Hoe dan ook wit, als de scriptschrijvers iets weten van het echte levenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:30 schreef kwiwi het volgende:
ja het is een meisje.. leuk.. maar is ie nu zwart of wit?
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:31 schreef amaranta het volgende:
Wat een gruwelijk spannende cliff zeg. Poeh poeh.
Ik kreeg er bijna een hartaanval van zo spannendquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:31 schreef amaranta het volgende:
Wat een gruwelijk spannende cliff zeg. Poeh poeh.
Ik denk overigens Bing. Gezien de manier waarop Lorena naar Bing keek.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik kreeg er bijna een hartaanval van zo spannend![]()
De scriptschrijvers gaan nu de kleur bedenken.
ja, laten we de leeftijd meteen reviseren naar 5 jaar later.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:32 schreef Maartel het volgende:
Ze hebben dit vast als cliff gedaan zodat dat mormeltje van Sjors na de zomer al lekker als 12 jarig meiske rond kan lopen.
Nee, ze willen dat je dat denktquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik denk overigens Bing. Gezien de manier waarop Lorena naar Bing keek.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:32 schreef Maartel het volgende:
Ze hebben dit vast als cliff gedaan zodat dat mormeltje van Sjors na de zomer al lekker als 12 jarig meiske rond kan lopen.
Ze willen dat je dat denkt, zodat je denkt dat het Danny is, zodat zij weer kunnen bedneken dat het toch Bing is.quote:
Niet iedereen scheurt uit hoor.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:30 schreef amaranta het volgende:
Heeft Lorena haar en passant ook nog even gehecht?
O jaquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze willen dat je dat denkt, zodat je denkt dat het Danny is, zodat zij weer kunnen bedneken dat het toch Bing is.
Met zo'n stortbevalling, waarbij het niet eens zeker is, of ze volledige ontsluiting had...scheur je opzekers uit!quote:
ik denk Danny, omdat Lorena echt zo naar Bing keek van "sorry het kind is niet van jouquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Valt het op?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:34 schreef Bartjebart het volgende:
Ik denk dat menig vrouw jaloers zou zijn op de snelheid van de bevalling
nee, ze keek van, kut, het is van jou.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:35 schreef MissJ het volgende:
[..]
ik denk Danny, omdat Lorena echt zo naar Bing keek van "sorry het kind is niet van jou"
dat denk ik ook ja, mijn zus heeft er 30 uur over gedaan om te bevallenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:34 schreef Bartjebart het volgende:
Ik denk dat menig vrouw jaloers zou zijn op de snelheid van de bevalling
Nah als zelfs ik al door heb dat zo snel niet realistisch is welquote:
Moet je haar nu even vertellen dat het dus ook binnen 30 minuten kan...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:36 schreef MissJ het volgende:
[..]
dat denk ik ook ja, mijn zus heeft er 30 uur over gedaan om te bevallen
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:36 schreef MissJ het volgende:
[..]
dat denk ik ook ja, mijn zus heeft er 30 uur over gedaan om te bevallen
ik zal 't haar zeggen dat dat ook een mogelijkheid isquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:36 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Moet je haar nu even vertellen dat het dus ook binnen 30 minuten kan...
pff beetje overdrijven met 30 uur
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Omdat er altijd baas boven baas moet zijn.... ik deed er bij mijn oudste 45 uur over.
Maar babies met een donkere vader zijn in den beginne toch ook blank?quote:
Is dat serieus al bekend?quote:
Dus.....quote:
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:44 schreef Greys het volgende:
[..]
GTST #291 Een vos verliest wel z'n haren maar niet zn streken
quote:( sofienummer)
ik zeg dat de baby al erkend wordt, en dat het dan te laat isquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:50 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
[..]
maar zo'n jonge baby kan altijd nog een kleurtje krijgen...
ik zeg een papa test!
zouden ze serieus zo naief zijn?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik zeg dat de baby al erkend wordt, en dat het dan te laat is
Ja, het is GTSTquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:54 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
zouden ze serieus zo naief zijn?
(niet dat het als totale verrassing zou komen hoor)
Ja, want de baby zal uiteindelijk van Ludo zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:54 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
zouden ze serieus zo naief zijn?
(niet dat het als totale verrassing zou komen hoor)
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Voor het eerst sinds jaren dat ik het niet gezien heb
Precies, die climax met Priscilla sloeg nergens op (al was het allicht 5 minuten spannend als je geen voorkennis had). Maar ik vermoed dat ze de 'van wie is het kindje?' vraag te spannend vonden voor een gewone cliff (quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:10 schreef DaMart het volgende:
Ik had de cliff trouwens een stuk beter gevonden, als die vrouw de boot op was geklommen, pistool had gepakt en naar beneden was gelopen. Op dat moment komen Jack, Bing en Danny aan, en die horen een paar schoten. Ze stormen de boot op, iemand roept nog 'O mijn god' en je ziet afschuw op hun gezichten... einde....
Misschien moet je je ideeën volgende keer naar de scriptschrijvers sturen, dit was inderdaad veel leuker geweestquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:10 schreef DaMart het volgende:
Ik had de cliff trouwens een stuk beter gevonden, als die vrouw de boot op was geklommen, pistool had gepakt en naar beneden was gelopen. Op dat moment komen Jack, Bing en Danny aan, en die horen een paar schoten. Ze stormen de boot op, iemand roept nog 'O mijn god' en je ziet afschuw op hun gezichten... einde....
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:14 schreef Maartel het volgende:
[..]
Precies, die climax met Priscilla sloeg nergens op (al was het allicht 5 minuten spannend als je geen voorkennis had). Maar ik vermoed dat ze de 'van wie is het kindje?' vraag te spannend vonden voor een gewone cliff () en ze het niet echt anders konden combineren..
Het enige positieve aan afgelopen dagen vind ik dat echt alle lopende lijntjes zijn afgesloten, dus het volgende seizoen heeft een verse start. Maar dat maakt het ook gelijk vrij oninteressant/spannend om naar uit te kijken..
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien moet je je ideeën volgende keer naar de scriptschrijvers sturen, dit was inderdaad veel leuker geweest
Ludo belt zn handlanger en die rijdt de advocaat dood voordat de papieren bij de notaris zijn 'gepasseerd'.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het enige waar ik benieuwd naar ben is hoe de strijd tussen Ludo en Maxime gaat verlopen.
[..]
Ik kan ook een open sollicitatie sturen.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ludo belt zn handlanger en die rijdt de advocaat dood voordat de papieren bij de notaris zijn 'gepasseerd'.
Of hij laat de koffer stelen. Verscheurd ze. Klaar.
O dan gaat ze er dus vandoor met Amy, want die mag toch niet langer dan een x aantal uren in beeld. En dan kunnen ze later weer terugkomen (Amy als 20-jarige bijvoorbeeld). Opgelostquote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik mag toch niet hopen dat ze dat een heel seizoen gaan uitrekken.
Maxime zou de serie toch ook verlaten ?
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik mag toch niet hopen dat ze dat een heel seizoen gaan uitrekken.
Maxime zou de serie toch ook verlaten ?
Dat vind ik dus echt jammer he.. Door die familie was er weer eens even wat nieuw leven in de brouwerij. Ze speelden goed en leuke rollen ook.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:27 schreef Bartjebart het volgende:
Zouden alle leden van de familie Huijgens niet dit seizoen de serie verlaten (hebben)?
Dat is al vanaf het begin, dus 20 jaarquote:Op zaterdag 3 juli 2010 04:13 schreef Phreakingout het volgende:
Sinds wanneer heeft GTST een Zomerstop? Dacht dat die serie echt altijd doorging...
* En ik wil nu GVD eens weten wie de vader is!!
Dit was meteen ook het spannendste en meest hilarische moment van deze aflevering. Er zat totaal geen spanning in de cliffhanger. De aflevering van donderdag was vele malen beter. Ik had liever een combinatie van beide afleveringen gezien.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 08:20 schreef NouMooiNiet het volgende:
Die onderbroek van Jacken sokken aan in bed
![]()
Lorena: "trek jij een keer wat normaals aan man".![]()
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:32 schreef WickedSunset het volgende:
^ Nou, dan ga je toch terugverlangen naar die cliff met Bowien...
Van die onderbroek kreeg ik werkelijk waar een lachstuip, kom op zeg, had Jack eerder verwacht in een sexy boxer oid, niet in een strakke sloggi slipquote:Op zaterdag 3 juli 2010 08:20 schreef NouMooiNiet het volgende:
Die onderbroek van Jacken sokken aan in bed
![]()
Lorena: "trek jij een keer wat normaals aan man".![]()
Tijdens de bevalling gooide ze de ene na de andere geweldige oneliner eruit![]()
![]()
![]()
Echt leuk!!
Verder vond ik er niet veel aan..
Toen is het helaas alleen maar erger geworden, toen kreeg je die vieze Fischers en al die decorwijzigingen en gingen bepaalde personages zich driedubbel debiel gedragen (Robert en Laura bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:36 schreef PeterKelder het volgende:
Misschien moet Joop van den Ende zich ermee gaan bemoeien, hij kan er zó de gemene angel eruit halen, deed-ie in 1998 ook al:
Van den Ende wil GTST opfrissen
De dagelijkse RTL4-soap Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST) moet geloofwaardiger worden. De serie, al negen jaar een van de grootste successen van de commerciële televisie, kampt met tegenvallende kijkcijfers.
Volgens producent Joop van den Ende weerspiegelt de serie niet langer een voor de 'gewone' Nederlander herkenbaar leven. Hij ergert zich met name aan het voortdurend wisselen van partners. 'Niemand in die serie heeft nog een fatsoenlijke relatie. Dat is toch niet normaal?'
Op een eindejaarsfeestje voor GTST-spelers in ShowBizCity kondigde Van den Ende een 'verfrissingskuur' voor de serie aan. Hij hield zijn soapsterren voor dat er veranderingen nodig zijn om GTST aantrekkelijker te maken. 'Nieuwe scripts en nieuwe opnametechnieken' moeten ervoor zorgen dat kijkers zich weer met de personages kunnen identificeren.'
GTST 'gaat minder', aldus Van den Ende, 'maar is nog lang niet afgeschreven.' De serie trekt dagelijks 1,7 miljoen kijkers en vormt de ruggengraat van RTL 4. Drie maanden geleden trok de serie nog twee miljoen kijkers.
Van den Ende legt de schuld van het kijkersverlies bij R. Proper, tot voor kort verantwoordelijk voor de scripts. 'Hij is in de loop der jaren cynisch geworden. En dat was ook aan de serie te zien.' Van den Ende kocht drie maanden geleden Propers bedrijf Doctor Proctor op, waardoor hij greep op de scenario's heeft gekregen.
De lotgevallen van ruim twintig personen rondom huize Alberts en hotel Dendermonde zijn sinds 1990 dagelijks te volgen. Om de verhaallijnen levendig te houden, bedenken de scriptschrijvers opmerkelijke wendingen. 'Ik heb sinds de eerste aflevering vijf à zes vrouwen gehad, van wie er drie zijn overleden', zegt acteur Wim Zomer, die onlangs zijn rol als Daniël inruilde voor die van spreekstalmeester in een echt circus. Andere verhaalfiguren verdwenen spoorloos in de Zuid-Amerikaanse jungle of vertrokken per motorfiets naar Israël.
Behalve geloofwaardiger, wil Van den Ende ook frissere scenario's. Hij denkt dit te kunnen bewerkstelligen door scriptschrijvers te laten rouleren tussen alle Endemol-soaps (GTST, Onderweg naar Morgen en Goudkust). Daarnaast gaat hij experimenteren met nieuwe technieken. Digitale camera's, betere belichting en langere shots met één camera moeten GTST een 'filmisch' aanzien geven.
Lorena speelde het echt goed, hilarisch!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:51 schreef ThunderBitch het volgende:
Whehehe, ik vond Lorena een keertje grappig. "PERSEN!!!!" Vond het wel leuk dat ze zich kon handhaven, terwijl Sjors een beetje hulpeloos aan het doen was. Moet wel zeggen dat ik, los van het niet eerst uitdoen van de slip van Sjors, ik de bevallingscene zo met die beentjes en dat persen enzo toch nog een beetje verrassend vond. Sjors liet zich helemaal gaan.![]()
Ik wacht op het antwoord van Ludo op Maxime. Ik hoop dat ze het spannend maken en haar er uiteindelijk niet gemakkelijk mee weg laten komen.
Ik ook, elke keer heb ik toch weer de hoop dat het volgende seizoen beter wordtquote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:26 schreef Maincoon het volgende:
Maar ga wel weer kijken volgend seizoen.
Nou ja dan moet ik dan toch ook weer enigzins tegenspreken, Bassie en Adriaan vonden we spannend met de ogen van 10-jarigen of jongen. Verder doel ik vooral op het amateurisme qua regie die ze voeren, bij B&A heeft het een zeker slapstick gehalte die bij deze aflevering ook aanwezig is. Voor B&A is dat normaal, hier niet, maar ze neigen er dus steeds meer naarquote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:06 schreef Hogendoorn het volgende:
Belabberd. En ik ben het niet eens over het Bassie & Adriaangehalte van de cliffhanger. Een doorsnee Bassie & Adriaanaflevering is echt spannender en zelfs realistischer opgebouwd. Normaliter zou dit een sarcastische opmerking zijn. Nu meen ik het ook nog...![]()
Precies dit inderdaadquote:Bovendien kan ik die opmerkingen van Lorena niet waarderen. Het is geen komedie, het moet spannend zijn. Dit is toch zo nep, als je bang bent of voor een bevalling staat de ene na de andere debiele opmerking maken. Leuke humor op zijn tijd is best, ook in een soap, maar het er zo dik bovenop leggen. Vind ik niets aan. De serie is echt verloren ben ik bang.![]()
Een cliff m.b.t. van wie een kind is, is eigenlijk cliff in een soap nee, de cliff van seizoen 1 was nog spannender, je wist niet of Daniël Simon nou wel of niet gezien had en wat er dan zou gebeuren...quote:En die cliff, niet anders dan al afgelopen maanden de vraag was. Boeiend...
Als je Danny en Bing naast elkaar ziet, zie ik weinig verschil.quote:Op zondag 4 juli 2010 03:52 schreef Shreyas het volgende:
Nadat Donderdag de slechtste aflevering van het seizoen was, was deze cliff wellicht de slechtste van de afgelopen 15 jaar. Nou ja, slecht is nog erg positief eigenlijk, het was verschrikkelijk, totaal niet spannend omdat al uitgelekt was dat de baby blank was dus van Danny.
Mocht hij dan toch later niet van Danny blijken te zijn omdat hij op oudere leeftijd donker wordt, dan hoor je dan op z'n vroegst pas over een half jaar en niet begin september. Mochten ze twijfelen en een DNA test direct willen doen, dan is het dus de volgende 10 afleveringen wellicht nog niet bekend. Oftewel een zeer slechte, zwakke cliff die alles behalve uitnodigend is om volgend seizoen weer te gaan kijken.
Ik denk, om mijn betoog even af te ronden, dat dit wel een heel erg slecht GTST seizoen was, de huidige scriptschrijvers zijn een groot drama voor de soap, daar moet RTL echt snel iets aan gaan veranderen.
Toch wil ik afsluiten met een paar positieve dingen van dit GTST-seizoen. We zijn Barbaba kwijt, Anita kwijt, Isabella kwijt, Nina, Dex en Ronja zijn ook allemaal weg![]()
![]()
![]()
Nou voor deze acties dan toch nog even mijn complimenten voor GTST!
En we hebben Edwin Rutten erbij gekregen, Joepie de Poepiequote:Op zondag 4 juli 2010 03:52 schreef Shreyas het volgende:
Nadat Donderdag de slechtste aflevering van het seizoen was, was deze cliff wellicht de slechtste van de afgelopen 15 jaar. Nou ja, slecht is nog erg positief eigenlijk, het was verschrikkelijk, totaal niet spannend omdat al uitgelekt was dat de baby blank was dus van Danny.
Mocht hij dan toch later niet van Danny blijken te zijn omdat hij op oudere leeftijd donker wordt, dan hoor je dan op z'n vroegst pas over een half jaar en niet begin september. Mochten ze twijfelen en een DNA test direct willen doen, dan is het dus de volgende 10 afleveringen wellicht nog niet bekend. Oftewel een zeer slechte, zwakke cliff die alles behalve uitnodigend is om volgend seizoen weer te gaan kijken.
Ik denk, om mijn betoog even af te ronden, dat dit wel een heel erg slecht GTST seizoen was, de huidige scriptschrijvers zijn een groot drama voor de soap, daar moet RTL echt snel iets aan gaan veranderen.
Toch wil ik afsluiten met een paar positieve dingen van dit GTST-seizoen. We zijn Barbaba kwijt, Anita kwijt, Isabella kwijt, Nina, Dex en Ronja zijn ook allemaal weg![]()
![]()
![]()
Nou voor deze acties dan toch nog even mijn complimenten voor GTST!
Ik doel dan ook op de verhaallijnen. Er is sprake van avontuur. Je leeft naar iets toe, er dreigt iets te gebeuren. Bij GTST is het zo saai en voorspelbaar dat ik het nog boeiender vind een B&A serie te kijken dan GTST en dat is wel eens anders geweest bij het GTST van bijvoorbeeld 1994. Dat was puur genieten.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou ja dan moet ik dan toch ook weer enigzins tegenspreken, Bassie en Adriaan vonden we spannend met de ogen van 10-jarigen of jongen. Verder doel ik vooral op het amateurisme qua regie die ze voeren, bij B&A heeft het een zeker slapstick gehalte die bij deze aflevering ook aanwezig is. Voor B&A is dat normaal, hier niet, maar ze neigen er dus steeds meer naar![]()
Ik vond het juist wel leuk, het was gewoon typisch Lorenaquote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:59 schreef Wittekonijn het volgende:
Ik kon de humor van Lorena niet echt waarderen, maar goed... smaken verschillen.
quote:Op zondag 4 juli 2010 18:33 schreef Purdey het volgende:
Zou er nu trouwens ook een broodje poep op de menukaart in de Rozenboom komen?
quote:Op zondag 4 juli 2010 18:33 schreef Purdey het volgende:
Zou er nu trouwens ook een broodje poep op de menukaart in de Rozenboom komen?
''Dat bestaat niet, Dat bestaat niet , Dat bestaat niet,quote:Op maandag 5 juli 2010 09:59 schreef Purdey het volgende:
Of ze gaan zingen: 'En staat er op die tafel dan,een vibo van Laura die ook vliegen kan?'
Bestaat dat niet? Rapapapapapaaaaaquote:Op maandag 5 juli 2010 10:01 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
''Dat bestaat niet, Dat bestaat niet , Dat bestaat niet,
quote:Op maandag 5 juli 2010 16:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
Overigens kwam 'RTL Boulevard' ook nog met ander nieuws over de show. Zo heeft Albert Verlinde laten weten dat er speciale poppen op de markt zullen komen van de huidige castleden van de soapserie. Binnenkort dus in de winkels: poppen van Gigi Ravelli, Marly van der Velden, Jan Kooijman en alle andere soapies!
Jaja je vond het geen cliff we knowquote:
ik kom bij je eten is nu ipv gtstquote:Op maandag 5 juli 2010 20:29 schreef MissJ het volgende:
zo, dat is toch elk jaar weer even wennen hoor als het seizoen afgelopen is, weet gelijk niet meer wat ik met mijn leven aanmoet om 20:00 uur 's avonds
Dat dus.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:29 schreef MissJ het volgende:
zo, dat is toch elk jaar weer even wennen hoor als het seizoen afgelopen is, weet gelijk niet meer wat ik met mijn leven aanmoet om 20:00 uur 's avonds
cake bossquote:Op maandag 5 juli 2010 20:29 schreef MissJ het volgende:
quote:Op maandag 5 juli 2010 18:59 schreef roos85 het volgende:
van Jan Kooiman hoeven ze toch geen pop te maken?
zijn er al genoeg van in de handel
Voor mij is het toch anders, als ik B&A nu als volwassene voor het eerst zou zien, zou ik het denk ik niet spannend vinden, eerder komisch. De reden dat het nog een beetje spannend is, is omdat ik weer een glimp van de spanning van vroeger erin terug herken, pure nostalgie dus.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:31 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Ik doel dan ook op de verhaallijnen. Er is sprake van avontuur. Je leeft naar iets toe, er dreigt iets te gebeuren. Bij GTST is het zo saai en voorspelbaar dat ik het nog boeiender vind een B&A serie te kijken dan GTST en dat is wel eens anders geweest bij het GTST van bijvoorbeeld 1994. Dat was puur genieten.
Verhouding 1:1 met diverse gaten ?quote:Op maandag 5 juli 2010 16:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
Overigens kwam 'RTL Boulevard' ook nog met ander nieuws over de show. Zo heeft Albert Verlinde laten weten dat er speciale poppen op de markt zullen komen van de huidige castleden van de soapserie. Binnenkort dus in de winkels: poppen van Gigi Ravelli, Marly van der Velden, Jan Kooijman en alle andere soapies!
Geen spoiler?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:57 schreef Bartjebart het volgende:
Of het kind van Bing of Danny is bedoel je?
Dat zie je in september
BEN jij een man???!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:17 schreef mirelia het volgende:
[..]
Dan ga ik gelijk een Gigi en een Marly halen
Geblokt, zwart met witte stippen of streepjespatroon.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:54 schreef phpmystyle het volgende:
Iemand een idee als't kind van bing of Danny is?
Ehh ja hoezo?quote:
Daar heb je helemaal gelijk in. Het niveau van een kinderserie en een volwassenserie verschilt in veel zaken. Alleen als het gaat om een verhaallijn opbouwen of spanning opwekken dan is het triest te constateren dat de volwassenserie in dit geval (GTST) er niet in slaagt dit op een geloofwaardige manier neer te zetten.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Voor mij is het toch anders, als ik B&A nu als volwassene voor het eerst zou zien, zou ik het denk ik niet spannend vinden, eerder komisch. De reden dat het nog een beetje spannend is, is omdat ik weer een glimp van de spanning van vroeger erin terug herken, pure nostalgie dus.
GTST wordt toch duidelijk voor volwassenen gemaakt, het is niet spannend meer daar heb je zeker gelijk in, maar zoiets als met die boot en die vrouwelijke handlanger.....veel verder dan dat kwam de pure actie bij B&A ook niet als je even objectief kijkt naar pure confrontaties, zeker niet in de eerste serie's en de latere.
Nou dat vond ik niet, dat was echt wat je noemt het begin van het einde van een stabiele instabiele factor vanaf seizoen 1quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:43 schreef PeterKelder het volgende:
Geweldig als Laura Robert op straat zet!
ik heb het ook meer over het spel in de scène. Jette kan dit echt zó goed en geloofwaardig, dat vindt ik geweldig aan de scène. Ik kijk deze afleveringen alleen uit nieuwsgierigheid, maar op DVD hoed ik ze, zoals ik al eerder zei, echt niet te hebben.quote:Nou dat vond ik niet, dat was echt wat je noemt het begin van het einde van een stabiele instabiele factor vanaf seizoen 1
Wat bedoel je?quote:Op maandag 12 juli 2010 12:36 schreef J_TM het volgende:
Op Eastenders 24 een virtuele confrontatie tussen Janine en haar naamgenote uit Walford. Miss Elschot versus Miss Uitschot.
Misschien is Sjors wel dood!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:27 schreef bloodymary het volgende:
Wat is nou eigenlijk de cliffhanger, het kind is geboren en de misdadiger is uitgeschakeld....?
Een cliffhanger is toch dat er op het eind iets heel spannends is, of mis ik iets?
En ga nu niet zeggen dat het is van wie dat kind is, want dat boeit toch niemand echt? Iemands leven moet bij een cliffhanger aan een zijden draadje hangen.
in RLS loopt een topic....even opsnorren...quote:Op maandag 12 juli 2010 16:28 schreef DeTolk het volgende:
[..]
offtopic: Waar heb jij je UI gemaakt? Ik zie meerdere users die dezelfde stijl UI hebben
Ja, maar dat is dan toch geen cliffhanger. Een cliffhanger zou zijn als je een beeld zou zien van een Sjors die er uit ziet alsof ze dood is en dat je je dan af vraagt, zou ze dood zijn....... Er was gewoon geen cliffhanger.quote:
Nou wat een spanningquote:Op maandag 12 juli 2010 21:23 schreef J_TM het volgende:
Geen antwoord op de vraag wie de vader is valt ook onder cliffhanger; de kijker wordt zeven weken in spanning gelaten.
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:08 schreef J_TM het volgende:
Wat er gebeurt als je Janine van GTST in een ruimte zet met Janine van Eastenders.
Ik zag het gisteren, opeens Fritsquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:19 schreef J_TM het volgende:
Net afgelopen op Ned 2; Pauwen en Reigers, de Haagse regiosoap met Stefano, Frits en Koen.
Ik heb dat gemist!quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:19 schreef J_TM het volgende:
Net afgelopen op Ned 2; Pauwen en Reigers, de Haagse regiosoap met Stefano, Frits en Koen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:43 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Ik heb dat gemist!Kan ik het terugkijken?
Dat zou goed nieuws zijn..quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Soapkijkend Nederland moet niet vreemd opkijken als ze over enkele maanden wellicht Christophe Haddad weer terug zien keren in Neerlands langstlopende soapserie. In de media laat de van oorsprong Vlaamse acteur weten graag weer terug te keren in 'Goede tijden Slechte tijden'.
Hoewel Christophe onlangs een rol wist te bemachtigen in de Belgische telenovelle 'Ella', kan hij niet wachten om zijn rentree te maken in de goedbekeken soapserie. "Toen ik terugkwam uit Los Angeles merkte ik meteen dat de mensen hier nog steeds heel erg into Nick zijn. Ik ben al sinds september van de buis, maar omdat ik jaren in de huiskamers van de mensen geweest ben, zijn ze me nog niet vergeten."
Hij vervolgt: "De weg naar een comeback ligt altijd open. Met de rol van Nick ben ik nooit klaar, dat is een karakter dat blijft doorgaan. Ik ben weggegaan om mezelf te ontwikkelen en andere rollen te spelen en dat had ik het liefste eerst willen doen, maar mochten ze mij nog terug willen hebben... dan wil ik de rol van Nick graag weer op me nemen. GTST is echt een leuke club met hele lieve mensen en dat is erg bijzonder."
Christophe zijn alterego Nick verblijft momenteel in een psychiatrische kliniek, waar hij door toedoen van Maxime (een rol van Marjolein Keuning) in belandde.
Het was het kleine restje van het klassieke GTST wat het nog spannend maakte. De cliffhanger van seizoen 10 en 14 zijn de enigen die ik waardeer van de GTST-periode vanaf 2000.quote:Hoewel het niet meer het klassieke GTST was, wisten ze het toen ook nog enorm spannend te maken.
Zeker, maar toen was de daling al ingezet in de zin van dat toen ongeveer 60% van de verhaallijnen spannend was en de rest niet meer. Later werd er steeds minder % spannend en dit is de cliff natuurlijk...daar wisten ze de spanning weleens omhoog te schroevenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:23 schreef Frey het volgende:
Hoewel het niet meer het klassieke GTST was, wisten ze het toen ook nog enorm spannend te maken.
Die Wiet was al ouder dan de Wiet die we nu hebbenquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:51 schreef PeterKelder het volgende:
De verhaallijn begon zo goed...
... maar eindigde in een deceptie
Overigens werd het decor van het huis van Augusta, met een paar kleine aanpassingen, later gebruikt als huis voor Josephine van Wickenrode.
Ik deel deze mening voor de volle 100 procent met je. Sigrid Koetse is, in de drie minuten en achtendertig seconden die ik net heb gezien, gewoonweg geweldig. Dat neemt echter niet weg dat de verhaallijn volkomen ruk was. Een zwart hoofdstuk in de geschiedenis van GTST.quote:Sigrid Koetse vond ik wel geweldig als Augusta.
Heerlijke teksten had ze ook. Ze hadden alleen veel meer uit het personage kunnen halen.
Veel betere achtergrondmuziek toen nog.
Dat was nog eens een cliff.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:23 schreef Frey het volgende:
Hoewel het niet meer het klassieke GTST was, wisten ze het toen ook nog enorm spannend te maken.
Dan toch een DNA testje, alhoewel die ook vervalst worden in GTSTquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20100720_097
Dat dat kind van Sjors misschien blank is, zegt dus nog niets
Toen ik gister dat artikel las moest ik ook gelijk aan Sjors/GTST denkenquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Even eerlijk moest jij bij het lezen van dat bericht gelijk aan gtst denken ?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Terwijl Doortje en Stanger wel zwart waren/zijn toch?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:24 schreef Starlie het volgende:
[..]
Toen ik gister dat artikel las moest ik ook gelijk aan Sjors/GTST denkenHet zegt sowieso niets als het kindje blank is want Bing is nou ook niet echt super donker, hij neigt eerder naar blank dan naar donker.
Ja nu je het zegt...quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:35 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Terwijl Doortje en Stanger wel zwart waren/zijn toch?
Hmmm da's wel apart.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Eerst aan mijn studie, doe iets met genen, toen ik dit topic checkte schoot het me ineens te binnen als je het per se wilt wetenquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Even eerlijk moest jij bij het lezen van dat bericht gelijk aan gtst denken ?
Geweldig om terug te zien. Jammer dat het zo'n absurde verhaallijn was. Ze hadden veel meer zaken moeten laten zoals ze waren. Die foto's van Frits, Martine en Rien doen de geschiedenis van GTST recht aan. De afwikkeling van deze verhaallijn heeft juist een stukje geschiedenis van GTST verziekt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:51 schreef PeterKelder het volgende:
De verhaallijn begon zo goed...
... maar eindigde in een deceptie
Overigens werd het decor van het huis van Augusta, met een paar kleine aanpassingen, later gebruikt als huis voor Josephine van Wickenrode.
Ik hoop met je mee. Maar gezien het huidige GTST en met labiele Sjors en onzekere Bing of drammerige Danny als ouders zal het eerder een zacht ei worden. Net als de gehele GTST cast zo'n beetje.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Zijn we nog niet snel van dat hele baby gedonder af, over een jaar of 6 zal ook dit kind ineens volwassen zijn, ik hoop maar dat deze nakomeling van Herman Hogendoorn, Augusta van Houten, Frits van Houten en Martine Hafkamp opgroeit tot een ware slechterik
Het acteerwerk is en blijft subliem, de verhaallijn zit ook wel goed in elkaar. Alleen kan ik er nog steeds met mijn hoofd niet bij waarom ze de geschiedenis zonodig hebben willen veranderen.quote:Zoals je al zei, het acteerwerk was hier geweldig. Casper van Bohemen wist hier de zwakkere broer Hans erg overtuigend neer te zetten. Vooral als hij zijn verhaal doet, vind ik hem erg sterk. En natuurlijk Sigrid Koetse, een van de beste actrices die in de serie heeft gespeeld.
Dit was HET moment om van Jack een gewetenloze slechterik te maken. Ik dacht ook dat dit zou gebeuren dankzij Augusta. Kort daarna leek het er ook even op toen Jack Dian ging bedreigen en brak met Sjors. Helaas was het van korte duur. Een gemiste kans...
O, zo had ik er nog niet over na gedacht. Dat had ook gekund. Dat dit dan Frits was.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:52 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het acteerwerk is en blijft subliem, de verhaallijn zit ook wel goed in elkaar. Alleen kan ik er nog steeds met mijn hoofd niet bij waarom ze de geschiedenis zonodig hebben willen veranderen.
Had het dan zo gedaan:
Doordat Frits zo gehaat werd, kon een moord natuurlijk niet uitblijven. Frits wist dit ook, dus besloot hij zijn tweelingbroer Hans te benaderen voor een "logeerpartij". Hans stemde in, wilde namelijk niets liever dan geliefd zijn bij zijn machtige broer. Frits gaf Hans instructies hoe hij zich moest gedragen als de moordenaar zou komen. Uiteindelijk zou Frits op het juiste moment de moordenaar overmeesteren: er kon niets fout gaan. Totdat Hans besloot televisie te gaan kijken. Hannie kwam binnen en werd zo woest op "Frits", dan ze in een opwelling de televisie in het bad duwde. Híéraan had Frits niet gedacht. Toen Hannie verdwenen was, kwam Frits uit de kledingkast vandaan, waarhij verstopt zat, en zag tot zijn schrik dat Hans het niet had overleeft. Frits besloot de benen te nemen en vertrok met stille trom uit Middendam/Meerdijk.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:48 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
O, zo had ik er nog niet over na gedacht. Dat had ook gekund. Dat dit dan Frits was.
Maar ik zou het ook prima vinden als er helemaal geen Hans blijkt te bestaan. Ik vind dat zo zwak; ineens een tweelingbroer. Liever zou ik Hans uit de gevangenis zien komen, en dan blijkt alles een groots plan van Frits om iedereen te belazeren. Zijn moeder is inderdaad Augusta, maar Hans bestaat niet. Samen met zijn moeder heeft hij zich als Hans voorgedaan, omdat niemand mocht weten dat Frits nog leefde. De Joegoslavische maffia zat achter hem aan, maar de leiders zijn nu opgepakt en Frits kan weer als zichzelf door het leven gaan.
De aanslag op zijn leven is wel door Hannie gepleegd en het was het weerzien met Frits in haar cel, waardoor ze toch zelfmoord heeft gepleegd. Sjors en Jack haten Frits in eerste instantie vanwege al het gelieg, maar sluiten hun vader in hun armen, die weer ouderwets slecht en doortrapt wordt. Ik vind de vertolking van Casper als Hans inderdaad goed, maar zie hem liever als Frits.
Kan je elke dag Jan Kooiman uitkledenquote:Op maandag 5 juli 2010 16:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
Die lui zijn knettergek geworden, de genieten van de zogenaamde pracht en praal van de serie, maar de basis hiervan is gelegd in de jaren van 1990-2000. Als de serie nu zou beginnen zou het binnen een maand floppen, ze teren op het succes van de eerdere jaren, die waren zo sterk dat ze zich nu alles kunnen permiteren, mensen blijven toch wel kijken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:22 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Kan je elke dag Jan Kooiman uitkleden![]()
Als we nou allemaal stoppen met kijken, misschien komen ze dan tot hun verstand.quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Die lui zijn knettergek geworden, de genieten van de zogenaamde pracht en praal van de serie, maar de basis hiervan is gelegd in de jaren van 1990-2000. Als de serie nu zou beginnen zou het binnen een maand floppen, ze teren op het succes van de eerdere jaren, die waren zo sterk dat ze zich nu alles kunnen permiteren, mensen blijven toch wel kijken.
Dat valt te betwijfelen. Weet wel dat ze bij ScriptStudio af en toe wisselen van serie, zo is Pia Blanco nu gaan schrijven bij GTST na het stoppen van ONM (goh, aan wie zullen we de verjonging te danken hebben...). Dus dan produceert Endemol gewoon een nieuwe serie waar Jantien en Rohan hoofdschrijvers van zullen zijn.quote:Als we nou allemaal stoppen met kijken, misschien komen ze dan tot hun verstand.
En dan zal blijken dat ze er geen klap van kunnen, want zo een soap vanaf de grond aan op bouwen, dat kunnen ze van hun leven nietquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:16 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen. Weet wel dat ze bij ScriptStudio af en toe wisselen van serie, zo is Pia Blanco nu gaan schrijven bij GTST na het stoppen van ONM (goh, aan wie zullen we de verjonging te danken hebben...). Dus dan produceert Endemol gewoon een nieuwe serie waar Jantien en Rohan hoofdschrijvers van zullen zijn.
Dat ís ook heel moeilijk, ik ben zelf nu al ruim 2 jaar bezig met het schrijven van een soap. Het is verdomde lastig, 17 personages hebben die zowel op zichzelf staan als met elkaar zijn verweven. Ik heb ik 2 jaar tijd ongeveer 15 opstartjes gehad, en heb nu eindelijk de vorm die ik zou willen, alleen is het best lastig om 5 à 6 verhaallijnen naast elkaar te hebben en die niet gelijktijdig te laten aflopen.quote:En dan zal blijken dat ze er geen klap van kunnen, want zo een soap vanaf de grond aan op bouwen, dat kunnen ze van hun leven niet
Toevallig, Ik probeer ook een soap te schrijven gebasseerd op Dallas. Mike helpt me erbij door tips te geven wat goed en slecht is. Tis alleen heel erg moeilijkquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:33 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat ís ook heel moeilijk, ik ben zelf nu al ruim 2 jaar bezig met het schrijven van een soap. Het is verdomde lastig, 17 personages hebben die zowel op zichzelf staan als met elkaar zijn verweven. Ik heb ik 2 jaar tijd ongeveer 15 opstartjes gehad, en heb nu eindelijk de vorm die ik zou willen, alleen is het best lastig om 5 à 6 verhaallijnen naast elkaar te hebben en die niet gelijktijdig te laten aflopen.
De enigen in Nederland die hier een soap hebben opgezet zijn Rogier Proper, Marc Linssen, Marciel Witteman en Olga Madsen met Goudkust. En daar zijn ze ook ruim 2 jaar mee bezig geweest. Voordat Reg Watson The Restless Years helemaal 'goed' had, was-ie ook ruim 2 à 3 jaar verder. Dus als GTST stopt en ze willen bij Endemol een nieuwe soapserie starten, dan moeten ze nu ongeveer beginnen zodat de serie over ruim 10 jaar op de buis komt.![]()
Inderdaad, je moet precies de juiste balans hebben voor zo'n serie. Een serie gebasseerd op Dallas? Lijkt mij nogal lastig, want Dallas is wel het beste van het beste.quote:Toevallig, Ik probeer ook een soap te schrijven gebasseerd op Dallas. Mike helpt me erbij door tips te geven wat goed en slecht is. Tis alleen heel erg moeilijk
Uit wikipedia : "Toen Scriptstudio in september 1998 werd overgenomen door Joop van den Ende, ging Proper verder met het schrijven van filmscenario's"quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:03 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Inderdaad, je moet precies de juiste balans hebben voor zo'n serie. Een serie gebasseerd op Dallas? Lijkt mij nogal lastig, want Dallas is wel het beste van het beste.
Ikzelf ga proberen contact te leggen met de "soapkoning" van Nederland, Rogier Proper. Ik bedoel, hij heeft in acht jaar tijd 3 soaps onder zijn hoede gehad, dus hij zal er wel íets van af weten
Wij liggen op één lijn merk ik. De balans tussen goed en kwaad, arm en rijk, patsers en sukkels. Dát is wat een soap nodig heeft. Kijk maar naar Arnie en Peter: Arnie is de VVD'er, Peter meer van de PVDA. Trix en Frits is goed tegenover kwaad.quote:Uit wikipedia : "Toen Scriptstudio in september 1998 werd overgenomen door Joop van den Ende, ging Proper verder met het schrijven van filmscenario's"
Toen ging GTST de mist in. Ik zelf heb seizoen 1/2 GTST , toen was het heel anders, Ik heb ook nog oude afleveringen die veel beter zijn dan GTST nu is. Als je het nu vergelijkt met vroeger is het een hele andere serie geworden. Een serie heeft badguys nodig. Een balans tussen goed en kwaad.
Overigens het schrijven vind ik altijd leuk. Moeilijk! Ik zelf vind het ook leuk om deuntjes te maken, muziek in een soap.
GTST van nu is niet realistisch. Noud en Dex die ineens zonder startkapitaal een bedrijf kunnen oprichten? Daarvoor moet je eerst hard werken. Ook snap ik dit niet. Waar Nick voor werd opgepakt; aandelen? Ik bedoel als je aandelen koopt is dat niet illigaal anders kon je dat niet kopen toch?(drugssmokkel was veel beter geweest, Jack moest slecht zijn!) Ludo zie ik ook niet meer op kantoor, het enige wat hij doet is contracten tekenen. Ook niet realistich. Bij Frits was dat heel anders, zat dagelijks op kantoor en deed zijn werk. Een oplichter! De J.R van de serie. Frits is een van de beste karakter van GTST. Een paar niveaus hoger dan Ludo. Overigens kreeg hij leuke verhaallijnen en wisten ze wat ze moesten met dit soort personages. De ontvoering van Deepak verhaallijn vind ik het beste! Frits was slecht, hij werd er voor gestraft. Maar hij werd wel telkens machtiger. Een nachtmerrie dat zag je bij Frits ook. Toen hij zich schijndood hield. Of in de gevangenis met Hannie.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:03 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Wij liggen op één lijn merk ik. De balans tussen goed en kwaad, arm en rijk, patsers en sukkels. Dát is wat een soap nodig heeft. Kijk maar naar Arnie en Peter: Arnie is de VVD'er, Peter meer van de PVDA. Trix en Frits is goed tegenover kwaad.
Ken je overigens de regiosoaps Koning Van De Maas (Rotterdam) en Wolfseinde (Brabant). Wordt allemaal geschreven o.l.v. Rogier Proper. Zijn echt hele leuke series, het is jammer dat de KRO ze niet oppikt, terwijl ik bovenstaande series beter vind dat Van Jonge Leu. En dit soort series brengt ook weer acteertalent naar boven; Jennifer Welts uit de nieuwe serie van Anubis speelt de dochter van Tanja Jess in Wolfseinde (en ziet er daar toch leuker uit).
Maar terug naar GTST. Inderdaad, seizoen 1 en 2 zijn heel anders. Ik bedoel: Noud en Dex kunnen zó hun eigen bedrijf beginnen. Maar Arnie en Peter moesten zwoegen voor een goed baantje. En als ze dan eindelijk een goed baantje hadden, kregen ze weer ellende over zich heen. Tegenwoordig kun je óf je eigen bedrijf beginnen óf bij De Rozenboom aan de slag. Ik vind dat jammer, in mijn soap moeten de tieners én twintigers dan ook gewoon solliciteren en krijgen ze tegenslagen te verwerken omdat ze niet goed genoeg zijn.
Ik schrijf de verhaallijnen vanuit het karakter van zo'n personage. De badguy doet de meest slechte dingen maar wordt daar uiteindelijk voor gestraft, evenals de bitch. Het beïnvloedbare type krijgt te maken met de badguys. Het verslaafde type gaat aan de drank. Ik zet de karakters in feite voor het blok: ze leren iets van hun fouten. Maar niet goed genoeg, want ze vervallen in hun daden: de badguy en de bitch blijven slecht, het beïnvloedbare type blijft makkelijk te beïnvloeden en de verslaafde types moeten er alles aan doen om herhaling te voorkomen, zéker als ze een tegenslag te verwerken krijgen.
Je kent de definitie van de soap? Het is een naïef verteld verhaal door dialoog met beeld, waarin reële personages bij onwaarschijnlijke verhaallijnen waarschijnlijk laten zijn. (naar de definitie bedacht door Olga Madsen)
Ah mooi. Zijn er ook badguys:P Ik zelf schrijf ook scene's/afleveringen verhaallijnen etc. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:46 schreef PeterKelder het volgende:
Zal ik mijn serie dan maar een beetje uitlichten (zonder teveel te verklappen natuurlijk):
De serie gaat over verschillende inwoners in een fictief soapstadje. De tieners zijn met elkaar verweven doordat ze op dezelfde middelbare school zitten, de twintigers door hun banen/relaties en de veertigplussers door hun verwantschap aan de tieners en twintigers.
In hun weg naar volwassenheid worden de tieners geconfronteerd met de bekende soapfenomenen (liefde, jaloezie, bedrog, haat en nijd, moord, doodslag etc). De twintigers denken dat hen niets kan overkomen, maar maken zelf grote fouten. En de veertigplussers mogen dan levenservaring hebben, maar ook zij zijn niet opgewassen tegen het lief en leed wat het dagelijks tegemoet komt.
Een moderne versie van GTST seizoen 1, kun je dus wel zeggen. Maar daar heb ik dan ook wel inspiratie vandaan gehaald. Oh, en nee, de tieners hebben in deze serie niet alleen saaie liefdeslijntjes.
Kunnen jullie niet samen een nieuwe soap opzetten, 'Goede tijden, Betere Tijden' of zoietsquote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:51 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Ah mooi. Zijn er ook badguys:P Ik zelf schrijf ook scene's/afleveringen verhaallijnen etc. Ben benieuwd.
Leuk, Denk alleen niet dat het zo makkelijk gaat. Kost tijd en inspanning. Daarbij moet alles perfect zijn. Ben 1000x opnieuw begonnen hahaquote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet samen een nieuwe soap opzetten, 'Goede tijden, Betere Tijden' of zoiets
Annete ? Was dat niet dat mens die Marc vermoorde? Altans dat dacht ik telkens:Pquote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Interressante gesprekken hier
Overigens, wikipedia bestaat weer uit grote oelewapers: http://nl.wikipedia.org/wiki/Annette_van_Thijn
vooral op het einde, over Annettes eindeVoor de rest belabberd taalgebruik
[Edit] Het is ineens aangepast![]()
![]()
Maar dat heeft niks met meneer Harmsen te maken en daar heb je het wel over in deze post:quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:17 schreef J_TM het volgende:
Nee die bedoelde ik niet; het was de boer bij wie Arnie onderdook na de controverse rond Linda's zwangerschap.
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:23 schreef J_TM het volgende:
Over de begintijd gesproken, wie weet er nog dat ook die andere meneer Harmsen (jawel, die van "KOOIMAN!" en "Vriendje Stokvis") in GTST heeft gespeeld ?
Wat dacht je zelf? Een soap is NIETS zonder badguys. Oké, de badguy in mijn serie heeft dat wel wat weg van Junior Couwenberg, maar weet met zijn vlotte babbel iedereen om zijn vinger te winden. Een soort Frits van Houten dus. Alleen is deze jongen een jaar of 18-19 en nog geen zakenman. Maar wat niet is kan nog komen!quote:Ah mooi. Zijn er ook badguys:P Ik zelf schrijf ook scene's/afleveringen verhaallijnen etc. Ben benieuwd.
quote:Overigens, wikipedia bestaat weer uit grote oelewapers: http://nl.wikipedia.org/wiki/Annette_van_Thijn
vooral op het einde, over Annettes einde Voor de rest belabberd taalgebruik
[Edit] Het is ineens aangepast
quote:Kunnen jullie niet samen een nieuwe soap opzetten, 'Goede tijden, Betere Tijden' of zoiets
het gaat over meneer Harmsen uit de serie:"toen was geluk heel gewoon"quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maar dat heeft niks met meneer Harmsen te maken en daar heb je het wel over in deze post:
[..]
![]()
Die boer heette Frank Dalstra in de serie en werd gespeeld door Huib Rooymans
18/19 ? Vind ik nogal jong en op zo'n leeftijd heb je niet zoveel macht tenzij je een rijke pa hebtquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Wat dacht je zelf? Een soap is NIETS zonder badguys. Oké, de badguy in mijn serie heeft dat wel wat weg van Junior Couwenberg, maar weet met zijn vlotte babbel iedereen om zijn vinger te winden. Een soort Frits van Houten dus. Alleen is deze jongen een jaar of 18-19 en nog geen zakenman. Maar wat niet is kan nog komen!
Ook het zakenleven is in de serie verwerkt. De centrale familie van de serie is erg rijk maar heeft een goedlopend bedrijf. En niet alleen contractjes tekenen, maar ook malifide zakenlui, contracten met superkleine lettertjes, dat soort dingen.
Verder de bitch van de serie die een simpel baantje als receptioniste heeft in hét hotel van de serie. Ze ziet er schattig uit, maar blijkt een pittige tante te zijn die geen tegenspraak duldt. Als ze iets wil, dan KRIJGT ze het ook, goedschiks of kwaadschiks. En zij is begin 20.
En natuurlijk zitten er ook liefdeslijntjes in de serie, maar dan wel wat sterker, gedurfder. Niet dat slappe gelul wat GTST de laatste jaren laat zien.
[..]
Dat heet kliederen; op de pagina van Dian werd gesuggereerd dat ze haar dood in scene heeft gezet en dat ze Maxine de opdracht heeft gegeven om Ludo kapot te maken. Comeback in november; 'tuurlijk.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Interressante gesprekken hier
Overigens, wikipedia bestaat weer uit grote oelewapers: http://nl.wikipedia.org/wiki/Annette_van_Thijn
vooral op het einde, over Annettes eindeVoor de rest belabberd taalgebruik
[Edit] Het is ineens aangepast![]()
![]()
Die jongen is dus het perfecte voorbeeld voor het feit dat je niet rijk hoeft te zijn om macht te hebben. Zijn uiterlijk en vlotte babbel is genoeg. Alle meiden vallen in katzwijm voor hem. Met de grootste grijns op zijn gezicht doet hij de meest illegale en slechte dingen zónder dat er iemand achterkomt. Natuurlijk komen mensen erachter en wordt hij gestraft, maar niet goed genoeg: algauw valt hij weer terug in zijn oude ritme.quote:18/19 ? Vind ik nogal jong en op zo'n leeftijd heb je niet zoveel macht tenzij je een rijke pa hebt Het zou leuker zijn als de badguy ouder was en een bedrijf had:P Zoiets als Frits, Herman, Ludo. Maar tsja moet jij weten. Het kan ook perfect zijn. Tis afwachten
Ach misschien is het zakelijke gebied interessander
Klinkt leuk. Dat hij door al die illigale en slechte dingen een hoop geld verdient en zo zijn bedrijf opricht. Een vastgoedhandelaartjequote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:59 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Die jongen is dus het perfecte voorbeeld voor het feit dat je niet rijk hoeft te zijn om macht te hebben. Zijn uiterlijk en vlotte babbel is genoeg. Alle meiden vallen in katzwijm voor hem. Met de grootste grijns op zijn gezicht doet hij de meest illegale en slechte dingen zónder dat er iemand achterkomt. Natuurlijk komen mensen erachter en wordt hij gestraft, maar niet goed genoeg: algauw valt hij weer terug in zijn oude ritme.
En dat zakelijke gebied wordt zéker intressant...
Ha, daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!quote:Klinkt leuk. Dat hij door al die illigale en slechte dingen een hoop geld verdient en zo zijn bedrijf opricht. Een vastgoedhandelaartje Zijn meestal ook criminelen
Het kan ; het moet immers goed worden uitgepakt
Uiteindelijk moet hij de macht hebben over de stad en word hij vermoord waardoor zijn opvolger(iemand bij de bank misschienquote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:37 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ha, daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!
Overigens gaat hij later in de serie steeds meer naar de onderwereld. Drugscriminelen, witwassers, maffiabendes etc. Daar zal hij echter flink op zijn nummer worden gezet![]()
Zijn intuïtie wordt daar op de proef gesteld, maar maakt verkeerde keuzes waardoor het niet goed afloopt...
Klinkt heel erg Frits-Ludo achtig... Maar hij heeft wel een soort handlanger die al eerder bij die bende terecht is gekomen. En een mooie en sexy dame zorgt voor veel opschudding én fouten die hij zich niet kan veroorloven!quote:Uiteindelijk moet hij de macht hebben over de stad en word hij vermoord waardoor zijn opvolger(iemand bij de bank misschien ) alles van hem afneemt en uiteindelijk blijkt dat badguy1 niet dood is en onstaat er een strijd
Mag ik de badguy spelen ?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:44 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Klinkt heel erg Frits-Ludo achtig... Maar hij heeft wel een soort handlanger die al eerder bij die bende terecht is gekomen. En een mooie en sexy dame zorgt voor veel opschudding én fouten die hij zich niet kan veroorloven!
Als je donker haar hebt, donkere ogen, vuil kunt kijken op bepaalde momenten, ongeveer 18 jaar bent en ervaring hebt met acteren nodig ik je graag uit voor de auditiequote:Mag ik de badguy spelen ?
Over lachen gesproken, let eens op die uitermate pesterige lach van Frits van Houten steeds op het laatste shot waarbij zijn hoofd in beeld is, hij geniet er ook gewoon echt van dat mensen een hekel aan hem hebbenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:58 schreef PeterKelder het volgende:
Oh en een uiterst vriendelijke glimlach is ook van belang
Dat is ook echt subliem gedaan door Casper. Dat had-ie in de rol van John niet kunnen doen!quote:Over lachen gesproken, let eens op die uitermate pesterige lach van Frits van Houten steeds op het laatste shot waarbij zijn hoofd in beeld is, hij geniet er ook gewoon echt van dat mensen een hekel aan hem hebben
Zo zag ik hem niet geheel, hij was heel anders dan Ludo en wel zodanig dat ze makkelijk naast elkaar hadden kunnen bestaan. Ten eerste zag 'de stad', nu Meerdijk er heel anders uit en zat het vol met bad guys, Frits was gewoon een van de velen en ten tweede was Frits eerder een sluwe, geslepen oplichter dan een dreigende machthebber. Mensen terroriseren en bedreigen deed hij weleens, maar niet constant en niet tegen de grote jongens. Suzanne, Fatima, Cilia die moesten het ontgelden, maar tegen Robert en Jef kon ie bijvoorbeeld al niet op, die waren aan elkaar gewaagd.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:31 schreef Lucas15 het volgende:
Daarom, Frits van Houten de beste badguy van GTST overigens heel Nederland! Ludo Sanders heeft ervan geprofiteerd en werd zijn opvolger. Frits kon niks ondernemen want hij was doodAnders was het hele personage Ludo nooit in GTST geweest. Althans niet zoveel macht
![]()
Hij was zeker goed, maar geen godfather of zoiets, Ludo overigens ook niet, dat kwam pas na seizoen 11, daarvoor was hij ook een van de vele slechteriken en ook zeker niet de machtigstequote:Die lach van Frits idd. Hij vond het leuk om een badguy te spelen. Dat deed Casper goedIk hoop Frits ooit nog in GTST te zien!
En het dan ook lekker in dat topic laten fantasie dingen hebben we hier niets aan.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:40 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Da's zeker een goeie! Naja, wie weet?
Dat is niet alleen aan jou te bepalen, als mensen zelf niks anders posten en zeker nu de soap zelf niet draait zie ik niet in waarom dit hier niet kan. Dit heeft te maken met de techniek achter het opzetten en draaiende houden van een goede soap, daar schort het bij gtst nogal eens aan de laatste tijd, ik vind het zeer verhelderend om de visie van anderen hierover te horen, net als eventuele suggesties hoe het beter kan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
En het dan ook lekker in dat topic laten fantasie dingen hebben we hier niets aan.
Dat is zeer prettig om te "horen". Ieder zijn heug en meug, nietwaar?quote:Dat is niet alleen aan jou te bepalen, als mensen zelf niks anders posten en zeker nu de soap zelf niet draait zie ik niet in waarom dit hier niet kan. Dit heeft te maken met de techniek achter het opzetten en draaiende houden van een goede soap, daar schort het bij gtst nogal eens aan de laatste tijd, ik vind het zeer verhelderend om de visie van anderen hierover te horen, net als eventuele suggesties hoe het beter kan.
Iddquote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:49 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat is zeer prettig om te "horen". Ieder zijn heug en meug, nietwaar?
Oh? Zo'n personage kan. Zou leuk zijn. Maar een oudere personage met de zelfde Intentie en bedrijf etc. is overigens ook leuk. Misschien ze allebei?quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:12 schreef PeterKelder het volgende:
Oké, tis dan wel van ONM, maar dit is een voorbeeld hoe ik het ook in mijn serie wil hebben. Dreigementen, duistere types etc. Dat is wat GTST echt al zólang mist.
De bijnaam van Stanley was Stannaquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:35 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Terwijl Doortje en Stanger wel zwart waren/zijn toch?
Nee.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:44 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
De bijnaam van Stanley was Stanna
Stanga.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:44 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
De bijnaam van Stanley was Stanna
Zo zie ik dat dus ook. Frits was meer een mainstreampersonage, terwijl hij toch hele exclusieve verhaallijnen had.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zo zag ik hem niet geheel, hij was heel anders dan Ludo en wel zodanig dat ze makkelijk naast elkaar hadden kunnen bestaan. Ten eerste zag 'de stad', nu Meerdijk er heel anders uit en zat het vol met bad guys, Frits was gewoon een van de velen en ten tweede was Frits eerder een sluwe, geslepen oplichter dan een dreigende machthebber. Mensen terroriseren en bedreigen deed hij weleens, maar niet constant en niet tegen de grote jongens. Suzanne, Fatima, Cilia die moesten het ontgelden, maar tegen Robert en Jef kon ie bijvoorbeeld al niet op, die waren aan elkaar gewaagd.
Hiernaast had Frits geen machtsimperium, hij hield zich met zijn eigen bedrijf bezig en zijn doel was zoveel mogelijk opdrachten binnenslepen en winst maken en anderen ongenaakbaar wegconcurreren, bedrijven overnemen of opkopen was iets wat hij totaal niet deed.
Tot slot wat vaak (op wikipedia) wordt beweerd over de overgang van Frits naar Ludo klopt ook niet helemaal. Frits en Ludo hebben elkaar nooit ontmoet, Frits werd vermoord in novermber 1995, Ludo verscheen pas in januari/februari 1996. Ludo is ook niet door Frits nalatenschap in het zadel geholpen, hij was bij aankomst al rijk, had een landhuis (met bedienden zelfs) en een kunstcollectie. Van Houten International is ook niet door hem overgenomen, na het conflict met Dian vertrok hij (weliswaar achteraf met 3 miljoen gulden, maar dit is pas verzonnen inseizoen 13). Dian trok daarna zelf de stekker uit het bedrijf.
[..]
Hij was zeker goed, maar geen godfather of zoiets, Ludo overigens ook niet, dat kwam pas na seizoen 11, daarvoor was hij ook een van de vele slechteriken en ook zeker niet de machtigste![]()
Ja, Vroeger had je meerdere zoals Herman, Martine, Frits, Onno. Nu is het alleen Ludo Sanders.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:17 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Zo zie ik dat dus ook. Frits was meer een mainstreampersonage, terwijl hij toch hele exclusieve verhaallijnen had.
Ik kan me herinneren dat jij Ludo wel eens hebt verweten dat hij zich met de gewone personages bezighield (Barbara, Morris, etc.) en dat hij de machtige zakenman moest zijn met gerelateerde verhaallijnen. Toch had Frits ook veel contact met de inwoners (Linda, Jef, Robert, Arnie, Tim, Peter, Suzanne, etc.). Het grote verschil was dat Frits betere verhaallijnen kreeg.
Ludo moet gelijk (in een ongelijke strijd) iedereen helemaal kapot maken, Frits speelde veel meer met hen, soms met desastreuze, anderszijds met milde gevolgen. Terwijl hij ook met de exclusieve personages als Martine, Herman en Onno P. verhaallijnen had.
Ik denk dat Ludo misbruikt wordt door de schrijvers en dat dit het verwijt is. Frits werd veel beter ingezet, zoals jij in jouw stuk aangeeft. Ludo was in de eerste seizoenen veel beter. Hij vocht tegen Dian en Bowien, terwijl hij ook grote tegenstanders als Onno P. en de maffia moest zien te overwinnen. Dat maakte Ludo in het begin net zo boeiend als Frits.
Los daarvan had je bij Frits ook meer schurken, zoals Herman Hogendoorn, die wel exclusief opereerde en bijzonder machtig was, zodat Frits die taak niet ook op zich moest nemen. Ludo is de enige echte schurk, dus krijgt ook al die diversiteit in één personage gegoten.
haha, ik ken het, ik kijk al vanaf aflevering 1.. die was in 1990 toch..? dus dan ga ik dit jaar voor het 21e jaar kijkenquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:54 schreef bloodymary het volgende:
Toen ik vroeger hoorde dat As The World Turns al 30 jaar liep (inmiddels al veel meer natuurlijk), kon ik me daar echt over verbazen en dat mensen dan al zo lang naar zoiets keken.
Dit jaar ga ik voor het 20e jaar naar GTST kijken...
Dat had Danny verzonnen. Ik vind het een normale naam, ken mensen die zo hetenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Op internet en wederom wikipedia staan allerlei suggesties dat het kind van Sjors "Lana" gaat heten, ten eerste hoe komen ze daar bij en ten tweede, waarom nou nooit eens een normale naam voor een kind?
Oh ja, da's waar, moet je nagaan hoe weinig het me boeit, het blijft me niet eens meer allemaal bijquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:23 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Dat had Danny verzonnen. Ik vind het een normale naam, ken mensen die zo heten
Ja meer dan 1. Bijzonder he.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Oh ja, da's waar, moet je nagaan hoe weinig het me boeit, het blijft me niet eens meer allemaal bij
Je kent mensen die zou heten, meer dan 1 dus? Wel bijzonder hoor![]()
Inderdaad ja, ik ook. Zo erg als ik op vakantie ga neem ik het op, net als afgelopen juni en dan gewoon 15 afleveringen achter elkaar zitten kijken. Terwijl ik er eigenlijk geen zak meer aan vind....quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:38 schreef MissJ het volgende:
[..]
haha, ik ken het, ik kijk al vanaf aflevering 1.. die was in 1990 toch..? dus dan ga ik dit jaar voor het 21e jaar kijken![]()
En nadat Sjors het had voorgesteld aan Bing draaide Bing een lief youtubejequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:23 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Dat had Danny verzonnen. Ik vind het een normale naam, ken mensen die zo heten
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
En nadat Sjors het had voorgesteld aan Bing draaide Bing een lief youtubeje![]()
![]()
Tingelingelingelinge. . . . .
OHHHH beautiful Lanaaa
Het is gewoon verslavend!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:52 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Inderdaad ja, ik ook. Zo erg als ik op vakantie ga neem ik het op, net als afgelopen juni en dan gewoon 15 afleveringen achter elkaar zitten kijken. Terwijl ik er eigenlijk geen zak meer aan vind....
Als dat Marnix Junior en Bettina betekend prima.quote:Zes september aanstaande gaat alweer het 21ste van Neerlands langstlopende soapserie. Een seizoen waar volgens een landelijk weekblad geëxperimenteerd zal worden met een bekend Amerikaans soapfenomeen..
Weekblad Weekend meldt namelijk dat er in de nieuwe reeks van de show gebruik gemaakt zal worden van 'character hopping'. Dit houdt in dat karakters uit bestaande televisieseries een gastrol gaan vertolken in Goede tijden Slechte tijden. Zo zou bijvoorbeeld een karakter uit de stopgezette BNN-soapserie Onderweg Naar Morgen tijdelijk in de serie geschreven kunnen worden. Het unieke van dit fenomeen is dat de karaktereigenschappen en de geschiedenis van het personage in tact blijven tijdens deze 'cross over'.
Julianquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
nu trouwens geruchten dat het nieuwe gezin met kinderen zou bestaan uit twee oud gedienden als de ouders.
Ik kan me een twee drie niet zo een koppel voor de geest halen dat echt als koppel gtst heeft verlaten.
Wie het weet mag het zeggen.
Edit: De enige die me zo te binnen schieten zijn Jessica en Julian maar of Katja Schuurman en Cas Jansen daar zin in hebben betwijfel ik.
Het is natuurlijk maar de vraag of de oudgedienden ook dezelfde acteurs zijn of alleen oude personagesquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Edit: De enige die me zo te binnen schieten zijn Jessica en Julian maar of Katja Schuurman en Cas Jansen daar zin in hebben betwijfel ik.
Dat was haar broer ja, maar dat maakt voor haar niet uit. Ze had wel relaties met Stefano, Benjamin en Dennis (bleek later ineens ook haar broer).quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:53 schreef bloodymary het volgende:
Iets zegt mij dat Daantje er bij hoort. Misschien met Milan? Of was dat haar broer?
Linda en haar vriend?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
nu trouwens geruchten dat het nieuwe gezin met kinderen zou bestaan uit twee oud gedienden als de ouders.
Ik kan me een twee drie niet zo een koppel voor de geest halen dat echt als koppel gtst heeft verlaten.
Wie het weet mag het zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |