Ik duim heel hard voor Guess!quote:Op zondag 27 juni 2010 21:16 schreef draculettetje het volgende:
Guess update:
er is een ballonnetje in de baarmoeder gebracht, kijken of dat vannacht voldoende werkt, zo niet dan morgenochtend overleg over hoe en wat.
laten we allemaal duimen dat dat overleg morgenochtend niet nodig is!
Ja, en de eerste vijf staan inmiddels online.quote:Op zondag 27 juni 2010 22:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ohw zijn er nu nieuwe afleveringen??
ik nam t altijd op, maar toen voor de 20e keer dezelfde aflvering kwam heb ik maar uitgezet.
Vind t altijd wel apart om te zien
Dorst check... Ik ben blij dat we 6 flessen cola hebben gehaald in de aanbieding, dit weekend zijn er al 3 opgegaan... En de 4 liter melk ook...quote:Op maandag 28 juni 2010 09:02 schreef Orea het volgende:
Goeiemorgen!!![]()
Gisterenavond laat ben ik nog even mijn zwembad ingesprongen, en heb daarna in mijn handdoek op de bank zitten uitwasemen! 't Kind was wel blij met de koelte even volgens mij, want die begon zich flink uit te rekken aan alle kanten
En dan wordt het vandaag nog warmer![]()
ik denk dat ik lekker binnen blijf (is goed koel) en vanavond pas ergens in de tuin ga zitten
Hebben jullie ook zo'n dorst? Ik heb het idee dat ik wel 3 liter op een dag opkan! (wat er allemaal 's nachts weer uitkomt, heeeel handig!)
Mwa, ik acht het niet niet als hevig genoeg om er voor naar het ziekenhuis te bellen. Het is lastig, maar zal er ook vast bijhoren. Ik hou mezelf gewoon vast aan de uitspraak die ik hier steeds lees dat ik het vanzelf zeker weet zodra het échte weeën betreft...quote:Op maandag 28 juni 2010 09:46 schreef pessie het volgende:
Guess ik hoop dat je aan hetbent! Zet em op!
Fluugs, ik ben inderdaad een amateur, maar het huis is al stukken netter en schoner dan vrijdag dus langzamerhand komt er wel vooruitgang in. Ik heb alleen het idee dat mn man meer last van nesteldrang heeft dan ik
. Vanochtend: "zoek je die troep op het bureau nog even uit? En kijk je meteen even naar..."
.
Veel succes met je keuken (en als ze je halve keuken slopen kun je meteen achter de plint schoonmaken![]()
).
Oh ja, wat betreft je krampen, klinkt een beetje als wat ik had vorige week: volgens mijn vk was dat waarschijnlijk een baby die een klein stukje omhoog komt en vervolgens weer naar beneden gaat waar dan een zenuw bekneld komt te liggen. Als je toch iets wee-achtigs vermoed misschien even bellen, je bent nog geen 37 weken en vk's houden hun zwangeren graag goed in de gaten.
Orea wat balen dat je er weer zo vaak uit moet 's nachts!
Djenneke nog 2 dagen, geniet ervan!
Troeta, nog 1 week werken en dan heb je vakantie! (Dat was jij toch?)
En ik zit weer heerlijk in een rokje met hemdje...
das ook vraag nummer 1 hierquote:Op maandag 28 juni 2010 09:00 schreef Ticootje het volgende:
Whehe, veel mensen vragen M. nu of ik last heb van de warmte... Dat hij ook maar eens vroeg of ik er last van had... Wat een medeleven.
Heerlijk he?quote:
Die gooien ze eronder als je bezig bent ja... En 8 is niet heel veel hoor..quote:Op maandag 28 juni 2010 13:03 schreef pessie het volgende:
Bij ons wordt er niet gekraakt in bedHet zeiltje ligt onder de slaapzak, die onder de ikea-matrasbeschermer met plastic ligt die weer onder het onderlaken ligt. Als er vruchtwater op de slaapzak komt was ik de slaapzak wel, ik vermoed dat het zeiltje hier niet zo heel veel zin heeft, maar goed, just in case! Trouwens, ik heb de matrasbeschermer eronder gegooid, niet zo'n 60×60 zeiltje, daarvan zitten er 8 in mn pakket, waarom zoveel? Heb je ze echt allemaal nodig?
Net naar de fysio geweest. We hebben afgesproken dat als ik weer veel last krijg ik kan bellen en dan wordt ik alsnog ingepland. In principe geen geplande afspraken meer omdat het eigenlijk best wel goed gaat. Ik zat ook niet "vast" ofzo, dus gewoon lekker rustig aan doen, en dan zien we wel hoe het gaat!
Verdikkeme, ik hoopte zo op eindelijk nieuws , ik kreeg net een sms, ik helemaal blij, weer niksquote:Op maandag 28 juni 2010 13:03 schreef draculettetje het volgende:
nog geen guess nieuws te melden hier
spannend! zal nu toch wel wat gebeuren denk ik anders had ze zich vast gemeld
ik hoop dat ze natuurlijk aan het bevallen is en niet op een OK ofzo ligt....
nee, dat was ik nietquote:Op maandag 28 juni 2010 09:46 schreef pessie het volgende:
Troeta, nog 1 week werken en dan heb je vakantie! (Dat was jij toch?)
orea, je navelquote:Op maandag 28 juni 2010 19:01 schreef Orea het volgende:
Oh en kijk eens
Hij begint echt te ploppenbovenste stuk stulpt al uit... ik vinnet zooooo vies op één of andere manier
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:07 schreef sanger het volgende:
Kan iemand mij ook in de OP knallen? Mijn vrouw is uitgerekend op 29 juli a.s.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:07 schreef sanger het volgende:
Stond jij er nog niet in? dacht dat je jezelf eerder dit jaar al eens gemeld hadquote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:07 schreef sanger het volgende:
Had het al eens gemeld jaquote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Stond jij er nog niet in? dacht dat je jezelf eerder dit jaar al eens gemeld had
enfin, alsnog een keer van harteKomt al lekker dichtbij zo he?
Je bent zwanger dus je hebt per definitie een excuus voor iedere uiting van emoties die je maar kunt bedenken, ook voor een smiley overkill dusquote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent zwanger dus je hebt per definitie een excuus voor iedere uiting van emoties die je maar kunt bedenken, ook voor een smiley overkill dus
Heb je er al van die ontstoppingszooi ingedaan??quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:16 schreef flugeltje het volgende:
Hier is de afvoer nog steeds verstopt. Althans, iets minder verstopt dan het was, maar wel zo dat er nog iemand bij zal moeten komen. Gelukkig is wel de vaatwasser van storing afgesprongen dus hij staat mooi te draaien nu. Gelukkig loopt de afvoer heel langzaam door dus hij gooit zichzelf leeg in de gootsteen en die loopt dan langzaam leeg. Ik weiger gewoon om handmatig af te wassen
D'r zit al van dat dure ontstoppingsspul in ja, hele nacht ingetrokken... Martijn heeft zondag ook met een slang de boel proberen door te spuiten. Dat resulteerde in een enorme hoeveelheid vet water wat terugkwam... Ik liep gewoon jankend door m'n, een week eerder blinkend gepoetste, keukentje heen...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je er al van die ontstoppingszooi ingedaan??
Ik had het bij mij thuis pas bij de wastafel en ik leek er maar niet bij te kunnen komen, want de verstopping zat voorbij de zwanenhals.
Toen heb ik maar een stuk tuinslang van 1½ meter genomen en in de afvoer gedaan (zwanenhals er eerst af) toen boven de wasbak met een trechter van die vloeibare ontstopper in de tuinslang gedaan, tijdje laten inwerken en toen de tuinslang op de wastafelkraan aangesloten en er heet water door laten lopen... problem solved.
Was overigens vooral eenvoudig omdat ik voor de wastafelkraan al zo'n kraankoppelstukje had voor de tuinslang, omdat ik die kraan 's zomers gebruik om wat heet water in het zwembad te laten lopen
Whehe, zo voelde ik me zondag... Toen M. onder de douchebak de boel had gesloopt vanwege verstopping..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:41 schreef flugeltje het volgende:
[..]
D'r zit al van dat dure ontstoppingsspul in ja, hele nacht ingetrokken... Martijn heeft zondag ook met een slang de boel proberen door te spuiten. Dat resulteerde in een enorme hoeveelheid vet water wat terugkwam... Ik liep gewoon jankend door m'n, een week eerder blinkend gepoetste, keukentje heen...
Als echte kerel wil hij het toch nog een laatste keer zelf proberen... En anders morgen toch echt een loodgieter hier op de stoep...
Ja dat willen doorspuiten moet je ook wel met beleid doen... dat is lastig.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:41 schreef flugeltje het volgende:
[..]
D'r zit al van dat dure ontstoppingsspul in ja, hele nacht ingetrokken... Martijn heeft zondag ook met een slang de boel proberen door te spuiten. Dat resulteerde in een enorme hoeveelheid vet water wat terugkwam... Ik liep gewoon jankend door m'n, een week eerder blinkend gepoetste, keukentje heen...
Als echte kerel wil hij het toch nog een laatste keer zelf proberen... En anders morgen toch echt een loodgieter hier op de stoep...
Ze bedoelen het gelukkig gewoon heel erg goed, ook al lukt het dan niet altijd....quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Whehe, zo voelde ik me zondag... Toen M. onder de douchebak de boel had gesloopt vanwege verstopping..
Zo'n draad is er ook al doorheen gehaald. Van slopen ga ik nog maar niet uit, zit echt ín de betonnen vloer van de bijkeuken dat ding... Mijn hormonen kunnen een sloopexpeditie nu echt niet handelenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt van die soort draden om de boel een paar meter te kunnen doorraggen...
En anders wordt het slopen...
Oh ja, ook leuk speelgoed, die heb ik hier vorig jaar op zolder eens mogen gebruiken... voor de afvoer van de wasmachine, damn wat een ellende, vooral omdat onder de droger ook een afvoer bleek te zitten, probeerde ik het aan de ene kant door te spoelen, kwam het onder de droger weer omhoogquote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt van die soort draden om de boel een paar meter te kunnen doorraggen...
En anders wordt het slopen...
Dat klinkt wel een beetje als hier thuis, alleen is Martijn minder handig dan hij zelf denktquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet hoe handig je man is. Ik ben gezegend met een vent die echt bijna alles zelf kan, dus ik laat hem gewoon... Ik hoor het gevloek aan en hij mijn gemopper over de rommel..
Mijn kelder is heerlijk groot. Het is dat er geen vluchtweg is en geen daglicht, maar het zou een ideale slaapkamer zijn, in de winter warm en in de zomer koel. Gewoon constante temperatuur.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:30 schreef Leandra het volgende:
Oeh een kelder... daar is het wel lekker koel natuurlijk
Maar goed, als je daar tussen de spinnen zit dan is dat weer minder
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef flugeltje het volgende:
@Tico, duo ontstopper inderdaad. Hele nacht getrokken en slechts minimaal effect...
@Leandra, nope niet bij te komen. We hebben een huis uit de jaren 30 en in de bijkeuken is wel iets van beton gestort. Geen kruipruimte daar en leidingwerk in het beton. (vroeger zat daarachter een sceptic tank...)
@Pessie, het wordt hier zo warm omdat m'n keuken een platdak heeft. (achter het huis gebouwd) Dan loopt de temp wel lekker snel op. Nu is het 26 graden hier in de keuken. Ik heb ook geen zin om in de kelder te gaan zitten bij de spinnen...
Enige dubio wat ik nu heb is óf Tijn vanavond nog een keer laten proberen óf alvast maar loodgieter bellen... Ik neig steeds meer naar het tweede...
De vaatwasser heeft z'n programma netjes afgemaakt en ik heb het achtergebleven water met de waterzuiger weggezogen. Nu we toch alleen salades eten duurt het wel een dag of 2 voor ik 'm weer aan hoef te zetten, dan is de afvoer hopelijk wel weer okay...
Hier geen kelder (en bij mij ook niet), maar het droomhuis wat ik ooit getekend heb is wel volledig onderkelderd, met raampjes en een eigen toegang....quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn kelder is heerlijk groot. Het is dat er geen vluchtweg is en geen daglicht, maar het zou een ideale slaapkamer zijn, in de winter warm en in de zomer koel. Gewoon constante temperatuur.![]()
En als Martijn er niet blij mee is dat je nu al gebeld hebt dan gooi je het gewoon op je zwangerschapshormonen dat je niet nog een dag kon wachten??quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:42 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb dus een loodgieter gebeld..
Ze komen morgen... Prijs viel nog wel mee ook..
Kunnen we hier weer ontopic over warmte en zwanger zijn lullen
hier dus ookquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet hoe handig je man is. Ik ben gezegend met een vent die echt bijna alles zelf kan, dus ik laat hem gewoon... Ik hoor het gevloek aan en hij mijn gemopper over de rommel..
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als Martijn er niet blij mee is dat je nu al gebeld hebt dan gooi je het gewoon op je zwangerschapshormonen dat je niet nog een dag kon wachten??
Oh, en moet ik dit editten??![]()
Kleine stukken gaan nog wel, maar inderdaad nu moet de hele woonkamer, daar mag iemand voor komen hoor. En de prijs viel nog wel erg mee..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
hier dus ook
Af en toe zwaar irritant, maar aan de andere kant scheelt het wel weer bakken geld. Alleen stucen doet ie niet meer![]()
Guess gefeliciteerd met je zoonEindelijk is er er
Ben ook benieuwd naar de naam enzo
Hier vandaag 39 weken alweer![]()
En ik denk dat R en mijn zus geen gelijk krijgen, vandaag gaat ie niet geboren worden(of er moet opeens van alles gaan gebeuren haha). Mijn zus heeft nog 1 kans, morgen
![]()
Kwa warmte, iedereen verklaarde ons voor gek toen we de babykamer op zolder gingen maken, want warm enzo. Nou maakt hier dus echt niets uit. De kamer is nog best koel overdag nuScheelt dat de zon er alleen 's ochtends op staat. Ook hier een tuin op t noorden, maar doordat we op de hoek wonen hebben we nog veel zon ook. Alleen t huis wat minder (en aan de voorkant staat een boom, dus daar hebben we ook niet megaveel zon)
En nu moet ik gauw weg weer, maar de verloskundige. Moet er over 10 min zijn
Ah, je hebt dus gewoon een knoop doorgehakt waar hij het wel prima van vond... das ook net zo makkelijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Martijn leest hier nooit mee..
Maar hij weet het al en vond het wel prima geloof ik, hij is ook een luie klusser...
quote:Op maandag 28 juni 2010 23:36 schreef draculettetje het volgende:
update van guess:
vanavond om 1907 uur is er een jongetje geboren!
eindelijk is hij daar! het hoe en wat laat ik aan guess zelf over natuurlijk maar die gaat nu eerst genieten en herstellen!
Netjesquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:55 schreef Mereltje het volgende:
Hier is het boven in de avond ook zo'n 28/29 graden. Net weer naar de verloskundige, alles was weer goed, bloeddruk iets gedaald, iets misselijk vanochtend maar lag volgens VK aan de toenemende hormonen. Af en toe wat gerommel in de buik en wat steekjes, maar het blijft allemaal nog redelijk rustig, slaap redelijk.
hier precies t zelfde dusquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kleine stukken gaan nog wel, maar inderdaad nu moet de hele woonkamer, daar mag iemand voor komen hoor. En de prijs viel nog wel erg mee..
Oh zo... Maar als haar bloed in aanraking is geweest met het jouwe kun je toch al antistoffen aanmaken? Of zorgt die injectie ervoor dat dat juist niet gebeurt?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:42 schreef Orea het volgende:
Son, misschien moet je omgekeerde psychologie proberenDus ipv ik hoop dat ie eerder komt, blijf maar zo lang mogelijk zitten! Misschien helpt dat
Ticoo, hier verder geen extra controles ivm rhesus factor. Alleen de prik in mijn reet 4 weken terug, en na de bevalling nemen ze bloed af van beebs navelstreng. En als zij positief is (manlief is positief, dus 50% kans) dan krijg ik nog een prik.
Als ie geboren wordt wordt er bloed bij hem afgenomen (navelstrengbloed), en aan de hand daarvan krijg ik wel of geen prik geloof ik (ze hebben t verteld, maar ben t een beetje vergetenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:40 schreef Ticootje het volgende:
Son, wordt jij nu ook nog extra gecheckt vanwege je resus factor? Gaan ze na de bevalling nog wat testen ofzo?
bronquote:De rhesus-factor en zwangerschap
Een rhesus (D)-negatief zwangere vrouw die een rhesus (D)-positief kind verwacht, kan rhesusafweerstoffen tegen het bloed van het kind ontwikkelen. Tijdens de zwangerschap, maar vooral bij de geboorte kunnen namelijk rode bloedcellen van het kind in de bloedbaan van de moeder terechtkomen. Omdat het lichaam van de moeder deze rhesus (D)-positieve rode bloedcellen als vreemd herkent, zal zij hier afweerstoffen tegen aanmaken. Deze rhesusafweerstoffen worden meestal ná de bevalling aangemaakt. Daarom is de kans op problemen bij het eerste kind klein. Een enkele keer gaat er al wat bloed van het kind over naar de moeder in de laatste drie maanden van de zwangerschap.
De afweerstoffen blijven in het bloed van de moeder aanwezig en kunnen bij een volgende zwangerschap in de bloedsomloop van het (ongeboren) kind komen. Hierdoor kunnen de rode bloedcellen van het kind afgebroken worden, waardoor het (ongeboren) kind ziek kan worden door bloedarmoede of na de geboorte door ophoping van afbraakproducten van het bloed. Dit noemen we rhesusziekte. In ernstige gevallen kan de baby zo ziek worden dat zelfs een bloedtransfusie in de baarmoeder nodig is of, na de geboorte, een zogenaamde wisseltransfusie. Dankzij de huidige behandelingsmethoden is de ziekte zelden meer dodelijk voor het kind.
Hoe is rhesus-ziekte te voorkomen?
Om rhesusziekte te voorkomen krijgen rhesus (D)-negatieve vrouwen na de zwangerschap en na de geboorte van een rhesus (D)-positief kind, de zogenaamde rhesusprik. De met deze prik toegediende afweerstoffen zullen de binnengedrongen rhesus (D)-positieve rode bloedcellen afkomstig van de baby snel opruimen. Op deze manier vormt de moeder zelf geen blijvende afweerstoffen en wordt de rhesusziekte voorkomen.
Tegenwoordig krijgen rhesus (D)-negatieve zwangeren preventief ook al tijdens de zwangerschap een rhesusprik.
die injectie zorgt ervoor dat dat niet gebeurd.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh zo... Maar als haar bloed in aanraking is geweest met het jouwe kun je toch al antistoffen aanmaken? Of zorgt die injectie ervoor dat dat juist niet gebeurt?
Noem je mij nou een negatief persoonquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Als ie geboren wordt wordt er bloed bij hem afgenomen (navelstrengbloed), en aan de hand daarvan krijg ik wel of geen prik geloof ik (ze hebben t verteld, maar ben t een beetje vergetenmisschien dat een andere rhesus-negatief persoon t precies weet)
Orea, dat voer ik ook al uit hoorIk ga er eigenlijk vanuit dat ie 13/14/15 juli geboren gaat worden.
Ik roep vanaf het begin dat ik 8 dagen later ga bevallen, was in eerste instantie 12 juli (volgens eigen berekening), maar goed datum werd officieel naar 6 juli gezet en toen zei ik dus 14 juli. Dus heb dat een beetje verspreid over die dagen haha.
Na morgen sta je zelfs tweede....quote:
Helaas gaat dat dus niet op... Er zijn meer bloedkenmerken dan bloedgroep en resus D factor... (positief of negatief) Je kan als A of O positief persoon bepaalde andere kenmerken negatief hebben en daar toch antistoffen tegen maken als je kindje die kenmerken wel heeft...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:52 schreef pessie het volgende:
Ik ben O-Postief, net als ongeveer 50% van de overige nederlanders. Lekker makkelijk, geen extra prikken nodig.
En goed bloed om bloed te geven, want het kan als aanvulling voor ander positiefbloed gebruikt worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:52 schreef pessie het volgende:
Ik ben O-Postief, net als ongeveer 50% van de overige nederlanders. Lekker makkelijk, geen extra prikken nodig.
Dat mag jij altijdquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:57 schreef Orea het volgende:
[..]
![]()
Ik ga je bellen als ik eens bloed nodig heb
Darnquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Helaas gaat dat dus niet op... Er zijn meer bloedkenmerken dan bloedgroep en resus D factor... (positief of negatief) Je kan als A of O positief persoon bepaalde andere kenmerken negatief hebben en daar toch antistoffen tegen maken als je kindje die kenmerken wel heeft...
Zo mag ik geen bloedtransfusie hebben met bloed dat positieve Cw, K en E. Cw niet omdat ik die antistoffen al heb en dus de rode bloedcellen zal afbreken, en K en E niet omdat die blijkbaar een soort gerelateerd zijn en dat ik dan dus ook antistoffen tegen die antigenen kan aanmaken.
Klinkt heel erg leuk Claudiaquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net een ongelooflijke echo gehad.De kleine spruit is 12 weken oud en ging alle kanten uit. De armpjes lagen voor het gezichtje en werden op een bepaald moment zelfs in de mond gestopt.
Ik kan me niet herinneren van Ivan zo'n geweldige echo te hebben gehad rond deze termijn. Pas bij 20 weken bleek hij een stuitertje te zijn.
Het hartje klopte prachtig en de datum is definitief vastgesteld op 11 januari. Als er een modje meeleest: ik zou wel graag in de OP willen.
En toch vond ik elke echo weer leuk, ookal werd het steeds moeilijker overzicht te zien!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:00 schreef Orea het volgende:
Claudiaklinkt als een heeeerlijke echo! Veel plezier op je wolk
(ik mag zo weer kijken naar over en door elkaar liggende ledematen die niet meer van elkaar te onderscheiden zijn)
Komt wel goed met dat bloedprikken joh, gewoon de andere kant op kijken en een beetje slap lullen over iets onbelangrijksquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:00 schreef djenneke het volgende:
Ik kom hier even nagelbijten. Zo meteen mag ik bloed laten prikken in het ziekenhuis, en misschien dat ze me meteen laten blijven. Ik hoop het natuurlijk niet. We horen vandaag ook pas hoe laat dat morgen de operatie is.
Ik ben opeens op van de zenuwen
Ik denk niet dat ze met 16 weken zoveel moeite gaan doen voor het geslacht alleen. 't Is vaak best druk in het ziekenhuis en ach, ik kan zelf ook wel een maandje wachten. Ik zit er wel aan te denken om een pretecho te doen (hopelijk leest mijn lief dit nietquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:05 schreef Orea het volgende:
Claudia, dat zou moeten lukkenhier precies met 16 weken de geslachtsecho gehad! Moet je alleen niet zo'n eigenwijze drol krijgen als wij hebben
die met navelstreng en gekruiste benen lag en dacht
pap en mam, doe maar moeite!! (maar na 40 minuten echo-en was het toch gelukt
)
Oh jemig, je weet gewoon nu al dat je morgen mama bent!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:00 schreef djenneke het volgende:
Ik kom hier even nagelbijten. Zo meteen mag ik bloed laten prikken in het ziekenhuis, en misschien dat ze me meteen laten blijven. Ik hoop het natuurlijk niet. We horen vandaag ook pas hoe laat dat morgen de operatie is.
Ik ben opeens op van de zenuwen
Ivan is op 13 november geboren, ik op 12 december, dus voor de volgende zou 11 januari een mooie datum zijn. Ik zet mijn geld daarentegen op 19 januari (een week later ingeleid worden en een dag later bevallen).quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:12 schreef flugeltje het volgende:
Claudia, wat tof dat je een goeie echo hadEn wat een mooie uitgerekende datum, precies op m'n verjaardag...
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net een ongelooflijke echo gehad.De kleine spruit is 12 weken oud en ging alle kanten uit. De armpjes lagen voor het gezichtje en werden op een bepaald moment zelfs in de mond gestopt.
Ik kan me niet herinneren van Ivan zo'n geweldige echo te hebben gehad rond deze termijn. Pas bij 20 weken bleek hij een stuitertje te zijn.
Het hartje klopte prachtig en de datum is definitief vastgesteld op 11 januari. Als er een modje meeleest: ik zou wel graag in de OP willen.
Ik ben graag een uitzonderingquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:02 schreef Orea het volgende:
Ticoo is wel een uitzondering hoordat komt echt vrij zelden voor....
Ik ben niet zenuwachtig voor het prikken hoorquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Komt wel goed met dat bloedprikken joh, gewoon de andere kant op kijken en een beetje slap lullen over iets onbelangrijks
Nah, ze zullen je toch niet zomaar ongepland spontaan laten blijven als daar geen reden toe is?
Heel veel succes!!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:30 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben niet zenuwachtig voor het prikken hoorMaar voor de keizersnede morgen...
LOL, ik dacht echt dat je je drukker maakte om dat naaldjequote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:30 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben niet zenuwachtig voor het prikken hoorMaar voor de keizersnede morgen...
valt reuze mee hoor!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:29 schreef pessie het volgende:
Djenneke veel succes in het ziekenhuis! Ik hoop dat je morgen een beetje vroeg aan de beurt bent! En daarna ben je mama, en kun je genieten van je kleintje.
Claudia klinkt als een mooie echo!
Tico, das inderdaad wel ingewikkeld, gewoon zorgen dat je geen transfusie nodig hebt dus. Wat betreft bloed doneren, ik ben al een ramp als ik wat bloed moet afgeven voor onderzoek, laat staan dat ik vrijwillig 2 keer per jaar naar een plek ga waar ze zo'n naald in me stoppen.
Whaha, mijn buik beweegt! Merken jullie ook dat de bewegingen minder abrupt zijn? Hier is het echt heel duidelijk. Kind is de laatste tijd veel rustiger.
alvast heel veel succes vandaag en morgen!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:32 schreef djenneke het volgende:
Bedankt allemaal. Zojuist mijn tas gepakt met alle spullen voor mogelijk verblijf. Stiekem hoop ik natuurlijk vandaag nog even thuis te mogen blijven. Maar als jullie niets meer horen, dan weten jullie waarom
Gefeliciteerd!! Wat is het altijd weer een wonder hè!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Pas jij nog steeds niet-zwanger broeken?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:50 schreef Ticootje het volgende:
Pff ik ben echt moe....
Oh en ik had misschien beter een zwangerschapsbroek aan kunnen doen, ik heb protest binnen.
Ligt eraan, heupdingen wel.. Maar begint wel wat krapper te zitten nu hoor..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Pas jij nog steeds niet-zwanger broeken?![]()
Nytar ik vind het echt heel goed dat er mensen zijn zoals jij die vrijwillig regelmatig bloed doneren! Er worden echt levens mee gered!
Ik liep in het winkelcentrum, en toen kwam er weer een steek voorbij, in mn schaambot. Auw. Duurde echt een paar minuten voor ik steek-loos verder kon lopen.
Mijn heupen zakten direct uit toen ik zwanger werd, ik loop dus al vanaf week 8 alleen in zwangerschapsbroeken/rokken. Daarnaast zat mn knoop ter hoogte van mn baarmoeder, dat deed echt pijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ligt eraan, heupdingen wel.. Maar begint wel wat krapper te zitten nu hoor..
Dat duurt ook nog lang!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:08 schreef Orea het volgende:
Hier roepen ze me pas augustus 2011 weer op om bloed te geven!
Ik ben goedgekeurd en mevrouw ligt vast in bekken! Bloeddruk 120/60 weer volgens de boekjes.. Eigenlijk pas over 2 weken weer maar omdat mijn gyn met vakantie gaat volgende week nog een keer. Kreeg nu andere gyn (ook zo'n stuiterbal heerlijk) en die twijfelde ook al niet over Roelofjes groeigoh gek he
Nu in de bus naar huis bah benauwde lucht!
Mijn heupen waren al uitgezakt van nummer 1quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:10 schreef pessie het volgende:
[..]
Mijn heupen zakten direct uit toen ik zwanger werd, ik loop dus al vanaf week 8 alleen in zwangerschapsbroeken/rokken. Daarnaast zat mn knoop ter hoogte van mn baarmoeder, dat deed echt pijn.
Kijk, dat verklaardquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn heupen waren al uitgezakt van nummer 1
Is in aantocht. Vanaf morgen kun je je lol weer opquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:36 schreef pessie het volgende:
[..]
Kijk, dat verklaard. Bij nummer 2 loop ik dus bij 32 weken misschien nog in mn eigen broeken
![]()
.
Orea stickers!![]()
En de zon schijnt niet meer en er zitten spetters op de ramen. Ik ging voor de hittegolf, waar is ie nou?
Ik gok Jesse, door een opmerking eerder in het topic.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Guess what! jullie zoontje is geboren! Van harte gefeliciteerd!
Benieuwd hoe hij heet!!
Verdomd!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:47 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!! Wat is het altijd weer een wonder hè!
(oh en 11-1-11)
Vol gezicht, idd!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:54 schreef Orea het volgende:
Nog even mijn dikkop spammen hoor
[ afbeelding ]
34 weken; je kijkt zeg maar op haar gezicht!
Ik moest even kijken, maar heel klein beetje schuin.... Ik zag het uiteindelijk wel...quote:
Jaaa, ik zie het wel hoor, mooi Orea!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:54 schreef Orea het volgende:
Nog even mijn dikkop spammen hoor
[ afbeelding ]
34 weken; je kijkt zeg maar op haar gezicht!
een jochie, wat leukquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:32 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb me toch veel bij te lezen, ik mis internet zo erg haha maar de verbouwing is bijna voorbij.
Wij krijgen een jongetje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Enige nadeel is dat de placenta previa ligt en meestal is het rond de 20 weken al wel weg, hier dus niet dus met 30 weken weer baby kijkenEn duimen dat de placenta beter ligt. Ik maak me niet veel zorgen. Ik heb ook geen bloedverlies en met de baby is verder alles helemaal goed
Wat ontzettend leuk zeg!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:32 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb me toch veel bij te lezen, ik mis internet zo erg haha maar de verbouwing is bijna voorbij.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Enige nadeel is dat de placenta previa ligt en meestal is het rond de 20 weken al wel weg, hier dus niet dus met 30 weken weer baby kijkenEn duimen dat de placenta beter ligt. Ik maak me niet veel zorgen. Ik heb ook geen bloedverlies en met de baby is verder alles helemaal goed
Leuk Pvoess! Fijn dat alles goed is met jullie jongetje! En nu hopen dat de placenta nog goed groeit!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:32 schreef Pvoesss het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toch fijn om te zien, dat ik het goed bekeken had.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:37 schreef Orea het volgende:
Het is ook wel een beetje white noise of the face on mars![]()
Zo wel wat duidelijker? Dakje waar ogen staat, daaronder is haar voorhoofd
[ afbeelding ]
Haha, maf is dat, hè?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
op mijn computer zag ik de echo beter dan op mn telefoon.
mijn kind is raar. hij lag echt helemaal rechts. had echt een gekke buiklinks was echt helemaal leeg...echt een scheve buik hehe. heeft ie wel vaker last van, maar was wel extreem nu.
was ie 5sec in t midden, nu gaat ie weer naar rechts. gaat ook gepaard met harde buiken dat rare schuiven van m.
Mag dat zomaar? Jeetje, vervelend dat er zoveel druk op staat om tot 36 weken door te werken. Toen ik zwanger was van Ivan gaven de verloskundigen in het ziekenhuis er blijk van dat ze doorwerken tot 36 weken in het algemeen eigenlijk onverantwoord vonden. Ik kon het wat makkelijker volhouden doordat ik een paar weken voor mijn verlof 2 weken vakantie op had genomen. Kun je zoiets nog doen, op zware dagen een vrije dag opnemen of eventueel een (korte) vakantie?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:31 schreef maffemuts het volgende:
nu maar hopen dat t weer een beetje genadig wordt anders ga ik t never nooit niet tot mn 36e week volhouden met werken, en ik MOET wel, of ik wil of niet(anders geen recht op bevallingsverlof en andere kleinere voordeeltjes door ongewenste werkeloosheid eerder dit jaar)
Ik had echt nooit verwacht dat ik dat zou missen! Ik probeer er nu van te genieten dat ik nog bijvoorbeeld op mijn buik kan slapen, maar ik kijk alweer erg uit naar die maffe bewegingen. Ik hoop dat deze net zo beweeglijk is als Ivan (en dat lijkt vooralsnog goed te zitten). Alleen het gehik heb ik niet gemist.quote:
quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:10 schreef flugeltje het volgende:
O trouwens, nu vergeet ik helemaal een belangrijke mijlpaal....![]()
MELDPLICHT
![]()
Wat niet is kan nog komen...quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
ben ik blij dat mijn nesteldrang zich beperkt heeft tot 2 dagen
ik heb nu t tegenovergestelde hehe. heb nergens zin in...
werd net door mn zus gebeld. mn moeder had haar gebeld, want die had een onrustig gevoel *lol*
nou niets aan de hand hier
flugel 37 weken
mooie mijlpaal!!
Bel je vk anders ff, die weet dat vast welquote:Op woensdag 30 juni 2010 10:15 schreef pessie het volgende:
fluugs jij bent echt handig! Leuk om te lezen dat je dat gewoon kunt. Maar inderdaad misschien iets minder handig bij (edit)37 weken zwangerschap... Zal wel bij je nesteldrang horen?Lekker rustig aan vandaag!
Mijlpaal!![]()
Orea, de manier waarop ik keek was echt te absurd, kon het zelf amper geloven...
En wat betreft stofzuigen, doet manlief nu al 10 weken. Hoe lang zou dat duren na de zwangerschap voordat je dat weer kunt? Ik heb zo'n zin om met de stofzuiger elk kiertje bij langs te gaan, en de babykamer elke dag te zuigen... Maar hij doet zn best ook al heeft ie een hekel aan stofzuigen.
Overdragen?? Ik heb nog helemaal niets overgedragen..quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:30 schreef flugeltje het volgende:
Oe lekker tico, nog maar 3,5 week... Ben je er al helemaal klaar voor of moet je nog veel overdragen?
Pessie, volgens mij kan dat allemaal al weer vrij snel en anders is de eerste week de kraamzorg er natuurlijk nog...
Sonnetje, haha volgens mij gaat mijn moeder precies zo reageren...
Ik kreeg afgelopen maandag al een telefoontje "zit de baby er nog in of is ie er al?", ik heb gezegd dat ik die vraag niet weer wilde horen tot zeker 40 weken zwangerschap. Schrok diegene gelukkig nogal vanquote:Op woensdag 30 juni 2010 10:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
tis wel grappig. op hyves heb ik nog nooit zoveel berichtjes gehad als nu.
als ik even mijn telefoon niet opneem denkt iedereen dat ik aan t bevallen ben.
zelfde als ik niet terug sms (wat ik normaal.ook echt niet trouw doe)
tis nog niet vervelend. tis gelukkig niet zo dat mensen bellen met: en is ie er al.
mijn zus droomde laatst dat ik bevallen was en ze t via via hoorde en ook niet bij dr neef mocht kijken
TF, je webicon doet het niet en vraagt om een inlog...quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Bel je vk anders ff, die weet dat vast wel
What reminds me ... k moet nog overdrachtsverslagen gaan schrijven komende weekquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Overdragen?? Ik heb nog helemaal niets overgedragen..
Volgende week is mn collega terug van vakantie...
Oeh, een cupcakequote:Op woensdag 30 juni 2010 11:29 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dan haal ik die even weg, bedankt voor de waarschuwing!
Als je nog 7 weekjes geduld hebt dan heb ik misschien een antwoord...quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:59 schreef sanger het volgende:
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan toen jullie naar het ziekenhuis moesten en al een kindje hebben? Overdag is het niet zo een probleem, maar hoe hebben jullie dat 's nachts gedaan?
Ik ben thuis bevallen van de 2e maar de oudste is wel naar opa en oma gegaan 's nachts. Ik had mijn moeder al gebeld toen het aardig aan het rommelen was en haar ook gezegd dat ik niet zeker wist of ik het goed had maar dat ik het gevoel had dat er een en ander stond te gebeuren.. Ze was iig voorbereid. Mijn man heeft om 23.45 uur de oudste naar mijn ouders gebracht en dat ging prima.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:59 schreef sanger het volgende:
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan toen jullie naar het ziekenhuis moesten en al een kindje hebben? Overdag is het niet zo een probleem, maar hoe hebben jullie dat 's nachts gedaan?
Hmm, 7 weekjes gaat het niet worden ben ik bang, dan zal het weer een keizersnee wordenquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je nog 7 weekjes geduld hebt dan heb ik misschien een antwoord...![]()
Ik zit er heel sterk over te denken om als het 's nachts begint, toch zo lang mogelijk thuis te blijven, zodat Jen gewoon kan slapen en thuis kan blijven. De vk waarschuwde me al wel dat 2e kindjes vaak sneller komen, dus misschien als ik het tot zolang uitstel dat ik net zo goed gewoon thuis kan blijven.
Ik zie het niet zitten om midden in de nacht iemand te bellen om Jen te komen halen... Sowieso zeulen met een kind in de nacht staat mij niet zo aan...
Maar mijn 2e leggen ze gewoon bij de deur in een mandje. Voor de 2e hoef je toch niet te bevallen?
Ik denk dat we mijn schoonouders bellen als we naar het ziekenhuis vertrekken en Ivan daar ofwel afzetten ofwel Ivan even laten ophalen. Normaal gesproken ligt hij altijd vanaf 19:00 uur thuis in bed, maar nachtelijk gezeul moet één keertje wel kunnen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:59 schreef sanger het volgende:
Opties genoeg, maar vrijwel iedereen werkt onregelmatige diensten of moet de volgende morgen vroeg opquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:56 schreef Mone het volgende:
Wij hadden trouwens het geluk dat wij haar ook 'snachts mochten wekken, mocht de bevalling inzetten. Heb je niemand in je omgeving waarbij dat kan, Sanger?
Dat kan ik me voorstellen, maar het is natuurlijk een uitzonderlijke situatie. En anders zou ik doorzoeken naar iemand die geen onregelmatige diensten draait. Ik heb overwogen om mijn moeder een tijdje over te laten komen rondom de bevalling. Valt zoiets niet te regelen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Opties genoeg, maar vrijwel iedereen werkt onregelmatige diensten of moet de volgende morgen vroeg opEn daar willen we ook enigzins rekening mee houden
haha, ja je moet wel een goed bed uitkiezenquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:27 schreef Leandra het volgende:
Ja, wel op een hemelbed gaan liggen waar een gordijn dicht kan, hoef je niet helemaal en plein public te bevallen
Dat hoop ik ook! En niet in de auto, of op straat, of of of....nou doe maar gewoon thuisquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha, ja je moet wel een goed bed uitkiezen
nja ik hoop dat ik iig thuis ben als de vliezen breken(als ze al spontaan breken
)
die paar maanden kunnen er ook nog wel bijquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog steeds een zeiltje in de auto liggen dat ik indertijd klaar had gelegd voor als ik met gebroken vliezen naar het ziekenhuis had moeten gaan. Misschien maar gewoon laten liggen voor de volgende keer?
Had het er net nog over met een vriendin, had zelf nog helemaal niet het idee dat dat nodig zou zijn. Nou ja, kan ook wel wachten tot dinsdag, dan mag ie pas! Grote kans dat ie dan nog een hele tijd blijft zitten...quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:58 schreef Ticootje het volgende:
Oh, zeiltje in de auto is een goed idee...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |