Ben je ook al met verlof?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:46 schreef Cantare het volgende:
Wat een binkie, Sonnetje![]()
Ik vind het echt leuk dat hier nu wat zwangeren bij zijn gekomen die al een kleintje hebben! Goed om eens te lezen wat de ervaringen zijn met het terugkrijgen van je eigen lijf en hoofd enzo.Want dat is nog wel een grote onzekerheid van mij. En dan vooral hoe ik me psychisch ga voelen, of ik het wel leuk zal vinden, of ik niet voortaan als een zombie door het leven ga, etc.
Weer gestickerd door de vkHet baby'tje doet het goed. De vk schat dat het met 40 weken tussen de 6 en 7 pond zal zijn, lekker gemiddeld dus. Ik kreeg de aantekening BBBI... nog niet aan het indalen dus, wat me wel verbaasde, omdat ik toch echt meer lucht/minder maagzuur heb en gisteren nog te horen kreeg 'hee, je buik zit lager!' Nou ja, 't heeft geen haast.
1 jammer ding: de observatie van de baby na de geboorte moet toch op de gewone kraamafdeling plaatsvinden, omdat het geboortecentrum niet medisch is. Mja, ons lieve kleintje is er dan en als het goed is kan ik na 48 uur lekker naar huis... dus wat wil je nog meer?
Hoef je alleen je scriptie nog? Dan ben je toch bijna klaar...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:00 schreef Cantare het volgende:
Nou ik studeer en geef een paar uurtjes les. Mijn leerlingen komen deze week zo ongeveer voor het laatst en qua studeren... tsjadie scriptie is nog niet af dus officieel "kan" ik niet met verlof. Oh, wat dat betreft zou ik zo graag gewoon (weer) een baan hebben, dan kan je het tenminste loslaten.
Herkenbaar...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:00 schreef Cantare het volgende:
Nou ik studeer en geef een paar uurtjes les. Mijn leerlingen komen deze week zo ongeveer voor het laatst en qua studeren... tsjadie scriptie is nog niet af dus officieel "kan" ik niet met verlof. Oh, wat dat betreft zou ik zo graag gewoon (weer) een baan hebben, dan kan je het tenminste loslaten.
Sorry....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik... ik... ik vind de OP zo stom.![]()
![]()
Zo rommelig...
![]()
Scriptie en stage (per februari 2011). Maar dan moet ik het wel ff doen... en ik vind zo'n scriptie schrijven echt niks aan en ik kan me slecht concentreren enzo.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoef je alleen je scriptie nog? Dan ben je toch bijna klaar...
Ik vind m juist zo lekker overzichtelijkquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
![]()
Zo rommelig...
![]()
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind m juist zo lekker overzichtelijk
Ja die drang om te ordenenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
ik ook
maar dat heeft misschien ook wel met m'n nesteldrang en opruimwoede te maken
Aha!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:15 schreef Cantare het volgende:
[..]
@Pessie: de baby moet geobserveerd worden vanwege medicatie die ik slik. We blijven gewoon bij elkaar, samen op de kraamafdeling.
Hoe ver ben jij met je studie?
Ahhh... welke opleiding heb je gedaan?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:26 schreef Ticootje het volgende:
Ik was 11 weken zwanger van Jen toen ik mn diploma mocht komen ophalen... Tijdens mn stageperiodes liep ik wel de deuren plat bij de ivf....
Stage vond ik het minst zwaar van de hele studie. Wel heel erg tegenop gezien om aan te beginnen, maar heel lekker toen ik eenmaal bezig was.. De laatste vakken![]()
Dat was een ander verhaal. Volgens mij heb ik het laatste vak gehaald doordat ik keihard ging huilen..
LOL, kennelijk hebben zwangeren een andere behoefte aan overzicht dan niet-zwangeren.... het zal wel aan onze pregnant brains liggen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:26 schreef McLaura het volgende:
Ik vond de op ook leuker zoals hij eerst was....
Ik heb technische informatica gedaan. Scriptie had ik tijdens mijn stage echt tijd zat voor.. Ik had mn scriptie al klaar voordat de stage helemaal was afgelopen. Ik mocht m inleveren op eigen risico... Maar ik had lekker toch een 8 voor mn afstuderen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:37 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ahhh... welke opleiding heb je gedaan?
Stage zie ik niet tegenop, daar heb ik juist wel zin in. Tentamens vond ik ook niet erg, ik leer makkelijk. Het probleem bij mij is meer om ergens voor te gaan zitten, gestructureerd te zijn en thuis ergens aan te werken. En dat is toch wel nodig met een scriptie.
Hormoonmonsterquote:
Ook ik vond m wel duidelijker zoquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
![]()
Zo rommelig...
![]()
quote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
![]()
Zo rommelig...
![]()
Neequote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik moest vanmorgen nog aan je denken!Hebben jullie nou al een naam?
Jaquote:
Jaquote:
Da's dubbelop Keshet, het blijft in mijn achterhoofd zitten en élke dag is er één idd. Ik zit al een tijdje thuis met harde buiken/voorweeen/flauwvallen en gezeur dus de kans is er écht wel. Maar ik wordt nú aan de ene kant steeds relaxter (omdat ik verder ben en nog geen echte weeen heb ed) en aan de andere kant wordt het steeds spannender omdat de 34 weken dichterbij komt en daarna de 36 weken.... enz.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:07 schreef Keshet het volgende:
Wat fijn Saffier!![]()
Ik kan voorstellen dat het een enorme hobbel is die je psychisch genomen hebt afgelopen vrijdag!![]()
(Heb je voortekenen dat het kindje ook deze keer eerder komt of is het 'gewoon' je trauma van Tobias's bevalling?) Elke dag is er 1 he!![]()
voor Cantare's stickertje.
Ik vind de OP prima zoals 'ie nu is, maar zoals de OP was vind ik het ook prima. 't lijkt me 1 van de minder belangrijke dingen van het leven.
goedzo!!! Heb ik ook gedaanquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:16 schreef Saffier het volgende:
[..]
Nee![]()
En ik wil zo'n naamslinger maken met rompers ediets met goed gejat enzo
Dus mijn man moet opschieten met knopen doorhakken anders doe ik het
![]()
![]()
[..]
Ja![]()
[..]
Ja![]()
![]()
[..]
Da's dubbelop Keshet, het blijft in mijn achterhoofd zitten en élke dag is er één idd. Ik zit al een tijdje thuis met harde buiken/voorweeen/flauwvallen en gezeur dus de kans is er écht wel. Maar ik wordt nú aan de ene kant steeds relaxter (omdat ik verder ben en nog geen echte weeen heb ed) en aan de andere kant wordt het steeds spannender omdat de 34 weken dichterbij komt en daarna de 36 weken.... enz.
Gister dacht ik ineens 'Goh ik heb nog nooit zo'n leuke zwangerschap gehad, lekker weer, zomer, jurkjes, barbeknoeienO+ ' Ik had een wolk gevonden geloof ik, want 2 tellen later besefte ik wel dat dat complete onzin was, maar het gevóél was heerlijk
Offtopic: Waar volg jij je studie? Ik begeleid studenten pedagogiek bij het schrijven van hun scriptie.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:15 schreef Cantare het volgende:
[..]
Scriptie en stage (per februari 2011). Maar dan moet ik het wel ff doen... en ik vind zo'n scriptie schrijven echt niks aan en ik kan me slecht concentreren enzo.Wat ook meespeelt is dat het mijn 2e studie is, dus ik ben het studeren nu gewoon wel echt beu. Maar goed, ik ben wel blij dat ik deze studie (orthopedagogiek) nog kon gaan doen, dus mag eigenlijk niet klagen.
Dat wil ik ook, vond het toen ik het bij BE zag zo mooi!! Hoe ga je de letters op de rompers maken eigenlijk? BE hoe had jij dat toen gedaan??quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:16 schreef Saffier het volgende:
[..]
Nee![]()
En ik wil zo'n naamslinger maken met rompers ediets met goed gejat enzo
Dus mijn man moet opschieten met knopen doorhakken anders doe ik het
![]()
![]()
[..]
Leiden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Offtopic: Waar volg jij je studie? Ik begeleid studenten pedagogiek bij het schrijven van hun scriptie.
Ja, ik begrijp dat ik dat wat idealiseer. Mja, zelfbeklag enzo.quote:Ontopic: Ook als je werkt kan het zo zijn dat je altijd nog iets te doen hebt.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:35 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Dat wil ik ook, vond het toen ik het bij BE zag zo mooi!! Hoe ga je de letters op de rompers maken eigenlijk? BE hoe had jij dat toen gedaan??
Oké de how-to is simpel, maar dat wist ik al van jequote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Witte rompertjes.
Vilt halen bij de hobby winkel, meteen een tube textiel-lijm.
Letters uitprinten, uitknippen, met een pen dunnetjes overtrekken op het vilt, uitknippen en opplakken.
Leuk klusje om te doen.
Ben jij ook duizelig als je lang stilstaat? Mijn VK zei tegen mij dat dat door mn lage bloeddruk kwam... Heel irritant vind ik het.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:55 schreef tessie het volgende:
Son, wat een lieve foto's van Floris! Wat issie leuk! Die kleine handjes! *smelt*
Ik ben ook weer goedgekeurd bij de vk. Bloed afgenomen, en ijzer getest, was netjes 7.1. En ik heb anti-D prik in mn kont gehadEn mijn bloeddruk was 125/50. Zo laag issie echt nog nooit geweest
Ik vraag me af of ze wel goed gemeten heeft haha! En anders ben ik gewoon heeeeel zennn door al mijn ontspanningsoefeningen
Over 2 weken weer dubbele afspraak om over de bevalling te praten
Doe je het met t-shirts van de vader?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh dat romper waslijntje vond ik destijds ook geweldig inderdaad. Maar wij wonen op een flat dus het heeft niet echt nut om te doen
Ik ben heel vaak duizelig. Maar dat heb ik ook als ik hoge bloeddruk hebquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ben jij ook duizelig als je lang stilstaat? Mijn VK zei tegen mij dat dat door mn lage bloeddruk kwam... Heel irritant vind ik het.
En dan aan de galerij randquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Doe je het met t-shirts van de vader?![]()
Sonnetje!
Van harte gefeliciteerd Nytar met Jonas!!!!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:58 schreef nytar het volgende:
Sorry sorry sorry, ik heb veel te lang niet van me laten horen, maar dat had een goeie reden! Op 10 juli is Jonas geboren. We hebben dus uiteindelijk niet de verjaardag van mn lief kunnen vieren en iedereen wist dat we bezig waren. Dat alles was totaal geen probleem want we hebben er een prachtkerel voor gekregen. Ik heb het een beetje te druk met genieten en wennen aan de kleine man dus ik kom later met foto's. Nu even bijlezen want ik zag dat er nog meer baby's geboren waren!
Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd Nytarquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:58 schreef nytar het volgende:
Sorry sorry sorry, ik heb veel te lang niet van me laten horen, maar dat had een goeie reden! Op 10 juli is Jonas geboren. We hebben dus uiteindelijk niet de verjaardag van mn lief kunnen vieren en iedereen wist dat we bezig waren. Dat alles was totaal geen probleem want we hebben er een prachtkerel voor gekregen. Ik heb het een beetje te druk met genieten en wennen aan de kleine man dus ik kom later met foto's. Nu even bijlezen want ik zag dat er nog meer baby's geboren waren!
Gefeliciteerd!!
GMTA!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:18 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Nytar!
breng ik je gelijk nog even Actie van Lodger, beval op de 10e en win!onder de aandacht aangezien jouw Jonas op de 10e geboren is(gratis zijn we toch altijd gevoelig voor toch ?)
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:20 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Nytar gefeliciteerd met je zoon! Lekker genieten!
Sonnetje, mooi jongetje heb je daar!
En even voor de dames die zijn goedgekeurd![]()
Hier ook een mijlpaal, 26 weken.![]()
Nog maar 6 weken werken. 3 examens maken. 1 deelkwalificatie, 2 officiële gesprekken voorbereiden + verslagen schrijven en niet te vergeten nog een babykamer inrichten ennnn dan kan ik met verlof..
Willen jullie even zeggen dat ik nog tijd genoeg heb en het vast allemaal wel goed komt
Ik was inderdaad in Delft in het ziekenhuis omdat Jonas in het vruchtwater had gepoept, waren we er tegelijk? Ik ben aangekomen om half 9 en om half 12 is ie geboren, net na de donder en bliksem. Het leukste was nog dat direct daarna er vuurwerk afgestoken werd! voelde heel speciaalquote:Op zondag 11 juli 2010 12:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
er was nog een jongetje geboren vannacht/vanmorgen hier in t ziekenhuis.
en volgens mij wilde nytar hier ook bevallen, dus wie weet
Das een goeie kamerquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Uhmzz ik was er om half 4 's nachts(de 11e dus)
En hij is om kwart voor 8 geboren!
Verloskamer 2 had ik
En dokter de Groot
En natuurlijk gefeliciteerd met Jonas! Leuk naam ook
(vergeet ik helemaal, stom)
Ja volgens mij was het kamer twee hoor, maar helemaal zeker weten doe ik het niet meer. Ik was niet helemaal helder meer op weg er naartoequote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha jij ook al
Mijn zus ook (nou ja niet bevallen dan, maar daar lag ze wel voor en na de keizersnede)
Maar worden mooie baby'tjes geboren daar
dat zal best.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:37 schreef pessie het volgende:
Die kamer lijkt verbazingwekkend veel op de verloskamer hier in Groningen. Standaardinrichting?
ja dat is mquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja volgens mij was het kamer twee hoor, maar helemaal zeker weten doe ik het niet meer. Ik was niet helemaal helder meer op weg er naartoemaar ik herinner me vaag dat er geroepen werd dat 2 vrij was naar de verpleegster toen we aankwamen.
[ afbeelding ]
Rechts van t 'keukentje' de toegang tot de douche enzo. En in de andere hoek stond het bedje bij mij. Daar viel tijdens het persen ineens mn oog op, oh god straks is het echt en ligt míjn! kind daarindacht ik nog toen de vpk de kruiken erin ging leggen enzo
Hoef je niet zwanger voor te zijn, zowiezo zijn zulke leuke dingen erg duur...quote:
Wij wonen ook op een flat en ik vind het juist leuk. Een ooievaar of zo'n ander bord wordt hier zeker gejat, dus deze kan mooi voor het raam binnen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh dat romper waslijntje vond ik destijds ook geweldig inderdaad. Maar wij wonen op een flat dus het heeft niet echt nut om te doen
Ja maar is jullie woonkamer aan de voorkant? Bij ons zit de keuken met een klein raam aan de voorkant dus ik kan 'm alleen binnen aan de achterkant ophangen en daar ziet alleen de visite die al binnen is het dan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:52 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Wij wonen ook op een flat en ik vind het juist leuk. Een ooievaar of zo'n ander bord wordt hier zeker gejat, dus deze kan mooi voor het raam binnen.
hahahahaquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik geloof dat Mr.DML nog net geen rolberoerte kreeg toen ik het lijstje van benodigdheden liet zien en daar stond vast nog niet eens alles op.
En onze slaapkamer is te klein om van een ledikant een co-sleeper te maken dus ik wil een ledikant en een co-sleeper wiegje
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:23 schreef Troeta het volgende:
Bij de babydump waren de doomooseats 70 en 80 euro Pvoess, maar wat heb je een dure wipper zeg! Is dat zo'n schommelende?
Want een doomooseat gebruik je volgens mij ipv de wipper als ik het goed begrepen had..
Het is moeilijk, maar verkijk je niet teveel op al die leuke dingen, volgens mij is zo'n doomooseat niet zo heel erg handig om te gebruiken en het neemt zoveel ruimte in.
Meestal niet huup, wat staat er op je aanvraagformulier? Als ze je nuchter willen hebben staat dat erbij.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:08 schreef huuphuup het volgende:
Flugel woehoe!
Haha Saffier gek gevoel is dat hè?![]()
BE![]()
Je bent niet de enige van onze lichting zeg maar die nu ineens weer de kriebels krijgt, maar toch nog even niet zeg maar
Ik ga maar bloedprikken straks ofzo, weet eigk niet of ik daar nuchter voor had moeten zijnheb net een boterham met hagelslag naar binnen gepropt, niet bij nagedacht.
oh ok, omdat ze ook glucose wilden prikken. Ik zie het nu niet staan idd (even zoeken welquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Meestal niet huup, wat staat er op je aanvraagformulier? Als ze je nuchter willen hebben staat dat erbij.
ik hoefde de 1e keer glucose ook niet nuchter maar toen ie te hoog bleek moest ik de keer erna wel nuchter.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:00 schreef Troeta het volgende:
Dan moet je er voor gaan pvoes,haha, je kan hem ook voor je peuter gebruiken gewoon als zitzak.
Huuphuup ik hoefde laatst niet nuchter voor glucose, doen ze liever niet bij zwangere vrouwen. Pas als de uitslag slecht is moet je nuchter zei mijn verloskundige. En ze vroegen er ook niet naar bij het bloedprikken.
Ik laat gewoon altijd prikken bij het diaconesse, das bij ons om de hoek en die prikken de hele dag door tot 8 uur 's avonds... Echt ideaal. En gewoon nooit druk op tijden die ik ga.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:06 schreef huuphuup het volgende:
Dankje NIeuweUser![]()
Troeta, vorig jaar moest ik wel nuchter zijn bij die eerste keer bloedprikken maar nu heb k even het formulier afgespeurd en het staat er idd niet op, wat Tico zei dus.
Maar goed, ik ben voor niks heen en weer gefietstNormaal was het prikken altijd op zo'n muffe tijd, van 8.15 tot 8.45, en dan zit het natuurlijk ook nog es stampvol met oudjes die voor de trombosedienst komen enzo. Dit keer zei mn vk heel enthousiast van jaaaa ze hebben de openingstijden verruimd tot 10 uur!
Mooi dacht ik, zou tijd worden... maar helegaar niethet was potdicht daar en op het briefje op de deur stond nog steeds prikken van ma t/m vr. 8.15-8.45
![]()
morgen maar weer dan en dan vroeger, en ik zal het maar even navragen en eventueel aan de vk doorgeven als het dus idd gewoon de oude tijden zijn.
oh das ideaal!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik laat gewoon altijd prikken bij het diaconesse, das bij ons om de hoek en die prikken de hele dag door tot 8 uur 's avonds... Echt ideaal. En gewoon nooit druk op tijden die ik ga.
Je kan overal prikken waar je maar wilt volgens mij...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh das ideaal!
Ik kon kiezen uit bij mij om de hoek of laan van wateringse veld. En volgens mij kan ik eventueel ook nog naar Naaldwijk. Andere keuzes heeft ze me niet gegeven eigk. Maar het diaconesse hoort ook bij de RDGG geloof ik dus volgens mij zou ik daar ook wel moeten kunnen.
Ja, mijn moeder komt ook uit Delft en gaat altijd gewoon hier in het Rode Kruis, geen probleem!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan overal prikken waar je maar wilt volgens mij...
Door de behandelingen die ik heb gehad heb ik echt heel vaak moeten prikken.. Soms tref je er inderdaad 1 die het nog een beetje moet leren.. Vervelend ja, maar goed oefening baart kunst.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:17 schreef Troeta het volgende:
ooow, vervelend huup!! Wat een rare tijden.
Ik ga ook altijd in het ziekenhuis wat de hele dag open is, alleen de mensen daar zijn altijd zo sjaggo en ik had vorige keer een hele blauwe plek toen zo'n jonge gozer me ging prikken:(
klopt!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan overal prikken waar je maar wilt volgens mij...
Is Delft niet dichterbij voor jou?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:28 schreef huuphuup het volgende:
waarom? het is maar bloedprikken, geen volledige transfusie ofzo
ik trof er vorige keer een wat oudere dame in het diaconesse die wel erg op de automatische piloot ging, daar heb ik ook nog een week of wat een blauwe arm van gehad. Maar och, soit, gaat wel weer over. Wat ik veel pijnlijker vond was een co-assistente van de longafdeling die in mn pols het zuurstof moest prikken ofzo. Dat moest vier keer overnieuw en de tranen stonden echt in mn ogenen bij haar ook, arme meid, ze was zo lief
Het zal ook wel dat ik overal kan gaan prikken hoor! Ik denk dat mn vk gewoon deze locaties heeft doorgegeven omdat het simpelweg het dichtste bij is hier. Maar ik baal een beetje van die krappe openingstijden. En als er veel mensen zijn dan heb je ook nog es kans dat je volgende dag weer terug kan komen. Misschien vraag ik B. wel ff of we straks naar Voorburg rijden.
bij mij worden ze echt niet normaal als ik ze hoog leg pff,,begint gewoon af te knellen allemaalquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:02 schreef pessie het volgende:
Fluugs 39 weken mijlpaal.
Hier ook baby-in-buik, die wel heeeeel rustig is. Nou ja, kijken of ik er straks nog wat beweging in kan krijgen.
Fluugs, je zou even kunnen gaan zwemmen. Dat versoepelt de spieren wat.
Huup, wat handig om dat tegen je moeder en oma te zeggen!
Ik sta 3de... Manlief had verwacht vanaf vandaag vakantie te hebben volgens mij. Ik probeer hem steeds aan zn verstand te krijgen dat het nog wel 4 weken kan duren maar hij gelooft er niet zo in (ik ook niet trouwens).
Ik had gisteravond ook opeens dikke voeten, mn tenen leken wel worstjes. Ben lekker op de bank gaan liggen met mn voeten omhoog, toen werden ze weer normaal.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:39 schreef huuphuup het volgende:
hahahaha Cantare![]()
![]()
je hebt wel gelijk
Tico ik weet het niet, ik denk dat het om en nabij net zover is. Delft een kwartiertje en Voorburg 15~20 mins. zoiets? Maar in Delft hebben ze geen roze donuts
Klinkt als de tandarts die mn ingegroeide hechtingen eruit heeft gesneden, die zat ook te janken bij de stoel. Ik krijsde als een speenvarken, men wat deed dat pijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:28 schreef huuphuup het volgende:
ik trof er vorige keer een wat oudere dame in het diaconesse die wel erg op de automatische piloot ging, daar heb ik ook nog een week of wat een blauwe arm van gehad. Maar och, soit, gaat wel weer over. Wat ik veel pijnlijker vond was een co-assistente van de longafdeling die in mn pols het zuurstof moest prikken ofzo. Dat moest vier keer overnieuw en de tranen stonden echt in mn ogenen bij haar ook, arme meid, ze was zo lief
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:42 schreef Shirley het volgende:
BE...nog een kleine stinkerd erbij, gewoon doen joh!
Zwembandjes (vleugeltjes) met water vullen, in de koelkast doen en om je enkels doen als je op de bank gaat liggen.... het verkoelt iig en als het vocht is wat je vasthoudt helpt het iig een beetje.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:40 schreef sherezade het volgende:
[..]
bij mij worden ze echt niet normaal als ik ze hoog leg pff,,begint gewoon af te knellen allemaal
gelukkig nog maar 3 weken dan ben ik van alles af hopelijk
Eeeh... hoiquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:08 schreef huuphuup het volgende:
BE![]()
Je bent niet de enige van onze lichting zeg maar die nu ineens weer de kriebels krijgt, maar toch nog even niet zeg maar
bedankt voor de tip, ik ga het gelijk straks uit proberen....ik hoop zo dat het helpt...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zwembandjes (vleugeltjes) met water vullen, in de koelkast doen en om je enkels doen als je op de bank gaat liggen.... het verkoelt iig en als het vocht is wat je vasthoudt helpt het iig een beetje.
M. zegt ook wel eens tegen mij dat de 2 dames mij soms behoooooooorlijk "irriteren" maar toch zegt ie geen nee tegen een 3equote:Op woensdag 14 juli 2010 10:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen F zelf!![]()
Na mijn strubbelingen met Sasha deze week zie ik het er helemaal niet van komen.![]()
![]()
Ja maar ik heb het zelfde probleem als BE. Na zo'n rampnacht als vannacht denk ik niet dat V ook kriebels heeft. Of nouja, wel kriebels maar hele andere waarschijnlijk.quote:
Nee een winterkindje!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:55 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Ja maar ik heb het zelfde probleem als BE. Na zo'n rampnacht als vannacht denk ik niet dat V ook kriebels heeft. Of nouja, wel kriebels maar hele andere waarschijnlijk.
En trouwens, ik wijzig ook ongeveer ieder half uur van mening wat kriebels betreft hoor. Maar ja.
Pfff, hormonen!
Trouwens Huup, ik had je nog niet gefeliciteerd! Leuk joh! Een lentebaby'tje dit keer he....
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef huuphuup het volgende:
Sherezade als je rond deze termijn ineens veel meer vocht bent gaan vasthouden, zeg in twee weken tijd 5 kilo aangekomen ofzo, dan moet je wel even je vk bellen om je bloeddruk te laten meten hoor!
Ik hield ook redelijk wat vocht vast vorige keer maar dat ging vrij geleidelijk eigenlijk. Bij plotselinge toename moet je echt even bellen.
quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:58 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nee een winterkindje!
8 februari ben ik uitgerekend. Een watermanals het maar niet net zo eigenwijs is dan als mama en de twee oma's
![]()
Nu nog een herfst en een lente kindje en dan heb ik kwartet
ah, dat kon wel eens een 9-februari-kindje worden (net als onze 'cato')quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:58 schreef huuphuup het volgende:
Nee een winterkindje!
8 februari ben ik uitgerekend. Een watermanals het maar niet net zo eigenwijs is dan als mama en de twee oma's
![]()
Herkenbaar!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:33 schreef maffemuts het volgende:
Hier gister ook weer goedgekeurd tijdens de 2wekelijkse apk-keuring
Kleine man is letterlijk n kleine man, loopt heel lichtjes achter op R met het zelfde termijn, maar gezien de historie wilde ze zich hier niet zorgen om maken zolang de ontwikkeling wel prima is. (ontwikkeling hart/longen/nieren/hersentjes etc loopt wel allemaal netjes op schema) Indalen is begonnen maar af en toe floept ie er nog uit.. tenminste als de VK netzolang op je schaambotje drukt dat je m voelt splijten"hmm hij ligt bijna vast maar als ik zo doe floept ie er nog uit" 'ja muts.. als je dat doet doet t ook pijn :/ met als gevolg dat ik dus gisteravond om 7uur in bed lag met laptopje omdat ik niet kon lopen van de pijn
Nu gaat t .. als ik niet lach, beweeg of naar de wc hoef.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef Orea het volgende:
Ik heb weer een sticker! Ze hebben speklapje gelijk even opgemeten en ze loopt gewoon keurig op schema inmiddels! Niet meer ruim een week voor, zoals ze al die tijd heeft gedaan. Wordt nu rond de 7 á 7,5 pond geschat met geboortekeurig dus!
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zeiden ze bij mij ook 2 keer he...![]()
Lief wel dat voetje trouwens!
Oh nee wacht, dat was met voelen. Meting bij Oscar kwam uit op 8 pond. Kind heeft vast zware botten.
Met voelen zitten ze wel vaker mis... mijn achtponder zou ook een "kleintje" zijn.... 6,5 misschien 7 pond.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zeiden ze bij mij ook 2 keer he...![]()
Lief wel dat voetje trouwens!
Oh nee wacht, dat was met voelen. Meting bij Oscar kwam uit op 8 pond. Kind heeft vast zware botten.
90%quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met voelen zitten ze wel vaker mis... mijn achtponder zou ook een "kleintje" zijn.... 6,5 misschien 7 pond.
Nee, dan die Amerikaanse artsen, als ik op FF lees hoe vaak het voorkomt dat een baby "te groot" zou zijn en daarom maar tot een KS besloten wordt (sommige artsen hebben een 90% score wat betreft KS vs gewoon bevallen) dan zou je je bijna gaan afvragen hoe het toch allemaal kan
Klopt, als een arts of ziekenhuis daar een score van 15% bevallingen zonder pijnbestrijding heeft, dan is dat al hoog....quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:
[..]
90%. Ze maken waarschijnlijk meer winst op een keizersnede...
Las in het boek dat ik geleend heb dat in Amerika bijna geen bevallingen zonder pijnbestrijding plaatsvinden, en als een vrouw geen pijnbestrijding wil dat de dokters en verpleegkundigen er zenuwachtig van worden omdat ze niet weten wat ze met de pijn zouden moeten van een barende vrouw. Maar goed, het is een echt NLs thuis-beval-boek dus weet niet in hoeverre dit echt de waarheid weerspiegelt.
Ditquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:01 schreef huuphuup het volgende:
Oh bij mij werd het ook heel netjes gemeld dat het verder een indicatie was enzo.
Mijn vk schatte Amélie op 3.5 kilo bij de geboorte, ze is met 41 weken geboren en woog 3765 dus dat klopt eigenlijk wel heel goed.
Maar ik heb het idee dat sommige mensen ook wel eens vergeten dat het gebaseerd wordt op een gewicht bij 40 weken. Als je dat dan wel es leest op babybytes of babybrabbel of weet ik veel wat voor sites pff...
Het kind groeit natuurlijk ook door ná de 40 weken dus het is niet gek dat het zwaarder is dan de schatting als je 10 dagen over de 40 heengaat. Evengoed is het niet gek dat je kind behoorlijk lichter is dan de schatting als je met 37 weken bevalt. Meeste mensen hier weten dat wel maar ik heb soms het idee dat het niet helemaal terecht is hoor, hoe vaak mensen roepen dat de vk 'ernaast' zat. [/b]
Trui haha, ja watermannen zijn énigmaar eigenwijs ooooh
![]()
Orea dat voetjenu al een spekpootje! Geweldig!!
Amélie had op de echo al grote voeten (dit is best een beschaafd klein voetje trouwens) en toen ze geboren was viel dat idd op, grote voetenben benieuwd of je het straks ook weer terug herkend.
Ik ken FF niet, maar dit klinkt wel als een interessant forum. Maar 4 uur rijden met weeën... Dan heb je het er echt echt voor over om niet in het ziekenhuis te hoeven bevallen! Hoe worden vrouwen van 46 die nog IVF-en eigenlijk onthaald op zo'n forum? Klinkt niet heel 'groen' namelijk... En daarnaast is het volgens mij niet heel slim om als je 46 bent en je krijgt je eerste kind thuis te bevallen, in Nederland niet en in Amerika niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, als een arts of ziekenhuis daar een score van 15% bevallingen zonder pijnbestrijding heeft, dan is dat al hoog....
Sterker nog: er zijn staten waar het verlenen van hulp bij een thuisbevalling wettelijk verboden is.
Je mag dus wel een vroedvrouw hebben, maar die mag je alleen maar in het ziekenhuis bijstaan bij de bevalling, en kan haar licentie kwijtraken als ze een thuisbevalling doet.
Er zijn dus vrouwen die 4 uur rijden (!!!) om buiten hun eigen staat "thuis" te kunnen bevallen ipv in een ziekenhuis.
En mijn info komt van FF, dat over het algemeen een redelijk "groen" forum is, dus waar men sneller een voorkeur voor een natuurlijke bevalling zou hebben (laten we de ruim 40+ vrouwen die geen natuurlijke zwangerschap hebben maar even buiten beschouwing.... gewoon op je 46ste nog met IVF bezig zijn, compleet met donor-eitjes en alles).
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef flugeltje het volgende:
Hier doen ze niet aan schattingen, enige wat tegen mij gezegd is is dat ik geen 5-pondertje hoef te verwachten en verder doen ze niet aan gokjes. De metingen bij de groei-echo laten echter zien dat Willem in alles iets voorloopt dus ik gok dat dit bij 40 weken ook nog wel zo zal zijn...
Ik zag net een spekvoet voorbij komen
Verder heb ik even een keer weinig bijgelezen, ik word gek van mezelf met deze warmte/benauwdheid en zit me voornamelijk heel erg zielig te voelen vandaag...
Fertility Friend, maar het is met abo... dus onbetaald meelezen is geen optie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik ken FF niet, maar dit klinkt wel als een interessant forum. Maar 4 uur rijden met weeën... Dan heb je het er echt echt voor over om niet in het ziekenhuis te hoeven bevallen! Hoe worden vrouwen van 46 die nog IVF-en eigenlijk onthaald op zo'n forum? Klinkt niet heel 'groen' namelijk... En daarnaast is het volgens mij niet heel slim om als je 46 bent en je krijgt je eerste kind thuis te bevallen, in Nederland niet en in Amerika niet.
Joh die zijn gek.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:16 schreef pessie het volgende:voor fluugs...
Valt het jullie ook op dat ze op babybytes bij 38 weken allemaal ingeleid willen worden? Denken ze dat inleiden leuk is ofzo?
En dat mag ook gewoonquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef flugeltje het volgende:
Hier doen ze niet aan schattingen, enige wat tegen mij gezegd is is dat ik geen 5-pondertje hoef te verwachten en verder doen ze niet aan gokjes. De metingen bij de groei-echo laten echter zien dat Willem in alles iets voorloopt dus ik gok dat dit bij 40 weken ook nog wel zo zal zijn...
Ik zag net een spekvoet voorbij komen
Verder heb ik even een keer weinig bijgelezen, ik word gek van mezelf met deze warmte/benauwdheid en zit me voornamelijk heel erg zielig te voelen vandaag...
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:13 schreef Orea het volgende:
[..]
tis ook to much, dit weer... Zal blij zijn als het kwik eind van de week weer naar 'normale' waardes gaat van een graad of 22/24!
Die 37 weken inderdaad... Vanaf dan mag je thuis bevallen... Maar in feite praat je dan wel gewoon over randprematuurtjes... Er vanuit gaan dat je gewoon met 37 weken gaat bevallen is naïef...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Joh die zijn gek.
Die gaan er allemaal van uit dat ze met 37 weken bevallen en als dat niet zo is zitten ze elkaar op de kast te jagen met hoe zat ze het wel niet zijn. (even heel grof over een kam geschoren hoor, dat wel![]()
)
Verder lees ik daar eigk nauwelijks, t is niet helemaal mijn forum geloof ik daar.
Dat ja.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:17 schreef Poppedein het volgende:
In Amerika is het aantal keizersnedes ook gewoon enorm hoog door de heersende aanklaagcultuur. Een keizersnede wordt gezien als "de hoogste vorm van zorg", de kans op het gegrond verklaren van een aanklacht wordt daarmee veel kleiner geacht
Dat dus, het enige wat daar leuk is, is het overzicht per week (maar niet zo leuk als die in het Engels op http://3dpregnancy.parentsconnect.com/ want daar hebben ze ook nog humor) maar het niveau van de posters op babybytes is echt om te janken, zo laag.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Joh die zijn gek.
Die gaan er allemaal van uit dat ze met 37 weken bevallen en als dat niet zo is zitten ze elkaar op de kast te jagen met hoe zat ze het wel niet zijn. (even heel grof over een kam geschoren hoor, dat wel![]()
)
Verder lees ik daar eigk nauwelijks, t is niet helemaal mijn forum geloof ik daar.
Ik herken het helemaal hoor! wat ik zeg, ik sloot me echt op. Tot grote irritatie van mn ouders want die wilden juist nog langskomen enzo maar ik wilde gewoon écht niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:20 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ow, jij hebt nog niet gehoord dat het daarna weer omhoog schiet naar boven de 30?
Enne Huup, ik heb inderdaad eigenlijk best wel behoefte aan alleen zijn nu. Me ellendig voelen in m'n eigen bubbel. Anders werkt zelfmedelijden ook niet zo goed natuurlijk
Ik wil overigens liever niet ingeleid worden en zeker niet nú al, maar een eventuele spontane start zou ik inmiddels wel met gejuich ontvangen. Alhoewel, ik las ergens dat ik de airco dan niet meer aanmag en die is nu toch ook wel heel erg lekker
Ik heb ook maanden niet meegelezen (kon ook amper, door de spellingfouten zijn sommige posts totaal onbegrijpelijk) maar dacht de laatste dagen laat ik weer es een duit in het zakje doen. Maar het lijkt net alsof ze alleen maar roepen nu ingeleid te willen worden zonder te denken aan de extra heftigheid waarmee inleiden gepaard schijnt te gaan... Ik ben dolblij dat ik uit het ziekenhuis terug bij de vk ben en even die hete adem van de inleidinggesprekken uitgesteld heb/aan ontkomen ben.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Joh die zijn gek.
)
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:20 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ow, jij hebt nog niet gehoord dat het daarna weer omhoog schiet naar boven de 30?
Enne Huup, ik heb inderdaad eigenlijk best wel behoefte aan alleen zijn nu. Me ellendig voelen in m'n eigen bubbel. Anders werkt zelfmedelijden ook niet zo goed natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier hoef je dus echt niet bang voor te zijnquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Manlief en ik durven zelfs niet meer met elkaar leuke dingen te doen omdat we bang zijn dat we het kindje dan laten komen voordat die zelf wil komen...
Nou ja, als jij je goed voelt en er gewoon zin in hebt, dan moet je het zeker niet laten. Het kan een bevalling op gang helpen, als je toch al aan het rommelen bent... Als je klaarkomt komt er een hormoon vrij, dat heet oxytoxine (speelt ook een belangrijke rol bij borstvoeding), als je wordt ingeleid dan is dat ook het hormoon dat gaat zorgen dat de weeen op gang komen dacht ik. Maar dan nog... je praat dan gewoon over hele andere waardes. Het is niet zo dat sex gevaarlijk wordt voor zwangere vrouwen omdat ze er zomaar van kunnen bevallen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb ook maanden niet meegelezen (kon ook amper, door de spellingfouten zijn sommige posts totaal onbegrijpelijk) maar dacht de laatste dagen laat ik weer es een duit in het zakje doen. Maar het lijkt net alsof ze alleen maar roepen nu ingeleid te willen worden zonder te denken aan de extra heftigheid waarmee inleiden gepaard schijnt te gaan... Ik ben dolblij dat ik uit het ziekenhuis terug bij de vk ben en even die hete adem van de inleidinggesprekken uitgesteld heb/aan ontkomen ben.
Manlief en ik durven zelfs niet meer met elkaar leuke dingen te doen omdat we bang zijn dat we het kindje dan laten komen voordat die zelf wil komen...
Dit, alleen als het kindje toch al van plan was om niet héél lang meer op zich te laten wachten kan het wat in werking zetten...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, als jij je goed voelt en er gewoon zin in hebt, dan moet je het zeker niet laten. Het kan een bevalling op gang helpen, als je toch al aan het rommelen bent... Als je klaarkomt komt er een hormoon vrij, dat heet oxytoxine (speelt ook een belangrijke rol bij borstvoeding), als je wordt ingeleid dan is dat ook het hormoon dat gaat zorgen dat de weeen op gang komen dacht ik. Maar dan nog... je praat dan gewoon over hele andere waardes. Het is niet zo dat sex gevaarlijk wordt voor zwangere vrouwen omdat ze er zomaar van kunnen bevallen.
Mijn punt dus, gewoon leuke dingen doen als je daar zin in hebt.
Ik ben zo blij dat het zomer isquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:33 schreef flugeltje het volgende:
Ik ga zwelgen tot het weer koeler is, hopelijk vanavond na de buienlijn dus weer even een beetje opgeruimder
@Orea, dat afhankelijk zijn is klote he? Ik kan niet meer alleen in bad, de douche red ik nog, maar ik kan niet meer bij m'n voeten/onderbenen met het afdrogenGelukkig ben je met dit weer snel genoeg opgedroogd en doet Martijn er ook niet raar over om af en toe eens te helpen. M'n tuintje is nog steeds netjes aangeharkt iig
O Pessie, klaarkomen of sperma doet echt alleen iets als je baby al klaar is om naar buiten te komen. Ga dus rustig door met plezier hebben samen als je daar nog zin in hebt.
Mn schoonouders hebben bij het meer zo'n piepschuim lang rond geval waar ik heerlijk "in" (of rond, het is maar hoe je het bekijkt) lig te dobberen als ik daar ben....quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:34 schreef Leandra het volgende:
Ik moet binnenkort wel een keer naar het zwembad trouwens, ik ben benieuwd of ik nog kan drijven (normaal kan ik gewoon gaan liggen op het water, en dan zonder te bewegen een half uur blijven liggen).
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:36 schreef Orea het volgende:
Tuintje hier gaat primaheb een spiegel bij de hand! En er zal wellicht nog ergens een verdwaalde haar zitten, maar verder gaat het gelukkig prima
Heeft mn Beppe ook gehad, nummer 2 was een volslagen verrassing, al vertelde ze laatst dat de laatste maand mn Grootvader de wekker zette om haar 's nachts om te draaien in bed omdat ze zo dik was. Ik droomde laatst dat ze mn 5-ling over het hoofd hadden gezien bij de termijn echoquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:36 schreef Orea het volgende:
[..]
Maar het kan altijd erger, zo werd ik net bij de bushalte door een te kwiekse oudere dame aangesproken.. moesten toch wachten op de bus en zij vertelde dat ze 45 jaar geleden een tweeling kreeg, maar daar pas bij de geboorte achter kwamen!!Wat staat de techniek toch voor niks tegenwoordig...
Moet ik nog vertellen dat ik al een tijdje een heerlijke ananas heb liggen en die ook niet aan durf te breken...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:37 schreef huuphuup het volgende:
Gewoon hopsen met die hap Pessie!![]()
Wie weet lucht het op en valt er wat spanning van je af.
áls sex al een bevalling op gang brengt dan gebeurd dat enkel omdat je lijf en het kindje er toch al wel klaar voor waren. Het is niet zo dat je nu ineens het risico loopt iets op gang te brengen wat beter nog even kan blijven zitten.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat t gewoon blijft zitten als t er nog niet klaar voor isen anders breken de volgende dag 's morgens vroeg je vliezen
![]()
Echt het zijn allemaal bakerpraatjes.. Net als volle maan enzo...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:43 schreef pessie het volgende:
[..]
Moet ik nog vertellen dat ik al een tijdje een heerlijke ananas heb liggen en die ook niet aan durf te breken.... Ik ben echt een raar mens, aan de ene kant denk ik echt laat vandaag maar komen want nu is mn bloeddruk goed en mag ik thuis bevallen, en aan de andere kant wil ik de dingen vermijden die eventueel een allerlaatste zetje kunnen geven...
Misschien komt het omdat ik me nu gewoon gelukkig zwanger voel. Niet meer zoveel pijn in mn bekken, niet misselijk, etc... Of omdat ik denk dat het beter is voor het kindje nog even te zitten omdat ie niet zo groot is.
Das gewoon een beetje dom.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:49 schreef Orea het volgende:
Alleen sex is idd bewezen dat het wat in gang kan brengen als het toch al op het punt stond te gebeuren.
Bitter Lemon, ananas, pannenkoekenallemaal bull! ECHT!! (ja geloof dat bitter lemon wat zou kunnen doen, maar dan moet je er een liter of 15 in één keer van opdrinken
)
Las laatst iemand over wonderoliedat moet je dus écht niet proberen! Ja het werkt op je darmen en kan weeen op gang brengen, maar het werkt dus ook op de darmen van je baby en je hebt liever niet dat die in het vruchtwater poept!
Je kan de breinaald nog proberenquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:49 schreef flugeltje het volgende:
[biechtmodus]
Pessie, ik was de warmte zo enorm zat dat ik deze week een aantal van die bakerpraatjes geprobeerd heb... Willem loopt toch een week voor, dus ik durfde wel... Enfin; Ananashart, pannekoeken eten, bitter lemon en tonic drinken, sex, hiel masseren, trappen lopen, zelfs springen/snel opstaan... Guess what
Ergo; als de tijd nog niet rijp is komt er niets....
[/biechtmodus]
Of sexen met een ananas.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:50 schreef huuphuup het volgende:
vreet op man die ananas! Anders doe ik het![]()
Dat is echt onzin hoor. Hooguit het hart van de ananas kan kwaad, maar dan ook pas als je 4 kilo van die dingen op eeten geloof me, dat wil je niet
Pessie gaat vanavond sexen en ananas eten woehoe!
of andersom
quote:
Rekt de boel alvast een beetje op zeg maar.quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:55 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik moet opeens denken aan de epi-no... En een prachtig verhaal dat ik erover heb gelezen...
Zo'n epi-no is dus een soort ballon dat je inbrengt, zodat je de boel dus kan oprekken van onder.. Zodat je tijdens de bevalling niet geknipt hoeft te worden, of scheurt.. Maar ja... dan het verhaal dat je wel de gebruikershandleiding moet lezen en niet steeds het ballonnetje "geboren" moet laten worden... zo kun je al gehecht worden, voordat je moet bevallen zeg maar..
Ik vond inleiden geen pretje, maar ik zou deze keer ook niet 2 weken overtijd willen lopen. In mijn ziekenhuis vinden ze dat risico te groot en leiden ze het liefst bij 1 week overtijd in. Ik heb de indruk dat dat in de meeste ziekenhuizen (nog) geen beleid is, maar het zou me niets verbazen als dat zo langzamerhand wel gaat gebeuren. En dan klapperen de oren van onze kinderen natuurlijk als wij vertellen dat men ons vroeger in de goeie ouwe tijd gerust 2 weken overtijd liet lopen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef Orea het volgende:
Hoeft voor mij ook niet, ik vind het gewoon leuk 'voor later' om een beetje een schatting te hebbenze vroeg vandaag ook: zou je eerder willen bevallen? Nou ja, op zich wel, maar dan wel als speklap zelf besluit te komen! Tuurlijk loopt niemand graag 2 weken overtijd, maar als het zo is, is het zo. Inleiden voor die tijd zie ik ook echt niet zitten! En doen ze hier ook niet (mits alles in goede gezondheid natuurlijk)
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:55 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik moet opeens denken aan de epi-no... En een prachtig verhaal dat ik erover heb gelezen...
Zo'n epi-no is dus een soort ballon dat je inbrengt, zodat je de boel dus kan oprekken van onder.. Zodat je tijdens de bevalling niet geknipt hoeft te worden, of scheurt.. Maar ja... dan het verhaal dat je wel de gebruikershandleiding moet lezen en niet steeds het ballonnetje "geboren" moet laten worden... zo kun je al gehecht worden, voordat je moet bevallen zeg maar..
Kwam dat verhaal van jou?? Het is echt een prachtig verhaal!quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Hij staat echt nog steeds in mn geheugen gegrifd en in t rijtje van "bijzondere dingen", mn schriftje begint al aardig vol te raken, je maakt wat me soms!
Maar is het niet ook gewoon een cultuurkwestie? Ik vind het erg cynisch om te denken dat geld een belangrijk motief speelt. Ik denk dat ze het in Amerika inderdaad zien als de hoogste vorm van zorg en waarom zou je met 'minder' genoegen nemen? Het is hier ook een kwestie van cultuur dat we thuisbevallen vrij gewoon vinden. Dat vinden zij ongetwijfeld barbaars (en ergens begrijp ik dat ook wel).quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:17 schreef Poppedein het volgende:
In Amerika is het aantal keizersnedes ook gewoon enorm hoog door de heersende aanklaagcultuur. Een keizersnede wordt gezien als "de hoogste vorm van zorg", de kans op het gegrond verklaren van een aanklacht wordt daarmee veel kleiner geacht
Bevallen zonder pijnstilling vinden ze in Belgie volgens mij al niet normaal..quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar is het niet ook gewoon een cultuurkwestie? Ik vind het erg cynisch om te denken dat geld een belangrijk motief speelt. Ik denk dat ze het in Amerika inderdaad zien als de hoogste vorm van zorg en waarom zou je met 'minder' genoegen nemen? Het is hier ook een kwestie van cultuur dat we thuisbevallen vrij gewoon vinden. Dat vinden zij ongetwijfeld barbaars (en ergens begrijp ik dat ook wel).
quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kwam dat verhaal van jou?? Het is echt een prachtig verhaal!
en blijkbaar was jij toen ook al grappigquote:Op vrijdag 25 september 2009 23:15 schreef Poppedein het volgende:
TicootjeROFL
hahahha ja Rocka...tis de kleur hè![]()
Hmm..oké... Tis dus de bedoeling dat je t ballonnetje steeds een beetje verder op kunt blazen zodat je bekkenbodem vast went aan de grootte van t hoofdje.. ach, t idee is leuk zullen we maar zeggen. Hij wordt bij ons in de praktijk in ieder geval zelden gebruikt... tot een half jaartje terug: Kreeg mijn collega rond middernacht een telefoontje van iemand met ruim bloedverlies na gebruik van de epi no... Wat bleek, ze had de gebruiksaanwijzing nooit gelezen en was zelf aan de slag gegaan, ze liet de opgeblazen balon dan ook steeds "geboren worden" begrijpende dat dat de bedoeling was... Ik weet niet bij wélke grootte t mis ging, maar mis ging t in ieder geval. Mijn collega kon dus 's nachts een vrouw hechten die ergens in de komende 4 weken nog moest gaan bevallenleve de Epi no!
Mij hebben ze ingeleid met een ballonnetje en ik ben die dag eigenlijk twee keer bevallen. Om 7.30u van een ballonnetje en om 12.54u van Thomasquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:55 schreef Ticootje het volgende:
Dat is vast een ander soort ballonnetje...quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:07 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mij hebben ze ingeleid met een ballonnetje en ik ben die dag eigenlijk twee keer bevallen. Om 7.30u van een ballonnetje en om 12.54u van Thomas![]()
Ik hoop hetquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is vast een ander soort ballonnetje...
quote:
Dat je dat vol hebt gehouden!quote:
Maar als dat zo is, zouden vrouwen dan niet gewoon de vrijheid moeten hebben om te kiezen wat voor soort bevalling ze willen? Het feit dat iemand al naar een andere staat moet om buiten het ziekenhuis te mogen bevallen zegt daarin voor mij al wel genoeg eigenlijk...quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar is het niet ook gewoon een cultuurkwestie? Ik vind het erg cynisch om te denken dat geld een belangrijk motief speelt. Ik denk dat ze het in Amerika inderdaad zien als de hoogste vorm van zorg en waarom zou je met 'minder' genoegen nemen? Het is hier ook een kwestie van cultuur dat we thuisbevallen vrij gewoon vinden. Dat vinden zij ongetwijfeld barbaars (en ergens begrijp ik dat ook wel).
Ananasijs is ook een aanrader hoorquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:56 schreef pessie het volgende:
Waarom is manlief niet thuis...
Serieus, zit hier te schaterlachen achter de pc.
Vanavond ananasyoghurt maken.
iedereen om me heen raakte in paniek, ik was de rust zelve (nou ja, zo'n beetje dan). ik voelde me nog best goed en werd dagelijks gecontroleerd, ik had er daarom alle vertrouwen in dat 't geen kwaad kon. achteraf denk ik dat 't toch beter was geweest om eerder te gaan inleiden. maar ze was niet ingedaald en men was nogal bang dat de navelstreng klem zou komen te zitten bij inleiden.quote:
Nou dat is wel waar. Feit is dat ze hier gewoon niks doen voor die 42 weken (tenzij er redenen zijn om je in te leiden, als het moet zal ik ook de laatste zijn die tegensputtertquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond inleiden geen pretje, maar ik zou deze keer ook niet 2 weken overtijd willen lopen. In mijn ziekenhuis vinden ze dat risico te groot en leiden ze het liefst bij 1 week overtijd in. Ik heb de indruk dat dat in de meeste ziekenhuizen (nog) geen beleid is, maar het zou me niets verbazen als dat zo langzamerhand wel gaat gebeuren. En dan klapperen de oren van onze kinderen natuurlijk als wij vertellen dat men ons vroeger in de goeie ouwe tijd gerust 2 weken overtijd liet lopen.
Valt het op dat ik nog aan het bijlezen ben?![]()
Ik begrijp wel dat de overheid zich hiermee bemoeit, ookal ben ik het er niet mee eens. In Nederland zijn er ook allerlei regels rondom medische ingrepen waar de staat zich mee bemoeit. Wij zijn ook niet volledig vrij om te kiezen wat, waar en door wie we het willen. Die regels zijn er om mensen te beschermen, misschien zelfs om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. En in Amerika heeft een bevalling een medische status, net zoals hier allerlei andere ingrepen een medische status hebben. Het is ons 'cultuurding' dat we de bevalling niet per se medicaliseren. En als ik heel eerlijk mag zijn: dat laatste begrijp ik niet. Dat neemt niet weg dat ik vind dat mensen moeten doen wat ze zelf willen. Maar hey, ik ben een anarchist. Down with goverment!quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:10 schreef Orea het volgende:
[..]
Maar als dat zo is, zouden vrouwen dan niet gewoon de vrijheid moeten hebben om te kiezen wat voor soort bevalling ze willen? Het feit dat iemand al naar een andere staat moet om buiten het ziekenhuis te mogen bevallen zegt daarin voor mij al wel genoeg eigenlijk...
Het probleem is dat je wel "als land" je sterfte en morbiditeitscijfers moet verantwoorden, ook al is gebleken dat de kans op foetale/neonatale sterfte niet te wijten is aan de thuisbevalling.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:10 schreef Orea het volgende:
[..]
Maar als dat zo is, zouden vrouwen dan niet gewoon de vrijheid moeten hebben om te kiezen wat voor soort bevalling ze willen? Het feit dat iemand al naar een andere staat moet om buiten het ziekenhuis te mogen bevallen zegt daarin voor mij al wel genoeg eigenlijk...
Als ze mij dat laatste zouden hebben verteld zou ik misschien ook gewacht hebben. Uiteindelijk ga ik toch gewoon af op het advies van de specialisten. En ik heb de mening van de specialisten in mijn ziekenhuis héél hoog zitten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:11 schreef trui het volgende:
[..]
iedereen om me heen raakte in paniek, ik was de rust zelve (nou ja, zo'n beetje dan). ik voelde me nog best goed en werd dagelijks gecontroleerd, ik had er daarom alle vertrouwen in dat 't geen kwaad kon. achteraf denk ik dat 't toch beter was geweest om eerder te gaan inleiden. maar ze was niet ingedaald en men was nogal bang dat de navelstreng klem zou komen te zitten bij inleiden.
Dat ben ik wel met je eens, maar ook als we de bevalling wel medicaliseren kun je nog een bepaalde mate van vrijheid hebben in hoe je het zou willen (wel of geen pijnmedicatie bijvoorbeeld. Ik vind dat iedereen de mogelijkheid moet krijgen om met pijnbestrijding te bevallen, maar het moet geen opgedrongen ding worden...)quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat de overheid zich hiermee bemoeit, ookal ben ik het er niet mee eens. In Nederland zijn er ook allerlei regels rondom medische ingrepen waar de staat zich mee bemoeit. Wij zijn ook niet volledig vrij om te kiezen wat, waar en door wie we het willen. Die regels zijn er om mensen te beschermen, misschien zelfs om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. En in Amerika heeft een bevalling een medische status, net zoals hier allerlei andere ingrepen een medische status hebben. Het is ons 'cultuurding' dat we de bevalling niet per se medicaliseren. En als ik heel eerlijk mag zijn: dat laatste begrijp ik niet. Dat neemt niet weg dat ik vind dat mensen moeten doen wat ze zelf willen. Maar hey, ik ben een anarchist. Down with goverment!
Dat is ook lastig, waar trek je die grens....quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:15 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Het probleem is dat je wel "als land" je sterfte en morbiditeitscijfers moet verantwoorden, ook al is gebleken dat de kans op foetale/neonatale sterfte niet te wijten is aan de thuisbevalling.
En de hele termijnkwestie, ik vind m zelf zó lastig. Ik ben bij 41 wkn prachtig thuis bevallen, precies zoals ik het gewenst had, maar als van hogerhand wordt opgelegd dat er bij 41 wkn wordt ingeleid is dat tóch iets waar je dan wel over nadenkt, ook al wilde je het zelf bij voorbaat tot 42 wkn afwachten...want wat als...dan moet ik zelf de rest van mijn leven leven met het schuldgevoel dat ik tegen allen adviezen van de heren/dames doktoren in ben gegaan... Het "probleem" vind ik dat de mediaan bij eerste kindje op 40+5 wkn ligt, slechts 2 dagen voor de 41 wkn, maar in ieder geval ná de 40 wkn.
Op basis waarvan concludeer je dat? Misschien is het voor een baby in het algemeen wel het beste/veiligst om helemaal niet over de 'uitgerekende datum' te gaan, en als die dus ligt bij 40 weken en 5 dagen dan is ingeleid worden bij 41 weken heel logisch.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:24 schreef pessie het volgende:
Poppedein bij een eerste kind is inleiden bij 41 weken dan inderdaad wel een beetje vroeg als de mediaan bij 40+5 ligt.
En daarom wordt je bij 41 weken dus even ingestuurd om te kijken naar zaken als het vruchtwater en de doorbloeding in de navelstreng. Ik ga er een beetje van uit dat kindjes wel weten wanneer ze moeten komen. Heeft misschien ook wel met het uitrekenen van de datum te maken. Iedereen gaat ervan uit dat vrouwen een regelmatige cyclus hebben van 28 dagen, dat is niet in alle gevallen zo, er zijn ook vrouwen met een onregelmatige cyclus tussen de 30 en 40 dagen, en ook al hebben we tegenwoordig allemaal de termijnecho (die ik heel goed vind) dan nog denk ik niet dat deze volledig onfeilbaar is en dat soms gedacht wordt dat een kindje al een week te laat is terwijl als je die 10 dagen mee zou nemen aan het begin van een cyclus je op 41 weken-10 dagen dus 39+4 dagen zou zitten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Op basis waarvan concludeer je dat? Misschien is het voor een baby in het algemeen wel het beste/veiligst om helemaal niet over de 'uitgerekende datum' te gaan, en als die dus ligt bij 40 weken en 5 dagen dan is ingeleid worden bij 41 weken heel logisch.
Ik zit niet in deze materie zoals Poppedein er bijvoorbeeld in zit, maar ik weet wel dat het toen ik zwanger was een hevige discussie was ('laat vrouwen liever niet overtijd lopen') en ik ben er ook van overtuigd dat mijn ziekenhuis geen onnodige maatregelen treft.
Beetje laat, maarquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, het enige wat daar leuk is, is het overzicht per week (maar niet zo leuk als die in het Engels op http://3dpregnancy.parentsconnect.com/ want daar hebben ze ook nog humor) maar het niveau van de posters op babybytes is echt om te janken, zo laag.
floris was 3570gram toen ie geboren was. met 5 dagen over tijd dus. gewoon netjes gemiddeld.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:59 schreef pessie het volgende:
Hoe zwaar was Floris nu uiteindelijk?
Bij mij kwamen ze bij het voelen op eerder een 6-ponder dan een 8-ponder en bij de echo kwamen ze op op 5.5 pond bij 36+2, dat zou bij 40 weken nog geen 6.5 pond zijn als je uit gaat van 100 gram per week.
binnen 12 uur kan je dan een kind hebbenquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:33 schreef Orea het volgende:
[..]
Dit, alleen als het kindje toch al van plan was om niet héél lang meer op zich te laten wachten kan het wat in werking zetten...
Het kan nog sneller...quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
binnen 12 uur kan je dan een kind hebben
(tmi ik weet t...)
Had ze ook eerst seks gehad?quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het kan nog sneller...
Ik ken een meisje dat binnen een uur beviel... Gewoon opeens hele hele erge buikpijn en toen was het kindje er gewoon al...
dat denk ik wel, hoe kwam dat kind er anders in?quote:
De meeste kindjes schijnen zich de eerste 3 dagen niet goed warm te kunnen houden, een kruik helpt daarbij. Verder wikkel je bij een thuisbevalling vantevoren de kleertjes van de baby om een kruik heen en leg je deze in de wieg zodat wanneer de baby er is de wieg voorverwarmt is en de kleertjes ook. Vroeg me alleen even af hoe dat nou zit bij een hittegolf, maar waarschijnlijk net zo dus.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:14 schreef leonieke het volgende:
Wat ik me nu al een tijdje afvraag, maar die kruiken, gebruik je dat dan enkel in het begin ofzo? Nergens, maar dan ook nergens heb ik op een lijstje gelezen dat ik een kruik nodig had. Maar misschien komt dat omdat we 5 dagen in het ziekenhuis bleven.
IVF toch?quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat denk ik wel, hoe kwam dat kind er anders in?
Sorry, dat heb ik niet gevraagd... Lijkt me ook een beetje ongepast om te vragen..quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:19 schreef pessie het volgende:
[..]
IVF toch?
Ik bedoel, een uur voordat dat kind eruit was...
Is bij ons alleszins allemaal niet gebeurd in het ziekenhuis. Maar als het idd om de eerste 3 dagen gaat, moest ik dat ook nergens op een lijstje zien staanquote:Op woensdag 14 juli 2010 15:18 schreef pessie het volgende:
[..]
De meeste kindjes schijnen zich de eerste 3 dagen niet goed warm te kunnen houden, een kruik helpt daarbij. Verder wikkel je bij een thuisbevalling vantevoren de kleertjes van de baby om een kruik heen en leg je deze in de wieg zodat wanneer de baby er is de wieg voorverwarmt is en de kleertjes ook. Vroeg me alleen even af hoe dat nou zit bij een hittegolf, maar waarschijnlijk net zo dus.
Ja, het GZG is de enige optie in Den Bosch, Carolus is al dicht (jammer, daar woon ik vlakbij) en WA dus nog niet open. Ik vond het daar trouwens ook vrij warm, maar ja, het was toen ook 30+ graden...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:50 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Hee Fannetje ga je ook in het Groot bevallen? Daar werk ik![]()
Wij zijn gisteren naar de informatieavond geweest, al die vrouwen vonden het maar warm op de verloskamers haha en dan hebben ze daar nog airco.. De verloskamers in Bernhoven gaan dicht in de zomermaand dus ik hoop dat er nog plek is als jij mag! Het nieuwe zkh heeft ook 20 verloskamers, maja daar hebben we weinig aan!
hier werden zn kleren onder de warmtelamp gelegd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
Is bij ons alleszins allemaal niet gebeurd in het ziekenhuis. Maar als het idd om de eerste 3 dagen gaat, moest ik dat ook nergens op een lijstje zien staan
Ik kan me dat soort dingen helemaal niet herinneren...quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
hier werden zn kleren onder de warmtelamp gelegd.
kruik in zn bedje weet k niet eigenlijk. denk t niet, want hij ging pas op zaal voor t eerst zn bed in.
Thnx voor de tip! Onze buiten stoelen zijn zo'n 22 kilo per stuk, dus dat kan ik nog wel proberen!!quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:41 schreef mefke79 het volgende:
Orea, de tip om wel in je zwembad te kunnen: stoel ernaast zetten en dan achterstevoren er in, op knieën. Zorgen dat er een dikke handdoek in het water ligt en daar op gaan zitten. Eruit is dan heel simpel, weer op je knieën gaan zitten en je vasthouden aan de stoel. Op die manier lukte het me vorig jaar wel.
Metholgel smeren..quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:24 schreef Orea het volgende:
[..]
Thnx voor de tip! Onze buiten stoelen zijn zo'n 22 kilo per stuk, dus dat kan ik nog wel proberen!!
Ik heb zomaar even 1,5 uur diep en goed geslapen op de bankzonder dat ik wakker werd en moest haasten om te piesen
werd wel wakker omdat speklapje de hik had... wat een geweld!
Overigens, mijn striae plekken zijn echt VUURrooden jeuken dat het doet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |