Ik wil er liever niet inquote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
De OP mag volgens mij nog wat aangevuld worden, alleen weet mijn brain niet meer pcies hoe wat en wie! Vlindur met Rienk, Tan met Elyas, ik zie R van Groofsken er niet bij staan (of is die nog geen 6 maand)
er waren er meer...edit: fabian van Amaranta...
En aan de bovenkant mag er nog wat af!
Ook niet voor de groten... Het waren ook echt scherpe stenen, je kon er niet met blote voeten overheen lopen. Zwemmen was al helemaal onmogelijk, zelfs met waterschoenen brak je je nek.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:57 schreef Vicky het volgende:
das geen strandje, dat zijn stenen.... niet leuk voor kleintjes
Je hoeft toch niet per se naar Noord-Italië? Toscane is geweldig! Je kunt eventueel dichtbij de kust gaan zitten.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Dat ziet er idd neit heel gezellig uit
Hmm, ik wilde met ons spaghettivretertje (ze is dol op pasta) graag naar Italie en dan vooral niet te duur. Nederlanders he
Toch maar eens verder kijken dan
dan was ons strandje toch beduidend beter..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:00 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ook niet voor de groten... Het waren ook echt scherpe stenen, je kon er niet met blote voeten overheen lopen. Zwemmen was al helemaal onmogelijk, zelfs met waterschoenen brak je je nek.
Miss die camping waar ik het over had heb ik via VacanSoleil geboekt en die hebben ook allemaal veranda'squote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:49 schreef miss_sly het volgende:
Echt waar Sserpente? Ik vond de stacaravan met veranda zo leuk
ja, altijd de camping googelen en proberen of het nie goedkoper kan, vacansoleil enzo zijn reteduur!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
dan was ons strandje toch beduidend beter..
http://i25.photobucket.co(...)%202010/b60fa8b2.jpg
http://i25.photobucket.co(...)%202010/c51aa669.jpg
Miss, probeer eens Go 4 camp
Die zijn een stuk goedkoper dan Vacansoleil enzo
wij hadden destijds op Vacansoleil, Eurocamp enzo gekeken en die waren 600/700 euro duurder voor dezelfde periode!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja, altijd de camping googelen en proberen of het nie goedkoper kan, vacansoleil enzo zijn reteduur!
Ja, Toscane is een stuk verder rijden. Ik zou het reizen in ieder geval over 2 dagen verspreiden (hebben wij nu ook gedaan naar Zuid-Frankrijk). Het lijkt me in Toscane trouwens mooier weer in september dan in Noord-Italië (want een zuidelijkere ligging). September lijkt me tamelijk ideaal.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Maar Toscane is wel erg ver rijden, toch? Is het daar in september nog leuk weer?
Ik ben (nog) een n00b als het om campings enzo gaat, maar daar wil ik toch verandering in brengen, omdat me dat voor Senna gewoon erg leuk lijkt. En het is ook wat beter te betalen dan al die dure hotels enzo
Klopt hoor, je betaald voor de naam en het "nederlandse" zeg maar van een organisatie. Het kan nog goedkoper vaak als je direct via de camping boekt, maar veel mensen willen of durven dat niet en vinden het erg prettig om een aanspreekpunt te hebben, een soort bemiddelaar mocht het nodig zijn, in de eigen taal.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
wij hadden destijds op Vacansoleil, Eurocamp enzo gekeken en die waren 600/700 euro duurder voor dezelfde periode!
Via de camping boeken was in ons geval heul veul duurderquote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:13 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Klopt hoor, je betaald voor de naam en het "nederlandse" zeg maar van een organisatie. Het kan nog goedkoper vaak als je direct via de camping boekt, maar veel mensen willen of durven dat niet en vinden het erg prettig om een aanspreekpunt te hebben, een soort bemiddelaar mocht het nodig zijn, in de eigen taal.
En de gidsen zitten natuurlijk ook wel erg gelikt in elkaar altijd.
niet zozeer een tip voor de camping maar voor de reis: haal je autobahnvignet van te voren bij de ANWB, dan hoef je bij de grens met Oostenrijk/Zwitserland niet in de rij te staanquote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:14 schreef miss_sly het volgende:
Vick, meteen een mooie gevonden in Toscane. Wat zijn jullie toch goed
Maar goed, ik kan nog even kijken en zoeken (tips zijn dus welkom!), want ik moet nog even afwachten of schaap dus vrij kan hebben die week.
Tis te doen, maar het is wel een hele lange zit. Wij hebben de heenreis in 3-en gedaan en terug in 2-en. Amber kon zichzelf redelijk vermaken maar Tess ging zich vervelen. Wij hebben steeds 2 uur gereden en 1 uur gestopt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:17 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, goede inderdaad!
En het is zeg maar afgerond 1400 km rijden, dus dat is wel te doen in twee dagen
WOW! Curacao! Jaloersquote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:19 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Claudia we hopen een tuinfeestje te kunnen geven met bbq. De mensen zijn vanaf een uur of 3 's middags welkom, ik heb geen eindtijd opgegeven, we zien wel, als Finn moe is gaat hij naar bed zo niet dan niet![]()
Vakantie.... is het al zo ver? Wij moeten nog iets meer dan 2 maandjes wachten. We zijn alleen beiden niet echt camping mensen. Ik heb het 2x geprobeerd en 2x echt niet naar mijn zin gehad.
We gaan nu hier heenEen eco resort zonder chloor in het zwembad Mijn vriend is allergisch voor chloor en ik merk bij Finn ook dat vooral zijn billen extreem reageren op chloor
Met Ivan ging het met name in het begin van de dag heel makkelijk en op een bepaald moment werd hij het een beetje zat om geen aandacht te krijgen. Onze reis duurde per dag 5,5 uur zonder tussenstop (wij hadden wel een paar tussenstops en waren dus iets langer onderweg) en ik vond het nog wel te doen. Maar Tess en Senna zijn wel ouder dan Ivan en ik stel me zo voor dat verveling dan meer een issue wordt. Je kunt overwegen om 's nachts te rijden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
Tis te doen, maar het is wel een hele lange zit. Wij hebben de heenreis in 3-en gedaan en terug in 2-en. Amber kon zichzelf redelijk vermaken maar Tess ging zich vervelen. Wij hebben steeds 2 uur gereden en 1 uur gestopt.
's nachts rijden is hier geen optie. Ik kan echt niet slapen in de auto.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met Ivan ging het met name in het begin van de dag heel makkelijk en op een bepaald moment werd hij het een beetje zat om geen aandacht te krijgen. Onze reis duurde per dag 5,5 uur zonder tussenstop (wij hadden wel een paar tussenstops en waren dus iets langer onderweg) en ik vond het nog wel te doen. Maar Tess en Senna zijn wel ouder dan Ivan en ik stel me zo voor dat verveling dan meer een issue wordt. Je kunt overwegen om 's nachts te rijden.
Ik vond in een hotel overnachten trouwens niet bepaald ideaal met een baby. Thuis kan ik Ivan even laten uithuilen, maar in het hotel voelde ik me te bezwaard om dat te doen. Op de heenweg heeft hij bij ons in bed geslapen, en dat doen we anders nooit. Op de terugweg hadden we een hotel met twee kamers en dat bleek veel beter te doen voor ons.
kan ik me voorstellen! Hoelang is het vliegen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:26 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Vicky ik heb er enorm veel zin in, maar begin wel steeds meer op te zien tegen de reis. Toen we het in Januari gingen boeken dacht ik mwah geen probleem, maar Finn wordt wel steeds mobieler natuurlijk! Maar goed we zien het wel
Ongeveer 11 uur heen en 9 uur terug heen een tussenstop op Aruba. Alleen op het moment dat we aankomen is het in Nederland 00.00uur en daar ik geloof 19.00 uur. Ik ben ook benieuwd hoe we dat met Finn gaan doen zodat we niet 's nachts met hem al kunnen gaan opstaan. Voordeel voor in het vliegtuig is wel dat hij het liefst bij een van ons op schoot slaapt en oma gaat ook mee dus dan kunnen we lekker afwisselen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:26 schreef Vicky het volgende:
[..]
kan ik me voorstellen! Hoelang is het vliegen?
redelijk goedkoop ja.quote:
je benzinekosten en tol zijn ws duurderquote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:42 schreef miss_sly het volgende:
Ja, we zijn een beetje aan het rondkijken, maar we kunnen gewoon voor onder de 200 euro een week ergens zitten
Nice!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:42 schreef miss_sly het volgende:
Ja, we zijn een beetje aan het rondkijken, maar we kunnen gewoon voor onder de 200 euro een week ergens zitten
BEnzinekosten zijn 0, want schaap kan met zijn leaseauto ook in het buitenland tanken met zijn pasjequote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
je benzinekosten en tol zijn ws duurder
oehh heerlijk van die benzinekostenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
BEnzinekosten zijn 0, want schaap kan met zijn leaseauto ook in het buitenland tanken met zijn pasje
Dus de tol dan nog iddIk zeg: we gaan iig nog een keer op vakantie, nu alleen nog een camping uitzoeken
Naar:quote:Op zondag 29 maart 2009 00:45 schreef Lijnloos het volgende:
Hallo allemaal,
Na lang wikken, wegen en lurken, heb ik net besloten dat ik hier ook maar es wat ga posten...Sinds ongeveer een jaar nu ben ik pil-vrij maar zijn we niet vanaf dat moment al druk bezig met testen, temperaturen of dat soort zaken. Echter het is tot op heden nog niet spontaan gelukt, dus hebben we een tijdje terug toch maar es wat van die testen bijgehouden, maar niet al te strak en (misschien wel daarom) ook nog geen resultaat...
Moet zeggen dat we er nog gewoon lekker relaxt onder zijn, tuurlijk wel jammer elke keer, maar ook nog steeds superblij als we weer een berichtje van vrienden krijgen dat zij wel in verwachting zijn (wat de laatste tijd steeds vaker voorkomt)...
Mijn streven is om hier wel effe regelmatig wat van me te laten horen, maar ik ken mezelf, dat kon nog weleens minder zijn dan mijn bedoeling (nu) is...
Om in elk geval af te trappen, mijn NOD is (ongeveer) 15 april... maar mijn cyclussen kun je niet gebruiken om de klok op gelijk te zetten, verschilt van 26 tot 29 dagen en telkens weer iets anders. Ik ga dus nu maar van het gemiddelde van 27 uit...
Oh ja, en iedereen die al een 2e streepje te pakken heeft: FELI!
En de anderen: succes met klussen en veel plezier maken erbij
quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:13 schreef Lijnloos het volgende:
uhm ja... kon mezelf dus niet inhouden net.... maar uhm, (beetje van slag-fase) er was een beetje wazig maar wel zichtbaar + je...... AAAAAAAAAAAH
Dit was de enige test die ik in huis heb, dus morgen effe nieuwe halen... en dan voor de zekerheid nog een (of 2, of 3) keer proberen... IEEEEEEEH (sorry, ben beetje van slag)
En toen... een half jaar geleden:quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:47 schreef Lijnloos het volgende:
Hallo allemaal, ik ga me nu ook maar melden hier... Afgelopen week een paar plusjes op een stokje geplast en vanochtend voor het eerst bij de HA geweest... Uiteraard nog niet veel te melden, behalve een paar kleine berekeningen waaruit we opmaken dat ik nu 4 wk +1 dag zwanger ben en dat we (met een beetje geluk) een kerstkindje kunnen verwachten! Vind het allemaal nog wat onwennig, vooral omdat ik nog niet echt iets voel of zo, maar dat zal vanzelf wel komen...
quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:15 schreef Lijnloos het volgende:
Hmmm... of ik ben zojuist spontaan heeeeeel incontinent geworden, of.... plons?
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:35 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, even snel weer een berichtje van mij... we zijn weer thuis. Boel was inderdaad gebroken, maar bij gebrek aan weeen of klachten mochten we weer naar huis. Ik heb ons eten weer even genuked (ik stond dus te koken toen de boel los ging) zodat we in elk geval geen lege maag hebben zo.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:57 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, nou gelukkig geen natte sokken... Maar anti-climax is het wel een beetje. Toch moet ik zeggen dat ik me nog op alle vlakken erg relaxed voel. Af en toe een harde buik in combi met beetje "ongesteldheidsgevoel"... maar geen enkele regelmaat of tempo.
Ik ga inderdaad zo effe lekker douchen en in bed liggen om alvast/nog wat slaap te pakken. Nu is het inderdaad afwachten, mochten de weeen echt doorkomen dan weer melden of als het vruchtwater tcoh een ander kleurtje krijgt. Anders morgen om 15:30 uur melden voor ctg en kijken of en hoe ze gaan inleiden.
Edit: oh, voor de meiden die bij mijn twitter kunnen, gelieve niets in mijn richting twitteren want dan ziet mijn broertje het misschien en we willen nog niemand inlichten...
quote:Op woensdag 23 december 2009 01:41 schreef Lijnloos het volgende:
Kleine update: zijn weer in zh aan de ctg... Weeën worden gemener en komen steeds sneller. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan!
Toen effe radiostilte... ik was druk bezig, maar:quote:Op woensdag 23 december 2009 02:49 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, net weer onderzoek gehad maar ontsluiting is nog niet op gang, weer die vingertop
ctg weer aan de kant maar we mogen nu proberen nog wat te slapen, lief heeft een stretcher gekregen.... Is ook goed moe. Ik ook trouwens, maar ben benieuwd...
Edit (3.30 uur): slapen lukt mij voor geen meter, elke keer als ik wil gaan liggen komt er weer een wee en ze worden nu echt naar. Merk dat staand het best op te vangen is.
En uiteraard de bijhorende foto's:quote:Op woensdag 23 december 2009 12:11 schreef Lijnloos het volgende:
Hè meiden, ben nog niet bijgelezen maar kan wel melden dat ik vanochtend om 09.45 uur bevallen van onze prachtige dochter Minke! Iedereen blij en gezond, 50cm en 3620gr... En zo flieft!!!!
Hm, dat moeten wij ook nodig doen. Wat gaan jullie allemaal doen? Ik heb op mijn lijstje staan:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:36 schreef Incantrix het volgende:
Jemig, wat gaan jullie hard!!
Kwam even truste zeggen en een dikkevoor Thijs brengen.. Fijn dat het beter gaat McLaura! En fijne HA hebben jullie
Wij hadden een drukke dag, zijn de woonkamer om aan het gooien en Stef-proof aan het maken. Nu hij tijgert en begint te kruipen is dat wel handig enzo![]()
Anyway, sweet dreams allemaal
Dat doet Ivan ook, alleen levert het ons geen slaapproblemen op zoals bij jou. Ivan doet het vaak net voordat hij gaat slapen of als hij net wakker is. In het eerste geval leggen we hem op zijn rug en geven we hem zijn slaapknuffeltje, in het tweede geval halen we hem uit bed.quote:Op woensdag 23 juni 2010 08:02 schreef Incantrix het volgende:
Dat lukte niet, maar ik weet nu wel wat eraan scheelt: Stef draait zich in zijn slaap po zijn buik en wordt daar dus wakker van en gaat huilen.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:36 schreef Sorbootje het volgende:
Gewoon Ivan swifferdoekjes om zijn benen en armen binden!Dan sla je twee vliegen in één klap!
Ivan heeft ook een te lange slaapzak, maar dat helpt niets.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Minkeidd poppetje met een deugnieten koppie
trix, waarschijniljk heb je daar al naar gekeken/aan gedacht, maar Senna heeft dus bijvoorbeeld een slaapzak die wat te lang is en daarin kan ze minder goed draaien. Die slaapzak komt dan helemaal gedraaid te zitten, waardoor ze belemmerd wordt in haar bewegingen. In die slaapzak slaapt ze ook aanmerkelijk minder goed dan in de slaapzak die precies goed is. Lastige periode is het wel, zo. Hoop dat het snel voorbij is
Ach, wat sneu, zeg! Enig idee hoe dat kwam?quote:Ik heb Senna vandaag voor het eerst huilend achter gelaten op het kdv. Ze huilde heel zielig, wilde niet zwaaien en zat me alleen maar zielig aan te kijken, op schoot bij de leidster
Nee, die is juist minder fijn voor Senna, bedoel ik. Staat er wat krom, zie ik, maar omdat die slaapzak te lang is, kan ze niet goed terugdraaien of sowieso goed bewegen en dan wordt ze wakker als ze in haar slaap aan het draaien is. En dan ligt ze vast, krijgt het niet meer goed, en gaat huilen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan heeft ook een te lange slaapzak, maar dat helpt niets.
Mja, ik denk vermoeidheid. Laat gaan slapen en vroeg wakker en eigenlijk alweer aan een dutje toe. Maar op het kdv slaapt ze vaak erg weinig, dus ik denk dat we vanavond een erg moe kind terugkrijgenquote:Ach, wat sneu, zeg! Enig idee hoe dat kwam?
quote:
quote:
Oh, duidelijk! Dus juist een kleinere slaapzak gebruiken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die is juist minder fijn voor Senna, bedoel ik. Staat er wat krom, zie ik, maar omdat die slaapzak te lang is, kan ze niet goed terugdraaien of sowieso goed bewegen en dan wordt ze wakker als ze in haar slaap aan het draaien is. En dan ligt ze vast, krijgt het niet meer goed, en gaat huilen.
Dus een goed passende is bij Senna dus juist de oplossing.
Ivan doet als hij vermoeid is wat Timo doet. Hij wordt dan haast manisch en blijft maar schaterlachen. Ik krijg er echt een creepy gevoel bij. Net deed hij het ook. Hij was al vanaf 10 over 5 door zijn bed aan het rollen (maar we hebben hem tot kwart over 7 lekker z'n gang laten gaan, want ik haal hem er liever niet voor 7 uur uit). Hij was dus hartstikke moe, wilde niet meer in de box liggen, en in zijn wipstoel had hij de ene manische episode na de andere. Nu ligt hij gelukkiger lekker te slapen.quote:Mja, ik denk vermoeidheid. Laat gaan slapen en vroeg wakker en eigenlijk alweer aan een dutje toe. Maar op het kdv slaapt ze vaak erg weinig, dus ik denk dat we vanavond een erg moe kind terugkrijgen
Haha, dat dus.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:52 schreef miss_sly het volgende:
Op zich is stofzuigen niet meer werk, maar het tevoorschijn halen van de stofzuiger welVind ik dan he
Dat manische (en bij Isabeau vooral vocale) gedrag bij vermoeidheid herken ik. Hoe harder Isabeau BLABLABLADADADAAAAAAAAHAHAHAHAHAH roept, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ze moet slapen. Hoewel ze dat natuurlijk ook wel doet als ze niet moe is, maar dan klinkt het anders. Moeilijk te zeggen waar het verschil in zit, maar het klinkt echt anders.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, duidelijk! Dus juist een kleinere slaapzak gebruiken.
[..]
Ivan doet als hij vermoeid is wat Timo doet. Hij wordt dan haast manisch en blijft maar schaterlachen. Ik krijg er echt een creepy gevoel bij. Net deed hij het ook. Hij was al vanaf 10 over 5 door zijn bed aan het rollen (maar we hebben hem tot kwart over 7 lekker z'n gang laten gaan, want ik haal hem er liever niet voor 7 uur uit). Hij was dus hartstikke moe, wilde niet meer in de box liggen, en in zijn wipstoel had hij de ene manische episode na de andere. Nu ligt hij gelukkiger lekker te slapen.
Het is ook niet niks voor hem geweest: zaterdag en zondag naar Nederland rijden, maandag en dinsdag naar zijn opa en oma (waar hij bijna niet heeft geslapen) en dan nu eindelijk weer gewoon thuis in zijn oude ritme. Ik hoop dat het hem goed doet.
Wij hebben een inleggeval gekocht van Aerosleep daarvoor, puur tegen het zweten inderdaad, met het oog op de vakantie...quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Daar kun je hoezen voor kopen, claudia, of maken als je handig bent, van badstof!
Senna heeft er in de maxi cosi weinig last van, maar het grotere stoeltje ziet er wat meer syntethisch uit, dus daar komt ook zo'n hoes in.
http://www.babycare.nl/maxi-cosi-zomerhoes-priori-sps-p-372.html
quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:19 schreef lily het volgende:
mag ik als moeder van oudere kinderen even zeggen dat ik soms (best vaak) hier roep: zeg eens alsjeblief 10 minuten geen mama meer, jongens).
Ik kan nog niet 5 minuten douchen of er staat er weer eentje: mamaaa
quote:Fredericootje, 16-06-2009
Toppie ding, is fantastisch met 4 katten, we hebben haar Fatima genoemd
Moah, het rekje dat om het 'lopende' balletje heenzit is niet echt heel stevig, maar je hoeft er verder ook niks geen kracht op te zetten ofzo. Wij hebben 'm nu een maand of 4 en hij werkt nog steeds primaquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:26 schreef Ssserpente het volgende:
Hihi, die robomop! Is het een beetje een duurzaam ding, Trix? Voor die prijs verwacht ik eigenlijk een plastiv Tell Sell geval dat het twee keer doet.![]()
Die reviews!![]()
[..]
Trix wat rotquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:30 schreef Incantrix het volgende:
Zo, en kan iemand me vertellen hoe ik Stef in vredesnaam in slaap krijg? Hij is zó moe, hij kan amper zijn ogen openhouden en zit constant in zijn ogen te wrijven en te gapen, maar als ik hem in bed leg is het gillenHij ligt er nu al 10 minuten in, eens in de zoveel minuten ga ik even troosten, maar hij blijft aan de gang.. Ik weet het even niet meer, laten huilen vind ik zielig, niiet laten slapen ook..
Echt he?quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
Pff, vervelend zijn die momenten, hè Icantrix? Kan het misschien zo zijn dat hij nog wat van slag is door jullie vakantie? Ivan wilde net na zijn fruithapje alweer niet in de box, hij huilde om de stofzuiger en in de wipstoel kon ik hem maar moeilijk tevreden houden. Ik heb hem maar een keer extra naar bed gedaan en nu ligt hij te slapen. Komt niet helemaal lekker uit met de voedingen, maar hij was gewoon ongebruikelijk ontevreden.
Gewoon bij de prenatal... V&D ... of HEMAquote:Op woensdag 23 juni 2010 12:41 schreef Lijnloos het volgende:
Trix, wat vervelend... hopelijk kan ie nu even lekker doorslapen en wat inhalen. Succes bij de fysio!
Groof, rot dat S. nu ook ziek is...
Minke slaapt standaard in een slaapzak (zonder mouwen), die is veel te bewegelijk in bed... En alleen romper met lange of soms korte mouwen er onder. Ligt een beetje aan de temperatuur... Ze kan overigens prima draaien (doet ze meteen zodra ze het bedje raakt...) in dat ding. Eerst op haar zij en dan ergens in de nacht draait ze op haar buikje. Zo slaapt ze het lekkerst... en kan ze ;s ochtends direct een goed gesprek met de knuffels beginnen...
Waar kun je trouwens een beetje dunne, simpele slaapzakjes krijgen (voor niet te veel geld)... we hebben er 1 gekregen tijdens de kraamtijd en die is nu voor de zomer echt ideaal... maar we hebben er maar 1 en hij wordt langzaamaan te kort. Dus nu wil ik nog zoiets, maar we weten niet meer van wie we hem gekregen hebben of waar ie vandaan komt (geen labeltje erin). 't Is gewoon dun katoen/badstof-achtig iets..
Ik heb de inleiding gelezen en de auteur speelt lekker in op schuldgevoelens. Net alsof baby's uren huilen als je ze laat huilen en je ze per definitie een trauma meegeeft. Ik kan er erg slecht tegen als er zo op je schuldgevoel wordt ingespeeld.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:41 schreef Xenia het volgende:
Incantrix, had je laatst deze tip van ik dacht Groof nog meegekregen? Lekker slapen zonder huilen
Ik heb het boek ook besteld (nog niet gelezen echter).
It wasn't mequote:Op woensdag 23 juni 2010 12:41 schreef Xenia het volgende:
Incantrix, had je laatst deze tip van ik dacht Groof nog meegekregen? Lekker slapen zonder huilen
Ik heb het boek ook besteld (nog niet gelezen echter).
Ik vond het al niks voor jou!quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:54 schreef Groofsken het volgende:
[..]
It wasn't me. Ik heb nog geen enkel ouderschapsboek gelezen en het gaat er hier over het algemeen heel vredig en relaxed aan toe
.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk trouwens dat mensen die ik niet van internet ken over het algemeen veel nonchalanter met het ouderschap omgaan. Afgelopen week vroeg iemand aan me waarom we niet de Mont Ventoux met de fiets hebben beklommen met Ivan in de 'draagzak'. Ik was echt met stomheid geslagen.![]()
Daarvoor hebben mensen tegen me gezegd dat ik maar moest stoppen met de borstvoeding want daarmee hield je je kind maar onnodig lang afhankelijk en bovendien werd je lichaam er lelijk van. En ook heb ik gehoord dat ik Ivan maar met een maand of 3 vast aan de bijvoeding moest doen zodat hij flink aan zou komen. En dit kwam van mensen die hogeropgeleid zijn, in het wetenschappelijk onderwijs werken en... gespecialiseerd zijn in de ontwikkeling van kinderen.
natuurlijk ben je geen slechte moeder als je dat doet. Iedereen doet het op zijn manier.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het gevoel bekruipt me hier wel eens dat je echt een heel slecht persoon bent als je je kind wel laat huilen. Nou dan ben ik maar een slechte moeder, ik heb zowel Meike als Lars weleens laten huilen, en heb nu de meest makkelijke kids met slapen.
Daar ben ik het wel mee eensquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:34 schreef Sorbootje het volgende:
Karin...
Ik vind dat je een slechte moeder bent als je je kind bewust een halve dag in zijn poep laat zitten, als je je kind slaat of schopt...dingen van dat kaliber. Als je het beste met je kind voor hebt, je volgt je gevoel én gebruikt gezond verstand, dan kun je mijns inziens geen slechte moeder zijn.
Het is gewoon écht waar dat jij weet wat het best werkt voor jouw kind. En adviezen kunnen fijn zijn, maar ook erg aanmatigend.
Hm, lastig! Ik krijg vooral veel lief bedoeld advies van mijn schoonmoeder en ze probeert mee te denken. Soms vind ik het toch lastig om het niet als een aanval te zien en niet in de verdediging te springen. Vandaag vroeg ze bijvoorbeeld of Ivan niet toe was aan warm eten, want zijn neefje kreeg dat rond deze tijd ook en achterop de potjes stond dat je ze al vanaf 4 maanden mag geven. Ze schrok er merkbaar van toen ik zei dat we hem geen gepureerd avondeten gaan geven.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:32 schreef Incantrix het volgende:
Qua opvoedkundige 'tips' heb ik op dit moment vooral te stellen met mijn moeder, ik word om eerlijk te zijn een beetje moe van haar. Ze is er op de één of andere manier enórm op gebrand om Stef suiker te geven en als dat niet van mij mag vind ze dat hij 'al' zeven maanden is en dat het maar raar is dat hij dat niet mag. Hij wíl het immers toch? Waar ze die kennis vandaan haalt is me sowieso al een godsraadsel, maar als hij laat blijken wijn te willen ga ik dat toch ook niet geven omdat hij dat wil?
Je kunt 'nonchalant' vervangen door 'relaxed' en dan klinkt het positief.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:36 schreef Groofsken het volgende:
En ik heb geen expliciete voorbeelden. Ik wilde eigenlijk vooral zeggen dat ik 'nochalant' soms helemaal niet zo verkeerd vind (die voorbeelden van Claudia zijn nou niet zulke goede voorbeeklden natuurlijk). Ik vind nonchalant eigenlijk best wel een fijn woord zelf
. Dat hoeft niet persé samen te gaan met onbewust of onwetend, of zeg ik nu hele rare dingen
.
Geef jij Ivan alleen maar rapley dan?quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, lastig! Ik krijg vooral veel lief bedoeld advies van mijn schoonmoeder en ze probeert mee te denken. Soms vind ik het toch lastig om het niet als een aanval te zien en niet in de verdediging te springen. Vandaag vroeg ze bijvoorbeeld of Ivan niet toe was aan warm eten, want zijn neefje kreeg dat rond deze tijd ook en achterop de potjes stond dat je ze al vanaf 4 maanden mag geven. Ze schrok er merkbaar van toen ik zei dat we hem geen gepureerd avondeten gaan geven.
Heb je al geprobeerd om heel stellig 'nee' te zeggen?
Ja. Over een paar weken krijgt hij bijvoorbeeld gewoon slierten spaghetti met tomatensaus (net alsquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Geef jij Ivan alleen maar rapley dan?
Vanochtend kreeg Ivan bijvoorbeeld gewoon een banaan die ik in 3 stukken had gesneden. Hij krijgt altijd stukken die te groot zijn om in één keer in zijn keel te kunnen schieten en net klein genoeg voor hem om vast te pakken. Daarna mocht hij nog een paar stukjes peer eten. Die zijn glibberig, dus dat gaat wat lastig. (Ik was vergeten de schil eraan te laten zitten.) Tot slot hem ik hem voor het eerst yoghurt gegeven. Ik deed wat yoghurt op het lepeltje en liet het hem zelf vastpakken en naar zijn mond brengen. Dat ging probleemloos. Vanmiddag heeft hij voor het eerst een droge boterham in 6 stukken gegeten. Ook dat ging geweldig!quote:Ik kan me niet zoveel bij rapley voorstellen namelijk
Ik geef hem gewone rijstwafels waar alleen een beetje zout aan is toegevoegd. Zoutloze heb ik niet gevonden (maar die schijnen er wel te zijn), en ach, zoveel krijgt hij er ook weer niet en er zit maar heel weinig zout in. Hij krijgt nu brood en daar zitten bergen zout in, dus ik probeer het in perspectief te zien.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:51 schreef lily het volgende:
Oh, Claudia..
Ik las eerder eens dat je Ivan rijstwafeltjes gaf. Welke zijn dat? Ik vind alleen maar die vanaf 8 maanden.
Sterker nog: dat schijnt zelfs goed te zijn voor je kind. Dat wil zeggen, ouders schijnen met het 2e/3e/4e/etc. kind relaxter om te gaan en daar schijn je een relaxter kind van te krijgen. Ik moet eens op zoek gaan naar dat onderzoek.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:49 schreef lily het volgende:
Ik heb Leah ook wel eens laten huilen terwijl ze echt honger had simpelweg omdat ik bij thuiskomst eerst moest regelen dat de jongens eten kregen zodat ook zij konden eten en dan kon ik Leah voeden (want dat duurde ook drie kwartier).
Soms loopt het gewoon weleens niet zoals ik het wil omdat ik ook meer dingen te doen heb en Leah niet altijd prio 1 kon zijn.
Niet leuk maar ja, ben ook maar 1 mens
Dat leert Ivan vanzelf als nr twee dadelijk komt. S kan heel goed even (of langer) wachten en dat heeft ze als vanzelf geleerd sinds R er is. Als ik soms zeg 'we gaan strakjes even boodschappen doen'dan zegt ze zelf al 'even wachten tot R watter is hè mama'quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog: dat schijnt zelfs goed te zijn voor je kind. Dat wil zeggen, ouders schijnen met het 2e/3e/4e/etc. kind relaxter om te gaan en daar schijn je een relaxter kind van te krijgen. Ik moet eens op zoek gaan naar dat onderzoek.
Ik probeer Ivan zelfs soms bewust even te laten wachten, omdat ik niet wil dat we hem en onszelf aanleren dat de wereld alleen om hem draait. Ik laat hem niet op eten wachten als hij honger heeft, want dat kan ik nu eenmaal niet, maar ik haal hem bijvoorbeeld niet altijd meteen uit bed en als hij zijn speeltje kwijt is ga ik dat ding niet voortdurend oppakken en aan hem geven. Ik weet niet hoeveel hij daar nu van meekrijgt, maar het lijkt me niet verkeerd om mezelf zo te 'programmeren' .
Mezelf prgrammeren idd, dat doe ik dus ook. Ik haal Senna wel altijd meteen uit bed, maar verder moet ze best wel eens wachten ergens op. Op aandacht, op opgepakt worden, op voorgelezen worden. En idd pak ik ook niet eindeloos dingen op. Ik doe het een paar keer, zeg dan dat dit de laatste keer is, en als het dan weer naar de grond verdwijnt, krijgt ze het niet meer. Ze zal het nog niet snappen, maar we worden beiden iig al wel geprogrammeerd op een manier die ik graag straks ook vol wil houdenquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog: dat schijnt zelfs goed te zijn voor je kind. Dat wil zeggen, ouders schijnen met het 2e/3e/4e/etc. kind relaxter om te gaan en daar schijn je een relaxter kind van te krijgen. Ik moet eens op zoek gaan naar dat onderzoek.
Ik probeer Ivan zelfs soms bewust even te laten wachten, omdat ik niet wil dat we hem en onszelf aanleren dat de wereld alleen om hem draait. Ik laat hem niet op eten wachten als hij honger heeft, want dat kan ik nu eenmaal niet, maar ik haal hem bijvoorbeeld niet altijd meteen uit bed en als hij zijn speeltje kwijt is ga ik dat ding niet voortdurend oppakken en aan hem geven. Ik weet niet hoeveel hij daar nu van meekrijgt, maar het lijkt me niet verkeerd om mezelf zo te 'programmeren' .
Jep, vanaf 6 maanden! Ik at ze ook met Ivan mee (dat vond hij geweldig!) maar nu word ik helaas kotsmisselijk van de geur van rijstwafel. Hij wordt er trouwens ook héél vies van, rijstwafel eten. Maar hey, dat hoort erbij. (Relaxed van me, he?quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef lily het volgende:
Ah oke. Dat mag dus vanaf 6 maanden?
Ik wil het wel proberen (ik vind ze zelf wel lekker trouwens).
Ik weet nog wel dat ik Senna op de Utrechtmeeting door het hele zaaltje zag rollen en dat héél relaxed van je vond! Inmiddels is Ivan ook zover en dan denk ik terug aan dat soort dingen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:56 schreef miss_sly het volgende:
Maar weet je, ik vind dat ik best relaxt ben, maar ik weer ook dat er mensen zijn die daar heel anders over denken![]()
Jemig, en daar luistert ze niet naar?quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:57 schreef Incantrix het volgende:
Toen heb ik haar ferm en duidelijk nógmaals gezegd dat wij hem nog geen suiker willen geven en toen kwam dus de 'maar hij is al 7 maanden'-discussie. Ik heb toen nogmaals duidelijk gezegd dat wij dat nog te jong vinden en dat daar nog eens bij komt dat ik niet wil dat Stef per direct zijn zin krijgt als hij aangeeft iets te willen. Leuk hoor, gaat hij straks zijn armpjes uitstrekken naar een glas wijn. Moet ik het dan ook maar geven?
Ach, wat sneu, zeg!quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:58 schreef Ca.ra het volgende:
hij heeft wel echt magere pootjes als je ze nu voelt, dat vind ik wel heel erg. En ook zijn billen zijn duidelijk gekrompen. Zijn rompers slobberen nu allemaal flink...
Zo waren Thomas' beentjes in april en zo zijn ze nu (sorry, filmpje staat op zijn kant)
Ow ja, dat weet ik nog dat je dat zei. Vond ik fijn om te horen. Maar juist met dat soort dingen ben ik wel erg relaxt, geloof ik. Met eten bijvoorbeeld volgens veel mensen niet, maar ik zie toch wel dat er hier veel mensen ook zo over denken. Ik vind zelf dat eten ook relaxt gaat, er zijn alleen een paar in mijn ogen heel logische beperkingen, en suiker/snoep enzo is er daar een van.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik Senna op de Utrechtmeeting door het hele zaaltje zag rollen en dat héél relaxed van je vond! Inmiddels is Ivan ook zover en dan denk ik terug aan dat soort dingen.
Thomas mist waarschijnlijk een of meerdere onderdelen van zijn knieen, in ieder geval is er iets mis met de achterste kruisbanden. Wat precies moeten ze nog onderzoeken, eigenlijk hadden we gisteren een MRI gepland staan maar die is verzet naar 6 juli.quote:
Oh jeetje, hopen dat het meevalt. Spannend. E niet fijn inderdaad dat hij niet kan doen wat hij graag zou willen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:28 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Thomas mist waarschijnlijk een of meerdere onderdelen van zijn knieen, in ieder geval is er iets mis met de achterste kruisbanden. Wat precies moeten ze nog onderzoeken, eigenlijk hadden we gisteren een MRI gepland staan maar die is verzet naar 6 juli.
Sinds april zit hij nu in spalkjes (nouja, de eerste twee weken in drukverbanden en gips, maar dat bleef maar afzakken) en dat doet zijn spiermassa geen goed, om het maar zacht uit te drukken. Nu hebben we drie keer in de week fysio en hopen we in ieder geval de teruggang wat te kunnen stoppen.
Thomas krijg trouwens ook gewone rijstewafel. Als je kijke hoe veel zout er nou effectief in zo'n geval zit... per 100 gram al heel weinig en dan weegt zo'n wafel ook nog eens drie keer niks.
En ik ben dus geen oermoeder?quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:24 schreef huuphuup het volgende:
Oermama's die het allemaal wel een keer gezien hebben en die hun mannetje staan. Daar neem ik een voorbeeld aan eerlijk gezegd ( srry)
Herkenbaar!quote:Amélie vermaakt zich op het moment opperbest met een leeg oranginaflesje met macaroni erin![]()
nadat ik tot groot verdriet
- een tijdschrift
- tabbladen
- multomapblaadjes
- reclamefolders
- mijn agenda
- mijn loonstrookje![]()
- de witte kentekenplaat
van haar had afgepakthet lijkt rupsjenooitgenoeg wel soms...
quote:
Dat van die informatie opzoeken herken ik wel, ik zoek ook altijd heel veel op om uiteindelijk mn eigen conclusies te trekken, ik wil niet alleen maar afgaan op 1 mening en 1 ervaring zeg maar. Ik lees er dan liever wat meer over.quote:Ik heb ook véél plezier van Fok! Toen ik op vakantie was stond het qua voedselintroductie echt even helemaal stil, want ik wilde eerst opzoeken wat voor soort brood Ivan mocht en hoe ik dat het beste aan kon bieden. Ik ben een informatiejunk.
En andermans ervaringen zijn zo fijn om te lezen. Ik ben zelf wel eens terughoudend in vertellen wat bij ons heeft gewerkt omdat ik helemaal niet weet of een ander kind eenzelfde probleem heeft en of eenzelfde strategie wel zou werken. Maar zelf kies ik uit de rijkdom aan ervaringen hier wat mij het meest aanstaat of het meest plausibel lijkt. Ik ga er maar vanuit dat anderen dat ook doen.
Mensen in mijn omgeving vinden mij een strenge moeder. Ik moet er altijd een beetje om lachen, want ik zie mezelf helemaal niet zo.
[..]
Herkenbaar!
De oorzaak is gewoon een aanlegfoutje. Maar wat het precies is willen(kunnen) ze in het ziekenhuis niet zeggen tot na de scan.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:32 schreef trui het volgende:
cara, wat griezelig zeg. aan wat voor mogelijke oorzaken zou je kunnen denken bij zoiets? en waar dienen de spalkjes toe?
k had em al verduidelijkt maar je moet het beestje een naam geven dus och.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil eigenlijk helemaal geen strenge moeder worden, maar wel een duidleijke en consequente. En dat probeer ik nu al wel, bijvoorbeeld zoals in dat voorbeeld van dingen neit meer oppakken na een paar keer op de grond gegooid te zijn. Dat lijkt me zo lekker duidelijk voor een kind.
Ik snap wel wa tje bedoelt, huup, met de voorbeeldmoedersik vind alleen de term oermoeder zo naar klinken
Deed ik neit, ik verklaarde alleen mezelfquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
k had em al verduidelijkt maar je moet het beestje een naam geven dus och.
Niet zo zwaar aan termen tillen hoor
Ongelooflijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:56 schreef Ca.ra het volgende:
Met de koelere dagen vielen de spalkjes niet zo op, een lange broek valt er meestal goed overheen. Maar nu krijg je weer van die starende blikken. (lEn rare praat. Letterlijk gehoord in de supermarkt: miep 1: Ach kijk dat kindje heeft allebei zijn beentjes gebroken. miep 2: Allebei? Dat kan toch geen toeval zijn...*veelbetekenende blik*)
ongiquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deed ik neit, ik verklaarde alleen mezelf
je bedoelt de oermoeder. Ik had het gelezen, en ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar ik vind het een naar woord. Net als ongi, krijg ik ook jeuk van
hehe ja maar juist dat 'we doen maar wat' kan soms ook heel handig en helder zijn. Gewoon om dingen in een perspectief te krijgen. Niet dat ik vind dat jij maar wat gedaan hebt ofzo, maar idd, jouw jongens zijn al wat ouder, die van DeBuurvrouw ook, bij de kinderen van Tan heb ik altijd hetzelfde gevoel, het geeft een wat meer ehm... ja hoe zeg je dat. Je hebt een hoop al geprobeerd en kan oprecht praten uit je eigen ervaringen enzo wat wel en niet werkt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:05 schreef lily het volgende:
Och, ik heb daar helemaal overheen gelezen Ca.ra. Wat sneu voor Thomas.
En die opmerkingen, tja...dat moet nu eenmaal blijkbaar![]()
Olifantenhuid kweken is ook zoiets wat je met de jaren leert.
En wat grappig dat je me als "voorbeeld" ziet, huup. En dat terwijl ik maar wat doe![]()
![]()
Nee, ik snap het wel, ik heb nu eenmaal al oudere kinderen en dan heb je vanzelf langer ervaring natuurlijk.
Ik heb trouwens ook veel aan jullie ervaringen allemaal. Ook nieuwe mama's! Iedereen heeft zijn eigen blik op zaken en dat kan soms erg verfrissend zijn
Doorgewinterde moeder, dat is een goede!quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ongi
NOD
Kek
hip
pittig
kids
en meer van dat![]()
ik krijg er ook jeuk van. Van oermoeder niet per se, t is een oubollige term I guess, en niet helemaal op zn plaats bij het beeld wat ik bedoelde, doorgewinterde moeder dan, zo beter.
ja psiesquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:25 schreef miss_sly het volgende:
haha, vet cool uit de mond van mijn neefje van bijna 6 vond ik dan wel weer leuk
Ach ja... olifantenhuid kweken is idd de enige oplossing.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:17 schreef Beessie-Jen het volgende:
ahhh Ca.Ra wat zijn sommige mensen ook onnadenkend en respectloos
haha, dat zei David gisteren tegen mijn moeder: Oma, de bobbaan wat vet cool man!quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:25 schreef miss_sly het volgende:
haha, vet cool uit de mond van mijn neefje van bijna 6 vond ik dan wel weer leuk
Mijn moeder probeert het zo nu en dan nog met 'gaaf'. Ook nogal jakkie.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:25 schreef miss_sly het volgende:
Absoluut.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:27 schreef Ca.ra het volgende:
Ach ja... olifantenhuid kweken is idd de enige oplossing.
Oh, geeft niet hoorquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:45 schreef Ssserpente het volgende:
Oh Sorry, Trix, ik had er helemaal overheen gelezen dat Stef niet wilde slapen. Had het alleen maar over die stomme stoffer. Die ik overigens wel besteld heb...Hoe is het nu?
Als iemand het boek niks vindt mag ie dat toch ook gewoon zeggen? Ik heb het iig niet opgevat als kritiek jouw kant op. Of je moet het boek geschreven hebben. En dat je van slaapgebrek chagrijnig wordt, dat blijkt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:51 schreef WupWup het volgende:
Sorry hoor, maar wat een geouwehoer over dat boek. Ik gaf het als tip aan Sorbootje, omdat zij net als ik ook wel eens een nachtrust kon gebruiken. Ik zou zeggen, ga ook eens 4 maanden maximaal 1x 2 uur achter elkaar slapen per nacht en wees dan nog zo negatief. En nee, dat is niet overdreven. Als het niks voor jou is, lees er dan lekker overheen ofzo.
Vandaag het eerste tandje gespotLinks onderin zit een puntje!
Ik heb laatst nog een hoedje in v&a gezet. Simpel roze, hoofdomtrek 54cm ofzo.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:01 schreef lily het volgende:
Ik heb nog steeds geen passend zonnehoedje. Ik heb een bandana-achtig ding en een hoedje maar alles is te groot.
Ik vind gewoon niks dat past (en wat ik leuk vind).
Ik vermijd de zon tot nu toe (vanmiddag zwembad in tuin opgezet maar daar is Leah dan niet bij)
dan was dat niet haar smaak misschienquote:Op woensdag 23 juni 2010 20:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb laatst nog een hoedje in v&a gezet. Simpel roze, hoofdomtrek 54cm ofzo.
Ik zal hem even terugzoeken, de post.
Misschien indd haar smaak niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef amaranta het volgende:
46 cm euro 2,50
ook geschikt voor kinderen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar ik trouwens van baal is dat jij zo'n beetje alle kleertjes van Amélie al in V&A hebt gezet. Wat nou als ik een meisje krijg.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dan was dat niet haar smaak misschien![]()
quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar ik trouwens van baal is dat jij zo'n beetje alle kleertjes van Amélie al in V&A hebt gezet. Wat nou als ik een meisje krijg.![]()
De Wibradingen mag je wel online zetten.![]()
In reactie op Vlindur heb ik wat meer informatie gegeven over hoe ik het aanpak: stukjes aanbieden die te groot zijn om in één keer in zijn keel te kunnen schieten maar die klein genoeg zijn voor hem om met een hand vast te houden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:39 schreef Poppejans het volgende:
Vlindur vroeg er ook al naar, ik wou er effe op doorvragen: Hoe werkt dat Rapley dan precies?
Ik heb Wolf wel eens komkommer gegeven, zo gesneden dat het goed vast te pakken is, en hij steekt het gretig in zn mond, om vervolgens heel hard te huilen en te hijgen (dat doet ie als ie honger heeft:') omdat hij er niks van af krijgt.
Dat is dus bij veel dingen zo, rijstewafel en soepstengel krijgt hij wel goed weg.
Banaan is zacht, kan ik beter daar eens mee proberen?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:53 schreef lily het volgende:
Vervelend Incantrix. Als ze niet zichzelf zijn. Maak je je meteen zorgen (ik dan heh).
Hopenlijk morgen beter!
Over de maat zonnehoedje: 46 is te groot.
Daarom geef ik hem nu bijvoorbeeld komkommer én tomaat. Tomaat eet hij tegen de trek (en omdat hij het lekker vindt), komkommer vooral omdat ik vind dat het belangrijk is dat hij verschillende smaken leert waarderen. Soms geef ik hem wel eens een rijstwafel na.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:48 schreef Poppejans het volgende:
Peer is ook een goeie! Dank je! Dat ik daar dan weer niet zelf op kom... ik ga meteen weer aan de slag morgen.
Maar is het dan niet zo, dat als Ivan er niet veel van eet, dat hij dan gaat huilen van honger?
Daarom geef ik dus gepureerd, omdat Wolf naar mijn idee echt zin in eten heeft als het fruit/warm eten tijd is.
Ik ga even verder lezen in Rapley topic, ik zie dat Groofsken hetzelfde heeft/doet als wat ik bedoel
Ik wist het ook niet. Aardbeien zijn zo gezond dat ik er zelf niet bij stilgestaan zou hebben. Het is dat ik het lijstje van borstvoeding.com regelmatig raadpleeg.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:53 schreef Groofsken het volgende:
En dat aardbe eigenlijk niet mag, wist ik niet. Weer wat geleerd van fok. Ik doe heel vaak door gepureerde fruisthapjes een halve aardbei, geeft een hele fijne smaak vind ik zelf
![]()
.
Arme Stef en arme jij.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:50 schreef Incantrix het volgende:
Nou, Stef ligt in zijn bed en slaapt, een soort van. Af en toe begint hij nog wel héél hard te huilen, maar na 2 uithalen slaapt hij dan alweer. Wel sneu hoor.. Arm jochie
Wauw, dus jij hoeft er 's nachts ook niet meer uit? Slaapt Fbian nogsteeds op zijn buik?quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:04 schreef amaranta het volgende:
Geen tanden hier.
Wel sinds gisteren op 4 bv. En ik voed nog niet bij, want,dat wil ik zelf doen, en ik heb de afgelopen 3 dagen gewerkt. Dus ik weet niet of 4 keer eten te weinig is voor hem.
Goed dat je de ha belt hoor.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:54 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Jij slaat de spijker op z'n kop: hij is zichzelf niet. Eigenlijk, heel stiekum, al niet helemaal sinds hij waterpokken heeft gehad, maar zo erg als het nu is was het niet eerder. Ah well, morgen ga ik gewoon de huisarts bellen. Ze kijken maar even.
Waar koop je zo'n bijtring?quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:05 schreef Poppejans het volgende:
Wolf onder een wit doorkomend puntje, maar het is al een paar weken nog niet meer dan een puntje.
Hij kwijlt echt enorm en vindt een bijtring die in de koelkast kan echt heerlijk
Hier trouwens 3 flessen. waarvan 2 pap en 1 normale
ja, ik hoef er niet uit, hij slaapt van 22 tot 6-7, maar nu ik dit gezegd heb hardop zal het wel weer knudde zijn vannacht.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:07 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Wauw, dus jij hoeft er 's nachts ook niet meer uit? Slaapt Fbian nogsteeds op zijn buik?
Ik ga naar bed, de afgelopen vijf dagen waren ernstig vermoeiend met de één na de ander ziek enzo.
Ik heb er vanochtend nog een gekocht bij het kruidvat. 1,95 (slak, kikker en nog iets hadden ze)quote:
Je kan ze bijvoorbeeld bij babyplezier (bennekelstraat) kopen. Van Tommee Tippee bijvoorbeeld.quote:
Wat knapquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja, ik hoef er niet uit, hij slaapt van 22 tot 6-7, maar nu ik dit gezegd heb hardop zal het wel weer knudde zijn vannacht.
En ja, nog steeds op zn buik. Hij kan nu ook van zn rug naar zn buik rollen en andersom. Dus hij kan zelf kiezen wat hij wil.
Je hebt ze in alle prijsvariaties, ik heb een hele simpele voor 1.75 van de Hemaquote:
En die konden in de koelkast?quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:09 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb er vanochtend nog een gekocht bij het kruidvat. 1,95 (slak, kikker en nog iets hadden ze)
Die moet ik echt niet nemenquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:11 schreef amaranta het volgende:
Ik had deze voor Eva
http://www.babyplezier.nl(...)ing-blauw-p-628.html
In de vorm van een speen, maar ipv speending, zit er een bijtring aan.
Bijtring voor in de vriezer? Dat moet je echt niet doen hoor!quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een bijtring gekregen die in de vriezer gaat, maar Ivan vindt dat ding geloof ik niet veel aan.
Ik had juist op het papiertje wat erbij staat op die bijtring van mij staan dat je hem niet in de vriezer moest doen (was die van de Hema of de Kruidvat slak)quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een bijtring gekregen die in de vriezer gaat, maar Ivan vindt dat ding geloof ik niet veel aan.
ja, net als bij een heel koud ijsje, als je daar aan zit kan ook je tong vast plakkenquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:17 schreef oeke het volgende:
Niet in de vriezer doen hoor, Claudia, dan wordt het te koud en dan vriest Ivan eraan vast. Of zoiets. Heb ik weleens gelezen.
haha, ik moest gelijk hieraan denkenquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:17 schreef oeke het volgende:
Niet in de vriezer doen hoor, Claudia, dan wordt het te koud en dan vriest Ivan eraan vast. Of zoiets. Heb ik weleens gelezen.
Dat deed ik al niet meer zo heel erg (zorgen maken dus) . Ik heb me er bij neergelegd dat hij op zn buik slaapt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:10 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Wat knap. En dan hoef jij je daar ook geen zorgen meer over te maken toch?
hahaquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan moeten Leah en Fabian maar niet afspreken, voordat ze straks zoenend in de box liggen.
Gecondoleerd.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:25 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn moeder belde net om te zeggen dat mijn tante is overleden.
Dus nu ga ik denk ik ook met Isabeau naar een begrafenis. Miss, dat had jij laatst toch ook? Ging dat een beetje?
Ik wilde niet klikken ivm mental image die me dan achtervolgt.quote:
Zo heb ik als kind een keer aan de vriezer zitten likken en kwam ik daaraan vast te zittenquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:19 schreef Poppejans het volgende:
[..]
ja, net als bij een heel koud ijsje, als je daar aan zit kan ook je tong vast plakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |