Multiculturele capaciteitentest? (MCT-(H))quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat ik heb gedaan zijn tests bestaande uit figuurreeksen, analogieen en cijferreeksen.De ´moeilijkheid´ van deze test varieert naar gelang het gevraagde ´niveau´.
Netjes, mijn ervaring is anders. En werkgevers kunnen het zich ook permitteren om aan cherry picking te doen in deze tijden van ruime arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:45 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Die testen zijn niet mijn sterkste kant. Alleen op cijferreeksen had ik hbo-niveau gescoord, analogen en figuren was ik mbo getestToch ben ik wel aangenomen! Ze vonden dat we goede gesprekken hebben gehad en hadden er vertrouwen in
Succes voor als je nog moet!!!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:18 schreef Sanchos het volgende:
Vandaag sollicitatie als medewerker verkoop administratie bij een autodealer
Ik weet niet hoe die tests precies aangeduid worden. Het betrof tests van GITPquote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:22 schreef Gnomestein het volgende:
[..]
Multiculturele capaciteitentest? (MCT-(H))
London is wel fokking duur om te wonen, dus daar moet je ff naar kijkenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:11 schreef JohnDDD het volgende:
Heb mogelijkheid om te solliciteren. Baan is bij een groot internetbedrijf in London. 9 to 5 job met salaris van ongeveer 22600 pond per jaar. Vreselijk saai maar betaalt wel goed zo direct na het afronden van mijn master.
ik woon er al een jaartje. om uitgaan geef ik niet veel. londen op zich vind ik een redelijk leuke stad. huur nu een kamer voor 585 pond per maand, maar mocht ik dichter bij dit bedrijf gaan wonen dan kom ik toch in een buitenwijk terecht en kan het ook wel voor 400-450 pond per maand gok ik. qua leven op zich vind ik het niet veel duurder dan amsterdam. supermarkten e.d. zijn iig goedkoper.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
London is wel fokking duur om te wonen, dus daar moet je ff naar kijken. Hoe dan ook is het ook echt een ontzettend geweldige leuke stad om te wonen en te werken. Uitgaansleven vergelijkbaar met a'dam maar veel gemoedelijker en gezelliger
.
Nee, maar ik weet wel dat je instanties als UWV zoveel mogelijk moet mijden wat betreft het zoeken naar werk. Ga er niet klakkeloos vanuit dat zij een baan zullen regelen. Zelf actief zoeken en laat hen maar je uitkering betalen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:25 schreef error_404 het volgende:
Oef, vandaag een brief van het UWV (wat krijg je er véél!) naar aanleiding van een verzoek van mijn kant voor een eerste gesprek bij het werkbedrijf. Krijg ik een brief dat ik met een hele groep een uur lang een of ander voorlichtingsverhaal te horen krijg.
Staat er ook nog onder aan de brief dat kinderen en baby's niet mee de ruimte in kunnen.
Ben benieuwd met wie ik daar straks zit. Ik dacht dat ik een gezellig praatje zou maken met een of andere ambtenaar.
Iemand ervaringen met hiermee?
Ja ik dus. Individueel doen ze geloof ik helemaal niet meer want er zijn te veel van ons en te weinig van hullie.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:25 schreef error_404 het volgende:
Oef, vandaag een brief van het UWV (wat krijg je er véél!) naar aanleiding van een verzoek van mijn kant voor een eerste gesprek bij het werkbedrijf. Krijg ik een brief dat ik met een hele groep een uur lang een of ander voorlichtingsverhaal te horen krijg.
Staat er ook nog onder aan de brief dat kinderen en baby's niet mee de ruimte in kunnen.
Ben benieuwd met wie ik daar straks zit. Ik dacht dat ik een gezellig praatje zou maken met een of andere ambtenaar.
Heb me toen in moeten schrijven (gelukkig had ik razendsnel een andere baan), maar het is een sessie van niets en vooral gericht op mensen die de folder niet kunnen lezen. Ik vond het een beetje een trieste bedoening eerlijk gezegd. Met name, omdat je zo pas echt met je neus op het feit wordt gedrukt dat er echt mensen met honderden tegelijkertijd uitvliegen momenteel. In mijn sessie (al vele maanden terug overigens) zaten al zo'n 40 mensen en dat was pas groep 2 die dag alleen al. Prijs mezelf echt heel erg gelukkig dat ik dat niet nodig heb gehad. Stel je voor dat je na 30 jaar oid je best te hebben gedaan voor de werkgever in zoiets terecht komt...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:25 schreef error_404 het volgende:
Nee, ik kreeg een niet-ondertkende brief met plaats en tijd en het verzoek aanwezig te zijn. Uit de tekst blijkt dat het om een groepbijeenkomst gaat. Ik neem aan dat ik dan meer info en een contactpersoon krijg toegewezen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:11 schreef ScarFace- het volgende:
@error_404,
Is je geen arbeidsdeskundige toegewezen bij het UWV?
Oke.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:50 schreef error_404 het volgende:
[..]
Nee, ik kreeg een niet-ondertkende brief met plaats en tijd en het verzoek aanwezig te zijn. Uit de tekst blijkt dat het om een groepbijeenkomst gaat. Ik neem aan dat ik dan meer info en een contactpersoon krijg toegewezen.
Ik heb wel een naam van iemand die zich over mijn WW-aanvraag gaat buigen, zij is van het UWV. De afspraak van van de week is met het WERKbedrijf...
Gelukkig maar dat je mag doen alsof je in the mood bent.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:31 schreef GlamourWoman het volgende:
Jaaa, ik mag weer gaan solliciteren! So not in the mood.
Inderdaad.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:52 schreef Bombshell het volgende:
Over 2 maanden loopt half jaar contract af en heb het vermoeden dat het niet verlengt wordt en tevens heb ik het ook niet echt naar mn zin. Weer bezig met vacatures zoeken maar het valt (nog steeds) vies tegen.
Ook bij de uitzendbureaus gaat het allemaal weer erg traag en vermoeiend.
Ik ben op dit moment nog niet werkloos, maar ben verhuisd naar de andere kant van het land, en mijn baan is nog in mijn oude stad. Ben al vanaf februari aan het zoeken naar iets hier in de regio, maar kan niks vinden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:50 schreef error_404 het volgende:
Krijg ik gister een briefje van het UWV met een afspraak met een werkcoach. Staat er onderaan een lijstje met dingen die ik mee moet nemen, hebben ze met een pen doorgekrast wat ze al hebben
Het is een afspraak op de eerste dag dat ik werkloos ben, dus dat gaat vlot. Ze willen alleen sollicitaties van de afgelopen 2 maanden. Wat denken die mensen? Komen ze wel eens zelf buiten, zien ze het nieuws?
@blossom86: een inschrijving telt ook als een sollicitatie, scheelt weer bij controles....
Uzb's: niet meer doen. Heb er laatst ook weer 1 gebeld. Dit was er een waar ik al enige tijd geen contact meer mee had. Dus ze begonnen met de kritische vragen over wat ik met mijn tijd had uitgespookt. So far so good, want natuurlijk heb ik iets gedaan met die tijd. Uiteindelijk toch te horen gekregen bij welk bedrijf de vacature was waar het om ging en dat ik er zelf maar even achteraan moest. Toen dacht ik screw them en heb ik zelf direct gesolliciteerd op die functie. Kan ik op mijn sollicitatie mooi zeggen dat ze geen ingewikkeld 3-partijen contract hoeven af te sluiten. Als ik uitgenodigd wordt natuurlijk.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:52 schreef Bombshell het volgende:
Over 2 maanden loopt half jaar contract af en heb het vermoeden dat het niet verlengt wordt en tevens heb ik het ook niet echt naar mn zin. Weer bezig met vacatures zoeken maar het valt (nog steeds) vies tegen.
Ook bij de uitzendbureaus gaat het allemaal weer erg traag en vermoeiend.
Irritant is dat.. Weleens bij een uitzendbureau gesolliciteerd en niet aangenomen omdat ik niet commerciieel genoeg was. En toch zie je bij elk uitzendbureau dit soort zaken, ze nemen alleen maar incompetente mensen aan ljkt het als je maar nep en overdreven kan doen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:43 schreef Blossom86 het volgende:
Laatst met manpower gebeld, naar aanleiding van een vacature op hun website, daar had ik wat vraagjes over.
Die vacature bleek niet geschikt voor mij, maar ze wilden wel heel graag dat ik langs kwam voor een gesprek.
Vandaag om 11 uur afspraak. Om 11.15 uur komt dat mens aankakken. Om 11.17 stond ik weer buiten.
"Nou we hebben nu niks voor je. Had mijn collega dat al verteld?"
"Nee."
"Oh, goh, nou, zeg, dat is heel raar! Maar goed ja dus we hebben niks. Ik kan je wel inschrijven hier als je wil?"
"Heeft dat nut? Jullie plaatsen de vacatures ook op internet toch?"
"Ja nou ja, inderdaad, de meeste wel ja.. dus.. stamel.. ja..."
"Nou laat dan maar, bedankt voor je tijd en moeite."
Tot zo ver manpower.
1,5 week terugquote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:16 schreef error_404 het volgende:
@Sanchos: gefeli en zet hem op!
Wanneer kun je beginnen?
en wat ga je doen eigenlijk?
Kan zomaar gebeuren dat je ergens kunt blijven hoor..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:35 schreef Sanchos het volgende:
[..]
1,5 week terug.
En doe daar de verkoopadministratie, dus orders in voeren, onderdelen bestellen voor nieuwe bestelde auto's (velgen van OZ,radio van pioneer, mooie bumperset enz enz enz) kentekens nachecken of aan laten melden, het is vrij makkelijk werk en ik heb leuke collega's en een aardige bazin.
De monteurs zijn al blij dat ze iemand hebben die wel meedenkt en alles een dag van tevoren opgeeft, het kwam wel eens voor hoorde ik dat werkorders pas op het allerlaatste nippertje gegeven werden of wel de werkzaamheden genoteerd stonden maar niet de spullen besteld waren.
Ik heb zelf 3 jaar ervaring met dit soort werk dus veel dingen zijn vanzelfsprekend dat je het ruim vantevoren besteld of rekening mee houdt, En daarnaast kluste ik zelf altijd aan mijn auto omdat ik geen garage kon betalen (toen was ik student) dus ik snap wel waar ik aan moet denken qua meedenken, ik hoop dat ik binnenkort ook mag verkopen, daar heb ik ook weer 3 jaar ervaring mee. Ik ga gewoon proberen mijzelf "onmisbaar" te maken dat ze mij willen houden
hangt ervanaf. Met randstad heb ik geen goede ervaring, ben super snel afgescheept ivm. met het niet al te hoog scoren op een of andere test.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:31 schreef Piles het volgende:
Wat is jullie ervaring met uitzendbureau's e.d.? Ik heb nog nooit echt naar werk gezocht
Dus alle tips zijn welkom
Niet direct ICT (staat stukje van me paar posts hierboven), maar uitzendbureau is dus niet direct iets. Dan maar veel bedrijven in de gaten houdenquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:41 schreef francis998 het volgende:
Ik weet ook niet zeker in welke sector je zoekt. Maar als je in de ICT zoekt en je hebt een of ander diploma(mbo/hbo) zou ik toch proberen eerst bij bedrijven zelf te zoeken en anders evt. detachering.
Hmm ja, dat zal welquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:03 schreef caroline88 het volgende:
Piles ik zie over de hele linie een devaluatie van diploma's. Nog een paar nachtjes slapen en je hebt een Masters nodig om schoonmaakster te worden. En helaas zijn er nog werkgevers die heel erg op kosten zitten te knijpen. Je moet een beetje mazzel hebben of goed kunnen onderhandelen.
Herkenbaarquote:Kan natuurlijk ook aan slechte automatisering liggen maar ik krijg bij dat soort geklungel nooit een goed gevoel.
Toch maar eens wat rondvragen bij uzb'squote:Maar in de meeste gevallen had ik positieve ervaringen. Je moet nu wel nog harder zelf initiatief nemen, hun site bijhouden op nieuwe vacatures en zo. Daar zitten overigens een paar super waardeloze sites met bar slechte zoekmachines tussen.
In het begin moet je het vooral zelf doen. Als je uiteindelijk via eentje werkt, is het daarna, bij datzelfde uitzendbureau, meestal wel gemakkelijker.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:31 schreef Piles het volgende:
Wat is jullie ervaring met uitzendbureau's e.d.? Ik heb nog nooit echt naar werk gezocht
Dus alle tips zijn welkom
Tis jammer dat je toch met bepaalde verwachtingen erheen gaat, en vervolgens weer met niks weggestuurd wordt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:34 schreef Bombshell het volgende:
Ben uitgenodigd voor een gesprek op een uitzendbureau dan moeten ze toch wat in me zien..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |