abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80728415
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:09 schreef Elynasedai het volgende:
Ik heb HBO Business & Languages (geen diploma, wel propedeuse) gedaan, tevens vakdiploma Sociale Verzekeringen. Iig ook aantoonbaar HBO werk en denkniveau.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik precies wil, maar in ieder geval wel meer de sociale kant op.
Helaas een vacaturestop bij UWV én Belastingdienst..
Kijk eens in de Spits van vandaag, zag er diverse vacatures op het gebied van sociale zekerheid in staan!
  maandag 26 april 2010 @ 15:11:00 #77
300111 Elynasedai
Kissed by fire
pi_80728971
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:53 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Kijk eens in de Spits van vandaag, zag er diverse vacatures op het gebied van sociale zekerheid in staan!
Bedankt voor de tip!
pi_80729482
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wordt de economie beter?
Vast wel een keer.
pi_80729504
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:25 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Vast wel een keer.
En nu?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 26 april 2010 @ 15:36:59 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_80729853
Ik zit nu vanaf 1 januari thuis en ben wel even klaar met al die vrije tijd. Vooral doordeweeks, als iedereen druk is, zijn er momenten dat ik me rot verveel.

Sinds deze winter druk met brieven schrijven, eerst veel afwijzingen, maar de laatste periode een paar gesprekken. Nog tot niks geleid om uiteenlopende redenen. Ben 29 en heb HBO + 7 jaar werkervaring, niet verkeerd dacht ik zelf. Grootste probleem: er zijn ontzettend veel kapers op de kust voor elke functie.
pi_80730119
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zit nu vanaf 1 januari thuis en ben wel even klaar met al die vrije tijd. Vooral doordeweeks, als iedereen druk is, zijn er momenten dat ik me rot verveel.

Sinds deze winter druk met brieven schrijven, eerst veel afwijzingen, maar de laatste periode een paar gesprekken. Nog tot niks geleid om uiteenlopende redenen. Ben 29 en heb HBO + 7 jaar werkervaring, niet verkeerd dacht ik zelf. Grootste probleem: er zijn ontzettend veel kapers op de kust voor elke functie.
Ga een tijdelijke baan zoeken of doe vrijwilligerswerk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80730493
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
....of doe vrijwilligerswerk
Second that! Ik begin overmorgen weer computercursus voor beginners te geven. Helpt je door de tijd, geeft een nuttig gevoel, houdt je onder de mensen, vult het gat op je CV. Alleen maar voordelen dus.
pi_80730655
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En nu?
Ik heb niet de indruk dat het nu veel beter gaat.
pi_80731453
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:01 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat het nu veel beter gaat.
De signalen die ik krijg zijn positief maar dat hoeft natuurlijk niet meteen in interessante banen te leiden

Wel is meer dan voldoende werk in de uitzendbranche
pi_80733699
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De signalen die ik krijg zijn positief maar dat hoeft natuurlijk niet meteen in interessante banen te leiden

Wel is meer dan voldoende werk in de uitzendbranche
Dat ligt er aan wat voor werk je doet en waar je woont. Ik zie er voor mij nog niet echt veel banen bijkomen eerlijk gezegd.
  maandag 26 april 2010 @ 18:30:31 #86
296979 jantjeschmit
Mijn lieve Oma
pi_80735602
Mijn sollicitatie ook niet helemaal wat ik ervan verwacht had vandaag. Misschien word ik wel aangenomen, maar dan is de vraag of ik dit echt wil. Ik zit met het volgende: reistijd, baan onder niveau en niet 5maand achtereen fulltime aanwezig kunnen zijn. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
pi_80735857
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:30 schreef jantjeschmit het volgende:
Mijn sollicitatie ook niet helemaal wat ik ervan verwacht had vandaag. Misschien word ik wel aangenomen, maar dan is de vraag of ik dit echt wil. Ik zit met het volgende: reistijd, baan onder niveau en niet 5maand achtereen fulltime aanwezig kunnen zijn. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Wat ik zou doen? Niet te hoge eisen stellen, dat kon twee jaar geleden nog wel, nu niet meer.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 26 april 2010 @ 19:28:37 #88
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_80737980
quote:
En de financiën? Een verbetering t.o.v. je huidige of op korte termijn te verwachten situatie?
Dat kan een doorslaggevende factor zijn. Tenslotte hoef je de baan niet voor de rest van je leven te houden.
Heb je de verwachting dat je op korte termijn een ander beter aanbod kunt verwachten elders?
Kun je het je permitteren langer af te wachten?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_80755104
quote:
Tsja, voor jezelf de balans opmaken en daarbij laten meespelen:
- Hoe makkelijk vind je een baan?
- Is het gat in je CV belangrijk?
- Ga je erg achteruit in salaris?
- Is promotie mogelijk in die baan?

Het is vrij onwaarschijnlijk dat je tegen iets beters of identieks aanloopt als wat je had. Deze baan kan natuurlijk wel een goede mogelijkheid zijn om verder te kijken op je gemak.
pi_80757403
Gewoon aanpakken, over 6 maanden ziet de wereld er weer heel anders uit
pi_80758282
Ok, ik zit met het volgende. Ik werk nu bijna 8 maand bij een bedrijf en mijn contract loopt binnenkort af.

Er is niet veel geld en ik heb ook vaak niets te doen. De kans is dus groot dat ik weer opnieuw kan gaan zoeken naar een nieuwe baan. Ik heb een contract van 26,6 uur en als ik straks in de WW kom zal ik dus weer maar 70% van dit loon ontvangen.

Alleen heb ik momenteel ook nog een 0-uren contract bij een ander bedrijf, waar ik de ene maand 30 uur werk en de volgende maand weer 10.

Heeft iemand ervaring met in de ww komen met 2 banen en 1 baan verliezen? Kan ik die gemiddeld 20 uur blijven bijverdienen zonder dat dit van mijn WW af gaat?
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:56:24 #92
296979 jantjeschmit
Mijn lieve Oma
pi_80758829
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:28 schreef Dromer het volgende:

[..]

En de financiën? Een verbetering t.o.v. je huidige of op korte termijn te verwachten situatie?
Dat kan een doorslaggevende factor zijn. Tenslotte hoef je de baan niet voor de rest van je leven te houden.
Heb je de verwachting dat je op korte termijn een ander beter aanbod kunt verwachten elders?
Kun je het je permitteren langer af te wachten?
De inkomsten zijn die van een starter, dan ben ik ook.. dus voor mij is dat goed geld verdienen. Ik heb nog een aantal sollicitaties lopen, waar ik of nog op gesprek mag komen, of waarvan ik nog hoor of ik aangenomen ben. Dus ik wilde ook niet te snel 'ja' zeggen denk ik. Maar ik heb voor mezelf besloten om toch toe te geven en het baantje te nemen. Als er iets anders om de hoek komt kijken, zie ik het dan wel weer. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:59:48 #93
296979 jantjeschmit
Mijn lieve Oma
pi_80758940
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 08:43 schreef Osramp het volgende:

[..]

Tsja, voor jezelf de balans opmaken en daarbij laten meespelen:
- Hoe makkelijk vind je een baan?
- Is het gat in je CV belangrijk?
- Ga je erg achteruit in salaris?
- Is promotie mogelijk in die baan?

Het is vrij onwaarschijnlijk dat je tegen iets beters of identieks aanloopt als wat je had. Deze baan kan natuurlijk wel een goede mogelijkheid zijn om verder te kijken op je gemak.
- Een baan zoeken is niet het grootste probleem, maar wel een baan op niveau. (gebrek aan ervaring)
- Gat in mn CV zal grotendeels de lente en de zomer zijn. Hierbij kan je altijd Horeca proberen (6 maandprjoct)
- Ik verdien nu helemaal niets, dus als iets is al beter dan niets.
- Vaste aanstelling is mogelijk

Ook al zit het niet echt op niveau, ik zal moeten proberen om toch maar iets aan te nemen.
pi_80758953
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:40 schreef JDx het volgende: Kan ik die gemiddeld 20 uur blijven bijverdienen zonder dat dit van mijn WW af gaat?
Zelf geen ervaring mee, maar WW is een urenwet en geen inkomenswet. Je krijgt WW over het aantal uren dat je werkloos wordt. Maar ik heb geen flauw idee hoe dat zit met een 0-uren contract. Zal wel op nacalculatie gaan.
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:05:12 #95
296979 jantjeschmit
Mijn lieve Oma
pi_80759091
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:40 schreef JDx het volgende:
Ok, ik zit met het volgende. Ik werk nu bijna 8 maand bij een bedrijf en mijn contract loopt binnenkort af.

Er is niet veel geld en ik heb ook vaak niets te doen. De kans is dus groot dat ik weer opnieuw kan gaan zoeken naar een nieuwe baan. Ik heb een contract van 26,6 uur en als ik straks in de WW kom zal ik dus weer maar 70% van dit loon ontvangen.

Alleen heb ik momenteel ook nog een 0-uren contract bij een ander bedrijf, waar ik de ene maand 30 uur werk en de volgende maand weer 10.

Heeft iemand ervaring met in de ww komen met 2 banen en 1 baan verliezen? Kan ik die gemiddeld 20 uur blijven bijverdienen zonder dat dit van mijn WW af gaat?
Bepaalde inkomsten zijn van invloed op uw WW-uitkering, andere inkomsten weer niet. De volgende inkomsten hebben geen invloed op de hoogte van uw WW-uitkering:

Bijverdienste die u al had toen u werkloos werd. Het kan zijn dat u - voordat u werkloos werd - twee banen combineerde of naast een baan werkzaam was als zelfstandige. Als u dan werkloos wordt van een baan, tellen de verdiensten van de andere baan of het werk als zelfstandige niet mee. Maar let op: Als u daarna meer gaat werken in de andere baan of meer gaat werken als zelfstandige heeft dat wel weer gevolgen voor uw WW-uitkering.

Bron: http://www.judex.nl/rechtsgebied/uitkeringen_&_sociale_zekerheid/werkloosheidswet/artikelen/130/hebben-andere-inkomsten-invloed-op-mijn-ww-uitkering_-.htm
pi_80759168
Blegh... ik merk dat ik door omstandigheden toch veel minder doe dan voorheen.
Schoonvader in het ziekenhuis en het lijkt net of de wereld een beetje stilstaat, maar toch ook wel weer doorgaat... heel apart.

Gisteren nog wel een telefonische intake gehad voor schuldhulpverlener + opleiding.
Straks naar de gemeente, praten met mn wet WIJ coach,.. en dan de intake van gisteren voorleggen en hopen dat ze er wat in ziet en dat de gemeente het gaat betalen ofzo. Het was wel echts iets voor IRO, nuggers, wet wij mensen etc etc.... En de vacature heb ik zelfs gevonden op werk.nl.
Maar niet teveel hopen... eerst dat gesprek maar eens doen.

Verder een sollicitatiegesprek afgezegd (door omstandigheden), maar nog geen nieuwe datum gekregen.
Bij een andere wacht ik nog op reactie.
En bij de derde heb ik 18 mei een sollicitatiegesprek.

Binnenkort toch maar weer het motivatieknopje omzetten om weer te gaan schrijven.
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:13:20 #97
296979 jantjeschmit
Mijn lieve Oma
pi_80759333
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:07 schreef Kekaa het volgende:
Blegh... ik merk dat ik door omstandigheden toch veel minder doe dan voorheen.
Schoonvader in het ziekenhuis en het lijkt net of de wereld een beetje stilstaat, maar toch ook wel weer doorgaat... heel apart.

Gisteren nog wel een telefonische intake gehad voor schuldhulpverlener + opleiding.
Straks naar de gemeente, praten met mn wet WIJ coach,.. en dan de intake van gisteren voorleggen en hopen dat ze er wat in ziet en dat de gemeente het gaat betalen ofzo. Het was wel echts iets voor IRO, nuggers, wet wij mensen etc etc.... En de vacature heb ik zelfs gevonden op werk.nl.
Maar niet teveel hopen... eerst dat gesprek maar eens doen.

Verder een sollicitatiegesprek afgezegd (door omstandigheden), maar nog geen nieuwe datum gekregen.
Bij een andere wacht ik nog op reactie.
En bij de derde heb ik 18 mei een sollicitatiegesprek.

Binnenkort toch maar weer het motivatieknopje omzetten om weer te gaan schrijven.
Vervelend om te lezen die berichten .. Kan jij mij misschien meer vertellen over de wet WIJ? Ik zit er ook over te denken om me hiervoor aan te melden, maar ik vroeg me af of ze opleidingsgerelateerde baantjes zoeken, of dat ze je zomaar ergens dumpen.
pi_80759936
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:05 schreef jantjeschmit het volgende:

[..]

Bepaalde inkomsten zijn van invloed op uw WW-uitkering, andere inkomsten weer niet. De volgende inkomsten hebben geen invloed op de hoogte van uw WW-uitkering:

Bijverdienste die u al had toen u werkloos werd. Het kan zijn dat u - voordat u werkloos werd - twee banen combineerde of naast een baan werkzaam was als zelfstandige. Als u dan werkloos wordt van een baan, tellen de verdiensten van de andere baan of het werk als zelfstandige niet mee. Maar let op: Als u daarna meer gaat werken in de andere baan of meer gaat werken als zelfstandige heeft dat wel weer gevolgen voor uw WW-uitkering.

Bron: http://www.judex.nl/rechtsgebied/uitkeringen_&_sociale_zekerheid/werkloosheidswet/artikelen/130/hebben-andere-inkomsten-invloed-op-mijn-ww-uitkering_-.htm
Hartelijk dank, duidelijker kan niet!
pi_80760823
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:13 schreef jantjeschmit het volgende:

[..]

Vervelend om te lezen die berichten .. Kan jij mij misschien meer vertellen over de wet WIJ? Ik zit er ook over te denken om me hiervoor aan te melden, maar ik vroeg me af of ze opleidingsgerelateerde baantjes zoeken, of dat ze je zomaar ergens dumpen.
uhh... ik denk het laatste?

De wet WIJ is er voor jongeren tot 27 jaar. Als je een bijstandsuitkering wilt krijg je die niet meer zomaar, maar kom je terecht bij de wet WIJ. Dit werkt vanuit de gemeente en niet vanuit het UWV. Zij moeten je dan een werk/leertraject aanbieden. Mocht je dit niet willen, dan krijg je ook geen uitkering.

Maar eigenlijk is het zo dat het vooral voor mensen is zonder startkwalificatie (lager dan mbo2 niveau geloof ik).

Zelf ben ik HBO afgestudeerd en ben er al een paar keer met vragen geweest, maar ze kunnen niks voor me doen. Ze zeggen dat ze me geen leertraject aanbieden, omdat ik al HBO heb. En werken tja... het komt dan op hetzelfde neer als de bijstand... alle werk is passend.

Voor vanmiddag heb ik een afspraak. Die is gemaakt omdat ik via mn coach van het UWV de vraag kreeg of ik in aanmerking kwam voor WW. Nee... En dan kwam ik dus automatisch in aanmerking voor de wet WIJ. Ik ben benieuwd....
Post gekregen met een intake formulier voor de wet WIJ, en een aanvraagformulier levensonderhoud. Die laatste ben ik niet van plan in te vullen... want ik hoef hun geld niet voor mezelf (als ze een opleiding voor me betalen ok, maar verder niet). Maar ik zal er vanmiddag eerst eens naar vragen.
pi_80768625
Update over mn gesprek.
Het komt er eigenlijk op neer dat ze me nu wel gaan helpen, omdat ik na bijna een jaar nog geen werk heb... en het dus blijkt dat ik toch wel wat meer begeleiding daarin nodig heb... Jaja.

Maar dus... inkomensvoorziening aanvragen is niet verplicht, dus dat is mooi.
Er schijnt een traject te zijn bij een welzijnsinstelling om werkervaring op te doen. Voor 6 maand. Is vooral voor mensen om weer in het werkproces te komen zeg maar... maar er kan wel het een en ander besproken worden zodat ik niet alleen maar nietszeggend werk daar ga doen. Helaas is het wel geheel onbetaald.

Verder was ze niet negatief over dat schuldhulpverleningstraject. Mits het onder de 5000 euro zou blijven ofzo, en er een baangarantie was. Het geld is geen probleem. Baangarantie moest ik gaan uitzoeken.. en bijv. bellen naar de gemeente of ze me daar zouden aannemen, mocht ik dat traject gaan doen.

Hetzelfde geldt voor informeren over opleidingen.. mocht ik in september weer naar school willen. Dat eerste traject kan dan niet... want zomaar stoppen was niet de bedoeling.

Dus opzich wel een beetje positief. Ik moet beslissen wat ik nou wil.
pi_80775897
Ik moet morgen naar een workshop creatief solliciteren. Mijn werkcoach vond dat echt wat voor mij. Ze zou mij de afgelopen dagen bellen over de eerste dag die ik gemist had (dankzij het UWV) maar je raadt het al: de telefoon bleef stil.

En het mooie is: ik moet 3 vacatures uitprinten die bij mijn ervaring en kwaliteiten passen. Het probleem is dus dat die er niet zijn. Waren ze er wel dan had ik er al op gesolliciteerd.

En vorige week stuurden ze mij een vacature. Ik nog bellen want het was niet duidelijk of het via het UWV moest of rechtstreeks naar de werkgever. Volgens de man aan de telefoon moest het rechtstreeks naar de werkgever.
Dus ik een net mailtje gestuurd, krijg ik de volgende dag telefoonvan mijn werkcoach. Er was wat fout gegaan, het had via het UWV gemoeten en de werkgever was dus ook heel pissig en had mijn mailtje weg geflikkerd.
Ik zei al:"Dat vergroot mijn kansen niet echt , mijn naam werkt nu natuurlijk als een rode lap op een stier."

Ik heb er nog niks van gehoord dus ik vrees het ergste.
pi_80777308
Wederom olé voor het UWV! Ik kreeg overigens in november een werkcoach van SoZaWe toegwezen. Die heeft me tot januari "begeleid". Daarna zou ze m'n gegevens doorspelen naar het UWV, zodat ik van daaruit een andere coach zou kunnen krijgen. Daar hoorde ik nooit meer wat van, tot een maandje geleden. Toen kreeg ik (na zelf 3x dezelfde mail naar de oude werkcoach gestuurd te hebben) de melding dat mijn dossier naar het UWV was gestuurd. En sindsdien is het weer stil...
pi_80777529
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:14 schreef Tiez10 het volgende:
Wederom olé voor het UWV! Ik kreeg overigens in november een werkcoach van SoZaWe toegwezen. Die heeft me tot januari "begeleid". Daarna zou ze m'n gegevens doorspelen naar het UWV, zodat ik van daaruit een andere coach zou kunnen krijgen. Daar hoorde ik nooit meer wat van, tot een maandje geleden. Toen kreeg ik (na zelf 3x dezelfde mail naar de oude werkcoach gestuurd te hebben) de melding dat mijn dossier naar het UWV was gestuurd. En sindsdien is het weer stil...
Is je telefoon afgesloten?
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:20:09 #104
97934 ASroma
Flamboyant
pi_80779919
mensen pas nou op dat je niet levenslang in zo n traject komt, dat is niet prettig.

Laat ik voorop stellen dat ik om mij heen ook veel mensen moeite zie hebben met het vinden van werk. En er komen elke maand nog vele duizenden werklozen bij. Maar voor de HBO-Universiteit geschoolden mensen onder ons moet er toch binnen 6 maanden werk te vinden zijn. Tuurlijk de voorwaarden zijn vaak bizar, niet te vergelijken met 2-3 jaar terug. Maar het is altijd beter dan niets.
pi_80781062
Momenteel zit ik te twijfelen of ik geen nieuw baantje moet zoeken. Doordat ik nu fulltime werk (magazijnwerk, terwijl ik HBO heb) komt er qua activiteit weinig uit mijn handen. Solliciteren doe ik amper en het staat ook niet lekker op mijn CV dat ik al bijna een jaar niks gerelateerd aan mijn vakgebied gedaan heb. Voor ik alleen op zoek ga naar ander werk moet ik eens goed nadenken hoe ik de uren die ik dan overheb zinnig in kan vullen. Zit te denken aan vrijwilligerswerk, cursus, stage, etc. Ook wat meer tijd om te solliciteren, al wil ik vooral weer wat feeling krijgen met mijn vakgebied voor het me volledig ontglipt.
Of zou het beter staan fulltime door te bikkelen in een baantje wat me eigenlijk niet bevalt?

Wordt financieel gezien wel flink inleveren, maar als dat mijn kansen voor de toekomst vergroot geeft dat toch stof tot nadenken. Ik heb het UWV al gemaild of zij hierin misschien iets voor me kunnen betekenen, want ik wil wel een plan klaarhebben voor ik ontslag neem en in mijn nieuwe vrije tijd lekker veel ga uitslapen enzo. Iemand nog ideetjes wat een nuttige tijdsbesteding zou zijn voor een industrieel productontwerper?

Kekaa; krijg je ook geen minimumloon? Bij het vorige UWV waar ik zat zouden we op zoek gaan naar een halfjaarlijkse stage, waarbij het UWV mijn salaris zou betalen. Project is helaas afgekapt door verhuizing bij mij, ben nu aan het kijken of de gemeente waar ik nu zit ook zoiets aanbiedt.
pi_80781186
Zoveel mogelijk solliciteren op interessante werk en niet teveel inzitten over je CV, ze nemen jou liever aan dan iemand die een half jaar niks gedaan heeft
pi_80784077
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is je telefoon afgesloten?
pi_80784143
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoveel mogelijk solliciteren op interessante werk en niet teveel inzitten over je CV, ze nemen jou liever aan dan iemand die een half jaar niks gedaan heeft
Dat is niet altijd zo... Een tijdlang ongeschoold werk doen kan ook weer verkeerd overkomen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:17:05 #109
97934 ASroma
Flamboyant
pi_80785700
Je kan dat ongeschoolde werk ook gewoon wat interessanter op je cv zetten. Iets van Supply Chain Assistant ofzo Bedoel je hebt de avonduren toch om te solliciteren? Ga desnoods 4 dagen werken ipv 5.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:19:06 #110
45722 Dromer
pi_80785813
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:17 schreef ASroma het volgende:
Bedoel je hebt de avonduren toch om te solliciteren? Ga desnoods 4 dagen werken ipv 5.
Die luxe heb je dus niet bij dat soort banen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:21:38 #111
97934 ASroma
Flamboyant
pi_80785929
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:19 schreef Dromer het volgende:

[..]

Die luxe heb je dus niet bij dat soort banen.
je hebt geen vrije tijd?

Kom op zeg, ik snap dat het vermoeiend is en dat je savonds vast zin hebt in andere dingen. Maar je moet jezelf ook dwingen. Onze generatie is dat niet gewend, die zijn gewend dat alles komt aanwaaien, helaas zijn die tijden voorlopig de ijskast in.
pi_80786331
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:49 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Dat is niet altijd zo... Een tijdlang ongeschoold werk doen kan ook weer verkeerd overkomen.
Een half jaar uitkeringtrekken zeker
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:52:27 #113
45722 Dromer
pi_80787606
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:21 schreef ASroma het volgende:

[..]

je hebt geen vrije tijd?

Kom op zeg, ik snap dat het vermoeiend is en dat je savonds vast zin hebt in andere dingen. Maar je moet jezelf ook dwingen. Onze generatie is dat niet gewend, die zijn gewend dat alles komt aanwaaien, helaas zijn die tijden voorlopig de ijskast in.
Nee, je hebt niet genoeg verlofdagen om elke week een dag vrij te nemen en men accepteert bij magazijnmedewerkers etc. niet dat ze ff voor maar 4 dagen komen werken. Ze zoeken daar mensen voor de hele week namelijk. Je moet het niet verwarren met een gezapig HBO baantje waar alles in goed overleg geregeld kan worden.

Zijn jullie twee trouwens ook werkzoekend of komen jullie hier alleen de mensen vertellen hoe ze het volgens jullie moeten aanpakken?
pi_80788239
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef Dromer het volgende:

Zijn jullie twee trouwens ook werkzoekend of komen jullie hier alleen de mensen vertellen hoe ze het volgens jullie moeten aanpakken?
DAM is in ieder geval een IWAB.
pi_80788625
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef Dromer het volgende:

[..]

Nee, je hebt niet genoeg verlofdagen om elke week een dag vrij te nemen en men accepteert bij magazijnmedewerkers etc. niet dat ze ff voor maar 4 dagen komen werken. Ze zoeken daar mensen voor de hele week namelijk. Je moet het niet verwarren met een gezapig HBO baantje waar alles in goed overleg geregeld kan worden.

vooral dat laatste
  woensdag 28 april 2010 @ 00:56:27 #116
296979 jantjeschmit
Mijn lieve Oma
pi_80791733
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:16 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

vooral dat laatste
Inderdaad.. ik doe er genoeg moeite voor.. voelde al schaamte om mn verhaal te doen op fok!. Ik hoop alleen dat hier mensen zijn die me steunen in de bereidwilligheid ipv te laten zien hoe het beter kan. Iets zeggen is makkelijker dan in een genoemde situatie iets DOEN
pi_80795147
Ik lees vooral de ervaringen van mensen, heb zelf ook 5 maanden thuis gezeten en weet hoe kut het is, periodes dat je nergens meer zin in hebt, niks meer ziet zitten, dan opeens weer 30 brieven sturen in 1 week en dan weer niks horen en de moed bijna opgeven en als je dan toch 1 reactie krijgt weer die opleving, het valt echt niet mee.

Je voelt je vooral nutteloos.
pi_80798839
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:48 schreef Juma het volgende:
Kekaa; krijg je ook geen minimumloon? Bij het vorige UWV waar ik zat zouden we op zoek gaan naar een halfjaarlijkse stage, waarbij het UWV mijn salaris zou betalen. Project is helaas afgekapt door verhuizing bij mij, ben nu aan het kijken of de gemeente waar ik nu zit ook zoiets aanbiedt.
Nope. Ik denk dat daar die inkomensvoorziening is, komt dan op hetzelfde neer als bijstand.
En dat is voor twee mensen 1234 euro ofzoiets, vertelde ze me gisteren. Mn vriend krijgt 900 wajong, ik krijg bijna 300 per maand als ik twee avonden per week in de kroeg werk... Voor die paar centen wil ik niet al mijn gegevens inleveren.

Natuurlijk heb ik ook liever dat ze een project/traject hebben waar je gewoon 'salaris' krijgt, ook als is het maar minimum.
pi_80806096
Ik ben nog niet geheel klaar met mijn studie (afstuderende, laatste fase), maar wel druk aan het solliciteren in het kader van het opzeggen van mijn lening bij de IB-Groep... Het is wel een leuk bedrag totaal, maar een lening blijft een lening en ik wil gewoon eens een niet geleend inkomen.

Ik vind het voornamelijk irritant dat ik maar telkens of niets te horen krijgen, maar als ik dan wel iets hoor ik gelijk weer te horen krijg dat ik onvoldoende ervaring heb. Dan spreek je notabene van vacatures waar je op gereageerd hebt vanwege het feit dat het functieprofiel omschreef dat ervaring geen vereiste was.

Ik zag eerst als een alternatief de welbekende traineeships, maar bedrijven lijken in de financiële crisis ook daar de lat steeds hoger voor te leggen. Eerder kon ik nog als HBOer solliciteren op een traineeship, maar dit is buiten de SAP-traineeships voornamelijk allemaal WO Bachelor of Master geworden. Ook lijkt het uitzendbureau steeds minder te kunnen bieden, terwijl ik daar tijdens mijn studie juist continu werd doodgegooid met opdrachten die ze door personeelstekort juist niet gevuld kregen...

Ik irriteer me dood, want ik zit nu thuis eigenlijk een beetje te hangen terwijl ik genoeg sollicitaties de deur uitstuur en ook de contacten met de detacherings-/uitzendorganisaties goed proberen te houden... Maar als er dan een functie is waar je eventueel enige ervaring in zou kunnen verwerven krijg je te horen dat je "te goed" bent en ze bang zijn dat je je gaat vervelen, terwijl ik juist misschien specifiek die ervaring wil verwerven (denk in mijn geval bijvoorbeeld aan activiteiten gerelateerd aan douane- en transportdocumenten).
pi_80832347
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
pi_80832852
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
Kan jij met je bestuursrecht niet op beleidsfuncties komen? Ik zie die regelmatig langsvliegen op www.werkenbijdeoverheid.nl of op bijvoorbeeld de bekendere vacaturewebsites...
pi_80833698
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:40 schreef Gnomestein het volgende:

[..]

Kan jij met je bestuursrecht niet op beleidsfuncties komen? Ik zie die regelmatig langsvliegen op www.werkenbijdeoverheid.nl of op bijvoorbeeld de bekendere vacaturewebsites...
Er zijn maar zéér weinig van dat soort functies, ik heb me laten vertellen dat er op functies soms honderden brieven binnenkomen. Het zijn ook nooit startersfuncties. De Rijksoverheid is flink aan het inkrimpen namelijk.
Op het RijksTraineeProgramma dit jaar zijn 2900+ reacties gekomen van WO afgestudeerden....
En detacheerders hebben hun trainee/talentprogramma's bijna allemaal stopgezet, omdat de opdrachtgevers wegblijven, die veelal overheid zijn.
pi_80835703
Ik ken het gevoel wat betreft de traineeships, er zijn genoeg bedrijven die op een eerder moment nog HBO als minimale eis hadden voor een traineeship en nu toch echt alleen om WO vragen... Ik wil juist vanwege de begeleiding etc gewoon liever een traineeship doen, in mijn geval nu houdt dat in dat ik of Bedrijfseconomie moet gaan doen of voor een SAP Traineeship moet gaan...

Toen ik vijf jaar geleden aan mijn opleiding begon was er nog volop vraag naar logistici en tot een half jaar geleden was dat nog steeds zo. Maar het is ook gewoon frustrerend dat een bedrijf je niet lager wil laten instromen, omdat ze bang zijn dat je je verveelt. Ik bedoel, laat mij maar een MBO4/MBO+-functie uitvoeren om ervaring te verwerven... Ik zou er bijvoorbeeld baat bij hebben als ik meer in aanraking kom met douane documenten, iets wat binnen functies van dat niveau veelal wordt geregeld.
pi_80845401
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een half jaar uitkeringtrekken zeker
Tuurlijk niet, maar de nodige vrijwillige functies daarnaast misschien weer wel.
pi_80865910
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Nope. Ik denk dat daar die inkomensvoorziening is, komt dan op hetzelfde neer als bijstand.
En dat is voor twee mensen 1234 euro ofzoiets, vertelde ze me gisteren. Mn vriend krijgt 900 wajong, ik krijg bijna 300 per maand als ik twee avonden per week in de kroeg werk... Voor die paar centen wil ik niet al mijn gegevens inleveren.

Natuurlijk heb ik ook liever dat ze een project/traject hebben waar je gewoon 'salaris' krijgt, ook als is het maar minimum.
En die twee mensen moeten in sommige gemeentes zelfs beide 32 uur per week werken in de groenvoorziening of aan de lopende band. Dat komt overeen met 3,50 euro netto per uur. Ik hoop dat je snel werk vindt, ben zelf ook een tijd lang gedeeltelijk werkloos geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door sempron2400 op 30-04-2010 09:41:23 ]
pi_80867369
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:34 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

En die twee mensen moeten in sommige gemeentes zelfs beide 32 uur per week werken in de groenvoorziening of aan de lopende band. Dat komt overeen met 3,50 euro netto per uur. Ik hoop dat je snel werk vindt, ben zelf ook een tijd lang gedeeltelijk werkloos geweest.
Ja haha, dat is hier de Wezo. Daar had ze het ook nog over. Maar vond ze me gelukkig te hoog opgeleid voor.
pi_80880556
Ik zelf zit al sinds november thuis. Om toch wat te doen te hebben ben ik sinds februari bezig met vrijwilligerswerk. Ik ben eenmaal in de week vrijwilliger in een museum. Daarnaast ben ik nu lid van de lokale afdeling van een politieke partij en de Jeugraad.
pi_80880685
En nog wat leuke cijfers voor mensen die op overheidstraineeships reageren:

Den Haag
Aantal plaatsen: 10
Aantal reacties: 613

Amsterdam
Aantal plaatsen: 10
Aantal reacties: ongeveer 1000

Rijkstraineeship
Aantal plaatsen: 150
Aantal reacties: 2857 (vorig jaar 1700)

Traineeship in Drenthe:
Aantal plaatsen 2008: 12
Aantal plaatsen 2009: 6
Aantal plaatsen 2010 (tot nu toe): 0
pi_80963180
Tja, ik ben blij dat ik ook nog wat andere kanten uitkijk (hoewel dat ook nog niet geleid heeft tot een gewenst resultaat )

Het is weer maandag mensen! Een beetje de werkzoeksores van u allen af kunnen zetten dankzij koninginnedag etc? Ik heb de afgelopen dagen/week erg weinig gedaan op het sollicitatiegebied. Nog wel in afwachting van een stuk of 6 sollicitaties en ik zal deze week weer een stuk of 4 brieven de deur van de mailbox uit doen...
pi_80963573
Heb ook de afgelopen tijd weinig gedaan. Vandaag weer aan de slag!!
Een reactie binnen, 11 mei gesprek bij een kinderopvang.
Formulier van de wet WIJ ingevuld, vanmiddag wegbrengen.
Zometeen mn werk (kroeg) bellen voor meer uren.
En op zoek naar nieuwe vacatures.
pi_80965898
Zondag nog een bericht ontvangen over een SAP-traineeship, mogelijk in Amsterdam en hopen dat ze ook direct al een opdrachtgever hebben...

Ik ben benieuwd.
pi_80971634
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:48 schreef Juma het volgende:
Momenteel zit ik te twijfelen of ik geen nieuw baantje moet zoeken. Doordat ik nu fulltime werk (magazijnwerk, terwijl ik HBO heb) komt er qua activiteit weinig uit mijn handen. Solliciteren doe ik amper en het staat ook niet lekker op mijn CV dat ik al bijna een jaar niks gerelateerd aan mijn vakgebied gedaan heb.
Zet op je CV dat je een halfjaar in Australie heb gebackpacked
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_80973986
Hier ook werkloos ! vanaf eind augustus vorig jaar. ik solliciteer me te pletter maar het enige wat je zoal te horen krijgt: Er zijn andere kandidaten die beter in het functieprofiel passen schijtziek word ik ervan !! En doodmoe...
Je hele ritme is weg, alles opschuiven, uitstellen. Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer

*frusti*
pi_80974108
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer
Hoe kan dat dan?

Wat afwijzingen betreft: Laat je er niet door uit het veld slaan! Vraag bij elke afwijzing wat de exacte reden is voor de afwijzing. Niet dat ze daardoor op het punt terugkomen, maar jij leert beter vacatures doorzien en weet van tevoren of het bij jou gaat passen of niet. En je leert je sterke punten die bij een specifieke vacature horen, beter te benadrukken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Osramp op 03-05-2010 19:32:52 ]
pi_80975372
quote:
Hier ook werkloos ! vanaf eind augustus vorig jaar. ik solliciteer me te pletter maar het enige wat je zoal te horen krijgt: Er zijn andere kandidaten die beter in het functieprofiel passen schijtziek word ik ervan !! En doodmoe...
Je hele ritme is weg, alles opschuiven, uitstellen. Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer

*frusti*
Laat je profiel/CV eens analyseren door iemand die op een HR afdeling werkt of anders door iemand die in het vakgebied bezig is waar je solliciteert, dat kan nuttige tips opleveren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 3 mei 2010 @ 18:58:05 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80977982
quote:

*frusti*
Dan moet je op mindere baantjes gaan solliciteren, of iig op baantjes die meer bij je passen . Wat zoek je precies en in welke regio, en wat is je opleiding, werkervaring etc?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 3 mei 2010 @ 19:25:28 #137
45722 Dromer
pi_80979082
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:59 schreef Osramp het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan?
Sinds Augustus is ze werkloos. Dan zal het recht op WW wel verlopen zijn inmiddels.
En van WW naar bijstand zal weer een klap omlaag zijn.
pi_80979276
quote:

*frusti*
Markt is ook prachtsysteem. Je bent nl nooit de enige. Je wordt kapot geconcureerd. Sterf van de afgestudeerden.
pi_80983299
Heftruckchauffeurs worden nog flink gezocht.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:02:10 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80986408
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Markt is ook prachtsysteem. Je bent nl nooit de enige. Je wordt kapot geconcureerd. Sterf van de afgestudeerden.
Afgestudeerden beconcurreren alleen elkaar hoor .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80986599
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De markt is scheefgegroeid, van die beterweters zijn er genoeg, daarentegen is er gebrek aan simpelen.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:28:59 #142
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80987973
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:05 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De markt is scheefgegroeid, van die beterweters zijn er genoeg, daarentegen is er gebrek aan simpelen.
In polen zijn er genoeg . Nooit ziek, altijd lang werken, en gemotiveerd!
We hebben weer een 'working class' nodig. Niet meer kinderen de illusie geven dat ze alles kunnen bereiken in het leven als ze maar op school blijven zitten.. Nederland is goddomme Starfleet niet!
Een gedicht over Maanvis
pi_80988132
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja, maar wat betekent dit voor de kansen per individu?
pi_80989185
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In polen zijn er genoeg . Nooit ziek, altijd lang werken, en gemotiveerd!
We hebben weer een 'working class' nodig. Niet meer kinderen de illusie geven dat ze alles kunnen bereiken in het leven als ze maar op school blijven zitten..
Gewoon een vak leren i.pv. mooi lullen, scheelt al heleboel.
*btw die Polen zijn simmer dan je denkt.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:58:34 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80989525
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, maar wat betekent dit voor de kansen per individu?
Ik geloof dat de rolling stones daar ooit een mooi liedje over geschreven hebben:

ZO is het altijd gweest, en zo zal het altijd zijn. Als je niet krijgt wat je wilt, dan moet je het maar doen met wat je krijgt, en het accepteren.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 3 mei 2010 @ 23:00:46 #146
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80989642
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Gewoon een vak leren i.pv. mooi lullen, scheelt al heleboel.
*btw die Polen zijn simmer dan je denkt.
Die Polen zijn kei silm vaak ja . Van een paar maandjes werken hier kunnen ze daar de rest van het jaar studeren of lekker luieren. Geweldig toch? Ik wou dat er zulke mogelijkheden waren voor nederlanders.
Een gedicht over Maanvis
pi_80990673
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Troost jezelf. Dit "fantastisch"systeem creëert kansen.

Echt waar.

Markt
Het is zeker niet altijd even gemakkelijk om aan werk te komen. Maar is dit issue niet inmiddels uitgekauwd?
  maandag 3 mei 2010 @ 23:29:55 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80990854
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:24 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het is zeker niet altijd even gemakkelijk om aan werk te komen. Maar is dit issue niet inmiddels uitgekauwd?
een kenmerk van ergens in zwelgen is dat je overmatig schrokt en dus niet kauwt .
Een gedicht over Maanvis
pi_80991174
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:25 schreef Dromer het volgende:

[..]

Sinds Augustus is ze werkloos. Dan zal het recht op WW wel verlopen zijn inmiddels.
En van WW naar bijstand zal weer een klap omlaag zijn.
Zodra je in de bijstand komt lever je een deel van je vrijheid in. Dan mag je volgens mij ook geen schenkingen meer op rekening ontvangen (wordt gezien als inkomen). Je kunt een huisbezoek krijgen en tot 32 uur per week te werk worden gesteld voor de meest vervelende klusjes zoals lopende bandwerk. Het bijstandsniveau is 863 euro (ongeveer 1071 euro bruto) voor een alleenstaande.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:15:49 #150
300111 Elynasedai
Kissed by fire
pi_80996914
Nou, heb eergister op 2 vacatures gesolliciteerd...ben benieuwd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')