Menchov is volgens mij niet iemand die een aanval lang kan volhouden, vandaag viel hij op een gegeven moment ook stil en kon Sanchez terugkomen. Ik denk dat de derde plek het hoogst haalbare is.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:56 schreef Ericr het volgende:
Menchov kan ook wel aanvallen, maar vaak genoeg ging het ook mis. Even aanvallen en dan er doorheen zakken of op de bakkes gaan.
Menchov maakte een vrij sterke indruk en zou op de Tourmalet wel eens kunnen stunten, wat het dan wel lastiger maakt voor Gesink om wat te doen.
Naar Morzine-Avoriaz was Andy Schleck 7 seconden langzamer dan Joop Zoetemelk in 1977quote:Op zondag 18 juli 2010 20:23 schreef JohnDDD het volgende:
De laatste beklimming werd in 2005 door Armstrong genomen in 21 minuten en 34 seconden (Armstrong was toen de beste der favorieten). Dat is vanaf het moment dat ze de bocht om draaien de klim op.
Weet iemand hoelang Menchov er vandaag over gedaan heeft? Ben wel benieuwd om te zien hoe die tijden overeenkomen.
quote:Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Naar Morzine-Avoriaz was Andy Schleck 7 seconden langzamer dan Joop Zoetemelk in 1977Dat was dan wel een klimtijdrit, maar toch.
In de Alpen liet deze Tour hetzelfde beeld zien als we in de Giro zagen, tijdens en klimprestaties die duidelijk lager zijn dan wat er 10, of zelfs 5 jaar geleden geleverd werd. Het ziet er naar uit dat de opschoning van het peloton eindelijk eens wat gaat opleveren. Het zou dus zeker geen verrassing zijn als de beklimming van Ax-3 Domaines een stuk trager was dan in het verleden.
Wanneer is de tijdrit?quote:Op zondag 18 juli 2010 19:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie Menchov echt geen 2 minuten winnen op Schleck in die tijdrit, dat hij eerst maar zorgt dat hij Sanchez voorbij raakt, die heeft al slottijdritten in grote rondes gewonnen en daar renners als Evans en Menchov zelf geklopt.
Sanchez bleef ook lang hangen. Die kwam volgens mij pas in de laatste paar honderd (vlakkere) meters van de klim of misschien zelfs daarna terug.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Menchov is volgens mij niet iemand die een aanval lang kan volhouden, vandaag viel hij op een gegeven moment ook stil en kon Sanchez terugkomen. Ik denk dat de derde plek het hoogst haalbare is.
Gewoon tesamen, elkaar aflossend.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:56 schreef Ericr het volgende:
Menchov kan ook wel aanvallen, maar vaak genoeg ging het ook mis. Even aanvallen en dan er doorheen zakken of op de bakkes gaan.
Menchov maakte een vrij sterke indruk en zou op de Tourmalet wel eens kunnen stunten, wat het dan wel lastiger maakt voor Gesink om wat te doen.
Hier is meer te vinden, ze zullen over een week of zo wel met de tijden en wattages van de Pyreneeën komen. Op Wikipedia staan veel tijden van de Alpe D'Huez, maar ik weet niet of die allemaal vanaf hetzelfde punt gemeten zijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:15 schreef JohnDDD het volgende:
[..]Interessant. Zijn er nog meer tijden bekend? Joop zat overigens natuurlijk ook zwaar aan de bloeddoping, dat mocht toen nog, en dat kwam toch gewoon in de krant. Dat krantenberichtje heeft hier een paar jaar terug nog wel gestaan herinner ik me.
Overigens zou ik wel eens een vergelijking willen zien. 2001-2003-2005-2010 van Ax-3-Domaines en ook Alpe d'Huez is natuurlijk interessant.
quote:Op zondag 18 juli 2010 21:41 schreef JohnDDD het volgende:
Ereinion, er stond hier een aantal jaren een krantenberichtje over Zoetemelk getiteld "Vers bloed voor Joop!" waarin werd gezegd dat Joop moe was en daarom op de rustdag een homologe bloedtransfusie had ondergaan om zijn bloed weer wat beter te maken met het oog op de komende bergritten
Dat dus, of het waar is vraag ik me af. De Belgen hadden nou niet echt een positief beeld van Joop.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het Belgische blad Humo kwam in hun reportagereeks rond 30 jaar na de Tourzege van Van Impe een opvallend artikeltje in Het Laatste Nieuws van midden de Tour '76 tegen :
"Weer nieuw bloed voor Zoetemelk"
Op de rustdag in Port Barcares, staat er, had Joop Zoetemelk vers bloed gekregen. Enkele weken eerder had de Parijse prof die de Nederlander begeleidde te weinig rode bloedlichaampjes in diens bloed aangestroffen. Nog voor de Tourstart had de Nederlander bloed ingespoten gekregen, rijk aan rode bloedlichaampjes. Joop zelf zei daarover: 'Daardoor heb ik een merkelijk betere conditie gekregen.' Op de rustdag was de prof er weer met nieuw bloed voor Zoetemelk. Mocht het nodig blijken zal de prof de behandeling voor het einde van de Tour nog eens herhalen.
Als je dat NU leest ...
Bedankt, gaaf.quote:
Als Contador zo blij was met die 31 seconden, had 'ie vandaag niet een paar keer geprobeerd aan te vallen.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:48 schreef Nober het volgende:
Ik denk eigenlijk dat er niet veel gaat gebeuren, Contador vind die 31 seconden op Schleck prima en Schleck kan niet wegrijden bij Contador. Dus zal Schleck zijn beste tijdrit ooit moeten gaan rijden om Contador van z'n 3de Tourwinst af te houden.
Dat lijkt me ook.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:52 schreef Ericr het volgende:
Schleck mist een goede ploeg, dat kan hem opbreken. Dat gekloot tussen hem en Contador is leuk als schouwspel. Maar als je vergeet je tegenstanders meer tijd aan te lappen omdat je denkt dat Contador de enige concurrent is kan je wel eens goed voor de bijl gaan. 1 mindere dag en je bent en het geel kwijt en misschien ook nog het podium in Parijs. Hij zal in ieder geval geen ploeg hebben die straks gaten voor hem kan dichten, hij mag alles zelf doen als het even minder gaat.
Astana maar ook Rabo zouden gebruik moeten maken van dat gerommel van Schleck. Een reepje halen bij de wagens en knallen maar, er is nu geen Cancellara bij die even de boel stil legt.
Alsof de Belgische wielrenners geen doping hebben gebruikt, zelfs Merkcx (of moeten ik zeggen vooral?). In die jaren was dat gewoon zo en zelfs nu nog, maar ik denk wel dat het de laatste 2-3 jaar steeds eerlijker is verlopen. De pakkans is behoorlijk toegenomen zie de recent betrapte renners, zelfs T. Dekker werd jaren later ineens geschorst (voor een test in 2007-2008).quote:Op zondag 18 juli 2010 21:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
[..]
Dat dus, of het waar is vraag ik me af. De Belgen hadden nou niet echt een positief beeld van Joop.
Dat Landis verhaal kan idd nog een flink staartje krijgen als er meer ex-ploegmaats van Armstrong een boekje open doen.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Alsof de Belgische wielrenners geen doping hebben gebruikt, zelfs Merkcx (of moeten ik zeggen vooral?). In die jaren was dat gewoon zo en zelfs nu nog, maar ik denk wel dat het de laatste 2-3 jaar steeds eerlijker is verlopen. De pakkans is behoorlijk toegenomen zie de recent betrapte renners, zelfs T. Dekker werd jaren later ineens geschorst (voor een test in 2007-2008).
Ik vrees dan ook dat menig held Lance Armstrong alsnog doping zal toe moeten geven, Landis zegt dit niet als het niet zo is. Ook al ontkende hij zijn eigen dopinggebruik, nu wil die rechtvaardigheid door oude teamgenoten ook aan de schandpaal te krijgen.
De afkeer van Zoetemelk had dan ook helemaal niets met doping te maken.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Alsof de Belgische wielrenners geen doping hebben gebruikt, zelfs Merkcx (of moeten ik zeggen vooral?).
Menchov leek eerder beter dan slechter. Nu kon 'ie mee met Contador en Schleck. Op de Madeleine was daar geen sprake van. Nu was dat ook wel een wat lastiger rit.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:08 schreef Steven184 het volgende:
De Jongh kwam trouwens met het verhaal vorige week dat hij had gehoord dat Menchov al slechter begon te worden. En normaal wordt Menchov vaak ook wel iets slechter in de derde week, maar vandaag was er nog weinig van te merken. Terwijl normaal dit soort klimmen, net als Alpe D'Huez voor hem niet de beste prestaties opleveren.
Inderdaad, dus ik ben benieuwd hoe hij de rest van de Pyreneeën door komt. Want anders was het toch quasi-interessant doen van de Jongh. Zeker als je eigen kopman een stuk slechter presteert dan vorig jaar.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Menchov leek eerder beter dan slechter. Nu kon 'ie mee met Contador en Schleck. Op de Madeleine was daar geen sprake van. Nu was dat ook wel een wat lastiger rit.
Nee hij was de wieltjeszuiger, terwijl Joop toch regelmatig waar hij kon in de aanval trok. Probleem was dat hij twee van de grootste Tourlegendes aller tijden in zijn tijd meemaakte, Merckx en daarna Hinault. Tegen die mannen was hij gewoon niet opgewassen. Blijft staan dat Joop dus wel aanviel maar ten onrechte werd neergezet als een wieltjeszuiger en een soort voorloper was van Leipheimer. Joop was eerder een Evans maar dan wel een Evans die grote ronden won en net zoals Evans in de aanval trok als het mogelijk was.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De afkeer van Zoetemelk had dan ook helemaal niets met doping te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |