quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef Orea het volgende:
Ik heb weer een sticker! Ze hebben speklapje gelijk even opgemeten en ze loopt gewoon keurig op schema inmiddels! Niet meer ruim een week voor, zoals ze al die tijd heeft gedaan. Wordt nu rond de 7 á 7,5 pond geschat met geboortekeurig dus!
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zeiden ze bij mij ook 2 keer he...![]()
Lief wel dat voetje trouwens!
Oh nee wacht, dat was met voelen. Meting bij Oscar kwam uit op 8 pond. Kind heeft vast zware botten.
Met voelen zitten ze wel vaker mis... mijn achtponder zou ook een "kleintje" zijn.... 6,5 misschien 7 pond.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zeiden ze bij mij ook 2 keer he...![]()
Lief wel dat voetje trouwens!
Oh nee wacht, dat was met voelen. Meting bij Oscar kwam uit op 8 pond. Kind heeft vast zware botten.
90%quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met voelen zitten ze wel vaker mis... mijn achtponder zou ook een "kleintje" zijn.... 6,5 misschien 7 pond.
Nee, dan die Amerikaanse artsen, als ik op FF lees hoe vaak het voorkomt dat een baby "te groot" zou zijn en daarom maar tot een KS besloten wordt (sommige artsen hebben een 90% score wat betreft KS vs gewoon bevallen) dan zou je je bijna gaan afvragen hoe het toch allemaal kan
Klopt, als een arts of ziekenhuis daar een score van 15% bevallingen zonder pijnbestrijding heeft, dan is dat al hoog....quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:
[..]
90%. Ze maken waarschijnlijk meer winst op een keizersnede...
Las in het boek dat ik geleend heb dat in Amerika bijna geen bevallingen zonder pijnbestrijding plaatsvinden, en als een vrouw geen pijnbestrijding wil dat de dokters en verpleegkundigen er zenuwachtig van worden omdat ze niet weten wat ze met de pijn zouden moeten van een barende vrouw. Maar goed, het is een echt NLs thuis-beval-boek dus weet niet in hoeverre dit echt de waarheid weerspiegelt.
Ditquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:01 schreef huuphuup het volgende:
Oh bij mij werd het ook heel netjes gemeld dat het verder een indicatie was enzo.
Mijn vk schatte Amélie op 3.5 kilo bij de geboorte, ze is met 41 weken geboren en woog 3765 dus dat klopt eigenlijk wel heel goed.
Maar ik heb het idee dat sommige mensen ook wel eens vergeten dat het gebaseerd wordt op een gewicht bij 40 weken. Als je dat dan wel es leest op babybytes of babybrabbel of weet ik veel wat voor sites pff...
Het kind groeit natuurlijk ook door ná de 40 weken dus het is niet gek dat het zwaarder is dan de schatting als je 10 dagen over de 40 heengaat. Evengoed is het niet gek dat je kind behoorlijk lichter is dan de schatting als je met 37 weken bevalt. Meeste mensen hier weten dat wel maar ik heb soms het idee dat het niet helemaal terecht is hoor, hoe vaak mensen roepen dat de vk 'ernaast' zat. [/b]
Trui haha, ja watermannen zijn énigmaar eigenwijs ooooh
![]()
Orea dat voetjenu al een spekpootje! Geweldig!!
Amélie had op de echo al grote voeten (dit is best een beschaafd klein voetje trouwens) en toen ze geboren was viel dat idd op, grote voetenben benieuwd of je het straks ook weer terug herkend.
Ik ken FF niet, maar dit klinkt wel als een interessant forum. Maar 4 uur rijden met weeën... Dan heb je het er echt echt voor over om niet in het ziekenhuis te hoeven bevallen! Hoe worden vrouwen van 46 die nog IVF-en eigenlijk onthaald op zo'n forum? Klinkt niet heel 'groen' namelijk... En daarnaast is het volgens mij niet heel slim om als je 46 bent en je krijgt je eerste kind thuis te bevallen, in Nederland niet en in Amerika niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, als een arts of ziekenhuis daar een score van 15% bevallingen zonder pijnbestrijding heeft, dan is dat al hoog....
Sterker nog: er zijn staten waar het verlenen van hulp bij een thuisbevalling wettelijk verboden is.
Je mag dus wel een vroedvrouw hebben, maar die mag je alleen maar in het ziekenhuis bijstaan bij de bevalling, en kan haar licentie kwijtraken als ze een thuisbevalling doet.
Er zijn dus vrouwen die 4 uur rijden (!!!) om buiten hun eigen staat "thuis" te kunnen bevallen ipv in een ziekenhuis.
En mijn info komt van FF, dat over het algemeen een redelijk "groen" forum is, dus waar men sneller een voorkeur voor een natuurlijke bevalling zou hebben (laten we de ruim 40+ vrouwen die geen natuurlijke zwangerschap hebben maar even buiten beschouwing.... gewoon op je 46ste nog met IVF bezig zijn, compleet met donor-eitjes en alles).
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef flugeltje het volgende:
Hier doen ze niet aan schattingen, enige wat tegen mij gezegd is is dat ik geen 5-pondertje hoef te verwachten en verder doen ze niet aan gokjes. De metingen bij de groei-echo laten echter zien dat Willem in alles iets voorloopt dus ik gok dat dit bij 40 weken ook nog wel zo zal zijn...
Ik zag net een spekvoet voorbij komen
Verder heb ik even een keer weinig bijgelezen, ik word gek van mezelf met deze warmte/benauwdheid en zit me voornamelijk heel erg zielig te voelen vandaag...
Fertility Friend, maar het is met abo... dus onbetaald meelezen is geen optie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik ken FF niet, maar dit klinkt wel als een interessant forum. Maar 4 uur rijden met weeën... Dan heb je het er echt echt voor over om niet in het ziekenhuis te hoeven bevallen! Hoe worden vrouwen van 46 die nog IVF-en eigenlijk onthaald op zo'n forum? Klinkt niet heel 'groen' namelijk... En daarnaast is het volgens mij niet heel slim om als je 46 bent en je krijgt je eerste kind thuis te bevallen, in Nederland niet en in Amerika niet.
Joh die zijn gek.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:16 schreef pessie het volgende:voor fluugs...
Valt het jullie ook op dat ze op babybytes bij 38 weken allemaal ingeleid willen worden? Denken ze dat inleiden leuk is ofzo?
En dat mag ook gewoonquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef flugeltje het volgende:
Hier doen ze niet aan schattingen, enige wat tegen mij gezegd is is dat ik geen 5-pondertje hoef te verwachten en verder doen ze niet aan gokjes. De metingen bij de groei-echo laten echter zien dat Willem in alles iets voorloopt dus ik gok dat dit bij 40 weken ook nog wel zo zal zijn...
Ik zag net een spekvoet voorbij komen
Verder heb ik even een keer weinig bijgelezen, ik word gek van mezelf met deze warmte/benauwdheid en zit me voornamelijk heel erg zielig te voelen vandaag...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |