanaf. Met randstad heb ik geen goede ervaring, ben super snel afgescheept ivm. met het niet al te hoog scoren op een of andere test.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:31 schreef Piles het volgende:
Wat is jullie ervaring met uitzendbureau's e.d.? Ik heb nog nooit echt naar werk gezocht
Dus alle tips zijn welkom
Niet direct ICT (staat stukje van me paar posts hierboven), maar uitzendbureau is dus niet direct iets. Dan maar veel bedrijven in de gaten houdenquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:41 schreef francis998 het volgende:
Ik weet ook niet zeker in welke sector je zoekt. Maar als je in de ICT zoekt en je hebt een of ander diploma(mbo/hbo) zou ik toch proberen eerst bij bedrijven zelf te zoeken en anders evt. detachering.
Hmm ja, dat zal welquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:03 schreef caroline88 het volgende:
Piles ik zie over de hele linie een devaluatie van diploma's. Nog een paar nachtjes slapen en je hebt een Masters nodig om schoonmaakster te worden. En helaas zijn er nog werkgevers die heel erg op kosten zitten te knijpen. Je moet een beetje mazzel hebben of goed kunnen onderhandelen.
Herkenbaarquote:Kan natuurlijk ook aan slechte automatisering liggen maar ik krijg bij dat soort geklungel nooit een goed gevoel.
Toch maar eens wat rondvragen bij uzb'squote:Maar in de meeste gevallen had ik positieve ervaringen. Je moet nu wel nog harder zelf initiatief nemen, hun site bijhouden op nieuwe vacatures en zo. Daar zitten overigens een paar super waardeloze sites met bar slechte zoekmachines tussen.
In het begin moet je het vooral zelf doen. Als je uiteindelijk via eentje werkt, is het daarna, bij datzelfde uitzendbureau, meestal wel gemakkelijker.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:31 schreef Piles het volgende:
Wat is jullie ervaring met uitzendbureau's e.d.? Ik heb nog nooit echt naar werk gezocht
Dus alle tips zijn welkom
Tis jammer dat je toch met bepaalde verwachtingen erheen gaat, en vervolgens weer met niks weggestuurd wordt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:34 schreef Bombshell het volgende:
Ben uitgenodigd voor een gesprek op een uitzendbureau dan moeten ze toch wat in me zien..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |