abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80775897
Ik moet morgen naar een workshop creatief solliciteren. Mijn werkcoach vond dat echt wat voor mij. Ze zou mij de afgelopen dagen bellen over de eerste dag die ik gemist had (dankzij het UWV) maar je raadt het al: de telefoon bleef stil.

En het mooie is: ik moet 3 vacatures uitprinten die bij mijn ervaring en kwaliteiten passen. Het probleem is dus dat die er niet zijn. Waren ze er wel dan had ik er al op gesolliciteerd.

En vorige week stuurden ze mij een vacature. Ik nog bellen want het was niet duidelijk of het via het UWV moest of rechtstreeks naar de werkgever. Volgens de man aan de telefoon moest het rechtstreeks naar de werkgever.
Dus ik een net mailtje gestuurd, krijg ik de volgende dag telefoonvan mijn werkcoach. Er was wat fout gegaan, het had via het UWV gemoeten en de werkgever was dus ook heel pissig en had mijn mailtje weg geflikkerd.
Ik zei al:"Dat vergroot mijn kansen niet echt , mijn naam werkt nu natuurlijk als een rode lap op een stier."

Ik heb er nog niks van gehoord dus ik vrees het ergste.
pi_80777308
Wederom olé voor het UWV! Ik kreeg overigens in november een werkcoach van SoZaWe toegwezen. Die heeft me tot januari "begeleid". Daarna zou ze m'n gegevens doorspelen naar het UWV, zodat ik van daaruit een andere coach zou kunnen krijgen. Daar hoorde ik nooit meer wat van, tot een maandje geleden. Toen kreeg ik (na zelf 3x dezelfde mail naar de oude werkcoach gestuurd te hebben) de melding dat mijn dossier naar het UWV was gestuurd. En sindsdien is het weer stil...
pi_80777529
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:14 schreef Tiez10 het volgende:
Wederom olé voor het UWV! Ik kreeg overigens in november een werkcoach van SoZaWe toegwezen. Die heeft me tot januari "begeleid". Daarna zou ze m'n gegevens doorspelen naar het UWV, zodat ik van daaruit een andere coach zou kunnen krijgen. Daar hoorde ik nooit meer wat van, tot een maandje geleden. Toen kreeg ik (na zelf 3x dezelfde mail naar de oude werkcoach gestuurd te hebben) de melding dat mijn dossier naar het UWV was gestuurd. En sindsdien is het weer stil...
Is je telefoon afgesloten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:20:09 #104
97934 ASroma
Flamboyant
pi_80779919
mensen pas nou op dat je niet levenslang in zo n traject komt, dat is niet prettig.

Laat ik voorop stellen dat ik om mij heen ook veel mensen moeite zie hebben met het vinden van werk. En er komen elke maand nog vele duizenden werklozen bij. Maar voor de HBO-Universiteit geschoolden mensen onder ons moet er toch binnen 6 maanden werk te vinden zijn. Tuurlijk de voorwaarden zijn vaak bizar, niet te vergelijken met 2-3 jaar terug. Maar het is altijd beter dan niets.
pi_80781062
Momenteel zit ik te twijfelen of ik geen nieuw baantje moet zoeken. Doordat ik nu fulltime werk (magazijnwerk, terwijl ik HBO heb) komt er qua activiteit weinig uit mijn handen. Solliciteren doe ik amper en het staat ook niet lekker op mijn CV dat ik al bijna een jaar niks gerelateerd aan mijn vakgebied gedaan heb. Voor ik alleen op zoek ga naar ander werk moet ik eens goed nadenken hoe ik de uren die ik dan overheb zinnig in kan vullen. Zit te denken aan vrijwilligerswerk, cursus, stage, etc. Ook wat meer tijd om te solliciteren, al wil ik vooral weer wat feeling krijgen met mijn vakgebied voor het me volledig ontglipt.
Of zou het beter staan fulltime door te bikkelen in een baantje wat me eigenlijk niet bevalt?

Wordt financieel gezien wel flink inleveren, maar als dat mijn kansen voor de toekomst vergroot geeft dat toch stof tot nadenken. Ik heb het UWV al gemaild of zij hierin misschien iets voor me kunnen betekenen, want ik wil wel een plan klaarhebben voor ik ontslag neem en in mijn nieuwe vrije tijd lekker veel ga uitslapen enzo. Iemand nog ideetjes wat een nuttige tijdsbesteding zou zijn voor een industrieel productontwerper?

Kekaa; krijg je ook geen minimumloon? Bij het vorige UWV waar ik zat zouden we op zoek gaan naar een halfjaarlijkse stage, waarbij het UWV mijn salaris zou betalen. Project is helaas afgekapt door verhuizing bij mij, ben nu aan het kijken of de gemeente waar ik nu zit ook zoiets aanbiedt.
pi_80781186
Zoveel mogelijk solliciteren op interessante werk en niet teveel inzitten over je CV, ze nemen jou liever aan dan iemand die een half jaar niks gedaan heeft
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80784077
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is je telefoon afgesloten?
pi_80784143
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoveel mogelijk solliciteren op interessante werk en niet teveel inzitten over je CV, ze nemen jou liever aan dan iemand die een half jaar niks gedaan heeft
Dat is niet altijd zo... Een tijdlang ongeschoold werk doen kan ook weer verkeerd overkomen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:17:05 #109
97934 ASroma
Flamboyant
pi_80785700
Je kan dat ongeschoolde werk ook gewoon wat interessanter op je cv zetten. Iets van Supply Chain Assistant ofzo Bedoel je hebt de avonduren toch om te solliciteren? Ga desnoods 4 dagen werken ipv 5.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:19:06 #110
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_80785813
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:17 schreef ASroma het volgende:
Bedoel je hebt de avonduren toch om te solliciteren? Ga desnoods 4 dagen werken ipv 5.
Die luxe heb je dus niet bij dat soort banen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:21:38 #111
97934 ASroma
Flamboyant
pi_80785929
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:19 schreef Dromer het volgende:

[..]

Die luxe heb je dus niet bij dat soort banen.
je hebt geen vrije tijd?

Kom op zeg, ik snap dat het vermoeiend is en dat je savonds vast zin hebt in andere dingen. Maar je moet jezelf ook dwingen. Onze generatie is dat niet gewend, die zijn gewend dat alles komt aanwaaien, helaas zijn die tijden voorlopig de ijskast in.
pi_80786331
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:49 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Dat is niet altijd zo... Een tijdlang ongeschoold werk doen kan ook weer verkeerd overkomen.
Een half jaar uitkeringtrekken zeker
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:52:27 #113
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_80787606
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:21 schreef ASroma het volgende:

[..]

je hebt geen vrije tijd?

Kom op zeg, ik snap dat het vermoeiend is en dat je savonds vast zin hebt in andere dingen. Maar je moet jezelf ook dwingen. Onze generatie is dat niet gewend, die zijn gewend dat alles komt aanwaaien, helaas zijn die tijden voorlopig de ijskast in.
Nee, je hebt niet genoeg verlofdagen om elke week een dag vrij te nemen en men accepteert bij magazijnmedewerkers etc. niet dat ze ff voor maar 4 dagen komen werken. Ze zoeken daar mensen voor de hele week namelijk. Je moet het niet verwarren met een gezapig HBO baantje waar alles in goed overleg geregeld kan worden.

Zijn jullie twee trouwens ook werkzoekend of komen jullie hier alleen de mensen vertellen hoe ze het volgens jullie moeten aanpakken?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_80788239
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef Dromer het volgende:

Zijn jullie twee trouwens ook werkzoekend of komen jullie hier alleen de mensen vertellen hoe ze het volgens jullie moeten aanpakken?
DAM is in ieder geval een IWAB.
pi_80788625
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef Dromer het volgende:

[..]

Nee, je hebt niet genoeg verlofdagen om elke week een dag vrij te nemen en men accepteert bij magazijnmedewerkers etc. niet dat ze ff voor maar 4 dagen komen werken. Ze zoeken daar mensen voor de hele week namelijk. Je moet het niet verwarren met een gezapig HBO baantje waar alles in goed overleg geregeld kan worden.

vooral dat laatste
  woensdag 28 april 2010 @ 00:56:27 #116
296979 jantjeschmit
Mijn lieve Oma
pi_80791733
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:16 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

vooral dat laatste
Inderdaad.. ik doe er genoeg moeite voor.. voelde al schaamte om mn verhaal te doen op fok!. Ik hoop alleen dat hier mensen zijn die me steunen in de bereidwilligheid ipv te laten zien hoe het beter kan. Iets zeggen is makkelijker dan in een genoemde situatie iets DOEN
pi_80795147
Ik lees vooral de ervaringen van mensen, heb zelf ook 5 maanden thuis gezeten en weet hoe kut het is, periodes dat je nergens meer zin in hebt, niks meer ziet zitten, dan opeens weer 30 brieven sturen in 1 week en dan weer niks horen en de moed bijna opgeven en als je dan toch 1 reactie krijgt weer die opleving, het valt echt niet mee.

Je voelt je vooral nutteloos.
pi_80798839
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:48 schreef Juma het volgende:
Kekaa; krijg je ook geen minimumloon? Bij het vorige UWV waar ik zat zouden we op zoek gaan naar een halfjaarlijkse stage, waarbij het UWV mijn salaris zou betalen. Project is helaas afgekapt door verhuizing bij mij, ben nu aan het kijken of de gemeente waar ik nu zit ook zoiets aanbiedt.
Nope. Ik denk dat daar die inkomensvoorziening is, komt dan op hetzelfde neer als bijstand.
En dat is voor twee mensen 1234 euro ofzoiets, vertelde ze me gisteren. Mn vriend krijgt 900 wajong, ik krijg bijna 300 per maand als ik twee avonden per week in de kroeg werk... Voor die paar centen wil ik niet al mijn gegevens inleveren.

Natuurlijk heb ik ook liever dat ze een project/traject hebben waar je gewoon 'salaris' krijgt, ook als is het maar minimum.
pi_80806096
Ik ben nog niet geheel klaar met mijn studie (afstuderende, laatste fase), maar wel druk aan het solliciteren in het kader van het opzeggen van mijn lening bij de IB-Groep... Het is wel een leuk bedrag totaal, maar een lening blijft een lening en ik wil gewoon eens een niet geleend inkomen.

Ik vind het voornamelijk irritant dat ik maar telkens of niets te horen krijgen, maar als ik dan wel iets hoor ik gelijk weer te horen krijg dat ik onvoldoende ervaring heb. Dan spreek je notabene van vacatures waar je op gereageerd hebt vanwege het feit dat het functieprofiel omschreef dat ervaring geen vereiste was.

Ik zag eerst als een alternatief de welbekende traineeships, maar bedrijven lijken in de financiële crisis ook daar de lat steeds hoger voor te leggen. Eerder kon ik nog als HBOer solliciteren op een traineeship, maar dit is buiten de SAP-traineeships voornamelijk allemaal WO Bachelor of Master geworden. Ook lijkt het uitzendbureau steeds minder te kunnen bieden, terwijl ik daar tijdens mijn studie juist continu werd doodgegooid met opdrachten die ze door personeelstekort juist niet gevuld kregen...

Ik irriteer me dood, want ik zit nu thuis eigenlijk een beetje te hangen terwijl ik genoeg sollicitaties de deur uitstuur en ook de contacten met de detacherings-/uitzendorganisaties goed proberen te houden... Maar als er dan een functie is waar je eventueel enige ervaring in zou kunnen verwerven krijg je te horen dat je "te goed" bent en ze bang zijn dat je je gaat vervelen, terwijl ik juist misschien specifiek die ervaring wil verwerven (denk in mijn geval bijvoorbeeld aan activiteiten gerelateerd aan douane- en transportdocumenten).
pi_80832347
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
pi_80832852
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
Kan jij met je bestuursrecht niet op beleidsfuncties komen? Ik zie die regelmatig langsvliegen op www.werkenbijdeoverheid.nl of op bijvoorbeeld de bekendere vacaturewebsites...
pi_80833698
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:40 schreef Gnomestein het volgende:

[..]

Kan jij met je bestuursrecht niet op beleidsfuncties komen? Ik zie die regelmatig langsvliegen op www.werkenbijdeoverheid.nl of op bijvoorbeeld de bekendere vacaturewebsites...
Er zijn maar zéér weinig van dat soort functies, ik heb me laten vertellen dat er op functies soms honderden brieven binnenkomen. Het zijn ook nooit startersfuncties. De Rijksoverheid is flink aan het inkrimpen namelijk.
Op het RijksTraineeProgramma dit jaar zijn 2900+ reacties gekomen van WO afgestudeerden....
En detacheerders hebben hun trainee/talentprogramma's bijna allemaal stopgezet, omdat de opdrachtgevers wegblijven, die veelal overheid zijn.
pi_80835703
Ik ken het gevoel wat betreft de traineeships, er zijn genoeg bedrijven die op een eerder moment nog HBO als minimale eis hadden voor een traineeship en nu toch echt alleen om WO vragen... Ik wil juist vanwege de begeleiding etc gewoon liever een traineeship doen, in mijn geval nu houdt dat in dat ik of Bedrijfseconomie moet gaan doen of voor een SAP Traineeship moet gaan...

Toen ik vijf jaar geleden aan mijn opleiding begon was er nog volop vraag naar logistici en tot een half jaar geleden was dat nog steeds zo. Maar het is ook gewoon frustrerend dat een bedrijf je niet lager wil laten instromen, omdat ze bang zijn dat je je verveelt. Ik bedoel, laat mij maar een MBO4/MBO+-functie uitvoeren om ervaring te verwerven... Ik zou er bijvoorbeeld baat bij hebben als ik meer in aanraking kom met douane documenten, iets wat binnen functies van dat niveau veelal wordt geregeld.
pi_80845401
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een half jaar uitkeringtrekken zeker
Tuurlijk niet, maar de nodige vrijwillige functies daarnaast misschien weer wel.
pi_80865910
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Nope. Ik denk dat daar die inkomensvoorziening is, komt dan op hetzelfde neer als bijstand.
En dat is voor twee mensen 1234 euro ofzoiets, vertelde ze me gisteren. Mn vriend krijgt 900 wajong, ik krijg bijna 300 per maand als ik twee avonden per week in de kroeg werk... Voor die paar centen wil ik niet al mijn gegevens inleveren.

Natuurlijk heb ik ook liever dat ze een project/traject hebben waar je gewoon 'salaris' krijgt, ook als is het maar minimum.
En die twee mensen moeten in sommige gemeentes zelfs beide 32 uur per week werken in de groenvoorziening of aan de lopende band. Dat komt overeen met 3,50 euro netto per uur. Ik hoop dat je snel werk vindt, ben zelf ook een tijd lang gedeeltelijk werkloos geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door sempron2400 op 30-04-2010 09:41:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')