Waarom ben je afgewezen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:28 schreef Stiemie het volgende:
Gisteren weer 2 afwijzingen ontvangen. Het waren banen die qua functie, opleiding en ervaring precies aansloten... Geen fijn gevoel...
Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het is natuurlijk mooi dat in dit land iedereen de kans heeft om door te studeren, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat het in Nederland ook nauwelijks bijzonder meer is wanneer je HBO of WO afgestudeerd bent. Waar in andere landen een master heel wat is, is dat hier gesneden koek.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De markt is scheefgegroeid, van die beterweters zijn er genoeg, daarentegen is er gebrek aan simpelen.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:07 schreef vosss het volgende:
Ik heb inmiddels een baan gevonden.
Totaal wat anders als de IT. Ik ga in ploegen werken als procesoperator.
Enige euvel wat ik nog wil kijken of dat weg te nemen is, is het salaris wat ze me bieden.
Dat is inclusief 3 ploegentoeslag iets minder dan dat ik voorheen verdiende, alleen zat er toen nog een auto, telefoon en laptop bij.
Zometeen even kijken of daar misschien nog iets bij te praten is.
Ik snap dat ik onderaan moet beginnen etc en om een stapje terug te doen vind ik ook helemaal niet erg; ik vind alleen de stap terug een beetje groot.
In ieder geval ben ik blij dat ik weer aan de slag kan
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:13 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ook ik ga weer aan de slag, mijn salaris is ook een stap terug, maar in deze tijden is dat gewoon helaas niet anders. Wel veel minder reistijd (scheelt me meer dan 2 uur per dag), de sfeer in dat bedrijf lijkt me een stuk beter en niet meer op een industrieterrein maar midden in de stad, dus dat lijkt me wel gezellig. Over een paar weken kan ik beginnen (mits m'n contract vandaag in de brievenbus zit..)
Niemand kijkt er nog van op als je WO of HBO hebt. Het lijkt niks meer waard. Nog even en vragen HBO voor een cassiere. Triest.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:04 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het is natuurlijk mooi dat in dit land iedereen de kans heeft om door te studeren, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat het in Nederland ook nauwelijks bijzonder meer is wanneer je HBO of WO afgestudeerd bent. Waar in andere landen een master heel wat is, is dat hier gesneden koek.
Aan de andere kant past de arbeidsmarkt zich daar weer op aan door voor vrij lullige functies al HBO-niveau te vragen... Het heft elkaar imho redelijk op.
Dus dat wordt je onderscheiden door middel van talen, cursussen, vrijwilligerswerk of werkervaring tijdens je studiequote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:04 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het is natuurlijk mooi dat in dit land iedereen de kans heeft om door te studeren, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat het in Nederland ook nauwelijks bijzonder meer is wanneer je HBO of WO afgestudeerd bent. Waar in andere landen een master heel wat is, is dat hier gesneden koek.
Aan de andere kant past de arbeidsmarkt zich daar weer op aan door voor vrij lullige functies al HBO-niveau te vragen... Het heft elkaar imho redelijk op.
Het diploma ansich is gedegradeerd tot een legitimatie om te solliciteren. Het dient niet eens meer als selectiemiddel.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus dat wordt je onderscheiden door middel van talen, cursussen, vrijwilligerswerk of werkervaring tijdens je studie
Als je ambitie is om bouwvakker, winkelverkoper of cassiere te worden heb je gelijkquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het diploma ansich is gedegradeerd tot een legitimatie om te solliciteren. Het dient niet eens meer als selectiemiddel.
Je bent knettergek als je vandaag de dag nog kapot studeert voor een diploma.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je ambitie is om bouwvakker, winkelverkoper of cassiere te worden heb je gelijk
Het probleem is dat ze tegenwoordig elke mongool laten studeren, ik zat gister even Rayman is laat te kijken, 2 studenten, 1 rechten, 1 bedrijfskunde, op de vraagquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een deel van de afgestudeerden komt niet eens op een baan met HBO of WO, omdat het ervan van sterft van de afgestudeerden Het is een soort loterij geworden.
Hoeveel talent door de goot wordt gespoeld...
Als iedereen met eieren op de markt gaat staan, en jij gaat ook met de eieren staan, is de markt dan slecht, of ben jij gewoon niet handig bezig?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Markt is ook prachtsysteem.Je bent nl nooit de enige. Je wordt kapot geconcureerd. Sterf van de afgestudeerden.
Precies. Zo erg is het al. Niet te geloven hoeveel onbenullen een bul in handen gedrukt krijgen. Het niveau is enorm afgezakt. Geen wonder dat het vod niks meer waard is...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze tegenwoordig elke mongool laten studeren, ik zat gister even Rayman is laat te kijken, 2 studenten, 1 rechten, 1 bedrijfskunde, op de vraag
Waar heeft Wilders het over als hij het heeft over subsidies etc..
Mogelijk antwoorden:
A) Scientology Church
B) Linkse Kerk
C) Rechtse Moskee
Student rechten: A!
Student bedrijseconomie: C!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://player.omroep.nl/?aflID=10911343&silverlight=true
Vanaf 24 minuten.
Dus jij gaat in de winkel staan of in de frietkot ?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een deel van de afgestudeerden komt niet eens op een baan met HBO of WO, omdat het ervan van sterft van de afgestudeerden Het is een soort loterij geworden.
Hoeveel talent door de goot wordt gespoeld...
De kans dat je je studie terugverdiend is minimaal tegenwoordig.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus jij gaat in de winkel staan of in de frietkot ?
Je kunt daar heel neerbuigend over doen (en persoonlijk vind ik dat een beetje sneu.. ) maar wanneer je net afgestudeerd bent en geen baan kunt krijgen, is een bijstandsuitkering bepaald geen vetpot.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus jij gaat in de winkel staan of in de frietkot ?
Geef gewoon antwoord op mijn vraagquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De kans dat je je studie terugverdiend is minimaal tegenwoordig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |