Je raakt er niet snel op uit gekeken, iedere keer weer als ik de trap op ga of het raam boven open zet denk ik oohquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Xs2Shanna het volgende:
Komt nog een handlaag overheen. Dit is gespoten. Maar dit is wel de kleur ja. Niet goed?
Ik ben er nog niet over uit. De stucadoor noemt het een lever kleur haha!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:17 schreef WRH het volgende:
hah, hier ben je.
kleur lijkt een beetje taupe achtig zo, vind het erg mooi. rustig en stijlvol, past er goed bij!
Is geen vloerverwarming hoor! Mijn vader heeft er gewoon voor gekozen om de verwarmingsbuizen onder de vloer door te laten lopen. Zal ongetwijfeld wel wat warmte afgeven.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:14 schreef Bisamrat het volgende:
Wow jij pakt het ook direct grondig aan. Dacht ik lekker bezig was, maar jij gaat een stapje verder. Maar het ziet er al goed uit moet ik zeggen, lekkere vloerverwarming en een mooie nieuwe keuken bijvoorbeeld. Je bent er nog wel even zoet mee zo te zien. Blij dat ik na 6 maanden bijna klaar ben
.
Het je het meeste laten doen door professionals of heb je handige vrienden / familie?
Verwarmingsbuizen dat zijn het dusquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:22 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Is geen vloerverwarming hoor! Mijn vader heeft er gewoon voor gekozen om de verwarmingsbuizen onder de vloer door te laten lopen. Zal ongetwijfeld wel wat warmte afgeven.
Mijn vader heeft het meeste gedaan. Zoals de cv installatie, nieuwe electriciteit, alles gesloopt, nieuwe waterleidingen (zie je, dat was ik vergeten haha!), afzuiginstallatie. Keuken en toilet betegeld. En dat allemaal in de avond uurtjes en weekenden. Dus vandaar iets langer.
En proffesionals hebben mijn ramen vervangen, toilet geraamte gemaakt, verlaagde plafonds, kast voor om mijn cv installatie, en dan natuurlijk het stuc en verfwerk word ook door profs gedaan.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Verwarmingsbuizen dat zijn het dus, ik dacht vloerverwarming. Jouw pa is een handige klusser, de mijne ook gelukkig (scheelt erg in de kosten, zoals je zult weten
). Maar hij is het klussen na zes maanden zat (en terecht) en wil weer vrije weekenden hebben
.
Maar petje af voor je vader, ziet er allemaal keurig uit.
Sorry die heb ik nooit aangemaakt (achteraf wel spijt van). Heb wel een hele hoop foto's gemaakt van de verbouwingen. Altijd leuk voor later om daar nog eens naar te kijken. Maar goed, dit is niet een topic over mijn huis maar dat van Xs2Shannaquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maar,maar,maar jij hebt nog heul geen topic
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:43 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Sorry die heb ik nooit aangemaakt (achteraf wel spijt van). Heb wel een hele hoop foto's gemaakt van de verbouwingen. Altijd leuk voor later om daar nog eens naar te kijken. Maar goed, dit is niet een topic over mijn huis maar dat van Xs2Shanna
Dus,, snel een topic openen met de foto's aubquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:43 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Sorry die heb ik nooit aangemaakt (achteraf wel spijt van). Heb wel een hele hoop foto's gemaakt van de verbouwingen. Altijd leuk voor later om daar nog eens naar te kijken. Maar goed, dit is niet een topic over mijn huis maar dat van Xs2Shanna
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Xs2Shanna het volgende:
Komt nog een handlaag overheen. Dit is gespoten. Maar dit is wel de kleur ja. Niet goed?
Prima kleur dusquote:Mooie tint wel.
Aan het trapgat is nog niks gedaan, dus ook niet aan de elektra. Enige dat ze gedaan hebben is een kartonnetje om het gat heen, blijkbaar hadden ze zelf ook ervaren dat het vlijmscherp was.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:03 schreef Gurb het volgende:
Een stoere kluschick kan ik wel waarderen, dus dit topic ga ik volgen!
Hoe is het nu met het trapgat en de standleiding voor de elektra die er doorheen loopt en alle verdere ontwikkelingen?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:43 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Dit verdient eenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:12 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Aan het trapgat is nog niks gedaan, dus ook niet aan de elektra. Enige dat ze gedaan hebben is een kartonnetje om het gat heen, blijkbaar hadden ze zelf ook ervaren dat het vlijmscherp was.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon doen; open achteraf gewoon een topic en laat ons meegenieten !![]()
XS2Shana, Ik durf het bijna niet te vragen; maar hoe is het met de splitsen van de woning ?
Ik snap wat je bedoelde hoorquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]Heb ik het niet goed geschreven....
??
Bedoelde een stukje karton, maar dan in het klein...
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:01 schreef Bisamrat het volgende:
Heeft de stukadoor trouwens ook van die metalen stootranden geplaatst bij de uitstekende hoeken? Kon ik niet duidelijk zien bij de foto’s. En heeft hij nu ook een deel van het plafond meegespoten met de muur kleur?
Ja, heeft hij bij de muren gedaan die niet meer okee waren, vooral in de keuken heeft hij dat gedaan, de rest zijn allemaal vlakke muren. Ja, hij heeft een deel meegespoten op het plafond, maar de plafonds worden nog wit gespotenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:01 schreef Bisamrat het volgende:
Zo even alle drie de topics gelezen, wat een gedoe zeg met die boven buren. Verder wel een erg tof appartement met leuke en vooral mooie verrassingen.
Heeft de stukadoor trouwens ook van die metalen stootranden geplaatst bij de uitstekende hoeken? Kon ik niet duidelijk zien bij de foto’s. En heeft hij nu ook een deel van het plafond meegespoten met de muur kleur?
Begrijp ook dat je nog niet woont in het appartementsorry voor de evil smily, maar ik zat precies met hetzelfde. Volgens mijn geweldige planning(en) had ik 5 maanden eerder in het huis moeten kunnen dan het uiteindelijk gebeurd is.
Ik zie zoveel herkenbare dingen bij jouw verbouwing terug komen. Problemen welke ik ook had (en nog steeds heb). Uiteindelijk komt het ook altijd wel weer goed en kan je straks lekker van je appartement genieten en vergeet je alle ellende die je hebt meegemaakt tijdens de verbouwing.
Ja, die verdienen ze eigenlijk alleen maar...quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:23 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelde hoor. Spelling was volgens mij ook ok.
Maar het geeft gewoon de pure triestheid van die zooi erfgenamen aan... een groot gat in de trap en oude leuning maken dat echt 0,0 nut heeft. Zich dat dan realiseren dat het niet handig is en zelfs wel vervelend en dan een stuk karton erop plakken
Daarvoor verdienden ze een![]()
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:52 schreef Xs2Shanna het volgende:
Heb net zelf maar een willekeurige electricien gebeld die in de omgeving Rotterdam actief is, en die komt a.s. Zaterdag tussen 10 en 11 uur kijken, en een offerte opmaken.
Die kan dan meteen door naar die erfgenamen. Ben het nu (weer) zat. Ik heb Vrijdag nog een mailtje gestuurd hoe het zat met hun offerte (heb ik overigens 2 maanden terug ook al naar gevraagd) en wederom geen reactie gehad.
Het is ook te belachelijk voor woorden eigenlijk.
Ben erg benieuwd hoe dat beton cire eruit komt te zien. Had er nog nooit van gehoord (lang leven googlequote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:23 schreef Xs2Shanna het volgende:
Stucadoor belde net!
Wat is het toch een fijne man!
Ze hebben de afgelopen twee dagen (!!!) geplamuurd met zijn tween, het bleek er nogal erg aan toe te zijn. Dat wist ik! Maar zo erg? Haha... Vandaag gaat hij nog wat schuren, en dan volgende week gaan ze al verven, woehoee.. zou ik er dan toch nog in Augustus inkunnen?
Hij neemt vandaag od Maandag de maten op voor het beton cire, en dan ga ik dat ook bestellen! Maar als het plafond en het houtwerk gedaan is, dan kan mijn vloer er ook al in!
![]()
Oh, da's niet duur! Vooral het schilderwerk valt me mee, dat is altijd een hoop werk.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:45 schreef Xs2Shanna het volgende:
We hebben en vaste prijs afgesproken als het goed is.
3000 euro voor alle stuc en saus werkzaamheden.
Het stuccen van de muren, herstellen van de muren, herstellen ornamenten plafonds, sauzen (kleuren van de muren).
En dan voor het verfwerk (plamuren, schuren en verven) 1300 euro. Ze hebben alles van te voren gezien, dus lijkt mij dat hij dat niet gaat verhogen.
a dirty mind is a joy foreverquote:Weet alleen niet of het beton cire ook incl is, of dat ik daar nog apart voor moet betalen.
Maar als je boven de zoveel besteld, dan krijg je een gratis workshop, dus als hij daar heen gaat, hebben we er allebei profijt van... Kan hij het weer bij andere klanten doen.
Even charmes doosje opentrekken.
Ben ook echt blij met deze man, en ik heb hem via mijn ex haha!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:25 schreef DonJames het volgende:
Oh, da's niet duur! Vooral het schilderwerk valt me mee, dat is altijd een hoop werk.
Verven is meestal een duur geintje als je het laat doen, daarom heb ik het ook allemaal zelf gedaan. Geef toe het is lang niet zo netjes als een schilder het (goed) doet. Maar ach van het uitgespaarde geld kan ik wel weer andere leuke dingen kopen voor mijn huis. Alleen jammer dat het schilderen van twee trappen zo achtelijk veel tijd kostquote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:30 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Ben ook echt blij met deze man, en ik heb hem via mijn ex haha!
Ik heb zelf al geschuurd en 1 keer grondverf gedaan, en toen ik dat nog niet gedaan had vroeg hij 2300 euro. En nu dus 1300 euro. Heb ik mezelf mooi 1000 euro uitgespaard.
Had ook nog een offerte bij een schilder zelf opgevraagd, en die vroeg (ook al had ik zelf geschuurd, en 1 keer grondverf) 2500 euro!!!
Oh getver zeg, gelukkig is dat zijn pakkie aan ondanks dat het ws vertraagt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:16 schreef Xs2Shanna het volgende:
Het plafond gaat bladderenRotzooi.... stucadoor heeft nu 1 of ander verboden middel erop gespoten dat gigantisch stinkt, en ook niet meer mag, maar hij hoop daarmee dat het plafond het houd, moest er vanmiddag even zijn want er kwam een electricien voor een offerte (ja het is nog steeds niet geregeld), en toen had hij net mijn plafonds gespoten, MOOOHHHOOOIIII, wel mijn camera vergeten want mijn baas kwam te laat terug, waardoor ik bijna door de stad gevlogen heb!
Hoop van het weekend wat foto's te kunnen maken, moet weer eens puin wegbrengen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |