Dat laatste.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:59 schreef Lann555 het volgende:
Hoe de fuck rijd die Fransman hier nog? Is hij zou goed of ging het gewoon niet zo hard daar achter?
Haha, ik zou het wel willen zienquote:Op zondag 18 juli 2010 17:00 schreef JohnDDD het volgende:
wel iets voor menchov om zo zijn armen omhoog te doen omdat hij denkt dat hij de etapp wint
Iddquote:Op zondag 18 juli 2010 17:00 schreef Thomas B. het volgende:
Wordt nog sprinten tussen Menchov en Sanchez
Dat eerste ook hoor, bovendien is dit niet zo'n zware klim en hij had flink wat tijd.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:00 schreef Pino112 het volgende:
Moet die lange OP nou steeds?
[..]
Dat laatste.
Zegt wel iets over hoeveel ze beter zijn dan de rest. Maar ik blijf het een domme actie vinden...quote:Op zondag 18 juli 2010 17:02 schreef marcodej het volgende:
En uiteindelijk winnen ze maar 15 secondjes... Pure spielerij van Andy en Contador...
Volgens mij had Contador hier Andy gewoon kunnen kraken, die leek me minder.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:03 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Zegt wel iets over hoeveel ze beter zijn dan de rest. Maar ik blijf het een domme actie vinden...
genoegquote:Op zondag 18 juli 2010 17:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hoeveel was het verschil tussen Leipheimer en Gesink?
21 secondenquote:Op zondag 18 juli 2010 17:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Eindklim was ook niet super zwaar.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:03 schreef Lann555 het volgende:
Behoorlijke anti-climax dit. Klassementsrenners echt het absolute minimum uit deze etappe gehaald
in de stand 20 secquote:Op zondag 18 juli 2010 17:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Naja, er zat ook nog een klim voor. Het is niet verboden om daar iets mee te doenquote:
Hij reageerde toch makkelijk hoor, ik denk dat het verschil tussen hen niet zo groot was.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:03 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Volgens mij had Contador hier Andy gewoon kunnen kraken, die leek me minder.
quote:Op zondag 18 juli 2010 17:04 schreef JohnDDD het volgende:
Kan Menchov de Tour nog winnen? Misschien wel!
Armstrong misschien ook nog wel.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:04 schreef JohnDDD het volgende:
Yah, hij gaat nog minuten nodig zijn met oog op de tijdrit en dat gaat lastig wordenquote:Op zondag 18 juli 2010 17:04 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Genoeg waarvoor? Gesink heeft wel wat meer nodig om Leipheimer achter zich te houden.
Misschien stappen Contador en Schleck de volgende keer helemaal af om een terrasje te doen, dan misschien.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:04 schreef JohnDDD het volgende:
Tuurlijk, en Armstrong pakt de groene trui!quote:Op zondag 18 juli 2010 17:04 schreef JohnDDD het volgende:
iets met obvious trollquote:Op zondag 18 juli 2010 17:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom? Hij kreeg een paar seconden cadeau vandaag, meer niet.
Hoe ging het?quote:
quote:Op zondag 18 juli 2010 17:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien stappen Contador en Schleck de volgende keer helemaal af om een terrasje te doen, dan misschien.
2.44 is het verschil nu. Stel dat hij nog een half minuutje pakt in een volgende rit...wie zegt dat hij met een beetje geluk dan geen 2 minuten kan goedmaken op Contador in de tijdrit?quote:Op zondag 18 juli 2010 17:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom? Hij kreeg een paar seconden cadeau vandaag, meer niet.
Als Gesink zo rijdt op de tourmalet dan rijdt hij Leipo op minuten.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:05 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Yah, hij gaat nog minuten nodig zijn met oog op de tijdrit en dat gaat lastig worden
Er is niemand die 2 minuten goedmaakt op Contador in de tijdritquote:Op zondag 18 juli 2010 17:06 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
2.44 is het verschil nu. Stel dat hij nog een half minuutje pakt in een volgende rit...wie zegt dat hij met een beetje geluk dan geen 2 minuten kan goedmaken op Contador in de tijdrit?![]()
Cancellara mag al blij zijn als hij sneller is.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er is niemand die 2 minuten goedmaakt op Contador in de tijdrit, Cancellera mag blij zijn als 'ie 1 minuut sneller is.
Snap ik ook niet, Andy moet wel iets goeds in petto hebben met finish op de Tourmalet. Normaal gezien is de voorsprong die hij nu heeft niet genoeg voor de tijdrit. Vermoedelijk heeft hij zoveel vertrouwen in die klim dat Andy denkt Contador daar volledig naar huis te kunnen rijden en zijn voorsprong ver genoeg uit te kunnen bouwenquote:Op zondag 18 juli 2010 17:06 schreef Beregd het volgende:
wat een rit,
contador probeerde wel, maar waarom was shleck zo tam? wat voor spelletje speelde die?
Contador won de tijdrit toch vorig jaar? Hoe verwacht je dan dat Menchov tijd wint op Contador?quote:Op zondag 18 juli 2010 17:06 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
2.44 is het verschil nu. Stel dat hij nog een half minuutje pakt in een volgende rit...wie zegt dat hij met een beetje geluk dan geen 2 minuten kan goedmaken op Contador in de tijdrit?![]()
Contador is geen Rasmussen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:06 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Zet Leipheimer daar ook nog maar bij hoor, die is zoveel sneller in de tijdrit dan al die mannen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:09 schreef marcodej het volgende:
Uiteindelijk wel een hoop dingen duidelijk: Contador en Schleck gaan vechten om P1, Sanchez en Menchov om P3 en VDB2, Rodriguez en Gesink om P5, waarbij VDB2 me de sterkste lijkt.
Misschien weet hij gewoon dat hij niet goed genoeg is. Hij lijkt me zowieso niet iemand die uitblinkt in koers-tactiekquote:Op zondag 18 juli 2010 17:08 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Snap ik ook niet, Andy moet wel iets goeds in petto hebben met finish op de Tourmalet. Normaal gezien is de voorsprong die hij nu heeft niet genoeg voor de tijdrit. Vermoedelijk heeft hij zoveel vertrouwen in die klim dat Andy denkt Contador daar volledig naar huis te kunnen rijden en zijn voorsprong ver genoeg uit te kunnen bouwen
Yepquote:Op zondag 18 juli 2010 17:09 schreef marcodej het volgende:
Uiteindelijk wel een hoop dingen duidelijk: Contador en Schleck gaan vechten om P1, Sanchez en Menchov om P3 en VDB2, Rodriguez en Gesink om P5, waarbij VDB2 me de sterkste lijkt.
Contador gaat 2e worden in de tijdrit, achter spartacusquote:Op zondag 18 juli 2010 17:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Contador won de tijdrit toch vorig jaar? Hoe verwacht je dan dat Menchov tijd wint op Contador?
http://www.letour.fr/2010/TDF/LIVE/us/1400/classement/index.htmlquote:1. SCHLECK Andy 11 TEAM SAXO BANK 68h 02' 30"
2. CONTADOR Alberto 1 ASTANA 68h 03' 01" + 00' 31"
3. SANCHEZ Samuel 181 EUSKALTEL - EUSKADI 68h 05' 01" + 02' 31"
4. MENCHOV Denis 191 RABOBANK 68h 05' 14" + 02' 44"
5. VAN DEN BROECK Jurgen 101 OMEGA PHARMA - LOTTO 68h 06' 01" + 03' 31"
6. GESINK Robert 195 RABOBANK 68h 06' 57" + 04' 27"
7. LEIPHEIMER Levi 25 TEAM RADIOSHACK 68h 07' 21" + 04' 51"
8. RODRIGUEZ OLIVER Joaquin 77 KATUSHA TEAM 68h 07' 28" + 04' 58"
9. SANCHEZ Luis-Leon 161 CAISSE D’EPARGNE 68h 08' 26" + 05' 56"
10. BASSO Ivan 41 LIQUIGAS-DOIMO 68h 09' 22" + 06' 52"
11. VINOKOUROV Alexandre 9 ASTANA 68h 09' 34" + 07' 04"
12. KREUZIGER Roman 44 LIQUIGAS-DOIMO 68h 09' 41" + 07' 11"
13. HESJEDAL Ryder 54 GARMIN - TRANSITIONS 68h 09' 47" + 07' 17"
14. ROCHE Nicolas 81 AG2R LA MONDIALE 68h 10' 33" + 08' 03"
15. SASTRE Carlos 91 CERVELO TEST TEAM 68h 10' 45" + 08' 15"
16. LÖVKVIST Thomas 37 SKY PRO CYCLING 68h 12' 16" + 09' 46"
17. KLÖDEN Andréas 24 TEAM RADIOSHACK 68h 12' 57" + 10' 27"
18. WIGGINS Bradley 31 SKY PRO CYCLING 68h 14' 00" + 11' 30"
19. EVANS Cadel 121 BMC RACING TEAM 68h 15' 09" + 12' 39"
20. PLAZA MOLINA Ruben 168 CAISSE D’EPARGNE 68h 15' 20" + 12' 50"
maar die kan er op de tourmalet evengoed weer afgereden wordenquote:Op zondag 18 juli 2010 17:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zet Leipheimer daar ook nog maar bij hoor, die is zoveel sneller in de tijdrit dan al die mannen.
Zeker, maar die maakt op Gesink en Rodriguez sowieso 2 en waarschijnlijk wel 3 minuten goed als je het mij vraagt, op VDB2 ook wel 1-1,5.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:12 schreef Beregd het volgende:
[..]
maar die kan er op de tourmalet evengoed weer afgereden worden
het probleem is dat iedereen blij lijkt met zijn huidige positie, zodat er nauwelijks iets gebeurdequote:Op zondag 18 juli 2010 17:09 schreef marcodej het volgende:
Yah, was wel beetje fan na die eerste giro van hem, maar hij loopt wel erg veel te kloten soms. Zou misschien wel eens goed zijn als hij het deksel op de neus krijgt.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind Andy Schleck wel een toffe renner, maar ik vind toch dat hij een beetje te veel show verkoopt en gun hem toch een serieuze inschattingsfout waardoor hij zichzelf in de problemen brengt met zijn theatrale onzin.
Je bedoelt dat pokeren, achterin het peleton hangen en zo?quote:Op zondag 18 juli 2010 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind Andy Schleck wel een toffe renner, maar ik vind toch dat hij een beetje te veel show verkoopt en gun hem toch een serieuze inschattingsfout waardoor hij zichzelf in de problemen brengt met zijn theatrale onzin.
Het is wel een baasje inderdaad. Beetje popi jopi.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Menchov kan het iig beter.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:14 schreef FredWielergek het volgende:
Kan Samuel Sanchez tijdrijden? Ik denk dat Metsjov een beter kans maakt op plaats 3.
Wat toch vreemd is. Bergop kan hij alleen maar in het wiel hangen, terwijl je in een tijdrit individueel bezig bentquote:Op zondag 18 juli 2010 17:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zet Leipheimer daar ook nog maar bij hoor, die is zoveel sneller in de tijdrit dan al die mannen.
Als Leipo nu al breekt op zo'n klim dan gaat hij op de Tourmalet wel wat meer verliezen lijkt me.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zeker, maar die maakt op Gesink en Rodriguez sowieso 2 en waarschijnlijk wel 3 minuten goed als je het mij vraagt, op VDB2 ook wel 1-1,5.
Redelijk, maar ik zie hem geen tijd pakken op Menchov.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:14 schreef FredWielergek het volgende:
Kan Samuel Sanchez tijdrijden? Ik denk dat Metsjov een beter kans maakt op plaats 3.
morgen is sanchezdagquote:Op zondag 18 juli 2010 17:14 schreef franklop het volgende:
Uiteindelijk blijken zowel Sanchez als Menchov toch erg sterk
Nou, ik moet nog zien dat ze daar uberhaupt gaan koersen. Kan wel een etappe worden als vorig jaar op de Ventouxquote:Op zondag 18 juli 2010 17:15 schreef knep het volgende:
[..]
Als Leipo nu al breekt op zo'n klim dan gaat hij op de Tourmalet wel wat meer verliezen lijkt me.
RadioShack nog niet uitvlakken imo.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:15 schreef Falco het volgende:
Het ploegenklassement zal wel tussen Rabo en Caisse d'Epargne gaan? Garate is op 5 minuten binnengekomen.
Noob-vragen topicquote:Op zondag 18 juli 2010 17:15 schreef Federer-fan het volgende:
Waar kan ik mijn noobvragen stellen? Ik kijk al dagen geinteresseerd naar de Tour maar ik snap er heel weinig van.
Dat ook, ja. Ik heb ook wel graag dat een renner wat flair heeft en en niet gewoon een stel benen zonder verdere persoonlijkheid is, maar hij overdrijft toch wat. Misschien gebeurde dat minder in het verleden omdat Frank 'm kwam vertellen om ermee op te houdenquote:Op zondag 18 juli 2010 17:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je bedoelt dat pokeren, achterin het peleton hangen en zo?
Ik denk dat Mentsjov niet eerder wilde gaan, vanwege Gesink.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:16 schreef knep het volgende:
Toch wel een lichtelijke fail van Rabobank als Menchov zo sterk is dan had hij ook deze rit kunnen winnen.
Tussen Caisse en RadioShack. Leipheimer, Kloden en Horner zijn allang binnen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:15 schreef Falco het volgende:
Het ploegenklassement zal wel tussen Rabo en Caisse d'Epargne gaan? Garate is op 5 minuten binnengekomen.
Gesink zat vrijwel de hele dag in het wiel van Van Den Broeck. Rodriguez zat ook de hele tijd in de buurt. Zaten allemaal vrij alert vooraan.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:18 schreef ThaTim het volgende:
Man, Gesink moet onnodig afzien. Als hij begin van de klim weer goed van voren zit, kan hij van Jurgen van den Broeck en Rodriquez wegrijden.
Je hebt niet naar hem geluisterd? Hij zat op dat moment en block, dus ook als hij van voren had kunnen zitten was hij er op dat moment ook afgereden.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:18 schreef ThaTim het volgende:
Man, Gesink moet onnodig afzien. Als hij begin van de klim weer goed van voren zit, kan hij van Jurgen van den Broeck en Rodriquez wegrijden.
Tja ik weet niet of dat zo nadelig is voor Robert. Dadelijk heb je de nummer 4 en 6 in het klassement in Parijs maar geen rit. Zou toch jammer zijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:17 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ik denk dat Mentsjov niet eerder wilde gaan, vanwege Gesink.
De rit van dinsdag gaat weer andere mannen een voorsprong geven of anders goed neerzetten in het klassementquote:Op zondag 18 juli 2010 17:18 schreef Ambrosius het volgende:
Qua bergtrui hebben Sammie en Contador nog best goede papieren eigenlijk, ze staan een Tourmalet (van donderdag) achter.
Ja, op de eerste klim. Daar had hij eventueel kunnen aanvallen. Maar in het begin van de laatste klim laat hij zich weer afzakken en mist hij de slag als Vinokourov tempo gaat maken. Moet hij langs alle nono's en moet hij 20 seconden of iets dergelijks onnodig goedmaken.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Gesink zat vrijwel de hele dag in het wiel van Van Den Broeck.
Gesink is gewoon niet van de tempoversnellingen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:21 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Ja, op de eerste klim. Daar had hij eventueel kunnen aanvallen. Maar in het begin van de laatste klim laat hij zich weer afzakken en mist hij de slag als Vinokourov tempo gaat maken. Moet hij langs alle nono's en moet hij 20 seconden of iets dergelijks onnodig goedmaken.
Nogmaals, hij kon niet beter zegt hij net.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:21 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Ja, op de eerste klim. Daar had hij eventueel kunnen aanvallen. Maar in het begin van de laatste klim laat hij zich weer afzakken en mist hij de slag als Vinokourov tempo gaat maken. Moet hij langs alle nono's en moet hij 20 seconden of iets dergelijks onnodig goedmaken.
Het is niet zo dat hij zich bewust laat afzakken. Dat is echt niet van weelde.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:21 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Ik geloof het zogauw ik het ziequote:Op zondag 18 juli 2010 17:22 schreef groenen het volgende:
Gesink heeft gewoon moeite met de overgang van dalen naar klimmen, hij gaat goed rijden op de Tourmalet.
Hij heeft het niet zo op Hollandersquote:Op zondag 18 juli 2010 17:21 schreef marcodej het volgende:
Die De Cauwer blijft Gesink maar consequent overslaan ook hé...
Het brak in de favorietengroep gewoon bij Gesink, of je dan in 3e of 10e positie rijdt maakt niets uit. Verder gewoon goed gereden.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:21 schreef ThaTim het volgende:
[..]
21km voor Sammie Sanchez om wat seconden te pakken, maar misschien is hij nog wat geschrokken na die near-miss van vandaag.quote:
Hij is gewoon een beetje een diesel.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:18 schreef ThaTim het volgende:
Wat Schleck vandaag deed sloeg inderdaad helemaal nergens op. De enige verklaring die ik daarvoor kan geven is een nogal opzichtige bluf.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:24 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het brak in de favorietengroep gewoon bij Gesink, of je dan in 3e of 10e positie rijdt maakt niets uit. Verder gewoon goed gereden.
Ik snap niet waar die Schleck mee bezig is. Op deze manier is hij gewoon bezig de Tour te verliezen, tenzij hij alles wil zetten op de Tourmalet.
Ik vrees voor die afdalingquote:Op zondag 18 juli 2010 17:23 schreef Ericr het volgende:
Kut klimmetjes ook, Gesink heeft reuzen nodig om op gang te komen.
Wat voor afdaling is 't eigenlijk?quote:
Begin 7-10% daarna vlakt het af en onderaan zit er ook nog een steil stukje. Aan het profiel te zien is het geen moeilijke afdaling, maar ik heb geen idee wat voor weg het is.quote:
Team Sky heeft hem verkend:quote:Op zondag 18 juli 2010 17:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat voor afdaling is 't eigenlijk?
2005 weening toch?quote:Op zondag 18 juli 2010 17:31 schreef sjeeledrees het volgende:
Leuk al die ere plaatsen! wanneer heeft een nederlander voor het laatst eem etappe/grote koers gewonnen (buiten het ned. kampioenschap).
Riblon is echt geen haar beter dan Tankink, Boom of Moerenhout. Gewoon een kwestie van een keertje meezitten in de ontsnapping.
Onzin. Riblon is beter dan al die mannen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:31 schreef sjeeledrees het volgende:
Leuk al die ere plaatsen! wanneer heeft een nederlander voor het laatst eem etappe/grote koers gewonnen (buiten het ned. kampioenschap).
Riblon is echt geen haar beter dan Tankink, Boom of Moerenhout. Gewoon een kwestie van een keertje meezitten in de ontsnapping.
Door die mist ziet het er ook wat gevaarlijker uit.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:31 schreef knep het volgende:
[..]
Team Sky heeft hem verkend:
Technisch dus en lastig. Schrijf Sammie maar op.
Of een sterk dalende vluchter a la Cunego.
Gesink, een paar weken terug.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:31 schreef sjeeledrees het volgende:
Ik denk dat 'ie vandaag niet bij machte was om Contador eraf te rijden en dat 'ie ook zeker niet wilde dat Contador 'm verraste.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:26 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Wat Schleck vandaag deed sloeg inderdaad helemaal nergens op. De enige verklaring die ik daarvoor kan geven is een nogal opzichtige bluf.
Lars Boom 2009 Vueltaquote:
ja, daag! vandaag misschien. Die gozer is 29 en heeft nog nooit een aansprekende koers gewonnen. Laat staan een berg etappe in de tour.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:33 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Onzin. Riblon is beter dan al die mannen.
Precies. Hij kwam goed terug en kon nog even tempo maken voor Menchov.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:22 schreef groenen het volgende:
Gesink heeft gewoon moeite met de overgang van dalen naar klimmen, hij gaat goed rijden op de Tourmalet.
Dat betwijfel ik.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:33 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Onzin. Riblon is beter dan al die mannen.
Het is niet z'n debuut hè, al kun je de Tou van vorig jaar niet echt tellen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:36 schreef Pedroso het volgende:
6e plaats voor Gesink het hoogst haalbare denk ik.
Hij moet nog bijna 2,5 minuut pakken op VDB (er vanuit gaande dat die 1,5 minuut sneller is met de tijdrit), dat zie ik hem nog niet doen.
Wel een fantastisch debuut overigens, niets mis met een 6e plaats om te beginnen.
Nu nog een ritoverwinning op de Tourmalet en het is helemaal geslaagd.
Hij zei net op Sporza dat hij alleen maar volgen in zijn hoofd had geprent en verder energie sparenquote:Op zondag 18 juli 2010 17:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie vandaag niet bij machte was om Contador eraf te rijden en dat 'ie ook zeker niet wilde dat Contador 'm verraste.
Gesink is ook nog een paar jaar jonger dan VDB, dus misschien nog meer mogelijkheden om te verbeteren in de toekomst.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:36 schreef Pedroso het volgende:
Hij moet nog bijna 2,5 minuut pakken op VDB (er vanuit gaande dat die 1,5 minuut sneller is met de tijdrit), dat zie ik hem nog niet doen.
Wel een fantastisch debuut overigens, niets mis met een 6e plaats om te beginnen.
Nu nog een ritoverwinning op de Tourmalet en het is helemaal geslaagd.
Als ie bergop gelost wordt is ie er nog niet hoor... na de madalaine kwam hij er ook niet meer bijquote:
Zoveel beter gaat die niet zijn in de tijdrit, ik denk dat ze in elkaars buurt zitten, misschien half minuutje in 't voordeel van VDB2, maar dan houdt het wel op.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:36 schreef Pedroso het volgende:
Achteraf gezien had 'ie misschien toch beter kunnen aanvallen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:10 schreef franklop het volgende:
Gesink wilde dus aanvallen op de eerste klim, maar wilde zich sparen
VDB daalde toen sterkquote:Op zondag 18 juli 2010 17:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Als ie bergop gelost wordt is ie er nog niet hoor... na de madalaine kwam hij er ook niet meer bij
Lijkt me ook. Volgens mij zijn die redelijk aan elkaar gewaagd.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zoveel beter gaat die niet zijn in de tijdrit, ik denk dat ze in elkaars buurt zitten, misschien half minuutje in 't voordeel van VDB2, maar dan houdt het wel op.
Mooie scorebordjournalistiek. Op dit terrein is Riblon gewoon beter dan die mannen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:35 schreef sjeeledrees het volgende:
[..]
ja, daag! vandaag misschien. Die gozer is 29 en heeft nog nooit een aansprekende koers gewonnen. Laat staan een berg etappe in de tour.
Komt omdat hij net daarvoor al had uitgelegd waar hij mee bezig was (de vijfde plek) en hoe hij tegen de etappe aankeek. Die vragen waren dus nogal overbodig.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hoe ging het?
Ja goed.
Had je mee willen gaan met Menchov en Sanchez?
Dat zeg ik net.
Wat is je conclusie na vandaag
Dat ik nog steeds vijfde sta.
En dan nog korter dan ik t hier opschrijf
Ik denk dat de mannen op dat moment wel gereageerd hadden. Hij had het beter kunnen doen om Vino kwijt te raken. Die zat er nu aan het begin van de laatste klim erbij, en kon Gesink er op dat moment af poefen. Zonder Vino zou dat niet gebeuren en had hij er wat relaxter kunnen zitten.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Achteraf gezien had 'ie misschien toch beter kunnen aanvallen.
Schleck en Contador hadden er niet achter gereden. Waarschijnlijk was VDB wel meegegaan. Was een leuk duo geweest
Vino is ook niet zo'n hele goede daler.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:41 schreef groenen het volgende:
Vino had het gewoon dichtgereden in de afdaling. Zo goed daalt Gesink niet.
Volgens de Cauwer is is VDB veel beter in het tijdrijden, hij schat hem nogal hoog in.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Volgens mij zijn die redelijk aan elkaar gewaagd.
Mwah, dan was er toch wel een ander explosief figuur gaan rijden niet?quote:Op zondag 18 juli 2010 17:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik denk dat de mannen op dat moment wel gereageerd hadden. Hij had het beter kunnen doen om Vino kwijt te raken. Die zat er nu aan het begin van de laatste klim erbij, en kon Gesink er op dat moment af poefen. Zonder Vino zou dat niet gebeuren en had hij er wat relaxter kunnen zitten.
Hij heeft natuurlijk ooit bij LA gereden, die kon het ook wel aardig.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:43 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Volgens de de Cauwer is is VDB veel beter in het tijdrijden, hij schat hem nogal hoog in.
Ik heb VDB een aantal jaar geleden wel goede tijdritten zien rijden maar de laatste jaren is ie daar een stuk minder in geworden. Zal wel met z'n klimmersbenen te maken hebben.
Wel nog beter dan Gesink (of Robert moet een hele goede dag hebben).
Tuurlijk.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:44 schreef knep het volgende:
[..]
Mwah, dan was er toch wel een ander explosief figuur gaan rijden niet?
Volgens mij zijn Gesink en VDB behoorlijk aan elkaar gewaagd in het tijdrijden, VDB heeft vooral zijn reputatie mee omdat hij een decennium geleden wereldkampioen tijdrijden bij de junioren werd. Overigens rijdt Rodriguez dit seizoen ook wel goede tijdritten, van hetzelfde niveau als die twee. Maar het zou me niet verbazen dat die bonus van een minuut die VDB nu heeft uiteindelijk veel belangrijker zal zijn dan de tijdritverschillen tussen de heren.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:43 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Volgens de Cauwer is is VDB veel beter in het tijdrijden, hij schat hem nogal hoog in.
Ik heb VDB een aantal jaar geleden wel goede tijdritten zien rijden maar de laatste jaren is ie daar een stuk minder in geworden. Zal wel met z'n klimmersbenen te maken hebben.
Wel nog beter dan Gesink (of Robert moet een hele goede dag hebben).
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:48 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Volgens mij zijn Gesink en VDB behoorlijk aan elkaar gewaagd in het tijdrijden, VDB heeft vooral zijn reputatie mee omdat hij een decennium geleden wereldkampioen tijdrijden bij de junioren werd. Overigens rijdt Rodriguez dit seizoen ook wel goede tijdritten, van hetzelfde niveau als die twee. Maar het zou me niet verbazen dat die bonus van een minuut die VDB nu heeft uiteindelijk veel belangrijker zal zijn dan de tijdritverschillen tussen de heren.
Vino zelf bedoel je? Ok, zit wat in.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:44 schreef knep het volgende:
[..]
Mwah, dan was er toch wel een ander explosief figuur gaan rijden niet?
Het betekent niet dat het automatisch een toptijdrijder is, maar wel dat hij beter moet kunnen dat wat hij nu doet, zelfs als hij is omgevormd naar klimmer. Het is ondertussen bijna een zwakte geworden, dat mag nooit.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
WK tijdrijden bij de junioren zegt ook niet heel veel.
Vorige week hoorde ik een commentator (of studiogast) zeggen dat zowel Gesink als VDB deze winter eens aan hun positie op de tijdritfiets moeten sleutelen, daar zou nog veel winst te halen zijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het betekent niet dat het automatisch een toptijdrijder is, maar wel dat hij beter moet kunnen dat wat hij nu doet, zelfs als hij is ongevormd door trainer. Het is ondertussen bijna een zwakte geworden, dat mag nooit.
Heeft Gesink al niet eens (afgelopen winter, of de winter ervoor) flink getest met zijn tijdrithouding? Ik meen me een reportage van de NOS daarover te herinneren.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vorige week hoorde ik een commentator (of studiogast) zeggen dat zowel Gesink als VDB deze winter eens aan hun positie op de tijdritfiets moeten sleutelen, daar zou nog veel winst te halen zijn.
Ja, vandaag is toch duidelijk geworden dat de verschillen al redelijk vast liggen. Contador en Schleck steken er boven uit, de rest is niet bij machte om echt grote verschillen te maken.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:15 schreef Ereinion het volgende:
Eigenlijk is de Tour wel tamelijk overzichtelijk geworden.
Schleck en Contador vechten voor plek 1.
Menchov en Sanchez voor plek 3.
VDB, Gesink, Rodriguez en Leipheimer voor plek 5.
En eigenlijk zie ik plek 1 al vastliggen, tenzij Contador nog een plotseling inzinking gaat krijgen, maar dan kan je wel van alles gaan speculeren.
1,5 minuut? Misschien 2 minuten, het is toch een lange tijdrit. Maar het is ook afhankelijk van de prestaties van Schleck. Daarnaast moet het een beetje droog zijn, bij regen kun je het sowieso al vergeten.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:21 schreef farscapevr8 het volgende:
als mencov een toptijdrit rijd hoeveel kan ie dan pakken op schleck?
een houding testen is 1, een houding kunnen houden tijdens een tijdrit van 50 kilometer na 3 weken koers is weer wat andersquote:Op zondag 18 juli 2010 17:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heeft Gesink al niet eens (afgelopen winter, of de winter ervoor) flink getest met zijn tijdrithouding? Ik meen me een reportage van de NOS daarover te herinneren.
Morgen.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:26 schreef maril het volgende:
[..]
Die zie ik eerder dinsdag zijn slag slaan.
In de proloog heeft hij zich er ook niet aangehouden. Al is de laatste tijdrit wel heel vlak, volgens mij kun je er dan makkelijker aanhouden.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:26 schreef franklop het volgende:
[..]
een houding testen is 1, een houding kunnen houden tijdens een tijdrit van 50 kilometer na 3 weken koers is weer wat anders
Dat dacht ik toen niet. Of tenminste: ik was er allerminst van overtuigd en schatte de kans van Sastre op ongeveer 50/50. En ik was niet de enige hier.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Overigens denk ik dat Schleck best een goeie tijdrit kan gaan rijden. Twee jaar geleden dacht ook iedereen dat Evans Sastre nog wel voorbij zou steken.
Zou kunnen maar het heeft hem niet geholpen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heeft Gesink al niet eens (afgelopen winter, of de winter ervoor) flink getest met zijn tijdrithouding? Ik meen me een reportage van de NOS daarover te herinneren.
we moeten nog drie dagen!quote:Op zondag 18 juli 2010 19:19 schreef Beregd het volgende:
ja, samsan is voor mij ook de verrassing van deze tour, nooit gedacht dat die de derde beste zou zijn
Hij heeft zijn slechte dag nog niet gehad, maar tot nu toe is hij de verrassing.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:19 schreef Beregd het volgende:
ja, samsan is voor mij ook de verrassing van deze tour, nooit gedacht dat die de derde beste zou zijn
quote:Op zondag 18 juli 2010 19:33 schreef Quyxz_ het volgende:
Toch wel een interessante etappe vandaag. Was leuk om te kijken. De krachtsverhoudingen werden mooi zichtbaar.
Verder vraag ik me nog af waarom jullie Jurgen af en toe afkorten met VDB2. Wie zou dan nummer 1 moeten zijn?
Zou leuk zijn, op de Tourmalet. En dat Menchov dan toch nog de tour wintquote:Op zondag 18 juli 2010 19:31 schreef JohnDDD het volgende:
Ik hoop zo dat Contador een slechte dag krijgt, en het liefst Schleck ook, dan krijgen we een spannende tijdrit met 4 kanshebbers
Zoals het er nu naar uit ziet is het een schijngevecht om plaats 1, want Schleck zal ergens nog minimaal anderhalve minuut moeten pakken met het oog op de tijdrit.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:15 schreef Ereinion het volgende:
Eigenlijk is de Tour wel tamelijk overzichtelijk geworden.
Schleck en Contador vechten voor plek 1.
Menchov en Sanchez voor plek 3.
VDB, Gesink, Rodriguez en Leipheimer voor plek 5.
En eigenlijk zie ik plek 1 al vastliggen, tenzij Contador nog een plotseling inzinking gaat krijgen, maar dan kan je wel van alles gaan speculeren.
Tja, was een goede renner, maar die is toch niet echt relevant meer...quote:Op zondag 18 juli 2010 19:34 schreef knep het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frank_Vandenbroucke_(wielrenner)
RIP
VDB was een held voor velen en ik denk dat hij nog lang herinnert zal worden.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:39 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Tja, was een goede renner, maar die is toch niet echt relevant meer...
Achja, als jullie uit respect ofzo het 2tje willen gebruiken moeten jullie dat zeker blijven doen!
Tja is meer een soort gewoonte geworden, als je het in algemeen over wielrennen hebt en dan VDB gebruikt dan kan het voor verwarring zorgen. Nu in de tour uiteraard niet.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:39 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Tja, was een goede renner, maar die is toch niet echt relevant meer...
Achja, als jullie uit respect ofzo het 2tje willen gebruiken moeten jullie dat zeker blijven doen!
Ik denk dat Gesink idd beter uit de voeten komt op de lange cols. Morgen zit er wel een afdaling naar de finish toe, da's wel in het voordeel van VDB. Zullen ze onderaan wel weer samen zijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:38 schreef aesop het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uit ziet is het een schijngevecht om plaats 1, want Schleck zal ergens nog minimaal anderhalve minuut moeten pakken met het oog op de tijdrit.
PLek 2 daarentegen ligt voor het oprapen. Menchov kan zomaar 2 minuten pakken in de afsluitende tijdrit én na vandaag moet hij ook beseffen dat Schleck hem niet als bedreiging ziet. Of liever: die is alleen maar met Contador bezig. Als Menchov ergens nog een half minuutje kan sprokkelen zie ik het nog wle gebeuren ook.
Gesink maakt nog een minieme kans op plek 4. ZIjn geluk is dat alle laatste cols nu HC zijn, en dat is meer zijn terrein. Hopen op een mindere dag van Sanchez. VDB rijdt sterk maar de veel lichtere tred van Gesink doet mij verwachten dat hij die nog wel gaat lossen op die lange zware cols.
Het is altijd lastig te voorspellen, de grootste verschillen tot nu toe waren in de tweede alpenrit. Die had ook een afdaling op het eind. Ik verwacht morgen nog wel verschillen, als Sanchez er op de top nog goed voor staat dan zal hij het morgen wel proberen.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat Gesink idd beter uit de voeten komt op de lange cols. Morgen zit er wel een afdaling naar de finish toe, da's wel in het voordeel van VDB. Zullen ze onderaan wel weer samen zijn.
Sanchez zie ik morgen wel wat tijd pakken op de rest.
Waarschijnlijk komen er vooral donderdag nog wat flinke tijdsverschillen.
En de laatste kilometer is de steilste van de hele klimquote:Op zondag 18 juli 2010 19:42 schreef knep het volgende:
Inderdaad, op de Tourmalet moet het gaan gebeuren.
Hij is ook vrij lang, dus ideaal voor Gesink zou je zeggen ja. Maar ik ben bang dat Contador ook nog een rit wil gaan winnen, dan zou het lastig worden voor Gesink.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En de laatste kilometer is de steilste van de hele klim
En de eerste kilometers niet al te steil, met een lange aanloop vals plat van te voren nog. Vrij goed voor Gesink, zou ik zeggen
Ik doelde eigenlijk vooral erop dat 'ie daar tijd kan pakken op VDB en Leipheimer wat verder kan terugslaan.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij is ook vrij lang, dus ideaal voor Gesink zou je zeggen ja. Maar ik ben bang dat Contador ook nog een rit wil gaan winnen, dan zou het lastig worden voor Gesink.
Ja, dat is waar. Misschien dat hij zelfs Sanchez nog voor bij kan gaan, als die een slechte dag heeft. Dan moet er een top 5 in kunnen zitten. Maar dat is voorlopig allemaal speculatie nog.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk vooral erop dat 'ie daar tijd kan pakken op VDB en Leipheimer wat verder kan terugslaan.
Naar wat ik gezien heb vandaag denk ik niet dat Sánchez z'n 3de plek wil afstaan, ik denk dat je nu gewoon de beste renners in de top 6 hebt. Wellicht dat Van den Broeck nog een mindere dag krijgt, of dat Gesink weer moet lossen aan het begin en de groep voor hem niet stil valt dan komt hij niet meer terug zoals vandaag wel mogelijk was.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Misschien dat hij zelfs Sanchez nog voor bij kan gaan, als die een slechte dag heeft. Dan moet er een top 5 in kunnen zitten. Maar dat is voorlopig allemaal speculatie nog.
Ik ben meer bang dat hij weer door een lullige valpartij terrein gaat verliezen. Gesink lijkt me niet iemand die de derde week fysiek slechter wordt t.o.v. de concurrentie, eerder sterker. Zijn herstellingsvermogen is heel goed, als je ziet hoe afgepeigerd hij altijd over de finish komt.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:03 schreef Ericr het volgende:
Ik hoop het niet maar Gesink kan natuurlijk ook nog een terugval krijgen. Nu heeft hij wel al een Vuelta uitgereden zonder makke maar in feite is de komende week voor hem onontgonnen terrein. De rest van de top 10 heeft meer ervaring met etappekoersen over 3 weken.
Nou ja, je weet niet wat Gesink had gedaan als hij niet gewond was geraakt tijdens die Vuelta. Het schijnt wel dat Gesink juist moet groeien in de koers though.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:03 schreef Ericr het volgende:
Ik hoop het niet maar Gesink kan natuurlijk ook nog een terugval krijgen. Nu heeft hij wel al een Vuelta uitgereden zonder makke maar in feite is de komende week voor hem onontgonnen terrein. De rest van de top 10 heeft meer ervaring met etappekoersen over 3 weken.
Sanchez heeft tot nu toe altijd wel een slechte dag in een grote ronde, maar voorlopig lijkt het daar inderdaad nog niet op. Daarnaast moeten we Leipheimer nog niet afvlakken, daar heeft Gesink nog geen veilige marge op.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Naar wat ik gezien heb vandaag denk ik niet dat Sánchez z'n 3de plek wil afstaan, ik denk dat je nu gewoon de beste renners in de top 6 hebt. Wellicht dat Van den Broeck nog een mindere dag krijgt, of dat Gesink weer moet lossen aan het begin en de groep voor hem niet stil valt dan komt hij niet meer terug zoals vandaag wel mogelijk was.
Denk 't ook.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ben meer bang dat hij weer door een lullige valpartij terrein gaat verliezen. Gesink lijkt me niet iemand die de derde week fysiek slechter wordt t.o.v. de concurrentie, eerder sterker. Zijn herstellingsvermogen is heel goed, als je ziet hoe afgepeigerd hij altijd over de finish komt.
Die zakt er donderdag wel weer doorheen. Morgen kan Gesink daar misschien ook nog wat tijd op pakken.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sanchez heeft tot nu toe altijd wel een slechte dag in een grote ronde, maar voorlopig lijkt het daar inderdaad nog niet op. Daarnaast moeten we Leipheimer nog niet afvlakken, daar heeft Gesink nog geen veilige marge op.
Het zal toch wel een stuk minder snel zijn, dat is althans de algemene tendens van de laatste jaren. Er werd vandaag ook niet en bloc gereden.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:23 schreef JohnDDD het volgende:
De laatste beklimming werd in 2005 door Armstrong genomen in 21 minuten en 34 seconden (Armstrong was toen de beste der favorieten). Dat is vanaf het moment dat ze de bocht om draaien de klim op.
Weet iemand hoelang Menchov er vandaag over gedaan heeft? Ben wel benieuwd om te zien hoe die tijden overeenkomen.
Riblon heeft maar iets meer dan 2 minuten verloren tijdens de klim op Menchov.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoeveel hadden ze aan de voet? Ik denk dat zelfs Riblon niet eens zoveel trager was dan Menchov en Sanchez.
Volgens mijn berekeningen aan de hand van de topics hier, zijn ze op 16:34 de klim opgegaan en waren ze op 17:01 aan de finish (excuses voor eerdere verwarring, ik bedoel dus van onderaan tot aan de finish, niet de top van de klim die 1km voor de finish ligt). 26-27 minuten dus. Ik kan moeilijk vaststellen of de begintijd Riblon is of het peloton. Zal later als ik de uitzending ergens vind alles nakijken, dan is het beter vast te stellen hoelang het was, het was in elk geval langer 2-3 minuten langer dan in 2005 zo te zien.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het zal toch wel een stuk minder snel zijn, dat is althans de algemene tendens van de laatste jaren. Er werd vandaag ook niet en bloc gereden.
De Tourmalet zit op 113,5km van de finish a.s dinsdag, daarna komt nog de Aubisque 47,5km voor de finish. Het zal mij verbazen als het daar dus gaat gebeuren, wellicht weer een aanvaller die deze etappe wint.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:42 schreef knep het volgende:
Inderdaad, op de Tourmalet moet het gaan gebeuren.
Ze doen 'm twee keer. Dinsdag vanaf St. Marie de Campan, donderdag vanaf Luz. st. Saveur.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:46 schreef Nober het volgende:
[..]
De Tourmalet zit op 113,5km van de finish a.s dinsdag, daarna komt nog de Aubisque 47,5km voor de finish. Het zal mij verbazen als het daar dus gaat gebeuren, wellicht weer een aanvaller die deze etappe wint.
Morgen twee cols van 2de categorie en de top van de Port de Bales is op 21,5km van de streep, kansen voor S. Sánchez.
Ik zie nu dat de aankomst a.s donderdag op de Tourmalet is, zijn er twee van of komen ze er twee keer over dit jaar?
Menchov is volgens mij niet iemand die een aanval lang kan volhouden, vandaag viel hij op een gegeven moment ook stil en kon Sanchez terugkomen. Ik denk dat de derde plek het hoogst haalbare is.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:56 schreef Ericr het volgende:
Menchov kan ook wel aanvallen, maar vaak genoeg ging het ook mis. Even aanvallen en dan er doorheen zakken of op de bakkes gaan.
Menchov maakte een vrij sterke indruk en zou op de Tourmalet wel eens kunnen stunten, wat het dan wel lastiger maakt voor Gesink om wat te doen.
Naar Morzine-Avoriaz was Andy Schleck 7 seconden langzamer dan Joop Zoetemelk in 1977quote:Op zondag 18 juli 2010 20:23 schreef JohnDDD het volgende:
De laatste beklimming werd in 2005 door Armstrong genomen in 21 minuten en 34 seconden (Armstrong was toen de beste der favorieten). Dat is vanaf het moment dat ze de bocht om draaien de klim op.
Weet iemand hoelang Menchov er vandaag over gedaan heeft? Ben wel benieuwd om te zien hoe die tijden overeenkomen.
quote:Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Naar Morzine-Avoriaz was Andy Schleck 7 seconden langzamer dan Joop Zoetemelk in 1977Dat was dan wel een klimtijdrit, maar toch.
In de Alpen liet deze Tour hetzelfde beeld zien als we in de Giro zagen, tijdens en klimprestaties die duidelijk lager zijn dan wat er 10, of zelfs 5 jaar geleden geleverd werd. Het ziet er naar uit dat de opschoning van het peloton eindelijk eens wat gaat opleveren. Het zou dus zeker geen verrassing zijn als de beklimming van Ax-3 Domaines een stuk trager was dan in het verleden.
Wanneer is de tijdrit?quote:Op zondag 18 juli 2010 19:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie Menchov echt geen 2 minuten winnen op Schleck in die tijdrit, dat hij eerst maar zorgt dat hij Sanchez voorbij raakt, die heeft al slottijdritten in grote rondes gewonnen en daar renners als Evans en Menchov zelf geklopt.
Sanchez bleef ook lang hangen. Die kwam volgens mij pas in de laatste paar honderd (vlakkere) meters van de klim of misschien zelfs daarna terug.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Menchov is volgens mij niet iemand die een aanval lang kan volhouden, vandaag viel hij op een gegeven moment ook stil en kon Sanchez terugkomen. Ik denk dat de derde plek het hoogst haalbare is.
Gewoon tesamen, elkaar aflossend.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:56 schreef Ericr het volgende:
Menchov kan ook wel aanvallen, maar vaak genoeg ging het ook mis. Even aanvallen en dan er doorheen zakken of op de bakkes gaan.
Menchov maakte een vrij sterke indruk en zou op de Tourmalet wel eens kunnen stunten, wat het dan wel lastiger maakt voor Gesink om wat te doen.
Hier is meer te vinden, ze zullen over een week of zo wel met de tijden en wattages van de Pyreneeën komen. Op Wikipedia staan veel tijden van de Alpe D'Huez, maar ik weet niet of die allemaal vanaf hetzelfde punt gemeten zijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:15 schreef JohnDDD het volgende:
[..]Interessant. Zijn er nog meer tijden bekend? Joop zat overigens natuurlijk ook zwaar aan de bloeddoping, dat mocht toen nog, en dat kwam toch gewoon in de krant. Dat krantenberichtje heeft hier een paar jaar terug nog wel gestaan herinner ik me.
Overigens zou ik wel eens een vergelijking willen zien. 2001-2003-2005-2010 van Ax-3-Domaines en ook Alpe d'Huez is natuurlijk interessant.
quote:Op zondag 18 juli 2010 21:41 schreef JohnDDD het volgende:
Ereinion, er stond hier een aantal jaren een krantenberichtje over Zoetemelk getiteld "Vers bloed voor Joop!" waarin werd gezegd dat Joop moe was en daarom op de rustdag een homologe bloedtransfusie had ondergaan om zijn bloed weer wat beter te maken met het oog op de komende bergritten
Dat dus, of het waar is vraag ik me af. De Belgen hadden nou niet echt een positief beeld van Joop.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het Belgische blad Humo kwam in hun reportagereeks rond 30 jaar na de Tourzege van Van Impe een opvallend artikeltje in Het Laatste Nieuws van midden de Tour '76 tegen :
"Weer nieuw bloed voor Zoetemelk"
Op de rustdag in Port Barcares, staat er, had Joop Zoetemelk vers bloed gekregen. Enkele weken eerder had de Parijse prof die de Nederlander begeleidde te weinig rode bloedlichaampjes in diens bloed aangestroffen. Nog voor de Tourstart had de Nederlander bloed ingespoten gekregen, rijk aan rode bloedlichaampjes. Joop zelf zei daarover: 'Daardoor heb ik een merkelijk betere conditie gekregen.' Op de rustdag was de prof er weer met nieuw bloed voor Zoetemelk. Mocht het nodig blijken zal de prof de behandeling voor het einde van de Tour nog eens herhalen.
Als je dat NU leest ...
Bedankt, gaaf.quote:
Als Contador zo blij was met die 31 seconden, had 'ie vandaag niet een paar keer geprobeerd aan te vallen.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:48 schreef Nober het volgende:
Ik denk eigenlijk dat er niet veel gaat gebeuren, Contador vind die 31 seconden op Schleck prima en Schleck kan niet wegrijden bij Contador. Dus zal Schleck zijn beste tijdrit ooit moeten gaan rijden om Contador van z'n 3de Tourwinst af te houden.
Dat lijkt me ook.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:52 schreef Ericr het volgende:
Schleck mist een goede ploeg, dat kan hem opbreken. Dat gekloot tussen hem en Contador is leuk als schouwspel. Maar als je vergeet je tegenstanders meer tijd aan te lappen omdat je denkt dat Contador de enige concurrent is kan je wel eens goed voor de bijl gaan. 1 mindere dag en je bent en het geel kwijt en misschien ook nog het podium in Parijs. Hij zal in ieder geval geen ploeg hebben die straks gaten voor hem kan dichten, hij mag alles zelf doen als het even minder gaat.
Astana maar ook Rabo zouden gebruik moeten maken van dat gerommel van Schleck. Een reepje halen bij de wagens en knallen maar, er is nu geen Cancellara bij die even de boel stil legt.
Alsof de Belgische wielrenners geen doping hebben gebruikt, zelfs Merkcx (of moeten ik zeggen vooral?). In die jaren was dat gewoon zo en zelfs nu nog, maar ik denk wel dat het de laatste 2-3 jaar steeds eerlijker is verlopen. De pakkans is behoorlijk toegenomen zie de recent betrapte renners, zelfs T. Dekker werd jaren later ineens geschorst (voor een test in 2007-2008).quote:Op zondag 18 juli 2010 21:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
[..]
Dat dus, of het waar is vraag ik me af. De Belgen hadden nou niet echt een positief beeld van Joop.
Dat Landis verhaal kan idd nog een flink staartje krijgen als er meer ex-ploegmaats van Armstrong een boekje open doen.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Alsof de Belgische wielrenners geen doping hebben gebruikt, zelfs Merkcx (of moeten ik zeggen vooral?). In die jaren was dat gewoon zo en zelfs nu nog, maar ik denk wel dat het de laatste 2-3 jaar steeds eerlijker is verlopen. De pakkans is behoorlijk toegenomen zie de recent betrapte renners, zelfs T. Dekker werd jaren later ineens geschorst (voor een test in 2007-2008).
Ik vrees dan ook dat menig held Lance Armstrong alsnog doping zal toe moeten geven, Landis zegt dit niet als het niet zo is. Ook al ontkende hij zijn eigen dopinggebruik, nu wil die rechtvaardigheid door oude teamgenoten ook aan de schandpaal te krijgen.
De afkeer van Zoetemelk had dan ook helemaal niets met doping te maken.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Alsof de Belgische wielrenners geen doping hebben gebruikt, zelfs Merkcx (of moeten ik zeggen vooral?).
Menchov leek eerder beter dan slechter. Nu kon 'ie mee met Contador en Schleck. Op de Madeleine was daar geen sprake van. Nu was dat ook wel een wat lastiger rit.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:08 schreef Steven184 het volgende:
De Jongh kwam trouwens met het verhaal vorige week dat hij had gehoord dat Menchov al slechter begon te worden. En normaal wordt Menchov vaak ook wel iets slechter in de derde week, maar vandaag was er nog weinig van te merken. Terwijl normaal dit soort klimmen, net als Alpe D'Huez voor hem niet de beste prestaties opleveren.
Inderdaad, dus ik ben benieuwd hoe hij de rest van de Pyreneeën door komt. Want anders was het toch quasi-interessant doen van de Jongh. Zeker als je eigen kopman een stuk slechter presteert dan vorig jaar.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Menchov leek eerder beter dan slechter. Nu kon 'ie mee met Contador en Schleck. Op de Madeleine was daar geen sprake van. Nu was dat ook wel een wat lastiger rit.
Nee hij was de wieltjeszuiger, terwijl Joop toch regelmatig waar hij kon in de aanval trok. Probleem was dat hij twee van de grootste Tourlegendes aller tijden in zijn tijd meemaakte, Merckx en daarna Hinault. Tegen die mannen was hij gewoon niet opgewassen. Blijft staan dat Joop dus wel aanviel maar ten onrechte werd neergezet als een wieltjeszuiger en een soort voorloper was van Leipheimer. Joop was eerder een Evans maar dan wel een Evans die grote ronden won en net zoals Evans in de aanval trok als het mogelijk was.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De afkeer van Zoetemelk had dan ook helemaal niets met doping te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |