Das gewoon een beetje dom.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:49 schreef Orea het volgende:
Alleen sex is idd bewezen dat het wat in gang kan brengen als het toch al op het punt stond te gebeuren.
Bitter Lemon, ananas, pannenkoekenallemaal bull! ECHT!! (ja geloof dat bitter lemon wat zou kunnen doen, maar dan moet je er een liter of 15 in één keer van opdrinken
)
Las laatst iemand over wonderoliedat moet je dus écht niet proberen! Ja het werkt op je darmen en kan weeen op gang brengen, maar het werkt dus ook op de darmen van je baby en je hebt liever niet dat die in het vruchtwater poept!
Je kan de breinaald nog proberenquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:49 schreef flugeltje het volgende:
[biechtmodus]
Pessie, ik was de warmte zo enorm zat dat ik deze week een aantal van die bakerpraatjes geprobeerd heb... Willem loopt toch een week voor, dus ik durfde wel... Enfin; Ananashart, pannekoeken eten, bitter lemon en tonic drinken, sex, hiel masseren, trappen lopen, zelfs springen/snel opstaan... Guess what
Ergo; als de tijd nog niet rijp is komt er niets....
[/biechtmodus]
Of sexen met een ananas.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:50 schreef huuphuup het volgende:
vreet op man die ananas! Anders doe ik het![]()
Dat is echt onzin hoor. Hooguit het hart van de ananas kan kwaad, maar dan ook pas als je 4 kilo van die dingen op eeten geloof me, dat wil je niet
Pessie gaat vanavond sexen en ananas eten woehoe!
of andersom
quote:
Rekt de boel alvast een beetje op zeg maar.quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:55 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik moet opeens denken aan de epi-no... En een prachtig verhaal dat ik erover heb gelezen...
Zo'n epi-no is dus een soort ballon dat je inbrengt, zodat je de boel dus kan oprekken van onder.. Zodat je tijdens de bevalling niet geknipt hoeft te worden, of scheurt.. Maar ja... dan het verhaal dat je wel de gebruikershandleiding moet lezen en niet steeds het ballonnetje "geboren" moet laten worden... zo kun je al gehecht worden, voordat je moet bevallen zeg maar..
Ik vond inleiden geen pretje, maar ik zou deze keer ook niet 2 weken overtijd willen lopen. In mijn ziekenhuis vinden ze dat risico te groot en leiden ze het liefst bij 1 week overtijd in. Ik heb de indruk dat dat in de meeste ziekenhuizen (nog) geen beleid is, maar het zou me niets verbazen als dat zo langzamerhand wel gaat gebeuren. En dan klapperen de oren van onze kinderen natuurlijk als wij vertellen dat men ons vroeger in de goeie ouwe tijd gerust 2 weken overtijd liet lopen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef Orea het volgende:
Hoeft voor mij ook niet, ik vind het gewoon leuk 'voor later' om een beetje een schatting te hebbenze vroeg vandaag ook: zou je eerder willen bevallen? Nou ja, op zich wel, maar dan wel als speklap zelf besluit te komen! Tuurlijk loopt niemand graag 2 weken overtijd, maar als het zo is, is het zo. Inleiden voor die tijd zie ik ook echt niet zitten! En doen ze hier ook niet (mits alles in goede gezondheid natuurlijk)
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:55 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik moet opeens denken aan de epi-no... En een prachtig verhaal dat ik erover heb gelezen...
Zo'n epi-no is dus een soort ballon dat je inbrengt, zodat je de boel dus kan oprekken van onder.. Zodat je tijdens de bevalling niet geknipt hoeft te worden, of scheurt.. Maar ja... dan het verhaal dat je wel de gebruikershandleiding moet lezen en niet steeds het ballonnetje "geboren" moet laten worden... zo kun je al gehecht worden, voordat je moet bevallen zeg maar..
Kwam dat verhaal van jou?? Het is echt een prachtig verhaal!quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Hij staat echt nog steeds in mn geheugen gegrifd en in t rijtje van "bijzondere dingen", mn schriftje begint al aardig vol te raken, je maakt wat me soms!
Maar is het niet ook gewoon een cultuurkwestie? Ik vind het erg cynisch om te denken dat geld een belangrijk motief speelt. Ik denk dat ze het in Amerika inderdaad zien als de hoogste vorm van zorg en waarom zou je met 'minder' genoegen nemen? Het is hier ook een kwestie van cultuur dat we thuisbevallen vrij gewoon vinden. Dat vinden zij ongetwijfeld barbaars (en ergens begrijp ik dat ook wel).quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:17 schreef Poppedein het volgende:
In Amerika is het aantal keizersnedes ook gewoon enorm hoog door de heersende aanklaagcultuur. Een keizersnede wordt gezien als "de hoogste vorm van zorg", de kans op het gegrond verklaren van een aanklacht wordt daarmee veel kleiner geacht
Bevallen zonder pijnstilling vinden ze in Belgie volgens mij al niet normaal..quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar is het niet ook gewoon een cultuurkwestie? Ik vind het erg cynisch om te denken dat geld een belangrijk motief speelt. Ik denk dat ze het in Amerika inderdaad zien als de hoogste vorm van zorg en waarom zou je met 'minder' genoegen nemen? Het is hier ook een kwestie van cultuur dat we thuisbevallen vrij gewoon vinden. Dat vinden zij ongetwijfeld barbaars (en ergens begrijp ik dat ook wel).
quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kwam dat verhaal van jou?? Het is echt een prachtig verhaal!
en blijkbaar was jij toen ook al grappigquote:Op vrijdag 25 september 2009 23:15 schreef Poppedein het volgende:
TicootjeROFL
hahahha ja Rocka...tis de kleur hè![]()
Hmm..oké... Tis dus de bedoeling dat je t ballonnetje steeds een beetje verder op kunt blazen zodat je bekkenbodem vast went aan de grootte van t hoofdje.. ach, t idee is leuk zullen we maar zeggen. Hij wordt bij ons in de praktijk in ieder geval zelden gebruikt... tot een half jaartje terug: Kreeg mijn collega rond middernacht een telefoontje van iemand met ruim bloedverlies na gebruik van de epi no... Wat bleek, ze had de gebruiksaanwijzing nooit gelezen en was zelf aan de slag gegaan, ze liet de opgeblazen balon dan ook steeds "geboren worden" begrijpende dat dat de bedoeling was... Ik weet niet bij wélke grootte t mis ging, maar mis ging t in ieder geval. Mijn collega kon dus 's nachts een vrouw hechten die ergens in de komende 4 weken nog moest gaan bevallenleve de Epi no!
Mij hebben ze ingeleid met een ballonnetje en ik ben die dag eigenlijk twee keer bevallen. Om 7.30u van een ballonnetje en om 12.54u van Thomasquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:55 schreef Ticootje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |