abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83989704
Tijd voor deeltje 3 onderhand alweer....

Waar ging het ook alweer om? Een appartement (95m2) in een herenhuis gebouwd in 1919.

Flashbacks.
Een 100 jaar oud huis...
De schatkamer van Rotterdam..

Wat is er al gedaan?

- 2 keukens gesloopt, deze, en deze., en dat werd zo, en zo.
- 2 badkamers gesloopt, deze en deze, en werd zo,
- 10 lagen behang verwijderd
- Nieuwe cv installatie
- Nieuwe electriciteit
- Nieuwe badkamer
- Nieuwe keuken
- Nieuwe raam(kozijnen) in de slaapkamer
- Volledig nieuw aangelegde afzuiginstallatie.
- Nieuw toilet gerealiseerd.
- inbouw doucheinstallatie voorbereid, plus nieuwe cementen muur.
- Alle wanden gestuct.
- Ornamenten plafonds gerestaureerd
- Wanden in kleur gespoten
- twee verlaagde plafonds geplaatst (badkamer & keuken)
- Houtwerk al 1 keer geschuurd, en gegrond

Wat was er verstopt?

- Een volledige en-suite
- 5 paneeldeuren met glas en lood

Wat moet er nog gedaan worden?

- Granieten vloer in de keuken moet nog gerestaureerd worden
- Badkamer klaar maken met beton-cire, en daarna installeren van douche, badkamermeubel
- Kleur om de en-suite en ramen in de slaapkamer moet nog aangebracht worden
- Marmeren schouwen schoonmaken
- Houtwerk geverfd worden
- Electriciteit afmaken (stopcontacten installeren)

Ik vergeet vast iets, maar dat komt dan later wel....

Laatste update in het vorige topic, de gespoten wanden.

dinsdag 13 juli 2010 @ 12:05:49 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83992592
Is dat de definitieve kleur voor de wanden?
Mooie tint wel.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83992752
Komt nog een handlaag overheen. Dit is gespoten. Maar dit is wel de kleur ja. Niet goed?
pi_83992985
hah, hier ben je.
kleur lijkt een beetje taupe achtig zo, vind het erg mooi. rustig en stijlvol, past er goed bij!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_83993165
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Xs2Shanna het volgende:
Komt nog een handlaag overheen. Dit is gespoten. Maar dit is wel de kleur ja. Niet goed?
Je raakt er niet snel op uit gekeken, iedere keer weer als ik de trap op ga of het raam boven open zet denk ik ooh
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83993820
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:17 schreef WRH het volgende:
hah, hier ben je.
kleur lijkt een beetje taupe achtig zo, vind het erg mooi. rustig en stijlvol, past er goed bij!
Ik ben er nog niet over uit. De stucadoor noemt het een lever kleur haha!

Vooralsnog ben ik er wel blij mee, denk dat ik er straks volledig ingericht nog blijder mee ben Ohh, ik ben nu ineens mijn geduld te verliezen nu het allemaal zo dichtbij komt en snel gaat.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:14:15 #7
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83995310
Wow jij pakt het ook direct grondig aan. Dacht ik lekker bezig was, maar jij gaat een stapje verder . Maar het ziet er al goed uit moet ik zeggen, lekkere vloerverwarming en een mooie nieuwe keuken bijvoorbeeld. Je bent er nog wel even zoet mee zo te zien. Blij dat ik na 6 maanden bijna klaar ben .

Het je het meeste laten doen door professionals of heb je handige vrienden / familie?
pi_83995636
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:14 schreef Bisamrat het volgende:
Wow jij pakt het ook direct grondig aan. Dacht ik lekker bezig was, maar jij gaat een stapje verder . Maar het ziet er al goed uit moet ik zeggen, lekkere vloerverwarming en een mooie nieuwe keuken bijvoorbeeld. Je bent er nog wel even zoet mee zo te zien. Blij dat ik na 6 maanden bijna klaar ben .

Het je het meeste laten doen door professionals of heb je handige vrienden / familie?
Is geen vloerverwarming hoor! Mijn vader heeft er gewoon voor gekozen om de verwarmingsbuizen onder de vloer door te laten lopen. Zal ongetwijfeld wel wat warmte afgeven.

Mijn vader heeft het meeste gedaan. Zoals de cv installatie, nieuwe electriciteit, alles gesloopt, nieuwe waterleidingen (zie je, dat was ik vergeten haha!), afzuiginstallatie. Keuken en toilet betegeld. En dat allemaal in de avond uurtjes en weekenden. Dus vandaar iets langer.

En proffesionals hebben mijn ramen vervangen, toilet geraamte gemaakt, verlaagde plafonds, kast voor om mijn cv installatie, en dan natuurlijk het stuc en verfwerk word ook door profs gedaan.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:27:44 #9
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83995828
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:22 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Is geen vloerverwarming hoor! Mijn vader heeft er gewoon voor gekozen om de verwarmingsbuizen onder de vloer door te laten lopen. Zal ongetwijfeld wel wat warmte afgeven.

Mijn vader heeft het meeste gedaan. Zoals de cv installatie, nieuwe electriciteit, alles gesloopt, nieuwe waterleidingen (zie je, dat was ik vergeten haha!), afzuiginstallatie. Keuken en toilet betegeld. En dat allemaal in de avond uurtjes en weekenden. Dus vandaar iets langer.

En proffesionals hebben mijn ramen vervangen, toilet geraamte gemaakt, verlaagde plafonds, kast voor om mijn cv installatie, en dan natuurlijk het stuc en verfwerk word ook door profs gedaan.
Verwarmingsbuizen dat zijn het dus , ik dacht vloerverwarming. Jouw pa is een handige klusser, de mijne ook gelukkig (scheelt erg in de kosten, zoals je zult weten ). Maar hij is het klussen na zes maanden zat (en terecht) en wil weer vrije weekenden hebben .

Maar petje af voor je vader, ziet er allemaal keurig uit.
pi_83995933
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Verwarmingsbuizen dat zijn het dus , ik dacht vloerverwarming. Jouw pa is een handige klusser, de mijne ook gelukkig (scheelt erg in de kosten, zoals je zult weten ). Maar hij is het klussen na zes maanden zat (en terecht) en wil weer vrije weekenden hebben .

Maar petje af voor je vader, ziet er allemaal keurig uit.

Maar,maar,maar jij hebt nog heul geen topic
pi_83996314
Ik was ook al aan het zoeken..........
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:43:25 #12
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83996516
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maar,maar,maar jij hebt nog heul geen topic
Sorry die heb ik nooit aangemaakt (achteraf wel spijt van). Heb wel een hele hoop foto's gemaakt van de verbouwingen. Altijd leuk voor later om daar nog eens naar te kijken. Maar goed, dit is niet een topic over mijn huis maar dat van Xs2Shanna
pi_83996643
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:43 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Sorry die heb ik nooit aangemaakt (achteraf wel spijt van). Heb wel een hele hoop foto's gemaakt van de verbouwingen. Altijd leuk voor later om daar nog eens naar te kijken. Maar goed, dit is niet een topic over mijn huis maar dat van Xs2Shanna

Hihi kan alsnog we oh-en en ah-en net zo hard dan
Maar idd Shanna oh nee Sjaan's topic
pi_83996992
oh die kleuren mooi zeg!
Kut van je baan, maar wel een verstandige keuze denk ik.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83997392
quote:

[..]

Dus,, snel een topic openen met de foto's aub
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:05:13 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83997439
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Xs2Shanna het volgende:
quote:
Mooie tint wel.
Prima kleur dus
Dit valt in de range die wij gekscherend olifantenkontenkleur noemen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83997944
Nu je het zegt...

pi_84002983
Een stoere kluschick kan ik wel waarderen, dus dit topic ga ik volgen!

Hoe is het nu met het trapgat en de standleiding voor de elektra die er doorheen loopt en alle verdere ontwikkelingen?
pi_84003482
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:03 schreef Gurb het volgende:
Een stoere kluschick kan ik wel waarderen, dus dit topic ga ik volgen!

Hoe is het nu met het trapgat en de standleiding voor de elektra die er doorheen loopt en alle verdere ontwikkelingen?
Aan het trapgat is nog niks gedaan, dus ook niet aan de elektra. Enige dat ze gedaan hebben is een kartonnetje om het gat heen, blijkbaar hadden ze zelf ook ervaren dat het vlijmscherp was.

De gasleiding is inmiddels wel gesplitst, en de beugel voor de watermeter hangt mijn vader van de week op, en kan dan ook gesplitst worden, blijft alleen nog de electra over dus. Er is iemand langs geweest van hun voor een offerte, maar sindsdien weer volledige radiostilte, heb er toevallig Vrijdag een mailtje over gestuurd!
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 19:31:14 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_84012425
quote:

[..]

Ik zeg gewoon doen; open achteraf gewoon een topic en laat ons meegenieten !

XS2Shana, Ik durf het bijna niet te vragen; maar hoe is het met de splitsen van de woning ?
pi_84019057
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:12 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Aan het trapgat is nog niks gedaan, dus ook niet aan de elektra. Enige dat ze gedaan hebben is een kartonnetje om het gat heen, blijkbaar hadden ze zelf ook ervaren dat het vlijmscherp was.

Dit verdient een
pi_84019269
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon doen; open achteraf gewoon een topic en laat ons meegenieten !

XS2Shana, Ik durf het bijna niet te vragen; maar hoe is het met de splitsen van de woning ?

Kijk eens boven je
pi_84022032
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:47 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

Dit verdient een
Heb ik het niet goed geschreven.... ??

Bedoelde een stukje karton, maar dan in het klein...
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:01:12 #24
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_84023279
Zo even alle drie de topics gelezen, wat een gedoe zeg met die boven buren. Verder wel een erg tof appartement met leuke en vooral mooie verrassingen.

Heeft de stukadoor trouwens ook van die metalen stootranden geplaatst bij de uitstekende hoeken? Kon ik niet duidelijk zien bij de foto’s. En heeft hij nu ook een deel van het plafond meegespoten met de muur kleur?

Begrijp ook dat je nog niet woont in het appartement sorry voor de evil smily, maar ik zat precies met hetzelfde. Volgens mijn geweldige planning(en) had ik 5 maanden eerder in het huis moeten kunnen dan het uiteindelijk gebeurd is.

Ik zie zoveel herkenbare dingen bij jouw verbouwing terug komen. Problemen welke ik ook had (en nog steeds heb ). Uiteindelijk komt het ook altijd wel weer goed en kan je straks lekker van je appartement genieten en vergeet je alle ellende die je hebt meegemaakt tijdens de verbouwing.
pi_84027544
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:41 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Heb ik het niet goed geschreven.... ??

Bedoelde een stukje karton, maar dan in het klein...
Ik snap wat je bedoelde hoor . Spelling was volgens mij ook ok.

Maar het geeft gewoon de pure triestheid van die zooi erfgenamen aan... een groot gat in de trap en oude leuning maken dat echt 0,0 nut heeft. Zich dat dan realiseren dat het niet handig is en zelfs wel vervelend en dan een stuk karton erop plakken

Daarvoor verdienden ze een
pi_84031512
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:01 schreef Bisamrat het volgende:

Heeft de stukadoor trouwens ook van die metalen stootranden geplaatst bij de uitstekende hoeken? Kon ik niet duidelijk zien bij de foto’s. En heeft hij nu ook een deel van het plafond meegespoten met de muur kleur?

Stucnaalden
pi_84032589
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:01 schreef Bisamrat het volgende:
Zo even alle drie de topics gelezen, wat een gedoe zeg met die boven buren. Verder wel een erg tof appartement met leuke en vooral mooie verrassingen.

Begrijp ook dat je nog niet woont in het appartement sorry voor de evil smily, maar ik zat precies met hetzelfde. Volgens mijn geweldige planning(en) had ik 5 maanden eerder in het huis moeten kunnen dan het uiteindelijk gebeurd is.

Ik zie zoveel herkenbare dingen bij jouw verbouwing terug komen. Problemen welke ik ook had (en nog steeds heb ). Uiteindelijk komt het ook altijd wel weer goed en kan je straks lekker van je appartement genieten en vergeet je alle ellende die je hebt meegemaakt tijdens de verbouwing.
Ja, heeft hij bij de muren gedaan die niet meer okee waren, vooral in de keuken heeft hij dat gedaan, de rest zijn allemaal vlakke muren. Ja, hij heeft een deel meegespoten op het plafond, maar de plafonds worden nog wit gespoten Er zit nu alleen een plastic verf op, om verder scheuren te voorkomen.

Nee, woon er nog niet nee. Eerst zou het Februarie worden, toen April, nu Augustus, en dat is ook nog maar de vraag haha! Verschrikkelijk, maar ik ben al slecht in plannen
pi_84032607
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:23 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelde hoor . Spelling was volgens mij ook ok.

Maar het geeft gewoon de pure triestheid van die zooi erfgenamen aan... een groot gat in de trap en oude leuning maken dat echt 0,0 nut heeft. Zich dat dan realiseren dat het niet handig is en zelfs wel vervelend en dan een stuk karton erop plakken

Daarvoor verdienden ze een
Ja, die verdienen ze eigenlijk alleen maar...

Ach, het was wel een wk kartonnetje...
pi_84037905
Heb net zelf maar een willekeurige electricien gebeld die in de omgeving Rotterdam actief is, en die komt a.s. Zaterdag tussen 10 en 11 uur kijken, en een offerte opmaken.

Die kan dan meteen door naar die erfgenamen. Ben het nu (weer) zat. Ik heb Vrijdag nog een mailtje gestuurd hoe het zat met hun offerte (heb ik overigens 2 maanden terug ook al naar gevraagd) en wederom geen reactie gehad.

Het is ook te belachelijk voor woorden eigenlijk.
pi_84038209
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:52 schreef Xs2Shanna het volgende:
Heb net zelf maar een willekeurige electricien gebeld die in de omgeving Rotterdam actief is, en die komt a.s. Zaterdag tussen 10 en 11 uur kijken, en een offerte opmaken.

Die kan dan meteen door naar die erfgenamen. Ben het nu (weer) zat. Ik heb Vrijdag nog een mailtje gestuurd hoe het zat met hun offerte (heb ik overigens 2 maanden terug ook al naar gevraagd) en wederom geen reactie gehad.

Het is ook te belachelijk voor woorden eigenlijk.

Ben benieuwd naar de offerte
pi_84123486
Stucadoor belde net!

Wat is het toch een fijne man!

Ze hebben de afgelopen twee dagen (!!!) geplamuurd met zijn tween, het bleek er nogal erg aan toe te zijn. Dat wist ik! Maar zo erg? Haha... Vandaag gaat hij nog wat schuren, en dan volgende week gaan ze al verven, woehoee.. zou ik er dan toch nog in Augustus inkunnen?

Hij neemt vandaag od Maandag de maten op voor het beton cire, en dan ga ik dat ook bestellen! Maar als het plafond en het houtwerk gedaan is, dan kan mijn vloer er ook al in!

vrijdag 16 juli 2010 @ 10:27:35 #32
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_84123594
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:23 schreef Xs2Shanna het volgende:
Stucadoor belde net!

Wat is het toch een fijne man!

Ze hebben de afgelopen twee dagen (!!!) geplamuurd met zijn tween, het bleek er nogal erg aan toe te zijn. Dat wist ik! Maar zo erg? Haha... Vandaag gaat hij nog wat schuren, en dan volgende week gaan ze al verven, woehoee.. zou ik er dan toch nog in Augustus inkunnen?

Hij neemt vandaag od Maandag de maten op voor het beton cire, en dan ga ik dat ook bestellen! Maar als het plafond en het houtwerk gedaan is, dan kan mijn vloer er ook al in!

Ben erg benieuwd hoe dat beton cire eruit komt te zien. Had er nog nooit van gehoord (lang leven google ) en het is best tof. Maar twee dagen plamuren, pff dat is bijna alles vernieuwen , hopelijk heb je een fixed prijs afspraak
pi_84124025
We hebben en vaste prijs afgesproken als het goed is.

3000 euro voor alle stuc en saus werkzaamheden.
Het stuccen van de muren, herstellen van de muren, herstellen ornamenten plafonds, sauzen (kleuren van de muren).

En dan voor het verfwerk (plamuren, schuren en verven) 1300 euro. Ze hebben alles van te voren gezien, dus lijkt mij dat hij dat niet gaat verhogen.

Weet alleen niet of het beton cire ook incl is, of dat ik daar nog apart voor moet betalen.
Maar als je boven de zoveel besteld, dan krijg je een gratis workshop, dus als hij daar heen gaat, hebben we er allebei profijt van... Kan hij het weer bij andere klanten doen.

Even charmes doosje opentrekken.
pi_84125420
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:45 schreef Xs2Shanna het volgende:
We hebben en vaste prijs afgesproken als het goed is.

3000 euro voor alle stuc en saus werkzaamheden.
Het stuccen van de muren, herstellen van de muren, herstellen ornamenten plafonds, sauzen (kleuren van de muren).

En dan voor het verfwerk (plamuren, schuren en verven) 1300 euro. Ze hebben alles van te voren gezien, dus lijkt mij dat hij dat niet gaat verhogen.
Oh, da's niet duur! Vooral het schilderwerk valt me mee, dat is altijd een hoop werk.
quote:
Weet alleen niet of het beton cire ook incl is, of dat ik daar nog apart voor moet betalen.
Maar als je boven de zoveel besteld, dan krijg je een gratis workshop, dus als hij daar heen gaat, hebben we er allebei profijt van... Kan hij het weer bij andere klanten doen.

Even charmes doosje opentrekken.
a dirty mind is a joy forever
pi_84125488
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:25 schreef DonJames het volgende:
a dirty mind is a joy forever
pi_84125597
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:25 schreef DonJames het volgende:
Oh, da's niet duur! Vooral het schilderwerk valt me mee, dat is altijd een hoop werk.
Ben ook echt blij met deze man, en ik heb hem via mijn ex haha!

Ik heb zelf al geschuurd en 1 keer grondverf gedaan, en toen ik dat nog niet gedaan had vroeg hij 2300 euro. En nu dus 1300 euro. Heb ik mezelf mooi 1000 euro uitgespaard.

Had ook nog een offerte bij een schilder zelf opgevraagd, en die vroeg (ook al had ik zelf geschuurd, en 1 keer grondverf) 2500 euro!!!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:05:25 #37
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_84136185
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:30 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Ben ook echt blij met deze man, en ik heb hem via mijn ex haha!

Ik heb zelf al geschuurd en 1 keer grondverf gedaan, en toen ik dat nog niet gedaan had vroeg hij 2300 euro. En nu dus 1300 euro. Heb ik mezelf mooi 1000 euro uitgespaard.

Had ook nog een offerte bij een schilder zelf opgevraagd, en die vroeg (ook al had ik zelf geschuurd, en 1 keer grondverf) 2500 euro!!!
Verven is meestal een duur geintje als je het laat doen, daarom heb ik het ook allemaal zelf gedaan. Geef toe het is lang niet zo netjes als een schilder het (goed) doet. Maar ach van het uitgespaarde geld kan ik wel weer andere leuke dingen kopen voor mijn huis. Alleen jammer dat het schilderen van twee trappen zo achtelijk veel tijd kost maar goed nog twee weken .....

Je hebt het dus goed geregeld met je mannetjes .
pi_84153681
gezien het aantal m2
pi_84187906
Oh Oh ik ben ook weer van de partij!
Mooie plafonds, mooie keuken,,, *zucht...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 22 juli 2010 @ 07:49:16 #40
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84344118
Ik meld me ook weer Shanna, ben zooow benieuwd naar het eindresultaat! Ik blijf nog steeds kwijlen van je toffe huis!
pi_84551331
Even updaten dan maar!

Helaas geen foto's...

Stucadoor is druk bezig met alles afwerken. Deze week gaan ze het houtwerk verven, dus ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien!

Dan kan mijn vader volgende week de radiatoren op gaan hangen, en mijn cv installatie dus verder afmaken. Hij gaat die week ook de was/kleding kamer klaarmaken. Heb net een vloer besteld, en mijn wasmachine en wasdroger staan al maanden bij mijn vrienden thuis, dus die kan ik dan ook vast installeren.

Deze vloer komt in de was/kleding kamer... Lekker fout, maar ik doe het gewoon haha! (Dit ligt aan de andere kant van het huis, dus niet dicht bij de keuken en toilet)

Ik kan ook de beton-cire nu gaan bestellen, en nu twijfel ik weer kwa kleuren (argh!!). Dat kan dan ook over twee weken (hoop ik) gedaan worden. Na het verfwerk kan mijn paps ook al aan de vloer beginnen (yeaah!), dus er gaat nu vaart inzitten yoehoeee.

To be continued, *O*
pi_84567705
Bummer geen foto's.

Die vloer errug fout :P en wbt de beton cire, zou iets nemen wat klassiek is en niet per definitie nu in de mode ;)
pi_84670981
Het plafond gaat bladderen :( Rotzooi.... stucadoor heeft nu 1 of ander verboden middel erop gespoten dat gigantisch stinkt, en ook niet meer mag, maar hij hoop daarmee dat het plafond het houd, moest er vanmiddag even zijn want er kwam een electricien voor een offerte (ja het is nog steeds niet geregeld), en toen had hij net mijn plafonds gespoten, MOOOHHHOOOIIII, wel mijn camera vergeten want mijn baas kwam te laat terug, waardoor ik bijna door de stad gevlogen heb!

Hoop van het weekend wat foto's te kunnen maken, moet weer eens puin wegbrengen!
pi_84672808
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:16 schreef Xs2Shanna het volgende:
Het plafond gaat bladderen :( Rotzooi.... stucadoor heeft nu 1 of ander verboden middel erop gespoten dat gigantisch stinkt, en ook niet meer mag, maar hij hoop daarmee dat het plafond het houd, moest er vanmiddag even zijn want er kwam een electricien voor een offerte (ja het is nog steeds niet geregeld), en toen had hij net mijn plafonds gespoten, MOOOHHHOOOIIII, wel mijn camera vergeten want mijn baas kwam te laat terug, waardoor ik bijna door de stad gevlogen heb!

Hoop van het weekend wat foto's te kunnen maken, moet weer eens puin wegbrengen!
Oh getver zeg, gelukkig is dat zijn pakkie aan ondanks dat het ws vertraagt.
En foto's *O*
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:58:20 #45
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_84842302
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:07 schreef Ml-etje het volgende:
En foto's *O*
Ja wij willen nieuwe foto's >:), show us the beton cire :)
pi_85164166
Wil jij advies v/e Styliste/Architect of heb je 't leukste huis v Nl?

Shanna ben je al klaar om alles te showen?? Of wil je een styliste?
pi_85180323
Heb nog twee foto's, helaas met mijn mobiel moeten maken, want was mijn camera vergeten (pff!).

Schilder is inmiddels bijna klaar, en mijn vader gaat er vanaf morgen volgens mij weer aan de slag, met radiatoren, en eventueel de vloer *O* Heb zaterdag kampioenschappen, dus ik ga Zondag even kijken!

pi_85181579
*kwijl* en dat al bij een brak mobiel fotootje Shanna. Alleen die plafonds zijn al om van te watertanden :P !
pi_85181873
Nou inderdaad sluit me bij Twentemeisje aan :Y
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:52:07 #50
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_85187496
Ziet er zeker niet verkeerd uit, maar de planning van augustus ga je niet halen zo te zien :(.
pi_85187697
Misschien eind Augustus?? O-)
pi_85199479
oh hoop echt dat je het gaat halen eind deze maand, gun het je van harte dat je hier de nazomer kunt gaan genieten!

ben ook reuze benieuwd naar het beton cire, ben er gek op nl dus heel benieuwd hoe het gaat staan maar denk dat het er erg goed bij gaat passen.
ziet er goed uit ondanks telefoonfoto's.
gaat het lukken in 1 weekend, de radiatoren?
pi_85204023
Fantastisch mooi zeg!
Ik was je topic even kwijt, maar ik ben er weer!
pi_85243093
Ik was ook even aan het zoeken naar je topic, maar kan gelukkig weer verder lurken.

Wat een mooi appartement heb je toch ^O^

Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
pi_85339106
Nu foto's met mijn camera gemaakt! Deze heb ik Vrijdag gemaakt, in het weekend heeft mijn vader alle radiatoren opgehangen, maar ik ben niet meer geweest.

Zicht slaapkamer vanaf de woonkamer.

Zicht vanuit de slaapkamer naar de woonkamer.

Woonkamer

Kamer en-suite..

Stukje plafond erbij

De kleuren.
pi_85339136
Love it! Love it, love it!!! O+
pi_85339197
Wat enorm moooi!!!!
Ja zal zo'n slaapkamer hebben O+
pi_85339427
Potjandorie Shanna, ik blijf ervan kwijlen :D. Wat is het toch prachtig!!!
pi_85339572
Het is zooooooooooooooooo mooi! Dat wil ik ooohoooooookkk! :9~
  Moderator maandag 16 augustus 2010 @ 18:14:48 #60
92034 crew  Vonkenboer
pi_85359439
Wow !

Dit ziet er heel mooi uit, wat zul jij gaan genieten als je er straks woont.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_85435783
yeah nieuwe pics!
oh wat wordt het mooi!!
lijkt me zo geweldig om te zien als er straks meubels instaan. kleuren werken echt erg goed vind ik.
pi_85641782
Nou, de gasleiding was een paar weken geleden als gesplitst, vandaag was de watermeter aan de beurt, kreeg ik vorige week een mailtje dat ze vandaag na 11 uur zouden komen.

Dus ik gereageerd, hoelaat is na 11 uur? Ik ben gewoon aan het werk, en ga daar echt geen hele dag voor vrij nemen... Kreeg ik gisterenavond om 21:00 een mailtje terug met "Bij Stedin was 14h uiteindelijk 14h30. Wegens druk verkeer. Benieuwd wat het bij Evides wordt." 8)7 Dus ik vanochtend vroeg een mailtje gestuurd dat ze me een half uur van te voren kunnen bellen, dat ik dan zorg dat ik aanwezig ben (zo doe ik het altijd, levert nooit problemen op).

Bleek dus dat ze er om 11 uur stonden (tja, na 11 uur kan om 12 uur zijn, maar ook om 4 uur pas) en waar ik was? Ik werd gebeld door iemand anders op kantoor, dus ik vroeg, waarom ben ik dan niet gebeld? Ja dat had de andere erfgenaam geprobeerd, maar kreeg niet te pakken. We zitten hier met zijn tween, en we hebben telefoontjes zat gehad, maar niet van hem. Nu komen ze met "hoge uitzondering" om 14.00 uur terug.

Pfff..... nou 2 down, one to go, de electriciteit.

Verder ben ik zelf bezig met mijn kasten (binnenkant van de kasten aan het schilderen) aardig klusje, heb er pas 1 klaar. Ik ben niet tevreden over de schilder, dus die moet ik ook weer aan zijn oor trekken.

Mijn vader is van het weekend begonnen aan mijn waskamer, daar ligt nu dubbele isolatie in op de vloer, ivm de trillingen van de wasmachine en wasdroger (wat ben ik toch een fijne bovenbuur!), en hoop dat hij deze week de vloer gaat afleggen. En dan de vloer in de woonkamer.

Beton-cire is besteld, dus ben benieuwd hoe dat gaat worden! Nog best een duur geintje ook :(
pi_85642401
Ik zou de rest van de vloer ook gelijk isoleren vanwege de geluidsisolatie...

Makkelijkste is misschien om een fermacell vloer (estrichplaten) te laten leggen en daarboven je parket.
pi_85642524
In de waskamer ligt nu de dikste isolatie folie, en daaroverheen nog platen. In de huiskamer komt de hoogst (geluids) isolerende ondervloer.
  donderdag 2 september 2010 @ 11:48:18 #66
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_85980273
En is het gelukt om nog in augustus te verhuizen naar je woning?
pi_86122359
Oh ik was je topic helemaal vergeten! Wat wordt het al mooi! :) Hoe is het nu?
pi_86401035
Weer een gefrustreerde VVE gehad, en ben er nu gewoon echt klaar mee. Heb gezegd dat ik voorlopig niet met ze wil communiceren (met de erfgenamen, de buren staan ook achter mij!). Ze willen de kosten van de NIEUWE hoofdkabel voor de etages boven mij, vanaf de straat doorbelasten! Dat is onmogelijk! Is niet mijn huis!

Anyway. Morgen word het beton-cire geleverd, en hoop dat ze daar van de week mee gaan beginnen. De vloer in de waskamer ligt er inmiddels in, erg leuk geworden, terwijl ik nogal twijfelde, in het echt is het echt heel leuk om te zien! Mijn vader is ook aan de vloer in de slaapkamer begonnen, ziet er ook leuk uit, even wennen, want het is wel erg donker, maar dat komt wel goed. Ik was niet tevreden over de schilder, dus die moet een aantal dingen nog overdoen, en ze moeten mijn toilet nog afstucken (?? :') ) en een stukje in mijn slaapkamer tussen mijn ramen, en de afwerking moet mooier gemaakt worden. Dat kleed zo'n appartement met zulke details natuurlijk af, dus moet wel goed zijn.

Afijn geen termijn meer. Ook veel aan mijn hoofd, nieuwe baan, opa slechte diagnose gehad, moeten we gaan verhuizen, paard weer naar de kliniek moeten brengen, en ga zo maar voort... Toch even snel wat foto's droppen, om het topic warm te blijven houden (ik vind het zelf bij anderen altijd jammer als het even rustig is)...

Was/kledingkamer:

[Slaapkamer stofvrij en egaal maken...
[img]http://lh4.ggpht.com/_oYe(...)zo/s512/DSC02452.JPG[/img]

Ik heb zelf de binnenkant van mijn deuren en kasten van de en-suite gedaan, had de schilder niet meegenomen... Moet er nog eentje doen...

Ondervloer...

Klaar voor de echte vloer!

En bijna er helemaal in!!!! Even wennen, maar wel blij mee!

[ Bericht 0% gewijzigd door Xs2Shanna op 13-09-2010 22:18:04 ]
pi_86401788
Hé meid wat rot allemaal!!
Maar *O* wat gaaaaaf!!! Je huis :9~ ubercool!
Kan je vloer zo niet heel goed zien helaas maar dat komt vast wel ;)
En 2 kasten lekker joh!
pi_86419558
Wat mooi geworden zeg!!! O+
pi_86465180
Wat een prachtig mooi appartement zeg, vooral je ensuite deuren vind ik geweldig! Ik ben erg benieuwd hoe het beton-ciré er straks uit komt te zien, ik ben het ook aan het overwegen in de badkamer en het toilet.
  donderdag 16 september 2010 @ 21:14:53 #72
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_86513150
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:10 schreef Xs2Shanna het volgende:
Afijn geen termijn meer. Ook veel aan mijn hoofd, nieuwe baan, opa slechte diagnose gehad, moeten we gaan verhuizen, paard weer naar de kliniek moeten brengen, en ga zo maar voort... Toch even snel wat foto's droppen, om het topic warm te blijven houden (ik vind het zelf bij anderen altijd jammer als het even rustig is)...

Kloten om te horen meid, maar nog even door zetten en je hebt een prachtig appartement om in te trekken. Een planning is ook maar iets om te laten zien hoe je het niet gaat doen :). Zolang het eindresultaat maar mooi wordt en tot nu toe ziet het er geweldig uit.
pi_86806940
Hoe gaat het inmiddels Shanna?
pi_87165162
In het huis gaat het goed. Althans, de schilder moet deze week dus alles opnieuw schilderen, en ze gaan de badkamer doen (ben zo benieuwd).

De vloer ligt nu zowel in de slaapkamer als in de woonkamer, yeaah! Het is erg mooi geworden, maar we hebben het snel weer onder stucloop verstopt.

En mbt de spltising. Heb er net een mailing uitgestuurd, dat ik ze een ultimatum van 5 werkdagen geef, en dat ik daarna juridische stappen onderneem.

Het hele verhaal zit vol gaten en mazen vanaf hun kant, dus laat ze maar komen.... Moet nu na 1,5 jaar weleens afgelopen zijn.
pi_87168641
ik ben benieuwd of ze nu bang worden die stomme buren van je, ik hoop zo dat het zonder juridisch getouwtrek op te lossen is
pi_87420612
Die panelen onder je raam zijn ook zo gaaf. Zonde dat er dan zo'n radiator voor hangt, maar daar ontkom je natuurlijk niet aan. Wat voor architraven zitten er onder je vensterbank? Kan je daar een keer een foto van maken? Van een afstandje ziet het er iig top uit.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_87422657
en? al wat gehoord van je buren?
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_87423698
Hou maar op. Heb vrijdag met de DAS gebeld, en vandaag mijn "beknopte" verhaal naar de DAS gemaild... Dit kan nog weleens heeeeel lang gaan duren.

Kreeg uiteindelijk een mail van ze, waarop ze helemaal weer niet op mij reageerden, maar wel een brief waarin ze allemaal onwaarheden schrijven over dingen die ik gezegd zou hebben....

Echt... ik trek het allemaal gewoon niet meer... Ik ben moe, ik zie er slecht uit, en heb er gewoon geen zin meer in....

Dat heb je toch niet voor ogen als je je eerste (droomhuis) koopt?
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:04:09 #79
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87423705
godgloeiende gleuflampen zeg, wat een mooi ding is je huis aan het worden zeg!

Straks ff picjes van je vloeren erbij doen he, en ook even de kleurnummer en wat extra pics van je ramen enzo

Overigens wel grappig om te lezen. Geef een vrouw 2 kledingkasten helemaal voor haar zelf en ze zijn diep gelukkig. :')

Doet ff PM sturen als je gaat verhuizen O-)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87424297
Waar hangt die splitsing nu nog op dan? Gas, water en electra, alledrie?
Staat die aansluiting nu op jouw naam of op die van je bovenbuurman/erfgenaam?
pi_87425731
Mag ik, even binnenvallend, even hele lelijke dingen denken over die ei.els die jou je rechten en je woongenot niet gunnen? :(

Mag ik ook even zeggen dat ik dit een pláátje van een appartement vind waar ik helemaal verliefd op ben?

Wil dan wel ook zeggen dat al die positieve reacties op jouw mooie plek en jouw goede smaak je misschien zwaar valt zolang je niet rustig kunt genieten van al dat prachtigs en dat vind ik triest.
Hoop dat het snel opgelost wordt en ga heel hard voor je duimen dat dat spul eens tot inkeer komt. Het is je zo gegund.
Sterke meid en laat je niet gek maken.

(had ik nou toch maar voor advocaat gestudeerd, ik had ze neergemaaid O-) )
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_87448093
Het gaat nu nog om de electra die gesplitst moet worden. Ze willen dat ik dat ga betalen. Maar de meter zit op mijn verdieping, dus ik heb gewoon electra. Ik begreep er dus niks van, en zei dat ik dat echt niet ging betalen.

Toen heb ik het eea zelf uitgezocht, en wat blijkt. Mijn electra is verouderd. Dat maakt voor mijn woonsituatie niet uit, maar er mag niet meer aan gewerkt worden. Dan is het nog steeds voor mij geen probleem, want ik heb dus gewoon electra die werkt, alleen gaat de toevoer nog door naar boven, en dat moet gewoon afgekapt worden.

Maar zodra ZIJ een nieuwe aansluiting willen, moet het bij mij vervangen worden. Dat is prima, maar ik ga daar gewoon niet voor betalen (alla 3000 euro, inclusief het opknappen van de gang, die zij zelf verziekt hebben!!!), zij willen een nieuwe aansluiting, en als het dan bij mij vernieuwd moet worden VOOR HUN EIGEN BELANG dat is dat prima, maar dan gaan ze dat ook zelf betalen. Maar zij hammeren nu op het feit dat er in het koopcontract staat, dat ik kosten draag voor de het splitsen van de nutsvoorzieningen op de tweede etage....

Maar ik versta daaronder : Stop de toevoer naar boven toe, en ik ben gesplitst van de bovenste etage. Zo zou ieder simpel denkend mens toch denken? Toevallig had de jurist van de rechtsbijstand ook zoiets gehad, en die heeft niks hoeven betalen, maar hij wist niet of dat dezelfde situatie is geweest....

Als ze een nieuwe aansluiting willen, moet het bij mij vervangen worden. tja, daar kan ik niks aan doen denk ik dan....
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:02:09 #83
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87448801
Ow Shanna wat een ellende meis! Ik gun je zo dat het nu eindelijk eens gedaan is met dat gezeur en dat je lekker in je prachtige huis kan gaan wonen. Je zou door dit drama bijna vergeten om daar van te genieten. ;*
pi_87449410
Op dat punt begin ik nu wel een beetje te raken ja.

Is het allemaal wel de moeite waard uiteindelijk? Vraag ik me nu steeds af...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal weg van mijn huis, maar er hangt nu zo'n zware last omheen.... Ik hoop dat ik er ooit nog van kan genieten zonder te denken aan al die ellende, en die onbeschofte vlerken!
pi_87449417
ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen.
als ze het direct hadden gesplitst en het appartement hadden verhuurd hadden ze het geld nu al bijna terug gehad...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:41:06 #86
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87449787
Splitsen is altijd een ramp als het in een bewoonde situatie moet gebeuren.

Ik kan me voorstellen dat het een flinke rem is voor je om t ekunnen genieten van je huis. Als het echter klopt dat er in je koopcontract staat dat je de kosten van het splitsen van de nutsvoorzieningen op je moet nemen vrees ik echter wel voor je.
Dat het op jou etage in orde is, is volgens mij dan niet relevant. Splitsen is splitsen waardoor iedereen daar een eigen meter heeft. De kosten die daarvoor worden gemaakt zijn dan dus voor jou... Het is niet anders, je hebt ervoor getekend. :{
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87451524
Maar als ik de toevoer naar boven toe afsluit, ben ik toch gesplitst?
pi_87459105
Afsluiten is m.i. ook geen splitsen, hoe graag ik je ook gelijk zou geven ;). Maar bij een nieuwe meter voor jou moet je ook aan de nieuwe NEN voldoen o.i.d.? Hoe zwaar wordt dit gecontroleerd in de praktijk...?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:03:10 #89
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87460116
onder splitsing word verstaan dat alle wooneenheden zelfstandig worden. Dat wil zeggen dat men niet van elkaar afhankelijk is voor de voorziening van nuts diensten als GWL. Tevens moet bij een splitsing het geheel kadestraal een zelfstandige eenheid vormen.

nadeel van splitsen van een oud huis, is dat dan het bouwbesluit van toepassing word op de nieuwe wooneenheden zoals die op het moment van splitsen gelden. Ik wete niet of de soep zo heet gegeten gaat worden,maar in het bouwbesluit staat bijvoorbeeld ook dat er dubbel glas moet zijn als ik me niet vergis.... Die dingen maken het splitsen van oude panden nu juist peperduur.

Electra bijvoorbeeld dat er al 40 jaar inzit en toen goed werd gekeurd kan door een splitsing worden afgekeurd. Het dient dan namelijk te voldoen aan de huidige eisen. Dit is bijvoorbeeld ook van toepassing op de aanwezige waterleidingen. Mijn vader heeft een pand in 020 willen splitsen. Toen bleek dat alle electra en alle waterleidingen vervangen moesten worden... Die heeft het toen maar afgeblazen.

Als in de koopovereenkomst is aangegeven en ondertekend door de partijen dat de koper de kosten van splitsing op zich zal nemen, betekend dat dat ALLE kosten die gemaakt worden om er zelfstandige wooneenheden van te maken voor rekening van koper komen.

Persoonlijk, maar dat ben ik, zou ik hier nooit mee akkoord zijn gegaan. Dit betekend namelijk dat je bijna een blanco cheque afgeeft. Wat valt er namelijk wel en wat niet onder.
Voorbeeld: Voor splitsing moet er een apparte electra kabel worden getrokken. Is koper ook aansprakelijke voor de kosten om dit netjes weg te werken of enkel voor de kosten om er een kabel te krijgen.

Wat staat er exact in dat koopcontract mbt de "alle kosten met betrekking tot splitsing" ? Als er niets specifiekes in staat vrees ik dat dit naar redelijkheid en billijkheid zal gaan. Dus wel betalen voor de kanel en het plaatsen en indien noodzakelijk, infrezen in muren en stuccen van muren, maar niet voor de dure verf die men erop wil hebben.

Ik vind het K*T voor je, maar mijn advies is om een goede advocaat dit alsnog even te laten bekijken. Rechtwinkel is leuk, maar uiteindelijk tricky.
Heb je geen rechtsbijstand afgesloten bij de koop van het huis? Als dat zo is, kun je alles wat betrekking heeft tot dit huis op hun bord gooien.

[ Bericht 5% gewijzigd door klusfoobje op 12-10-2010 16:09:51 ]
pi_87460117
Het stroomverbruik van je bovenbuurman komt nu op jouw rekening als ik het goed begrijp. Ook niet echt wenselijk. Het niet splitsen van de elektra is voor jou toch niet een reden om er nog niet in te trekken?

Het is wel behoorlijk kneuzig zeg. Je zei volgens mij dat het om een groep van 30 erfgenamen gaat. De installatie is dus ¤100,- p. erfgenaam of ¤3.000,- voor jouw alleen. Ze zullen onderling ook wel de druk op elkaar uitoefenen om zoveel mogelijk van die erfenis naar zich toe te harken. Zo gaat dat meestal met erfenissen. Triest hoor.

Wat staat er dan precies in het koopcontract over die splitsing? En op wiens naam staat die meter? Als die meter op jouw naam staat is het makkelijk, dan is het in hun belang dat die splitsing er komt toch en niet het jouwe?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:04:51 #91
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87460165
Dat de groep erfgenamen uit 30 man bestaan maakt niet zoveel uit. Er is 1 persoon die tekenbevoegd is en die is dus aansprakelijk. Met hem of haar doe je zaken. Kortom, het is een overeenkomst tussen twee rechtspersonen waarbij TS er 1 is.

Het is ook niet belangrijk op wiens naam die meter staat. Er is sprake van een splitsing, alles moet dus geheel zelfstandig worden. Elke eenheid dient een meter te hebben in dat geval en dus TS en de andere eenheden....
pi_87460642
Ah ok, TS heeft een tussenetage gekocht van het te splitsen pand, de andere deel staat te koop en is nu nog eigendom van de erfgenamen. Stel dat het morgen verkocht wordt, voor wie zijn de kosten van het splitsen dan?
pi_87462210
quote:
onder splitsing word verstaan dat alle wooneenheden zelfstandig worden. Dat wil zeggen dat men niet van elkaar afhankelijk is voor de voorziening van nuts diensten als GWL. Tevens moet bij een splitsing het geheel kadestraal een zelfstandige eenheid vormen.
Dat klopt. En mijn baas heeft uitgezocht of er een splitsingsvergunning is afgegeven, maar die is helemaal niet afgegeven, dan kun je het nog op een bouwvergunning omdraaien, maar ook die is niet afgegeven, dus nu mag de rechtsbijstand uit gaan zoeken hoe het mogelijk is geweest dat ze een oud pand waarin alles nog oud is, zomaar gesplitst hebben gekregen, en wie dit toegezegd heeft.

quote:
Electra bijvoorbeeld dat er al 40 jaar inzit en toen goed werd gekeurd kan door een splitsing worden afgekeurd. Het dient dan namelijk te voldoen aan de huidige eisen. Dit is bijvoorbeeld ook van toepassing op de aanwezige waterleidingen. Mijn vader heeft een pand in 020 willen splitsen. Toen bleek dat alle electra en alle waterleidingen vervangen moesten worden... Die heeft het toen maar afgeblazen.
Wat dat betreft, alle electra in mijn huis is vervangen, en ik heb ook een nieuwe groepenkast, alleen is die dan nog niet aangesloten, en gaat het nog via de oude groepenkast (die overigens ook in mijn kast zit!!!) Mijn waterleidingen zijn ook allemaal vervangen, en ik heb ook een nieuwe cv-installatie.

quote:
Als in de koopovereenkomst is aangegeven en ondertekend door de partijen dat de koper de kosten van splitsing op zich zal nemen, betekend dat dat ALLE kosten die gemaakt worden om er zelfstandige wooneenheden van te maken voor rekening van koper komen.
Maar met betrekking tot de tweede etage. Zij willen een nieuwe aansluiting, waarom zou het dan logisch zijn dat ik de hele nieuwe door te trekken kabel vanaf straat door het hele pand zou moeten betalen? Het lijkt mij dat ik dan alleen mijn nieuwe meter betaal, wat zal het kosten? 100 euro max?

quote:
Persoonlijk, maar dat ben ik, zou ik hier nooit mee akkoord zijn gegaan. Dit betekend namelijk dat je bijna een blanco cheque afgeeft. Wat valt er namelijk wel en wat niet onder.
Voorbeeld: Voor splitsing moet er een apparte electra kabel worden getrokken. Is koper ook aansprakelijke voor de kosten om dit netjes weg te werken of enkel voor de kosten om er een kabel te krijgen.
Maar dat is de ontwetendheid van de koper (ik in dit geval) en gezien het feit alle meters op mijn verdieping aanwezig zijn, inclusief de groepenkast, ging ik ervan uit dat het een kwestie was van toevoer naar boven toe afkappen, en dan ben ik gesplitst, zo zou ieder normaal mens denken die er geen verstand van heeft. (Overigens was ik daar niet de enige in) We hebben het zelfs zo mondeling besproken, maar kon toen nog niet, omdat er iemand tijdelijk boven woonde, en omdat ik een vertrouwenspersoon ben (tja, ik zie nu eenmaal altijd het goede in een mens) heb ik toegestemd dit later te doen. Tja, toen is het kwartje ineens heel anders gaan rollen.

quote:
Wat staat er exact in dat koopcontract mbt de "alle kosten met betrekking tot splitsing" ? Als er niets specifiekes in staat vrees ik dat dit naar redelijkheid en billijkheid zal gaan. Dus wel betalen voor de kanel en het plaatsen en indien noodzakelijk, infrezen in muren en stuccen van muren, maar niet voor de dure verf die men erop wil hebben.
Exact staat er dit:
artikel- 24 Kosten splitsing, verwijderen vloerbedekking
Alle voorzieningen die nodig zijn voor het splitsen van de woning op de tweede verdieping, zullen door en voor rekening van koper uitgevoerd worden. Hieronder wordt verstaan het dichten van één doorgang en het maken van een nieuwe doorgang. Het plaatsen van brand/ rookmelders op netspanning en het splitsen van de nutsvoorzieningen. Dit alles volgens de door gemeente opgelegde specificaties welke aan deze overkomst zijn gehecht.

De nieuwe kabel gaat door een gezaamlijke ruimte, dus waarom moet alleen ik daar zorg voor dragen? Het blijft toch ten alle tijden dat de 3e etage nu zelf een nieuwe aansluiting moet regelen, wat heb ik daarmee te maken? Ik heb ermee te maken dat de electra verouderd is en er niet aan gewerkt mag worden op mijn verdieping, en dus vind ik het niet meer dan redelijk dat alleen IK de kosten draag voor MIJN verdieping.

quote:
Ik vind het K*T voor je, maar mijn advies is om een goede advocaat dit alsnog even te laten bekijken. Rechtwinkel is leuk, maar uiteindelijk tricky.
Heb je geen rechtsbijstand afgesloten bij de koop van het huis? Als dat zo is, kun je alles wat betrekking heeft tot dit huis op hun bord gooien.
Ik sta nog thuis ingeschreven, en mijn ouders hebben rechtsbijstand. Vrijdag heb ik met ze gebeld, en gisteren gemaild. Dus nog in afwachting.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:07:37 #94
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87462527
Holey mozes, meen je echt wat je daar schrijft ?

Ik hoop dat je je vergost want anders denk ik dat je idd een goede advocaat moet hebben. Ik heb respect voor wta je van je huis maakt, laat daar geen misverstand over zijn en ik hoop dat het allemaal goed gaat komen. Onwetendheid echter is geen excuus. Aannames doen in een koopcontract is the mother of alle fuckups heeft mijn vroegere manager erin gestampt.

Bij een splitsing dienen alle nieuw te ontstane zelfstandige wooneenheden aan het huidige bouwbesluit te voldoen, dan pas zal er een wettelijke splitsing plaatsvinden. Ik begrijp uit jou verhaal dat dat op jouw etage redelijk rond is. qua electra en waterleiding ( hoe is het met de rest (?))
Nu zal je duidelijk zijn dat ik mijn vingers voor je kruis mbt de passage in het koopcontract dat de splitsingskosten voor jou rekening zijn. De andere nieuwe eenheden moeten namelijk ook aan dat besluit voldoen....

Heb je het pand niet gekocht met een aankoop makelaar ?

Heb jij het pand gekocht of je ouders? Als je officieel nog thuis woont zou je misschien nog onder die verzekering vallen.

Ik hoop zo dat iemand met gaat vertellen dat ik het mis heb... :{w
---------------
Exact staat er dit:
artikel- 24 Kosten splitsing, verwijderen vloerbedekking
Alle voorzieningen die nodig zijn voor het splitsen van de woning op de tweede verdieping, zullen door en voor rekening van koper uitgevoerd worden. Hieronder wordt verstaan het dichten van één doorgang en het maken van een nieuwe doorgang. Het plaatsen van brand/ rookmelders op netspanning en het splitsen van de nutsvoorzieningen. Dit alles volgens de door gemeente opgelegde specificaties welke aan deze overkomst zijn gehecht.
----------------

Ik proef hier overigens wel een beetje ruimte hoor, om toch wat positiefs te brengen voor je. Vooral die laatste regel. Mocht het op de spits gaan dan zit daar waarschijnelijk je houvast. De verkopende partij heeft je in dat geval namelijk niet van alle (juiste) informatie voorzien.

Het is me even ontgaan waar je huis exact staat, maar hier wat meer info mbt Amsterdam.
http://www.splitsing.nl/amsterdam/vraag-en-antwoord.html

[ Bericht 9% gewijzigd door klusfoobje op 12-10-2010 17:21:05 ]
pi_87464168
Ik huur een vergelijkbaar pand in Rotterdam (qua leeftijd) dat ook gesplitst moet worden. Ik heb toen een drietal heren van de gemeenste op bezoek gehad en zij waren zeer coulant m.b.t. de regels. Ze hadden er bijvoorbeeld alle begrip voor dat de ornamentenplafonds niet worden vervangen ondanks dat ze niet voldoen aan de nieuwe eisen.

Ik zou dus ook 's met de dsv van Rotterdam contact opnemen als ik jou was.
pi_87471885
Loopt hier niet wat door elkaar?
Volgens mij is de juridische splitsing al rond (toch?) en gaat het dus alleen nog om de feitelijke splitsing, m.n. dus de nutsvoorzieningen zoals in dat art. 24 van de koopovereenkomst die je aanhaalde, staat.

In dat art. 24 wordt verwezen naar de aangehechte info van de gemeente. Wat staat daar dan in? Dat lijkt me wel van belang.

Verder, op eerste gezicht lijkt het mij dat de kosten van de splitsing van die nutsvoorzieningen (electra in dit geval dus) inderdaad voor jouw rekening komen, als ik art. 24 zo lees.

Maar ik kan je verhaal dat dat ook nog (heel veel) extra kosten met zich meebrengt (naast het aansluiten van twee nieuwe groepenkasten in plaats van één) niet helemaal volgen. Want:
Waarom is dat zo? Jullie hebben het namelijk over de plicht alles meteen te vervangen, maar dat is denk ik een plicht die voortvloeit uit het bouwbesluit, de NEN of whatever, maar niet iets wat voortvloeit uit de overeenkomst tussen jou en de verkopers zelf (tenzij dat dus in de aangehechte specificaties staat waar art. 24 wat over zegt). Toch?

Snappen jullie wat ik bedoel? Ik bedoel dus dat het me lijkt dat de kosten voor het splitsen van de elektra die jij op grond van art 24 moet dragen, ook echt enkel de kosten van het splitsen van de elektra zijn, oftewel het ervoor zorgen dat ieder een eigen meter heeft. Dat jij of zij dan verder verplicht bent in je eigen deel alles te vervangen, mag misschien zo zijn, maar dan moet je lekker verder zelf weten of je daar aan gaat voldoen of niet (wie komt daar immers achter?). Daar hebben de verkopers/buren verder niets meer mee te maken, dat staat immers niet in de overeenkomst.

Dus splits je alleen de elektra, maar vervang je verder niet alles, krijg je misschien de overheid op je dak, maar de buren/verkopers kunnen je niks maken. (Dat is tenminste wat ik nu uit jullie verhalen op kan maken.) Want wie handhaaft die regel (bouwbesluit, NEN, whatever) dat jij al je elektra zou moeten vervangen? Komen ze dat dan echt controleren? (En bovendien: weet je zeker dat het zo zit? Zoals iemand al min of meer zei: bij zo'n oud pand kan je toch bijna niet verwachten dat je alle elektra vervangt?)

Als ik het verkeerd heb begrepen en het vervangen van al jouw elektra misschien een voorwaarde is voor de juridische splitsing, die splitsing heeft al plaatsgevonden, toch? Dus dat is dan niet meer relevant.

Of misschien zie ik het verkeerd?

[ Bericht 9% gewijzigd door Beijtje op 12-10-2010 22:37:49 ]
pi_87478332
Ik weet het niet beijtje.

Misschien zie ik het wel verkeerd.

Ik zal het proberen kort uit te leggen (dat is ontzettend moeilijk, omdat ik natuurlijk ook niet alles op internet wil zetten).

Ten tijde van het kopen van dit huis, kreeg ik allereerst een koopcontract waarin vermeld stond dat ik als koper de kosten moest dragen voor het splitsen van de tweede, 3e en zolderverdieping. Dit heb ik toen aan laten passen, omdat ik niks met de etages boven mij van doen heb. Ik dacht toendertijd (en wie denkt dat nu niet als normaal persoon?) dat het voor mij simpel was, ik zou de toevoer van het gas, licht en water dat vanaf mijn etage liep af zou sluiten, en ik ben gesplitst van de bovenste etages.

Voor de duidelijkheid; Alle meters bevinden zich op de tweede (en dus mijn etage), vanuit mijn meterkast loopt er een enkele leiding (in dit geval electra) door naar de bovenste etages.

Dit hebben we toendertijd ook zo besproken. Ik heb ze toen uitgelegd (volgens mij heb ik dat zelfs in mijn eerste topic nog beschreven) dat ze nieuwe meters via aansluitingen.nl moesten aanvragen, en dat dat best een tijd kon duren. Daar hadden ze geen boodschap aan, want toen ik ze kennis gaf dat ik klaar was met het splitsen van mijn etage, zoals aangegeven in het koopcontract (dichten van een toegangsdeur naar muur, doorbreken van een muur (waar de schuifdeuren achter vandaan kwamen) en het aansluiten van brandmelders op mijn etage, werd ik tot halt geroepen, omdat er tijdelijk een zoon van 1 van de erfgenamen boven woonde, en hij dan dus geen gas, licht en water meer zou hebben. Ter goede aard heb ik toegestemd met uitstel van splitsing van de nutsvoorzieningen, en heb toen het koopcontract getekend (de werkzaamheden moesten eerst uitgevoerd worden, anders kon ik het huis niet kopen, toen heb ik dus ingestemd om die kosten te dragen (zoals in het koopcontract aangegeven) en heb dat dus ook gedaan. Op verzoek van hen, heb ik toen de nutsvoorzieningen voor HUN nog niet afgesloten. Nu ik dit typ., denk ik bij mezelf, stom wijf!! Maar goed, van je fouten moet je leren, en niet iedereen is zo aardig als ik. Op een begeven moment kreeg ik een email van hun makelaar (!!!!) dat als ik de toevoer zou afsluiten, ik ook meteen meters moest aanvragen voor de etage boven mij, en ik de kosten kom doorbelasten aan de eigenaren (dit krijg ik van een makelaar!!!!!) Dat kan dus helemaal niet, want de wet (vergeef me dat ik deze niet als artikel kan vernoemen) eist van de opdrachtgever die opdracht geeft tot splitsing dat alle te gesplitste etages voorzien moeten zijn van gas, licht, water, telefoonaansluiting en kabelaansluiting. DIT IS WETTELIJK VERPLICHT!!! Maar dat is een ander verhaal. Ik heb ze dit wederom uitgelegd, dat ik dat niet kan aanvragen, maar dat de eigenaren dat zelf moeten aanvragen.

En zo is het eigenlijk door blijven gaan, zij stellen eisen, ik moet ze vertellen dat die eisen helemaal niet mogelijk zijn. Om een recent voorbeeld te noemen. Het gas en water is gesplitst. Of ik met spoed de meters op mijn naam wilde overzetten, anders zouden ze overgaan tot afsluiting. Gas en electra gaan altijd (mits je een huis met propaan etc hebt) samen!!!! Ik kan het gas dus nog niet op mijn naam zetten, zonder daarbij de electra mee te nemen. Dit soort acties zijn van normale aard. Ze stellen eisen, maar checken van te voren niet of dat wel mogelijk is.
Wat betreft de electra. Ik heb 2 weken terug met hun contactpersoon bij de stedin gebeld, omdat ik wilde weten waarom er perse nieuwe electra toevoer (vanuit de straat) aangelegd moest worden. Hij vertelde toen dat mijn electra verouderd is, dat was voor het gebruik voor mijn huis helemaal geen punt, en kan ik gewoon blijven gebruiken, maar als de bovenburen een nieuwe aansluiting willen (wat dus moet anders kan dat huis niet verkocht worden –brengt mij meteen op de vraag of ze mijn huis dan ook wel zo mochten verkopen-) moet er dus een nieuwe standleiding en electra kabel doorgetrokken worden vanaf de straat door het hele pand, omdat er aan de huidige niet meer gewerkt mag worden. Nu rijst mij de vraag (daar ga ik morgen even achter aan), al mijn electra is vervangen, ik heb ook een nieuwe groepenkast, het enige wat voor mij nog uitgevoerd moet worden, is dus de huidige stroomtoevoer die nu op de “oude” groepenkast is aangesloten, aan te sluiten op mijn nieuwe groepenkast. Dan is het voor mij klaar. Dan ben ik gesplitst. Maar ik vraag me dus af of dat in de praktijk wel kan, gezien de meneer van die stedin zij dat er aan mijn oude electra niet meer gewerkt mag worden, ik weet niet of dat ook onder werk valt, of gewoon een simpele handeling is.
Wat ik me dan ook afvraag, moeten zij hun inpandige electra dan ook niet vervangen gezien dat ook verouderd is?
Vraag maar vooral raak, het is teveel om zo op te schrijven. Maar ik vind het gewoon niet realistisch dat ik moet opdraaien voor het volledig aanleggen van een nieuwe aansluiting en de bijkomende kosten mbt de etage die nieteens van mij is.
Is dat nou zo raar?
pi_87478604
quote:
Bij een splitsing dienen alle nieuw te ontstane zelfstandige wooneenheden aan het huidige bouwbesluit te voldoen, dan pas zal er een wettelijke splitsing plaatsvinden. Ik begrijp uit jou verhaal dat dat op jouw etage redelijk rond is. qua electra en waterleiding ( hoe is het met de rest (?))
Nu zal je duidelijk zijn dat ik mijn vingers voor je kruis mbt de passage in het koopcontract dat de splitsingskosten voor jou rekening zijn. De andere nieuwe eenheden moeten namelijk ook aan dat besluit voldoen....
Het klopt helemaal wat je daar zegt. Maar wat je schrijft gaat op de verkopende partij, en dus de opdrachtgever van de splitsing. Een opdrachtgever die opdracht geeft tot splitsing moet officieel zorg dragen dat er gas, licht, water, telefoonaansluiting, en kabelaansluiting in alle te splitsen etages aanwezig is, voordat er een splitsings vergunning kan afgegeven worden, dus ik ben benieuwd hoe ze dat gebreid hebben. (Wie weet mochten ze het huis zo wel helemaal niet verkopen, maar dat mag de rechtsbijstand uitzoeken) Ik ben een koper. Electra, gas, water alles is bij inpandig vervangen. Dat waren overigens geen eisen, dat heb ik uit eigen beweging gedaan, omdat het verouderd was, en ik nu eenmaal een handige vader heb. Het gaat gewoon puur en alleen om die meter (die blijkbaar verouderd is, 1992???) Of de leiding vanuit de straat die daar naartoe lopen.

quote:
Heb je het pand niet gekocht met een aankoop makelaar ?
Nee.

quote:
Heb jij het pand gekocht of je ouders? Als je officieel nog thuis woont zou je misschien nog onder die verzekering vallen.
Ik heb het pand zelf gekocht, maar sta nog ingeschreven en woon ook nog bij mijn ouders, dus ik mag dus nog gebruik maken van de rechtsbijstand.
pi_87478691
quote:
Het is me even ontgaan waar je huis exact staat, maar hier wat meer info mbt Amsterdam.
http://www.splitsing.nl/amsterdam/vraag-en-antwoord.html
Betreft Rotterdam.

Utrecht en Amsterdam zijn heel duidelijk over de splitsings regels in hun steden, over Rotterdam is er gewoon vrijwel niks over te vinden. Ik heb heel internet al uitgekauwd over dit onderwerp helaas.

Zo zijn er al verschilen tussen Utrecht en Amsterdam. In amsterdam heb je een splitsingsvergunning nodig voor huizen ouder dan 25 jaar, maar in Utrecht pas voor panden ouder dan 70 jaar/. (of andersom, weet ik even niet meer) dus dat verschilt ook nog eens per stad.

Nog even en ik kan zo instromen bij de gemeente.
pi_87479100
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:03 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik weet het niet beijtje.

Misschien zie ik het wel verkeerd.

Ik zal het proberen kort uit te leggen (dat is ontzettend moeilijk, omdat ik natuurlijk ook niet alles op internet wil zetten).
Ja snap ik...

quote:
Ten tijde van het kopen van dit huis, kreeg ik allereerst een koopcontract waarin vermeld stond dat ik als koper de kosten moest dragen voor het splitsen van de tweede, 3e en zolderverdieping. Dit heb ik toen aan laten passen, omdat ik niks met de etages boven mij van doen heb. Ik dacht toendertijd (en wie denkt dat nu niet als normaal persoon?) dat het voor mij simpel was, ik zou de toevoer van het gas, licht en water dat vanaf mijn etage liep af zou sluiten, en ik ben gesplitst van de bovenste etages.
Duidelijk dus: je hebt bedongen dat je alleen je eigen kosten draagt, lijkt me!

Alleen probleem is een beetje: een splitsing (ik ga even uit van feitelijke splitsing) impliceert dat er iets dat eerst gezamenlijk was, nu voor elk afzonderlijk geregeld wordt; het is dus één splitsing van de elektrische voorzieningen die leidt tot het hebben van elk je eigen aansluiting. Dat kan je niet echt los van elkaar zien: als jij je afsplitst, splitst noodzakelijk de rest zich ook af. Dus het is dan lastig te zeggen welke kosten bij welke verdieping horen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

quote:
Voor de duidelijkheid; Alle meters bevinden zich op de tweede (en dus mijn etage), vanuit mijn meterkast loopt er een enkele leiding (in dit geval electra) door naar de bovenste etages.
Ok.

quote:
Dit hebben we toendertijd ook zo besproken. Ik heb ze toen uitgelegd (volgens mij heb ik dat zelfs in mijn eerste topic nog beschreven) dat ze nieuwe meters via aansluitingen.nl moesten aanvragen, en dat dat best een tijd kon duren. Daar hadden ze geen boodschap aan, want toen ik ze kennis gaf dat ik klaar was met het splitsen van mijn etage, zoals aangegeven in het koopcontract (dichten van een toegangsdeur naar muur, doorbreken van een muur (waar de schuifdeuren achter vandaan kwamen) en het aansluiten van brandmelders op mijn etage, werd ik tot halt geroepen, omdat er tijdelijk een zoon van 1 van de erfgenamen boven woonde, en hij dan dus geen gas, licht en water meer zou hebben. Ter goede aard heb ik toegestemd met uitstel van splitsing van de nutsvoorzieningen, en heb toen het koopcontract getekend (de werkzaamheden moesten eerst uitgevoerd worden, anders kon ik het huis niet kopen, toen heb ik dus ingestemd om die kosten te dragen (zoals in het koopcontract aangegeven) en heb dat dus ook gedaan. Op verzoek van hen, heb ik toen de nutsvoorzieningen voor HUN nog niet afgesloten. Nu ik dit typ., denk ik bij mezelf, stom wijf!! Maar goed, van je fouten moet je leren, en niet iedereen is zo aardig als ik. Op een begeven moment kreeg ik een email van hun makelaar (!!!!) dat als ik de toevoer zou afsluiten, ik ook meteen meters moest aanvragen voor de etage boven mij, en ik de kosten kom doorbelasten aan de eigenaren (dit krijg ik van een makelaar!!!!!) Dat kan dus helemaal niet, want de wet (vergeef me dat ik deze niet als artikel kan vernoemen) eist van de opdrachtgever die opdracht geeft tot splitsing dat alle te gesplitste etages voorzien moeten zijn van gas, licht, water, telefoonaansluiting en kabelaansluiting. DIT IS WETTELIJK VERPLICHT!!! Maar dat is een ander verhaal. Ik heb ze dit wederom uitgelegd, dat ik dat niet kan aanvragen, maar dat de eigenaren dat zelf moeten aanvragen.

En zo is het eigenlijk door blijven gaan, zij stellen eisen, ik moet ze vertellen dat die eisen helemaal niet mogelijk zijn. Om een recent voorbeeld te noemen. Het gas en water is gesplitst. Of ik met spoed de meters op mijn naam wilde overzetten, anders zouden ze overgaan tot afsluiting. Gas en electra gaan altijd (mits je een huis met propaan etc hebt) samen!!!! Ik kan het gas dus nog niet op mijn naam zetten, zonder daarbij de electra mee te nemen. Dit soort acties zijn van normale aard. Ze stellen eisen, maar checken van te voren niet of dat wel mogelijk is.
Tja, dit blijft allemaal raar inderdaad. Beetje onduidelijk hoe het nou precies juridisch zit...

quote:
Wat betreft de electra. Ik heb 2 weken terug met hun contactpersoon bij de stedin gebeld, omdat ik wilde weten waarom er perse nieuwe electra toevoer (vanuit de straat) aangelegd moest worden. Hij vertelde toen dat mijn electra verouderd is, dat was voor het gebruik voor mijn huis helemaal geen punt, en kan ik gewoon blijven gebruiken, maar als de bovenburen een nieuwe aansluiting willen (wat dus moet anders kan dat huis niet verkocht worden –brengt mij meteen op de vraag of ze mijn huis dan ook wel zo mochten verkopen-) moet er dus een nieuwe standleiding en electra kabel doorgetrokken worden vanaf de straat door het hele pand, omdat er aan de huidige niet meer gewerkt mag worden.
Hm. Ik snap het nog niet helemaal. Ik kan me voorstellen dat er om een eigen meter te hebben, je bovenburen en jij ieder een eigen aansluiting op de straat moeten hebben, dus dat er daarom een kabel moet worden getrokken vanaf de straat. Maar als ik het zo lees, lijkt het alsof dat normaal niet hoeft, maar dat het nu alleen moet omdat de elektra verouderd is.

Dan is het vervolgens de vraag: zijn dit jouw kosten van de splitsing, of zijn het de kosten van de twee verdiepingen erboven (of misschien gedeelde kosten)?

quote:
Nu rijst mij de vraag (daar ga ik morgen even achter aan), al mijn electra is vervangen, ik heb ook een nieuwe groepenkast, het enige wat voor mij nog uitgevoerd moet worden, is dus de huidige stroomtoevoer die nu op de “oude” groepenkast is aangesloten, aan te sluiten op mijn nieuwe groepenkast. Dan is het voor mij klaar. Dan ben ik gesplitst.
Ja idd alleen zijn dan de bovenburen afgesloten, dat is niet echt splitsing maar meer afsluiting dan he ;) Maar ik ben het met je eens dat het er op lijkt dat dit jouw kosten zijn, en de rest lijken meer hun eigen kosten voor de splitsing, gezien wat je hebt afgesproken (dat je niet de kosten van de andere verdiepingen wil dragen).

quote:
Maar ik vraag me dus af of dat in de praktijk wel kan, gezien de meneer van die stedin zij dat er aan mijn oude electra niet meer gewerkt mag worden, ik weet niet of dat ook onder werk valt, of gewoon een simpele handeling is.
Ja ik vraag me idd ook af wat er precies met dat "werken aan je elektra" wordt bedoeld.

quote:
Wat ik me dan ook afvraag, moeten zij hun inpandige electra dan ook niet vervangen gezien dat ook verouderd is?
Vraag maar vooral raak, het is teveel om zo op te schrijven. Maar ik vind het gewoon niet realistisch dat ik moet opdraaien voor het volledig aanleggen van een nieuwe aansluiting en de bijkomende kosten mbt de etage die nieteens van mij is.
Is dat nou zo raar?
Nee, niet raar lijkt me...

Edit: trouwens, volgens mij is het niet zo relevant of ze een splitsingsvergunning hadden. Of je een vergunning hebt om de juridische splitsing tot stand te brengen, staat los van de vraag welke afspraken jullie hebben gemaakt over het dragen van de kosten van de feitelijke splitsing. (Kan wel tot andere problemen leiden overigens, maar zo te horen heb je vooral last van de verkopers/buren en niet van de gemeente!)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:23:28 #101
57434 Marloes
Digital Love
pi_87479176
Maar juridisch gezien is er dus al wel gesplitst? Splitsingsakte e.d.?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_87479335
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:23 schreef Marloes het volgende:
Maar juridisch gezien is er dus al wel gesplitst? Splitsingsakte e.d.?
Dat vraag ik me idd ook af.

Je bent toch al bij de notaris geweest he?
pi_87479543
Ja, juridisch is het wel gesplitst, en ik heb de splitsings akte voor me, maar ik snap daar vrij weinig van.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:33:42 #104
57434 Marloes
Digital Love
pi_87479636
Ik neem aan dat ze dan al een appartementsrecht heeft gekocht? Beetje vage situatie :P
The more that I appear.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:34:35 #105
57434 Marloes
Digital Love
pi_87479677
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:31 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja, juridisch is het wel gesplitst, en ik heb de splitsings akte voor me, maar ik snap daar vrij weinig van.
Maar kun je dit dan niet ook aan de VVE voorleggen?
The more that I appear.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:35:26 #106
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87479724
Dat jij nog niet gillend gek word begrijp ik niet. Heb wat dat betreft echt een beetje met je te doen dame.

Dat van die standkabel kan ik bevestigen. Ik had dat ook. Ik overwoog een 3fase aansluiting te nemen. Ik zit echter gekoppeld via de benedenbuurman en moest dan een standkabel laten plaatsen.

Die kabel is duur en daar is een eenvoudige reden voor. Die kabel moet vanaf de drempel rechtstreeks naar de meter gaan. Er mag geen enkele onderbrekening zijn en er is een maximale bocht die dat ding mag maken. Die kabel wil men graag uit zicht hebben en dus moeten de muren vaak open. Dat is overigens een eigen keuze.
Zit de meterhandel dus helemaal boven, dan moet die dikke kabel, 50mm oid, helemaal daarheen... Ik kan je vast zeggen dat je dat niet gaat redden voor 100 euro. Meters heb ik wel een tip voor je om de kosten te drukken. Hie rin utrecht heb ik een nieuwe meter gekregen, een dunnere, wat ik wilde voor 0,0 euro. Reden, men moet de boel gaan vervangen in meters die men op afstand kan uitlezen. Toen ik dat hoorde heb ik dus gevraagd of ik die meter vast kon krijgen, dat was geen probleem en dan zou plaatsing kostenloos zijn :Y De standkabel valt daar geheel buiten, die word op verzoek geplaatst. En inderdaad, het kan zijn dat het inetrne electra netwerk nog gebrukt kan/mag worden , maar dat ze er niets meer op mogen aansluiten.
Reden is dat als een net eenmaal is goedgekeurd dat gebruikt mag blijven worden. Ga je echter zaken aanpassen dan MOET het geheel gaan voldoen aan de nieuwe NEN regels... In heel veel huizen heeft de klusser daar sch**t aan. Jij hebt de pech dat het officieel moet gebeuren.

Komen we op de splitsing...
Zover ik weet heeft eea te maken met een bouwvergunning om te gaan splitsen, een splitsingsaanvraag en een defintieve toekenning oid van de splitsing. Komt er iemand alles controleren? Geen idee, zou kunnen maar hoeft niet. Dus je kunt de gok nemen en een dikke vinger tonen.
Probleem heb je pas als er wat gebeurt. Als je brand krijgt en de brandweer zou constateren dat het niet volgens de regels is meld men dit aan de verzekering. Wat er dan gebeurt hoef ik ws niet uit te leggen....

Persoonlijk denk ik dat je maar 1 keus hebt op dit moment. Zet je schrap, ga ervanuit dat het je geld gaat kosten en leg het geheel bij een advocaat neer. Luister heel goed waar deze mee terug komt. Even geen aannames meer voor jou. Als je iets niet snapt, vraag het om het uit te leggen. Denk je dat je het snapt, vertel die advocaat dan wat je denkt dat hij bedoeld en of dat correct is.

Lees je zoveel mogelijk in. Vraag als anoniempje de splitsingseisen in je stad op. Loop eventueel gewoon een makelaars kantoor in en doe alsof je blond bent. Verzin een verhaal dat je een pand hebt, noem gewoon een adres en zeg dat je ouders overwegen te gaan splitsen ( jij bent wellicht te jong voor een dergelijk bezit) en zeg die makelaar of hij je kan vertellen wat er grofweg moet gebeuren en wat de eisen zijn. Doe dit bij nog 1 of 2 makelaars aan de andere kant van de stad.
Komen de verhalen overeen dan heb je een beeld van hoe of wat.

Tot slot, realiseer je dat wij hier op FOK allemaal lekeren zijn, op een paar uitzonderingen na. Wij kunnen wel zoveel zeggen of denken, uiteindelijk is het keiharde wet die bepaald....

You can DO THIS GIRL!!! Hit them!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:40:56 #107
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87479984
Nog even een reactie nav de reactie van Beijtje.

Ik knijp um een beetje voor de opmerking dat koper de kosten van splitsing op zich neemt. Zoals jij al aangeeft, een splitsing is een splitsing in het geheel. Alles wat er komt kijken aan kosten om te splitsen, ongeacht waar dat nu gaat plaatsvinden in het pand, zou op basis van de verklaring van TS voor haar rekening zijn. OOK aanpassingen die wettelijk verplicht zijn omdat de nieuwe zelfstandige woon eenheden aan de nieuwe regels moeten voldoen...

Waar ik erg nieuwsgierig naar ben...

Heeft verkoper dingen gedaan of zaken voorgeschoteld die wettelijk niet kunnen/mogen. ALS dat zo is dan heeft TS een beetje geluk. De wet gaat namelijk bovenal, overeenkomsten die in strijd zijn met de wet zijn nietig...

Ik krijg de indruk dat ( sorry, maar naast de koper) ook de verkopers hebben zitten blunderen.
pi_87480277
quote:
Heeft verkoper dingen gedaan of zaken voorgeschoteld die wettelijk niet kunnen/mogen. ALS dat zo is dan heeft TS een beetje geluk. De wet gaat namelijk bovenal, overeenkomsten die in strijd zijn met de wet zijn nietig...

Ik krijg de indruk dat ( sorry, maar naast de koper) ook de verkopers hebben zitten blunderen.
Jawel, ik ben benieuwd naar die splitsingsvergunning (die moet doen aan de eisen dat elk te splitsen pand moet voldoen aan eigen meters en aansluitingen), die er blijkbaar niet is. En of ze het huis wel zonder meters mochten verkopen (gezien er een wet is die zegt van niet, en wet staat toch boven alles?) Het hele zooitje klopt gewoon niet... En dat mag DAS nu tot in de puntjes uitzoeken, mijn kennis houd daar mbt wetten wel op...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 02:04:38 #109
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87483857
Daar zit um een beetje de kneep. Wat je zegt is correct... maar...

Jij zou naar mijn weten pas dat huis als zelfstandig appartement kunnen kopen als het gesplitst is. Bij splitsen moet iedereen zijn eigen aansluitingen hebben voor iig gwl.
Op een niet gesplitst deel van een huis kun je volgens mij gene hypotheek krijgen ( of heb je gewoon gepint ? )
Daarbij, de notaris waar de overdracht heeft plaatsgevonden, moet zijn taak uitvoeren en dat is controleren of aan alle wettelijke eisen zijn voldaan... Splitsingsakte controleren enzo....

Spreek je ook andere talen dan de Nederlandse? Dan kun je wat afwisseling hebben als je tot tien moet tellen. Ik vermoed dat je dat namelijk nog wel een paar keer zult moeten doen...

Volgende keer maar gewoon een vrijstaand huis kopen met een grote tuin zonder aangrenzende buren ;)
pi_87487073
Eerst even spammen. De vloer ligt nu helemaal erin, dus dat is klaar. Ik dacht foto's te hebben van mijn woonkamer, maar heb ik denk ik perongeluk gewist. Ik heb overal weer stuc overheen gelegd, omdat de schilder opnieuw moet schilderen, en de badkamer nog gedaan moet worden.

Slaapkamer ;

Helaas tegenlicht en dus niet duidelijk.

Serre :

De vloer is voor mij boven verwachting mooi geworden, en staat goed bij de muren.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:03:16 #111
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87487269
Hier doe je het allemaal voor Shanna! PRACHTIG! O+

Heb je al fotootjes van de beton-cire, of zit dat er nog niet aan?
pi_87487689
Wat mooooooooooooooooooooooooooi Shanna!!! Ben echt jaloers!!! :Y
pi_87487807
En nog even over het juridische probleem: blijf wel de juridische splitsing en de feitelijke splitsing uit elkaar houden.
Juridisch is er al gesplitst, er is immers een splitsingsakte, of daar nou een vergunning voor was of niet.
Nu moet het alleen nog feitelijk in orde komen, en daar zijn afspraken over gemaakt; namelijk dat jij de kosten van jouw deel (wat die kosten zijn en welke kosten bij de andere verdiepingen horen, is mij nu nog niet helemaal duidelijk) voor je rekening neemt. Dat die kosten veel hoger uitvallen omdat het volgens de NEN moet (als ik klusfoobje goed begrijp) nu het een nieuwe aansluiting betreft, tja, dat is iets dat misschien wel en misschien niet voor jouw rekening moet komen. Daar zou ik de rechtsbijstand eens goed naar laten kijken. Misschien is er sprake van dwaling (misschien niet alleen aan jouw kant maar van beide partijen) en kan je op grond daarvan een deel van de kosten op de verkoper afschuiven, maar dat is lastig te beoordelen zo. Zoals klusfoobje ook al zei, vrees ik wel dat je niet alle kosten op de anderen af kan schuiven.
Hoe dan ook: sterkte met al dit gedoe! Maar het gaat goedkomen en in elk geval ziet je huis er al top uit!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 17:03:54 #114
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87501152
Ik sluit me op alle vlakken aan bij Beijtje, Poepmooi!! :Y
pi_87506892
Prachtige vloer!
En laat je niet kisten!
Het is jouw huis!
Ook dit gaat voorbij...

Hou vol! Je huisje is het waard, dubbel en dwars. O+
pi_87706119
Mag ik vragen of ze het beton-cire inmiddels al hebben aangebracht bij jou? Ik wil het namelijk ook, maar mij werd afgeraden om het op de vloer en het douchegedeelte te doen omdat het materiaal niet tegen langdurige vochtigheid zou kunnen. Heb jij het ook op de vloer/douchegedeelte en heb je daar toevallig een foto van ?
pi_87706532
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:23 schreef Skypo het volgende:
Mag ik vragen of ze het beton-cire inmiddels al hebben aangebracht bij jou? Ik wil het namelijk ook, maar mij werd afgeraden om het op de vloer en het douchegedeelte te doen omdat het materiaal niet tegen langdurige vochtigheid zou kunnen. Heb jij het ook op de vloer/douchegedeelte en heb je daar toevallig een foto van ?
Ik hoop dat ze daar deze week of volgende week toch wel mee aan de slag gaan, want ze laten me wel behoorlijk wachten.

Mij is gegarandeerd dat het echt waterdicht is (en mijn stukadoor heeft het ook nog gevraagd!). Zo niet, ga ik wel klagen natuurlijk.

Komt bij mij overal, behalve het plafond. Zodra het klaar is zal ik foto's plaatsen!
pi_87713126
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:37 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze daar deze week of volgende week toch wel mee aan de slag gaan, want ze laten me wel behoorlijk wachten.

Mij is gegarandeerd dat het echt waterdicht is (en mijn stukadoor heeft het ook nog gevraagd!). Zo niet, ga ik wel klagen natuurlijk.

Komt bij mij overal, behalve het plafond. Zodra het klaar is zal ik foto's plaatsen!
Oh ok, dank je :). Ik vond het ook al vreemd dat die dealer zei dat je het beter niet op de vloer en in het douchegedeelte kunt doen, omdat er op de beton-cire website wordt gezegd dat het echt bestand is tegen water. Ik ben benieuwd naar de foto's straks!
pi_88239184
Even kort.

Heb Vrijdag een afspraak met de rechtsbijstand gehad. En daaruit is gebleken dat ik (gelukkig) in mijn recht sta. Ik heb er gisteren een brief uitgestuurd, dat ik alles afsluit en alles op mijn naam staat (zoals ze zelf ook vroegen, en ook in Artikel 24 staat) en dan zoeken ze het maar uit.

Lang leve mijn huis, het moet nu maar eens afgelopen zijn.
  dinsdag 2 november 2010 @ 10:11:15 #120
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88239222
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 10:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Even kort.

Heb Vrijdag een afspraak met de rechtsbijstand gehad. En daaruit is gebleken dat ik (gelukkig) in mijn recht sta. Ik heb er gisteren een brief uitgestuurd, dat ik alles afsluit en alles op mijn naam staat (zoals ze zelf ook vroegen, en ook in Artikel 24 staat) en dan zoeken ze het maar uit.

klinkt goed dame, mag ook wel een keer. Heel kleine kanttekening zonder je vreugde te willen dempen, recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen he, zorg dat je je volledig indekt.
pi_88239226
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Even kort.

*O* progressie
pi_88239242
Goed nieuws *O* !
pi_88244960
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*O* progressie
Idd! :Y ^O^
pi_88251363
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:11 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

klinkt goed dame, mag ook wel een keer. Heel kleine kanttekening zonder je vreugde te willen dempen, recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen he, zorg dat je je volledig indekt.
I know, maar dat zien we dan wel weer. Er moet iets gebeuren anders gebeurd er natuurlijk niks, spreek ik nu uit anderhalf jaar ervaring ;) Ben lang genoeg het lieve meegaande afwachtende meisje geweest.
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:07:40 #125
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88251516
Cool!

Xs2Shanna heeft niet alleen hout op de vloer, stucwerk op de muur maar nu ook haar op de tanden! :Y
pi_88258643
...en de geestelijke steun van heel veel mensen,( inclusief mij ).
Dat plaatje van een huis moet gewoon bewoond kunnen worden zonder gezeik, en dat wens ik jou van harte toe.
En dat gaat vast lukken
Vind het zo triest dat dit soort dingen gebeuren, sommigen gunnen elkaar het licht in de ogen niet en dat over belachelijke zaken welke potdorie jij nog wilt regelen en zij tegenhouden. Oneerlijk en nogal lullig.
Keep up the good spirit en ga genieten, het is het waard.
Laat je niet gek maken.
pi_88465486
Psst.... ze zijn met mijn badkamer bezig!
pi_88465524
quote:
3s.gif Op maandag 8 november 2010 10:48 schreef Xs2Shanna het volgende:
Psst.... ze zijn met mijn badkamer bezig!
*O*
pi_88505253
Weer wat foto's. Niet veel bijzonders, gezien alles eigenlijk ingepakt is (met name de vloer), dus een af gevoel heb ik nog niet echt, maar het gaat de goede kant op!

Gisterenavond even snel langs mijn huis gereden om de eerste sporen van mijn badkamer te zien.
Ik schrok wel even van de kleur, hij is iets donkerder dan verwacht, maar ik denk dat als de rest ook is gedaan (vloer donker bruin, en douche gedeelte ook), en ingericht, dat het plaatje word zoals ik wilde.

Eerst het toilet. Hij hangt er nu, dus nu kunnen we ook plassen indien nodig ;) De vloer moet nog gedaan worden, maar de tegels zijn af. Moet alleen zelf nog iets voor het nisje verzinnen.

Mijn vader kwam op een dag ineens met onderstaande deur thuis. We hadden bij het creeren van het toilet door verkeerde communicatie een foutje gemaakt. Verkeerde afmeting van de deur (veel kleiner), dus mijn huidige deuren pastte er niet in. Hij was toevallig in een oud pand aan het werk, en heeft deze (precies op maat!!) toen meegenomen.

De schilder is alles aan het overschilderen. Ik had zijdeglans, maar daar zag je vrijwel niks van, veel te mat. Dit is nu hoogglans.

Stukken mooier, al vind ik zelf.
Onder de mooie appelsappakken (mooi galg woord!) ligt mijn vloer... O+

Badkamer:

De kleur is een beetje donkerbeige, met een soort van goudachtige gloed. Op de muur rechts op de laatste foto komt een bruine kleur, en op de vloer ook.
Ben benieuwd!

Het lijkt nu een beetje op de orginele muur voordat hij gestucd werd hahaha.. :@ :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Xs2Shanna op 09-11-2010 14:18:35 ]
pi_88551051
Wow, wat wordt het mooi zeg!!! :9~ :9~ :9~ *O*
  Moderator woensdag 10 november 2010 @ 17:55:35 #131
92034 crew  Vonkenboer
pi_88563704
Wauw ! Wat steken die ensuite deuren toch mooi af nu ze in de hoog glans staan :o _O_
Ik ben opzich helemaal geen fan van hoog glans verf maar dit komt wel erg mooi uit *O*
  woensdag 10 november 2010 @ 18:22:18 #132
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_88564427
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
...

De schilder is alles aan het overschilderen. Ik had zijdeglans, maar daar zag je vrijwel niks van, veel te mat. Dit is nu hoogglans.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Stukken mooier, al vind ik zelf.
Onder de mooie appelsappakken (mooi galg woord!) ligt mijn vloer... O+

...
Er is zeker gebruik gemaakt van verf op waterbasis. Ik ben er inmiddels achter dat dit veel matter is dan op terpentinebasis. Hier hadden we alles op waterbasis, nu heb ik een plank voor de tv met terpentinebasis gedaan tegen het beschadigen. En deze glanst veel meer. Allebei het zelfde merk verf en allebei zijdeglans.

Verder ziet het er allemaal weer mooi uit :D
pi_88584606
Ik ben ook niet van de hoogglans, maar het zijdeglans was gewoonweg echt niet mooi.
Het is inderdaad op waterbasis gedaan. Maar hij zei dat de waterbasis tegenwoordig zo goed is dat het vergelijkbaar is.

Okee, probeer maar dan. Maar het oppervlak bleef ook heel ruw. Niet glad. Dus nu heeft hij inderdaad terpetinebasis erop gezet. En kijk eens aan... heel anders.
pi_88586356
Ooh echt! Wat een prachtig huis _O_ Hoop dat je er snel in kunt trekken. En die ensuite deuren :9~
pi_88587733
Ooooh die deuren O+
Maar de bruin-goud kleur moet ik nog even een keer bekijken :@ vind het nog niet je van het.
pi_88588929
Voor het eerst dat ik hier wat zie en zeg, maar ziet er mooi uit tot zover! Balen dat je zoveel gezeik ermee hebt, veel sterkte gewenst :)
pi_88596487
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:20 schreef Ml-etje het volgende:
Ooooh die deuren O+
Maar de bruin-goud kleur moet ik nog even een keer bekijken :@ vind het nog niet je van het.
Dat dacht ik ook toen ik binnenliep, kleur was een stuk lichter op de foto. Maarja.. ik ga het niet over doen. Ik zie het wel hoe het word als het helemaal ingericht is.

Vast beter.. :@
pi_88596529
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
[ afbeelding ]
:9~ !
  Moderator donderdag 11 november 2010 @ 21:57:46 #139
92034 crew  Vonkenboer
  donderdag 11 november 2010 @ 23:56:41 #140
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88618601
echte verf is op terpentine basis.

Je moet wat te snuiven krijgen voor je geld hoor :-)
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:41:10 #141
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88620381
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:56 schreef klusfoobje het volgende:
echte verf is op terpentine basis.

Je moet wat te snuiven krijgen voor je geld hoor :-)
Haha.
Maar het is een feit: wat onze milieu-rakkers ook beweren, verf op peut-basis is en blijft veel mooier (en sterker!). Die hoogglans staat prachtig bij dat glas-in-lood, dat is nou echt zo'n plaats waar hoogglans echt veel mooier staat dan zijdeglans. Ik vind het op oude deuren ook niet misstaan, trouwens... is erg 'klassiek'.

Jullie gaan echt een prachtig huis krijgen zeg! ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 09:25:59 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_88624797
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Haha.
Maar het is een feit: wat onze milieu-rakkers ook beweren, verf op peut-basis is en blijft veel mooier (en sterker!). Die hoogglans staat prachtig bij dat glas-in-lood, dat is nou echt zo'n plaats waar hoogglans echt veel mooier staat dan zijdeglans. Ik vind het op oude deuren ook niet misstaan, trouwens... is erg 'klassiek'.

Ach, als je verantwoord omspringt met verf op terpentine basis, is het helemaal niet zo slecht. Dat wordt het pas als je de boel door de gootsteen gaat spoelen en zo.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88625470
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:11 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook toen ik binnenliep, kleur was een stuk lichter op de foto. Maarja.. ik ga het niet over doen. Ik zie het wel hoe het word als het helemaal ingericht is.

Vast beter.. :@
Weet het wel zeker het vertekent zo heel erg.
pi_88625494
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Haha.

Klopt, smeer de waterbasis maar eens op de trap en je kan hem binnen het jaar over schilderen :') je loopt het er simpelweg af.
pi_88626429
Ik vind dat hoogglans ook supermooi staan op die deuren, het hoort in mijn ogen ook zo, prachtig huis! Die kleur op je kamermuren is prachtig, je zult het al vaker verteld hebben maar ben te lui om te zoeken: welke kleur is het ook weer?
Durf het bijna niet te zeggen maar die muur in de badkamer... denk dat je die in het echt moet zien, vind het nu, zoals je zelf al aangaf, meer een muur met de voorbehandeling voor stuc lijken, zeker omdat de "veeg "niet zo mooi verdeeld is, sorry :@ Maar ja, als ik naar de rest kijk en dus jouw smaak pols komt het vast goed.

Hoe is het overigens nu met het gezeur met de buren?
pi_88634656
Ik heb gisteren nog wat foto's gemaakt. De foto's die ik eerder plaatste zijn van de eerste laag. Die moest nog geschuurd worden, en toen ik er gisteren was, was het al een stuk lichter. De vegen zijn heel moeilijk vlak te maken, maar het mag best een beetje speels zijn vind ik. Het word nooit 1 egale kleur.

Het is even wennen, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.
En niet, dan zal ik het ermee moeten doen,.. :'(
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:17:33 #147
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_88641193
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:43 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ben ook niet van de hoogglans, maar het zijdeglans was gewoonweg echt niet mooi.
Het is inderdaad op waterbasis gedaan. Maar hij zei dat de waterbasis tegenwoordig zo goed is dat het vergelijkbaar is.

Okee, probeer maar dan. Maar het oppervlak bleef ook heel ruw. Niet glad. Dus nu heeft hij inderdaad terpetinebasis erop gezet. En kijk eens aan... heel anders.
Ik weet het, alhoewel ik moet zeggen dat ik de deuren en kozijnen die ik zelf heb gedaan al een heel stuk beter (en glad) dan die door de schilder. Maar mij is verteld dat ik niet met terpentinebasis over de waterbasis heen kan schilderen. Is dit bij jou wel gebeurd of is het eerst weer kaal gemaakt?

Ben benieuwd als het straks klaar is (ook de badkamer) :D
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:39:53 #148
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88642976
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ach, als je verantwoord omspringt met verf op terpentine basis, is het helemaal niet zo slecht. Dat wordt het pas als je de boel door de gootsteen gaat spoelen en zo.
Precies!
Trouwens, een tip voor zo milieuvriendelijk mogelijk verven-met-peut: als je je kwasten hebt schoongemaakt (in de terpentine dus), de terpentine-troep in glazen potjes doen, deksel erop, en wat weken laten staan. De verfresten zakken dan naar de bodem, en de (bijna heldere) peut kan je gewoon weer afgieten in de oorspronkelijke fles en hergebruiken. :)
Uiteraard dat vieze potje met die verfresten wel bij het chemisch afval doen - en uiteindelijk de terpentine, als-ie niet meer te hergebruiken is, ook.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88730277
Ja, ze hebben over de waterbasis over geschilderd. Dat kon, heeft hij uitgezocht. Nu moet het nog blijken binnen een paar jaar ;) Maar het zit er nu echt heel mooi op.

Inmiddels zit het bruine er ook op in de badkamer. Het is wel even wennen hoor. Zeg ik eerlijk... het is niet helemaal wat ik had verwacht, maar ik moet natuurlijk nog inrichten... zie het wel.

Ben mijn camera alleen vergeten, dus kan niks plaatsen :D!

Ben ook naar Leerdam gereden om het hout voor mijn eettafel te halen. Ik laat een eettafel van kaasplanken maken. Heb het idee nu uitgetekend, dus hoop dat het leuk word!
pi_89691627
en hoe gaat het geschil met de buren?
  woensdag 8 december 2010 @ 23:22:06 #151
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_89701896
Uhm uh..Xs2Shanna... ik wil niet vervelend doen maar.... dat kan niet.... verf op terpentine basis kan NIET over waterbasis verf heen. Dan krijg je een hechtings probleem. sorry, maar dat is helaas zo. Dat is ook het verrote van dat waterbasis spul. IS dat eenmaal gebruikt en wil je een nieuwe laag op terpentine basis, omdat dat gewoon het mooiste resultaat geeft dan zul je de boel kaal moeten halen...

Beetje profi schilder heeft dat geleerd in het boekje dat begint met 'dit is een kwast "

:{
  donderdag 9 december 2010 @ 08:47:52 #152
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89708184
Shanna hoe is het met jou en je prachtige huis?
  zondag 12 december 2010 @ 21:28:07 #153
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_89849657
Ben ik ook wel benieuwd naar, woon je er nu bijvoorbeeld al? De laatste planning die je had was augustus *)
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 10:33:20 #154
92034 crew  Vonkenboer
pi_90737327
Hoe is het hier eigenlijk ? Woon je er nu al ? Zijn alle zaken betreffende de splitsing van de appartementen nu eindelijk na tevredenheid achter de rug ? w/
pi_90884470
Huis is bijna klaar (ja echt waar!), maar het grote gezeur begint nu pas. (Ja nog groter)!

Dus wie weet verkoop ik het huis wel zodra het af is. Ik ben op, doodmoe van het strijden, en heb er geen zin meer in.
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:58:19 #156
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90884730
Jemig Shanna, wat erg om te lezen. Wil je er nog wat meer over kwijt? Wat zou het toch doodzonde zijn als je je prachtige plek nu op zou moeten geven. Sterkte meis! :*
pi_91032868
Jee, dat er nog meer problemen qua erfegnamen-gedoe bijkwamen... ongelofelijk. Heel erg jammer als je daardoor je woonplezier laat verpesten, maar ik snap het goed.Sterkte.
pi_91215642
Meer erover kwijt heeft nu nog geen zin. Huis is wel echt op wat details na af.
Maar binnen nu en twee weken mag ik eerst naar de rechtbank..!

Dus to be continued na de rechtzaak.
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:05:40 #159
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91215786
Wat een kl_tezooi is het toch ook. Succes in de rechtbank, hopelijk komt alles toch nog goed!

Ben trouwens echt superbenieuwd hoe het er nu uitziet, doe je nog een keer een foto-update?
pi_91215809
Uiteraard!!
pi_91217030
Succes in de rechtbank.
hoop dat je wat mensen met verstand van zaken achter je hebt staan, en dat de rechter een normaal denkend persoon is.
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 18:13:51 #162
92034 crew  Vonkenboer
pi_91222223
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:02 schreef Xs2Shanna het volgende:
Meer erover kwijt heeft nu nog geen zin. Huis is wel echt op wat details na af.
Maar binnen nu en twee weken mag ik eerst naar de rechtbank..!

Dus to be continued na de rechtzaak.
Owhjee, heeft het nog zover kunnen komen :X
Met recht is dat iets wat je woongenot echt aantast, als je bij de rechtbank terecht moet om splitsing gerelateerde zaken te regelen.

Deze gang van zaken is niet echt bevorderlijk allemaal :X, succes in ieder geval !
Maar we zijn stiekem wel benieuwd naar na hoe het er nu allemaal uitziet, want het appartement blijft echt een plaatje ! _O_
pi_91652708
Ze hadden een kort geding tegen me aangespannen. Gisteren is het voorgekomen, maar uitslag krijg ik pas Woensdag, dus ik ben benieuwd.

Badkamer is bijna klaar (met beton-cire) maar ik had niet genoeg, en toen ze nageleverd hadden, besloten ze dat rose ook wel leuk stond? Dus weer een bestelling moeten doen. Het werkt allemaal niet mee. Voor de rest kan het me eigenlijk ook vrij weinig schelen op het moment. Mijn opa heb ik vorige week Donderdag moeten cremeren, gisteren de rechtzaak, ik kan me niet concentreren op mijn werk (en ik werk hier pas 4 maanden, dus dat is niet bevordelijk) en heb gewoon nergens zin meer in. Ben het echt gewoon zat allemaal. Ik was ook gisteren helemaal niet zenuwachtig.

Maar wat er nog moet gebeuren:

-Badkamer vloertje (inloopdouche gedeelte) moet nog op gehoogd worden voor het putje, dat is nu binnen dus word Maandag gedaan.
- Douchewand plaatsen, en kraan monteren.
- Plinten
- Nog wat verfwerk waarvan de schilder beloofde dat het volgende week af zou zijn.

En verder is het dan aankleden etc.. Mijn eettafel is in de maak (van oude kaasplanken!!), en de openkast timmer ik zelf wel in elkaar. Het is nu even de nering naar de tering zetten helaas.

To be continued...
pi_91656887
Ik volg je nu ook. Ik woon ook in Delfshaven en ik vind jouw huis zo mooi. Jammer om te lezen wat er allemaal gebeurt ;( Gecondoleerd. En ik duim voor een goede uitslag woensdag, ook al ken ik je niet :)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:04:19 #165
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91661133
Gecondoleerd Shanna,ik hoop ontzettend dat er nu betere tijden voor je aanbreken. Je hebt wel genoeg voor je kiezen gehad de afgelopen periode. :*
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:50:40 #166
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_91710246
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:04 schreef twentemeisje het volgende:
Gecondoleerd Shanna,ik hoop ontzettend dat er nu betere tijden voor je aanbreken. Je hebt wel genoeg voor je kiezen gehad de afgelopen periode. :*
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Sterkte meis :*
pi_91881769
Ik ben benieuw of je vandaag gelijk krijgt.....

Veel succes! :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 08:44:07 #168
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_91882734
Daar ben je lekker mee dan (het kort geding), hopelijk heb je het gewonnen. Maar prettig wonen zal het denk het niet worden binnen afzienbare tijd. Erg zonde want je hebt een erg leuk appartement en helemaal opgeknapt. En na de lange klus periode heb je het ook wel verdient om er eens van te genieten.
pi_91893269
Vandaag de uitspraak! Nog niks gehoord...
Maar ik ben toch benieuwd dat er gebeurd als ze winnen, want ze hebben me gedagvaard omdat ik hun afgesloten heb, maar inmiddels hebben ze net zelf onmogelijk gemaakt om het weer aan te sluiten............. :X
pi_91915419
laat het ons weten, ik ben super benieuwd! nog gecondoleerd met je opa
pi_91920800
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:09 schreef Xs2Shanna het volgende:
Vandaag de uitspraak! Nog niks gehoord...
Maar ik ben toch benieuwd dat er gebeurd als ze winnen, want ze hebben me gedagvaard omdat ik hun afgesloten heb, maar inmiddels hebben ze net zelf onmogelijk gemaakt om het weer aan te sluiten............. :X
Foto's van maken :Y
pi_92038636
Op mijn huis na wordt dit het mooiste huis van Rotterdam :D :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_92048055
En hoe is het afgelopen met de uitslag van het kortgeding?

Ook nog gecondoleerd met je opa, altijd verdrietig om afscheid te nemen van een dierbaar iemand :*
Ik hoop dat er nu ook weer zon achter de donkere wolken vandaan komen voor je. En dat je hopelijk alsnog een fijne tijd in je huisje gaat hebben!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:35:55 #174
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_92812133
Gecondoleerd nog met je opa ook al is dat al bijna weer een maand geleden.
Ik vermoed omdat je niet meer gereageerd hebt dat het nieuws van de rechtbank niet echt leuk was :(
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_92837096
Hoi,

Hoop gebeurd hier, maar ik geef binnenkort een update. Minder nieuws, wat uiteindelijk weer alleen maar goed nieuws teweeg brengt. Ongeluk waar uiteindelijk geluk uit voort komt, dus ik geef echt een update, even alles laten bekoelen, je weet nooit wie of wat er mee leest ;)

Ben momenteel werkloos (contract werd niet verlengd, en per direct op non-actief, vanwege prive situatie -dus dat gezeik om het huis-) maar heb wel al een nieuwe baan. Dat vertel ik later.. Ben nu dus een hoop aan het schoonmaken in huis, glas en lood, raampje voor raampje (pf!!).

Dus nog even afwachten, dan een hoop foto's, en een grote update :D
pi_92837332
dat klinkt... alsof alles op zijn pootjes terecht komt :D
pi_92841809
Shanna, als je nu update kun je meedoen met de Kluswedstrijd O-)
[Stemmen] FOK! verkiezing Klus van het jaar 2010!
pi_92859490
Haha.. Ik ben nu bezig met mijn granieten vloer in de keuken heb alvast een foto vooraf gemaakt, ik ga mijn best doen ;)
pi_92861080
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Haha.. Ik ben nu bezig met mijn granieten vloer in de keuken heb alvast een foto vooraf gemaakt, ik ga mijn best doen ;)
^O^
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:14:58 #180
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92861308
Shanna wat heb jij een turbulentie in je leven de laatste twee jaar zeg, hopelijk wordt het snel rustiger en kun je eindelijk van je prachtige huis gaan genieten :* .

Ik ben superbenieuwd naar de foto's!

Waar maak je de granieten vloer mee schoon?
pi_92868466
Ja, dat was nog een heel gedoe. Ik heb nu spul gehaald van HG, speciaal voor Marmer, die is dan ook geschikt voor kalkhoudende vloeren. Ik weet niet of de vloer dat bevat, maar dan zit ik in ieder geval veilig. Het is wel een rotkarwei....

Als het nat is, is het helemaal goed op kleur, maar zodra het opdroogt slaat het wat wittig uit. Weten jullie daar iets op? Nu ben ik voornamelijk alleen even de vloer aan het schoonmaken, alles wat daarna er op komt (tijdelijk want in de toekomst laat ik een bedrijf komen) moet ik nog uitzoeken kwa coating wax of wat dan ook....
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:46:13 #182
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92869634

Groene zeep! Dat is ook de tip van de man die onze vloer nieuw leven heeft ingeblazen. Ik zou er trouwens daarna niets anders opdoen. Volgens die Italiaan in kwestie werd de vloer steeds mooier na elke groene zeep-schoonmaakbeurt. Zou dat dus eerst proberen. Ben erg benieuwd hoe mooi je 'm zelf al krijgt!
pi_92870019
En hoe doe je dat dan? Verdunnen met water, of smeer je het er gewoon op en wrijf je het uit?
pi_92870169
groene zeep in bovenstaande verpakking is een vrij stevige zeep, in ieder geval geen allesereiniger in mijn herinnering. Met een vochtige spons ga je over de zeep en daarmee kun je de vloer poetsen. Je kunt ook de zeep oplossen in een sopje. Dus: kan allebei! In dit geval zou ik voor een geconcentreerd sopje gaan.
pi_92871122
groene zeep heb je ook in een vloeibare vorm.
maar ik zou de eerste keer ook met een sponsje of een borstel onverdund op de vloer smeren. dan kan je het goed schoon wrijven. en daarna meerdere keren dwijlen met schoon water.

daarna kan je gewoon schoon blijven maken met een sopje met groene zeep.
pi_92908260
Ik heb gisteren spul gehad van vrienden , die zo'n zelfde vloer hadden laten leggen, een wax, maar heb een stukje gedaan maar het wit komt er weer doorheen als het droogt! Frustrerend!!! Eerst maar nu even toch groene zeep halen en dat eerst proberen en daarna de wax ofzo.. Grrrr
pi_92908601
Volgens mij is wax om af te maken - af te werken - te behouden nádat de vloer schoon is.
Om het resultaat te behouden.

Wax zou ik er niet té snel opsmeren en in ieder geval niet nú als schoonmaakmiddel.
Het trekt in de poriën vermoed ik , en "behoudt" daarmee het vuil of wat er ook zit.

Als je wat rust hebt, vraag een bedrijf.
Het kost wat en het geeft het mooiste resultaat.
pi_92922637
Bedrijf komt sowieso wel als mijn potje wat aangevuld is, heb zolang een bedrijf gebeld en doe zei dat ik continu met allesreiniger moet poetsen om de witte waas weg te krijgen en daarna met ecover (???) erover moet gaan? Maar word een hels karwei want ik moet steeds schoon water gebruiken..... Groene zeep kon ook maar hij zei eerst gewoon alles reiniger gebruiken omdat de waas vers is zei hij, want de vloer is zo oud dat hij allang uitgehard is en het dus niet in de grond zelf zit!

Bezigheidtherapie op zijn best dus!
pi_92923617
Ecover gebruiken wij ook om de vloer (en onze leistenen vloer) regelmatig mee te dweilen (die tip kregen wij ook van de granitoboer). Die is vriendelijk voor kalkhoudende vloeren en door de lijnzaadolie die erin zit gaat het mooi glansen.

Bij de Plusmarkt hier verderop hebben ze het hele Ecover-assortiment, das dus handig.

Het gaat om de Ecover Vloerzeep:
pi_93144369
Ik word ondertussen echt simpel van die vloer, ben er al dagen mee bezig. Eerst 3 keer geschrobd met HG cement & kalksluier verwijder, daarna 3 keer (of wel meer) met allesreiniger Ajax en nu met groene zeep. Dat ziet er nog het beste uit, maar hij is nu spekglad omdat ik het er niet af wil halen, bang dat het witte weer komt :(

Dit is het laatste wat ik probeer en anders wacht ik wel tot ik genoeg geld voor een bedrijf heb!
pi_93146788
Ik werd ook helemaal gek toen mijn tegelvloer net gelegd is. Ik had dan ook matzwarte tegels, waar je dus echt alles op ziet :P

Ik had van het tegelbedrijf wascleaner gekregen (een of ander chemisch goedje) om de waslaag van de tegels af te krijgen (dit is denk ik bij marmer minder van toepassing).

Na 3 keer de hele vloer geschrobt te hebben met die wascleaner en met speciaal spul van HG om vloeren schoon te maken was het nog steeds niet schoon. De wanhoop nabij.

Uiteindelijk bleek het met goede cementsluier verwijderaar (van een tegelboer) en daarna de wascleaner te gebruiker ver opgelost.

Dus misschien een goede cementsluierverwijderaar pakken die ze bij een tegelzaak verkopen? Of even navragen of er een waslaag op de tegels zit?
pi_93146908
Het is een granieten vloer :(
pi_93147262
Ik ga vanmiddag de stucloop van onze granieten vloer halen en boenen, als ik een oplossing vind zal ik het je laten weten, maar zal je vertellen dat het me de vorige keer ook niet lukte om 'm glimmend te krijgen.
Denk dat je het sowieso niet helemaal mooi zal krijgen zonder een gespecialiseerd iemand erbij te halen, maar net als jij kunnen wij voorlopig ook niet anders dan het zelf doen! ;(
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_93148101
De groene zeep lijkt te helpen! Ik laat het zitten en dweil het er morgen pas Ad
Als het dan egaal is, is mijn missie geslaagd voorlopig ;)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 13:33:30 #195
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93148367
Spannend Shanna! En dan willen we natuurlijk foto's van het resultaat zien! Net als van de rest van de resultaten van je noeste arbeid :) .
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:41:45 #196
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_93165342
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
De groene zeep lijkt te helpen! Ik laat het zitten en dweil het er morgen pas Ad
Als het dan egaal is, is mijn missie geslaagd voorlopig ;)
Ik weet natuurlijk niet hoe het met je granieten vloer is, maar bij allerlei dingen waar andere producten niet hielpen (zoals restanten van de plakfolie van onze nieuwe keuken, latexvlekken op de matglazen ramen in de deuren) deed de groene zeep (onverdund uit zo'n pot) echt wonderen.

Succes Shanna
  woensdag 23 februari 2011 @ 08:06:50 #197
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_93187295
En ik vond het al irritant dat het voegmiddel over mijn badkamer tegels te zien was :), dat was echter na 5 keer boenen / schoonmaken verwijderd. Ik begrijp je frustratie (zoals iedereen die het gehad heeft), maar er zit niks anders op dan te blijven boenen tot het eraf is. Daarna heb je er verder alleen maar plezier van gelukkig :)

Waar blijven de nieuwe foto's???
pi_93279382
Nou, hier in ieder geval wel wat foto's van de vloer!! Wat een werk is het geweest, maar ben nu klaar (tenminste het is nu normaal aantoonbaar).

Meer foto's komen nog zodra ik weer aan het werk ben. (Contract niet verlengd, en direct op non-actief, maar 1 Maart begin ik weer in mijn oude werkwereldje, maar niet vanuit Nederland, maar dat zeg ik wel 1 Maart ;) ) En dan zit ik weer elke dag achter de computer, nu probeer ik zo veel mogelijk in huis te doen.

Zaterdag gaan we de banken ophalen en mijn eettafel (die klaar is)!

Voila: (Hij is nog onbehandeld, komt nog een gekleurde waxlaag overheen. Hij is 2.10 bij 1 meter (dat laatste weet ik niet zeker) plaats voor 6 personen

De tafel is van oude kaasplanken gemaakt, zitten hele grove poten onder, maar die zijn monteerbaar (top timmerman!) dus eindresultaat komt nog (maar van wat niet?)

De vloer zoals hij was voordat de keuken geplaatst is:

Aan de slag met het toilet!

En uiteindelijk eindresultaat (ik heb ook nog tussen foto's maar dan word het allemaal zo veel)

Keukengedeelte voor:

Keukengedeelte na:

Nog een kiekje van de woonkamer nu. Zaterdag word de woonkamer in ieder geval al ingericht, de slaapkamer moet nog helemaal leeg gehaald worden met werkspullen.

Voor:

Voorlopige na:

De volle slaapkamer (en nee de wasmachine en droger blijft daar niet staan!) ;)

De rest houden jullie nog te goed!

De keuken is al ingeruimd, wc is klaar, sommige van mijn en-suite kasten zijn al wat ingeruimd. Dit weekend gaat mijn vader de douchewand, en doucheinstallatie bevestigen (hoop denk ik) , alleen moet ik mijn badkamer meubel nog kwijt om een nieuwe te kunnen kopen :(
pi_93281528
Mooi resultaat van het harde werken aan de vloeren. Shanna !

Sterkte met de laatste loden lasten...
  Moderator donderdag 24 februari 2011 @ 22:41:01 #200
92034 crew  Vonkenboer
pi_93282132

Wauw wat een plaatje ! *O* _O_
Erg netjes, het plaatje klopt ook gewoon !

Je blijft er toch wel na alle moeilijkheden wel wonen he ?
pi_93285063
O+ O+ O+

Moooooi!
pi_93299425
Ja ik ga er wel wonen. Ik heb echt getwijfeld of het het nog wel waard is, maar aan de andere kant, er heeft zoveel werk in gezeten, en ik moet gewoon de zin en pracht er weer van inzien.

Ik ga wel in het buitenland werken, maar ben in het weekend wel gewoon thuis (vrijdag t/m zondag). Vlieg op Maandag heen en Vrijdag terug.
pi_93496189
Ola!

Live vanuit Geneve! Zaterdag heb ik mijn banken overgebracht, en mijn eettafel, het word nu al een echt huisje! Ik zal even kijken of ik mijn telefoon hier ergens kan aansluiten.
pi_93497021
Ziet er mooi uit Shanna! De vloer is echt opgeknapt! En de rest prachtig <3

Ook goed om te horen dat je een nieuwe baan hebt :) Er zit weer een stijgende lijn in!
pi_93762228
Volgend weekend gaat mijn vader weer in mijn huis werken, en dan kan ik hopelijk binnenkort in ieder geval een housewarming houden, ik kan nog niet over zolang het gezeik nog voortgaat..

Maar mijn banken zijn over, mijn eettafel is over, en heb ik dit weekend in elkaar gezet, en gewaxt, dit is het resultaat geworden;

Ik ben er erg blij mee, maar smaken verschillen heb ik gemerkt haha....
  maandag 7 maart 2011 @ 12:05:13 #206
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93763761
Ik vind 'm helemaal gaaf Shanna!!!
pi_93776540
Me too :Y

Welk gezeik? Zijn ze nu nog aan het mieren? :(
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 12:52:15 #208
92034 crew  Vonkenboer
pi_94041202
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:24 schreef Xs2Shanna het volgende:
Volgend weekend gaat mijn vader weer in mijn huis werken, en dan kan ik hopelijk binnenkort in ieder geval een housewarming houden, ik kan nog niet over zolang het gezeik nog voortgaat..

Maar mijn banken zijn over, mijn eettafel is over, en heb ik dit weekend in elkaar gezet, en gewaxt, dit is het resultaat geworden;

[ afbeelding ]

Ik ben er erg blij mee, maar smaken verschillen heb ik gemerkt haha....
Hebben ze er gerechterlijk gezien nog steeds dan geen vrede mee ? :( -O-

Ik vind die tafel zelf niet zo, de houtkleur en die "vlekken" erop trekken mij niet zo
Wat voor materiaal is het eigenlijk gemaakt ? Het lijkt wel sloophout o.i.d.
pi_94042312
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:52 schreef Vonkenboer het volgende:

Ik vind die tafel zelf niet zo, de houtkleur en die "vlekken" erop trekken mij niet zo
Wat voor materiaal is het eigenlijk gemaakt ? Het lijkt wel sloophout o.i.d.
Dat zijn kaasplanken geweest Vonkie, op deze planken hebben jarenlang de kazen liggen rijpen, de plaats waar de kaas heeft gelegen is nog heel goed te zien, ik hoop wel dat de lucht er inmiddels wel uit is getrokken
pi_94043775
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:18 schreef exlurker het volgende:

[..]

Dat zijn kaasplanken geweest Vonkie, op deze planken hebben jarenlang de kazen liggen rijpen, de plaats waar de kaas heeft gelegen is nog heel goed te zien, ik hoop wel dat de lucht er inmiddels wel uit is getrokken
Nou zeg dat wel :X :D
pi_94099709
Nee die planken ruiken niet haha...........
En ik wilde perse die planken, om het een geleefde look te geven, en zoals ik al eerder zei, smaken verschillen, maar hij is echt heel leuk (zeker in het echt haha!).

Heb nog wat foto's. Douche installatie hangt nu, afzuiginstallatie werkt ook goed. Mijn vader is door zijn rug gegaan, en heb gezegd niet te gaan werken, maar is toch gegaan.

Heeft gisteren de doucheinstallatie gedaan, en de spotjes geinstalleerd, geeft meteen een mooier licht! Zal de foto's even uploaden.

Slaapkamer is ook zo goed als leeggeruimd, volgend weekend gaan we de was/kleding kamer in orde maken... Gaat nu wel een beetje de goede kant op.

Leuk voordeel ook van werken in Geneve, ik werk voor een Zwiters bedrijf, betaal zwitserse belasting, en daardoor heb ik gedurende 7 maanden elke maand 1000 euro netto extra bovenop mijn salaris! Helemaal blij mee!!! Kan ik mooi ook meteen goed afwerken!
pi_94100051
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:19 schreef Ml-etje het volgende:
Me too :Y

Welk gezeik? Zijn ze nu nog aan het mieren? :(
Ik zal hier vanavond even op ingaan. De stand van zaken mbt die mensen!
pi_94104535
Doe maar een update :Y

Het schiet gelukkig wel op en die extra centjes zijn harstikke fijn :*
pi_94151535
Tafel nogmaals, dit keer met een normale camera.

Doucheinstallatie

Spotjes

Slaapkamer gelukkig bijna leeg, kunnen we die ook stucloop vrij maken!

[ Bericht 4% gewijzigd door Vonkenboer op 15-03-2011 18:43:29 (Plaatjuh gefixt, Vonkenboer) ]
pi_94164154
Wow _O_ Gaaaaaaf! Vooral de badkamer, dat beton cirre (toch) is echt mooi en volgens mij superglad.
pi_94188936
Ik vind de tafel super!!
En die stoelen erbij! ben toch wel een beetje jaloers.
Alleen die krukjes met dierenvelletje vind ik dan wat minder, maar zoals je zegt.. smaak afhankelijk!
;)
You're dead to me!
pi_94190015
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de krukjes ook leuker had verwacht bij de tafel, maar ik wil er ook nog een kleed onder, dus wie weet scheelt het. Het zijn wel hele leukjes krukjes, alleen niet bij de tafel. Die witte stoelen hebben altijd bij mijn ouders gestaan, en ik heb er 3 meegenomen.

Ik heb er nog eentje over?
pi_94237959
:X
zou wel een stoeltje erbij willen, we willen bij onze eettafel allemaal verschillende "boeren"stoelen...
Maar gaat 'm denk ik niet worden. Onze verbouwing zuigt ons financieel gezien helemaal leeg :|W

maar de tafel is toch wel groot genoeg voor 3 stoelen?
You're dead to me!
pi_94239622
Ja, maar ik heb 4 stoelen. Je mag hem van mij gratis hebben hoor.
pi_94240196
Je tafel is echt heel erg gaaf!! En de douche ziet er ook relaxed uit!
pi_94269423
Mooi huisje hoor :Y. En goed dat je doorgezet hebt. Mag ik vragen wat je nu kwijt bent geweest aan verbouwen? (dus uitbesteden).

Ben toevallig ook aan het kijken om een zelfde soort project te starten (herenhuis uit 1896!), moet alleen nog heel veel van de vraagprijs af en er zit een pand boven dat behoorlijk vervallen is :{.

Dus tvp voor wat ideeen :P
pi_94279173
Ik had 30.000 euro beschikbaar voor de hele verbouwing, en de spullen. Het enige wat ik uitbesteed heb is het schilderwerk, de badkamer (beton-cire), en het stuccen van de muren.

Mijn vader heeft een heel nieuw electranetwerk aangelegd, nieuwe waterleidingen, nieuwe cv installatie, en nieuwe gasleidingen. Hij heeft een volledig afzuigsysteem aangelegd. Daar hoefde ik geen manuren voor de betalen.

Maar die 30.000 euro is al een tijdje op. Dus hoe breed je je schatting ook maakt, het blijft moeilijk. Als ik geen handige vader had gehad, had ik het nooit kunnen betalen als je kijkt wat hij allemaal gedaan heeft, die manuren nekken je.
pi_94420331
Douche is nu klaar!

En de WCdeur hangt er ook in.

Sorry, dat was het voor dit weekend.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 07:41:52 #224
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_94456674
Zo'n douchekop heb ik ook, daar ga je veel plezier aan beleven als je CV ketel genoeg druk kan leveren :). Waar is dat gat voor net onder je radiator? Is dat voor de vloerverwarming of voor een stopcontact? In beide gevallen is het een rare plek :)

Had je nu trouwens het kort geding gewonnen of verloren?
pi_94457022
Mooi geworden zeg :Y lekker makkelijk schoonmaken ook zonder tegels :P
pi_94457400
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 07:41 schreef Bisamrat het volgende:
Waar is dat gat voor net onder je radiator? Is dat voor de vloerverwarming of voor een stopcontact? In beide gevallen is het een rare plek :)

Laat mij eens raden, ik denk het aansluitpunt voor de aarding :)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:26:07 #227
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_94592069
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:34 schreef exlurker het volgende:
Laat mij eens raden, ik denk het aansluitpunt voor de aarding :)
Is dat verplicht tegenwoordig? Heb vorig jaar ook mijn badkamer vernieuwd, maar nergens aarding toegepast (behalve in de stopcontacten) :) voordeel van het zelf klussen.

Maar wat voor iets komt er dan op te zitten als de wandcontactdoos voor aarding is bedoeld?
pi_94592346
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:26 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Is dat verplicht tegenwoordig? Heb vorig jaar ook mijn badkamer vernieuwd, maar nergens aarding toegepast (behalve in de stopcontacten) :) voordeel van het zelf klussen.

Maar wat voor iets komt er dan op te zitten als de wandcontactdoos voor aarding is bedoeld?
Alle metalen delen, aansluitpunten en vloer in de badkamer horen aangesloten te zijn op een Centraal Aard Punt (CAP), die verplichting bestaat al jaren, zie ook Elektra in de badkamer - Alles over de zone indeling
pi_94601419
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:33 schreef exlurker het volgende:
[..]
Alle metalen delen, aansluitpunten en vloer in de badkamer horen aangesloten te zijn op een Centraal Aard Punt (CAP), die verplichting bestaat al jaren, zie ook Elektra in de badkamer - Alles over de zone indeling
Maar een designradiator, mits deze is aangesloten met flexibele leidingen. EN geisoleerd is opgehangen hoeft niet nogmaals aan een CAP te liggen.
Het geisoleerd ophangen kan doormiddel van kunststof beugels aan de muur worden gehangen bijvoorbeeld.
pi_94601523
Ik gok dat haar vader, de cv-installateur, wel weet wat ie aan het doen was met het installeren vd verwarmingen....
  woensdag 6 april 2011 @ 11:42:42 #231
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_95112910
En woon je nu in je huis?

Ben benieuwd naar nieuwe foto's en wat nou precies die aansluiting onder je radiator is in de badkamer :)
pi_95713910
Bijna alles staat er wel, details moeten nog gedaan worden. Foto's schilderijen, plinten, badkamermeubel en mijn bed...... Hoop zeer binnenkort over te gaan.

pi_95715206
Heel netjes!! Kben jaloers..
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 19:39:18 #234
92034 crew  Vonkenboer
pi_95727610
Ziet er keurig uit, hoewel de kleuren op de muur niet mijn keuze zouden zijn geweest ;)
Maar jij moet er wonen !

Het appartement ziet er heel mooi uit, het past ook gewoon allemaal bij elkaar ^O^

In afwachting van high-res foto's .. ;)
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:03:52 #235
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95729219
Wat is je appartement verschrikkelijk mooi geworden.
Mijn complimenten!
pi_95730492
Complimenten voor XS2S - voor je app. en voor je doorzettingsvermogen.

Heel veel leefplezier !
pi_95735312
Moooooi!
  maandag 2 mei 2011 @ 08:57:59 #238
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_96237588
Niet mijn kleuren combinaties, maar het is wel erg mooi geworden verder. Je kan trots zijn op je vader, hij is een geweldige klusser en nu lekker genieten van je woning :).
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 18:55:21 #239
92034 crew  Vonkenboer
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:15:10 #240
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_98349930
Zo te zien is de topic starter MIA, jammer had graag geweten of ze er nu woont en of alles klaar is (en naar wens :)).
pi_98351042
Jammer dat ze hier niet meer reageert, ze is nog wel 7 dagenen 3 uur geleden.op fok geweest
pi_98466933
Zal snel reageren, en updaten!! Promised!
pi_98467036
woohoo ^O^
You're dead to me!
pi_99268913
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Zal snel reageren, en updaten!! Promised!
Vol verwachting klopt ons hart... ;)
  Moderator zondag 10 juli 2011 @ 10:32:25 #245
92034 crew  Vonkenboer
pi_99269637
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 09:40 schreef BertusG het volgende:

[..]

Vol verwachting klopt ons hart... ;)
Stiekem ben je niet de enigste die nieuwsgierig is ! *O*
pi_99285010
Ben ook nieuwsgierig, ik rijd er wel eens langs en dan vraag ik het me elke keer af. :?
Zag nu een pand met allemaal dichtgetimmerde ramen, was wel een benedenwoning dus niet het appartement in kwestie. :P
pi_99286637
Ben benieuwd hoe t er uit ziet nu t helemaal klaar is!
En ik heb niet echt een duidelijke uitslag van t kort geding kunnen vinden?:$
pi_99287891
Ik denk dat ze dit hele topic vergeten is, want 4 dagen geleden is ze nog op het forum geweest.
Eigenlijk wel jammer dat we nu niet weten hoe het geworden is
pi_99288218
Of misschien gaat het niet zo lekker met die heisa en wil ze er even niet over melden.
Prachtappartement, dat absoluut. Ben ook benieuwd hoe het afgelopen is maar wellicht heeft ze er even geen behoefte aan?
pi_99288283
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:26 schreef R2R het volgende:
Ben ook nieuwsgierig, ik rijd er wel eens langs en dan vraag ik het me elke keer af. :?
Zag nu een pand met allemaal dichtgetimmerde ramen, was wel een benedenwoning dus niet het appartement in kwestie. :P
En dan bel jij niet eens even aan O-)
pi_99313314
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:57 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

En dan bel jij niet eens even aan O-)
Ik woon om de hoek, zal ik even aanbellen en foto's nemen ;)
  maandag 11 juli 2011 @ 13:05:56 #252
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_99316731
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:17 schreef BertusG het volgende:

[..]

Ik woon om de hoek, zal ik even aanbellen en foto's nemen ;)
Ik zeg DOEN!
pi_99322185
:Y
pi_99448016
Goedemorgen,

Sorry! Ik ben inderdaad wel online, maar dan lees ik het nieuws. Met mijn werk in het buitenland en het gereis eromheen, is het vrij druk. Huis is nog niet volledig af, maar dat is momenteel nu niet hoofdzorg.

Toen ik Dinsdagavond naar mijn wasmachine liep, omdat hij lichtelijk paniekerig aan het schreeuwen was omdat hij klaar was, liep ik een hele flinke plens water tegemoet.. In eerste instantie dacht ik nog, shit lekkage van het balkon in het huis boven mij.. Om een idee te geven, het water liep letterlijk vanaf het plafond, mijn badkamer en waskamer in.

Als een gek naar boven gerend, met camera in de hand.. richting het balkon, komt ik op de 3e etage, zie ik dat het daar nog natter is... dus sprintje doorgetrokken naar de 4e etage, en daar trof ik dit aan :

(Zet vooral het geluid aan!!)

Bleek dus de watertoevoer vol continu te lopen... Dat moet al dagen zijn, want die zwerver boven me, is er helemaal niet. Die schijnt in Maastricht te zitten. En gezien de schade, kan dat ook niet anders. (let vooral op de Fohn die nog in het stopcontact zit, en in het water ligt!!)

Ongelooflijk toch? Wat een mazzel dat ik deze week gewoon in Nederland ben.. Als ik in Geneve had gezeten, had de schade helemaal niet meer te overzien geweest.

In eerste instantie leek de schade zich te beperken tot waterschade op mijn (nieuwe) verlaagde plafond in de badkamer, en het (ornamenten) plafond in mijn waskamer, de vloer in mijn waskamer, en wat schade aan mijn deurposten.

Totdat ik gisterenavond alles aan het schoonmaken was (na foto's genomen te hebben) en nu blijkt dat mijn muur in de waskamer op bepaalde delen naar voren komt, ook in mijn badkamer (ik heb natuurlijk beton-cire, geen tegels), en mijn deurpost (ca 3.10 hoog) komt van de muur af.

Ik heb ze direct aansprakelijk gehouden voor alle schade natuurlijk, maar goed, jullie snappen wel dat dat waarschijnlijk ook weer een ellen lang traject word. Ik ben er onderhand zo moe van, echt moe. Ik heb onwijs veel geld en tijd in mijn pareltje gestoken, en elke keer word het verziekt door die @*@$(@*#&)#*#_)(#_)($@&!!

Dus het gaat -nog steeds- heerlijk... Enige positieve is dat ik het onwijs naar mijn zin heb op mijn werk, ik Dinsdag mijn nieuwe auto op kan halen, maar ik zou ook zo graag eens zorgvrij willen genieten van mijn pracht huis...

En nog een positief puntje, Sexclub Mayfair twee huizen verderop word momenteel helemaal verbouwd tot 6 royale stadappartementen....... Dus dat is dan wel weer leuk nieuws, ze gaan ook vrij hard!
pi_99449512
Wow, dat is weer een enorme tegenvaller zo! Hopelijk kan er wat vaart achter, misschien via de verzekering oid, zodat je binnen een aanzienlijke tijd een schadevergoeding kunt krijgen. En hopelijk kan het ook weer mooi gerepareerd worden allemaal!

Maar jemig wat een domper.
Wie weet als het droogt dat er misschien nog weer een en ander rechttrekt?
pi_99450135
Nee, want het is nu al droog (omdat ik de kraan dichtgedraaid heb) en nog gaat alles kromtrekken.
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:06:55 #257
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_99450142
Dam dat is nog eens een tegenvaller, het zit je ook echt niet mee met je appartement. Lijkt wel of het je allemaal niet gegund is :(

Ook lastig omdat je steeds in het buitenland zit voor je werk. Gelukkig bevalt je werk dan wel weer ;), wat voor lease auto heb je uitgekozen?
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:09:48 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99450244
Enorm klote, zeg.

Ik snap dat die watertoevoer naar de wc steeds liep. Maar waar kwam dan de overstroming vandaan? Normaal loopt dat overvloedige water toch gewoon de pot in, via het riool weg?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 14 juli 2011 @ 12:45:58 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_99451790
The horror!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99452597
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:09 schreef Lienekien het volgende:
Enorm klote, zeg.

Ik snap dat die watertoevoer naar de wc steeds liep. Maar waar kwam dan de overstroming vandaan? Normaal loopt dat overvloedige water toch gewoon de pot in, via het riool weg?
De waterbak liep over, dus er zal wel iets niet goed gegaan zijn met die vlotter ofzo. Weet het ook niet, op dat moment was ik zo overmand van woede dat ik dacht, alles filmen en op foto, en de oorzaak (kraan dichtdraaien) tijdelijk wegnemen. De badkamer op die etage stond helemaal blank.

Lijkt inderdaad of het mij niet gegund is, maar 1 troost is, dat het allemaal komt door nalatigheid van hun kant, dus gelukkig niet iets van zijde!
pi_99455529
Zit net je hele topic door te lezen. Moeten zelf nog volledig beginnen aan onze woning.
Baalde van al die foto's die het niet meer doen en ik nog niet kon zien waar het over ging. Maar.. verrassing de laatste paar kon ik gewoon weer zien :Y Ziet er leuk uit hoor!
Ben wel beniewud net als de rest naar de laatste updates ;)
pi_99456120
Zodra alles af is zal ik een nieuw topic openen met alle voor en na foto's!
pi_99458742
Tjemig meid, het houdt ook maar niet op! Elke keer weer wat.
Zwaar balen voor je en het is nog wel zo mooi.
Wellicht een domme vraag maar: heb je nou niemand die bij jouw afwezigheid de boel een beetje in de gaten kan houden? Helaas woon ik niet in Rotterdam zelf anders zou ik met liefde elke dag eea even checken voor je. Maar als ik lees dat er iig 1 of 2 FOK!kers blijkbaar in de buurt wonen moet er toch iets te regelen zijn? Of ben ik nou ineens heel erg blont :{
Dat hele gedoe met de andere eigenaren is dus nog steeds een zooitje ellende begrijp ik.
Lekker hoor maar niet heus.
Ik kan alleen maar zeggen: sterkte met al die shit.
  zondag 17 juli 2011 @ 19:55:06 #264
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_99587836
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
Zodra alles af is zal ik een nieuw topic openen met alle voor en na foto's!
Je huis is helaas nooit af XS2S, althans dat is mijn ervaring met verbouwingen (zeker als je het grootste gedeelte zelf doet). Er is altijd wel iets wat er nog gebeuren moet :(. Trouwens leuk gekleurde teen nagels :).

Des al niet te min ben ik wel erg benieuwd naar de voor en na foto's.
pi_102329037
Bijna buurvrouw, zijn er hier nog ontwikkelingen danwel foto's?
  Moderator zondag 9 oktober 2011 @ 18:14:25 #266
92034 crew  Vonkenboer
pi_102881982
Je hebt dit prachtige appartement toch niet stiekem verkocht vanwege alle problemen ? :o
pi_107837643
Is er nouhouuuuuuuuu nog nieuws???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')