abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80775897
Ik moet morgen naar een workshop creatief solliciteren. Mijn werkcoach vond dat echt wat voor mij. Ze zou mij de afgelopen dagen bellen over de eerste dag die ik gemist had (dankzij het UWV) maar je raadt het al: de telefoon bleef stil.

En het mooie is: ik moet 3 vacatures uitprinten die bij mijn ervaring en kwaliteiten passen. Het probleem is dus dat die er niet zijn. Waren ze er wel dan had ik er al op gesolliciteerd.

En vorige week stuurden ze mij een vacature. Ik nog bellen want het was niet duidelijk of het via het UWV moest of rechtstreeks naar de werkgever. Volgens de man aan de telefoon moest het rechtstreeks naar de werkgever.
Dus ik een net mailtje gestuurd, krijg ik de volgende dag telefoonvan mijn werkcoach. Er was wat fout gegaan, het had via het UWV gemoeten en de werkgever was dus ook heel pissig en had mijn mailtje weg geflikkerd.
Ik zei al:"Dat vergroot mijn kansen niet echt , mijn naam werkt nu natuurlijk als een rode lap op een stier."

Ik heb er nog niks van gehoord dus ik vrees het ergste.
pi_80777308
Wederom olé voor het UWV! Ik kreeg overigens in november een werkcoach van SoZaWe toegwezen. Die heeft me tot januari "begeleid". Daarna zou ze m'n gegevens doorspelen naar het UWV, zodat ik van daaruit een andere coach zou kunnen krijgen. Daar hoorde ik nooit meer wat van, tot een maandje geleden. Toen kreeg ik (na zelf 3x dezelfde mail naar de oude werkcoach gestuurd te hebben) de melding dat mijn dossier naar het UWV was gestuurd. En sindsdien is het weer stil...
pi_80777529
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:14 schreef Tiez10 het volgende:
Wederom olé voor het UWV! Ik kreeg overigens in november een werkcoach van SoZaWe toegwezen. Die heeft me tot januari "begeleid". Daarna zou ze m'n gegevens doorspelen naar het UWV, zodat ik van daaruit een andere coach zou kunnen krijgen. Daar hoorde ik nooit meer wat van, tot een maandje geleden. Toen kreeg ik (na zelf 3x dezelfde mail naar de oude werkcoach gestuurd te hebben) de melding dat mijn dossier naar het UWV was gestuurd. En sindsdien is het weer stil...
Is je telefoon afgesloten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:20:09 #104
97934 ASroma
Flamboyant
pi_80779919
mensen pas nou op dat je niet levenslang in zo n traject komt, dat is niet prettig.

Laat ik voorop stellen dat ik om mij heen ook veel mensen moeite zie hebben met het vinden van werk. En er komen elke maand nog vele duizenden werklozen bij. Maar voor de HBO-Universiteit geschoolden mensen onder ons moet er toch binnen 6 maanden werk te vinden zijn. Tuurlijk de voorwaarden zijn vaak bizar, niet te vergelijken met 2-3 jaar terug. Maar het is altijd beter dan niets.
pi_80781062
Momenteel zit ik te twijfelen of ik geen nieuw baantje moet zoeken. Doordat ik nu fulltime werk (magazijnwerk, terwijl ik HBO heb) komt er qua activiteit weinig uit mijn handen. Solliciteren doe ik amper en het staat ook niet lekker op mijn CV dat ik al bijna een jaar niks gerelateerd aan mijn vakgebied gedaan heb. Voor ik alleen op zoek ga naar ander werk moet ik eens goed nadenken hoe ik de uren die ik dan overheb zinnig in kan vullen. Zit te denken aan vrijwilligerswerk, cursus, stage, etc. Ook wat meer tijd om te solliciteren, al wil ik vooral weer wat feeling krijgen met mijn vakgebied voor het me volledig ontglipt.
Of zou het beter staan fulltime door te bikkelen in een baantje wat me eigenlijk niet bevalt?

Wordt financieel gezien wel flink inleveren, maar als dat mijn kansen voor de toekomst vergroot geeft dat toch stof tot nadenken. Ik heb het UWV al gemaild of zij hierin misschien iets voor me kunnen betekenen, want ik wil wel een plan klaarhebben voor ik ontslag neem en in mijn nieuwe vrije tijd lekker veel ga uitslapen enzo. Iemand nog ideetjes wat een nuttige tijdsbesteding zou zijn voor een industrieel productontwerper?

Kekaa; krijg je ook geen minimumloon? Bij het vorige UWV waar ik zat zouden we op zoek gaan naar een halfjaarlijkse stage, waarbij het UWV mijn salaris zou betalen. Project is helaas afgekapt door verhuizing bij mij, ben nu aan het kijken of de gemeente waar ik nu zit ook zoiets aanbiedt.
pi_80781186
Zoveel mogelijk solliciteren op interessante werk en niet teveel inzitten over je CV, ze nemen jou liever aan dan iemand die een half jaar niks gedaan heeft
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80784077
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is je telefoon afgesloten?
pi_80784143
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoveel mogelijk solliciteren op interessante werk en niet teveel inzitten over je CV, ze nemen jou liever aan dan iemand die een half jaar niks gedaan heeft
Dat is niet altijd zo... Een tijdlang ongeschoold werk doen kan ook weer verkeerd overkomen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:17:05 #109
97934 ASroma
Flamboyant
pi_80785700
Je kan dat ongeschoolde werk ook gewoon wat interessanter op je cv zetten. Iets van Supply Chain Assistant ofzo Bedoel je hebt de avonduren toch om te solliciteren? Ga desnoods 4 dagen werken ipv 5.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:19:06 #110
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_80785813
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:17 schreef ASroma het volgende:
Bedoel je hebt de avonduren toch om te solliciteren? Ga desnoods 4 dagen werken ipv 5.
Die luxe heb je dus niet bij dat soort banen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:21:38 #111
97934 ASroma
Flamboyant
pi_80785929
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:19 schreef Dromer het volgende:

[..]

Die luxe heb je dus niet bij dat soort banen.
je hebt geen vrije tijd?

Kom op zeg, ik snap dat het vermoeiend is en dat je savonds vast zin hebt in andere dingen. Maar je moet jezelf ook dwingen. Onze generatie is dat niet gewend, die zijn gewend dat alles komt aanwaaien, helaas zijn die tijden voorlopig de ijskast in.
pi_80786331
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:49 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Dat is niet altijd zo... Een tijdlang ongeschoold werk doen kan ook weer verkeerd overkomen.
Een half jaar uitkeringtrekken zeker
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:52:27 #113
45722 Dromer
pi_80787606
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:21 schreef ASroma het volgende:

[..]

je hebt geen vrije tijd?

Kom op zeg, ik snap dat het vermoeiend is en dat je savonds vast zin hebt in andere dingen. Maar je moet jezelf ook dwingen. Onze generatie is dat niet gewend, die zijn gewend dat alles komt aanwaaien, helaas zijn die tijden voorlopig de ijskast in.
Nee, je hebt niet genoeg verlofdagen om elke week een dag vrij te nemen en men accepteert bij magazijnmedewerkers etc. niet dat ze ff voor maar 4 dagen komen werken. Ze zoeken daar mensen voor de hele week namelijk. Je moet het niet verwarren met een gezapig HBO baantje waar alles in goed overleg geregeld kan worden.

Zijn jullie twee trouwens ook werkzoekend of komen jullie hier alleen de mensen vertellen hoe ze het volgens jullie moeten aanpakken?
pi_80788239
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef Dromer het volgende:

Zijn jullie twee trouwens ook werkzoekend of komen jullie hier alleen de mensen vertellen hoe ze het volgens jullie moeten aanpakken?
DAM is in ieder geval een IWAB.
pi_80788625
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef Dromer het volgende:

[..]

Nee, je hebt niet genoeg verlofdagen om elke week een dag vrij te nemen en men accepteert bij magazijnmedewerkers etc. niet dat ze ff voor maar 4 dagen komen werken. Ze zoeken daar mensen voor de hele week namelijk. Je moet het niet verwarren met een gezapig HBO baantje waar alles in goed overleg geregeld kan worden.

vooral dat laatste
  woensdag 28 april 2010 @ 00:56:27 #116
296979 jantjeschmit
Mijn lieve Oma
pi_80791733
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:16 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

vooral dat laatste
Inderdaad.. ik doe er genoeg moeite voor.. voelde al schaamte om mn verhaal te doen op fok!. Ik hoop alleen dat hier mensen zijn die me steunen in de bereidwilligheid ipv te laten zien hoe het beter kan. Iets zeggen is makkelijker dan in een genoemde situatie iets DOEN
pi_80795147
Ik lees vooral de ervaringen van mensen, heb zelf ook 5 maanden thuis gezeten en weet hoe kut het is, periodes dat je nergens meer zin in hebt, niks meer ziet zitten, dan opeens weer 30 brieven sturen in 1 week en dan weer niks horen en de moed bijna opgeven en als je dan toch 1 reactie krijgt weer die opleving, het valt echt niet mee.

Je voelt je vooral nutteloos.
pi_80798839
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:48 schreef Juma het volgende:
Kekaa; krijg je ook geen minimumloon? Bij het vorige UWV waar ik zat zouden we op zoek gaan naar een halfjaarlijkse stage, waarbij het UWV mijn salaris zou betalen. Project is helaas afgekapt door verhuizing bij mij, ben nu aan het kijken of de gemeente waar ik nu zit ook zoiets aanbiedt.
Nope. Ik denk dat daar die inkomensvoorziening is, komt dan op hetzelfde neer als bijstand.
En dat is voor twee mensen 1234 euro ofzoiets, vertelde ze me gisteren. Mn vriend krijgt 900 wajong, ik krijg bijna 300 per maand als ik twee avonden per week in de kroeg werk... Voor die paar centen wil ik niet al mijn gegevens inleveren.

Natuurlijk heb ik ook liever dat ze een project/traject hebben waar je gewoon 'salaris' krijgt, ook als is het maar minimum.
pi_80806096
Ik ben nog niet geheel klaar met mijn studie (afstuderende, laatste fase), maar wel druk aan het solliciteren in het kader van het opzeggen van mijn lening bij de IB-Groep... Het is wel een leuk bedrag totaal, maar een lening blijft een lening en ik wil gewoon eens een niet geleend inkomen.

Ik vind het voornamelijk irritant dat ik maar telkens of niets te horen krijgen, maar als ik dan wel iets hoor ik gelijk weer te horen krijg dat ik onvoldoende ervaring heb. Dan spreek je notabene van vacatures waar je op gereageerd hebt vanwege het feit dat het functieprofiel omschreef dat ervaring geen vereiste was.

Ik zag eerst als een alternatief de welbekende traineeships, maar bedrijven lijken in de financiële crisis ook daar de lat steeds hoger voor te leggen. Eerder kon ik nog als HBOer solliciteren op een traineeship, maar dit is buiten de SAP-traineeships voornamelijk allemaal WO Bachelor of Master geworden. Ook lijkt het uitzendbureau steeds minder te kunnen bieden, terwijl ik daar tijdens mijn studie juist continu werd doodgegooid met opdrachten die ze door personeelstekort juist niet gevuld kregen...

Ik irriteer me dood, want ik zit nu thuis eigenlijk een beetje te hangen terwijl ik genoeg sollicitaties de deur uitstuur en ook de contacten met de detacherings-/uitzendorganisaties goed proberen te houden... Maar als er dan een functie is waar je eventueel enige ervaring in zou kunnen verwerven krijg je te horen dat je "te goed" bent en ze bang zijn dat je je gaat vervelen, terwijl ik juist misschien specifiek die ervaring wil verwerven (denk in mijn geval bijvoorbeeld aan activiteiten gerelateerd aan douane- en transportdocumenten).
pi_80832347
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
pi_80832852
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
Kan jij met je bestuursrecht niet op beleidsfuncties komen? Ik zie die regelmatig langsvliegen op www.werkenbijdeoverheid.nl of op bijvoorbeeld de bekendere vacaturewebsites...
pi_80833698
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:40 schreef Gnomestein het volgende:

[..]

Kan jij met je bestuursrecht niet op beleidsfuncties komen? Ik zie die regelmatig langsvliegen op www.werkenbijdeoverheid.nl of op bijvoorbeeld de bekendere vacaturewebsites...
Er zijn maar zéér weinig van dat soort functies, ik heb me laten vertellen dat er op functies soms honderden brieven binnenkomen. Het zijn ook nooit startersfuncties. De Rijksoverheid is flink aan het inkrimpen namelijk.
Op het RijksTraineeProgramma dit jaar zijn 2900+ reacties gekomen van WO afgestudeerden....
En detacheerders hebben hun trainee/talentprogramma's bijna allemaal stopgezet, omdat de opdrachtgevers wegblijven, die veelal overheid zijn.
pi_80835703
Ik ken het gevoel wat betreft de traineeships, er zijn genoeg bedrijven die op een eerder moment nog HBO als minimale eis hadden voor een traineeship en nu toch echt alleen om WO vragen... Ik wil juist vanwege de begeleiding etc gewoon liever een traineeship doen, in mijn geval nu houdt dat in dat ik of Bedrijfseconomie moet gaan doen of voor een SAP Traineeship moet gaan...

Toen ik vijf jaar geleden aan mijn opleiding begon was er nog volop vraag naar logistici en tot een half jaar geleden was dat nog steeds zo. Maar het is ook gewoon frustrerend dat een bedrijf je niet lager wil laten instromen, omdat ze bang zijn dat je je verveelt. Ik bedoel, laat mij maar een MBO4/MBO+-functie uitvoeren om ervaring te verwerven... Ik zou er bijvoorbeeld baat bij hebben als ik meer in aanraking kom met douane documenten, iets wat binnen functies van dat niveau veelal wordt geregeld.
pi_80845401
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een half jaar uitkeringtrekken zeker
Tuurlijk niet, maar de nodige vrijwillige functies daarnaast misschien weer wel.
pi_80865910
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Nope. Ik denk dat daar die inkomensvoorziening is, komt dan op hetzelfde neer als bijstand.
En dat is voor twee mensen 1234 euro ofzoiets, vertelde ze me gisteren. Mn vriend krijgt 900 wajong, ik krijg bijna 300 per maand als ik twee avonden per week in de kroeg werk... Voor die paar centen wil ik niet al mijn gegevens inleveren.

Natuurlijk heb ik ook liever dat ze een project/traject hebben waar je gewoon 'salaris' krijgt, ook als is het maar minimum.
En die twee mensen moeten in sommige gemeentes zelfs beide 32 uur per week werken in de groenvoorziening of aan de lopende band. Dat komt overeen met 3,50 euro netto per uur. Ik hoop dat je snel werk vindt, ben zelf ook een tijd lang gedeeltelijk werkloos geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door sempron2400 op 30-04-2010 09:41:23 ]
pi_80867369
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:34 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

En die twee mensen moeten in sommige gemeentes zelfs beide 32 uur per week werken in de groenvoorziening of aan de lopende band. Dat komt overeen met 3,50 euro netto per uur. Ik hoop dat je snel werk vindt, ben zelf ook een tijd lang gedeeltelijk werkloos geweest.
Ja haha, dat is hier de Wezo. Daar had ze het ook nog over. Maar vond ze me gelukkig te hoog opgeleid voor.
pi_80880556
Ik zelf zit al sinds november thuis. Om toch wat te doen te hebben ben ik sinds februari bezig met vrijwilligerswerk. Ik ben eenmaal in de week vrijwilliger in een museum. Daarnaast ben ik nu lid van de lokale afdeling van een politieke partij en de Jeugraad.
pi_80880685
En nog wat leuke cijfers voor mensen die op overheidstraineeships reageren:

Den Haag
Aantal plaatsen: 10
Aantal reacties: 613

Amsterdam
Aantal plaatsen: 10
Aantal reacties: ongeveer 1000

Rijkstraineeship
Aantal plaatsen: 150
Aantal reacties: 2857 (vorig jaar 1700)

Traineeship in Drenthe:
Aantal plaatsen 2008: 12
Aantal plaatsen 2009: 6
Aantal plaatsen 2010 (tot nu toe): 0
pi_80963180
Tja, ik ben blij dat ik ook nog wat andere kanten uitkijk (hoewel dat ook nog niet geleid heeft tot een gewenst resultaat )

Het is weer maandag mensen! Een beetje de werkzoeksores van u allen af kunnen zetten dankzij koninginnedag etc? Ik heb de afgelopen dagen/week erg weinig gedaan op het sollicitatiegebied. Nog wel in afwachting van een stuk of 6 sollicitaties en ik zal deze week weer een stuk of 4 brieven de deur van de mailbox uit doen...
pi_80963573
Heb ook de afgelopen tijd weinig gedaan. Vandaag weer aan de slag!!
Een reactie binnen, 11 mei gesprek bij een kinderopvang.
Formulier van de wet WIJ ingevuld, vanmiddag wegbrengen.
Zometeen mn werk (kroeg) bellen voor meer uren.
En op zoek naar nieuwe vacatures.
pi_80965898
Zondag nog een bericht ontvangen over een SAP-traineeship, mogelijk in Amsterdam en hopen dat ze ook direct al een opdrachtgever hebben...

Ik ben benieuwd.
pi_80971634
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:48 schreef Juma het volgende:
Momenteel zit ik te twijfelen of ik geen nieuw baantje moet zoeken. Doordat ik nu fulltime werk (magazijnwerk, terwijl ik HBO heb) komt er qua activiteit weinig uit mijn handen. Solliciteren doe ik amper en het staat ook niet lekker op mijn CV dat ik al bijna een jaar niks gerelateerd aan mijn vakgebied gedaan heb.
Zet op je CV dat je een halfjaar in Australie heb gebackpacked
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_80973986
Hier ook werkloos ! vanaf eind augustus vorig jaar. ik solliciteer me te pletter maar het enige wat je zoal te horen krijgt: Er zijn andere kandidaten die beter in het functieprofiel passen schijtziek word ik ervan !! En doodmoe...
Je hele ritme is weg, alles opschuiven, uitstellen. Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer

*frusti*
pi_80974108
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer
Hoe kan dat dan?

Wat afwijzingen betreft: Laat je er niet door uit het veld slaan! Vraag bij elke afwijzing wat de exacte reden is voor de afwijzing. Niet dat ze daardoor op het punt terugkomen, maar jij leert beter vacatures doorzien en weet van tevoren of het bij jou gaat passen of niet. En je leert je sterke punten die bij een specifieke vacature horen, beter te benadrukken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Osramp op 03-05-2010 19:32:52 ]
pi_80975372
quote:
Hier ook werkloos ! vanaf eind augustus vorig jaar. ik solliciteer me te pletter maar het enige wat je zoal te horen krijgt: Er zijn andere kandidaten die beter in het functieprofiel passen schijtziek word ik ervan !! En doodmoe...
Je hele ritme is weg, alles opschuiven, uitstellen. Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer

*frusti*
Laat je profiel/CV eens analyseren door iemand die op een HR afdeling werkt of anders door iemand die in het vakgebied bezig is waar je solliciteert, dat kan nuttige tips opleveren.
  maandag 3 mei 2010 @ 18:58:05 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80977982
quote:

*frusti*
Dan moet je op mindere baantjes gaan solliciteren, of iig op baantjes die meer bij je passen . Wat zoek je precies en in welke regio, en wat is je opleiding, werkervaring etc?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 3 mei 2010 @ 19:25:28 #137
45722 Dromer
pi_80979082
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:59 schreef Osramp het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan?
Sinds Augustus is ze werkloos. Dan zal het recht op WW wel verlopen zijn inmiddels.
En van WW naar bijstand zal weer een klap omlaag zijn.
pi_80979276
quote:

*frusti*
Markt is ook prachtsysteem. Je bent nl nooit de enige. Je wordt kapot geconcureerd. Sterf van de afgestudeerden.
pi_80983299
Heftruckchauffeurs worden nog flink gezocht.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:02:10 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80986408
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Markt is ook prachtsysteem. Je bent nl nooit de enige. Je wordt kapot geconcureerd. Sterf van de afgestudeerden.
Afgestudeerden beconcurreren alleen elkaar hoor .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80986599
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De markt is scheefgegroeid, van die beterweters zijn er genoeg, daarentegen is er gebrek aan simpelen.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:28:59 #142
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80987973
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:05 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De markt is scheefgegroeid, van die beterweters zijn er genoeg, daarentegen is er gebrek aan simpelen.
In polen zijn er genoeg . Nooit ziek, altijd lang werken, en gemotiveerd!
We hebben weer een 'working class' nodig. Niet meer kinderen de illusie geven dat ze alles kunnen bereiken in het leven als ze maar op school blijven zitten.. Nederland is goddomme Starfleet niet!
Een gedicht over Maanvis
pi_80988132
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja, maar wat betekent dit voor de kansen per individu?
pi_80989185
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In polen zijn er genoeg . Nooit ziek, altijd lang werken, en gemotiveerd!
We hebben weer een 'working class' nodig. Niet meer kinderen de illusie geven dat ze alles kunnen bereiken in het leven als ze maar op school blijven zitten..
Gewoon een vak leren i.pv. mooi lullen, scheelt al heleboel.
*btw die Polen zijn simmer dan je denkt.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:58:34 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80989525
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, maar wat betekent dit voor de kansen per individu?
Ik geloof dat de rolling stones daar ooit een mooi liedje over geschreven hebben:

ZO is het altijd gweest, en zo zal het altijd zijn. Als je niet krijgt wat je wilt, dan moet je het maar doen met wat je krijgt, en het accepteren.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 3 mei 2010 @ 23:00:46 #146
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80989642
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Gewoon een vak leren i.pv. mooi lullen, scheelt al heleboel.
*btw die Polen zijn simmer dan je denkt.
Die Polen zijn kei silm vaak ja . Van een paar maandjes werken hier kunnen ze daar de rest van het jaar studeren of lekker luieren. Geweldig toch? Ik wou dat er zulke mogelijkheden waren voor nederlanders.
Een gedicht over Maanvis
pi_80990673
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Troost jezelf. Dit "fantastisch"systeem creëert kansen.

Echt waar.

Markt
Het is zeker niet altijd even gemakkelijk om aan werk te komen. Maar is dit issue niet inmiddels uitgekauwd?
  maandag 3 mei 2010 @ 23:29:55 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80990854
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:24 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het is zeker niet altijd even gemakkelijk om aan werk te komen. Maar is dit issue niet inmiddels uitgekauwd?
een kenmerk van ergens in zwelgen is dat je overmatig schrokt en dus niet kauwt .
Een gedicht over Maanvis
pi_80991174
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:25 schreef Dromer het volgende:

[..]

Sinds Augustus is ze werkloos. Dan zal het recht op WW wel verlopen zijn inmiddels.
En van WW naar bijstand zal weer een klap omlaag zijn.
Zodra je in de bijstand komt lever je een deel van je vrijheid in. Dan mag je volgens mij ook geen schenkingen meer op rekening ontvangen (wordt gezien als inkomen). Je kunt een huisbezoek krijgen en tot 32 uur per week te werk worden gesteld voor de meest vervelende klusjes zoals lopende bandwerk. Het bijstandsniveau is 863 euro (ongeveer 1071 euro bruto) voor een alleenstaande.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:15:49 #150
300111 Elynasedai
Kissed by fire
pi_80996914
Nou, heb eergister op 2 vacatures gesolliciteerd...ben benieuwd..
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:28:08 #151
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80997193
Gisteren weer 2 afwijzingen ontvangen. Het waren banen die qua functie, opleiding en ervaring precies aansloten... Geen fijn gevoel...
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:31:34 #152
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_80997265
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:28 schreef Stiemie het volgende:
Gisteren weer 2 afwijzingen ontvangen. Het waren banen die qua functie, opleiding en ervaring precies aansloten... Geen fijn gevoel...
Waarom ben je afgewezen?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:38:48 #153
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80997420
bij de ene baan te veel ervaring en dus zijn ze bang dat ik snel weer weg ben (onzin want het leek me echt de perfecte baan) en bij de andere wegens mensen met nog beter aansluitende ervaring (en minder salaris )
pi_80998050
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:05 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het is natuurlijk mooi dat in dit land iedereen de kans heeft om door te studeren, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat het in Nederland ook nauwelijks bijzonder meer is wanneer je HBO of WO afgestudeerd bent. Waar in andere landen een master heel wat is, is dat hier gesneden koek.

Aan de andere kant past de arbeidsmarkt zich daar weer op aan door voor vrij lullige functies al HBO-niveau te vragen... Het heft elkaar imho redelijk op.
pi_80998156
Ik heb inmiddels een baan gevonden.

Totaal wat anders als de IT. Ik ga in ploegen werken als procesoperator.
Enige euvel wat ik nog wil kijken of dat weg te nemen is, is het salaris wat ze me bieden.

Dat is inclusief 3 ploegentoeslag iets minder dan dat ik voorheen verdiende, alleen zat er toen nog een auto, telefoon en laptop bij.

Zometeen even kijken of daar misschien nog iets bij te praten is.
Ik snap dat ik onderaan moet beginnen etc en om een stapje terug te doen vind ik ook helemaal niet erg; ik vind alleen de stap terug een beetje groot.

In ieder geval ben ik blij dat ik weer aan de slag kan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80998335
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:07 schreef vosss het volgende:
Ik heb inmiddels een baan gevonden.

Totaal wat anders als de IT. Ik ga in ploegen werken als procesoperator.
Enige euvel wat ik nog wil kijken of dat weg te nemen is, is het salaris wat ze me bieden.

Dat is inclusief 3 ploegentoeslag iets minder dan dat ik voorheen verdiende, alleen zat er toen nog een auto, telefoon en laptop bij.

Zometeen even kijken of daar misschien nog iets bij te praten is.
Ik snap dat ik onderaan moet beginnen etc en om een stapje terug te doen vind ik ook helemaal niet erg; ik vind alleen de stap terug een beetje groot.

In ieder geval ben ik blij dat ik weer aan de slag kan
Gefeliciteerd!

Ook ik ga weer aan de slag, mijn salaris is ook een stap terug, maar in deze tijden is dat gewoon helaas niet anders. Wel veel minder reistijd (scheelt me meer dan 2 uur per dag), de sfeer in dat bedrijf lijkt me een stuk beter en niet meer op een industrieterrein maar midden in de stad, dus dat lijkt me wel gezellig. Over een paar weken kan ik beginnen (mits m'n contract vandaag in de brievenbus zit.. )
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:16:26 #157
300111 Elynasedai
Kissed by fire
pi_80998400
Stiemie, da's balen

Gefeliciteerd Vosss en PaarsBeestje!
pi_80998415
Thanks allebei
vosss is de naam,
pi_80999258
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:13 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ook ik ga weer aan de slag, mijn salaris is ook een stap terug, maar in deze tijden is dat gewoon helaas niet anders. Wel veel minder reistijd (scheelt me meer dan 2 uur per dag), de sfeer in dat bedrijf lijkt me een stuk beter en niet meer op een industrieterrein maar midden in de stad, dus dat lijkt me wel gezellig. Over een paar weken kan ik beginnen (mits m'n contract vandaag in de brievenbus zit.. )
Gefeliciteerd!
pi_80999617
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:04 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het is natuurlijk mooi dat in dit land iedereen de kans heeft om door te studeren, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat het in Nederland ook nauwelijks bijzonder meer is wanneer je HBO of WO afgestudeerd bent. Waar in andere landen een master heel wat is, is dat hier gesneden koek.

Aan de andere kant past de arbeidsmarkt zich daar weer op aan door voor vrij lullige functies al HBO-niveau te vragen... Het heft elkaar imho redelijk op.
Niemand kijkt er nog van op als je WO of HBO hebt. Het lijkt niks meer waard. Nog even en vragen HBO voor een cassiere. Triest.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:00:14 #161
Argentina en PSV
pi_80999680
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:04 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Dus dat wordt je onderscheiden door middel van talen, cursussen, vrijwilligerswerk of werkervaring tijdens je studie
pi_80999786
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus dat wordt je onderscheiden door middel van talen, cursussen, vrijwilligerswerk of werkervaring tijdens je studie
Het diploma ansich is gedegradeerd tot een legitimatie om te solliciteren. Het dient niet eens meer als selectiemiddel.

Je bent knettergek als je vandaag de dag nog kapot studeert voor een diploma.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:05:25 #163
Argentina en PSV
pi_80999851
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het diploma ansich is gedegradeerd tot een legitimatie om te solliciteren. Het dient niet eens meer als selectiemiddel.

Je bent knettergek als je vandaag de dag nog kapot studeert voor een diploma.
Als je ambitie is om bouwvakker, winkelverkoper of cassiere te worden heb je gelijk
pi_80999875
Vosss en paarsbeestje gefeliciteerd!
pi_81000094
Het is soms ook gewoon een kwestie van geluk hebben. Waar ik gesolliciteerd heb (veel dank voor de felicitaties, maar ik ga pas juichen zodra het contract in de bus ligt en ik m'n proeftijd door ben ) waren er meer dan 150 brieven ontvangen (wat voor mijn functie niet heel erg gebruikelijk is). Met andere woorden, de concurrentie is moordend en ook de personeelszakenmevrouw gaf toe dat ze gewoon een aantal had gekozen die haar wel wat leken, maar dat het verschil soms erg klein was tussen de mensen die wel werden geselecteerd en de mensen die buiten de selectie vielen.
pi_81000184
Proficiat ieder!

Ik ben zelf ook bereid om een stapje terug te doen. Ik wil best een HBO-functie vervullen.
Het probleem is echter dat als ik op een functie reageer waarvoor men HBO Rechten vraagt, mij waarschijnlijk af zal wijzen omdat de functie te licht voor mij is.
pi_81000205
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je ambitie is om bouwvakker, winkelverkoper of cassiere te worden heb je gelijk

Een deel van de afgestudeerden komt niet eens op een baan met HBO of WO, omdat het ervan van sterft van de afgestudeerden Het is een soort loterij geworden.

Hoeveel talent door de goot wordt gespoeld...
pi_81001166
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een deel van de afgestudeerden komt niet eens op een baan met HBO of WO, omdat het ervan van sterft van de afgestudeerden Het is een soort loterij geworden.

Het probleem is dat ze tegenwoordig elke mongool laten studeren, ik zat gister even Rayman is laat te kijken, 2 studenten, 1 rechten, 1 bedrijfskunde, op de vraag

Waar heeft Wilders het over als hij het heeft over subsidies etc..
Mogelijk antwoorden:

A) Scientology Church
B) Linkse Kerk
C) Rechtse Moskee

Student rechten: A!
Student bedrijseconomie: C!

http://player.omroep.nl/?aflID=10911343&silverlight=true

Vanaf 24 minuten.
pi_81001222
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als iedereen met eieren op de markt gaat staan, en jij gaat ook met de eieren staan, is de markt dan slecht, of ben jij gewoon niet handig bezig?
pi_81001261
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze tegenwoordig elke mongool laten studeren, ik zat gister even Rayman is laat te kijken, 2 studenten, 1 rechten, 1 bedrijfskunde, op de vraag

Waar heeft Wilders het over als hij het heeft over subsidies etc..
Mogelijk antwoorden:

A) Scientology Church
B) Linkse Kerk
C) Rechtse Moskee

Student rechten: A!
Student bedrijseconomie: C!

http://player.omroep.nl/?aflID=10911343&silverlight=true

Vanaf 24 minuten.
Precies. Zo erg is het al. Niet te geloven hoeveel onbenullen een bul in handen gedrukt krijgen. Het niveau is enorm afgezakt. Geen wonder dat het vod niks meer waard is...
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:42:55 #171
Argentina en PSV
pi_81001303
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dus jij gaat in de winkel staan of in de frietkot ?
pi_81001360
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De kans dat je je studie terugverdiend is minimaal tegenwoordig.
pi_81001464
Ik keek het filmpje net terug

Elek oeran oetang kan zo een bul krijgen
pi_81001508
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kunt daar heel neerbuigend over doen (en persoonlijk vind ik dat een beetje sneu.. ) maar wanneer je net afgestudeerd bent en geen baan kunt krijgen, is een bijstandsuitkering bepaald geen vetpot.

Bij heel veel bedrijven zijn momenteel reorganisaties gaande. Mensen moeten solliciteren op hun eigen functie (en worden ondanks dat ze er al tientallen jaren werken) dan niet aangenomen of op een andere al dan niet grove manier aan de kant gezet. Bedankt voor je inzet, werknemer, maar we hebben je niet meer nodig.

Het werklozenaantal is met tienduizenden toegenomen terwijl het aanbod van banen heel erg gekrompen is. Werkgevers hebben keuze zat en willen het beste wat ze kunnen vinden voor een prikprijsje (wat ik ze niet eens kwalijk kan nemen, want in goede tijden buiten werknemers de situatie ook aan alle kanten uit).

Soms kun je er gewoon niets aan doen dat je ineens op straat staat en dat je geen baan kunt vinden.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:51:25 #175
Argentina en PSV
pi_81001640
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De kans dat je je studie terugverdiend is minimaal tegenwoordig.
Geef gewoon antwoord op mijn vraag
pi_81001679
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geef gewoon antwoord op mijn vraag
Het maakt niet uit wat je studeert vandaag de dag, uiteindelijk om je daar wel terecht als je niet oppast
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:52:57 #177
Argentina en PSV
pi_81001720
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat je studeert vandaag de dag, uiteindelijk om je daar wel terecht als je niet oppast
Jij wel waarschijnlijk, iemand die gewoon hard werkt en ambitieus is niet
pi_81001811
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Succes is een keuze.
pi_81001878
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Succes is een keuze.
Whehehe... Het ligt helemaal aan jou (en mij... en alle anderen in dit topic) dat je werkloos ben geworden...
pi_81002002
Zojuist even gebeld, er zit nog wel wat rek in het geboden salaris en als het goed is ontvang ik vanmiddag nog een nieuw voorstel en daar ga ik waarschijnlijk wel mee akkoord.

Pfff, gelukkig zit er weer schot in de zaak, want de rekeningen stapelen zich compleet op hier.
Van mijn uitkering betaal ik mijn klein kloterig kutappartement en dan is het geld op.

Ik eet al anderhalve maand bij mn moeder en die heeft het ook niet breed want mn ouders liggen in een scheiding momenteel.

Ik hoop ergens eind van de zomer van de opgelopen schuld af te zijn, nog een paar maandjes zuinig aan doen en dan ben ik weer op 0. Eindelijk.
vosss is de naam,
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:19:43 #181
Argentina en PSV
pi_81002677
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Succes is een keuze.
Klopt, alleen jammer van die verkeerde smilie
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:20:23 #182
Argentina en PSV
pi_81002700
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:56 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Whehehe... Het ligt helemaal aan jou (en mij... en alle anderen in dit topic) dat je werkloos ben geworden...
Kan gebeuren, het gaat erom hoe je er mee omgaat
pi_81003512
Ik heb nooit gestudeerd, maar wel een goede baan, daarnaast zijn er genoeg andere manieren om je kennis uit te breiden.
pi_81003710
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hmz, lees nu pas je sig...

* Tiez10 zegt maar niks meer
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:55:12 #185
Argentina en PSV
pi_81003834
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:52 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Hmz, lees nu pas je sig...

* Tiez10 zegt maar niks meer
Wat is de relevantie?
pi_81006890
Zegt iets over je denkwijze. Ik snap je reacties nu wel ongeveer.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:20:17 #187
Argentina en PSV
pi_81007293
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 14:11 schreef Tiez10 het volgende:
Zegt iets over je denkwijze. Ik snap je reacties nu wel ongeveer.
Wat zegt een quote over mijn denkwijze?
pi_81014323
Het gaat de goede kant op. Volgende week alvast twee gesprekken voor interessante banen. Weliswaar eerste gesprekken, dat wel. Begin april een heel positief gesprek gehad en vanmorgen toch maar eens poolshoogte genomen. Het bedrijf had de vacature ook zelfstandig uitgezet en daaruit komt de laatste eind deze week op gesprek. UZB vertelde me dat er daaruit maar een paar mensen (2-3) op gesprek geweest waren. Zij schatten mijn kansen koog in. Afwachten maar, al geeft het de burger wel moed.
pi_81014457
quote:
Begin april een heel positief gesprek gehad en vanmorgen toch maar eens poolshoogte genomen.
Had je niet op zn laatst 2 weken geleden al moeten bellen hoe de zaken ervoor stonden?

Ik doe dat niet meer hoor, ruim een maand wachten zonder iets te horen.
2 weken max en dan hang ik aan de telefoon
vosss is de naam,
pi_81015039
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Had je niet op zn laatst 2 weken geleden al moeten bellen hoe de zaken ervoor stonden?
Normaal gesproken wel, daar heb je gelijk in. Aan het einde van het gesprek heb ik rechtuit gevraagd naar het hoe en waarom van de eigenhandig geplaatste vacature. Het is namelijk zo dat de vacature via een UZB maandag online kwam en van henzelf op dinsdag. Het waarom kreeg ik geen antwoord op. Het hoe was dat ze op het moment van het gesprek (2 weken na plaatsing vacature) nog brieven binnenkregen en ze nog zelfs niet begonnen waren met lezen! Er werd om een protie geduld gevraagd want ze dachten wel tot begin mei nodig te hebben. En eind deze week (ws vrijdagmiddag) is het laatste gesprek uit hun eigen reeks.
Ik wist dus van tevoren dat het lang kon gaan duren. Normaal gesproken bel ik ook de maandag nadat er 2 weken voorbij zijn om te vragen wat de stand van zaken is.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 17:47:29 #191
97934 ASroma
Flamboyant
pi_81015363
even wat betreft dat idee dat iedereen tegenwoordig hbo of uni heeft. 2,5 miljoen mensen van de beroepsbevolking zijn hoogopgeleiden. 11 miljoen is de beroepsbevolking, is dus 23% van de beroepsbevolking, valt dus nog wel mee.
pi_81015921
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:47 schreef ASroma het volgende:
even wat betreft dat idee dat iedereen tegenwoordig hbo of uni heeft. 2,5 miljoen mensen van de beroepsbevolking zijn hoogopgeleiden. 11 miljoen is de beroepsbevolking, is dus 23% van de beroepsbevolking, valt dus nog wel mee.
50% vd mensen heeft een IQ boven de 100. Een normaal iq zou ik dat bijna willen noemen.
Ik zal mijn verhaal eens posten.
Kreeg in groep 8 havo vwo advies, als ik goed mn best zou doen zou ik vwo aankunnen vertelde de leraar mij.
Eerste jaar havo/vwo, net aan over(tegenwoordig moet je geloof ik al na 1 jaar kiezen voor HAVO of VWO, toen was dat nog in 2 jaar)
Tweede jaar, net niet over(en als je gemiddeld 7/8en had werd vwo geadviseerd zo ging dat een beetje)
Ik heb toen besloten naar het vmbo te gaan ipv te blijven zitten mede omdat de leraren overlegd hadden over mij en dit werd mij geadviseerd
Heel erg makkelijk gehaald met gemiddeld een 8 zo uit mn hoofd, ik deed er ook niks voor, toen mbo, nivo 4 geen uitdaging, mongolen als klasgenoten, ik werd het zat allemaal.
Nog een mbo 4 opleiding gedaan andere richting, weer niks, zelfde verhaal ongeveer, toen ben ik er vanaf gegaan.

Mijn iq is trouwens, toen ik iets van 8 jaar was vastgesteld op 115, en ik heb niet eens een start kwalificatie haha. Wat een onderwijs systeem
pi_81015996

Ik ben er behoorlijk zat van.

Er wordt steeds ervaring gevraagd met bepaalde werkzaamheden die ik niet heb of je moet weer een papiertje hebben wat ik niet heb. Toen ik in januari werkloos werd had ik de hoop nu al lang en breed aan het werk te zijn maar het wil nog niet echt lukken.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 18:04:49 #194
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81016031
wat vreemd dat jullie niet grotendeels in april weer aan het werk zijn gegaan.. bij mijn workshopgroepje ging in april de één na de ander weg aangezien er een stortvloed aan vacatures was gekomen. (mogelijk ivm financiëel jaar voor sommige bedrijven en nieuwe budgetten)
Een gedicht over Maanvis
pi_81016089
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:04 schreef Maanvis het volgende:
wat vreemd dat jullie niet grotendeels in april weer aan het werk zijn gegaan.. bij mijn workshopgroepje ging in april de één na de ander weg aangezien er een stortvloed aan vacatures was gekomen. (mogelijk ivm financiëel jaar voor sommige bedrijven en nieuwe budgetten)
Het ligt er ook een beetje aan waar je woont. Ik woon in het noorden van het land en mijn workshopgroepje is nog compleet op 1 persoon na.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:53:38 #196
296979 jantjeschmit
Mijn lieve Oma
pi_81028526
Ik heb inmiddels een baan gevonden mensen bij een marktonderzoeksbureau. Het werk is vooralsnog niet echt op niveau werd gezegd (al zochten ze alleen HBO'ers, dus kan je zien dat er een stortvloed aan vrije HBO-ers op de markt is). Dus voor MBO-niveau werk (niets ten nadele van MBO-ers) vragen ze HBO-ers.. Hierdoor krimpt de markt voor MBO-ers ook. Er waren 32 mensen op gesprek geweest en ze hadden er uiteindelijk 4 nodig. 32 mensen van het HBO, dus er is genoeg animo op de markt, maar te weinig vacatures. Dit is althans de huidige trend die ik waarneem op de arbeidsmarkt.
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:42:31 #197
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_81037026
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:13 schreef cinnamongirl het volgende:
Proficiat ieder!

Ik ben zelf ook bereid om een stapje terug te doen. Ik wil best een HBO-functie vervullen.
Het probleem is echter dat als ik op een functie reageer waarvoor men HBO Rechten vraagt, mij waarschijnlijk af zal wijzen omdat de functie te licht voor mij is.
snap dus echt niet dat men puur naar het papiertje kijkt.

Zijn genoeg uni's die er jaaaaaaren over hebben gedaan en HBO' ers die ook gemakkelijk het niveau UNI hebben. (maar gewoon niet door zijn gegaan)

Ben zelf met HBO ook gestopt maar werk ook op UNI niveau
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  woensdag 5 mei 2010 @ 08:06:48 #198
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81040577
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:06 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Het ligt er ook een beetje aan waar je woont. Ik woon in het noorden van het land en mijn workshopgroepje is nog compleet op 1 persoon na.
oh, ik woon in het zuiden ('t oosten van brabant), en daar ging het al weer wat beter.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 5 mei 2010 @ 08:09:05 #199
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81040595
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:42 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

snap dus echt niet dat men puur naar het papiertje kijkt.

Zijn genoeg uni's die er jaaaaaaren over hebben gedaan en HBO' ers die ook gemakkelijk het niveau UNI hebben. (maar gewoon niet door zijn gegaan)

Ben zelf met HBO ook gestopt maar werk ook op UNI niveau
ze kijken niet 'puur naar het papiertje', maar of de functie echt een match voor je is. ze kijken niet of je de functie zou kunnen, maar ook of je er over 2 jaar nog zou zitten. want als jij vertrekt, zijn zij hun investering kwijt. gezien de krapte op de markt moet een functie echt een match voor je zijn, niet te zwaar en niet te licht.
Een gedicht over Maanvis
pi_81043228
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 08:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oh, ik woon in het zuiden ('t oosten van brabant), en daar ging het al weer wat beter.
Klopt. Ik zag al dat daar meer vacatures zijn dan hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')