Dat vraag ik me idd ook af.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:23 schreef Marloes het volgende:
Maar juridisch gezien is er dus al wel gesplitst? Splitsingsakte e.d.?
Maar kun je dit dan niet ook aan de VVE voorleggen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:31 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja, juridisch is het wel gesplitst, en ik heb de splitsings akte voor me, maar ik snap daar vrij weinig van.
Jawel, ik ben benieuwd naar die splitsingsvergunning (die moet doen aan de eisen dat elk te splitsen pand moet voldoen aan eigen meters en aansluitingen), die er blijkbaar niet is. En of ze het huis wel zonder meters mochten verkopen (gezien er een wet is die zegt van niet, en wet staat toch boven alles?) Het hele zooitje klopt gewoon niet... En dat mag DAS nu tot in de puntjes uitzoeken, mijn kennis houd daar mbt wetten wel op...quote:Heeft verkoper dingen gedaan of zaken voorgeschoteld die wettelijk niet kunnen/mogen. ALS dat zo is dan heeft TS een beetje geluk. De wet gaat namelijk bovenal, overeenkomsten die in strijd zijn met de wet zijn nietig...
Ik krijg de indruk dat ( sorry, maar naast de koper) ook de verkopers hebben zitten blunderen.
Ik hoop dat ze daar deze week of volgende week toch wel mee aan de slag gaan, want ze laten me wel behoorlijk wachten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:23 schreef Skypo het volgende:
Mag ik vragen of ze het beton-cire inmiddels al hebben aangebracht bij jou? Ik wil het namelijk ook, maar mij werd afgeraden om het op de vloer en het douchegedeelte te doen omdat het materiaal niet tegen langdurige vochtigheid zou kunnen. Heb jij het ook op de vloer/douchegedeelte en heb je daar toevallig een foto van ?
Oh ok, dank jequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:37 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze daar deze week of volgende week toch wel mee aan de slag gaan, want ze laten me wel behoorlijk wachten.
Mij is gegarandeerd dat het echt waterdicht is (en mijn stukadoor heeft het ook nog gevraagd!). Zo niet, ga ik wel klagen natuurlijk.
Komt bij mij overal, behalve het plafond. Zodra het klaar is zal ik foto's plaatsen!
klinkt goed dame, mag ook wel een keer. Heel kleine kanttekening zonder je vreugde te willen dempen, recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen he, zorg dat je je volledig indekt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Even kort.
Heb Vrijdag een afspraak met de rechtsbijstand gehad. En daaruit is gebleken dat ik (gelukkig) in mijn recht sta. Ik heb er gisteren een brief uitgestuurd, dat ik alles afsluit en alles op mijn naam staat (zoals ze zelf ook vroegen, en ook in Artikel 24 staat) en dan zoeken ze het maar uit.
Lang leve mijn huis, het moet nu maar eens afgelopen zijn.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Even kort.
Heb Vrijdag een afspraak met de rechtsbijstand gehad. En daaruit is gebleken dat ik (gelukkig) in mijn recht sta. Ik heb er gisteren een brief uitgestuurd, dat ik alles afsluit en alles op mijn naam staat (zoals ze zelf ook vroegen, en ook in Artikel 24 staat) en dan zoeken ze het maar uit.
Lang leve mijn huis, het moet nu maar eens afgelopen zijn.
I know, maar dat zien we dan wel weer. Er moet iets gebeuren anders gebeurd er natuurlijk niks, spreek ik nu uit anderhalf jaar ervaringquote:Op dinsdag 2 november 2010 10:11 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
klinkt goed dame, mag ook wel een keer. Heel kleine kanttekening zonder je vreugde te willen dempen, recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen he, zorg dat je je volledig indekt.
quote:Op maandag 8 november 2010 10:48 schreef Xs2Shanna het volgende:
Psst.... ze zijn met mijn badkamer bezig!
Er is zeker gebruik gemaakt van verf op waterbasis. Ik ben er inmiddels achter dat dit veel matter is dan op terpentinebasis. Hier hadden we alles op waterbasis, nu heb ik een plank voor de tv met terpentinebasis gedaan tegen het beschadigen. En deze glanst veel meer. Allebei het zelfde merk verf en allebei zijdeglans.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
...
De schilder is alles aan het overschilderen. Ik had zijdeglans, maar daar zag je vrijwel niks van, veel te mat. Dit is nu hoogglans.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stukken mooier, al vind ik zelf.
Onder de mooie appelsappakken (mooi galg woord!) ligt mijn vloer...![]()
...
Dat dacht ik ook toen ik binnenliep, kleur was een stuk lichter op de foto. Maarja.. ik ga het niet over doen. Ik zie het wel hoe het word als het helemaal ingericht is.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:20 schreef Ml-etje het volgende:
Ooooh die deuren
Maar de bruin-goud kleur moet ik nog even een keer bekijkenvind het nog niet je van het.
Haha.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:56 schreef klusfoobje het volgende:
echte verf is op terpentine basis.
Je moet wat te snuiven krijgen voor je geld hoor :-)
Ach, als je verantwoord omspringt met verf op terpentine basis, is het helemaal niet zo slecht. Dat wordt het pas als je de boel door de gootsteen gaat spoelen en zo.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Haha.
Maar het is een feit: wat onze milieu-rakkers ook beweren, verf op peut-basis is en blijft veel mooier (en sterker!). Die hoogglans staat prachtig bij dat glas-in-lood, dat is nou echt zo'n plaats waar hoogglans echt veel mooier staat dan zijdeglans. Ik vind het op oude deuren ook niet misstaan, trouwens... is erg 'klassiek'.
Jullie gaan echt een prachtig huis krijgen zeg!
Weet het wel zeker het vertekent zo heel erg.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:11 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik binnenliep, kleur was een stuk lichter op de foto. Maarja.. ik ga het niet over doen. Ik zie het wel hoe het word als het helemaal ingericht is.
Vast beter..
Klopt, smeer de waterbasis maar eens op de trap en je kan hem binnen het jaar over schilderenquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Haha.
Maar het is een feit: wat onze milieu-rakkers ook beweren, verf op peut-basis is en blijft veel mooier (en sterker!). Die hoogglans staat prachtig bij dat glas-in-lood, dat is nou echt zo'n plaats waar hoogglans echt veel mooier staat dan zijdeglans. Ik vind het op oude deuren ook niet misstaan, trouwens... is erg 'klassiek'.
Jullie gaan echt een prachtig huis krijgen zeg!
Ik weet het, alhoewel ik moet zeggen dat ik de deuren en kozijnen die ik zelf heb gedaan al een heel stuk beter (en glad) dan die door de schilder. Maar mij is verteld dat ik niet met terpentinebasis over de waterbasis heen kan schilderen. Is dit bij jou wel gebeurd of is het eerst weer kaal gemaakt?quote:Op donderdag 11 november 2010 09:43 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ben ook niet van de hoogglans, maar het zijdeglans was gewoonweg echt niet mooi.
Het is inderdaad op waterbasis gedaan. Maar hij zei dat de waterbasis tegenwoordig zo goed is dat het vergelijkbaar is.
Okee, probeer maar dan. Maar het oppervlak bleef ook heel ruw. Niet glad. Dus nu heeft hij inderdaad terpetinebasis erop gezet. En kijk eens aan... heel anders.
Precies!quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ach, als je verantwoord omspringt met verf op terpentine basis, is het helemaal niet zo slecht. Dat wordt het pas als je de boel door de gootsteen gaat spoelen en zo.
Owhjee, heeft het nog zover kunnen komenquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:02 schreef Xs2Shanna het volgende:
Meer erover kwijt heeft nu nog geen zin. Huis is wel echt op wat details na af.
Maar binnen nu en twee weken mag ik eerst naar de rechtbank..!
Dus to be continued na de rechtzaak.
Daar sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:04 schreef twentemeisje het volgende:
Gecondoleerd Shanna,ik hoop ontzettend dat er nu betere tijden voor je aanbreken. Je hebt wel genoeg voor je kiezen gehad de afgelopen periode.
Foto's van makenquote:Op woensdag 26 januari 2011 14:09 schreef Xs2Shanna het volgende:
Vandaag de uitspraak! Nog niks gehoord...
Maar ik ben toch benieuwd dat er gebeurd als ze winnen, want ze hebben me gedagvaard omdat ik hun afgesloten heb, maar inmiddels hebben ze net zelf onmogelijk gemaakt om het weer aan te sluiten.............
quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Haha.. Ik ben nu bezig met mijn granieten vloer in de keuken heb alvast een foto vooraf gemaakt, ik ga mijn best doen
Ik weet natuurlijk niet hoe het met je granieten vloer is, maar bij allerlei dingen waar andere producten niet hielpen (zoals restanten van de plakfolie van onze nieuwe keuken, latexvlekken op de matglazen ramen in de deuren) deed de groene zeep (onverdund uit zo'n pot) echt wonderen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
De groene zeep lijkt te helpen! Ik laat het zitten en dweil het er morgen pas Ad
Als het dan egaal is, is mijn missie geslaagd voorlopig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |