Hoef je niet zwanger voor te zijn, zowiezo zijn zulke leuke dingen erg duur...quote:
Wij wonen ook op een flat en ik vind het juist leuk. Een ooievaar of zo'n ander bord wordt hier zeker gejat, dus deze kan mooi voor het raam binnen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh dat romper waslijntje vond ik destijds ook geweldig inderdaad. Maar wij wonen op een flat dus het heeft niet echt nut om te doen
Ja maar is jullie woonkamer aan de voorkant? Bij ons zit de keuken met een klein raam aan de voorkant dus ik kan 'm alleen binnen aan de achterkant ophangen en daar ziet alleen de visite die al binnen is het dan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:52 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Wij wonen ook op een flat en ik vind het juist leuk. Een ooievaar of zo'n ander bord wordt hier zeker gejat, dus deze kan mooi voor het raam binnen.
hahahahaquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik geloof dat Mr.DML nog net geen rolberoerte kreeg toen ik het lijstje van benodigdheden liet zien en daar stond vast nog niet eens alles op.
En onze slaapkamer is te klein om van een ledikant een co-sleeper te maken dus ik wil een ledikant en een co-sleeper wiegje
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:23 schreef Troeta het volgende:
Bij de babydump waren de doomooseats 70 en 80 euro Pvoess, maar wat heb je een dure wipper zeg! Is dat zo'n schommelende?
Want een doomooseat gebruik je volgens mij ipv de wipper als ik het goed begrepen had..
Het is moeilijk, maar verkijk je niet teveel op al die leuke dingen, volgens mij is zo'n doomooseat niet zo heel erg handig om te gebruiken en het neemt zoveel ruimte in.
Meestal niet huup, wat staat er op je aanvraagformulier? Als ze je nuchter willen hebben staat dat erbij.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:08 schreef huuphuup het volgende:
Flugel woehoe!
Haha Saffier gek gevoel is dat hè?![]()
BE![]()
Je bent niet de enige van onze lichting zeg maar die nu ineens weer de kriebels krijgt, maar toch nog even niet zeg maar
Ik ga maar bloedprikken straks ofzo, weet eigk niet of ik daar nuchter voor had moeten zijnheb net een boterham met hagelslag naar binnen gepropt, niet bij nagedacht.
oh ok, omdat ze ook glucose wilden prikken. Ik zie het nu niet staan idd (even zoeken welquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Meestal niet huup, wat staat er op je aanvraagformulier? Als ze je nuchter willen hebben staat dat erbij.
ik hoefde de 1e keer glucose ook niet nuchter maar toen ie te hoog bleek moest ik de keer erna wel nuchter.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:00 schreef Troeta het volgende:
Dan moet je er voor gaan pvoes,haha, je kan hem ook voor je peuter gebruiken gewoon als zitzak.
Huuphuup ik hoefde laatst niet nuchter voor glucose, doen ze liever niet bij zwangere vrouwen. Pas als de uitslag slecht is moet je nuchter zei mijn verloskundige. En ze vroegen er ook niet naar bij het bloedprikken.
Ik laat gewoon altijd prikken bij het diaconesse, das bij ons om de hoek en die prikken de hele dag door tot 8 uur 's avonds... Echt ideaal. En gewoon nooit druk op tijden die ik ga.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:06 schreef huuphuup het volgende:
Dankje NIeuweUser![]()
Troeta, vorig jaar moest ik wel nuchter zijn bij die eerste keer bloedprikken maar nu heb k even het formulier afgespeurd en het staat er idd niet op, wat Tico zei dus.
Maar goed, ik ben voor niks heen en weer gefietstNormaal was het prikken altijd op zo'n muffe tijd, van 8.15 tot 8.45, en dan zit het natuurlijk ook nog es stampvol met oudjes die voor de trombosedienst komen enzo. Dit keer zei mn vk heel enthousiast van jaaaa ze hebben de openingstijden verruimd tot 10 uur!
Mooi dacht ik, zou tijd worden... maar helegaar niethet was potdicht daar en op het briefje op de deur stond nog steeds prikken van ma t/m vr. 8.15-8.45
![]()
morgen maar weer dan en dan vroeger, en ik zal het maar even navragen en eventueel aan de vk doorgeven als het dus idd gewoon de oude tijden zijn.
oh das ideaal!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik laat gewoon altijd prikken bij het diaconesse, das bij ons om de hoek en die prikken de hele dag door tot 8 uur 's avonds... Echt ideaal. En gewoon nooit druk op tijden die ik ga.
Je kan overal prikken waar je maar wilt volgens mij...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh das ideaal!
Ik kon kiezen uit bij mij om de hoek of laan van wateringse veld. En volgens mij kan ik eventueel ook nog naar Naaldwijk. Andere keuzes heeft ze me niet gegeven eigk. Maar het diaconesse hoort ook bij de RDGG geloof ik dus volgens mij zou ik daar ook wel moeten kunnen.
Ja, mijn moeder komt ook uit Delft en gaat altijd gewoon hier in het Rode Kruis, geen probleem!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan overal prikken waar je maar wilt volgens mij...
Door de behandelingen die ik heb gehad heb ik echt heel vaak moeten prikken.. Soms tref je er inderdaad 1 die het nog een beetje moet leren.. Vervelend ja, maar goed oefening baart kunst.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:17 schreef Troeta het volgende:
ooow, vervelend huup!! Wat een rare tijden.
Ik ga ook altijd in het ziekenhuis wat de hele dag open is, alleen de mensen daar zijn altijd zo sjaggo en ik had vorige keer een hele blauwe plek toen zo'n jonge gozer me ging prikken:(
klopt!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan overal prikken waar je maar wilt volgens mij...
Is Delft niet dichterbij voor jou?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:28 schreef huuphuup het volgende:
waarom? het is maar bloedprikken, geen volledige transfusie ofzo
ik trof er vorige keer een wat oudere dame in het diaconesse die wel erg op de automatische piloot ging, daar heb ik ook nog een week of wat een blauwe arm van gehad. Maar och, soit, gaat wel weer over. Wat ik veel pijnlijker vond was een co-assistente van de longafdeling die in mn pols het zuurstof moest prikken ofzo. Dat moest vier keer overnieuw en de tranen stonden echt in mn ogenen bij haar ook, arme meid, ze was zo lief
Het zal ook wel dat ik overal kan gaan prikken hoor! Ik denk dat mn vk gewoon deze locaties heeft doorgegeven omdat het simpelweg het dichtste bij is hier. Maar ik baal een beetje van die krappe openingstijden. En als er veel mensen zijn dan heb je ook nog es kans dat je volgende dag weer terug kan komen. Misschien vraag ik B. wel ff of we straks naar Voorburg rijden.
bij mij worden ze echt niet normaal als ik ze hoog leg pff,,begint gewoon af te knellen allemaalquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:02 schreef pessie het volgende:
Fluugs 39 weken mijlpaal.
Hier ook baby-in-buik, die wel heeeeel rustig is. Nou ja, kijken of ik er straks nog wat beweging in kan krijgen.
Fluugs, je zou even kunnen gaan zwemmen. Dat versoepelt de spieren wat.
Huup, wat handig om dat tegen je moeder en oma te zeggen!
Ik sta 3de... Manlief had verwacht vanaf vandaag vakantie te hebben volgens mij. Ik probeer hem steeds aan zn verstand te krijgen dat het nog wel 4 weken kan duren maar hij gelooft er niet zo in (ik ook niet trouwens).
Ik had gisteravond ook opeens dikke voeten, mn tenen leken wel worstjes. Ben lekker op de bank gaan liggen met mn voeten omhoog, toen werden ze weer normaal.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:39 schreef huuphuup het volgende:
hahahaha Cantare![]()
![]()
je hebt wel gelijk
Tico ik weet het niet, ik denk dat het om en nabij net zover is. Delft een kwartiertje en Voorburg 15~20 mins. zoiets? Maar in Delft hebben ze geen roze donuts
Klinkt als de tandarts die mn ingegroeide hechtingen eruit heeft gesneden, die zat ook te janken bij de stoel. Ik krijsde als een speenvarken, men wat deed dat pijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:28 schreef huuphuup het volgende:
ik trof er vorige keer een wat oudere dame in het diaconesse die wel erg op de automatische piloot ging, daar heb ik ook nog een week of wat een blauwe arm van gehad. Maar och, soit, gaat wel weer over. Wat ik veel pijnlijker vond was een co-assistente van de longafdeling die in mn pols het zuurstof moest prikken ofzo. Dat moest vier keer overnieuw en de tranen stonden echt in mn ogenen bij haar ook, arme meid, ze was zo lief
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:42 schreef Shirley het volgende:
BE...nog een kleine stinkerd erbij, gewoon doen joh!
Zwembandjes (vleugeltjes) met water vullen, in de koelkast doen en om je enkels doen als je op de bank gaat liggen.... het verkoelt iig en als het vocht is wat je vasthoudt helpt het iig een beetje.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:40 schreef sherezade het volgende:
[..]
bij mij worden ze echt niet normaal als ik ze hoog leg pff,,begint gewoon af te knellen allemaal
gelukkig nog maar 3 weken dan ben ik van alles af hopelijk
Eeeh... hoiquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:08 schreef huuphuup het volgende:
BE![]()
Je bent niet de enige van onze lichting zeg maar die nu ineens weer de kriebels krijgt, maar toch nog even niet zeg maar
bedankt voor de tip, ik ga het gelijk straks uit proberen....ik hoop zo dat het helpt...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zwembandjes (vleugeltjes) met water vullen, in de koelkast doen en om je enkels doen als je op de bank gaat liggen.... het verkoelt iig en als het vocht is wat je vasthoudt helpt het iig een beetje.
M. zegt ook wel eens tegen mij dat de 2 dames mij soms behoooooooorlijk "irriteren" maar toch zegt ie geen nee tegen een 3equote:Op woensdag 14 juli 2010 10:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen F zelf!![]()
Na mijn strubbelingen met Sasha deze week zie ik het er helemaal niet van komen.![]()
![]()
Ja maar ik heb het zelfde probleem als BE. Na zo'n rampnacht als vannacht denk ik niet dat V ook kriebels heeft. Of nouja, wel kriebels maar hele andere waarschijnlijk.quote:
Nee een winterkindje!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:55 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Ja maar ik heb het zelfde probleem als BE. Na zo'n rampnacht als vannacht denk ik niet dat V ook kriebels heeft. Of nouja, wel kriebels maar hele andere waarschijnlijk.
En trouwens, ik wijzig ook ongeveer ieder half uur van mening wat kriebels betreft hoor. Maar ja.
Pfff, hormonen!
Trouwens Huup, ik had je nog niet gefeliciteerd! Leuk joh! Een lentebaby'tje dit keer he....
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef huuphuup het volgende:
Sherezade als je rond deze termijn ineens veel meer vocht bent gaan vasthouden, zeg in twee weken tijd 5 kilo aangekomen ofzo, dan moet je wel even je vk bellen om je bloeddruk te laten meten hoor!
Ik hield ook redelijk wat vocht vast vorige keer maar dat ging vrij geleidelijk eigenlijk. Bij plotselinge toename moet je echt even bellen.
quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:58 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nee een winterkindje!
8 februari ben ik uitgerekend. Een watermanals het maar niet net zo eigenwijs is dan als mama en de twee oma's
![]()
Nu nog een herfst en een lente kindje en dan heb ik kwartet
ah, dat kon wel eens een 9-februari-kindje worden (net als onze 'cato')quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:58 schreef huuphuup het volgende:
Nee een winterkindje!
8 februari ben ik uitgerekend. Een watermanals het maar niet net zo eigenwijs is dan als mama en de twee oma's
![]()
Herkenbaar!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:33 schreef maffemuts het volgende:
Hier gister ook weer goedgekeurd tijdens de 2wekelijkse apk-keuring
Kleine man is letterlijk n kleine man, loopt heel lichtjes achter op R met het zelfde termijn, maar gezien de historie wilde ze zich hier niet zorgen om maken zolang de ontwikkeling wel prima is. (ontwikkeling hart/longen/nieren/hersentjes etc loopt wel allemaal netjes op schema) Indalen is begonnen maar af en toe floept ie er nog uit.. tenminste als de VK netzolang op je schaambotje drukt dat je m voelt splijten"hmm hij ligt bijna vast maar als ik zo doe floept ie er nog uit" 'ja muts.. als je dat doet doet t ook pijn :/ met als gevolg dat ik dus gisteravond om 7uur in bed lag met laptopje omdat ik niet kon lopen van de pijn
Nu gaat t .. als ik niet lach, beweeg of naar de wc hoef.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef Orea het volgende:
Ik heb weer een sticker! Ze hebben speklapje gelijk even opgemeten en ze loopt gewoon keurig op schema inmiddels! Niet meer ruim een week voor, zoals ze al die tijd heeft gedaan. Wordt nu rond de 7 á 7,5 pond geschat met geboortekeurig dus!
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zeiden ze bij mij ook 2 keer he...![]()
Lief wel dat voetje trouwens!
Oh nee wacht, dat was met voelen. Meting bij Oscar kwam uit op 8 pond. Kind heeft vast zware botten.
Met voelen zitten ze wel vaker mis... mijn achtponder zou ook een "kleintje" zijn.... 6,5 misschien 7 pond.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zeiden ze bij mij ook 2 keer he...![]()
Lief wel dat voetje trouwens!
Oh nee wacht, dat was met voelen. Meting bij Oscar kwam uit op 8 pond. Kind heeft vast zware botten.
90%quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met voelen zitten ze wel vaker mis... mijn achtponder zou ook een "kleintje" zijn.... 6,5 misschien 7 pond.
Nee, dan die Amerikaanse artsen, als ik op FF lees hoe vaak het voorkomt dat een baby "te groot" zou zijn en daarom maar tot een KS besloten wordt (sommige artsen hebben een 90% score wat betreft KS vs gewoon bevallen) dan zou je je bijna gaan afvragen hoe het toch allemaal kan
Klopt, als een arts of ziekenhuis daar een score van 15% bevallingen zonder pijnbestrijding heeft, dan is dat al hoog....quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:
[..]
90%. Ze maken waarschijnlijk meer winst op een keizersnede...
Las in het boek dat ik geleend heb dat in Amerika bijna geen bevallingen zonder pijnbestrijding plaatsvinden, en als een vrouw geen pijnbestrijding wil dat de dokters en verpleegkundigen er zenuwachtig van worden omdat ze niet weten wat ze met de pijn zouden moeten van een barende vrouw. Maar goed, het is een echt NLs thuis-beval-boek dus weet niet in hoeverre dit echt de waarheid weerspiegelt.
Ditquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:01 schreef huuphuup het volgende:
Oh bij mij werd het ook heel netjes gemeld dat het verder een indicatie was enzo.
Mijn vk schatte Amélie op 3.5 kilo bij de geboorte, ze is met 41 weken geboren en woog 3765 dus dat klopt eigenlijk wel heel goed.
Maar ik heb het idee dat sommige mensen ook wel eens vergeten dat het gebaseerd wordt op een gewicht bij 40 weken. Als je dat dan wel es leest op babybytes of babybrabbel of weet ik veel wat voor sites pff...
Het kind groeit natuurlijk ook door ná de 40 weken dus het is niet gek dat het zwaarder is dan de schatting als je 10 dagen over de 40 heengaat. Evengoed is het niet gek dat je kind behoorlijk lichter is dan de schatting als je met 37 weken bevalt. Meeste mensen hier weten dat wel maar ik heb soms het idee dat het niet helemaal terecht is hoor, hoe vaak mensen roepen dat de vk 'ernaast' zat. [/b]
Trui haha, ja watermannen zijn énigmaar eigenwijs ooooh
![]()
Orea dat voetjenu al een spekpootje! Geweldig!!
Amélie had op de echo al grote voeten (dit is best een beschaafd klein voetje trouwens) en toen ze geboren was viel dat idd op, grote voetenben benieuwd of je het straks ook weer terug herkend.
Ik ken FF niet, maar dit klinkt wel als een interessant forum. Maar 4 uur rijden met weeën... Dan heb je het er echt echt voor over om niet in het ziekenhuis te hoeven bevallen! Hoe worden vrouwen van 46 die nog IVF-en eigenlijk onthaald op zo'n forum? Klinkt niet heel 'groen' namelijk... En daarnaast is het volgens mij niet heel slim om als je 46 bent en je krijgt je eerste kind thuis te bevallen, in Nederland niet en in Amerika niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, als een arts of ziekenhuis daar een score van 15% bevallingen zonder pijnbestrijding heeft, dan is dat al hoog....
Sterker nog: er zijn staten waar het verlenen van hulp bij een thuisbevalling wettelijk verboden is.
Je mag dus wel een vroedvrouw hebben, maar die mag je alleen maar in het ziekenhuis bijstaan bij de bevalling, en kan haar licentie kwijtraken als ze een thuisbevalling doet.
Er zijn dus vrouwen die 4 uur rijden (!!!) om buiten hun eigen staat "thuis" te kunnen bevallen ipv in een ziekenhuis.
En mijn info komt van FF, dat over het algemeen een redelijk "groen" forum is, dus waar men sneller een voorkeur voor een natuurlijke bevalling zou hebben (laten we de ruim 40+ vrouwen die geen natuurlijke zwangerschap hebben maar even buiten beschouwing.... gewoon op je 46ste nog met IVF bezig zijn, compleet met donor-eitjes en alles).
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef flugeltje het volgende:
Hier doen ze niet aan schattingen, enige wat tegen mij gezegd is is dat ik geen 5-pondertje hoef te verwachten en verder doen ze niet aan gokjes. De metingen bij de groei-echo laten echter zien dat Willem in alles iets voorloopt dus ik gok dat dit bij 40 weken ook nog wel zo zal zijn...
Ik zag net een spekvoet voorbij komen
Verder heb ik even een keer weinig bijgelezen, ik word gek van mezelf met deze warmte/benauwdheid en zit me voornamelijk heel erg zielig te voelen vandaag...
Fertility Friend, maar het is met abo... dus onbetaald meelezen is geen optie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik ken FF niet, maar dit klinkt wel als een interessant forum. Maar 4 uur rijden met weeën... Dan heb je het er echt echt voor over om niet in het ziekenhuis te hoeven bevallen! Hoe worden vrouwen van 46 die nog IVF-en eigenlijk onthaald op zo'n forum? Klinkt niet heel 'groen' namelijk... En daarnaast is het volgens mij niet heel slim om als je 46 bent en je krijgt je eerste kind thuis te bevallen, in Nederland niet en in Amerika niet.
Joh die zijn gek.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:16 schreef pessie het volgende:voor fluugs...
Valt het jullie ook op dat ze op babybytes bij 38 weken allemaal ingeleid willen worden? Denken ze dat inleiden leuk is ofzo?
En dat mag ook gewoonquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef flugeltje het volgende:
Hier doen ze niet aan schattingen, enige wat tegen mij gezegd is is dat ik geen 5-pondertje hoef te verwachten en verder doen ze niet aan gokjes. De metingen bij de groei-echo laten echter zien dat Willem in alles iets voorloopt dus ik gok dat dit bij 40 weken ook nog wel zo zal zijn...
Ik zag net een spekvoet voorbij komen
Verder heb ik even een keer weinig bijgelezen, ik word gek van mezelf met deze warmte/benauwdheid en zit me voornamelijk heel erg zielig te voelen vandaag...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |