Het is altijd lastig te voorspellen, de grootste verschillen tot nu toe waren in de tweede alpenrit. Die had ook een afdaling op het eind. Ik verwacht morgen nog wel verschillen, als Sanchez er op de top nog goed voor staat dan zal hij het morgen wel proberen.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat Gesink idd beter uit de voeten komt op de lange cols. Morgen zit er wel een afdaling naar de finish toe, da's wel in het voordeel van VDB. Zullen ze onderaan wel weer samen zijn.
Sanchez zie ik morgen wel wat tijd pakken op de rest.
Waarschijnlijk komen er vooral donderdag nog wat flinke tijdsverschillen.
En de laatste kilometer is de steilste van de hele klimquote:Op zondag 18 juli 2010 19:42 schreef knep het volgende:
Inderdaad, op de Tourmalet moet het gaan gebeuren.
Hij is ook vrij lang, dus ideaal voor Gesink zou je zeggen ja. Maar ik ben bang dat Contador ook nog een rit wil gaan winnen, dan zou het lastig worden voor Gesink.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En de laatste kilometer is de steilste van de hele klim
En de eerste kilometers niet al te steil, met een lange aanloop vals plat van te voren nog. Vrij goed voor Gesink, zou ik zeggen
Ik doelde eigenlijk vooral erop dat 'ie daar tijd kan pakken op VDB en Leipheimer wat verder kan terugslaan.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij is ook vrij lang, dus ideaal voor Gesink zou je zeggen ja. Maar ik ben bang dat Contador ook nog een rit wil gaan winnen, dan zou het lastig worden voor Gesink.
Ja, dat is waar. Misschien dat hij zelfs Sanchez nog voor bij kan gaan, als die een slechte dag heeft. Dan moet er een top 5 in kunnen zitten. Maar dat is voorlopig allemaal speculatie nog.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk vooral erop dat 'ie daar tijd kan pakken op VDB en Leipheimer wat verder kan terugslaan.
Naar wat ik gezien heb vandaag denk ik niet dat Sánchez z'n 3de plek wil afstaan, ik denk dat je nu gewoon de beste renners in de top 6 hebt. Wellicht dat Van den Broeck nog een mindere dag krijgt, of dat Gesink weer moet lossen aan het begin en de groep voor hem niet stil valt dan komt hij niet meer terug zoals vandaag wel mogelijk was.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Misschien dat hij zelfs Sanchez nog voor bij kan gaan, als die een slechte dag heeft. Dan moet er een top 5 in kunnen zitten. Maar dat is voorlopig allemaal speculatie nog.
Ik ben meer bang dat hij weer door een lullige valpartij terrein gaat verliezen. Gesink lijkt me niet iemand die de derde week fysiek slechter wordt t.o.v. de concurrentie, eerder sterker. Zijn herstellingsvermogen is heel goed, als je ziet hoe afgepeigerd hij altijd over de finish komt.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:03 schreef Ericr het volgende:
Ik hoop het niet maar Gesink kan natuurlijk ook nog een terugval krijgen. Nu heeft hij wel al een Vuelta uitgereden zonder makke maar in feite is de komende week voor hem onontgonnen terrein. De rest van de top 10 heeft meer ervaring met etappekoersen over 3 weken.
Nou ja, je weet niet wat Gesink had gedaan als hij niet gewond was geraakt tijdens die Vuelta. Het schijnt wel dat Gesink juist moet groeien in de koers though.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:03 schreef Ericr het volgende:
Ik hoop het niet maar Gesink kan natuurlijk ook nog een terugval krijgen. Nu heeft hij wel al een Vuelta uitgereden zonder makke maar in feite is de komende week voor hem onontgonnen terrein. De rest van de top 10 heeft meer ervaring met etappekoersen over 3 weken.
Sanchez heeft tot nu toe altijd wel een slechte dag in een grote ronde, maar voorlopig lijkt het daar inderdaad nog niet op. Daarnaast moeten we Leipheimer nog niet afvlakken, daar heeft Gesink nog geen veilige marge op.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Naar wat ik gezien heb vandaag denk ik niet dat Sánchez z'n 3de plek wil afstaan, ik denk dat je nu gewoon de beste renners in de top 6 hebt. Wellicht dat Van den Broeck nog een mindere dag krijgt, of dat Gesink weer moet lossen aan het begin en de groep voor hem niet stil valt dan komt hij niet meer terug zoals vandaag wel mogelijk was.
Denk 't ook.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ben meer bang dat hij weer door een lullige valpartij terrein gaat verliezen. Gesink lijkt me niet iemand die de derde week fysiek slechter wordt t.o.v. de concurrentie, eerder sterker. Zijn herstellingsvermogen is heel goed, als je ziet hoe afgepeigerd hij altijd over de finish komt.
Die zakt er donderdag wel weer doorheen. Morgen kan Gesink daar misschien ook nog wat tijd op pakken.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sanchez heeft tot nu toe altijd wel een slechte dag in een grote ronde, maar voorlopig lijkt het daar inderdaad nog niet op. Daarnaast moeten we Leipheimer nog niet afvlakken, daar heeft Gesink nog geen veilige marge op.
Het zal toch wel een stuk minder snel zijn, dat is althans de algemene tendens van de laatste jaren. Er werd vandaag ook niet en bloc gereden.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:23 schreef JohnDDD het volgende:
De laatste beklimming werd in 2005 door Armstrong genomen in 21 minuten en 34 seconden (Armstrong was toen de beste der favorieten). Dat is vanaf het moment dat ze de bocht om draaien de klim op.
Weet iemand hoelang Menchov er vandaag over gedaan heeft? Ben wel benieuwd om te zien hoe die tijden overeenkomen.
Riblon heeft maar iets meer dan 2 minuten verloren tijdens de klim op Menchov.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoeveel hadden ze aan de voet? Ik denk dat zelfs Riblon niet eens zoveel trager was dan Menchov en Sanchez.
Volgens mijn berekeningen aan de hand van de topics hier, zijn ze op 16:34 de klim opgegaan en waren ze op 17:01 aan de finish (excuses voor eerdere verwarring, ik bedoel dus van onderaan tot aan de finish, niet de top van de klim die 1km voor de finish ligt). 26-27 minuten dus. Ik kan moeilijk vaststellen of de begintijd Riblon is of het peloton. Zal later als ik de uitzending ergens vind alles nakijken, dan is het beter vast te stellen hoelang het was, het was in elk geval langer 2-3 minuten langer dan in 2005 zo te zien.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het zal toch wel een stuk minder snel zijn, dat is althans de algemene tendens van de laatste jaren. Er werd vandaag ook niet en bloc gereden.
De Tourmalet zit op 113,5km van de finish a.s dinsdag, daarna komt nog de Aubisque 47,5km voor de finish. Het zal mij verbazen als het daar dus gaat gebeuren, wellicht weer een aanvaller die deze etappe wint.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:42 schreef knep het volgende:
Inderdaad, op de Tourmalet moet het gaan gebeuren.
Ze doen 'm twee keer. Dinsdag vanaf St. Marie de Campan, donderdag vanaf Luz. st. Saveur.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:46 schreef Nober het volgende:
[..]
De Tourmalet zit op 113,5km van de finish a.s dinsdag, daarna komt nog de Aubisque 47,5km voor de finish. Het zal mij verbazen als het daar dus gaat gebeuren, wellicht weer een aanvaller die deze etappe wint.
Morgen twee cols van 2de categorie en de top van de Port de Bales is op 21,5km van de streep, kansen voor S. Sánchez.
Ik zie nu dat de aankomst a.s donderdag op de Tourmalet is, zijn er twee van of komen ze er twee keer over dit jaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |