Is je telefoon afgesloten?quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:14 schreef Tiez10 het volgende:
Wederom olé voor het UWV! Ik kreeg overigens in november een werkcoach van SoZaWe toegwezen. Die heeft me tot januari "begeleid". Daarna zou ze m'n gegevens doorspelen naar het UWV, zodat ik van daaruit een andere coach zou kunnen krijgen. Daar hoorde ik nooit meer wat van, tot een maandje geleden. Toen kreeg ik (na zelf 3x dezelfde mail naar de oude werkcoach gestuurd te hebben) de melding dat mijn dossier naar het UWV was gestuurd. En sindsdien is het weer stil...![]()
quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is je telefoon afgesloten?
Dat is niet altijd zo... Een tijdlang ongeschoold werk doen kan ook weer verkeerd overkomen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoveel mogelijk solliciteren op interessante werk en niet teveel inzitten over je CV, ze nemen jou liever aan dan iemand die een half jaar niks gedaan heeft
Die luxe heb je dus niet bij dat soort banen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:17 schreef ASroma het volgende:
Bedoel je hebt de avonduren toch om te solliciteren? Ga desnoods 4 dagen werken ipv 5.
je hebt geen vrije tijd?quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:19 schreef Dromer het volgende:
[..]
Die luxe heb je dus niet bij dat soort banen.
Een half jaar uitkeringtrekken zekerquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:49 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Dat is niet altijd zo... Een tijdlang ongeschoold werk doen kan ook weer verkeerd overkomen.
Nee, je hebt niet genoeg verlofdagen om elke week een dag vrij te nemen en men accepteert bij magazijnmedewerkers etc. niet dat ze ff voor maar 4 dagen komen werken. Ze zoeken daar mensen voor de hele week namelijk. Je moet het niet verwarren met een gezapig HBO baantje waar alles in goed overleg geregeld kan worden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:21 schreef ASroma het volgende:
[..]
je hebt geen vrije tijd?
Kom op zeg, ik snap dat het vermoeiend is en dat je savonds vast zin hebt in andere dingen. Maar je moet jezelf ook dwingen. Onze generatie is dat niet gewend, die zijn gewend dat alles komt aanwaaien, helaas zijn die tijden voorlopig de ijskast in.
DAM is in ieder geval een IWAB.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef Dromer het volgende:
Zijn jullie twee trouwens ook werkzoekend of komen jullie hier alleen de mensen vertellen hoe ze het volgens jullie moeten aanpakken?
vooral dat laatstequote:Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef Dromer het volgende:
[..]
Nee, je hebt niet genoeg verlofdagen om elke week een dag vrij te nemen en men accepteert bij magazijnmedewerkers etc. niet dat ze ff voor maar 4 dagen komen werken. Ze zoeken daar mensen voor de hele week namelijk. Je moet het niet verwarren met een gezapig HBO baantje waar alles in goed overleg geregeld kan worden.
Zijn jullie twee trouwens ook werkzoekend of komen jullie hier alleen de mensen vertellen hoe ze het volgens jullie moeten aanpakken?
Inderdaad.. ik doe er genoeg moeite voor.. voelde al schaamte om mn verhaal te doen op fok!. Ik hoop alleen dat hier mensen zijn die me steunen in de bereidwilligheid ipv te laten zien hoe het beter kan. Iets zeggen is makkelijker dan in een genoemde situatie iets DOENquote:
Nope. Ik denk dat daar die inkomensvoorziening is, komt dan op hetzelfde neer als bijstand.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:48 schreef Juma het volgende:
Kekaa; krijg je ook geen minimumloon? Bij het vorige UWV waar ik zat zouden we op zoek gaan naar een halfjaarlijkse stage, waarbij het UWV mijn salaris zou betalen. Project is helaas afgekapt door verhuizing bij mij, ben nu aan het kijken of de gemeente waar ik nu zit ook zoiets aanbiedt.
Kan jij met je bestuursrecht niet op beleidsfuncties komen? Ik zie die regelmatig langsvliegen op www.werkenbijdeoverheid.nl of op bijvoorbeeld de bekendere vacaturewebsites...quote:Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
Er zijn maar zéér weinig van dat soort functies, ik heb me laten vertellen dat er op functies soms honderden brieven binnenkomen. Het zijn ook nooit startersfuncties. De Rijksoverheid is flink aan het inkrimpen namelijk.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:40 schreef Gnomestein het volgende:
[..]
Kan jij met je bestuursrecht niet op beleidsfuncties komen? Ik zie die regelmatig langsvliegen op www.werkenbijdeoverheid.nl of op bijvoorbeeld de bekendere vacaturewebsites...
Tuurlijk niet, maar de nodige vrijwillige functies daarnaast misschien weer wel.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een half jaar uitkeringtrekken zeker
En die twee mensen moeten in sommige gemeentes zelfs beide 32 uur per week werken in de groenvoorziening of aan de lopende band. Dat komt overeen met 3,50 euro netto per uur. Ik hoop dat je snel werk vindt, ben zelf ook een tijd lang gedeeltelijk werkloos geweest.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Nope. Ik denk dat daar die inkomensvoorziening is, komt dan op hetzelfde neer als bijstand.
En dat is voor twee mensen 1234 euro ofzoiets, vertelde ze me gisteren. Mn vriend krijgt 900 wajong, ik krijg bijna 300 per maand als ik twee avonden per week in de kroeg werk... Voor die paar centen wil ik niet al mijn gegevens inleveren.
Natuurlijk heb ik ook liever dat ze een project/traject hebben waar je gewoon 'salaris' krijgt, ook als is het maar minimum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |