quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:07 schreef error_404 het volgende:
* error_404meldt zich
Vanaf half augustus helaas zonder baan en door de hele branch vrijwel geen baan beschikbaar![]()
Zojuist digitaal de aanvraag voor een WW-uitkering aangevraagd, werd er behoorlijk moedeloos van, de ambtelijke molen...
Nu hier maar eens het topic doorstruinen en een beetje afreageren.
quote:Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:44 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet voor niks gedaan. Ik heb een aanstelling in de wacht gesleept bij de Raad van State. Ik ga er werken als jurist. Ik word rijksambtenaar na bijna 10 jaar bedrijfsleven
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Dank jullie wel. Ik dacht écht dat ik onbemiddelbaar was (vooral ook vanwege leeftijd en niet relevante werkervaring). Ook een WO-diploma zorgt al jaren niet meer voor baanzekerheid, zeker niet een diploma rechtsgeleerdheid.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Nog even mijn geschiedenisje:
[..]
[..]
[..]
quote:
Makkie88
Vanaf Mei 2010 klaar met opleiding MBO ICT beheer Niveau 4, wilt graag aan de slag in de ICT. Maar is lastig te vinden aangezien er overal om certificaten en ervaring gevraagd wordt.
quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:16 schreef Maanvis het volgende:
ik werk nu ook als applicatiebeheerder, maar ik zie me de switch naar juridisch nog niet maken.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:29 schreef ScarFace- het volgende:
Een programmeur denkt ook wel tussen de regels door hoor.
Al kun je niet alle groepen mensen over 1 kam scheren. T zijn allebei denkers, maar wel hele andere mensen idd
Ik zoek 'iets'met architectuur / interieur...quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:21 schreef GirlGoneBad het volgende:
Ik mag nog steeds uit de OP!
Heb inmiddels een jaarcontract op zak...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:58 schreef Blossom86 het volgende:
Gefeliciteerd Cinnamongirl!!
Mag ik ook in de OP?
Blossom86
23 jaar, mbo diploma SPW op zak, bezig met deeltijd HBO richting juridisch (laatste jaar).
Heb nog werk (overheid, mbo+ functie, juridisch administratief), maar zoek al sinds februari naar iets anders vanwege geplande verhuizing naar het zuiden des lands.
Zoek iets juridisch/administratiefs.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:28 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Done.
Heb je al gedacht aan solliciteren bij een rechtsbijstandverzekeraar? DAS heeft een vestiging in Roermond. Bij Das zitten HBO-teams, bestaande uit mensen die HBO-rechten/SJD hebben gestudeerd. Zij behandelen de juridisch wat minder complexe zaken. Echt een hele leuke functie!
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:12 schreef error_404 het volgende:
[..]
Ik zoek 'iets'met architectuur / interieur...
Ik ben interieurarchitect, met een vooropleiding als meubelmaker en ruim 10 jaar bouwkunde-ervaring, opgedaan in de praktijk op architectenbureau's.
De afgelopen jaren ben ik werkzaam geweest als (interieur)architect / projectleider op een relatief klein bureau in Rotterdam, waardoor ik het meeste zelf voor elkaar moest boksen.
De opdrachten verschilden van nieuwbouw openbare gebouwen (musea, poppodia, ed) tot restauratie/herontwikkeling van rijksmonumenten en industrieel erfgoed.
Mijn taak is/was ontwerper zijn en spin-in-het-web, de vertaalslag maken van de wensen van de opdrachtgever en de gebruiker naar een ontwerp (architectuur, interieur, meubel), dat vertalen naar bouwkundige gegevens waar een aannemer mee aan de slag kan en adviseurs aansturen mbt installaties en regelgeving.
Bovenstaand heeft mijn voorkeur, maar door mijn brede achtergronden werkhistorie zou het ook een andere kant op kunnen waaien.
Ik hoop dat het wat word voor je !quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:21 schreef Gnomestein het volgende:
Ik kreeg vrijdag na 17:00 nog een belletje van Tempo Team voor een vacature, al heb ik het vermoeden dat ze me op het ontbreken van referenties wel weer zullen laten hangen... Desalniettemin wil ik het "sollicitatie"moment wel aangrijpen om eventueel vakantiewerk te krijgen waarmee ik wel relevante ervaring op kan doen...
en eigenlijk is dit nog een soort van tvp ook...
Een vooropleiding om met zijn handjes te kunnen werken heeft hij wel!quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ah nmee sorry ik zoek iemand die technisch isen met de handjes wil werken
Jij bent veel te goed daarvoor
Maar zal mijn ogen open houden.
CAD tekenen kun je toevallig niet?
Nouja, ik ga ze nu tenminste ook eens porren voor iets tijdelijks of 'vakantiewerk'. Het is en blijft ervaring...quote:Op zondag 25 juli 2010 08:33 schreef marcosta het volgende:
[..]
Ik hoop dat het wat word voor je !
Tevens topic gebookmarked
Nee moet hij niet willenquote:Op zondag 25 juli 2010 08:35 schreef marcosta het volgende:
[..]
Een vooropleiding om met zijn handjes te kunnen werken heeft hij wel!
"vooropleiding als meubelmaker"
Maar denk niet dat hij naar naar terug zal willen ..
Uiteraard kan ik CAD-tekenen, een must binnen de branche. Heb ooit zelfs nog achter de plank gestaan, maar dat waren andere tijdenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ah nmee sorry ik zoek iemand die technisch isen met de handjes wil werken
Jij bent veel te goed daarvoor
Maar zal mijn ogen open houden.
CAD tekenen kun je toevallig niet?
Ik merk ook dat ik al die kleine wetjes wel in m'n hoofd onthoud iig en ze ook allemaal wil leren kennenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:35 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik merk ook overeenkomsten. Een goede programmeur en jurist delen beide een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Ook zijn ze creatief en vinden ze altijd meerdere wegen om van A naar B te komen
quote:Op maandag 26 juli 2010 12:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Anyway, ik kom binnenkort misschien in de situatie dat ik van een vast contract naar een tijdelijk of uitzendcontract ga, als ik me niet vergis had jij een tijd geleden in dezelfde situatie gezeten en daar een topique over geopend... Hoe zit het dan met WW?
Ken van 3 weken terug een vacature voor CAD tekenaar voor een elektrotechnisch maar ook andere technieken (gas enz.) bedrijf.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:02 schreef error_404 het volgende:
[..]
Uiteraard kan ik CAD-tekenen, een must binnen de branche. Heb ooit zelfs nog achter de plank gestaan, maar dat waren andere tijden
Heb alle verschillende software wel eens gehad, enige waar ik weinig kaas van heb gegeten is BIM, maar dat is ook meer 'aan de andere kant van de branche.'
-edit- ik heb het even opgezocht voor je. Ik heb gewerkt met:
Autocad 14-2007, 2D, 3D, Delta-Pi
Arkey
Vectorworks
Sketchup (ook cursussen in gegeven)
Verder uiteraard hele Adobe CS-pakket etc.
Mijn ervaring is dat al dit soort programma's in essentie precies hetzelfde zijn, alleen dat de denkwijze wel eens verschilt.
Ik laat het erbij. Meestal staat er dat andere kandidaten meer aan de eisen voldeden. Tja, ik reageer ook vaak op vacatures waar ik weinig ervaring in heb dus het is dan wel logisch dat meer ervaren mensen voor gaan.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:11 schreef Qarinx het volgende:
Nog maar een keer, had namelijk de vraag aan het einde van het vorige topic gesteld.
Maar hoe gaan jullie om met afwijzingen? Bellen/mailen jullie nog voor de reden waarom je het niet geworden bent of laat je het erbij?
Precies. Vaak kun je ook van die standaard-reacties terug verwachten.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:00 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Ik laat het erbij. Meestal staat er dat andere kandidaten meer aan de eisen voldeden. Tja, ik reageer ook vaak op vacatures waar ik weinig ervaring in heb dus het is dan wel logisch dat meer ervaren mensen voor gaan.
Aj, nee, dat is echt installatietechniek. Dan ben je met een andere tak van sport bezig.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:11 schreef Ml-etje het volgende:
Ken van 3 weken terug een vacature voor CAD tekenaar voor een elektrotechnisch maar ook andere technieken (gas enz.) bedrijf.
20-30 km v R'dam.
Maar weet niet of dat aansluit natuurlijk
Ik weet altijd de reden. En niet omdat ik ernaar vraag...men vertelt het me gewoon.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:11 schreef Qarinx het volgende:
Nog maar een keer, had namelijk de vraag aan het einde van het vorige topic gesteld.
Maar hoe gaan jullie om met afwijzingen? Bellen/mailen jullie nog voor de reden waarom je het niet geworden bent of laat je het erbij?
Ik ontkom er echt niet aan. Zo´n beetje alle procedures voor juridische functies op WO-niveau kennen een zekere vorm van assessment. Veelal zo´n test die je persoonlijkheid en intellect test, en soms een casus. Zeker een casus is een goede indicatie van je analytische vaardigheden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik solliciteer bij voorkeur op functies zonder zo'n uitgebreide sollicitatieprocedure, maar af en toe ontkom je daar niet aan. Ik kan me het beste presenteren in een of meerdere gesprekken waarbij ik gewoonweg aan kan geven wat mijn visie is. Gestandaardiseerde tests spreken mij niet zo aan.
Ik ben nog niet echt begonnen met solliciteren, lijkt me ook dat je een beetje handigheid en gevoel moet krijgen bij dergelijke tests. Dan weet je wat je ongeveer mag verwachten en kun je daar een beetje op inspelen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:52 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik ontkom er echt niet aan. Zo´n beetje alle procedures voor juridische functies op WO-niveau kennen een zekere vorm van assessment. Veelal zo´n test die je persoonlijkheid en intellect test, en soms een casus. Zeker een casus is een goede indicatie van je analytische vaardigheden.
Ik vind het wel prettig, ergens. Ik ben juist wat minder goed in ´mezelf verkopen´.
Mijn recatie ging trouwens over afwijzingen per brief, zonder dat je op gesprek bent geweest.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik weet altijd de reden. En niet omdat ik ernaar vraag...men vertelt het me gewoon.
Ik heb 3 sollicitaties achter de rug (ik tel alleen de sollicitaties mee naar een baan in lijn met mijn studie), dit waren 3 zware sollicitatieprocedures bestaande uit meerdere rondes waarbij erg duidelijk is wat voor kwalificaties vereist zijn. Als je dan op een gegeven moment ergens in de procedure afvalt, motiveert men uitgebreid de reden daarvan.
Ik was daar blij mee, want deze informatie liet mij beter inzien welke functie het beste bij mij past. Zo heb ik een keer te horen gekregen dat ik onvoldoende leiderschapscapaciteiten zou hebben en een keer dat ik een ´stuk straatvechtersmentaliteit´zou missen. Daar was ik het wel mee eens uiteindelijk. De afwijzingen stuurden me eigenlijk naar de baan die ik nu uiteindelijk heb gekregen.
Er zijn boeken met tips en oefeningen zodat je je een beetje kunt voorbereiden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ben nog niet echt begonnen met solliciteren, lijkt me ook dat je een beetje handigheid en gevoel moet krijgen bij dergelijke tests. Dan weet je wat je ongeveer mag verwachten en kun je daar een beetje op inspelen.
Het is slim om te oefenen, inderdaad. Er zijn diverse sites en boeken waarmee je de onderdelen kunt oefenen. De persoonlijkheidstest is moeilijk te faken, daar zitten nl. allerlei controlevragen in.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ben nog niet echt begonnen met solliciteren, lijkt me ook dat je een beetje handigheid en gevoel moet krijgen bij dergelijke tests. Dan weet je wat je ongeveer mag verwachten en kun je daar een beetje op inspelen.
Ik maak me nooit zoveel zorgen over dergelijke tests, vaak wordt er in mijn vakgebied een persoonlijkheidstest gedaan (PAPI) en een IQ-test, beide heb ik echt geen problemen mee gehadquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:23 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het is slim om te oefenen, inderdaad. Er zijn diverse sites en boeken waarmee je de onderdelen kunt oefenen. De persoonlijkheidstest is moeilijk te faken, daar zitten nl. allerlei controlevragen in.
Het scoren onder de norm die voor die functie is gesteld, houdt in dat de sollicitatieprocedure gewoon stopt. Dus dan krijg je niet eens de kans om je motivatie voor die baan toe te lichten.
Wat ik heb gedaan zijn tests bestaande uit figuurreeksen, analogieen en cijferreeksen.De ´moeilijkheid´ van deze test varieert naar gelang het gevraagde ´niveau´. Oefenen op websites geeft dus niet altijd een goede indicatie van de moeilijkheid van de tests.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik maak me nooit zoveel zorgen over dergelijke tests, vaak wordt er in mijn vakgebied een persoonlijkheidstest gedaan (PAPI) en een IQ-test, beide heb ik echt geen problemen mee gehad.
Die testen zijn niet mijn sterkste kant. Alleen op cijferreeksen had ik hbo-niveau gescoord, analogen en figuren was ik mbo getestquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:43 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wat ik heb gedaan zijn tests bestaande uit figuurreeksen, analogieen en cijferreeksen.De ´moeilijkheid´ van deze test varieert naar gelang het gevraagde ´niveau´. Oefenen op websites geeft dus niet altijd een goede indicatie van de moeilijkheid van de tests.
Het is op zich wel te doen, maar ik ken een paar slimmeriken die faalden omdat zij zich niet goed hadden voorbereid. Zo is niet alleen het aantal fouten dat je maakt doorslaggevend, maar de tijd die je neemt voor de beantwoording van de vragen is ook cruciaal.
Bij mijn laatste sollicitatie kreeg ik deze tests gek genoeg niet. Ik kreeg alleen een casus, een bepaalde uitspraak, waarover ik bepaalde vragen moest beantwoorden. Hier ging het dus puur om skills.
Installatie en verpakking jaquote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:11 schreef error_404 het volgende:
[..]
Aj, nee, dat is echt installatietechniek. Dan ben je met een andere tak van sport bezig.
Maar wel bedankt voor het meedenken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |