quote:Op maandag 8 november 2010 10:48 schreef Xs2Shanna het volgende:
Psst.... ze zijn met mijn badkamer bezig!
Er is zeker gebruik gemaakt van verf op waterbasis. Ik ben er inmiddels achter dat dit veel matter is dan op terpentinebasis. Hier hadden we alles op waterbasis, nu heb ik een plank voor de tv met terpentinebasis gedaan tegen het beschadigen. En deze glanst veel meer. Allebei het zelfde merk verf en allebei zijdeglans.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
...
De schilder is alles aan het overschilderen. Ik had zijdeglans, maar daar zag je vrijwel niks van, veel te mat. Dit is nu hoogglans.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stukken mooier, al vind ik zelf.
Onder de mooie appelsappakken (mooi galg woord!) ligt mijn vloer...![]()
...
Dat dacht ik ook toen ik binnenliep, kleur was een stuk lichter op de foto. Maarja.. ik ga het niet over doen. Ik zie het wel hoe het word als het helemaal ingericht is.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:20 schreef Ml-etje het volgende:
Ooooh die deuren
Maar de bruin-goud kleur moet ik nog even een keer bekijkenvind het nog niet je van het.
Haha.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:56 schreef klusfoobje het volgende:
echte verf is op terpentine basis.
Je moet wat te snuiven krijgen voor je geld hoor :-)
Ach, als je verantwoord omspringt met verf op terpentine basis, is het helemaal niet zo slecht. Dat wordt het pas als je de boel door de gootsteen gaat spoelen en zo.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Haha.
Maar het is een feit: wat onze milieu-rakkers ook beweren, verf op peut-basis is en blijft veel mooier (en sterker!). Die hoogglans staat prachtig bij dat glas-in-lood, dat is nou echt zo'n plaats waar hoogglans echt veel mooier staat dan zijdeglans. Ik vind het op oude deuren ook niet misstaan, trouwens... is erg 'klassiek'.
Jullie gaan echt een prachtig huis krijgen zeg!
Weet het wel zeker het vertekent zo heel erg.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:11 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik binnenliep, kleur was een stuk lichter op de foto. Maarja.. ik ga het niet over doen. Ik zie het wel hoe het word als het helemaal ingericht is.
Vast beter..
Klopt, smeer de waterbasis maar eens op de trap en je kan hem binnen het jaar over schilderenquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Haha.
Maar het is een feit: wat onze milieu-rakkers ook beweren, verf op peut-basis is en blijft veel mooier (en sterker!). Die hoogglans staat prachtig bij dat glas-in-lood, dat is nou echt zo'n plaats waar hoogglans echt veel mooier staat dan zijdeglans. Ik vind het op oude deuren ook niet misstaan, trouwens... is erg 'klassiek'.
Jullie gaan echt een prachtig huis krijgen zeg!
Ik weet het, alhoewel ik moet zeggen dat ik de deuren en kozijnen die ik zelf heb gedaan al een heel stuk beter (en glad) dan die door de schilder. Maar mij is verteld dat ik niet met terpentinebasis over de waterbasis heen kan schilderen. Is dit bij jou wel gebeurd of is het eerst weer kaal gemaakt?quote:Op donderdag 11 november 2010 09:43 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ben ook niet van de hoogglans, maar het zijdeglans was gewoonweg echt niet mooi.
Het is inderdaad op waterbasis gedaan. Maar hij zei dat de waterbasis tegenwoordig zo goed is dat het vergelijkbaar is.
Okee, probeer maar dan. Maar het oppervlak bleef ook heel ruw. Niet glad. Dus nu heeft hij inderdaad terpetinebasis erop gezet. En kijk eens aan... heel anders.
Precies!quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ach, als je verantwoord omspringt met verf op terpentine basis, is het helemaal niet zo slecht. Dat wordt het pas als je de boel door de gootsteen gaat spoelen en zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |