Kleine stukken gaan nog wel, maar inderdaad nu moet de hele woonkamer, daar mag iemand voor komen hoor. En de prijs viel nog wel erg mee..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
hier dus ook
Af en toe zwaar irritant, maar aan de andere kant scheelt het wel weer bakken geld. Alleen stucen doet ie niet meer![]()
Guess gefeliciteerd met je zoonEindelijk is er er
Ben ook benieuwd naar de naam enzo
Hier vandaag 39 weken alweer![]()
En ik denk dat R en mijn zus geen gelijk krijgen, vandaag gaat ie niet geboren worden(of er moet opeens van alles gaan gebeuren haha). Mijn zus heeft nog 1 kans, morgen
![]()
Kwa warmte, iedereen verklaarde ons voor gek toen we de babykamer op zolder gingen maken, want warm enzo. Nou maakt hier dus echt niets uit. De kamer is nog best koel overdag nuScheelt dat de zon er alleen 's ochtends op staat. Ook hier een tuin op t noorden, maar doordat we op de hoek wonen hebben we nog veel zon ook. Alleen t huis wat minder (en aan de voorkant staat een boom, dus daar hebben we ook niet megaveel zon)
En nu moet ik gauw weg weer, maar de verloskundige. Moet er over 10 min zijn
Ah, je hebt dus gewoon een knoop doorgehakt waar hij het wel prima van vond... das ook net zo makkelijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Martijn leest hier nooit mee..
Maar hij weet het al en vond het wel prima geloof ik, hij is ook een luie klusser...
quote:Op maandag 28 juni 2010 23:36 schreef draculettetje het volgende:
update van guess:
vanavond om 1907 uur is er een jongetje geboren!
eindelijk is hij daar! het hoe en wat laat ik aan guess zelf over natuurlijk maar die gaat nu eerst genieten en herstellen!
Netjesquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:55 schreef Mereltje het volgende:
Hier is het boven in de avond ook zo'n 28/29 graden. Net weer naar de verloskundige, alles was weer goed, bloeddruk iets gedaald, iets misselijk vanochtend maar lag volgens VK aan de toenemende hormonen. Af en toe wat gerommel in de buik en wat steekjes, maar het blijft allemaal nog redelijk rustig, slaap redelijk.
hier precies t zelfde dusquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kleine stukken gaan nog wel, maar inderdaad nu moet de hele woonkamer, daar mag iemand voor komen hoor. En de prijs viel nog wel erg mee..
Oh zo... Maar als haar bloed in aanraking is geweest met het jouwe kun je toch al antistoffen aanmaken? Of zorgt die injectie ervoor dat dat juist niet gebeurt?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:42 schreef Orea het volgende:
Son, misschien moet je omgekeerde psychologie proberenDus ipv ik hoop dat ie eerder komt, blijf maar zo lang mogelijk zitten! Misschien helpt dat
Ticoo, hier verder geen extra controles ivm rhesus factor. Alleen de prik in mijn reet 4 weken terug, en na de bevalling nemen ze bloed af van beebs navelstreng. En als zij positief is (manlief is positief, dus 50% kans) dan krijg ik nog een prik.
Als ie geboren wordt wordt er bloed bij hem afgenomen (navelstrengbloed), en aan de hand daarvan krijg ik wel of geen prik geloof ik (ze hebben t verteld, maar ben t een beetje vergetenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:40 schreef Ticootje het volgende:
Son, wordt jij nu ook nog extra gecheckt vanwege je resus factor? Gaan ze na de bevalling nog wat testen ofzo?
bronquote:De rhesus-factor en zwangerschap
Een rhesus (D)-negatief zwangere vrouw die een rhesus (D)-positief kind verwacht, kan rhesusafweerstoffen tegen het bloed van het kind ontwikkelen. Tijdens de zwangerschap, maar vooral bij de geboorte kunnen namelijk rode bloedcellen van het kind in de bloedbaan van de moeder terechtkomen. Omdat het lichaam van de moeder deze rhesus (D)-positieve rode bloedcellen als vreemd herkent, zal zij hier afweerstoffen tegen aanmaken. Deze rhesusafweerstoffen worden meestal ná de bevalling aangemaakt. Daarom is de kans op problemen bij het eerste kind klein. Een enkele keer gaat er al wat bloed van het kind over naar de moeder in de laatste drie maanden van de zwangerschap.
De afweerstoffen blijven in het bloed van de moeder aanwezig en kunnen bij een volgende zwangerschap in de bloedsomloop van het (ongeboren) kind komen. Hierdoor kunnen de rode bloedcellen van het kind afgebroken worden, waardoor het (ongeboren) kind ziek kan worden door bloedarmoede of na de geboorte door ophoping van afbraakproducten van het bloed. Dit noemen we rhesusziekte. In ernstige gevallen kan de baby zo ziek worden dat zelfs een bloedtransfusie in de baarmoeder nodig is of, na de geboorte, een zogenaamde wisseltransfusie. Dankzij de huidige behandelingsmethoden is de ziekte zelden meer dodelijk voor het kind.
Hoe is rhesus-ziekte te voorkomen?
Om rhesusziekte te voorkomen krijgen rhesus (D)-negatieve vrouwen na de zwangerschap en na de geboorte van een rhesus (D)-positief kind, de zogenaamde rhesusprik. De met deze prik toegediende afweerstoffen zullen de binnengedrongen rhesus (D)-positieve rode bloedcellen afkomstig van de baby snel opruimen. Op deze manier vormt de moeder zelf geen blijvende afweerstoffen en wordt de rhesusziekte voorkomen.
Tegenwoordig krijgen rhesus (D)-negatieve zwangeren preventief ook al tijdens de zwangerschap een rhesusprik.
die injectie zorgt ervoor dat dat niet gebeurd.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh zo... Maar als haar bloed in aanraking is geweest met het jouwe kun je toch al antistoffen aanmaken? Of zorgt die injectie ervoor dat dat juist niet gebeurt?
Noem je mij nou een negatief persoonquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Als ie geboren wordt wordt er bloed bij hem afgenomen (navelstrengbloed), en aan de hand daarvan krijg ik wel of geen prik geloof ik (ze hebben t verteld, maar ben t een beetje vergetenmisschien dat een andere rhesus-negatief persoon t precies weet)
Orea, dat voer ik ook al uit hoorIk ga er eigenlijk vanuit dat ie 13/14/15 juli geboren gaat worden.
Ik roep vanaf het begin dat ik 8 dagen later ga bevallen, was in eerste instantie 12 juli (volgens eigen berekening), maar goed datum werd officieel naar 6 juli gezet en toen zei ik dus 14 juli. Dus heb dat een beetje verspreid over die dagen haha.
Na morgen sta je zelfs tweede....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |