abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83195413
Karin: ik ben helemaal niet tegen laten huilen hoor! Bij Kyllian hebben we het ook wel af en toe gedaan. Meestal huilde hij een paar minuten voordat hij in slaap viel (gewoon vanwege moeheid).
Dyon die huilt eigenlijk nooit en als hij begint te huilen als ik hm in bed leg is er altijd wel iets aan de hand. Meestal heeft hij dan nog trek, aangezien hij slecht zn flesjes drinkt als hij te veel afleiding heeft. Ik geef hm dan op bed nog wat drinken en dan valt hij zo in slaap.
Het ligt dus volgens mij heel erg aan het kind, dus ook de reden waarom er gehuild wordt speelt dan mee. Ik denk dat iedere moeder dat meestal zelf wel kan aanvoelen en doet wat haar het beste lijkt.
pi_83195442
Karin...

Ik vind dat je een slechte moeder bent als je je kind bewust een halve dag in zijn poep laat zitten, als je je kind slaat of schopt...dingen van dat kaliber. Als je het beste met je kind voor hebt, je volgt je gevoel én gebruikt gezond verstand, dan kun je mijns inziens geen slechte moeder zijn.

Het is gewoon écht waar dat jij weet wat het best werkt voor jouw kind. En adviezen kunnen fijn zijn, maar ook erg aanmatigend.
pi_83195457
Ik bedoel dus eigenlijk wat McLaura al zei
pi_83195481
Laatst had Lars nog zo'n actie, werd ie wakker, heel hard huilen, dus ik erheen, pak hem op, had ie de grootste lol ooit. Dus toen heb ik hem teruggelegd, ging ie weer enorm tekeer, maar 10 min later sliep hij alweer.

Incantrix, dat snap ik echt niet, waarom wil ze hem suiker geven? Wil ze hem verwennen ofzo? Irritant, als je wat dat aangaat niet op 1 lijn zit.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:36:48 #155
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83195543
Maar Miss, volgens mij zegt niemand hier dat jullie iets niet goed zouden doen . En iedereen heeft volgens mij wel eens het gevoel zichzelf te moeten verdedigen, ik in ieder geval wel (toen ik toch besloot R fruit te blijven geven vanaf 4 mnd bv).

En ik heb geen expliciete voorbeelden. Ik wilde eigenlijk vooral zeggen dat ik 'nochalant' soms helemaal niet zo verkeerd vind (die voorbeelden van Claudia zijn nou niet zulke goede voorbeeklden natuurlijk ). Ik vind nonchalant eigenlijk best wel een fijn woord zelf . Dat hoeft niet persé samen te gaan met onbewust of onwetend, of zeg ik nu hele rare dingen .
pi_83195579
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:34 schreef Sorbootje het volgende:
Karin...

Ik vind dat je een slechte moeder bent als je je kind bewust een halve dag in zijn poep laat zitten, als je je kind slaat of schopt...dingen van dat kaliber. Als je het beste met je kind voor hebt, je volgt je gevoel én gebruikt gezond verstand, dan kun je mijns inziens geen slechte moeder zijn.

Het is gewoon écht waar dat jij weet wat het best werkt voor jouw kind. En adviezen kunnen fijn zijn, maar ook erg aanmatigend.
Daar ben ik het wel mee eens

Hihi Lars zit op de fiets tegenwoordig steeds met zijn tong te klakken, net of ik constant mijn richtingaanwijzer aanheb
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83195593
Precies, je laat je kind niet huilen om te pesten, maar misschien wel omdat hij het nodig heeft. Rienk huilt nooit, tenzij er wat is. Vanmiddag krijste hij het ineens uit. Lag ie mn zn voetje klem bij de box

Het blijft moeilijk om het perfect te doen en als bij jou iets heel goed werkt kan ik me voorstellen dat je dat graag doorverteld, maar ja, de manier waarop is ook belangrijk

En ik wil Incantrix even een dikke knuffel geven nog
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_83195642
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:32 schreef Incantrix het volgende:

Qua opvoedkundige 'tips' heb ik op dit moment vooral te stellen met mijn moeder, ik word om eerlijk te zijn een beetje moe van haar. Ze is er op de één of andere manier enórm op gebrand om Stef suiker te geven en als dat niet van mij mag vind ze dat hij 'al' zeven maanden is en dat het maar raar is dat hij dat niet mag. Hij wíl het immers toch? Waar ze die kennis vandaan haalt is me sowieso al een godsraadsel, maar als hij laat blijken wijn te willen ga ik dat toch ook niet geven omdat hij dat wil?
Hm, lastig! Ik krijg vooral veel lief bedoeld advies van mijn schoonmoeder en ze probeert mee te denken. Soms vind ik het toch lastig om het niet als een aanval te zien en niet in de verdediging te springen. Vandaag vroeg ze bijvoorbeeld of Ivan niet toe was aan warm eten, want zijn neefje kreeg dat rond deze tijd ook en achterop de potjes stond dat je ze al vanaf 4 maanden mag geven. Ze schrok er merkbaar van toen ik zei dat we hem geen gepureerd avondeten gaan geven.

Heb je al geprobeerd om heel stellig 'nee' te zeggen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83195684
Aan iedere vorm van opvoeden zitten denk ik wel voor en nadelen.
Zelf ben ik juist wat meer van de structuur m(althans dat probeer ik ), ik kan er zelf gewoon heel slecht tegen als ik geen overzicht meer heb
pi_83195705
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:36 schreef Groofsken het volgende:
En ik heb geen expliciete voorbeelden. Ik wilde eigenlijk vooral zeggen dat ik 'nochalant' soms helemaal niet zo verkeerd vind (die voorbeelden van Claudia zijn nou niet zulke goede voorbeeklden natuurlijk ). Ik vind nonchalant eigenlijk best wel een fijn woord zelf . Dat hoeft niet persé samen te gaan met onbewust of onwetend, of zeg ik nu hele rare dingen .
Je kunt 'nonchalant' vervangen door 'relaxed' en dan klinkt het positief.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:41:26 #161
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83195727
Ik bied ook heel erg veel structuur.
pi_83195748
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hm, lastig! Ik krijg vooral veel lief bedoeld advies van mijn schoonmoeder en ze probeert mee te denken. Soms vind ik het toch lastig om het niet als een aanval te zien en niet in de verdediging te springen. Vandaag vroeg ze bijvoorbeeld of Ivan niet toe was aan warm eten, want zijn neefje kreeg dat rond deze tijd ook en achterop de potjes stond dat je ze al vanaf 4 maanden mag geven. Ze schrok er merkbaar van toen ik zei dat we hem geen gepureerd avondeten gaan geven.

Heb je al geprobeerd om heel stellig 'nee' te zeggen?
Geef jij Ivan alleen maar rapley dan?

Hoe zijn jullie dat toe gaan passen bij jullie kinderen trouwens? Ik heb Rienk nu alleen maar aan de potjes (en rijstwafels) en het bevalt me eigenlijk wel goed. (Behalve dat ie het over zn hele gezicht uitsmeert, zie kinderfototopic )
Ik kan me niet zoveel bij rapley voorstellen namelijk
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:42:11 #163
100412 mefke79
komt goed!
pi_83195762
Hier nog zo'n nonchalante. En ik krijg er soms ook echt commentaar op (niet hier, irl wel). Ik laat Driekus zelf zijn grenzen opzoeken en misschien is dat niet altijd heel handig, maar het werk voor ons wel. Nou hebben wij ook een makkelijk kind en dus makkelijk praten, ik geef het meteen toe. Ach, ieder zijn manier toch? En inderdaad, poepluiers halve dagen laten zitten, te weinig drinken geven of slaan, dat is niet goed. Maar die grens voelen we allemaal feilloos aan.

Kan iemand mijn manneke uitleggen dat het niet handig is om in zwembroek over de stoep buiten te tijgeren? Je zou toch zeggen dat dat niet fijn is en dat ie het dus wel laat. Nee dus. Ach, in badje uit badje over het gras en over te tegels, hij was heerlijk bezig. En ligt nu uitgeput in bed.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 15:42:58 #164
5428 crew  miss_sly
pi_83195802
Nou, nonchalant heeft bij mij een negatieve klank, zie ook de betekenis:
non·cha·lant [nonsjaalant] bn, bw slordig, achteloos, nalatig

Maar een beetje ontspannen, ja, dat kan voor zowel ouder als kind heel fijn zijn. Alleen doet ook iedereen dat weer op zijn manier. De een zal het nonchalant vinden om je kind niet om 7 uur in bed te stoppen als het dan gaat huilen, omdat ze vinden dat dat kinderbedtijd is, en de ander zal het dan weer nonchalant vinden om dat wel te doen als het kind dan ligt te huilen. bijvoorbeeld, om even bij het huilen te blijven.

Ik denk dat het met alles aan de ouders en het kind ligt. Er is zoveel van invloed op de keuzes die je maakt en als ik naar mezelf kijk, vind ik opvoeden ook een dynamisch iets. Het is niet zo dat iets op een bepaalde manier gebeurt, en DUS voortaan tot in lengte van dagen zo zal gaan.

Inca, dat lijkt me lastig ik vrees zoiets bij mijn schoonmoeder, ook een reden waarom ik liever niet heb dat ze daar gaat logeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83196048
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Geef jij Ivan alleen maar rapley dan?
Ja. Over een paar weken krijgt hij bijvoorbeeld gewoon slierten spaghetti met tomatensaus (net als Ko en er staan ook leuke foto's van Timo in het Rapleytopic).

Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten hoe ik dat moet doen met potjes. Al zal het vast geen rocket science zijn. Ik heb wel zo mijn onzekerheden met het Rapley'en hoor (die heb ik net in het topic geplaatst), maar het is een manier van voedsel introduceren die voor mij intuïtief goed voelt. Ik vind het alleen zo jammer dat Ivan echt een schrokop is. Ik herken dat zo van mezelf, dat bunkeren en geen verzadiging voelen. Projectie, projectie.
quote:
Ik kan me niet zoveel bij rapley voorstellen namelijk
Vanochtend kreeg Ivan bijvoorbeeld gewoon een banaan die ik in 3 stukken had gesneden. Hij krijgt altijd stukken die te groot zijn om in één keer in zijn keel te kunnen schieten en net klein genoeg voor hem om vast te pakken. Daarna mocht hij nog een paar stukjes peer eten. Die zijn glibberig, dus dat gaat wat lastig. (Ik was vergeten de schil eraan te laten zitten.) Tot slot hem ik hem voor het eerst yoghurt gegeven. Ik deed wat yoghurt op het lepeltje en liet het hem zelf vastpakken en naar zijn mond brengen. Dat ging probleemloos. Vanmiddag heeft hij voor het eerst een droge boterham in 6 stukken gegeten. Ook dat ging geweldig!
pi_83196079
Ik heb Leah ook wel eens laten huilen terwijl ze echt honger had simpelweg omdat ik bij thuiskomst eerst moest regelen dat de jongens eten kregen zodat ook zij konden eten en dan kon ik Leah voeden (want dat duurde ook drie kwartier).
Soms loopt het gewoon weleens niet zoals ik het wil omdat ik ook meer dingen te doen heb en Leah niet altijd prio 1 kon zijn.
Niet leuk maar ja, ben ook maar 1 mens
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:50:29 #167
100412 mefke79
komt goed!
pi_83196120
Nou nonchalant dan in de betekenis van ' we zien wel' ' relaxt' ehmm zoiets. Maar dan wel consequent en duidelijk. Wat niet mag mag niet. En na drie keer een lepel uit mijn hand meppen ben ik er klaar mee en krijgt ie maar even geen eten (even he, als in 10 minuten, niet dat ie dan helemaal niets meer krijgt).
Gelukkig zijn de oma's en opa's hier redelijk van het luisteren. Als ik zeg dat iets niet mag, dan mag het niet. En bij sommige beslissingen wordt hoogstens een wenkbrauw gefronst of een advies gegeven, maar gaat het vervolgens wel op onze manier.
Ik heb vanochtend yoghurt met water ingevroren in een ijsjes vorm. Ben benieuwd hoe ie dat gaat vinden.
pi_83196169
Oh, Claudia..

Ik las eerder eens dat je Ivan rijstwafeltjes gaf. Welke zijn dat? Ik vind alleen maar die vanaf 8 maanden.
of waren dat die bedenk ik me nu?
pi_83196239
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:51 schreef lily het volgende:
Oh, Claudia..

Ik las eerder eens dat je Ivan rijstwafeltjes gaf. Welke zijn dat? Ik vind alleen maar die vanaf 8 maanden.
Ik geef hem gewone rijstwafels waar alleen een beetje zout aan is toegevoegd. Zoutloze heb ik niet gevonden (maar die schijnen er wel te zijn), en ach, zoveel krijgt hij er ook weer niet en er zit maar heel weinig zout in. Hij krijgt nu brood en daar zitten bergen zout in, dus ik probeer het in perspectief te zien.

Ik brak de rijstwafels eerst in 4 stukken, nu zijn 2 stukken genoeg.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:53:28 #170
100412 mefke79
komt goed!
pi_83196252
Lily, ik heb gewone rijstwafels gekocht, bij de ah. Maar meneer lust ze niet en wij ook niet.
pi_83196308
Ah oke. Dat mag dus vanaf 6 maanden?
Ik wil het wel proberen (ik vind ze zelf wel lekker trouwens).
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 15:56:21 #172
5428 crew  miss_sly
pi_83196382
Ik ben niet van de speciaal voor kinderen etenswaren, maar ik vind de bambix rijstwafeltjes ideaal, omdat ze lekker klein zijn en er zit volgens mij dus geen zout aan toegevoegd.

Relaxt, dat is een goed woord, claudia
Maar weet je, ik vind dat ik best relaxt ben, maar ik weer ook dat er mensen zijn die daar heel anders over denken En dat mag van mij, ik probeer me maar gewoon niet aangevallen te voelen en zo lang als schaap en ik het samen eens zijn (waarbij ik toch vaak wel het laatste woord heb nog), vind ik het best en hebben anderen zioch daar wat betreft Senna maar gewoon aan te houden

Ik ga vrijdag voor het eerst trouwens een hele dag van huis. Het is gewoon schaaps dag, dus dat is niet anders dan anders, maar meteen na mijn werk ga ik naar een bbq. Dus ik ga 's ochtends van huis en als ik thuiskom, ligt Senna als het goed is al in bed Ben benieuwd hoe dat gaat, voor ons alledrie
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83196412
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:49 schreef lily het volgende:
Ik heb Leah ook wel eens laten huilen terwijl ze echt honger had simpelweg omdat ik bij thuiskomst eerst moest regelen dat de jongens eten kregen zodat ook zij konden eten en dan kon ik Leah voeden (want dat duurde ook drie kwartier).
Soms loopt het gewoon weleens niet zoals ik het wil omdat ik ook meer dingen te doen heb en Leah niet altijd prio 1 kon zijn.
Niet leuk maar ja, ben ook maar 1 mens
Sterker nog: dat schijnt zelfs goed te zijn voor je kind. Dat wil zeggen, ouders schijnen met het 2e/3e/4e/etc. kind relaxter om te gaan en daar schijn je een relaxter kind van te krijgen. Ik moet eens op zoek gaan naar dat onderzoek.

Ik probeer Ivan zelfs soms bewust even te laten wachten, omdat ik niet wil dat we hem en onszelf aanleren dat de wereld alleen om hem draait. Ik laat hem niet op eten wachten als hij honger heeft, want dat kan ik nu eenmaal niet, maar ik haal hem bijvoorbeeld niet altijd meteen uit bed en als hij zijn speeltje kwijt is ga ik dat ding niet voortdurend oppakken en aan hem geven. Ik weet niet hoeveel hij daar nu van meekrijgt, maar het lijkt me niet verkeerd om mezelf zo te 'programmeren' .

Maar laat ik wel wezen: onze wereld draait behoorlijk om Ivan.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:57:17 #174
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83196424
Vlindur Lief! Alles ok daar? Heb daarnet zo gelachen om die twitter-foto van Rienk Superlief, haha!

En ja, Karin, dat is echt het enige dat ik kan bedenken. Ze is er sowieso erg op gebrand zich Stef zo veel mogelijk toe te eigenen, maar dat is een ander verhaal. Ik denk dat dit z'n oorsprong vind in mijn moeders moeder. Dat was echt zo'n verwen-oma: altijd lekkers in huis, chocomel en yogi, koekjes en snoepjes. Een snoepje voor onderweg was vaste prik als we daar weggingen bijvoorbeeld. Buiten dat hele verhaal was ze ook nog eens enorm lief voor ons, maar ik denk dat mijn moeder ook zoiets voor Stef wil zijn en daar zo krampachtig mee bezig is dat ze niet snapt dat een kind van 7 maanden nog geen suiker in zijn dieet behoeft (wat mij betreft).

Vorige week ging Stef bij mijn ouders logeren en toen vroeg ze het tenminste nog: "Mag ik hem een likje slagroom geven?" Ik heb daarop geantwoord dat niet mag. Ik wil minstens zo lang hij nog bezig is met zijn smaakontwikkeling (als in: voor het eerst dingetjes proeven en leren lekker vinden) dat hij niet volgepropt wordt met suiker. Dat je het niet helemaal weg zal kunnen houden bij je kind snap ik best, maar ik zie nu gewoon de toegevoegde waarde van slagroom of thee met suiker niet. Toen ik daarnet terugkwam van de fysio vertelde mijn moeder dat ze hem een paar slokjes thee had gegeven en dat hij het enorm lekker vond. Toen zakte mijn broek wel een beetje af: mijn moeder drinkt haar thee met 3 scheppen suiker en 2 zoetjes ( ) en toen ik daarvan zei vond ze dat het niet erg was, want ze had immers nog niet geroerd in haar thee Toen we later samen nog een kopje thee dronken en Stef wat geluiden maakte (als in 'speel met mij!') riep ze blij "Oh! Ik weet wel wat jij wil!" en begon al met haar kop thee naar hem toe te komen. Toen heb ik haar ferm en duidelijk nógmaals gezegd dat wij hem nog geen suiker willen geven en toen kwam dus de 'maar hij is al 7 maanden'-discussie. Ik heb toen nogmaals duidelijk gezegd dat wij dat nog te jong vinden en dat daar nog eens bij komt dat ik niet wil dat Stef per direct zijn zin krijgt als hij aangeeft iets te willen. Leuk hoor, gaat hij straks zijn armpjes uitstrekken naar een glas wijn. Moet ik het dan ook maar geven?

Claudia, dat had ik dus al gedaan, maar m,ijn 'nee' komt gewoonweg niet aan bij mijn moeder..

Miss, dat begrijp ik volledig. Het is niet eens dat ze hem dan zoiets wil geven, het gaat erom dat mensen hun eigen mening niet op moeten dringen. Jouw kind, jouw regels.
3!
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:58:14 #175
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83196467
Ik was ook nooit zo voor het laten huilen, en heb Thomas dus ook lang in mijn armen in slaap laten vallen. Maar toen dat niet meer werkte (hij werd wakker bij het in bed leggen) toch maar een poging gedaan. Eerst ben ik nog een paar nachten naast hem blijven zitten, maar dat werden drama's van drie kwartier tot een uur. En toen ik op een avond ontzettend nodig moest plassen en hij dus wel even alleen 'moest' blijven viel hij verdorie zomaar in slaap!
Sinds dien huilt hij soms een paar minuutjes, soms tien seconden nadat ik het kamertje uit ben. Maar niet hysterisch zoals hij vroeger kon, dus we hebben ons er maar bij neergelegd dat dit de manier is voor Thomas. En daar gaat het toch om bij opvoeden, de manier vinden die werkt voor jou én je partner én je kind.

Daarstraks is de fysiotherapeute weer geweest, en ze heeft bij Thomas een aantal testjes afgenomen. Het is overduidelijk dat hij vooral in zijn beenmotoriek zwaar is blijven steken op 8 maanden. (vandaag is hij precies 10 maanden) Dat is toch wel even confronterend op zo'n moment. En dan klaag ik over die rot-spalkjes, maar ondertussen zorgen die er natuurlijk wel voor dat hij geen pijn heeft.

Maar goed, het gaat in ieder geval goed met de therapie, zelfs na een paar keer oefenen zie je hem al vooruit gaan. Hij kan nu weer een beetje op zijn beentjes staan, steeds weer iets langer. Maar hij heeft wel echt magere pootjes als je ze nu voelt, dat vind ik wel heel erg. En ook zijn billen zijn duidelijk gekrompen. Zijn rompers slobberen nu allemaal flink...

Zo waren Thomas' beentjes in april en zo zijn ze nu (sorry, filmpje staat op zijn kant)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ca.ra op 23-06-2010 16:15:40 (correctie: verkeerde filmpje) ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')