Ja haha, dat is hier de Wezo. Daar had ze het ook nog over. Maar vond ze me gelukkig te hoog opgeleid voor.quote:Op vrijdag 30 april 2010 09:34 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En die twee mensen moeten in sommige gemeentes zelfs beide 32 uur per week werken in de groenvoorziening of aan de lopende band. Dat komt overeen met 3,50 euro netto per uur. Ik hoop dat je snel werk vindt, ben zelf ook een tijd lang gedeeltelijk werkloos geweest.
Zet op je CV dat je een halfjaar in Australie heb gebackpackedquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:48 schreef Juma het volgende:
Momenteel zit ik te twijfelen of ik geen nieuw baantje moet zoeken. Doordat ik nu fulltime werk (magazijnwerk, terwijl ik HBO heb) komt er qua activiteit weinig uit mijn handen. Solliciteren doe ik amper en het staat ook niet lekker op mijn CV dat ik al bijna een jaar niks gerelateerd aan mijn vakgebied gedaan heb.
Hoe kan dat dan?quote:Op maandag 3 mei 2010 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer
Laat je profiel/CV eens analyseren door iemand die op een HR afdeling werkt of anders door iemand die in het vakgebied bezig is waar je solliciteert, dat kan nuttige tips opleveren.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
Hier ook werkloos !vanaf eind augustus vorig jaar. ik solliciteer me te pletter maar het enige wat je zoal te horen krijgt: Er zijn andere kandidaten die beter in het functieprofiel passen
schijtziek word ik ervan !! En doodmoe...
Je hele ritme is weg, alles opschuiven, uitstellen. Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer![]()
![]()
![]()
*frusti*
Dan moet je op mindere baantjes gaan solliciteren, of iig op baantjes die meer bij je passenquote:Op maandag 3 mei 2010 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
Hier ook werkloos !vanaf eind augustus vorig jaar. ik solliciteer me te pletter maar het enige wat je zoal te horen krijgt: Er zijn andere kandidaten die beter in het functieprofiel passen
Je hele ritme is weg, alles opschuiven, uitstellen. Geldbodem in zicht, ik heb geen uitkering meer![]()
![]()
![]()
*frusti*
Sinds Augustus is ze werkloos. Dan zal het recht op WW wel verlopen zijn inmiddels.quote:
Markt is ook prachtsysteem.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
![]()
![]()
*frusti*
Afgestudeerden beconcurreren alleen elkaar hoorquote:Op maandag 3 mei 2010 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Markt is ook prachtsysteem.Je bent nl nooit de enige. Je wordt kapot geconcureerd. Sterf van de afgestudeerden.
De markt is scheefgegroeid, van die beterweters zijn er genoeg, daarentegen is er gebrek aan simpelen.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Afgestudeerden beconcurreren alleen elkaar hoor.
In polen zijn er genoegquote:Op maandag 3 mei 2010 22:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De markt is scheefgegroeid, van die beterweters zijn er genoeg, daarentegen is er gebrek aan simpelen.
Ja, maar wat betekent dit voor de kansen per individu?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Afgestudeerden beconcurreren alleen elkaar hoor.
Gewoon een vak leren i.pv. mooi lullen, scheelt al heleboel.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In polen zijn er genoeg. Nooit ziek, altijd lang werken, en gemotiveerd!
We hebben weer een 'working class' nodig. Niet meer kinderen de illusie geven dat ze alles kunnen bereiken in het leven als ze maar op school blijven zitten..
Ik geloof dat de rolling stones daar ooit een mooi liedje over geschreven hebben:quote:Op maandag 3 mei 2010 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar wat betekent dit voor de kansen per individu?
Die Polen zijn kei silm vaak jaquote:Op maandag 3 mei 2010 22:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gewoon een vak leren i.pv. mooi lullen, scheelt al heleboel.
*btw die Polen zijn simmer dan je denkt.
Het is zeker niet altijd even gemakkelijk om aan werk te komen. Maar is dit issue niet inmiddels uitgekauwd?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Troost jezelf. Dit "fantastisch"systeem creëert kansen.
Echt waar.![]()
Markt![]()
![]()
![]()
een kenmerk van ergens in zwelgen is dat je overmatig schrokt en dus niet kauwtquote:Op maandag 3 mei 2010 23:24 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het is zeker niet altijd even gemakkelijk om aan werk te komen. Maar is dit issue niet inmiddels uitgekauwd?
Zodra je in de bijstand komt lever je een deel van je vrijheid in. Dan mag je volgens mij ook geen schenkingen meer op rekening ontvangen (wordt gezien als inkomen). Je kunt een huisbezoek krijgen en tot 32 uur per week te werk worden gesteld voor de meest vervelende klusjes zoals lopende bandwerk. Het bijstandsniveau is 863 euro (ongeveer 1071 euro bruto) voor een alleenstaande.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:25 schreef Dromer het volgende:
[..]
Sinds Augustus is ze werkloos. Dan zal het recht op WW wel verlopen zijn inmiddels.
En van WW naar bijstand zal weer een klap omlaag zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |