abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88258643
...en de geestelijke steun van heel veel mensen,( inclusief mij ).
Dat plaatje van een huis moet gewoon bewoond kunnen worden zonder gezeik, en dat wens ik jou van harte toe.
En dat gaat vast lukken
Vind het zo triest dat dit soort dingen gebeuren, sommigen gunnen elkaar het licht in de ogen niet en dat over belachelijke zaken welke potdorie jij nog wilt regelen en zij tegenhouden. Oneerlijk en nogal lullig.
Keep up the good spirit en ga genieten, het is het waard.
Laat je niet gek maken.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_88465486
Psst.... ze zijn met mijn badkamer bezig!
pi_88465524
quote:
3s.gif Op maandag 8 november 2010 10:48 schreef Xs2Shanna het volgende:
Psst.... ze zijn met mijn badkamer bezig!
*O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88505253
Weer wat foto's. Niet veel bijzonders, gezien alles eigenlijk ingepakt is (met name de vloer), dus een af gevoel heb ik nog niet echt, maar het gaat de goede kant op!

Gisterenavond even snel langs mijn huis gereden om de eerste sporen van mijn badkamer te zien.
Ik schrok wel even van de kleur, hij is iets donkerder dan verwacht, maar ik denk dat als de rest ook is gedaan (vloer donker bruin, en douche gedeelte ook), en ingericht, dat het plaatje word zoals ik wilde.

Eerst het toilet. Hij hangt er nu, dus nu kunnen we ook plassen indien nodig ;) De vloer moet nog gedaan worden, maar de tegels zijn af. Moet alleen zelf nog iets voor het nisje verzinnen.

Mijn vader kwam op een dag ineens met onderstaande deur thuis. We hadden bij het creeren van het toilet door verkeerde communicatie een foutje gemaakt. Verkeerde afmeting van de deur (veel kleiner), dus mijn huidige deuren pastte er niet in. Hij was toevallig in een oud pand aan het werk, en heeft deze (precies op maat!!) toen meegenomen.

De schilder is alles aan het overschilderen. Ik had zijdeglans, maar daar zag je vrijwel niks van, veel te mat. Dit is nu hoogglans.

Stukken mooier, al vind ik zelf.
Onder de mooie appelsappakken (mooi galg woord!) ligt mijn vloer... O+

Badkamer:

De kleur is een beetje donkerbeige, met een soort van goudachtige gloed. Op de muur rechts op de laatste foto komt een bruine kleur, en op de vloer ook.
Ben benieuwd!

Het lijkt nu een beetje op de orginele muur voordat hij gestucd werd hahaha.. :@ :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Xs2Shanna op 09-11-2010 14:18:35 ]
pi_88551051
Wow, wat wordt het mooi zeg!!! :9~ :9~ :9~ *O*
  Moderator woensdag 10 november 2010 @ 17:55:35 #131
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88563704
Wauw ! Wat steken die ensuite deuren toch mooi af nu ze in de hoog glans staan :o _O_
Ik ben opzich helemaal geen fan van hoog glans verf maar dit komt wel erg mooi uit *O*
  woensdag 10 november 2010 @ 18:22:18 #132
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_88564427
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
...

De schilder is alles aan het overschilderen. Ik had zijdeglans, maar daar zag je vrijwel niks van, veel te mat. Dit is nu hoogglans.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Stukken mooier, al vind ik zelf.
Onder de mooie appelsappakken (mooi galg woord!) ligt mijn vloer... O+

...
Er is zeker gebruik gemaakt van verf op waterbasis. Ik ben er inmiddels achter dat dit veel matter is dan op terpentinebasis. Hier hadden we alles op waterbasis, nu heb ik een plank voor de tv met terpentinebasis gedaan tegen het beschadigen. En deze glanst veel meer. Allebei het zelfde merk verf en allebei zijdeglans.

Verder ziet het er allemaal weer mooi uit :D
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_88584606
Ik ben ook niet van de hoogglans, maar het zijdeglans was gewoonweg echt niet mooi.
Het is inderdaad op waterbasis gedaan. Maar hij zei dat de waterbasis tegenwoordig zo goed is dat het vergelijkbaar is.

Okee, probeer maar dan. Maar het oppervlak bleef ook heel ruw. Niet glad. Dus nu heeft hij inderdaad terpetinebasis erop gezet. En kijk eens aan... heel anders.
pi_88586356
Ooh echt! Wat een prachtig huis _O_ Hoop dat je er snel in kunt trekken. En die ensuite deuren :9~
pi_88587733
Ooooh die deuren O+
Maar de bruin-goud kleur moet ik nog even een keer bekijken :@ vind het nog niet je van het.
pi_88588929
Voor het eerst dat ik hier wat zie en zeg, maar ziet er mooi uit tot zover! Balen dat je zoveel gezeik ermee hebt, veel sterkte gewenst :)
pi_88596487
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:20 schreef Ml-etje het volgende:
Ooooh die deuren O+
Maar de bruin-goud kleur moet ik nog even een keer bekijken :@ vind het nog niet je van het.
Dat dacht ik ook toen ik binnenliep, kleur was een stuk lichter op de foto. Maarja.. ik ga het niet over doen. Ik zie het wel hoe het word als het helemaal ingericht is.

Vast beter.. :@
pi_88596529
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
[ afbeelding ]
:9~ !
  Moderator donderdag 11 november 2010 @ 21:57:46 #139
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 11 november 2010 @ 23:56:41 #140
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88618601
echte verf is op terpentine basis.

Je moet wat te snuiven krijgen voor je geld hoor :-)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:41:10 #141
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88620381
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:56 schreef klusfoobje het volgende:
echte verf is op terpentine basis.

Je moet wat te snuiven krijgen voor je geld hoor :-)
Haha.
Maar het is een feit: wat onze milieu-rakkers ook beweren, verf op peut-basis is en blijft veel mooier (en sterker!). Die hoogglans staat prachtig bij dat glas-in-lood, dat is nou echt zo'n plaats waar hoogglans echt veel mooier staat dan zijdeglans. Ik vind het op oude deuren ook niet misstaan, trouwens... is erg 'klassiek'.

Jullie gaan echt een prachtig huis krijgen zeg! ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 09:25:59 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_88624797
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Haha.
Maar het is een feit: wat onze milieu-rakkers ook beweren, verf op peut-basis is en blijft veel mooier (en sterker!). Die hoogglans staat prachtig bij dat glas-in-lood, dat is nou echt zo'n plaats waar hoogglans echt veel mooier staat dan zijdeglans. Ik vind het op oude deuren ook niet misstaan, trouwens... is erg 'klassiek'.

Ach, als je verantwoord omspringt met verf op terpentine basis, is het helemaal niet zo slecht. Dat wordt het pas als je de boel door de gootsteen gaat spoelen en zo.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88625470
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:11 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook toen ik binnenliep, kleur was een stuk lichter op de foto. Maarja.. ik ga het niet over doen. Ik zie het wel hoe het word als het helemaal ingericht is.

Vast beter.. :@
Weet het wel zeker het vertekent zo heel erg.
pi_88625494
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Haha.

Klopt, smeer de waterbasis maar eens op de trap en je kan hem binnen het jaar over schilderen :') je loopt het er simpelweg af.
pi_88626429
Ik vind dat hoogglans ook supermooi staan op die deuren, het hoort in mijn ogen ook zo, prachtig huis! Die kleur op je kamermuren is prachtig, je zult het al vaker verteld hebben maar ben te lui om te zoeken: welke kleur is het ook weer?
Durf het bijna niet te zeggen maar die muur in de badkamer... denk dat je die in het echt moet zien, vind het nu, zoals je zelf al aangaf, meer een muur met de voorbehandeling voor stuc lijken, zeker omdat de "veeg "niet zo mooi verdeeld is, sorry :@ Maar ja, als ik naar de rest kijk en dus jouw smaak pols komt het vast goed.

Hoe is het overigens nu met het gezeur met de buren?
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_88634656
Ik heb gisteren nog wat foto's gemaakt. De foto's die ik eerder plaatste zijn van de eerste laag. Die moest nog geschuurd worden, en toen ik er gisteren was, was het al een stuk lichter. De vegen zijn heel moeilijk vlak te maken, maar het mag best een beetje speels zijn vind ik. Het word nooit 1 egale kleur.

Het is even wennen, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.
En niet, dan zal ik het ermee moeten doen,.. :'(
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:17:33 #147
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_88641193
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:43 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ben ook niet van de hoogglans, maar het zijdeglans was gewoonweg echt niet mooi.
Het is inderdaad op waterbasis gedaan. Maar hij zei dat de waterbasis tegenwoordig zo goed is dat het vergelijkbaar is.

Okee, probeer maar dan. Maar het oppervlak bleef ook heel ruw. Niet glad. Dus nu heeft hij inderdaad terpetinebasis erop gezet. En kijk eens aan... heel anders.
Ik weet het, alhoewel ik moet zeggen dat ik de deuren en kozijnen die ik zelf heb gedaan al een heel stuk beter (en glad) dan die door de schilder. Maar mij is verteld dat ik niet met terpentinebasis over de waterbasis heen kan schilderen. Is dit bij jou wel gebeurd of is het eerst weer kaal gemaakt?

Ben benieuwd als het straks klaar is (ook de badkamer) :D
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:39:53 #148
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88642976
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ach, als je verantwoord omspringt met verf op terpentine basis, is het helemaal niet zo slecht. Dat wordt het pas als je de boel door de gootsteen gaat spoelen en zo.
Precies!
Trouwens, een tip voor zo milieuvriendelijk mogelijk verven-met-peut: als je je kwasten hebt schoongemaakt (in de terpentine dus), de terpentine-troep in glazen potjes doen, deksel erop, en wat weken laten staan. De verfresten zakken dan naar de bodem, en de (bijna heldere) peut kan je gewoon weer afgieten in de oorspronkelijke fles en hergebruiken. :)
Uiteraard dat vieze potje met die verfresten wel bij het chemisch afval doen - en uiteindelijk de terpentine, als-ie niet meer te hergebruiken is, ook.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88730277
Ja, ze hebben over de waterbasis over geschilderd. Dat kon, heeft hij uitgezocht. Nu moet het nog blijken binnen een paar jaar ;) Maar het zit er nu echt heel mooi op.

Inmiddels zit het bruine er ook op in de badkamer. Het is wel even wennen hoor. Zeg ik eerlijk... het is niet helemaal wat ik had verwacht, maar ik moet natuurlijk nog inrichten... zie het wel.

Ben mijn camera alleen vergeten, dus kan niks plaatsen :D!

Ben ook naar Leerdam gereden om het hout voor mijn eettafel te halen. Ik laat een eettafel van kaasplanken maken. Heb het idee nu uitgetekend, dus hoop dat het leuk word!
pi_89691627
en hoe gaat het geschil met de buren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')