Kijk eens in de Spits van vandaag, zag er diverse vacatures op het gebied van sociale zekerheid in staan!quote:Op zondag 25 april 2010 21:09 schreef Elynasedai het volgende:
Ik heb HBO Business & Languages (geen diploma, wel propedeuse) gedaan, tevens vakdiploma Sociale Verzekeringen. Iig ook aantoonbaar HBO werk en denkniveau.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik precies wil, maar in ieder geval wel meer de sociale kant op.
Helaas een vacaturestop bij UWV én Belastingdienst..
Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 26 april 2010 14:53 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Kijk eens in de Spits van vandaag, zag er diverse vacatures op het gebied van sociale zekerheid in staan!
Vast wel een keer.quote:Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wordt de economie beter?
En nu?quote:
Ga een tijdelijke baan zoeken of doe vrijwilligerswerkquote:Op maandag 26 april 2010 15:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zit nu vanaf 1 januari thuis en ben wel even klaar met al die vrije tijd. Vooral doordeweeks, als iedereen druk is, zijn er momenten dat ik me rot verveel.
Sinds deze winter druk met brieven schrijven, eerst veel afwijzingen, maar de laatste periode een paar gesprekken. Nog tot niks geleid om uiteenlopende redenen. Ben 29 en heb HBO + 7 jaar werkervaring, niet verkeerd dacht ik zelf. Grootste probleem: er zijn ontzettend veel kapers op de kust voor elke functie.
Second that! Ik begin overmorgen weer computercursus voor beginners te geven. Helpt je door de tijd, geeft een nuttig gevoel, houdt je onder de mensen, vult het gat op je CV. Alleen maar voordelen dus.quote:Op maandag 26 april 2010 15:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
....of doe vrijwilligerswerk
De signalen die ik krijg zijn positief maar dat hoeft natuurlijk niet meteen in interessante banen te leidenquote:Op maandag 26 april 2010 16:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat het nu veel beter gaat.
Dat ligt er aan wat voor werk je doet en waar je woont. Ik zie er voor mij nog niet echt veel banen bijkomen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 26 april 2010 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De signalen die ik krijg zijn positief maar dat hoeft natuurlijk niet meteen in interessante banen te leiden
Wel is meer dan voldoende werk in de uitzendbranche
Wat ik zou doen? Niet te hoge eisen stellen, dat kon twee jaar geleden nog wel, nu niet meer.quote:Op maandag 26 april 2010 18:30 schreef jantjeschmit het volgende:
Mijn sollicitatie ook niet helemaal wat ik ervan verwacht had vandaag. Misschien word ik wel aangenomen, maar dan is de vraag of ik dit echt wil. Ik zit met het volgende: reistijd, baan onder niveau en niet 5maand achtereen fulltime aanwezig kunnen zijn. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
En de financiën? Een verbetering t.o.v. je huidige of op korte termijn te verwachten situatie?quote:Op maandag 26 april 2010 18:30 schreef jantjeschmit het volgende:
Mijn sollicitatie ook niet helemaal wat ik ervan verwacht had vandaag. Misschien word ik wel aangenomen, maar dan is de vraag of ik dit echt wil. Ik zit met het volgende: reistijd, baan onder niveau en niet 5maand achtereen fulltime aanwezig kunnen zijn. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Tsja, voor jezelf de balans opmaken en daarbij laten meespelen:quote:Op maandag 26 april 2010 18:30 schreef jantjeschmit het volgende:
De inkomsten zijn die van een starter, dan ben ik ook.. dus voor mij is dat goed geld verdienen. Ik heb nog een aantal sollicitaties lopen, waar ik of nog op gesprek mag komen, of waarvan ik nog hoor of ik aangenomen ben. Dus ik wilde ook niet te snel 'ja' zeggen denk ik. Maar ik heb voor mezelf besloten om toch toe te geven en het baantje te nemen. Als er iets anders om de hoek komt kijken, zie ik het dan wel weer. Wie dan leeft, wie dan zorgt.quote:Op maandag 26 april 2010 19:28 schreef Dromer het volgende:
[..]
En de financiën? Een verbetering t.o.v. je huidige of op korte termijn te verwachten situatie?
Dat kan een doorslaggevende factor zijn. Tenslotte hoef je de baan niet voor de rest van je leven te houden.
Heb je de verwachting dat je op korte termijn een ander beter aanbod kunt verwachten elders?
Kun je het je permitteren langer af te wachten?
- Een baan zoeken is niet het grootste probleem, maar wel een baan op niveau. (gebrek aan ervaring)quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:43 schreef Osramp het volgende:
[..]
Tsja, voor jezelf de balans opmaken en daarbij laten meespelen:
- Hoe makkelijk vind je een baan?
- Is het gat in je CV belangrijk?
- Ga je erg achteruit in salaris?
- Is promotie mogelijk in die baan?
Het is vrij onwaarschijnlijk dat je tegen iets beters of identieks aanloopt als wat je had. Deze baan kan natuurlijk wel een goede mogelijkheid zijn om verder te kijken op je gemak.
Zelf geen ervaring mee, maar WW is een urenwet en geen inkomenswet. Je krijgt WW over het aantal uren dat je werkloos wordt. Maar ik heb geen flauw idee hoe dat zit met een 0-uren contract. Zal wel op nacalculatie gaan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:40 schreef JDx het volgende: Kan ik die gemiddeld 20 uur blijven bijverdienen zonder dat dit van mijn WW af gaat?
Bepaalde inkomsten zijn van invloed op uw WW-uitkering, andere inkomsten weer niet. De volgende inkomsten hebben geen invloed op de hoogte van uw WW-uitkering:quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:40 schreef JDx het volgende:
Ok, ik zit met het volgende. Ik werk nu bijna 8 maand bij een bedrijf en mijn contract loopt binnenkort af.
Er is niet veel geld en ik heb ook vaak niets te doen. De kans is dus groot dat ik weer opnieuw kan gaan zoeken naar een nieuwe baan. Ik heb een contract van 26,6 uur en als ik straks in de WW kom zal ik dus weer maar 70% van dit loon ontvangen.
Alleen heb ik momenteel ook nog een 0-uren contract bij een ander bedrijf, waar ik de ene maand 30 uur werk en de volgende maand weer 10.
Heeft iemand ervaring met in de ww komen met 2 banen en 1 baan verliezen? Kan ik die gemiddeld 20 uur blijven bijverdienen zonder dat dit van mijn WW af gaat?
Vervelend om te lezen die berichtenquote:Op dinsdag 27 april 2010 11:07 schreef Kekaa het volgende:
Blegh... ik merk dat ik door omstandigheden toch veel minder doe dan voorheen.
Schoonvader in het ziekenhuis en het lijkt net of de wereld een beetje stilstaat, maar toch ook wel weer doorgaat... heel apart.
Gisteren nog wel een telefonische intake gehad voor schuldhulpverlener + opleiding.
Straks naar de gemeente, praten met mn wet WIJ coach,.. en dan de intake van gisteren voorleggen en hopen dat ze er wat in ziet en dat de gemeente het gaat betalen ofzo. Het was wel echts iets voor IRO, nuggers, wet wij mensen etc etc.... En de vacature heb ik zelfs gevonden op werk.nl.
Maar niet teveel hopen... eerst dat gesprek maar eens doen.
Verder een sollicitatiegesprek afgezegd (door omstandigheden), maar nog geen nieuwe datum gekregen.
Bij een andere wacht ik nog op reactie.
En bij de derde heb ik 18 mei een sollicitatiegesprek.
Binnenkort toch maar weer het motivatieknopje omzetten om weer te gaan schrijven.
Hartelijk dank, duidelijker kan niet!quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:05 schreef jantjeschmit het volgende:
[..]
Bepaalde inkomsten zijn van invloed op uw WW-uitkering, andere inkomsten weer niet. De volgende inkomsten hebben geen invloed op de hoogte van uw WW-uitkering:
Bijverdienste die u al had toen u werkloos werd. Het kan zijn dat u - voordat u werkloos werd - twee banen combineerde of naast een baan werkzaam was als zelfstandige. Als u dan werkloos wordt van een baan, tellen de verdiensten van de andere baan of het werk als zelfstandige niet mee. Maar let op: Als u daarna meer gaat werken in de andere baan of meer gaat werken als zelfstandige heeft dat wel weer gevolgen voor uw WW-uitkering.
Bron: http://www.judex.nl/rechtsgebied/uitkeringen_&_sociale_zekerheid/werkloosheidswet/artikelen/130/hebben-andere-inkomsten-invloed-op-mijn-ww-uitkering_-.htm
uhh... ik denk het laatste?quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:13 schreef jantjeschmit het volgende:
[..]
Vervelend om te lezen die berichten.. Kan jij mij misschien meer vertellen over de wet WIJ? Ik zit er ook over te denken om me hiervoor aan te melden, maar ik vroeg me af of ze opleidingsgerelateerde baantjes zoeken, of dat ze je zomaar ergens dumpen.
Is je telefoon afgesloten?quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:14 schreef Tiez10 het volgende:
Wederom olé voor het UWV! Ik kreeg overigens in november een werkcoach van SoZaWe toegwezen. Die heeft me tot januari "begeleid". Daarna zou ze m'n gegevens doorspelen naar het UWV, zodat ik van daaruit een andere coach zou kunnen krijgen. Daar hoorde ik nooit meer wat van, tot een maandje geleden. Toen kreeg ik (na zelf 3x dezelfde mail naar de oude werkcoach gestuurd te hebben) de melding dat mijn dossier naar het UWV was gestuurd. En sindsdien is het weer stil...![]()
quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is je telefoon afgesloten?
Dat is niet altijd zo... Een tijdlang ongeschoold werk doen kan ook weer verkeerd overkomen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoveel mogelijk solliciteren op interessante werk en niet teveel inzitten over je CV, ze nemen jou liever aan dan iemand die een half jaar niks gedaan heeft
Die luxe heb je dus niet bij dat soort banen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:17 schreef ASroma het volgende:
Bedoel je hebt de avonduren toch om te solliciteren? Ga desnoods 4 dagen werken ipv 5.
je hebt geen vrije tijd?quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:19 schreef Dromer het volgende:
[..]
Die luxe heb je dus niet bij dat soort banen.
Een half jaar uitkeringtrekken zekerquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:49 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Dat is niet altijd zo... Een tijdlang ongeschoold werk doen kan ook weer verkeerd overkomen.
Nee, je hebt niet genoeg verlofdagen om elke week een dag vrij te nemen en men accepteert bij magazijnmedewerkers etc. niet dat ze ff voor maar 4 dagen komen werken. Ze zoeken daar mensen voor de hele week namelijk. Je moet het niet verwarren met een gezapig HBO baantje waar alles in goed overleg geregeld kan worden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:21 schreef ASroma het volgende:
[..]
je hebt geen vrije tijd?
Kom op zeg, ik snap dat het vermoeiend is en dat je savonds vast zin hebt in andere dingen. Maar je moet jezelf ook dwingen. Onze generatie is dat niet gewend, die zijn gewend dat alles komt aanwaaien, helaas zijn die tijden voorlopig de ijskast in.
DAM is in ieder geval een IWAB.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef Dromer het volgende:
Zijn jullie twee trouwens ook werkzoekend of komen jullie hier alleen de mensen vertellen hoe ze het volgens jullie moeten aanpakken?
vooral dat laatstequote:Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef Dromer het volgende:
[..]
Nee, je hebt niet genoeg verlofdagen om elke week een dag vrij te nemen en men accepteert bij magazijnmedewerkers etc. niet dat ze ff voor maar 4 dagen komen werken. Ze zoeken daar mensen voor de hele week namelijk. Je moet het niet verwarren met een gezapig HBO baantje waar alles in goed overleg geregeld kan worden.
Zijn jullie twee trouwens ook werkzoekend of komen jullie hier alleen de mensen vertellen hoe ze het volgens jullie moeten aanpakken?
Inderdaad.. ik doe er genoeg moeite voor.. voelde al schaamte om mn verhaal te doen op fok!. Ik hoop alleen dat hier mensen zijn die me steunen in de bereidwilligheid ipv te laten zien hoe het beter kan. Iets zeggen is makkelijker dan in een genoemde situatie iets DOENquote:
Nope. Ik denk dat daar die inkomensvoorziening is, komt dan op hetzelfde neer als bijstand.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:48 schreef Juma het volgende:
Kekaa; krijg je ook geen minimumloon? Bij het vorige UWV waar ik zat zouden we op zoek gaan naar een halfjaarlijkse stage, waarbij het UWV mijn salaris zou betalen. Project is helaas afgekapt door verhuizing bij mij, ben nu aan het kijken of de gemeente waar ik nu zit ook zoiets aanbiedt.
Kan jij met je bestuursrecht niet op beleidsfuncties komen? Ik zie die regelmatig langsvliegen op www.werkenbijdeoverheid.nl of op bijvoorbeeld de bekendere vacaturewebsites...quote:Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
Er zijn maar zéér weinig van dat soort functies, ik heb me laten vertellen dat er op functies soms honderden brieven binnenkomen. Het zijn ook nooit startersfuncties. De Rijksoverheid is flink aan het inkrimpen namelijk.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:40 schreef Gnomestein het volgende:
[..]
Kan jij met je bestuursrecht niet op beleidsfuncties komen? Ik zie die regelmatig langsvliegen op www.werkenbijdeoverheid.nl of op bijvoorbeeld de bekendere vacaturewebsites...
Tuurlijk niet, maar de nodige vrijwillige functies daarnaast misschien weer wel.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een half jaar uitkeringtrekken zeker
En die twee mensen moeten in sommige gemeentes zelfs beide 32 uur per week werken in de groenvoorziening of aan de lopende band. Dat komt overeen met 3,50 euro netto per uur. Ik hoop dat je snel werk vindt, ben zelf ook een tijd lang gedeeltelijk werkloos geweest.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Nope. Ik denk dat daar die inkomensvoorziening is, komt dan op hetzelfde neer als bijstand.
En dat is voor twee mensen 1234 euro ofzoiets, vertelde ze me gisteren. Mn vriend krijgt 900 wajong, ik krijg bijna 300 per maand als ik twee avonden per week in de kroeg werk... Voor die paar centen wil ik niet al mijn gegevens inleveren.
Natuurlijk heb ik ook liever dat ze een project/traject hebben waar je gewoon 'salaris' krijgt, ook als is het maar minimum.
Ja haha, dat is hier de Wezo. Daar had ze het ook nog over. Maar vond ze me gelukkig te hoog opgeleid voor.quote:Op vrijdag 30 april 2010 09:34 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En die twee mensen moeten in sommige gemeentes zelfs beide 32 uur per week werken in de groenvoorziening of aan de lopende band. Dat komt overeen met 3,50 euro netto per uur. Ik hoop dat je snel werk vindt, ben zelf ook een tijd lang gedeeltelijk werkloos geweest.
Zet op je CV dat je een halfjaar in Australie heb gebackpackedquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:48 schreef Juma het volgende:
Momenteel zit ik te twijfelen of ik geen nieuw baantje moet zoeken. Doordat ik nu fulltime werk (magazijnwerk, terwijl ik HBO heb) komt er qua activiteit weinig uit mijn handen. Solliciteren doe ik amper en het staat ook niet lekker op mijn CV dat ik al bijna een jaar niks gerelateerd aan mijn vakgebied gedaan heb.
Hoe kan dat dan?quote:Op maandag 3 mei 2010 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer
Laat je profiel/CV eens analyseren door iemand die op een HR afdeling werkt of anders door iemand die in het vakgebied bezig is waar je solliciteert, dat kan nuttige tips opleveren.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
Hier ook werkloos !vanaf eind augustus vorig jaar. ik solliciteer me te pletter maar het enige wat je zoal te horen krijgt: Er zijn andere kandidaten die beter in het functieprofiel passen
schijtziek word ik ervan !! En doodmoe...
Je hele ritme is weg, alles opschuiven, uitstellen. Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer![]()
![]()
![]()
*frusti*
Dan moet je op mindere baantjes gaan solliciteren, of iig op baantjes die meer bij je passenquote:Op maandag 3 mei 2010 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
Hier ook werkloos !vanaf eind augustus vorig jaar. ik solliciteer me te pletter maar het enige wat je zoal te horen krijgt: Er zijn andere kandidaten die beter in het functieprofiel passen
Je hele ritme is weg, alles opschuiven, uitstellen. Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer![]()
![]()
![]()
*frusti*
Sinds Augustus is ze werkloos. Dan zal het recht op WW wel verlopen zijn inmiddels.quote:
Markt is ook prachtsysteem.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
![]()
![]()
*frusti*
Afgestudeerden beconcurreren alleen elkaar hoorquote:Op maandag 3 mei 2010 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Markt is ook prachtsysteem.Je bent nl nooit de enige. Je wordt kapot geconcureerd. Sterf van de afgestudeerden.
De markt is scheefgegroeid, van die beterweters zijn er genoeg, daarentegen is er gebrek aan simpelen.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Afgestudeerden beconcurreren alleen elkaar hoor.
In polen zijn er genoegquote:Op maandag 3 mei 2010 22:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De markt is scheefgegroeid, van die beterweters zijn er genoeg, daarentegen is er gebrek aan simpelen.
Ja, maar wat betekent dit voor de kansen per individu?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Afgestudeerden beconcurreren alleen elkaar hoor.
Gewoon een vak leren i.pv. mooi lullen, scheelt al heleboel.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In polen zijn er genoeg. Nooit ziek, altijd lang werken, en gemotiveerd!
We hebben weer een 'working class' nodig. Niet meer kinderen de illusie geven dat ze alles kunnen bereiken in het leven als ze maar op school blijven zitten..
Ik geloof dat de rolling stones daar ooit een mooi liedje over geschreven hebben:quote:Op maandag 3 mei 2010 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar wat betekent dit voor de kansen per individu?
Die Polen zijn kei silm vaak jaquote:Op maandag 3 mei 2010 22:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gewoon een vak leren i.pv. mooi lullen, scheelt al heleboel.
*btw die Polen zijn simmer dan je denkt.
Het is zeker niet altijd even gemakkelijk om aan werk te komen. Maar is dit issue niet inmiddels uitgekauwd?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Troost jezelf. Dit "fantastisch"systeem creëert kansen.
Echt waar.![]()
Markt![]()
![]()
![]()
een kenmerk van ergens in zwelgen is dat je overmatig schrokt en dus niet kauwtquote:Op maandag 3 mei 2010 23:24 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het is zeker niet altijd even gemakkelijk om aan werk te komen. Maar is dit issue niet inmiddels uitgekauwd?
Zodra je in de bijstand komt lever je een deel van je vrijheid in. Dan mag je volgens mij ook geen schenkingen meer op rekening ontvangen (wordt gezien als inkomen). Je kunt een huisbezoek krijgen en tot 32 uur per week te werk worden gesteld voor de meest vervelende klusjes zoals lopende bandwerk. Het bijstandsniveau is 863 euro (ongeveer 1071 euro bruto) voor een alleenstaande.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:25 schreef Dromer het volgende:
[..]
Sinds Augustus is ze werkloos. Dan zal het recht op WW wel verlopen zijn inmiddels.
En van WW naar bijstand zal weer een klap omlaag zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |