abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81043705
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 08:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oh, ik woon in het zuiden ('t oosten van brabant), en daar ging het al weer wat beter.
Daar is het ook nooit echt slecht gegaan. Alleen in de klein metaal ging het slecht maar daar zijn voornamelijk de inhuurders de dupe van geworden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81052664
Ik lees hier dat sommige mensen een HBO-diploma hebben en toch al een half jaar zo niet 3kwart jaar werkloos zijn.

Sorry, maar dan moet er wel iets mis met je zijn of je doet wezenlijk iets verkeerd
pi_81053379
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:22 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik lees hier dat sommige mensen een HBO-diploma hebben en toch al een half jaar zo niet 3kwart jaar werkloos zijn.

Sorry, maar dan moet er wel iets mis met je zijn of je doet wezenlijk iets verkeerd
Toevallig ben ik 1 van de mensen hier met een HBO diploma. En je wordt afgewezen omdat:
- Men bang is dat je snel wegloopt naar een beter salaris zodra de mogelijkheid zich voordoet
- Je gezien wordt als "de man die het even komt vertellen"
- Een ander met beter passende ervaring zich aanbiedt
- het bedrijf niet gelooft dat je lange tijd gaat blijven in een MBO functie.
- ondertussen zich iemand van de concurrent gemeld heeft

Dat is maar een greep uit de mogelijkheden die de HBO-ers hier op de bank houdt. Verder zijn er weinig HBO functies momenteel (in Limburg althans) en die er wel zijn, zitten op astronomisch hoog niveau.

Maar beste Leonidas82, met je 28jaartjes ben jij ZO slim dat je immers alles beter weet. De jeugd heeft immers de toekomst, toch? En vertel ons dan maar eens wat we verkeerd doen, of wat er met ons mis is. In al jouw wijsheid heb je zeker goede tips voor ons.
pi_81053451
Conclusie: Je bent niet goed genoeg
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:49:35 #205
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81053474
Als limburger, kun je dan niet in deutschland of belgie gaan werken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81053687
Tip van de chef:

Als je dan toch al werkloos bent, ga dan niet maandenlang uitslapen en op de bank zitten, maar volg dan een cursus (bijv. nima A/B of projectmanagement etc) die aansluit op je opleiding en het werk wat je wilt gaan doen. Zo blijven de cognitieve vaardigheden op peil. En ja dat wordt zeker gewaardeerd door een potentiele werkgever.

Een werkloze die het gat opvult met het volgen van een relevante cursus is interessanter dan de werkloze die helemaal niks doet.
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:57:44 #207
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81053747
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Tip van de chef:

Als je dan toch al werkloos bent, ga dan niet maandenlang uitslapen en op de bank zitten, maar volg dan een cursus (bijv. nima A/B of projectmanagement etc) die aansluit op je opleiding en het werk wat je wilt gaan doen. Zo blijven de cognitieve vaardigheden op peil. En ja dat wordt zeker gewaardeerd door een potentiele werkgever.

Een werkloze die het gat opvult met het volgen van een relevante cursus is interessanter dan de werkloze die helemaal niks doet.
Dat draagt echter wel bij aan het 'als ie kan vliegen is ie weg' gehalte.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81053992
Ik snap niet waarom sommige mensen het nodig vinden om iemand die het toch al moeilijk heeft nog verder de grond in te trappen. Het irriteert me mateloos eerlijk gezegd (en dan hoef ik me nog niet eens aangesproken te voelen, want ik heb maar een paar weken zonder werk gezeten).

Het is allemaal makkelijk om vanaf de zijlijnen te oordelen...
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:21:01 #209
296979 jantjeschmit
Mijn lieve Oma
pi_81054393
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Conclusie: Je bent niet goed genoeg
En dat baseer je waarop?
pi_81055497
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
Hmm, jammer voor je. Mijn vrouw heeft ook ook deze richting gedaan (bestuursrecht) en dan specifiek milieurecht met wat ruimtelijke ordening. In de randstad is daar prima werk in te krijgen, collega's van haar die wegwillen hebben relatief makkelijk een nieuwe baan.
pi_81055528
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:21 schreef jantjeschmit het volgende:

[..]

En dat baseer je waarop?
Op het aantal afwijzingen
  woensdag 5 mei 2010 @ 18:07:51 #212
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81055635
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:06 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik snap niet waarom sommige mensen het nodig vinden om iemand die het toch al moeilijk heeft nog verder de grond in te trappen. Het irriteert me mateloos eerlijk gezegd (en dan hoef ik me nog niet eens aangesproken te voelen, want ik heb maar een paar weken zonder werk gezeten).

Het is allemaal makkelijk om vanaf de zijlijnen te oordelen...
Dit is natuurlijk onzin. De werklozen staan juist aan de zijlijn en de werkenden niet. Bovendien heeft iedereen er wel eens mee te maken gehad. Soms moet je een schop onder je derriëre krijgen om richting een baan te gaan .
Een gedicht over Maanvis
pi_81058382
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Tip van de chef:

Kijk! Dat is heel wat constructiever dan wat je voorheen postte. Moet zeggen dat ik zelf nog niet gedacht heb aan het volgen van een cursus. Maar het is wel een goede tip.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:57:45 #214
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_81059290
Ik mag me hier ook melden..
Ben officiëel per afgelopen maandag ook werkloos. Nadeel is dat ik ook nog eens ongelukkig werd van het werk wat ik deed (administratief) en dus iets anders wil gaan doen (meer met mensen, meer iets voor iemand betekenen). Wat ik precies wil gaan doen weet ik nog niet, mag via het UWV tests maken en dan dinsdag op uitslag.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:11:30 #215
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_81059855
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Op het aantal afwijzingen
Wat doe jij eigenlijk voor werk?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_81089076
Nieuw aanbod bij dezelfde werkgever. PATS 100 euro NETTO erbij per maand

Ik ga bellen voor akkoord.

Hopelijk krijgen ze het nog snel genoeg rond dat ik volgende week zondag kan beginnen

=edit=
Maandag de 17de beginnen.

Zo zie je maar weer, waar je voor kan lullen hoef je niet voor te werken

[ Bericht 11% gewijzigd door vosss op 06-05-2010 15:25:43 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81089485
voor mensen die woonachtig zijn in limburg, heb ik wel een vacature gevonden:

http://www.nationalevacaturebank.nl/vacatures/3426237/?TRANSID=443606822&m4n_aid=17500

Misschien interessant als tijdelijke oplossing?
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:20:59 #218
97934 ASroma
Flamboyant
pi_81099028
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:24 schreef Leonidas82 het volgende:
voor mensen die woonachtig zijn in limburg, heb ik wel een vacature gevonden:

http://www.nationalevacaturebank.nl/vacatures/3426237/?TRANSID=443606822&m4n_aid=17500

Misschien interessant als tijdelijke oplossing?
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:48:03 #219
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_81100093
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:20 schreef ASroma het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik denk dat ie serieus is. Zelf werkt ie bij de McDonalds...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_81100166
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:48 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik denk dat ie serieus is. Zelf werkt ie bij de McDonalds...
Ja, en als hij dan werkloos wordt krijgt hij maar liefst 70% van zijn laatst verdiende loon.
pi_81106137
Gezien het aantal ervaringsdeskundigen hier, uitnodigingen van bureaus als je solliciteert op een functie is dat nog serieus te nemen?
Als in; willen ze je niet gewoon alleen in het bestand opnemen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81106414
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:41 schreef Ml-etje het volgende:
Gezien het aantal ervaringsdeskundigen hier, uitnodigingen van bureaus als je solliciteert op een functie is dat nog serieus te nemen?
Ik heb uitzendbureau's helemaal links laten liggen.

1x ben ik geweest omdat op hun site stond dat ze vacatures hadden die aansloten bij mijn ervaring en opleiding. Diversen zelfs.

Eenmaal daar aangekomen bleek daar niets van waar en toen ben ik ook weer de deur uit gelopen.
Imo proberen ze gewoon zoveel mogelijk mensen in hun bestand te krijgen.

Met een beetje netwerken kom je een stuk verder dan met die klote UZB's als je het mij vraagt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81111546
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:41 schreef Ml-etje het volgende:
Nauwelijks serieus te nemen. Ik heb via een aantal bureau's gesolliciteerd, maar zodra je daar binnen komt, hebben ze al diverse kandidaten voor de functie opgegeven en kom je er nauwelijks meer tussen. Verder checken de meeste bureau's eerst referenties e.d. en duurt het minimaal een week voordat je door de ballotagecommissie bent gekomen. De openstaande functie is dan 9 van de 10 keer al ingevuld.
pi_81123305
Zonet gebeld door het uitzendbureau, dat ze weer mensen zoeken bij het werk waar ik half februari weg moest. Of ik nog geïnteresseerd ben? Ja. Ik kan nou niet echt zeggen dat het verder storm loopt met de andere vacatures.
pi_81123388
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb uitzendbureau's helemaal links laten liggen.

1x ben ik geweest omdat op hun site stond dat ze vacatures hadden die aansloten bij mijn ervaring en opleiding. Diversen zelfs.

Eenmaal daar aangekomen bleek daar niets van waar en toen ben ik ook weer de deur uit gelopen.
Imo proberen ze gewoon zoveel mogelijk mensen in hun bestand te krijgen.

Met een beetje netwerken kom je een stuk verder dan met die klote UZB's als je het mij vraagt
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:23 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Nauwelijks serieus te nemen. Ik heb via een aantal bureau's gesolliciteerd, maar zodra je daar binnen komt, hebben ze al diverse kandidaten voor de functie opgegeven en kom je er nauwelijks meer tussen. Verder checken de meeste bureau's eerst referenties e.d. en duurt het minimaal een week voordat je door de ballotagecommissie bent gekomen. De openstaande functie is dan 9 van de 10 keer al ingevuld.
Dat idee heb ik ook inderdaad.
Direct vragen naar de vacature is sneller dan het invullen van allerlei bestandjes zodat ze je in je hun bestand hebben.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')