Waarom ben je afgewezen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:28 schreef Stiemie het volgende:
Gisteren weer 2 afwijzingen ontvangen. Het waren banen die qua functie, opleiding en ervaring precies aansloten... Geen fijn gevoel...
Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het is natuurlijk mooi dat in dit land iedereen de kans heeft om door te studeren, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat het in Nederland ook nauwelijks bijzonder meer is wanneer je HBO of WO afgestudeerd bent. Waar in andere landen een master heel wat is, is dat hier gesneden koek.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De markt is scheefgegroeid, van die beterweters zijn er genoeg, daarentegen is er gebrek aan simpelen.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:07 schreef vosss het volgende:
Ik heb inmiddels een baan gevonden.
Totaal wat anders als de IT. Ik ga in ploegen werken als procesoperator.
Enige euvel wat ik nog wil kijken of dat weg te nemen is, is het salaris wat ze me bieden.
Dat is inclusief 3 ploegentoeslag iets minder dan dat ik voorheen verdiende, alleen zat er toen nog een auto, telefoon en laptop bij.
Zometeen even kijken of daar misschien nog iets bij te praten is.
Ik snap dat ik onderaan moet beginnen etc en om een stapje terug te doen vind ik ook helemaal niet erg; ik vind alleen de stap terug een beetje groot.
In ieder geval ben ik blij dat ik weer aan de slag kan
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:13 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ook ik ga weer aan de slag, mijn salaris is ook een stap terug, maar in deze tijden is dat gewoon helaas niet anders. Wel veel minder reistijd (scheelt me meer dan 2 uur per dag), de sfeer in dat bedrijf lijkt me een stuk beter en niet meer op een industrieterrein maar midden in de stad, dus dat lijkt me wel gezellig. Over een paar weken kan ik beginnen (mits m'n contract vandaag in de brievenbus zit..)
Niemand kijkt er nog van op als je WO of HBO hebt. Het lijkt niks meer waard. Nog even en vragen HBO voor een cassiere. Triest.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:04 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het is natuurlijk mooi dat in dit land iedereen de kans heeft om door te studeren, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat het in Nederland ook nauwelijks bijzonder meer is wanneer je HBO of WO afgestudeerd bent. Waar in andere landen een master heel wat is, is dat hier gesneden koek.
Aan de andere kant past de arbeidsmarkt zich daar weer op aan door voor vrij lullige functies al HBO-niveau te vragen... Het heft elkaar imho redelijk op.
Dus dat wordt je onderscheiden door middel van talen, cursussen, vrijwilligerswerk of werkervaring tijdens je studiequote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:04 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het is natuurlijk mooi dat in dit land iedereen de kans heeft om door te studeren, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat het in Nederland ook nauwelijks bijzonder meer is wanneer je HBO of WO afgestudeerd bent. Waar in andere landen een master heel wat is, is dat hier gesneden koek.
Aan de andere kant past de arbeidsmarkt zich daar weer op aan door voor vrij lullige functies al HBO-niveau te vragen... Het heft elkaar imho redelijk op.
Het diploma ansich is gedegradeerd tot een legitimatie om te solliciteren. Het dient niet eens meer als selectiemiddel.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus dat wordt je onderscheiden door middel van talen, cursussen, vrijwilligerswerk of werkervaring tijdens je studie
Als je ambitie is om bouwvakker, winkelverkoper of cassiere te worden heb je gelijkquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het diploma ansich is gedegradeerd tot een legitimatie om te solliciteren. Het dient niet eens meer als selectiemiddel.
Je bent knettergek als je vandaag de dag nog kapot studeert voor een diploma.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je ambitie is om bouwvakker, winkelverkoper of cassiere te worden heb je gelijk
Het probleem is dat ze tegenwoordig elke mongool laten studeren, ik zat gister even Rayman is laat te kijken, 2 studenten, 1 rechten, 1 bedrijfskunde, op de vraagquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een deel van de afgestudeerden komt niet eens op een baan met HBO of WO, omdat het ervan van sterft van de afgestudeerden Het is een soort loterij geworden.
Hoeveel talent door de goot wordt gespoeld...
Als iedereen met eieren op de markt gaat staan, en jij gaat ook met de eieren staan, is de markt dan slecht, of ben jij gewoon niet handig bezig?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Markt is ook prachtsysteem.Je bent nl nooit de enige. Je wordt kapot geconcureerd. Sterf van de afgestudeerden.
Precies. Zo erg is het al. Niet te geloven hoeveel onbenullen een bul in handen gedrukt krijgen. Het niveau is enorm afgezakt. Geen wonder dat het vod niks meer waard is...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze tegenwoordig elke mongool laten studeren, ik zat gister even Rayman is laat te kijken, 2 studenten, 1 rechten, 1 bedrijfskunde, op de vraag
Waar heeft Wilders het over als hij het heeft over subsidies etc..
Mogelijk antwoorden:
A) Scientology Church
B) Linkse Kerk
C) Rechtse Moskee
Student rechten: A!
Student bedrijseconomie: C!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://player.omroep.nl/?aflID=10911343&silverlight=true
Vanaf 24 minuten.
Dus jij gaat in de winkel staan of in de frietkot ?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een deel van de afgestudeerden komt niet eens op een baan met HBO of WO, omdat het ervan van sterft van de afgestudeerden Het is een soort loterij geworden.
Hoeveel talent door de goot wordt gespoeld...
De kans dat je je studie terugverdiend is minimaal tegenwoordig.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus jij gaat in de winkel staan of in de frietkot ?
Je kunt daar heel neerbuigend over doen (en persoonlijk vind ik dat een beetje sneu.. ) maar wanneer je net afgestudeerd bent en geen baan kunt krijgen, is een bijstandsuitkering bepaald geen vetpot.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus jij gaat in de winkel staan of in de frietkot ?
Geef gewoon antwoord op mijn vraagquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De kans dat je je studie terugverdiend is minimaal tegenwoordig.
Het maakt niet uit wat je studeert vandaag de dag, uiteindelijk om je daar wel terecht als je niet oppastquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geef gewoon antwoord op mijn vraag
Jij wel waarschijnlijk, iemand die gewoon hard werkt en ambitieus is nietquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat je studeert vandaag de dag, uiteindelijk om je daar wel terecht als je niet oppast
Succes is een keuze.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jij wel waarschijnlijk, iemand die gewoon hard werkt en ambitieus is niet
Whehehe... Het ligt helemaal aan jou (en mij... en alle anderen in dit topic) dat je werkloos ben geworden...quote:
Klopt, alleen jammer van die verkeerde smiliequote:
Kan gebeuren, het gaat erom hoe je er mee omgaatquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Whehehe... Het ligt helemaal aan jou (en mij... en alle anderen in dit topic) dat je werkloos ben geworden...
Hmz, lees nu pas je sig...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jij wel waarschijnlijk, iemand die gewoon hard werkt en ambitieus is niet
Wat is de relevantie?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:52 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Hmz, lees nu pas je sig...
* Tiez10 zegt maar niks meer![]()
Wat zegt een quote over mijn denkwijze?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:11 schreef Tiez10 het volgende:
Zegt iets over je denkwijze. Ik snap je reacties nu wel ongeveer.
Had je niet op zn laatst 2 weken geleden al moeten bellen hoe de zaken ervoor stonden?quote:Begin april een heel positief gesprek gehad en vanmorgen toch maar eens poolshoogte genomen.
Normaal gesproken wel, daar heb je gelijk in. Aan het einde van het gesprek heb ik rechtuit gevraagd naar het hoe en waarom van de eigenhandig geplaatste vacature. Het is namelijk zo dat de vacature via een UZB maandag online kwam en van henzelf op dinsdag. Het waarom kreeg ik geen antwoord op. Het hoe was dat ze op het moment van het gesprek (2 weken na plaatsing vacature) nog brieven binnenkregen en ze nog zelfs niet begonnen waren met lezen! Er werd om een protie geduld gevraagd want ze dachten wel tot begin mei nodig te hebben. En eind deze week (ws vrijdagmiddag) is het laatste gesprek uit hun eigen reeks.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Had je niet op zn laatst 2 weken geleden al moeten bellen hoe de zaken ervoor stonden?
50% vd mensen heeft een IQ boven de 100. Een normaal iq zou ik dat bijna willen noemen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:47 schreef ASroma het volgende:
even wat betreft dat idee dat iedereen tegenwoordig hbo of uni heeft. 2,5 miljoen mensen van de beroepsbevolking zijn hoogopgeleiden. 11 miljoen is de beroepsbevolking, is dus 23% van de beroepsbevolking, valt dus nog wel mee.
Het ligt er ook een beetje aan waar je woont. Ik woon in het noorden van het land en mijn workshopgroepje is nog compleet op 1 persoon na.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:04 schreef Maanvis het volgende:
wat vreemd dat jullie niet grotendeels in april weer aan het werk zijn gegaan.. bij mijn workshopgroepje ging in april de één na de ander weg aangezien er een stortvloed aan vacatures was gekomen. (mogelijk ivm financiëel jaar voor sommige bedrijven en nieuwe budgetten)
snap dus echt niet dat men puur naar het papiertje kijkt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:13 schreef cinnamongirl het volgende:
Proficiat ieder!
Ik ben zelf ook bereid om een stapje terug te doen. Ik wil best een HBO-functie vervullen.
Het probleem is echter dat als ik op een functie reageer waarvoor men HBO Rechten vraagt, mij waarschijnlijk af zal wijzen omdat de functie te licht voor mij is.
oh, ik woon in het zuiden ('t oosten van brabant), en daar ging het al weer wat beter.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het ligt er ook een beetje aan waar je woont. Ik woon in het noorden van het land en mijn workshopgroepje is nog compleet op 1 persoon na.
ze kijken niet 'puur naar het papiertje', maar of de functie echt een match voor je is. ze kijken niet of je de functie zou kunnen, maar ook of je er over 2 jaar nog zou zitten. want als jij vertrekt, zijn zij hun investering kwijt. gezien de krapte op de markt moet een functie echt een match voor je zijn, niet te zwaar en niet te licht.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:42 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
snap dus echt niet dat men puur naar het papiertje kijkt.
Zijn genoeg uni's die er jaaaaaaren over hebben gedaan en HBO' ers die ook gemakkelijk het niveau UNI hebben. (maar gewoon niet door zijn gegaan)
Ben zelf met HBO ook gestopt maar werk ook op UNI niveau
quote:Op woensdag 5 mei 2010 08:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oh, ik woon in het zuiden ('t oosten van brabant), en daar ging het al weer wat beter.
Daar is het ook nooit echt slecht gegaan. Alleen in de klein metaal ging het slecht maar daar zijn voornamelijk de inhuurders de dupe van gewordenquote:Op woensdag 5 mei 2010 08:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oh, ik woon in het zuiden ('t oosten van brabant), en daar ging het al weer wat beter.
Toevallig ben ik 1 van de mensen hier met een HBO diploma. En je wordt afgewezen omdat:quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:22 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik lees hier dat sommige mensen een HBO-diploma hebben en toch al een half jaar zo niet 3kwart jaar werkloos zijn.
Sorry, maar dan moet er wel iets mis met je zijn of je doet wezenlijk iets verkeerd
Dat draagt echter wel bij aan het 'als ie kan vliegen is ie weg' gehalte.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Tip van de chef:
Als je dan toch al werkloos bent, ga dan niet maandenlang uitslapen en op de bank zitten, maar volg dan een cursus (bijv. nima A/B of projectmanagement etc) die aansluit op je opleiding en het werk wat je wilt gaan doen. Zo blijven de cognitieve vaardigheden op peil. En ja dat wordt zeker gewaardeerd door een potentiele werkgever.
Een werkloze die het gat opvult met het volgen van een relevante cursus is interessanter dan de werkloze die helemaal niks doet.
En dat baseer je waarop?quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Conclusie: Je bent niet goed genoeg
Hmm, jammer voor je. Mijn vrouw heeft ook ook deze richting gedaan (bestuursrecht) en dan specifiek milieurecht met wat ruimtelijke ordening. In de randstad is daar prima werk in te krijgen, collega's van haar die wegwillen hebben relatief makkelijk een nieuwe baan.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, het is zķ frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
Op het aantal afwijzingenquote:
Dit is natuurlijk onzin. De werklozen staan juist aan de zijlijn en de werkenden niet. Bovendien heeft iedereen er wel eens mee te maken gehad. Soms moet je een schop onder je derriëre krijgen om richting een baan te gaanquote:Op woensdag 5 mei 2010 17:06 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik snap niet waarom sommige mensen het nodig vinden om iemand die het toch al moeilijk heeft nog verder de grond in te trappen. Het irriteert me mateloos eerlijk gezegd (en dan hoef ik me nog niet eens aangesproken te voelen, want ik heb maar een paar weken zonder werk gezeten).
Het is allemaal makkelijk om vanaf de zijlijnen te oordelen...
Kijk! Dat is heel wat constructiever dan wat je voorheen postte. Moet zeggen dat ik zelf nog niet gedacht heb aan het volgen van een cursus. Maar het is wel een goede tip.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Tip van de chef:
Als je dan toch al werkloos bent, ga dan niet maandenlang uitslapen en op de bank zitten, maar volg dan een cursus (bijv. nima A/B of projectmanagement etc) die aansluit op je opleiding en het werk wat je wilt gaan doen. Zo blijven de cognitieve vaardigheden op peil. En ja dat wordt zeker gewaardeerd door een potentiele werkgever.
Een werkloze die het gat opvult met het volgen van een relevante cursus is interessanter dan de werkloze die helemaal niks doet.
Wat doe jij eigenlijk voor werk?quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Op het aantal afwijzingen
quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:24 schreef Leonidas82 het volgende:
voor mensen die woonachtig zijn in limburg, heb ik wel een vacature gevonden:
http://www.nationalevacaturebank.nl/vacatures/3426237/?TRANSID=443606822&m4n_aid=17500
Misschien interessant als tijdelijke oplossing?
Ik denk dat ie serieus is. Zelf werkt ie bij de McDonalds...quote:
Ja, en als hij dan werkloos wordt krijgt hij maar liefst 70% van zijn laatst verdiende loon.quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:48 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik denk dat ie serieus is. Zelf werkt ie bij de McDonalds...
Ik heb uitzendbureau's helemaal links laten liggen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:41 schreef Ml-etje het volgende:
Gezien het aantal ervaringsdeskundigen hier, uitnodigingen van bureaus als je solliciteert op een functie is dat nog serieus te nemen?
Als in; willen ze je niet gewoon alleen in het bestand opnemen?
Nauwelijks serieus te nemen. Ik heb via een aantal bureau's gesolliciteerd, maar zodra je daar binnen komt, hebben ze al diverse kandidaten voor de functie opgegeven en kom je er nauwelijks meer tussen. Verder checken de meeste bureau's eerst referenties e.d. en duurt het minimaal een week voordat je door de ballotagecommissie bent gekomen. De openstaande functie is dan 9 van de 10 keer al ingevuld.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:41 schreef Ml-etje het volgende:
Gezien het aantal ervaringsdeskundigen hier, uitnodigingen van bureaus als je solliciteert op een functie is dat nog serieus te nemen?
Als in; willen ze je niet gewoon alleen in het bestand opnemen?
quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb uitzendbureau's helemaal links laten liggen.
1x ben ik geweest omdat op hun site stond dat ze vacatures hadden die aansloten bij mijn ervaring en opleiding. Diversen zelfs.
Eenmaal daar aangekomen bleek daar niets van waar en toen ben ik ook weer de deur uit gelopen.
Imo proberen ze gewoon zoveel mogelijk mensen in hun bestand te krijgen.
Met een beetje netwerken kom je een stuk verder dan met die klote UZB's als je het mij vraagt
Dat idee heb ik ook inderdaad.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:23 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Nauwelijks serieus te nemen. Ik heb via een aantal bureau's gesolliciteerd, maar zodra je daar binnen komt, hebben ze al diverse kandidaten voor de functie opgegeven en kom je er nauwelijks meer tussen. Verder checken de meeste bureau's eerst referenties e.d. en duurt het minimaal een week voordat je door de ballotagecommissie bent gekomen. De openstaande functie is dan 9 van de 10 keer al ingevuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |