abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:23:28 #101
57434 Marloes
Digital Love
pi_87479176
Maar juridisch gezien is er dus al wel gesplitst? Splitsingsakte e.d.?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_87479335
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:23 schreef Marloes het volgende:
Maar juridisch gezien is er dus al wel gesplitst? Splitsingsakte e.d.?
Dat vraag ik me idd ook af.

Je bent toch al bij de notaris geweest he?
pi_87479543
Ja, juridisch is het wel gesplitst, en ik heb de splitsings akte voor me, maar ik snap daar vrij weinig van.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:33:42 #104
57434 Marloes
Digital Love
pi_87479636
Ik neem aan dat ze dan al een appartementsrecht heeft gekocht? Beetje vage situatie :P
The more that I appear.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:34:35 #105
57434 Marloes
Digital Love
pi_87479677
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:31 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja, juridisch is het wel gesplitst, en ik heb de splitsings akte voor me, maar ik snap daar vrij weinig van.
Maar kun je dit dan niet ook aan de VVE voorleggen?
The more that I appear.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:35:26 #106
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87479724
Dat jij nog niet gillend gek word begrijp ik niet. Heb wat dat betreft echt een beetje met je te doen dame.

Dat van die standkabel kan ik bevestigen. Ik had dat ook. Ik overwoog een 3fase aansluiting te nemen. Ik zit echter gekoppeld via de benedenbuurman en moest dan een standkabel laten plaatsen.

Die kabel is duur en daar is een eenvoudige reden voor. Die kabel moet vanaf de drempel rechtstreeks naar de meter gaan. Er mag geen enkele onderbrekening zijn en er is een maximale bocht die dat ding mag maken. Die kabel wil men graag uit zicht hebben en dus moeten de muren vaak open. Dat is overigens een eigen keuze.
Zit de meterhandel dus helemaal boven, dan moet die dikke kabel, 50mm oid, helemaal daarheen... Ik kan je vast zeggen dat je dat niet gaat redden voor 100 euro. Meters heb ik wel een tip voor je om de kosten te drukken. Hie rin utrecht heb ik een nieuwe meter gekregen, een dunnere, wat ik wilde voor 0,0 euro. Reden, men moet de boel gaan vervangen in meters die men op afstand kan uitlezen. Toen ik dat hoorde heb ik dus gevraagd of ik die meter vast kon krijgen, dat was geen probleem en dan zou plaatsing kostenloos zijn :Y De standkabel valt daar geheel buiten, die word op verzoek geplaatst. En inderdaad, het kan zijn dat het inetrne electra netwerk nog gebrukt kan/mag worden , maar dat ze er niets meer op mogen aansluiten.
Reden is dat als een net eenmaal is goedgekeurd dat gebruikt mag blijven worden. Ga je echter zaken aanpassen dan MOET het geheel gaan voldoen aan de nieuwe NEN regels... In heel veel huizen heeft de klusser daar sch**t aan. Jij hebt de pech dat het officieel moet gebeuren.

Komen we op de splitsing...
Zover ik weet heeft eea te maken met een bouwvergunning om te gaan splitsen, een splitsingsaanvraag en een defintieve toekenning oid van de splitsing. Komt er iemand alles controleren? Geen idee, zou kunnen maar hoeft niet. Dus je kunt de gok nemen en een dikke vinger tonen.
Probleem heb je pas als er wat gebeurt. Als je brand krijgt en de brandweer zou constateren dat het niet volgens de regels is meld men dit aan de verzekering. Wat er dan gebeurt hoef ik ws niet uit te leggen....

Persoonlijk denk ik dat je maar 1 keus hebt op dit moment. Zet je schrap, ga ervanuit dat het je geld gaat kosten en leg het geheel bij een advocaat neer. Luister heel goed waar deze mee terug komt. Even geen aannames meer voor jou. Als je iets niet snapt, vraag het om het uit te leggen. Denk je dat je het snapt, vertel die advocaat dan wat je denkt dat hij bedoeld en of dat correct is.

Lees je zoveel mogelijk in. Vraag als anoniempje de splitsingseisen in je stad op. Loop eventueel gewoon een makelaars kantoor in en doe alsof je blond bent. Verzin een verhaal dat je een pand hebt, noem gewoon een adres en zeg dat je ouders overwegen te gaan splitsen ( jij bent wellicht te jong voor een dergelijk bezit) en zeg die makelaar of hij je kan vertellen wat er grofweg moet gebeuren en wat de eisen zijn. Doe dit bij nog 1 of 2 makelaars aan de andere kant van de stad.
Komen de verhalen overeen dan heb je een beeld van hoe of wat.

Tot slot, realiseer je dat wij hier op FOK allemaal lekeren zijn, op een paar uitzonderingen na. Wij kunnen wel zoveel zeggen of denken, uiteindelijk is het keiharde wet die bepaald....

You can DO THIS GIRL!!! Hit them!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:40:56 #107
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87479984
Nog even een reactie nav de reactie van Beijtje.

Ik knijp um een beetje voor de opmerking dat koper de kosten van splitsing op zich neemt. Zoals jij al aangeeft, een splitsing is een splitsing in het geheel. Alles wat er komt kijken aan kosten om te splitsen, ongeacht waar dat nu gaat plaatsvinden in het pand, zou op basis van de verklaring van TS voor haar rekening zijn. OOK aanpassingen die wettelijk verplicht zijn omdat de nieuwe zelfstandige woon eenheden aan de nieuwe regels moeten voldoen...

Waar ik erg nieuwsgierig naar ben...

Heeft verkoper dingen gedaan of zaken voorgeschoteld die wettelijk niet kunnen/mogen. ALS dat zo is dan heeft TS een beetje geluk. De wet gaat namelijk bovenal, overeenkomsten die in strijd zijn met de wet zijn nietig...

Ik krijg de indruk dat ( sorry, maar naast de koper) ook de verkopers hebben zitten blunderen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87480277
quote:
Heeft verkoper dingen gedaan of zaken voorgeschoteld die wettelijk niet kunnen/mogen. ALS dat zo is dan heeft TS een beetje geluk. De wet gaat namelijk bovenal, overeenkomsten die in strijd zijn met de wet zijn nietig...

Ik krijg de indruk dat ( sorry, maar naast de koper) ook de verkopers hebben zitten blunderen.
Jawel, ik ben benieuwd naar die splitsingsvergunning (die moet doen aan de eisen dat elk te splitsen pand moet voldoen aan eigen meters en aansluitingen), die er blijkbaar niet is. En of ze het huis wel zonder meters mochten verkopen (gezien er een wet is die zegt van niet, en wet staat toch boven alles?) Het hele zooitje klopt gewoon niet... En dat mag DAS nu tot in de puntjes uitzoeken, mijn kennis houd daar mbt wetten wel op...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 02:04:38 #109
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87483857
Daar zit um een beetje de kneep. Wat je zegt is correct... maar...

Jij zou naar mijn weten pas dat huis als zelfstandig appartement kunnen kopen als het gesplitst is. Bij splitsen moet iedereen zijn eigen aansluitingen hebben voor iig gwl.
Op een niet gesplitst deel van een huis kun je volgens mij gene hypotheek krijgen ( of heb je gewoon gepint ? )
Daarbij, de notaris waar de overdracht heeft plaatsgevonden, moet zijn taak uitvoeren en dat is controleren of aan alle wettelijke eisen zijn voldaan... Splitsingsakte controleren enzo....

Spreek je ook andere talen dan de Nederlandse? Dan kun je wat afwisseling hebben als je tot tien moet tellen. Ik vermoed dat je dat namelijk nog wel een paar keer zult moeten doen...

Volgende keer maar gewoon een vrijstaand huis kopen met een grote tuin zonder aangrenzende buren ;)
pi_87487073
Eerst even spammen. De vloer ligt nu helemaal erin, dus dat is klaar. Ik dacht foto's te hebben van mijn woonkamer, maar heb ik denk ik perongeluk gewist. Ik heb overal weer stuc overheen gelegd, omdat de schilder opnieuw moet schilderen, en de badkamer nog gedaan moet worden.

Slaapkamer ;

Helaas tegenlicht en dus niet duidelijk.

Serre :

De vloer is voor mij boven verwachting mooi geworden, en staat goed bij de muren.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:03:16 #111
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87487269
Hier doe je het allemaal voor Shanna! PRACHTIG! O+

Heb je al fotootjes van de beton-cire, of zit dat er nog niet aan?
pi_87487689
Wat mooooooooooooooooooooooooooi Shanna!!! Ben echt jaloers!!! :Y
pi_87487807
En nog even over het juridische probleem: blijf wel de juridische splitsing en de feitelijke splitsing uit elkaar houden.
Juridisch is er al gesplitst, er is immers een splitsingsakte, of daar nou een vergunning voor was of niet.
Nu moet het alleen nog feitelijk in orde komen, en daar zijn afspraken over gemaakt; namelijk dat jij de kosten van jouw deel (wat die kosten zijn en welke kosten bij de andere verdiepingen horen, is mij nu nog niet helemaal duidelijk) voor je rekening neemt. Dat die kosten veel hoger uitvallen omdat het volgens de NEN moet (als ik klusfoobje goed begrijp) nu het een nieuwe aansluiting betreft, tja, dat is iets dat misschien wel en misschien niet voor jouw rekening moet komen. Daar zou ik de rechtsbijstand eens goed naar laten kijken. Misschien is er sprake van dwaling (misschien niet alleen aan jouw kant maar van beide partijen) en kan je op grond daarvan een deel van de kosten op de verkoper afschuiven, maar dat is lastig te beoordelen zo. Zoals klusfoobje ook al zei, vrees ik wel dat je niet alle kosten op de anderen af kan schuiven.
Hoe dan ook: sterkte met al dit gedoe! Maar het gaat goedkomen en in elk geval ziet je huis er al top uit!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 17:03:54 #114
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87501152
Ik sluit me op alle vlakken aan bij Beijtje, Poepmooi!! :Y
pi_87506892
Prachtige vloer!
En laat je niet kisten!
Het is jouw huis!
Ook dit gaat voorbij...

Hou vol! Je huisje is het waard, dubbel en dwars. O+
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87706119
Mag ik vragen of ze het beton-cire inmiddels al hebben aangebracht bij jou? Ik wil het namelijk ook, maar mij werd afgeraden om het op de vloer en het douchegedeelte te doen omdat het materiaal niet tegen langdurige vochtigheid zou kunnen. Heb jij het ook op de vloer/douchegedeelte en heb je daar toevallig een foto van ?
pi_87706532
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:23 schreef Skypo het volgende:
Mag ik vragen of ze het beton-cire inmiddels al hebben aangebracht bij jou? Ik wil het namelijk ook, maar mij werd afgeraden om het op de vloer en het douchegedeelte te doen omdat het materiaal niet tegen langdurige vochtigheid zou kunnen. Heb jij het ook op de vloer/douchegedeelte en heb je daar toevallig een foto van ?
Ik hoop dat ze daar deze week of volgende week toch wel mee aan de slag gaan, want ze laten me wel behoorlijk wachten.

Mij is gegarandeerd dat het echt waterdicht is (en mijn stukadoor heeft het ook nog gevraagd!). Zo niet, ga ik wel klagen natuurlijk.

Komt bij mij overal, behalve het plafond. Zodra het klaar is zal ik foto's plaatsen!
pi_87713126
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:37 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze daar deze week of volgende week toch wel mee aan de slag gaan, want ze laten me wel behoorlijk wachten.

Mij is gegarandeerd dat het echt waterdicht is (en mijn stukadoor heeft het ook nog gevraagd!). Zo niet, ga ik wel klagen natuurlijk.

Komt bij mij overal, behalve het plafond. Zodra het klaar is zal ik foto's plaatsen!
Oh ok, dank je :). Ik vond het ook al vreemd dat die dealer zei dat je het beter niet op de vloer en in het douchegedeelte kunt doen, omdat er op de beton-cire website wordt gezegd dat het echt bestand is tegen water. Ik ben benieuwd naar de foto's straks!
pi_88239184
Even kort.

Heb Vrijdag een afspraak met de rechtsbijstand gehad. En daaruit is gebleken dat ik (gelukkig) in mijn recht sta. Ik heb er gisteren een brief uitgestuurd, dat ik alles afsluit en alles op mijn naam staat (zoals ze zelf ook vroegen, en ook in Artikel 24 staat) en dan zoeken ze het maar uit.

Lang leve mijn huis, het moet nu maar eens afgelopen zijn.
  dinsdag 2 november 2010 @ 10:11:15 #120
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88239222
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 10:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Even kort.

Heb Vrijdag een afspraak met de rechtsbijstand gehad. En daaruit is gebleken dat ik (gelukkig) in mijn recht sta. Ik heb er gisteren een brief uitgestuurd, dat ik alles afsluit en alles op mijn naam staat (zoals ze zelf ook vroegen, en ook in Artikel 24 staat) en dan zoeken ze het maar uit.

klinkt goed dame, mag ook wel een keer. Heel kleine kanttekening zonder je vreugde te willen dempen, recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen he, zorg dat je je volledig indekt.
pi_88239226
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Even kort.

*O* progressie
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88239242
Goed nieuws *O* !
pi_88244960
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*O* progressie
Idd! :Y ^O^
pi_88251363
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:11 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

klinkt goed dame, mag ook wel een keer. Heel kleine kanttekening zonder je vreugde te willen dempen, recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen he, zorg dat je je volledig indekt.
I know, maar dat zien we dan wel weer. Er moet iets gebeuren anders gebeurd er natuurlijk niks, spreek ik nu uit anderhalf jaar ervaring ;) Ben lang genoeg het lieve meegaande afwachtende meisje geweest.
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:07:40 #125
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88251516
Cool!

Xs2Shanna heeft niet alleen hout op de vloer, stucwerk op de muur maar nu ook haar op de tanden! :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')