abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84037276
Zie je hem zo wel trui

woensdag 14 juli 2010 @ 11:40:11 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84037308
Orea, wat een gave echo, en zo lekker bewijsmateriaal hè..... "kijk dan, je zat me al helemaal te trappen!!"
Dat moet ze uiteraard de rest van haar leven goedmaken
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:40:15 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84037312
Ik zie het ook niet
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:43:04 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84037434
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef Orea het volgende:
Ik heb weer een sticker! Ze hebben speklapje gelijk even opgemeten en ze loopt gewoon keurig op schema inmiddels! Niet meer ruim een week voor, zoals ze al die tijd heeft gedaan. Wordt nu rond de 7 á 7,5 pond geschat met geboorte keurig dus!

Dat zeiden ze bij mij ook 2 keer he...
Lief wel dat voetje trouwens!

Oh nee wacht, dat was met voelen. Meting bij Oscar kwam uit op 8 pond. Kind heeft vast zware botten.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:47:49 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84037681
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef Orea het volgende:
Zie je hem zo wel trui

[ afbeelding ]
ah, bedankt! nu wel ja!
in de haak.
pi_84037766
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh nee wacht, dat was met voelen. Meting bij Oscar kwam uit op 8 pond. Kind heeft vast zware botten.
en hoe zwaar waren ze ook alweer echt?
Er zit hier zeker 8 pond in mijn hoofd met voelen kwamen ze steeds op 8 pond, en nu qua meting op dit. Ach, ze komt er toch wel uit!
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:51:12 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84037852
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Met voelen zitten ze wel vaker mis... mijn achtponder zou ook een "kleintje" zijn.... 6,5 misschien 7 pond.

Nee, dan die Amerikaanse artsen, als ik op FF lees hoe vaak het voorkomt dat een baby "te groot" zou zijn en daarom maar tot een KS besloten wordt (sommige artsen hebben een 90% score wat betreft KS vs gewoon bevallen) dan zou je je bijna gaan afvragen hoe het toch allemaal kan
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:53:06 #183
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84037947
Orea ik had het goed gezien!

Maffe, zoveel pijn hebben ze mij echt nooit gedaan bij de vk. 1 keer wilde ze voelen hoe diep de baby lag en dat was niet prettig, maar ik heb nooit gehad dat ik de dag erna nauwelijks meer kon lopen .
pi_84038036
Ongelofelijk hè!

Hier wordt ook wel duidelijk gemeld, het is een indicatie en ze doen er echt helemaal niks mee (behalve extra checken als een kindje echt heel erg afwijkt van de lijn, maar dan eerder richting veel te klein).

Hoeft voor mij ook niet, ik vind het gewoon leuk 'voor later' om een beetje een schatting te hebben ze vroeg vandaag ook: zou je eerder willen bevallen? Nou ja, op zich wel, maar dan wel als speklap zelf besluit te komen! Tuurlijk loopt niemand graag 2 weken overtijd, maar als het zo is, is het zo. Inleiden voor die tijd zie ik ook echt niet zitten! En doen ze hier ook niet (mits alles in goede gezondheid natuurlijk)
pi_84038050
bij mij zeiden ze 7,5 a 8 pond, misschien groter omdat ik zo naar binnen droeg kon ze t niet goed voelen.
ik was zo benieuwd hoe zwaar floris was, wany vond m helemaal niet zo groot. en dat klopte dus
hij zwemt nog helemaal in 56
maar 50 is aan de kleine kant
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:56:50 #186
259886 pessie
pi_84038135
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met voelen zitten ze wel vaker mis... mijn achtponder zou ook een "kleintje" zijn.... 6,5 misschien 7 pond.

Nee, dan die Amerikaanse artsen, als ik op FF lees hoe vaak het voorkomt dat een baby "te groot" zou zijn en daarom maar tot een KS besloten wordt (sommige artsen hebben een 90% score wat betreft KS vs gewoon bevallen) dan zou je je bijna gaan afvragen hoe het toch allemaal kan
90% . Ze maken waarschijnlijk meer winst op een keizersnede...
Las in het boek dat ik geleend heb dat in Amerika bijna geen bevallingen zonder pijnbestrijding plaatsvinden, en als een vrouw geen pijnbestrijding wil dat de dokters en verpleegkundigen er zenuwachtig van worden omdat ze niet weten wat ze met de pijn zouden moeten van een barende vrouw. Maar goed, het is een echt NLs thuis-beval-boek dus weet niet in hoeverre dit echt de waarheid weerspiegelt.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:59:43 #187
259886 pessie
pi_84038292
Hoe zwaar was Floris nu uiteindelijk?
Bij mij kwamen ze bij het voelen op eerder een 6-ponder dan een 8-ponder en bij de echo kwamen ze op op 5.5 pond bij 36+2, dat zou bij 40 weken nog geen 6.5 pond zijn als je uit gaat van 100 gram per week.
pi_84038415
Oh bij mij werd het ook heel netjes gemeld dat het verder een indicatie was enzo.
Mijn vk schatte Amélie op 3.5 kilo bij de geboorte, ze is met 41 weken geboren en woog 3765 dus dat klopt eigenlijk wel heel goed.

Maar ik heb het idee dat sommige mensen ook wel eens vergeten dat het gebaseerd wordt op een gewicht bij 40 weken. Als je dat dan wel es leest op babybytes of babybrabbel of weet ik veel wat voor sites pff...
Het kind groeit natuurlijk ook door ná de 40 weken dus het is niet gek dat het zwaarder is dan de schatting als je 10 dagen over de 40 heengaat. Evengoed is het niet gek dat je kind behoorlijk lichter is dan de schatting als je met 37 weken bevalt. Meeste mensen hier weten dat wel maar ik heb soms het idee dat het niet helemaal terecht is hoor, hoe vaak mensen roepen dat de vk 'ernaast' zat.

Trui haha, ja watermannen zijn énig maar eigenwijs ooooh

Orea dat voetje nu al een spekpootje! Geweldig!!
Amélie had op de echo al grote voeten (dit is best een beschaafd klein voetje trouwens) en toen ze geboren was viel dat idd op, grote voeten ben benieuwd of je het straks ook weer terug herkend.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:02:05 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84038422
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:
[..]
90% . Ze maken waarschijnlijk meer winst op een keizersnede...
Las in het boek dat ik geleend heb dat in Amerika bijna geen bevallingen zonder pijnbestrijding plaatsvinden, en als een vrouw geen pijnbestrijding wil dat de dokters en verpleegkundigen er zenuwachtig van worden omdat ze niet weten wat ze met de pijn zouden moeten van een barende vrouw. Maar goed, het is een echt NLs thuis-beval-boek dus weet niet in hoeverre dit echt de waarheid weerspiegelt.
Klopt, als een arts of ziekenhuis daar een score van 15% bevallingen zonder pijnbestrijding heeft, dan is dat al hoog....

Sterker nog: er zijn staten waar het verlenen van hulp bij een thuisbevalling wettelijk verboden is.
Je mag dus wel een vroedvrouw hebben, maar die mag je alleen maar in het ziekenhuis bijstaan bij de bevalling, en kan haar licentie kwijtraken als ze een thuisbevalling doet.

Er zijn dus vrouwen die 4 uur rijden (!!!) om buiten hun eigen staat "thuis" te kunnen bevallen ipv in een ziekenhuis.
En mijn info komt van FF, dat over het algemeen een redelijk "groen" forum is, dus waar men sneller een voorkeur voor een natuurlijke bevalling zou hebben (laten we de ruim 40+ vrouwen die geen natuurlijke zwangerschap hebben maar even buiten beschouwing.... gewoon op je 46ste nog met IVF bezig zijn, compleet met donor-eitjes en alles ).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84038653
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:01 schreef huuphuup het volgende:
Oh bij mij werd het ook heel netjes gemeld dat het verder een indicatie was enzo.
Mijn vk schatte Amélie op 3.5 kilo bij de geboorte, ze is met 41 weken geboren en woog 3765 dus dat klopt eigenlijk wel heel goed.

Maar ik heb het idee dat sommige mensen ook wel eens vergeten dat het gebaseerd wordt op een gewicht bij 40 weken. Als je dat dan wel es leest op babybytes of babybrabbel of weet ik veel wat voor sites pff...
Het kind groeit natuurlijk ook door ná de 40 weken dus het is niet gek dat het zwaarder is dan de schatting als je 10 dagen over de 40 heengaat. Evengoed is het niet gek dat je kind behoorlijk lichter is dan de schatting als je met 37 weken bevalt. Meeste mensen hier weten dat wel maar ik heb soms het idee dat het niet helemaal terecht is hoor, hoe vaak mensen roepen dat de vk 'ernaast' zat. [/b]

Trui haha, ja watermannen zijn énig maar eigenwijs ooooh

Orea dat voetje nu al een spekpootje! Geweldig!!
Amélie had op de echo al grote voeten (dit is best een beschaafd klein voetje trouwens) en toen ze geboren was viel dat idd op, grote voeten ben benieuwd of je het straks ook weer terug herkend.
Dit als je overtijd loopt dan is het logisch dat de meeste kindjes nog even wat extra spekkies kweken!

Het lijkt me in Amerika ook dat ze voor de 'veiligheid' kiezen, al brengt een keizersnede alsnog veel risico's met zich mee. Amerika, het land waar je iedereen voor alles kan aanklagen vaak kiezen ze liever voor een keizersnede dan voor het risico dat er iets bij een gewone bevalling gebeurd en ze gesewed worden

Toch heb je ook een stroming in Amerika die juist voor de natuurlijke bevallingen kiest (zoals Leandra al zegt) ben momenteel een boek over Hypnobirthing aan het lezen en dat is toch heel Amerikaans
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:08:53 #191
259886 pessie
pi_84038719
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, als een arts of ziekenhuis daar een score van 15% bevallingen zonder pijnbestrijding heeft, dan is dat al hoog....

Sterker nog: er zijn staten waar het verlenen van hulp bij een thuisbevalling wettelijk verboden is.
Je mag dus wel een vroedvrouw hebben, maar die mag je alleen maar in het ziekenhuis bijstaan bij de bevalling, en kan haar licentie kwijtraken als ze een thuisbevalling doet.

Er zijn dus vrouwen die 4 uur rijden (!!!) om buiten hun eigen staat "thuis" te kunnen bevallen ipv in een ziekenhuis.
En mijn info komt van FF, dat over het algemeen een redelijk "groen" forum is, dus waar men sneller een voorkeur voor een natuurlijke bevalling zou hebben (laten we de ruim 40+ vrouwen die geen natuurlijke zwangerschap hebben maar even buiten beschouwing.... gewoon op je 46ste nog met IVF bezig zijn, compleet met donor-eitjes en alles ).
Ik ken FF niet, maar dit klinkt wel als een interessant forum. Maar 4 uur rijden met weeën... Dan heb je het er echt echt voor over om niet in het ziekenhuis te hoeven bevallen! Hoe worden vrouwen van 46 die nog IVF-en eigenlijk onthaald op zo'n forum? Klinkt niet heel 'groen' namelijk... En daarnaast is het volgens mij niet heel slim om als je 46 bent en je krijgt je eerste kind thuis te bevallen, in Nederland niet en in Amerika niet.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:11:44 #192
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84038826
Hier doen ze niet aan schattingen, enige wat tegen mij gezegd is is dat ik geen 5-pondertje hoef te verwachten en verder doen ze niet aan gokjes. De metingen bij de groei-echo laten echter zien dat Willem in alles iets voorloopt dus ik gok dat dit bij 40 weken ook nog wel zo zal zijn...

Ik zag net een spekvoet voorbij komen

Verder heb ik even een keer weinig bijgelezen, ik word gek van mezelf met deze warmte/benauwdheid en zit me voornamelijk heel erg zielig te voelen vandaag...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_84038900
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef flugeltje het volgende:
Hier doen ze niet aan schattingen, enige wat tegen mij gezegd is is dat ik geen 5-pondertje hoef te verwachten en verder doen ze niet aan gokjes. De metingen bij de groei-echo laten echter zien dat Willem in alles iets voorloopt dus ik gok dat dit bij 40 weken ook nog wel zo zal zijn...

Verder heb ik even een keer weinig bijgelezen, ik word gek van mezelf met deze warmte/benauwdheid en zit me voornamelijk heel erg zielig te voelen vandaag...
tis ook to much, dit weer... Zal blij zijn als het kwik eind van de week weer naar 'normale' waardes gaat van een graad of 22/24!
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:15:00 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84038940
Ik merk dat ik het wel zat begin te worden... en ik moet nog wel ff... En dat terwijl ik eigenlijk nergens last van heb, maar ik wil gewoon die buik weer kwijt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:16:29 #195
259886 pessie
pi_84038988
voor fluugs...

Valt het jullie ook op dat ze op babybytes bij 38 weken allemaal ingeleid willen worden? Denken ze dat inleiden leuk is ofzo?
pi_84039009
ahw fluugs
geen afleiding in de buurt? Moeder of vriendinnen ofzo die even langs willen komen?
Of zit je daar niet op te wachten dat kan natuurlijk ook nog. (ik had mezelf opgesloten geloof ik vanaf 37 weken ik wilde gewoon echt niemand zien, ik genoot echt zó enorm van dat vacuum waar ik in zat dat de hele wereld me gestolen kon worden.)

Amerika, tsja, niet alleen t land van de schadeclaims, maar toch ook wel het land van de hypes. Ik denk dat de thuisbevallingen, of in ieder geval de bevallingen zonder pijnbestrijding daar straks ineens best een vlucht gaan maken. Ik krijg toch het idee dat de VS hoe langer hoe meer van een groot, groter, grootst hyper-samenleving, dankzij de crisis wellicht, steeds meer terug vallen op 'vroeger' enzo. Misschien vertaald dat zich ook wel naar bevallingen enzo toe, wie weet.

Wij gaan toch maar naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken nu. Heb echt totaal geen zin om morgen om 7 uur op te staan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84039012
In Amerika is het aantal keizersnedes ook gewoon enorm hoog door de heersende aanklaagcultuur. Een keizersnede wordt gezien als "de hoogste vorm van zorg", de kans op het gegrond verklaren van een aanklacht wordt daarmee veel kleiner geacht
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:17:17 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84039016
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik ken FF niet, maar dit klinkt wel als een interessant forum. Maar 4 uur rijden met weeën... Dan heb je het er echt echt voor over om niet in het ziekenhuis te hoeven bevallen! Hoe worden vrouwen van 46 die nog IVF-en eigenlijk onthaald op zo'n forum? Klinkt niet heel 'groen' namelijk... En daarnaast is het volgens mij niet heel slim om als je 46 bent en je krijgt je eerste kind thuis te bevallen, in Nederland niet en in Amerika niet.
Fertility Friend, maar het is met abo... dus onbetaald meelezen is geen optie.

Ach, er zijn een heleboel subfora in het zwangerschapsgedeelte, en "pregnant in our forties" is daar één van, in feite komen er dus eigenlijk geen anderen dan mensen die proberen zwanger te worden of zwanger zijn, en om dan als twintig- of dertigjarige de moraalridder te gaan uithangen in het forties gedeelte zal direct afgestraft worden.
Ik merk alleen wel dat ik een uitzondering ben met een zwangerschap zonder enige vorm van 'hulp'.... de meesten hebben medicijnen gebruikt, sommigen ook acupunctuur, maar een hoop IVF en sommigen zitten dus in de tweede helft van de 40 en diep in IVF trajecten.

Ik voel me niet geroepen er daar een mening over te geven, maar het verbaast me als nuchtere Hollandse wel....

Oh, en dat wel of niet thuis bevallen heeft weer niets met leeftijd te maken, hoewel ik er ook voor kies om op m'n 44ste in het ziekenhuis te bevallen, want idd meer kans op complicaties, maar als een ander thuis wil bevallen, dan zal ik dat zeker niet ontmoedigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84039068
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:16 schreef pessie het volgende:
voor fluugs...

Valt het jullie ook op dat ze op babybytes bij 38 weken allemaal ingeleid willen worden? Denken ze dat inleiden leuk is ofzo?
Joh die zijn gek.
Die gaan er allemaal van uit dat ze met 37 weken bevallen en als dat niet zo is zitten ze elkaar op de kast te jagen met hoe zat ze het wel niet zijn. (even heel grof over een kam geschoren hoor, dat wel )

Verder lees ik daar eigk nauwelijks, t is niet helemaal mijn forum geloof ik daar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:19:32 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84039097
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef flugeltje het volgende:

En dat mag ook gewoon
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')