abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2010 @ 17:36:16 #201
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84203792
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:33 schreef KoningKlabanus het volgende:

[..]

Onzin. Riblon is beter dan al die mannen.
Dat betwijfel ik.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 18 juli 2010 @ 17:36:54 #202
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_84203809
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:36 schreef Pedroso het volgende:
6e plaats voor Gesink het hoogst haalbare denk ik.
Hij moet nog bijna 2,5 minuut pakken op VDB (er vanuit gaande dat die 1,5 minuut sneller is met de tijdrit), dat zie ik hem nog niet doen.
Wel een fantastisch debuut overigens, niets mis met een 6e plaats om te beginnen.
Nu nog een ritoverwinning op de Tourmalet en het is helemaal geslaagd.
Het is niet z'n debuut hè, al kun je de Tou van vorig jaar niet echt tellen.
sig verwijderd door FA
  zondag 18 juli 2010 @ 17:36:58 #203
11102 knep
Mountainfreak
pi_84203811
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk dat 'ie vandaag niet bij machte was om Contador eraf te rijden en dat 'ie ook zeker niet wilde dat Contador 'm verraste.
Hij zei net op Sporza dat hij alleen maar volgen in zijn hoofd had geprent en verder energie sparen .
pi_84203819
quote:
Hij moet nog bijna 2,5 minuut pakken op VDB (er vanuit gaande dat die 1,5 minuut sneller is met de tijdrit), dat zie ik hem nog niet doen.
Wel een fantastisch debuut overigens, niets mis met een 6e plaats om te beginnen.
Nu nog een ritoverwinning op de Tourmalet en het is helemaal geslaagd.
Gesink is ook nog een paar jaar jonger dan VDB, dus misschien nog meer mogelijkheden om te verbeteren in de toekomst.
  zondag 18 juli 2010 @ 17:37:15 #205
194695 franklop
Fran knock
pi_84203821
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:36 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Schrijf Sammie Sanchez maar op
Als ie bergop gelost wordt is ie er nog niet hoor... na de madalaine kwam hij er ook niet meer bij
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 18 juli 2010 @ 17:37:37 #206
67640 SaintOfKillers
pi_84203828
quote:
Zoveel beter gaat die niet zijn in de tijdrit, ik denk dat ze in elkaars buurt zitten, misschien half minuutje in 't voordeel van VDB2, maar dan houdt het wel op.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_84203843
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:10 schreef franklop het volgende:
Gesink wilde dus aanvallen op de eerste klim, maar wilde zich sparen
Achteraf gezien had 'ie misschien toch beter kunnen aanvallen.
Schleck en Contador hadden er niet achter gereden. Waarschijnlijk was VDB wel meegegaan. Was een leuk duo geweest
  zondag 18 juli 2010 @ 17:38:28 #208
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84203847
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:37 schreef franklop het volgende:

[..]

Als ie bergop gelost wordt is ie er nog niet hoor... na de madalaine kwam hij er ook niet meer bij
VDB daalde toen sterk
pi_84203861
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:37 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zoveel beter gaat die niet zijn in de tijdrit, ik denk dat ze in elkaars buurt zitten, misschien half minuutje in 't voordeel van VDB2, maar dan houdt het wel op.
Lijkt me ook. Volgens mij zijn die redelijk aan elkaar gewaagd.
pi_84203890
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:35 schreef sjeeledrees het volgende:

[..]

ja, daag! vandaag misschien. Die gozer is 29 en heeft nog nooit een aansprekende koers gewonnen. Laat staan een berg etappe in de tour.
Mooie scorebordjournalistiek. Op dit terrein is Riblon gewoon beter dan die mannen.
pi_84203899
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:06 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Hoe ging het?
Ja goed.
Had je mee willen gaan met Menchov en Sanchez?
Dat zeg ik net.
Wat is je conclusie na vandaag
Dat ik nog steeds vijfde sta.

En dan nog korter dan ik t hier opschrijf
Komt omdat hij net daarvoor al had uitgelegd waar hij mee bezig was (de vijfde plek) en hoe hij tegen de etappe aankeek. Die vragen waren dus nogal overbodig.
pi_84203915
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Achteraf gezien had 'ie misschien toch beter kunnen aanvallen.
Schleck en Contador hadden er niet achter gereden. Waarschijnlijk was VDB wel meegegaan. Was een leuk duo geweest
Ik denk dat de mannen op dat moment wel gereageerd hadden. Hij had het beter kunnen doen om Vino kwijt te raken. Die zat er nu aan het begin van de laatste klim erbij, en kon Gesink er op dat moment af poefen. Zonder Vino zou dat niet gebeuren en had hij er wat relaxter kunnen zitten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84203950
Vino had het gewoon dichtgereden in de afdaling. Zo goed daalt Gesink niet.
- verwijderd door admin -
pi_84203980
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:41 schreef groenen het volgende:
Vino had het gewoon dichtgereden in de afdaling. Zo goed daalt Gesink niet.
Vino is ook niet zo'n hele goede daler.
pi_84204014
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Lijkt me ook. Volgens mij zijn die redelijk aan elkaar gewaagd.
Volgens de Cauwer is is VDB veel beter in het tijdrijden, hij schat hem nogal hoog in.
Ik heb VDB een aantal jaar geleden wel goede tijdritten zien rijden maar de laatste jaren is ie daar een stuk minder in geworden. Zal wel met z'n klimmersbenen te maken hebben.
Wel nog beter dan Gesink (of Robert moet een hele goede dag hebben).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 18 juli 2010 @ 17:44:01 #216
11102 knep
Mountainfreak
pi_84204035
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:40 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik denk dat de mannen op dat moment wel gereageerd hadden. Hij had het beter kunnen doen om Vino kwijt te raken. Die zat er nu aan het begin van de laatste klim erbij, en kon Gesink er op dat moment af poefen. Zonder Vino zou dat niet gebeuren en had hij er wat relaxter kunnen zitten.
Mwah, dan was er toch wel een ander explosief figuur gaan rijden niet?
  zondag 18 juli 2010 @ 17:44:06 #217
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_84204038
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:43 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Volgens de de Cauwer is is VDB veel beter in het tijdrijden, hij schat hem nogal hoog in.
Ik heb VDB een aantal jaar geleden wel goede tijdritten zien rijden maar de laatste jaren is ie daar een stuk minder in geworden. Zal wel met z'n klimmersbenen te maken hebben.
Hij heeft natuurlijk ooit bij LA gereden, die kon het ook wel aardig.
sig verwijderd door FA
pi_84204075
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:44 schreef knep het volgende:

[..]

Tuurlijk.
pi_84204178
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:43 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Volgens de Cauwer is is VDB veel beter in het tijdrijden, hij schat hem nogal hoog in.
Volgens mij zijn Gesink en VDB behoorlijk aan elkaar gewaagd in het tijdrijden, VDB heeft vooral zijn reputatie mee omdat hij een decennium geleden wereldkampioen tijdrijden bij de junioren werd. Overigens rijdt Rodriguez dit seizoen ook wel goede tijdritten, van hetzelfde niveau als die twee. Maar het zou me niet verbazen dat die bonus van een minuut die VDB nu heeft uiteindelijk veel belangrijker zal zijn dan de tijdritverschillen tussen de heren.
pi_84204234
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:48 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Volgens mij zijn Gesink en VDB behoorlijk aan elkaar gewaagd in het tijdrijden, VDB heeft vooral zijn reputatie mee omdat hij een decennium geleden wereldkampioen tijdrijden bij de junioren werd. Overigens rijdt Rodriguez dit seizoen ook wel goede tijdritten, van hetzelfde niveau als die twee. Maar het zou me niet verbazen dat die bonus van een minuut die VDB nu heeft uiteindelijk veel belangrijker zal zijn dan de tijdritverschillen tussen de heren.
Dat denk ik ook.
WK tijdrijden bij de junioren zegt ook niet heel veel.
pi_84204247
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:44 schreef knep het volgende:

[..]

Vino zelf bedoel je? Ok, zit wat in. Is ook allemaal een beetje speculeren wat we doen hé.
  zondag 18 juli 2010 @ 17:54:10 #222
67640 SaintOfKillers
pi_84204334
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
WK tijdrijden bij de junioren zegt ook niet heel veel.
Het betekent niet dat het automatisch een toptijdrijder is, maar wel dat hij beter moet kunnen dat wat hij nu doet, zelfs als hij is omgevormd naar klimmer. Het is ondertussen bijna een zwakte geworden, dat mag nooit.
pi_84204357
Gesink toch nog erg sterk aan het eind .

Leuke slotklim maar verder was de etappe niet zo spannend als ik gehoopt had
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_84204382
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het betekent niet dat het automatisch een toptijdrijder is, maar wel dat hij beter moet kunnen dat wat hij nu doet, zelfs als hij is ongevormd door trainer. Het is ondertussen bijna een zwakte geworden, dat mag nooit.
Vorige week hoorde ik een commentator (of studiogast) zeggen dat zowel Gesink als VDB deze winter eens aan hun positie op de tijdritfiets moeten sleutelen, daar zou nog veel winst te halen zijn.
pi_84204425
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vorige week hoorde ik een commentator (of studiogast) zeggen dat zowel Gesink als VDB deze winter eens aan hun positie op de tijdritfiets moeten sleutelen, daar zou nog veel winst te halen zijn.
Heeft Gesink al niet eens (afgelopen winter, of de winter ervoor) flink getest met zijn tijdrithouding? Ik meen me een reportage van de NOS daarover te herinneren.
pi_84204935
Eigenlijk is de Tour wel tamelijk overzichtelijk geworden.

Schleck en Contador vechten voor plek 1.

Menchov en Sanchez voor plek 3.

VDB, Gesink, Rodriguez en Leipheimer voor plek 5.

En eigenlijk zie ik plek 1 al vastliggen, tenzij Contador nog een plotseling inzinking gaat krijgen, maar dan kan je wel van alles gaan speculeren.
pi_84204968
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:15 schreef Ereinion het volgende:

En eigenlijk zie ik plek 1 al vastliggen, tenzij Contador nog een plotseling inzinking gaat krijgen, maar dan kan je wel van alles gaan speculeren.
Ja, vandaag is toch duidelijk geworden dat de verschillen al redelijk vast liggen. Contador en Schleck steken er boven uit, de rest is niet bij machte om echt grote verschillen te maken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_84205096
als mencov een toptijdrit rijd hoeveel kan ie dan pakken op schleck?
pi_84205161
Als Menchov echt een hele goede tijdrit rijdt dan is 2 minuten mogelijk denk ik.
pi_84205167
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:21 schreef farscapevr8 het volgende:
als mencov een toptijdrit rijd hoeveel kan ie dan pakken op schleck?
1,5 minuut? Misschien 2 minuten, het is toch een lange tijdrit. Maar het is ook afhankelijk van de prestaties van Schleck. Daarnaast moet het een beetje droog zijn, bij regen kun je het sowieso al vergeten.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 18 juli 2010 @ 18:26:26 #231
127004 maril
Smeetsfan
pi_84205234
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:36 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Schrijf Sammie Sanchez maar op
Die zie ik eerder dinsdag zijn slag slaan.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zondag 18 juli 2010 @ 18:26:53 #232
194695 franklop
Fran knock
pi_84205242
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Heeft Gesink al niet eens (afgelopen winter, of de winter ervoor) flink getest met zijn tijdrithouding? Ik meen me een reportage van de NOS daarover te herinneren.
een houding testen is 1, een houding kunnen houden tijdens een tijdrit van 50 kilometer na 3 weken koers is weer wat anders
pi_84205276
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:26 schreef maril het volgende:

[..]

Die zie ik eerder dinsdag zijn slag slaan.
Morgen.
Dinsdag ligt de finish 40 km na het einde van de afdaling. Morgen direct na de afdaling.
pi_84205281
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:26 schreef franklop het volgende:

[..]

een houding testen is 1, een houding kunnen houden tijdens een tijdrit van 50 kilometer na 3 weken koers is weer wat anders
In de proloog heeft hij zich er ook niet aangehouden. Al is de laatste tijdrit wel heel vlak, volgens mij kun je er dan makkelijker aanhouden.
Album top 100 2024
pi_84205299
Overigens denk ik dat Schleck best een goeie tijdrit kan gaan rijden. Twee jaar geleden dacht ook iedereen dat Evans Sastre nog wel voorbij zou steken.
pi_84205359
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Overigens denk ik dat Schleck best een goeie tijdrit kan gaan rijden. Twee jaar geleden dacht ook iedereen dat Evans Sastre nog wel voorbij zou steken.
Dat dacht ik toen niet. Of tenminste: ik was er allerminst van overtuigd en schatte de kans van Sastre op ongeveer 50/50. En ik was niet de enige hier.

Je kunt idd aannemen dat Schleck t.o.v. vorig jaar wat verbeterd zal zijn met het tijdrijden. Contador lijkt op alle vlakken wat minder. Niettemin is 31 seconden normaal gesproken te weinig marge voor Schleck. Hij zal toch een minuut meer moeten hebben om een kans te hebben. En nog een half minuutje daarboven op voor een echt goede kans.
pi_84205947
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Zou kunnen maar het heeft hem niet geholpen.
In de Ronde van Zwitserland reed hij een belabberde tijdrit, wat hem de eindoverwinning kostte.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_84205971
Ik ben wel een beetje verbaasd over de kracht van Samuel Sanchez. Ik had in hem niet echt een ronderenner gezien voor 3 weken. Vuelta misschien, maar de tour is wel hoger van niveau.
  zondag 18 juli 2010 @ 19:19:57 #239
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84206598
ja, samsan is voor mij ook de verrassing van deze tour, nooit gedacht dat die de derde beste zou zijn
  zondag 18 juli 2010 @ 19:22:25 #240
194695 franklop
Fran knock
pi_84206679
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:19 schreef Beregd het volgende:
ja, samsan is voor mij ook de verrassing van deze tour, nooit gedacht dat die de derde beste zou zijn
we moeten nog drie dagen!
pi_84206741
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:19 schreef Beregd het volgende:
Hij heeft zijn slechte dag nog niet gehad, maar tot nu toe is hij de verrassing.
Album top 100 2024
pi_84206908
Ik hoop zo dat Contador een slechte dag krijgt, en het liefst Schleck ook, dan krijgen we een spannende tijdrit met 4 kanshebbers
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84206966
Toch wel een interessante etappe vandaag. Was leuk om te kijken. De krachtsverhoudingen werden mooi zichtbaar.

Verder vraag ik me nog af waarom jullie Jurgen af en toe afkorten met VDB2. Wie zou dan nummer 1 moeten zijn?
gr gr
  zondag 18 juli 2010 @ 19:34:41 #244
11102 knep
Mountainfreak
pi_84207000
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:33 schreef Quyxz_ het volgende:
Toch wel een interessante etappe vandaag. Was leuk om te kijken. De krachtsverhoudingen werden mooi zichtbaar.

Verder vraag ik me nog af waarom jullie Jurgen af en toe afkorten met VDB2. Wie zou dan nummer 1 moeten zijn?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Frank_Vandenbroucke_(wielrenner)

RIP
pi_84207115
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:31 schreef JohnDDD het volgende:
Ik hoop zo dat Contador een slechte dag krijgt, en het liefst Schleck ook, dan krijgen we een spannende tijdrit met 4 kanshebbers
Zou leuk zijn, op de Tourmalet. En dat Menchov dan toch nog de tour wint
pi_84207126
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:15 schreef Ereinion het volgende:

Zoals het er nu naar uit ziet is het een schijngevecht om plaats 1, want Schleck zal ergens nog minimaal anderhalve minuut moeten pakken met het oog op de tijdrit.
PLek 2 daarentegen ligt voor het oprapen. Menchov kan zomaar 2 minuten pakken in de afsluitende tijdrit én na vandaag moet hij ook beseffen dat Schleck hem niet als bedreiging ziet. Of liever: die is alleen maar met Contador bezig. Als Menchov ergens nog een half minuutje kan sprokkelen zie ik het nog wle gebeuren ook.

Gesink maakt nog een minieme kans op plek 4. ZIjn geluk is dat alle laatste cols nu HC zijn, en dat is meer zijn terrein. Hopen op een mindere dag van Sanchez. VDB rijdt sterk maar de veel lichtere tred van Gesink doet mij verwachten dat hij die nog wel gaat lossen op die lange zware cols.
pi_84207159
quote:
Tja, was een goede renner, maar die is toch niet echt relevant meer...

Achja, als jullie uit respect ofzo het 2tje willen gebruiken moeten jullie dat zeker blijven doen!
gr gr
pi_84207203
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:39 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Achja, als jullie uit respect ofzo het 2tje willen gebruiken moeten jullie dat zeker blijven doen!
VDB was een held voor velen en ik denk dat hij nog lang herinnert zal worden.
Album top 100 2024
  zondag 18 juli 2010 @ 19:41:01 #249
11102 knep
Mountainfreak
pi_84207216
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:39 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Tja is meer een soort gewoonte geworden, als je het in algemeen over wielrennen hebt en dan VDB gebruikt dan kan het voor verwarring zorgen. Nu in de tour uiteraard niet.
pi_84207217
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:38 schreef aesop het volgende:

[..]

Zoals het er nu naar uit ziet is het een schijngevecht om plaats 1, want Schleck zal ergens nog minimaal anderhalve minuut moeten pakken met het oog op de tijdrit.
PLek 2 daarentegen ligt voor het oprapen. Menchov kan zomaar 2 minuten pakken in de afsluitende tijdrit én na vandaag moet hij ook beseffen dat Schleck hem niet als bedreiging ziet. Of liever: die is alleen maar met Contador bezig. Als Menchov ergens nog een half minuutje kan sprokkelen zie ik het nog wle gebeuren ook.

Gesink maakt nog een minieme kans op plek 4. ZIjn geluk is dat alle laatste cols nu HC zijn, en dat is meer zijn terrein. Hopen op een mindere dag van Sanchez. VDB rijdt sterk maar de veel lichtere tred van Gesink doet mij verwachten dat hij die nog wel gaat lossen op die lange zware cols.
Ik denk dat Gesink idd beter uit de voeten komt op de lange cols. Morgen zit er wel een afdaling naar de finish toe, da's wel in het voordeel van VDB. Zullen ze onderaan wel weer samen zijn.
Sanchez zie ik morgen wel wat tijd pakken op de rest.

Waarschijnlijk komen er vooral donderdag nog wat flinke tijdsverschillen.
  zondag 18 juli 2010 @ 19:42:29 #251
11102 knep
Mountainfreak
pi_84207266
Inderdaad, op de Tourmalet moet het gaan gebeuren .
pi_84207324
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk dat Gesink idd beter uit de voeten komt op de lange cols. Morgen zit er wel een afdaling naar de finish toe, da's wel in het voordeel van VDB. Zullen ze onderaan wel weer samen zijn.
Sanchez zie ik morgen wel wat tijd pakken op de rest.

Waarschijnlijk komen er vooral donderdag nog wat flinke tijdsverschillen.
Het is altijd lastig te voorspellen, de grootste verschillen tot nu toe waren in de tweede alpenrit. Die had ook een afdaling op het eind. Ik verwacht morgen nog wel verschillen, als Sanchez er op de top nog goed voor staat dan zal hij het morgen wel proberen.
Album top 100 2024
pi_84207332
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:42 schreef knep het volgende:
En de laatste kilometer is de steilste van de hele klim
En de eerste kilometers niet al te steil, met een lange aanloop vals plat van te voren nog. Vrij goed voor Gesink, zou ik zeggen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2010 19:46:42 ]
  Redactie Sport / Supervogel zondag 18 juli 2010 @ 19:44:31 #254
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_84207334
Top, ik ga donderdag op vakantie
pi_84207610
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En de laatste kilometer is de steilste van de hele klim
En de eerste kilometers niet al te steil, met een lange aanloop vals plat van te voren nog. Vrij goed voor Gesink, zou ik zeggen
Hij is ook vrij lang, dus ideaal voor Gesink zou je zeggen ja. Maar ik ben bang dat Contador ook nog een rit wil gaan winnen, dan zou het lastig worden voor Gesink.
Album top 100 2024
pi_84207716
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:53 schreef Felagund het volgende:

[..]

Hij is ook vrij lang, dus ideaal voor Gesink zou je zeggen ja. Maar ik ben bang dat Contador ook nog een rit wil gaan winnen, dan zou het lastig worden voor Gesink.
Ik doelde eigenlijk vooral erop dat 'ie daar tijd kan pakken op VDB en Leipheimer wat verder kan terugslaan.
  zondag 18 juli 2010 @ 19:56:04 #257
67640 SaintOfKillers
pi_84207724
Ik zie Menchov echt geen 2 minuten winnen op Schleck in die tijdrit, dat hij eerst maar zorgt dat hij Sanchez voorbij raakt, die heeft al slottijdritten in grote rondes gewonnen en daar renners als Evans en Menchov zelf geklopt.
pi_84207771
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk vooral erop dat 'ie daar tijd kan pakken op VDB en Leipheimer wat verder kan terugslaan.
Ja, dat is waar. Misschien dat hij zelfs Sanchez nog voor bij kan gaan, als die een slechte dag heeft. Dan moet er een top 5 in kunnen zitten. Maar dat is voorlopig allemaal speculatie nog.
Album top 100 2024
pi_84207993
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:57 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Misschien dat hij zelfs Sanchez nog voor bij kan gaan, als die een slechte dag heeft. Dan moet er een top 5 in kunnen zitten. Maar dat is voorlopig allemaal speculatie nog.
Naar wat ik gezien heb vandaag denk ik niet dat Sánchez z'n 3de plek wil afstaan, ik denk dat je nu gewoon de beste renners in de top 6 hebt. Wellicht dat Van den Broeck nog een mindere dag krijgt, of dat Gesink weer moet lossen aan het begin en de groep voor hem niet stil valt dan komt hij niet meer terug zoals vandaag wel mogelijk was.
  zondag 18 juli 2010 @ 20:03:39 #260
40566 Ericr
Livewrong
pi_84208038
Ik hoop het niet maar Gesink kan natuurlijk ook nog een terugval krijgen. Nu heeft hij wel al een Vuelta uitgereden zonder makke maar in feite is de komende week voor hem onontgonnen terrein. De rest van de top 10 heeft meer ervaring met etappekoersen over 3 weken.
pi_84208106
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:03 schreef Ericr het volgende:
Ik hoop het niet maar Gesink kan natuurlijk ook nog een terugval krijgen. Nu heeft hij wel al een Vuelta uitgereden zonder makke maar in feite is de komende week voor hem onontgonnen terrein. De rest van de top 10 heeft meer ervaring met etappekoersen over 3 weken.
Ik ben meer bang dat hij weer door een lullige valpartij terrein gaat verliezen. Gesink lijkt me niet iemand die de derde week fysiek slechter wordt t.o.v. de concurrentie, eerder sterker. Zijn herstellingsvermogen is heel goed, als je ziet hoe afgepeigerd hij altijd over de finish komt.
Album top 100 2024
  zondag 18 juli 2010 @ 20:05:55 #262
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_84208110
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:03 schreef Ericr het volgende:
Nou ja, je weet niet wat Gesink had gedaan als hij niet gewond was geraakt tijdens die Vuelta. Het schijnt wel dat Gesink juist moet groeien in de koers though.
pi_84208155
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:02 schreef Nober het volgende:

[..]

Naar wat ik gezien heb vandaag denk ik niet dat Sánchez z'n 3de plek wil afstaan, ik denk dat je nu gewoon de beste renners in de top 6 hebt. Wellicht dat Van den Broeck nog een mindere dag krijgt, of dat Gesink weer moet lossen aan het begin en de groep voor hem niet stil valt dan komt hij niet meer terug zoals vandaag wel mogelijk was.
Sanchez heeft tot nu toe altijd wel een slechte dag in een grote ronde, maar voorlopig lijkt het daar inderdaad nog niet op. Daarnaast moeten we Leipheimer nog niet afvlakken, daar heeft Gesink nog geen veilige marge op.
Album top 100 2024
pi_84208172
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:05 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik ben meer bang dat hij weer door een lullige valpartij terrein gaat verliezen. Gesink lijkt me niet iemand die de derde week fysiek slechter wordt t.o.v. de concurrentie, eerder sterker. Zijn herstellingsvermogen is heel goed, als je ziet hoe afgepeigerd hij altijd over de finish komt.
Denk 't ook.
En zeker de etappe donderdag is erg voor hem geschikt. Daar kan hij misschien VDB nog pakken, maar top 5 zal wel het maximum haalbare zijn. Zou niettemin erg mooi zijn, 5e. 6e trouwens ook.
Hij moet idd niet vallen, maar dat heeft 'ie al genoeg gedaan deze tour.
pi_84208208
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:07 schreef Felagund het volgende:

[..]

Sanchez heeft tot nu toe altijd wel een slechte dag in een grote ronde, maar voorlopig lijkt het daar inderdaad nog niet op. Daarnaast moeten we Leipheimer nog niet afvlakken, daar heeft Gesink nog geen veilige marge op.
Die zakt er donderdag wel weer doorheen. Morgen kan Gesink daar misschien ook nog wat tijd op pakken.
  zondag 18 juli 2010 @ 20:12:39 #266
67640 SaintOfKillers
pi_84208357
Bijna de hele top 10 heeft vaak een sterke 3e week. Daarom zijn het ronderenners. Ik heb alleen mijn twijfels bij Rodriguez.
pi_84208785
De laatste beklimming werd in 2005 door Armstrong genomen in 21 minuten en 34 seconden (Armstrong was toen de beste der favorieten). Dat is vanaf het moment dat ze de bocht om draaien de klim op.

Weet iemand hoelang Menchov er vandaag over gedaan heeft? Ben wel benieuwd om te zien hoe die tijden overeenkomen.
pi_84208843
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:23 schreef JohnDDD het volgende:
De laatste beklimming werd in 2005 door Armstrong genomen in 21 minuten en 34 seconden (Armstrong was toen de beste der favorieten). Dat is vanaf het moment dat ze de bocht om draaien de klim op.

Weet iemand hoelang Menchov er vandaag over gedaan heeft? Ben wel benieuwd om te zien hoe die tijden overeenkomen.
Het zal toch wel een stuk minder snel zijn, dat is althans de algemene tendens van de laatste jaren. Er werd vandaag ook niet en bloc gereden.
Album top 100 2024
  zondag 18 juli 2010 @ 20:26:52 #269
67640 SaintOfKillers
pi_84208916
Hoeveel hadden ze aan de voet? Ik denk dat zelfs Riblon niet eens zoveel trager was dan Menchov en Sanchez. Waarschijnlijk bij de 20 snelsten.
pi_84208945
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoeveel hadden ze aan de voet? Ik denk dat zelfs Riblon niet eens zoveel trager was dan Menchov en Sanchez.
Riblon heeft maar iets meer dan 2 minuten verloren tijdens de klim op Menchov.
Album top 100 2024
pi_84208996
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:25 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het zal toch wel een stuk minder snel zijn, dat is althans de algemene tendens van de laatste jaren. Er werd vandaag ook niet en bloc gereden.
Volgens mijn berekeningen aan de hand van de topics hier, zijn ze op 16:34 de klim opgegaan en waren ze op 17:01 aan de finish (excuses voor eerdere verwarring, ik bedoel dus van onderaan tot aan de finish, niet de top van de klim die 1km voor de finish ligt). 26-27 minuten dus. Ik kan moeilijk vaststellen of de begintijd Riblon is of het peloton. Zal later als ik de uitzending ergens vind alles nakijken, dan is het beter vast te stellen hoelang het was, het was in elk geval langer 2-3 minuten langer dan in 2005 zo te zien.
pi_84209750
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:42 schreef knep het volgende:
De Tourmalet zit op 113,5km van de finish a.s dinsdag, daarna komt nog de Aubisque 47,5km voor de finish. Het zal mij verbazen als het daar dus gaat gebeuren, wellicht weer een aanvaller die deze etappe wint.

Morgen twee cols van 2de categorie en de top van de Port de Bales is op 21,5km van de streep, kansen voor S. Sánchez.

Ik zie nu dat de aankomst a.s donderdag op de Tourmalet is, zijn er twee van of komen ze er twee keer over dit jaar?
  zondag 18 juli 2010 @ 20:48:08 #273
40566 Ericr
Livewrong
pi_84209824
Twee keer de Tourmalet. 1 keer er over en 1 keer een aankomst boven op de Tourmalet.
pi_84209886
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:46 schreef Nober het volgende:

[..]

De Tourmalet zit op 113,5km van de finish a.s dinsdag, daarna komt nog de Aubisque 47,5km voor de finish. Het zal mij verbazen als het daar dus gaat gebeuren, wellicht weer een aanvaller die deze etappe wint.

Morgen twee cols van 2de categorie en de top van de Port de Bales is op 21,5km van de streep, kansen voor S. Sánchez.

Ik zie nu dat de aankomst a.s donderdag op de Tourmalet is, zijn er twee van of komen ze er twee keer over dit jaar?
Ze doen 'm twee keer. Dinsdag vanaf St. Marie de Campan, donderdag vanaf Luz. st. Saveur.
Als er hier over de Tourmalet wordt gesproken irt tijdsverschillen dan gaat het over donderdag.
  zondag 18 juli 2010 @ 20:50:21 #275
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84209924
ik wil ook even benadrukken dat we menchov in de aanval zagen vandaag
  zondag 18 juli 2010 @ 20:56:23 #276
40566 Ericr
Livewrong
pi_84210192
Menchov kan ook wel aanvallen, maar vaak genoeg ging het ook mis. Even aanvallen en dan er doorheen zakken of op de bakkes gaan.

Menchov maakte een vrij sterke indruk en zou op de Tourmalet wel eens kunnen stunten, wat het dan wel lastiger maakt voor Gesink om wat te doen.
pi_84210279
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:56 schreef Ericr het volgende:
Menchov kan ook wel aanvallen, maar vaak genoeg ging het ook mis. Even aanvallen en dan er doorheen zakken of op de bakkes gaan.

Menchov maakte een vrij sterke indruk en zou op de Tourmalet wel eens kunnen stunten, wat het dan wel lastiger maakt voor Gesink om wat te doen.
Menchov is volgens mij niet iemand die een aanval lang kan volhouden, vandaag viel hij op een gegeven moment ook stil en kon Sanchez terugkomen. Ik denk dat de derde plek het hoogst haalbare is.
Album top 100 2024
pi_84210454
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:23 schreef JohnDDD het volgende:

Naar Morzine-Avoriaz was Andy Schleck 7 seconden langzamer dan Joop Zoetemelk in 1977 Dat was dan wel een klimtijdrit, maar toch.

In de Alpen liet deze Tour hetzelfde beeld zien als we in de Giro zagen, tijdens en klimprestaties die duidelijk lager zijn dan wat er 10, of zelfs 5 jaar geleden geleverd werd. Het ziet er naar uit dat de opschoning van het peloton eindelijk eens wat gaat opleveren. Het zou dus zeker geen verrassing zijn als de beklimming van Ax-3 Domaines een stuk trager was dan in het verleden.
pi_84211019
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Naar Morzine-Avoriaz was Andy Schleck 7 seconden langzamer dan Joop Zoetemelk in 1977 Dat was dan wel een klimtijdrit, maar toch.

In de Alpen liet deze Tour hetzelfde beeld zien als we in de Giro zagen, tijdens en klimprestaties die duidelijk lager zijn dan wat er 10, of zelfs 5 jaar geleden geleverd werd. Het ziet er naar uit dat de opschoning van het peloton eindelijk eens wat gaat opleveren. Het zou dus zeker geen verrassing zijn als de beklimming van Ax-3 Domaines een stuk trager was dan in het verleden.
Interessant. Zijn er nog meer tijden bekend? Joop zat overigens natuurlijk ook zwaar aan de bloeddoping, dat mocht toen nog, en dat kwam toch gewoon in de krant. Dat krantenberichtje heeft hier een paar jaar terug nog wel gestaan herinner ik me.

Overigens zou ik wel eens een vergelijking willen zien. 2001-2003-2005-2010 van Ax-3-Domaines en ook Alpe d'Huez is natuurlijk interessant.
  zondag 18 juli 2010 @ 21:19:17 #280
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_84211172
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie Menchov echt geen 2 minuten winnen op Schleck in die tijdrit, dat hij eerst maar zorgt dat hij Sanchez voorbij raakt, die heeft al slottijdritten in grote rondes gewonnen en daar renners als Evans en Menchov zelf geklopt.
Wanneer is de tijdrit?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 18 juli 2010 @ 21:19:54 #281
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_84211199
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wanneer is de tijdrit?
zaterdag
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_84211260
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:58 schreef Felagund het volgende:

[..]

Menchov is volgens mij niet iemand die een aanval lang kan volhouden, vandaag viel hij op een gegeven moment ook stil en kon Sanchez terugkomen. Ik denk dat de derde plek het hoogst haalbare is.
Sanchez bleef ook lang hangen. Die kwam volgens mij pas in de laatste paar honderd (vlakkere) meters van de klim of misschien zelfs daarna terug.

Recept voor de Tourmalet: eerst Gesink laten aanvallen, Menchov ernaar toe en met zijn tweeën de rest in de vernieling rijden.
ja, ik weet het da's niet realistisch, maar wl realistischer dan de scenarios die JohnDDD voorschoteld

Maar even serieus: Menchov moet vooral blij zijn als 'ie tijd kan winnen op Sanchez. En hopen dat 'ie morgen niet tijd verliest op Sanchez.
pi_84211451
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:56 schreef Ericr het volgende:

Gewoon tesamen, elkaar aflossend.
gr gr
pi_84211594
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:15 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Interessant. Zijn er nog meer tijden bekend? Joop zat overigens natuurlijk ook zwaar aan de bloeddoping, dat mocht toen nog, en dat kwam toch gewoon in de krant. Dat krantenberichtje heeft hier een paar jaar terug nog wel gestaan herinner ik me.

Overigens zou ik wel eens een vergelijking willen zien. 2001-2003-2005-2010 van Ax-3-Domaines en ook Alpe d'Huez is natuurlijk interessant.
Hier is meer te vinden, ze zullen over een week of zo wel met de tijden en wattages van de Pyreneeën komen. Op Wikipedia staan veel tijden van de Alpe D'Huez, maar ik weet niet of die allemaal vanaf hetzelfde punt gemeten zijn.

Ik betwijfel of Zoetemelk aan de bloeddoping zat. De eerste waarvan ik zeker weet dat hij bloeddoping heeft gebruikt is Moser voor zijn werelduurrecord uit 1984, waarvoor hij begeleid werd door Conconi en Ferrari. Ferrari was toen nog tegen het gebruik van bloeddoping tijdens wegwedstrijden, omdat de risico's te groot waren (later is hij met Armstrong duidelijk erachter komen dat je het veilig kan gebruiken tijdens een rittenkoers). Ze wisten toen niet goed hoe het lichaam zou reageren op een bloedinjectie tijdens een rittenkoers, hoe je het moest bewaren en vervoeren etc. Ik betwijfel of Zoetemelk er toen al aan deed.
pi_84212126
Ereinion, er stond hier een aantal jaren een krantenberichtje over Zoetemelk getiteld "Vers bloed voor Joop!" waarin werd gezegd dat Joop moe was en daarom op de rustdag een homologe bloedtransfusie had ondergaan om zijn bloed weer wat beter te maken met het oog op de komende bergritten
  zondag 18 juli 2010 @ 21:44:27 #286
40566 Ericr
Livewrong
pi_84212230
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:41 schreef JohnDDD het volgende:
Ereinion, er stond hier een aantal jaren een krantenberichtje over Zoetemelk getiteld "Vers bloed voor Joop!" waarin werd gezegd dat Joop moe was en daarom op de rustdag een homologe bloedtransfusie had ondergaan om zijn bloed weer wat beter te maken met het oog op de komende bergritten
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het Belgische blad Humo kwam in hun reportagereeks rond 30 jaar na de Tourzege van Van Impe een opvallend artikeltje in Het Laatste Nieuws van midden de Tour '76 tegen :

"Weer nieuw bloed voor Zoetemelk"

Op de rustdag in Port Barcares, staat er, had Joop Zoetemelk vers bloed gekregen. Enkele weken eerder had de Parijse prof die de Nederlander begeleidde te weinig rode bloedlichaampjes in diens bloed aangestroffen. Nog voor de Tourstart had de Nederlander bloed ingespoten gekregen, rijk aan rode bloedlichaampjes. Joop zelf zei daarover: 'Daardoor heb ik een merkelijk betere conditie gekregen.' Op de rustdag was de prof er weer met nieuw bloed voor Zoetemelk. Mocht het nodig blijken zal de prof de behandeling voor het einde van de Tour nog eens herhalen.

Als je dat NU leest ...
Dat dus, of het waar is vraag ik me af. De Belgen hadden nou niet echt een positief beeld van Joop.
  zondag 18 juli 2010 @ 21:47:40 #287
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_84212353
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:19 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

zaterdag
Bedankt, gaaf.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_84212384
Ik denk eigenlijk dat er niet veel gaat gebeuren, Contador vind die 31 seconden op Schleck prima en Schleck kan niet wegrijden bij Contador. Dus zal Schleck zijn beste tijdrit ooit moeten gaan rijden om Contador van z'n 3de Tourwinst af te houden.
  zondag 18 juli 2010 @ 21:49:02 #289
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_84212412
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_84212522
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:48 schreef Nober het volgende:
Ik denk eigenlijk dat er niet veel gaat gebeuren, Contador vind die 31 seconden op Schleck prima en Schleck kan niet wegrijden bij Contador. Dus zal Schleck zijn beste tijdrit ooit moeten gaan rijden om Contador van z'n 3de Tourwinst af te houden.
Als Contador zo blij was met die 31 seconden, had 'ie vandaag niet een paar keer geprobeerd aan te vallen.
  zondag 18 juli 2010 @ 21:52:52 #291
40566 Ericr
Livewrong
pi_84212571
Schleck mist een goede ploeg, dat kan hem opbreken. Dat gekloot tussen hem en Contador is leuk als schouwspel. Maar als je vergeet je tegenstanders meer tijd aan te lappen omdat je denkt dat Contador de enige concurrent is kan je wel eens goed voor de bijl gaan. 1 mindere dag en je bent en het geel kwijt en misschien ook nog het podium in Parijs. Hij zal in ieder geval geen ploeg hebben die straks gaten voor hem kan dichten, hij mag alles zelf doen als het even minder gaat.

Astana maar ook Rabo zouden gebruik moeten maken van dat gerommel van Schleck. Een reepje halen bij de wagens en knallen maar, er is nu geen Cancellara bij die even de boel stil legt.
pi_84212625
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:52 schreef Ericr het volgende:
Schleck mist een goede ploeg, dat kan hem opbreken. Dat gekloot tussen hem en Contador is leuk als schouwspel. Maar als je vergeet je tegenstanders meer tijd aan te lappen omdat je denkt dat Contador de enige concurrent is kan je wel eens goed voor de bijl gaan. 1 mindere dag en je bent en het geel kwijt en misschien ook nog het podium in Parijs. Hij zal in ieder geval geen ploeg hebben die straks gaten voor hem kan dichten, hij mag alles zelf doen als het even minder gaat.

Astana maar ook Rabo zouden gebruik moeten maken van dat gerommel van Schleck. Een reepje halen bij de wagens en knallen maar, er is nu geen Cancellara bij die even de boel stil legt.
Dat lijkt me ook.
Vandaag zat Contador ook wat verder naar achteren, maar Gesink had vandaag wat kunnen proberen. Dan toch maar eens zien wat er gebeurt op zo'n moment.
pi_84212700
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:44 schreef Ericr het volgende:

[..]

[..]

Dat dus, of het waar is vraag ik me af. De Belgen hadden nou niet echt een positief beeld van Joop.
Alsof de Belgische wielrenners geen doping hebben gebruikt, zelfs Merkcx (of moeten ik zeggen vooral?). In die jaren was dat gewoon zo en zelfs nu nog, maar ik denk wel dat het de laatste 2-3 jaar steeds eerlijker is verlopen. De pakkans is behoorlijk toegenomen zie de recent betrapte renners, zelfs T. Dekker werd jaren later ineens geschorst (voor een test in 2007-2008).

Ik vrees dan ook dat menig held Lance Armstrong alsnog doping zal toe moeten geven, Landis zegt dit niet als het niet zo is. Ook al ontkende hij zijn eigen dopinggebruik, nu wil die rechtvaardigheid door oude teamgenoten ook aan de schandpaal te krijgen.
pi_84212770
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:56 schreef Nober het volgende:

[..]

Alsof de Belgische wielrenners geen doping hebben gebruikt, zelfs Merkcx (of moeten ik zeggen vooral?). In die jaren was dat gewoon zo en zelfs nu nog, maar ik denk wel dat het de laatste 2-3 jaar steeds eerlijker is verlopen. De pakkans is behoorlijk toegenomen zie de recent betrapte renners, zelfs T. Dekker werd jaren later ineens geschorst (voor een test in 2007-2008).

Ik vrees dan ook dat menig held Lance Armstrong alsnog doping zal toe moeten geven, Landis zegt dit niet als het niet zo is. Ook al ontkende hij zijn eigen dopinggebruik, nu wil die rechtvaardigheid door oude teamgenoten ook aan de schandpaal te krijgen.
Dat Landis verhaal kan idd nog een flink staartje krijgen als er meer ex-ploegmaats van Armstrong een boekje open doen.
  zondag 18 juli 2010 @ 21:59:39 #295
67640 SaintOfKillers
pi_84212867
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:56 schreef Nober het volgende:

[..]

Alsof de Belgische wielrenners geen doping hebben gebruikt, zelfs Merkcx (of moeten ik zeggen vooral?).
De afkeer van Zoetemelk had dan ook helemaal niets met doping te maken.
pi_84213243
De Jongh kwam trouwens met het verhaal vorige week dat hij had gehoord dat Menchov al slechter begon te worden. En normaal wordt Menchov vaak ook wel iets slechter in de derde week, maar vandaag was er nog weinig van te merken. Terwijl normaal dit soort klimmen, net als Alpe D'Huez voor hem niet de beste prestaties opleveren.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_84213316
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:08 schreef Steven184 het volgende:
De Jongh kwam trouwens met het verhaal vorige week dat hij had gehoord dat Menchov al slechter begon te worden. En normaal wordt Menchov vaak ook wel iets slechter in de derde week, maar vandaag was er nog weinig van te merken. Terwijl normaal dit soort klimmen, net als Alpe D'Huez voor hem niet de beste prestaties opleveren.
Menchov leek eerder beter dan slechter. Nu kon 'ie mee met Contador en Schleck. Op de Madeleine was daar geen sprake van. Nu was dat ook wel een wat lastiger rit.
pi_84213500
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Menchov leek eerder beter dan slechter. Nu kon 'ie mee met Contador en Schleck. Op de Madeleine was daar geen sprake van. Nu was dat ook wel een wat lastiger rit.
Inderdaad, dus ik ben benieuwd hoe hij de rest van de Pyreneeën door komt. Want anders was het toch quasi-interessant doen van de Jongh. Zeker als je eigen kopman een stuk slechter presteert dan vorig jaar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_84214121
Niets van de etappe gezien omdat ik zelf aan het fietsen was. Later wel de laatste 5km van de slotklim gezien, zag er goed uit voor Rabobank! Ben benieuwd wat Menchov de komende dagen kan.
  zondag 18 juli 2010 @ 22:36:55 #300
40566 Ericr
Livewrong
pi_84214438
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

De afkeer van Zoetemelk had dan ook helemaal niets met doping te maken.
Nee hij was de wieltjeszuiger, terwijl Joop toch regelmatig waar hij kon in de aanval trok. Probleem was dat hij twee van de grootste Tourlegendes aller tijden in zijn tijd meemaakte, Merckx en daarna Hinault. Tegen die mannen was hij gewoon niet opgewassen. Blijft staan dat Joop dus wel aanviel maar ten onrechte werd neergezet als een wieltjeszuiger en een soort voorloper was van Leipheimer. Joop was eerder een Evans maar dan wel een Evans die grote ronden won en net zoals Evans in de aanval trok als het mogelijk was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')