abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83182681
Nagelknippen doet mijn man altijd. Alledrie, 1 keer per week met een nagelknipper (geen schaartje).
Ik heb het nog nooit gedaan
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 10:21:49 #104
5428 crew  miss_sly
pi_83182730
Tuurlijk mag dat, lily ik denk dat wij dat straks ook wel gaan krijgen!

trix, hier een schaartje, zo eentje met ronde punten. Het is hier ook een uitdaging. Tot nu toe zette ik haar in de Bumbo, speeltje in de ene hand, knippen van de andere hand. Eventueel liedje erbij zingen (mijn zusje zingt altijd hetzelfde liedje en dat conditioneert ze kennelijk een beetje en ze laten het goed toe). Maar de Bumbo klimt ze tegenwoordig uit, dus ik ben aan het denken over de volgende knipbeurt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 10:24:37 #105
5428 crew  miss_sly
pi_83182847
Even gebeld met het kdv, maar ze nemen niet op, dus zijn ze wandelen. Nou, dan is Senna vast weer helemaal happy, lekker buiten en rondkijken doet ze graag
pi_83183129
hahaha lily
ik had het nu al, er wordt nu alleen maar mupmupmup mamaaaaaahaaa gedaan kan niet wachten tot ze ook papa zegt

Wij hebben een knippertje, gaat prima eigenlijk. We deden het altijd met zn twee omdat Amélie nogal eens haar handjes zomaar weg kon trekken ofzo maar tegenwoordig gaat het beter en kan ik het ook alleen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83183315
Ik knipte Timo's nageltjes tot voor kort nog altijd als hij lag te slapen anders was het niet te doen.. Tegenwoordig is hij redelijk af te leiden als manlief maar gek genoeg doet, hij zelf een speeltje heeft en ik hem ondertussen in de houdgreep heb.. En dan met een schaartje met ronde puntjes.. En daarna nog even vijlen, dat vindt hij dan weer helemaal fantastisch

en Inca, die moet ik hebben die robomop!
pi_83183859
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:19 schreef lily het volgende:

mag ik als moeder van oudere kinderen even zeggen dat ik soms (best vaak) hier roep: zeg eens alsjeblief 10 minuten geen mama meer, jongens ).
Ik kan nog niet 5 minuten douchen of er staat er weer eentje: mamaaa

In het begin is het nog leuk ja...

Echt knap van Amelie, en zo lief lijkt me dat

En gewoon doen dat weekje weg Miss_Sly! dat is zeker niet duur
Ik heb het jarenlang met mn moeder gedaan, nog effe weg in het voor of na seizoen zo goedkoop mogelijk, de laatste keer hadden we voor 138 euro p.p incl vliegreis een weekje Spanje
En wat zielig dat je Senna huilend moest achterlaten, dat doet je moederhart toch even zeer

Welkom Lijnloos en Minke, en Amaranta en Fabian! Realiseerde me net pas dat we best wel veel eind nov tot eind dec baby's hebben hier, dus allemaal baby's die bijna even oud zijn, leuk!
Lijnloos, ik las eerst de data's niet van je posts dus dacht dat je kwam vertellen dat je zwanger was

Claudia, denk inderdaad mede omdat Wolf maar een paar weken scheelt met Ivan dat ik zo hyper ben van jouw nieuws! Echt superleuk man!
Al zwanger ik dit keer je hele zwangerschap niet met je mee hoor hihi, ik sla nog effe een hele poos over

Inca, ik knip zn nageltjes met echt zo'n babyschaartje en dan 2x in de week. Groeit echt enorm snel weer aan naar mijn idee

Oh leuk Vlindur en McLaura, jammer dat jullie zover weg wonen anders wou ik ook mee potjes in slaan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83184388
Ah, je had al gebeld Miss, dat had ik je anders willen aanraden. Vaak hoor je dan pcies wat je wilt horen. Want meestal is mama om de hoek en het kindje alweer rustig.
Maar het is zeker weten rot om zo weg te gaan.

Incantrix, wij hebben een nagelschaartje. Vriend knipt altijd als ik Lars de fles geef, geen centje pijn.

Poppedein, veel plezier op baby-visite, dat wordt rammelen!!!

En Minke is 6 maanden!! Wat een leuke binnenkomer zo Lijnloos!
En wat is het toch een leukerd, dat dametje van je!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83184571
Minke! Wat leuk dat jullie er ook zijn! Dat koppie van Minke... zo schetig!

Amelie zegt mama! Wat super! Ik kijk daar zo naar uit. Maar ik gok dat ze eerst papa gaat zeggen.

Die robomop werkt echt? Dan wil ik hem ook! Ik had ooit zo'n robostofzuiger, maar die werkte niet erg goed vond ik.

Nageltjes doe ik altijd vijlen, nooit knippen. Ik gebruik er mijn eigen vijl voor, 3 keer heen en weer over het nageltje en het is weer mooi kort. Die babyvijltjes werken niet i.m.o.

Xeentje heeft de afgelopen dagen zoveel bijgeleerd, dat gaat echt met sprongen. Ze kan zwaaien (en zegt daar Hej! bij), ze doet twee armpjes omhoog zodra ze hieperdiepiep hoera hoort en ze roept JA! als ze iets ziet waar ze blij van wordt (de poezen, haar flesje, haar beertje).
Aan de andere kant heeft ze ook besloten dat ze op het waskussen niet meer op haar rug wil liggen, dat kleertjes aantrekken niet fijn is, dat ze heeeeel verdrietig wordt als ze de afstandsbediening niet vast mag houden en dat haar soepstengeltje niet meer losgelaten mag worden, ook niet als mama hem wat hoger in haar handje wil plaatsen als hij bijna op is.
pi_83185490
Hihi, die robomop! Is het een beetje een duurzaam ding, Trix? Voor die prijs verwacht ik eigenlijk een plastiv Tell Sell geval dat het twee keer doet.

Die reviews!
quote:
Fredericootje, 16-06-2009
Toppie ding, is fantastisch met 4 katten, we hebben haar Fatima genoemd
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:30:58 #112
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83185683
Chan en Xenia, ik ben erg blij dat we die robomop hebben hoor! Het scheelt een hoop kattenhaar door het hele huis heen. Tuurlijk moet je het ook zelf bijhouden, maar als ik even boodschappen ga doen laat ik dat ding een half uurtje door het huis prutsen en daarna zijn de meeste losse haren wel weg

Zo, en kan iemand me vertellen hoe ik Stef in vredesnaam in slaap krijg? Hij is zó moe, hij kan amper zijn ogen openhouden en zit constant in zijn ogen te wrijven en te gapen, maar als ik hem in bed leg is het gillen Hij ligt er nu al 10 minuten in, eens in de zoveel minuten ga ik even troosten, maar hij blijft aan de gang.. Ik weet het even niet meer, laten huilen vind ik zielig, niiet laten slapen ook..

Ow, en thnx voor de nagelkniptips! Ik ga het vandaag echt weer even proberen, ze zijn veels te lang. Ben benieuwd, misschien tijdens een flesje inderdaad.

Miss, als ze lekker buiten zijn heeft je meiske het vast heel fijn, het is zulk mooi weer!
3!
pi_83185717
Een vraagje, wat doen jullie 's nachts aan onder de slaapzak qua bovenkleding? Ik doe een romper met lange mouwen en verder niks. Korte mouwen lijkt me zo koud in slaapzakje zonder mouwen?
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:33:03 #114
95408 Incantrix
pi_83185774
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:26 schreef Ssserpente het volgende:
Hihi, die robomop! Is het een beetje een duurzaam ding, Trix? Voor die prijs verwacht ik eigenlijk een plastiv Tell Sell geval dat het twee keer doet.

Die reviews!
[..]

Moah, het rekje dat om het 'lopende' balletje heenzit is niet echt heel stevig, maar je hoeft er verder ook niks geen kracht op te zetten ofzo. Wij hebben 'm nu een maand of 4 en hij werkt nog steeds prima

Xenia, ons huis is echt heel warm, dus wij doen gewoon een korte mouwen-romper.. Laatst ging hij bij mijn ouders logeren en toen hebben we niet bedacht dat dat daar misschien anders was dus hadden we ook alleen korte mouwen meegegeven.. Het kind heeft het gewoon koud gehad 's-nachts

Oh man, en nu gaat hij ZO uit zijn dak.. Dus toch maar uit bed halen, ik weet het echt niet anders
3!
pi_83185867
Xenia, Lente draagt 's nachts ook een romper met lange mouw in d'r slaapzak of een romper met korte mouw en met daarover het truitje van een pyjama. Dan in d'r slaapzak en bij het instoppen nog even onder de deken, maar daar wurmt ze zich toch binnen no time onderuit.
pi_83186027
Incantrix, als Isabeau zo uit haar dak gaat in bed helpt het meestal om haar op te pakken (rechtop tegen me aan met haar hoofd bij mijn schouder) en al neuriënd (slaap kindje slaap) heen en weer te wiegen. Da's vaak de enige manier om haar zo ver te krijgen dat ze zich overgeeft aan de slaap.

Sneu voor 't arme ventje! (en voor jou!)
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 11:40:39 #117
5428 crew  miss_sly
pi_83186130
Afhankelijk van de temperatuur in haar kamertje en de verwachte nachttemperatuur in een rompertje met lange mouwen of haar pyjamaatje met korte mouwen zonder romper. In de slaapzak, neit onder de deken meestal. Als het koud wordt, ga ik haar voro we naar bed gaan nog even onder de deken leggen.

trix, wat rot. Kun je hem niet op je schoot in slaap laten vallen en dan wegleggen? Dat wil bij Senna nog wel eens werken als ze niet wil. Of als echt neits werkt, ga ik op bed liggen voeden tot z ein slaap valt, maar dat komt gelukkig zelden meer voor. Geef je nog bv, trouwens, je was aan het afbouwen toch?
pi_83186767
Oke, dus meestal ook wel romper met lange mouwen inderdaad, tenzij het heel warm is, dan korte mouwen.
Ik blijf het moeilijk vinden, ik ben zelf een enorme kouwkleum en lig altijd met mijn armen onder een dik dekbed.
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:30 schreef Incantrix het volgende:
Zo, en kan iemand me vertellen hoe ik Stef in vredesnaam in slaap krijg? Hij is zó moe, hij kan amper zijn ogen openhouden en zit constant in zijn ogen te wrijven en te gapen, maar als ik hem in bed leg is het gillen Hij ligt er nu al 10 minuten in, eens in de zoveel minuten ga ik even troosten, maar hij blijft aan de gang.. Ik weet het even niet meer, laten huilen vind ik zielig, niiet laten slapen ook..
Trix wat rot
Als Xeentje heel moe is, maar niet kan slapen, dan ga ik heel langzzzzaam met haar door de kamer lopen, rechtop tegen me aan (in draagdoek houding, maar zonder draagdoek). Alle prikkels vermijden, dus poezen even buiten de woonkamer, tv/radio uit, niks zeggen en alleen maar langzaam lopen. Dan valt ze met een minuut of 10 in slaap tegen mijn schouder. Dan blijf ik nog 5 minuten doorlopen tot ze echt diep slaapt en leg ik haar slapend weg.
Dat lopen is het laatste redmiddel, meestal probeer ik het eerst door met haar op schoot in de hoek van de bank te gaan zitten, helemaal relaxed onderuit (ze voelt prima aan of ik wel of niet relaxed ben), benen omhoog, speentje erbij, tv aan zonder geluid, Xeentje in mijn arm. Dan gaat ze soms eerst even mopperen, soms ook overstrekken (dan ligt ze dus niet lekker), en daarna valt ze al mopperend in slaap.
pi_83187319
Vervelend Trix! Laat hij zich in slaap voeden misschien? Draagdoek is over het algemeen ook wel slaapgarantie als Emma moe is.

Xenia 's nachts heeft Emma een romper met korte mouwen aan, daarover een pyjama met lange mouwen en een slaapzak zonder mouwen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:15:00 #120
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83187541
Pffff, moeilijk is dat als ze zich blijkbaar niet kunnen overgeven aan de slaap.

Gelukkig heb ik twee kindjes hier die zich (thuis en op het kdv, elders niet) altijd makkelijk in bed laten leggen.

Mijn zoon slaapt niet in een slaapzak, hij komt toch niet van z'n plek, onder een lakentje en een dun katoenen dekentje (dunner dan zo'n standaard wiegendekentje). Afhankelijk van hoe warm het is al dan niet met pyjamabroekje. Wel een pyjamatruitje en dan het dekentje tot zijn middel. Als het heel warm is met een shirtje met korte mouwen en alleen een lakentje. Maar ik vind het ook altijd moeilijk te bepalen wat ze 's nachts aanmoeten en als ik twijfel slaap ik er zelf ook erg onrustig door, omdat ik dan steeds ga voelen of ze het niet te warm/ koud hebben .

Oh en nu is de ander ziek. Die zal dus over een aantal dagen ook wel onder de vlekken zitten.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:18:29 #121
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83187700
trix, wandelen buiten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83187755
Inc, even wandelen misschien? Wat vervelend!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:24:45 #123
95408 Incantrix
pi_83187914
En wederom: dank voor de tips Wij hebben ook een soortgelijke 'slaap-hulp': rechtop tegen je aan en dan samen (al wiegend) naar buiten kijken, en dan vertellen wat er allemaal te zien is. "Kijk, daar rijdt een autootje voorbij. En die fietsende meneer daar, die heeft bloemetjes bij zich. Is vast voor zijn vrouw." etc., maar zelfs dat hielp daarnet niet. Hij werd er wel wat rustiger van, maar bleef enorm hard bewegen (oftewel: zichzelf wakker te houden). Als hij dat doet lukt het me ook niet meer hem lang vast te houden, want dan gaat mijn bekken weer stom doen

Anyway, het is gelukt hoor: met papfles en al in bed, en zichzelf dan lekker in slaap laten sabbelen. Hoor nu af en toe nog wat geklaag in zijn slaap, maar dat komt denk ik doordat hij zo over de zeik was daarnet.

Miss, ik ben inderdaad de bv deels aan het afbouwen. Ik zit nu op 3 voedingen per dag aan de borst (en nu dus de nachtvoeding ) en 2 a 3 voedingen kv/pap/rapley. Van de bv wil ik nog één voeding afbouwen (die van rond 10 uur in de ochtend) en dan is het de bedoeling dat de ochtend- en avondvoeding zo blijven. 'S-nachts voed ik hem inderdaad liggend en dan leggen we hem heel makkelijk weer terug in zijn bed, maar de voeding die ik net met de fles heb gegeven heb ik al afgebouwd en geef ik dus liever niet meer met de borst. Gelukkig is de papfles in bed een goede állerlaatste redmiddel..
3!
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:26:08 #124
95408 Incantrix
pi_83187966
Wandelen was helaas geen goed plan voor dit moment, over 10 minuten staat mijn moeder voor de deur om op te passen in het kader van mijn fysiobezoek over een half uurtje. Daarna wil ik sowieso even met hem naar buiten, het is zo mooi

Maar thnx weer dames Kon daarnet wel even janken, maar nu is alles weer pais en vree
3!
pi_83188180
Pff, vervelend zijn die momenten, hè Icantrix? Kan het misschien zo zijn dat hij nog wat van slag is door jullie vakantie? Ivan wilde net na zijn fruithapje alweer niet in de box, hij huilde om de stofzuiger en in de wipstoel kon ik hem maar moeilijk tevreden houden. Ik heb hem maar een keer extra naar bed gedaan en nu ligt hij te slapen. Komt niet helemaal lekker uit met de voedingen, maar hij was gewoon ongebruikelijk ontevreden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:35:09 #126
95408 Incantrix
pi_83188288
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
Pff, vervelend zijn die momenten, hè Icantrix? Kan het misschien zo zijn dat hij nog wat van slag is door jullie vakantie? Ivan wilde net na zijn fruithapje alweer niet in de box, hij huilde om de stofzuiger en in de wipstoel kon ik hem maar moeilijk tevreden houden. Ik heb hem maar een keer extra naar bed gedaan en nu ligt hij te slapen. Komt niet helemaal lekker uit met de voedingen, maar hij was gewoon ongebruikelijk ontevreden.
Echt he? voor jou ook, ik vind dat echt zo moeilijk af en toe.. En wat het extra moeilijk maakt is dat ik ook al heel moe ben van die gebroken nachten, Stef zal best oppikken dat ik er ook gestressed van raak. Ik zocht net zijn papfles en kon 'm gewoon NIET vinden, dus heb mijn lief een boze mail en een boze voicemail gestuurd omdat de papfles toch zó vreselijk kwijt was, en hij had 'm opgeruimd enzo... Dus toen stond hij gewoon op de gebruikelijke plek en ik heb er serieus 4 keer overheen gekeken

Is Ivan ook zo moe? Misschien is dat het dan inderdaad wel, jullie zijn ook net terug, toch?
3!
pi_83188537
Trix, wat vervelend... hopelijk kan ie nu even lekker doorslapen en wat inhalen. Succes bij de fysio!
Groof, rot dat S. nu ook ziek is...

Minke slaapt standaard in een slaapzak (zonder mouwen), die is veel te bewegelijk in bed... En alleen romper met lange of soms korte mouwen er onder. Ligt een beetje aan de temperatuur... Ze kan overigens prima draaien (doet ze meteen zodra ze het bedje raakt...) in dat ding. Eerst op haar zij en dan ergens in de nacht draait ze op haar buikje. Zo slaapt ze het lekkerst... en kan ze ;s ochtends direct een goed gesprek met de knuffels beginnen...

Waar kun je trouwens een beetje dunne, simpele slaapzakjes krijgen (voor niet te veel geld)... we hebben er 1 gekregen tijdens de kraamtijd en die is nu voor de zomer echt ideaal... maar we hebben er maar 1 en hij wordt langzaamaan te kort. Dus nu wil ik nog zoiets, maar we weten niet meer van wie we hem gekregen hebben of waar ie vandaan komt (geen labeltje erin). 't Is gewoon dun katoen/badstof-achtig iets..
pi_83188564
Incantrix, had je laatst deze tip van ik dacht Groof nog meegekregen? Lekker slapen zonder huilen
Ik heb het boek ook besteld (nog niet gelezen echter).
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:42:07 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83188589
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:41 schreef Lijnloos het volgende:
Trix, wat vervelend... hopelijk kan ie nu even lekker doorslapen en wat inhalen. Succes bij de fysio!
Groof, rot dat S. nu ook ziek is...

Minke slaapt standaard in een slaapzak (zonder mouwen), die is veel te bewegelijk in bed... En alleen romper met lange of soms korte mouwen er onder. Ligt een beetje aan de temperatuur... Ze kan overigens prima draaien (doet ze meteen zodra ze het bedje raakt...) in dat ding. Eerst op haar zij en dan ergens in de nacht draait ze op haar buikje. Zo slaapt ze het lekkerst... en kan ze ;s ochtends direct een goed gesprek met de knuffels beginnen...

Waar kun je trouwens een beetje dunne, simpele slaapzakjes krijgen (voor niet te veel geld)... we hebben er 1 gekregen tijdens de kraamtijd en die is nu voor de zomer echt ideaal... maar we hebben er maar 1 en hij wordt langzaamaan te kort. Dus nu wil ik nog zoiets, maar we weten niet meer van wie we hem gekregen hebben of waar ie vandaan komt (geen labeltje erin). 't Is gewoon dun katoen/badstof-achtig iets..
Gewoon bij de prenatal... V&D ... of HEMA
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83192538
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:41 schreef Xenia het volgende:
Incantrix, had je laatst deze tip van ik dacht Groof nog meegekregen? Lekker slapen zonder huilen
Ik heb de inleiding gelezen en de auteur speelt lekker in op schuldgevoelens. Net alsof baby's uren huilen als je ze laat huilen en je ze per definitie een trauma meegeeft. Ik kan er erg slecht tegen als er zo op je schuldgevoel wordt ingespeeld.
pi_83192951
Ik laat haar sowieso nooit huilen, nog geen minuut, dus inspelen op schuldgevoel is mij niet opgevallen en gaat bij mij ook niet op. Ik ben wel erg benieuwd wat de oplossing(en) van het niet willen slapen volgens het boek zijn.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 14:36:19 #132
5428 crew  miss_sly
pi_83193061
Ik laat Senna ook nooit huilen, ook nooit gedaan. Het heeft me wat tijd gekost, maar uiteindelijk lijkt het nu wel vruchten af te werpen. Ze moppert/huilt vaak even als ze net in bed ligt, maar dat ken ik nu als haar huiltje om in slaap te kunnen vallen. Inmiddels is het naar bed gaan geen drama meer en ik heb toch ook wel het idee dat dat mede komt doordat ze nu het gevoel heeft dat het daar ook een veilige omgeving is en dat ze er niet hoeft te blijven als het niet gaat. ofzo.klinkt misschien wat zweverig, maar ik heb het idee dat het voor haar iig wel goed was zoals we het gedaan hebben.

Xenia, wat leuk dat xeentje ook zo aan het ontwikkelen is jammer dat ze niet alleen de goede dingen leren, he?
pi_83193088
Ik ben ook benieuwd naar die oplossingen, maar ik laat Ivan wel huilen en moet me als ik die inleiding mag geloven een egoïst voelen die zich van haar ouderlijke taken kwijt.

Ik vind het vooral heel flauw om 'huilen' op een hoop te gooien. Ik weet van Ivan precies wat 'mopperend huilen' en 'hysterisch huilen' is, en daartussenin zit nog een brede schakering aan huiltjes. Ik zou hem nooit hysterisch laten huilen, maar mopperen hoort er gewoon bij. En soms klinkt hij 's nachts ineens heel hysterisch maar is dat heel snel voorbij en lijkt hij eigenlijk helemaal niet wakker te zijn geworden. De nuance is soms behoorlijk zoek bij auteurs die willen verdienen aan ouderlijke wanhoop.
pi_83193446
Trial and error hoort gewoon bij het ouderschap, wat mij betreft. Je probeert eens wat, soms werkt het wel, soms werkt het niet, en als het niet werkt doe je het niet meer. 'Emotionele verwaarlozing' en 'afstandelijk ouderschap' zijn termen die wel heel ver gaan. Ik ken vooral ouders die dingen uitproberen en blijven hanteren als het werkt en goed voelt. Een kind kotsend van het huilen in bed laten liggen doet niemand, of zo'n ouder moet serieuze problemen hebben.
pi_83193456
Dat gevoel bekroop mij ook bij dat boek Claudia! Nu laat ik Isabeau ook niet huilen, maar dat is vooral omdat ze zonder uitzondering altijd hysterisch wordt als ik dat probeer. Zou ze een mopperhuiltje kennen, dan zou ik haar mooi even laten mopperen!

Sowieso kan ik me ergeren aan de manier waarop ingespeeld wordt op de wanhoop van ouders met kinderen die slecht slapen. Een voorbeeld; op de verpakking van pyjamapapjes staat een vredig slapende baby met de tekst 'lekker doorslapen'. Reken maar dat je daar gevoelig voor bent als je al nachten maar 3 a 4 uurtjes slaapt.

Kan ik me best over opwinden. (misschien nog wel het meest over het feit dat ik er intrap)
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 14:52:36 #136
5428 crew  miss_sly
pi_83193675
Met betrekking tot zo'n boek over slapen zou ik persoonlijk (mijn mening dus he) dat schuldgevoel lekker laten voor wat het was. Ik heb het boek Rust, reinheid en regelmaat gelezen van...hoe heet ze ook alweer...met die 5-10-15 minuten regel enzo, en daar kan ik dus absoluut niets mee. Toch is dat een veelgebruikte methode om kinderen te laten slapen. Welke term er dan voor wordt gebruikt, maakt me niets uit, voor mijn gevoel ga je zo niet met je kleine baby om. Dus zo'n boek als Wup aanraadde dat op een andere manier kijkt naar slapen, klinkt mij dan veel aangenamer in de oren.

Verder moet iedereen het doen zoals ze zelf denken dat het goed is, maar ik vind laten huilen erg onaangenaam, voor mezelf en voor Senna. Eergisteravond begon ze na een uurtje ineens ook heelhard te huilen. En dan luister ik heel even of het een kreet is, maar dan ga ik ook meteen kijken als het doorgaat. En dan vind ik haar zittend in bed, wel half in slaap, maar wel heeeel verdrietig. Even oppakken en troosten, nog geen minuut duurde het, en ze sliep weer gewoon verder. Dan voel ik me zo fijn dat ik toch ben gaan kijken en niet gedacht heb: gaat vast zo over.
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:54:25 #137
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83193755
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:41 schreef Xenia het volgende:
It wasn't me . Ik heb nog geen enkel ouderschapsboek gelezen en het gaat er hier over het algemeen heel vredig en relaxed aan toe .
pi_83193775
Ja, 't is een hele industrie! Over het algemeen lees ik dat soort boeken met plezier omdat ik eruit pik wat ik zelf kan gebruiken. Maar ik vind het heel lastig om een auteur serieus te nemen als ik dit soort inleidingen lees.

Op een of andere manier staan er altijd de ervaringsverhalen in die goed uitkomen. Ik heb Ivan één keer een uur en een kwartier laten huilen (waarbij ik hem tussendoor steeds getroost heb) om hem van de speen af te wennen. Ik ben er dolblij mee dat ik dat heb gedaan, maar dat soort verhalen lees je in zo'n boek niet. En andersom lees je in een boek over 'controlled crying' niet dat er baby's zijn die urenlang blijven huilen en door een verandering in hun ritme (vakantie, ziekte) terug bij af zijn waardoor het voor die ouders slopend is om wéér zo'n 'laten huilen'-ronde in te gaan. Dan luidt het verwijt dat ouders het niet goed hebben gedaan of geen uithoudingsvermogen en geduld hebben en het ze ontbreekt aan consistentie.

Kinderen verschillen, ouders verschillen, en je kiest gewoon wat het beste bij je gezinnetje past. En soms moet je je bij dingen neerleggen en is dat juist het lastigste om te doen.
pi_83193824
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:54 schreef Groofsken het volgende:

[..]

It wasn't me . Ik heb nog geen enkel ouderschapsboek gelezen en het gaat er hier over het algemeen heel vredig en relaxed aan toe .
Ik vond het al niks voor jou!
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:01:00 #140
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83194025
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vond het al niks voor jou!
pi_83194082
Wij hebben Minke in de afgelopen 6 maanden 2 keer laten huilen bij het slapen gaan. Beide keren na 15 minuten troosten (ze was ook niet echt hysterisch of zo) en ging daarna lekker slapen. De eerste keer was echt niet heel makkelijk, maar wierp duidelijke vruchten af. De 2e keer wilde ze niet slapen maar huilen omdat ze haar ritme compleet kwijt was door een behoorlijke buiikloop... Sinds die keren is het slapen echt een eitje... we doen haar de slaapzak aan, leggen haar in bed met haar slaapknuffel en ze grijpt die vast, rolt op haar zij en weg is ze Waar dan ook, op haar eigen kamertje, bij opa's en oma's thuis in het campingbedje, maakt niet uit. Slaapzak en knuffel zijn heilig bij ons!
pi_83194408
Ik merk trouwens dat mensen die ik niet van internet ken over het algemeen veel nonchalanter met het ouderschap omgaan. Afgelopen week vroeg iemand aan me waarom we niet de Mont Ventoux met de fiets hebben beklommen met Ivan in de 'draagzak'. Ik was echt met stomheid geslagen.

Daarvoor hebben mensen tegen me gezegd dat ik maar moest stoppen met de borstvoeding want daarmee hield je je kind maar onnodig lang afhankelijk en bovendien werd je lichaam er lelijk van. En ook heb ik gehoord dat ik Ivan maar met een maand of 3 vast aan de bijvoeding moest doen zodat hij flink aan zou komen. En dit kwam van mensen die hogeropgeleid zijn, in het wetenschappelijk onderwijs werken en... gespecialiseerd zijn in de ontwikkeling van kinderen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:18:30 #143
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83194761
Haha Claudia .

En toch is soms wat nonchalanter denk ik wel wat meer ontspannen dan wat ik soms hier lees, en dat kan denk ik best goed zijn .
pi_83194804
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk trouwens dat mensen die ik niet van internet ken over het algemeen veel nonchalanter met het ouderschap omgaan. Afgelopen week vroeg iemand aan me waarom we niet de Mont Ventoux met de fiets hebben beklommen met Ivan in de 'draagzak'. Ik was echt met stomheid geslagen.

Daarvoor hebben mensen tegen me gezegd dat ik maar moest stoppen met de borstvoeding want daarmee hield je je kind maar onnodig lang afhankelijk en bovendien werd je lichaam er lelijk van. En ook heb ik gehoord dat ik Ivan maar met een maand of 3 vast aan de bijvoeding moest doen zodat hij flink aan zou komen. En dit kwam van mensen die hogeropgeleid zijn, in het wetenschappelijk onderwijs werken en... gespecialiseerd zijn in de ontwikkeling van kinderen.
Da's wel heel bar en boos!

Ik heb wel rare adviezen gekregen m.b.t. het flesweigeren van Isabeau, maar zo bont heeft mijn omgeving het niet gemaakt. Ga je er tegenin of laat je het voor wat het is als iemand zoiets zegt?
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 15:24:34 #145
5428 crew  miss_sly
pi_83194990
Te gespannen is idd niet goed, denk ik, maar wat is nonchalant, en wanneer is dat goed? Wat vind je hier dan niet ontspannen, groofs?

Ik merk niet echt dat andere nonchalanter zijn ofzo, maar ik merk wel dat vrijwel iedereeen, een enkeling uitgezonderd, zijn eigen manier zodanig het allerbeste vindt, dat ze die ook aan een ander willen opdringen. Ik vind dat zelf heel irritant en probeer (dat zal ook wel eens misgaan, hoor) het altijd dicht bij mezelf te houden. Dus ik vertel hoe IK het doe of zou doen, niet hoe een ander het moet doen in mijn ogen. Vind het wel heel lastig soms dat ik het gevoel krijg me te moeten verdedigen, terwijl ik zelf vind dat we het wel goed doen.
pi_83195019
Het gevoel bekruipt me hier wel eens dat je echt een heel slecht persoon bent als je je kind wel laat huilen. Nou dan ben ik maar een slechte moeder, ik heb zowel Meike als Lars weleens laten huilen, en heb nu de meest makkelijke kids met slapen.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 15:29:43 #147
5428 crew  miss_sly
pi_83195228
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het gevoel bekruipt me hier wel eens dat je echt een heel slecht persoon bent als je je kind wel laat huilen. Nou dan ben ik maar een slechte moeder, ik heb zowel Meike als Lars weleens laten huilen, en heb nu de meest makkelijke kids met slapen.
natuurlijk ben je geen slechte moeder als je dat doet. Iedereen doet het op zijn manier.
Maar snap je dat je met jouw toevoeging "en ik heb nu de meest makkelijke kids met slapen" dan weer een ander het gevoel kunt geven dat hun kind niet gemakkelijk slaapt, omdat ze die niet lieten huilen?

Het is gewoon voor veel mensen een nogal gevoelig onderwerp, de opvoeding, en het is heel gemakkelijk om daar iets over te zeggen dat verkeerd kan worden opgevat.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:32:27 #148
95408 Incantrix
pi_83195346
Controlled crying hebben wij een week of 3 geleden ook toegepast. Stef wilde ineens niet meer slapen en zijn huilen was, ja, ik weet niet, wij hadden allebei het gevoel dat hij zijn grenzen aan het verkennen was en dat nu het moment was gekomen om niet meer op elk huiltje te reageren. Het heeft op dat moment gewerkt als een gek, na 2 avonden ging hij gewoon slapen, wel met iets klagerigs dat je huilen zou kunnen noemen, maar als hij écht huilt is dat toch echt een heel ander verhaal. Over de zeik laten gaan zou ik nooit willen, maar in situaties zoals vanmiddag probeer ik ook uit of het werkt om hem even te laten mopperen met af en toe een troostmoment. Toen dat niet werkte heb ik hem snel weer uit bed gehaald, ik kan er helemaal niet tegen als hij heel verdrietig is. Wel thnx voor de tip, Xenia, ik ga eens kijken! Ik denk dat je ook best tips uit boeken kunt halen die op bepaalde punten niet helemaal stroken met 'jouw' opvoedwijze

Qua opvoedkundige 'tips' heb ik op dit moment vooral te stellen met mijn moeder, ik word om eerlijk te zijn een beetje moe van haar. Ze is er op de één of andere manier enórm op gebrand om Stef suiker te geven en als dat niet van mij mag vind ze dat hij 'al' zeven maanden is en dat het maar raar is dat hij dat niet mag. Hij wíl het immers toch? Waar ze die kennis vandaan haalt is me sowieso al een godsraadsel, maar als hij laat blijken wijn te willen ga ik dat toch ook niet geven omdat hij dat wil?
3!
pi_83195368
Karin, ik denk dat het te maken heeft met 'de manier van huilen'. Als Thijs in de klaagmodus zit, laat ik hem rustig klagen. Maar heeft hij een pijnhuil, of is hij overstuur, dan laat ik hem echt niet huilen!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83195371
Oh ik wil ook niet zeggen dat het daardoor komt dat mijn kindjes makkelijk slapen.
Maar het komt hier altijd zo over als: als je je kind laat huilen....dan ben je pas gemeen ofzo.
en "dat zou ik echt NOOOOOOOOOOOOOOIT doen, mijn kind laten huilen", alsof het de ergste misdaad ooit is
pi_83195413
Karin: ik ben helemaal niet tegen laten huilen hoor! Bij Kyllian hebben we het ook wel af en toe gedaan. Meestal huilde hij een paar minuten voordat hij in slaap viel (gewoon vanwege moeheid).
Dyon die huilt eigenlijk nooit en als hij begint te huilen als ik hm in bed leg is er altijd wel iets aan de hand. Meestal heeft hij dan nog trek, aangezien hij slecht zn flesjes drinkt als hij te veel afleiding heeft. Ik geef hm dan op bed nog wat drinken en dan valt hij zo in slaap.
Het ligt dus volgens mij heel erg aan het kind, dus ook de reden waarom er gehuild wordt speelt dan mee. Ik denk dat iedere moeder dat meestal zelf wel kan aanvoelen en doet wat haar het beste lijkt.
pi_83195442
Karin...

Ik vind dat je een slechte moeder bent als je je kind bewust een halve dag in zijn poep laat zitten, als je je kind slaat of schopt...dingen van dat kaliber. Als je het beste met je kind voor hebt, je volgt je gevoel én gebruikt gezond verstand, dan kun je mijns inziens geen slechte moeder zijn.

Het is gewoon écht waar dat jij weet wat het best werkt voor jouw kind. En adviezen kunnen fijn zijn, maar ook erg aanmatigend.
pi_83195457
Ik bedoel dus eigenlijk wat McLaura al zei
pi_83195481
Laatst had Lars nog zo'n actie, werd ie wakker, heel hard huilen, dus ik erheen, pak hem op, had ie de grootste lol ooit. Dus toen heb ik hem teruggelegd, ging ie weer enorm tekeer, maar 10 min later sliep hij alweer.

Incantrix, dat snap ik echt niet, waarom wil ze hem suiker geven? Wil ze hem verwennen ofzo? Irritant, als je wat dat aangaat niet op 1 lijn zit.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:36:48 #155
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83195543
Maar Miss, volgens mij zegt niemand hier dat jullie iets niet goed zouden doen . En iedereen heeft volgens mij wel eens het gevoel zichzelf te moeten verdedigen, ik in ieder geval wel (toen ik toch besloot R fruit te blijven geven vanaf 4 mnd bv).

En ik heb geen expliciete voorbeelden. Ik wilde eigenlijk vooral zeggen dat ik 'nochalant' soms helemaal niet zo verkeerd vind (die voorbeelden van Claudia zijn nou niet zulke goede voorbeeklden natuurlijk ). Ik vind nonchalant eigenlijk best wel een fijn woord zelf . Dat hoeft niet persé samen te gaan met onbewust of onwetend, of zeg ik nu hele rare dingen .
pi_83195579
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:34 schreef Sorbootje het volgende:
Karin...

Ik vind dat je een slechte moeder bent als je je kind bewust een halve dag in zijn poep laat zitten, als je je kind slaat of schopt...dingen van dat kaliber. Als je het beste met je kind voor hebt, je volgt je gevoel én gebruikt gezond verstand, dan kun je mijns inziens geen slechte moeder zijn.

Het is gewoon écht waar dat jij weet wat het best werkt voor jouw kind. En adviezen kunnen fijn zijn, maar ook erg aanmatigend.
Daar ben ik het wel mee eens

Hihi Lars zit op de fiets tegenwoordig steeds met zijn tong te klakken, net of ik constant mijn richtingaanwijzer aanheb
pi_83195593
Precies, je laat je kind niet huilen om te pesten, maar misschien wel omdat hij het nodig heeft. Rienk huilt nooit, tenzij er wat is. Vanmiddag krijste hij het ineens uit. Lag ie mn zn voetje klem bij de box

Het blijft moeilijk om het perfect te doen en als bij jou iets heel goed werkt kan ik me voorstellen dat je dat graag doorverteld, maar ja, de manier waarop is ook belangrijk

En ik wil Incantrix even een dikke knuffel geven nog
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_83195642
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:32 schreef Incantrix het volgende:

Qua opvoedkundige 'tips' heb ik op dit moment vooral te stellen met mijn moeder, ik word om eerlijk te zijn een beetje moe van haar. Ze is er op de één of andere manier enórm op gebrand om Stef suiker te geven en als dat niet van mij mag vind ze dat hij 'al' zeven maanden is en dat het maar raar is dat hij dat niet mag. Hij wíl het immers toch? Waar ze die kennis vandaan haalt is me sowieso al een godsraadsel, maar als hij laat blijken wijn te willen ga ik dat toch ook niet geven omdat hij dat wil?
Hm, lastig! Ik krijg vooral veel lief bedoeld advies van mijn schoonmoeder en ze probeert mee te denken. Soms vind ik het toch lastig om het niet als een aanval te zien en niet in de verdediging te springen. Vandaag vroeg ze bijvoorbeeld of Ivan niet toe was aan warm eten, want zijn neefje kreeg dat rond deze tijd ook en achterop de potjes stond dat je ze al vanaf 4 maanden mag geven. Ze schrok er merkbaar van toen ik zei dat we hem geen gepureerd avondeten gaan geven.

Heb je al geprobeerd om heel stellig 'nee' te zeggen?
pi_83195684
Aan iedere vorm van opvoeden zitten denk ik wel voor en nadelen.
Zelf ben ik juist wat meer van de structuur m(althans dat probeer ik ), ik kan er zelf gewoon heel slecht tegen als ik geen overzicht meer heb
pi_83195705
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:36 schreef Groofsken het volgende:
En ik heb geen expliciete voorbeelden. Ik wilde eigenlijk vooral zeggen dat ik 'nochalant' soms helemaal niet zo verkeerd vind (die voorbeelden van Claudia zijn nou niet zulke goede voorbeeklden natuurlijk ). Ik vind nonchalant eigenlijk best wel een fijn woord zelf . Dat hoeft niet persé samen te gaan met onbewust of onwetend, of zeg ik nu hele rare dingen .
Je kunt 'nonchalant' vervangen door 'relaxed' en dan klinkt het positief.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:41:26 #161
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83195727
Ik bied ook heel erg veel structuur.
pi_83195748
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hm, lastig! Ik krijg vooral veel lief bedoeld advies van mijn schoonmoeder en ze probeert mee te denken. Soms vind ik het toch lastig om het niet als een aanval te zien en niet in de verdediging te springen. Vandaag vroeg ze bijvoorbeeld of Ivan niet toe was aan warm eten, want zijn neefje kreeg dat rond deze tijd ook en achterop de potjes stond dat je ze al vanaf 4 maanden mag geven. Ze schrok er merkbaar van toen ik zei dat we hem geen gepureerd avondeten gaan geven.

Heb je al geprobeerd om heel stellig 'nee' te zeggen?
Geef jij Ivan alleen maar rapley dan?

Hoe zijn jullie dat toe gaan passen bij jullie kinderen trouwens? Ik heb Rienk nu alleen maar aan de potjes (en rijstwafels) en het bevalt me eigenlijk wel goed. (Behalve dat ie het over zn hele gezicht uitsmeert, zie kinderfototopic )
Ik kan me niet zoveel bij rapley voorstellen namelijk
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:42:11 #163
100412 mefke79
komt goed!
pi_83195762
Hier nog zo'n nonchalante. En ik krijg er soms ook echt commentaar op (niet hier, irl wel). Ik laat Driekus zelf zijn grenzen opzoeken en misschien is dat niet altijd heel handig, maar het werk voor ons wel. Nou hebben wij ook een makkelijk kind en dus makkelijk praten, ik geef het meteen toe. Ach, ieder zijn manier toch? En inderdaad, poepluiers halve dagen laten zitten, te weinig drinken geven of slaan, dat is niet goed. Maar die grens voelen we allemaal feilloos aan.

Kan iemand mijn manneke uitleggen dat het niet handig is om in zwembroek over de stoep buiten te tijgeren? Je zou toch zeggen dat dat niet fijn is en dat ie het dus wel laat. Nee dus. Ach, in badje uit badje over het gras en over te tegels, hij was heerlijk bezig. En ligt nu uitgeput in bed.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 15:42:58 #164
5428 crew  miss_sly
pi_83195802
Nou, nonchalant heeft bij mij een negatieve klank, zie ook de betekenis:
non·cha·lant [nonsjaalant] bn, bw slordig, achteloos, nalatig

Maar een beetje ontspannen, ja, dat kan voor zowel ouder als kind heel fijn zijn. Alleen doet ook iedereen dat weer op zijn manier. De een zal het nonchalant vinden om je kind niet om 7 uur in bed te stoppen als het dan gaat huilen, omdat ze vinden dat dat kinderbedtijd is, en de ander zal het dan weer nonchalant vinden om dat wel te doen als het kind dan ligt te huilen. bijvoorbeeld, om even bij het huilen te blijven.

Ik denk dat het met alles aan de ouders en het kind ligt. Er is zoveel van invloed op de keuzes die je maakt en als ik naar mezelf kijk, vind ik opvoeden ook een dynamisch iets. Het is niet zo dat iets op een bepaalde manier gebeurt, en DUS voortaan tot in lengte van dagen zo zal gaan.

Inca, dat lijkt me lastig ik vrees zoiets bij mijn schoonmoeder, ook een reden waarom ik liever niet heb dat ze daar gaat logeren.
pi_83196048
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Geef jij Ivan alleen maar rapley dan?
Ja. Over een paar weken krijgt hij bijvoorbeeld gewoon slierten spaghetti met tomatensaus (net als Ko en er staan ook leuke foto's van Timo in het Rapleytopic).

Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten hoe ik dat moet doen met potjes. Al zal het vast geen rocket science zijn. Ik heb wel zo mijn onzekerheden met het Rapley'en hoor (die heb ik net in het topic geplaatst), maar het is een manier van voedsel introduceren die voor mij intuïtief goed voelt. Ik vind het alleen zo jammer dat Ivan echt een schrokop is. Ik herken dat zo van mezelf, dat bunkeren en geen verzadiging voelen. Projectie, projectie.
quote:
Ik kan me niet zoveel bij rapley voorstellen namelijk
Vanochtend kreeg Ivan bijvoorbeeld gewoon een banaan die ik in 3 stukken had gesneden. Hij krijgt altijd stukken die te groot zijn om in één keer in zijn keel te kunnen schieten en net klein genoeg voor hem om vast te pakken. Daarna mocht hij nog een paar stukjes peer eten. Die zijn glibberig, dus dat gaat wat lastig. (Ik was vergeten de schil eraan te laten zitten.) Tot slot hem ik hem voor het eerst yoghurt gegeven. Ik deed wat yoghurt op het lepeltje en liet het hem zelf vastpakken en naar zijn mond brengen. Dat ging probleemloos. Vanmiddag heeft hij voor het eerst een droge boterham in 6 stukken gegeten. Ook dat ging geweldig!
pi_83196079
Ik heb Leah ook wel eens laten huilen terwijl ze echt honger had simpelweg omdat ik bij thuiskomst eerst moest regelen dat de jongens eten kregen zodat ook zij konden eten en dan kon ik Leah voeden (want dat duurde ook drie kwartier).
Soms loopt het gewoon weleens niet zoals ik het wil omdat ik ook meer dingen te doen heb en Leah niet altijd prio 1 kon zijn.
Niet leuk maar ja, ben ook maar 1 mens
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:50:29 #167
100412 mefke79
komt goed!
pi_83196120
Nou nonchalant dan in de betekenis van ' we zien wel' ' relaxt' ehmm zoiets. Maar dan wel consequent en duidelijk. Wat niet mag mag niet. En na drie keer een lepel uit mijn hand meppen ben ik er klaar mee en krijgt ie maar even geen eten (even he, als in 10 minuten, niet dat ie dan helemaal niets meer krijgt).
Gelukkig zijn de oma's en opa's hier redelijk van het luisteren. Als ik zeg dat iets niet mag, dan mag het niet. En bij sommige beslissingen wordt hoogstens een wenkbrauw gefronst of een advies gegeven, maar gaat het vervolgens wel op onze manier.
Ik heb vanochtend yoghurt met water ingevroren in een ijsjes vorm. Ben benieuwd hoe ie dat gaat vinden.
pi_83196169
Oh, Claudia..

Ik las eerder eens dat je Ivan rijstwafeltjes gaf. Welke zijn dat? Ik vind alleen maar die vanaf 8 maanden.
of waren dat die bedenk ik me nu?
pi_83196239
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:51 schreef lily het volgende:
Oh, Claudia..

Ik las eerder eens dat je Ivan rijstwafeltjes gaf. Welke zijn dat? Ik vind alleen maar die vanaf 8 maanden.
Ik geef hem gewone rijstwafels waar alleen een beetje zout aan is toegevoegd. Zoutloze heb ik niet gevonden (maar die schijnen er wel te zijn), en ach, zoveel krijgt hij er ook weer niet en er zit maar heel weinig zout in. Hij krijgt nu brood en daar zitten bergen zout in, dus ik probeer het in perspectief te zien.

Ik brak de rijstwafels eerst in 4 stukken, nu zijn 2 stukken genoeg.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:53:28 #170
100412 mefke79
komt goed!
pi_83196252
Lily, ik heb gewone rijstwafels gekocht, bij de ah. Maar meneer lust ze niet en wij ook niet.
pi_83196308
Ah oke. Dat mag dus vanaf 6 maanden?
Ik wil het wel proberen (ik vind ze zelf wel lekker trouwens).
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 15:56:21 #172
5428 crew  miss_sly
pi_83196382
Ik ben niet van de speciaal voor kinderen etenswaren, maar ik vind de bambix rijstwafeltjes ideaal, omdat ze lekker klein zijn en er zit volgens mij dus geen zout aan toegevoegd.

Relaxt, dat is een goed woord, claudia
Maar weet je, ik vind dat ik best relaxt ben, maar ik weer ook dat er mensen zijn die daar heel anders over denken En dat mag van mij, ik probeer me maar gewoon niet aangevallen te voelen en zo lang als schaap en ik het samen eens zijn (waarbij ik toch vaak wel het laatste woord heb nog), vind ik het best en hebben anderen zioch daar wat betreft Senna maar gewoon aan te houden

Ik ga vrijdag voor het eerst trouwens een hele dag van huis. Het is gewoon schaaps dag, dus dat is niet anders dan anders, maar meteen na mijn werk ga ik naar een bbq. Dus ik ga 's ochtends van huis en als ik thuiskom, ligt Senna als het goed is al in bed Ben benieuwd hoe dat gaat, voor ons alledrie
pi_83196412
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:49 schreef lily het volgende:
Ik heb Leah ook wel eens laten huilen terwijl ze echt honger had simpelweg omdat ik bij thuiskomst eerst moest regelen dat de jongens eten kregen zodat ook zij konden eten en dan kon ik Leah voeden (want dat duurde ook drie kwartier).
Soms loopt het gewoon weleens niet zoals ik het wil omdat ik ook meer dingen te doen heb en Leah niet altijd prio 1 kon zijn.
Niet leuk maar ja, ben ook maar 1 mens
Sterker nog: dat schijnt zelfs goed te zijn voor je kind. Dat wil zeggen, ouders schijnen met het 2e/3e/4e/etc. kind relaxter om te gaan en daar schijn je een relaxter kind van te krijgen. Ik moet eens op zoek gaan naar dat onderzoek.

Ik probeer Ivan zelfs soms bewust even te laten wachten, omdat ik niet wil dat we hem en onszelf aanleren dat de wereld alleen om hem draait. Ik laat hem niet op eten wachten als hij honger heeft, want dat kan ik nu eenmaal niet, maar ik haal hem bijvoorbeeld niet altijd meteen uit bed en als hij zijn speeltje kwijt is ga ik dat ding niet voortdurend oppakken en aan hem geven. Ik weet niet hoeveel hij daar nu van meekrijgt, maar het lijkt me niet verkeerd om mezelf zo te 'programmeren' .

Maar laat ik wel wezen: onze wereld draait behoorlijk om Ivan.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:57:17 #174
95408 Incantrix
pi_83196424
Vlindur Lief! Alles ok daar? Heb daarnet zo gelachen om die twitter-foto van Rienk Superlief, haha!

En ja, Karin, dat is echt het enige dat ik kan bedenken. Ze is er sowieso erg op gebrand zich Stef zo veel mogelijk toe te eigenen, maar dat is een ander verhaal. Ik denk dat dit z'n oorsprong vind in mijn moeders moeder. Dat was echt zo'n verwen-oma: altijd lekkers in huis, chocomel en yogi, koekjes en snoepjes. Een snoepje voor onderweg was vaste prik als we daar weggingen bijvoorbeeld. Buiten dat hele verhaal was ze ook nog eens enorm lief voor ons, maar ik denk dat mijn moeder ook zoiets voor Stef wil zijn en daar zo krampachtig mee bezig is dat ze niet snapt dat een kind van 7 maanden nog geen suiker in zijn dieet behoeft (wat mij betreft).

Vorige week ging Stef bij mijn ouders logeren en toen vroeg ze het tenminste nog: "Mag ik hem een likje slagroom geven?" Ik heb daarop geantwoord dat niet mag. Ik wil minstens zo lang hij nog bezig is met zijn smaakontwikkeling (als in: voor het eerst dingetjes proeven en leren lekker vinden) dat hij niet volgepropt wordt met suiker. Dat je het niet helemaal weg zal kunnen houden bij je kind snap ik best, maar ik zie nu gewoon de toegevoegde waarde van slagroom of thee met suiker niet. Toen ik daarnet terugkwam van de fysio vertelde mijn moeder dat ze hem een paar slokjes thee had gegeven en dat hij het enorm lekker vond. Toen zakte mijn broek wel een beetje af: mijn moeder drinkt haar thee met 3 scheppen suiker en 2 zoetjes ( ) en toen ik daarvan zei vond ze dat het niet erg was, want ze had immers nog niet geroerd in haar thee Toen we later samen nog een kopje thee dronken en Stef wat geluiden maakte (als in 'speel met mij!') riep ze blij "Oh! Ik weet wel wat jij wil!" en begon al met haar kop thee naar hem toe te komen. Toen heb ik haar ferm en duidelijk nógmaals gezegd dat wij hem nog geen suiker willen geven en toen kwam dus de 'maar hij is al 7 maanden'-discussie. Ik heb toen nogmaals duidelijk gezegd dat wij dat nog te jong vinden en dat daar nog eens bij komt dat ik niet wil dat Stef per direct zijn zin krijgt als hij aangeeft iets te willen. Leuk hoor, gaat hij straks zijn armpjes uitstrekken naar een glas wijn. Moet ik het dan ook maar geven?

Claudia, dat had ik dus al gedaan, maar m,ijn 'nee' komt gewoonweg niet aan bij mijn moeder..

Miss, dat begrijp ik volledig. Het is niet eens dat ze hem dan zoiets wil geven, het gaat erom dat mensen hun eigen mening niet op moeten dringen. Jouw kind, jouw regels.
3!
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:58:14 #175
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83196467
Ik was ook nooit zo voor het laten huilen, en heb Thomas dus ook lang in mijn armen in slaap laten vallen. Maar toen dat niet meer werkte (hij werd wakker bij het in bed leggen) toch maar een poging gedaan. Eerst ben ik nog een paar nachten naast hem blijven zitten, maar dat werden drama's van drie kwartier tot een uur. En toen ik op een avond ontzettend nodig moest plassen en hij dus wel even alleen 'moest' blijven viel hij verdorie zomaar in slaap!
Sinds dien huilt hij soms een paar minuutjes, soms tien seconden nadat ik het kamertje uit ben. Maar niet hysterisch zoals hij vroeger kon, dus we hebben ons er maar bij neergelegd dat dit de manier is voor Thomas. En daar gaat het toch om bij opvoeden, de manier vinden die werkt voor jou én je partner én je kind.

Daarstraks is de fysiotherapeute weer geweest, en ze heeft bij Thomas een aantal testjes afgenomen. Het is overduidelijk dat hij vooral in zijn beenmotoriek zwaar is blijven steken op 8 maanden. (vandaag is hij precies 10 maanden) Dat is toch wel even confronterend op zo'n moment. En dan klaag ik over die rot-spalkjes, maar ondertussen zorgen die er natuurlijk wel voor dat hij geen pijn heeft.

Maar goed, het gaat in ieder geval goed met de therapie, zelfs na een paar keer oefenen zie je hem al vooruit gaan. Hij kan nu weer een beetje op zijn beentjes staan, steeds weer iets langer. Maar hij heeft wel echt magere pootjes als je ze nu voelt, dat vind ik wel heel erg. En ook zijn billen zijn duidelijk gekrompen. Zijn rompers slobberen nu allemaal flink...

Zo waren Thomas' beentjes in april en zo zijn ze nu (sorry, filmpje staat op zijn kant)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ca.ra op 23-06-2010 16:15:40 (correctie: verkeerde filmpje) ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:58:43 #176
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83196491
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sterker nog: dat schijnt zelfs goed te zijn voor je kind. Dat wil zeggen, ouders schijnen met het 2e/3e/4e/etc. kind relaxter om te gaan en daar schijn je een relaxter kind van te krijgen. Ik moet eens op zoek gaan naar dat onderzoek.

Ik probeer Ivan zelfs soms bewust even te laten wachten, omdat ik niet wil dat we hem en onszelf aanleren dat de wereld alleen om hem draait. Ik laat hem niet op eten wachten als hij honger heeft, want dat kan ik nu eenmaal niet, maar ik haal hem bijvoorbeeld niet altijd meteen uit bed en als hij zijn speeltje kwijt is ga ik dat ding niet voortdurend oppakken en aan hem geven. Ik weet niet hoeveel hij daar nu van meekrijgt, maar het lijkt me niet verkeerd om mezelf zo te 'programmeren' .
Dat leert Ivan vanzelf als nr twee dadelijk komt. S kan heel goed even (of langer) wachten en dat heeft ze als vanzelf geleerd sinds R er is. Als ik soms zeg 'we gaan strakjes even boodschappen doen'dan zegt ze zelf al 'even wachten tot R watter is hè mama' .
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 15:59:52 #177
5428 crew  miss_sly
pi_83196541
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mezelf prgrammeren idd, dat doe ik dus ook. Ik haal Senna wel altijd meteen uit bed, maar verder moet ze best wel eens wachten ergens op. Op aandacht, op opgepakt worden, op voorgelezen worden. En idd pak ik ook niet eindeloos dingen op. Ik doe het een paar keer, zeg dan dat dit de laatste keer is, en als het dan weer naar de grond verdwijnt, krijgt ze het niet meer. Ze zal het nog niet snappen, maar we worden beiden iig al wel geprogrammeerd op een manier die ik graag straks ook vol wil houden

en lily, als je al andere kinderen rond hebt lopen, is het ook lastiger. En daar worden kinderen beslist niet slechter vna ofzo. Alleen ik heb er maar eentje, en ik kan dus proberen om haar niet te laten huilen.
pi_83196547
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef lily het volgende:
Ah oke. Dat mag dus vanaf 6 maanden?
Ik wil het wel proberen (ik vind ze zelf wel lekker trouwens).
Jep, vanaf 6 maanden! Ik at ze ook met Ivan mee (dat vond hij geweldig!) maar nu word ik helaas kotsmisselijk van de geur van rijstwafel. Hij wordt er trouwens ook héél vies van, rijstwafel eten. Maar hey, dat hoort erbij. (Relaxed van me, he? )
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:02:46 #179
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83196678
Ik laat ze allebei altijd even kletsen/zingen als ze wakker worden.

Alleen 's ochtends als R zich medlt en ik ben bang dat S wakker wordt daarvan, pak ik hem meteen. Zeg maar tussen 5 en 6, dan slaapt ze al lichter en ik gun haar toch nog dat extra uur slaap. Dat heeft ze nodig. Als ik R dan wat laat lummelen is ze wakker.
pi_83196700
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:56 schreef miss_sly het volgende:

Maar weet je, ik vind dat ik best relaxt ben, maar ik weer ook dat er mensen zijn die daar heel anders over denken
Ik weet nog wel dat ik Senna op de Utrechtmeeting door het hele zaaltje zag rollen en dat héél relaxed van je vond! Inmiddels is Ivan ook zover en dan denk ik terug aan dat soort dingen.
pi_83196740
Oh, dat heel vies worden ben ik nooit zo goed in.

Ik ben heel relaxed maar met vies worden weer niet
pi_83196771
ik vind Lars ook best wel relaxt, en die moet ook weleens wachten omdat Meike nog even moet plassen of weet ik veel wat.
Maar hij kan ook wel flink tekeer gaan als hij iets wil hebben, als ik dan nog even met iets bezig ben komt grote zus wel in actie.

Ach ieder heeft zijn manier, en er is geeneen verkeerd.
Ik vind het ook altijd wel mooi om te zien dat kinderen zich ook aanpassen aan de omgeving, op het kdv gelden nou eenmaal andere regels als thuis, en als je ziet hoe makkelijk kinderen daarin meegaan...echt wonderbaarlijk soms.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:05:40 #183
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83196798
Ik ben ook heeeeel relaxed . Behlave op de Utrechtmeeting.
pi_83196930
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:57 schreef Incantrix het volgende:
Toen heb ik haar ferm en duidelijk nógmaals gezegd dat wij hem nog geen suiker willen geven en toen kwam dus de 'maar hij is al 7 maanden'-discussie. Ik heb toen nogmaals duidelijk gezegd dat wij dat nog te jong vinden en dat daar nog eens bij komt dat ik niet wil dat Stef per direct zijn zin krijgt als hij aangeeft iets te willen. Leuk hoor, gaat hij straks zijn armpjes uitstrekken naar een glas wijn. Moet ik het dan ook maar geven?
Jemig, en daar luistert ze niet naar? Er moet een soort knop in haar hoofd om waardoor ze in gaat zien dat er zoveel manieren zijn waarop ze Stef kan verwennen die wél stroken met jullie wensen. Suf voorbeeld: Ik vind bijvoorbeeld dat Ivan niet meteen uit bed gehaald moet worden, maar zijn opa's en oma's mogen dat wat mij betreft wel doen want die zijn er om hem te 'verwennen''. Dat geldt ook voor speelgoed: ik vind het niet nodig om een berg speelgoed om hem heen te leggen, maar dat is precies wat er bij zijn opa en oma gebeurt en ik vind het heel schattig.

Zit je er nu over te denken om haar helemaal niet meer op te laten passen? Of ben je van haar afhankelijk?
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:09:00 #185
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83196946
In de opvoeding hè?

Er is een ander levensgebied waar ik beduidend minder relaxt in ben .
pi_83197010
Trix, irritant die behoefte om suiker te geven aan Stef... Mijn stiefmoeder is er ook zo een, die wilde Minke met 2,5 maand al een hap ijstaart geven en ik heb laatst ook nog net een stuk appeltaart uit haar mond kunnen vissen dat blij gevoerd werd... (ondanks dat ik nog geen half uur daarvoor de langevingers had verboden vanwege suiker ) Toen Minke 2 weken geleden daar ging logeren heb ik ook een hele gebruiksaanwijzing geschreven en heel expliciet erin gezet dat ze niks anders dan melk mag! En als het echt nodig was konden ze potje of een stukje babyliga geven (zelf meegegeven). Dat laatste hebben ze zeker aangegrepen als kans, en ik hoop maar dat het daar bij is gebleven...
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:11:17 #187
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83197052
Ik vind dat toch altijd maar raar als mensen niet gewoon de wensen van de ouders kunnnen respecteren.
pi_83197053
Ik ben lang niet altijd relaxed Maar dat ligt echt aan mezelf (misschien een beetje aan mn perfectionisme...alhoewel dat met een tweede erbij gelukkig steeds minder wordt).
pi_83197132
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:58 schreef Ca.ra het volgende:
hij heeft wel echt magere pootjes als je ze nu voelt, dat vind ik wel heel erg. En ook zijn billen zijn duidelijk gekrompen. Zijn rompers slobberen nu allemaal flink...

Zo waren Thomas' beentjes in april en zo zijn ze nu (sorry, filmpje staat op zijn kant)
Ach, wat sneu, zeg!

't Is een ontzettend schattig kereltje. Dat filmpje is zo lief.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 16:15:44 #190
5428 crew  miss_sly
pi_83197259
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet nog wel dat ik Senna op de Utrechtmeeting door het hele zaaltje zag rollen en dat héél relaxed van je vond! Inmiddels is Ivan ook zover en dan denk ik terug aan dat soort dingen.
Ow ja, dat weet ik nog dat je dat zei. Vond ik fijn om te horen. Maar juist met dat soort dingen ben ik wel erg relaxt, geloof ik. Met eten bijvoorbeeld volgens veel mensen niet, maar ik zie toch wel dat er hier veel mensen ook zo over denken. Ik vind zelf dat eten ook relaxt gaat, er zijn alleen een paar in mijn ogen heel logische beperkingen, en suiker/snoep enzo is er daar een van.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 16:17:16 #191
5428 crew  miss_sly
pi_83197332
Ca.ra, wat sneu. En idd het is zo'n heerlijk mannetje
pi_83197363
Cara: wat had thomas aan zn beentjes?
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:18:47 #193
95408 Incantrix
pi_83197409
Claudia, ik ben bang dat ze het -wederom- wel heeft gehoord, maar dat het niet zal blijven hangen. Ik wil haar best nog op laten passen (ben niet van haar afhankelijk gelukkig, maar ze wil heel graag en het ook wel eens fijn, zoals bijv. vandaag als ik naar de fysio moet.. Het fysio't toch een stuk minder relaxed (;)) als ik niet telkens Stef rustig/in de gaten moet houden), maar voordat dat dus kan denk ik dat ik eerst nog eens met haar zal moeten praten en het daarnaast ook heel duidelijk aan mijn vader uit zal moeten leggen. Hij kan mijn moeder dan weer in toom houden (zo gaat dat met wel meer dingen ).. Het is precies wat jij zegt: ze kan hem prima verwennen op andere manieren, dat vind ik helemaal geweldig! Waarom er dan per sé suiker bij in het pakket moet snap ik gewoon niet: het kind is net zo blij met een paar druiven, een stukje appel of een rijstewafeltje (ook die van Bambix trouwens, ik vind het formaat handig).

Lijnloos, fijn! Jongens, ik snap er echt geen hout van, jij ook al zo'n persoon in je omgeving. Leuk dat het ook even gevraagd wordt voor het erin gestopt wordt he?

Ca.ra, wat fijn dat er al verbetering waarneembaar is, al lijkt het me behoorlijk slikken als je zo hoort wat de effectieve achterstand is.. Die arme beentjes, dikke kus erop!
3!
pi_83197437
Ik koop kleine rijstwafeltjes bij de c1000 van sesamstraat, zijn vlgs mij zoutloos en je hebt ze ook met joghurt maar die blieft meneer niet.

Aan het begin heb ik veel gelezen, wat is goed, wat wel, wat niet, vooral omdat tijn zoeel huilde, nu heb ik dat al een heeeeeeele tijd los gelaten en dat bevalt me prima.

Ik was laatst zelfs een beetje verbaasd toen ik (vlgs mij hier ergens) las over welke opvoedboeken een ieder las, ik had echt zoiets, opvoedboeken?
Echt nooit bij stil gestaan om zo'n ding te kopen of me daarin te verdiepen, maar zo zie je maar weer, ieder zijn ding en als dat goed werkt dan is het goed toch?
pi_83197725
Zijn die rijstewafeltjes van Bambix vanaf 6 maanden trouwens niet meer verkrijgbaar? Ik zie ze alleen vanaf 8 maanden liggen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:24:02 #196
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83197730
Cara, ik heb ook gemsit wat er nou precies is met zijn beentjes?

Overigens was mijn 'ik ben relaxt' spottend bedoeld . Ik ben in een aantal dingen helemaal niet relaxt. Ik vind langer dan drie kwartier rijden met de kindjes absoluut niet relaxt. Ik roep bij bepaalde vrienden altijd heel a-relaxt: voorzichtig jongens, niet zo wild, om de beurt (op de grote trampoline), enz (ik vind werkelijk alles in hun tuin eng) en merk ook heel vaak dat de ouders (mijn lieve vrienden!) me overbezorgd vinden. Daarbij ben ik vrij strak in het thuis willen zijn rond slaaptijden. Mijn oudste met name is niet te genieten als ze slaapgebrek heeft. Dat laatste gaat nu trouwens steeds beter, ze wordt echt ouder en kan wat makkelijk tegen wat minder slaap zo nu en dan of een later middagdutje dan gewend. ...

Anyways, dat dat maar duidelijk moge zijn.
pi_83197773
ik heb 1 opvoedboek, ooit een jaar of 2 geleden gekocht. Kleurt énig bij mn kast heb het nog niet opengehad
maar goed, eerlijk is eerlijk, ik had nooit verwacht zoveel informatie en steun van fok te halen. Ik ben bijvoorbeeld enorm blij met moeders zoals Lily of DeBuurvrouw. Oermama's die het allemaal wel een keer gezien hebben en die hun mannetje staan. Daar neem ik een voorbeeld aan eerlijk gezegd ( srry ) en of ik wel of niet relaxt ben dat weet ik niet.
In de ogen van een enkeling vast té relaxt, in de ogen van een ander weer enorm krampachtig. Het boeit ook niet zo, een ieder doet wat hij zij denkt dat goed is voor het kind en wat bij de situatie en het moment past. (1 of 3 kinderen is idd een wereld van verschil!), daar is imho niet per se een goed of slecht in. Iedereen heeft zn overtuigingen en bij je eerste ben je nu eenmaal wat spastischer met een hoop dingen, daar ben ik me van bewust en dat helpt dan wel weer om te relativeren en wat meer dingen te laten gaan.

Ca.ra, meis, even een dikke voor jou. Wat moet het ontzettend moeilijk zijn om te zien dat je mooie mannetje wel wil maar fysiek gewoon niet kan. Wat lastig en wat rot!

Amélie vermaakt zich op het moment opperbest met een leeg oranginaflesje met macaroni erin
nadat ik tot groot verdriet
- een tijdschrift
- tabbladen
- multomapblaadjes
- reclamefolders
- mijn agenda
- mijn loonstrookje
- de witte kentekenplaat
van haar had afgepakt het lijkt rupsjenooitgenoeg wel soms...
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:28:35 #198
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83197958
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:17 schreef Meimeltje het volgende:
Cara: wat had thomas aan zn beentjes?
Thomas mist waarschijnlijk een of meerdere onderdelen van zijn knieen, in ieder geval is er iets mis met de achterste kruisbanden. Wat precies moeten ze nog onderzoeken, eigenlijk hadden we gisteren een MRI gepland staan maar die is verzet naar 6 juli.
Sinds april zit hij nu in spalkjes (nouja, de eerste twee weken in drukverbanden en gips, maar dat bleef maar afzakken) en dat doet zijn spiermassa geen goed, om het maar zacht uit te drukken. Nu hebben we drie keer in de week fysio en hopen we in ieder geval de teruggang wat te kunnen stoppen.

Thomas krijg trouwens ook gewone rijstewafel. Als je kijke hoe veel zout er nou effectief in zo'n geval zit... per 100 gram al heel weinig en dan weegt zo'n wafel ook nog eens drie keer niks.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:29:18 #199
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83197986
Dat klopt wel ja. Alles wat ik wèl weet, weet ik van hier denk ik. En ik stel ook echt mijn vragen hier.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:30:28 #200
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83198052
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:28 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

Thomas mist waarschijnlijk een of meerdere onderdelen van zijn knieen, in ieder geval is er iets mis met de achterste kruisbanden. Wat precies moeten ze nog onderzoeken, eigenlijk hadden we gisteren een MRI gepland staan maar die is verzet naar 6 juli.
Sinds april zit hij nu in spalkjes (nouja, de eerste twee weken in drukverbanden en gips, maar dat bleef maar afzakken) en dat doet zijn spiermassa geen goed, om het maar zacht uit te drukken. Nu hebben we drie keer in de week fysio en hopen we in ieder geval de teruggang wat te kunnen stoppen.

Thomas krijg trouwens ook gewone rijstewafel. Als je kijke hoe veel zout er nou effectief in zo'n geval zit... per 100 gram al heel weinig en dan weegt zo'n wafel ook nog eens drie keer niks.
Oh jeetje, hopen dat het meevalt. Spannend. E niet fijn inderdaad dat hij niet kan doen wat hij graag zou willen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:32:41 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83198158
cara, wat griezelig zeg. aan wat voor mogelijke oorzaken zou je kunnen denken bij zoiets? en waar dienen de spalkjes toe?
in de haak.
pi_83198335
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:24 schreef huuphuup het volgende:
Oermama's die het allemaal wel een keer gezien hebben en die hun mannetje staan. Daar neem ik een voorbeeld aan eerlijk gezegd ( srry )
En ik ben dus geen oermoeder?

Ik heb ook véél plezier van Fok! Toen ik op vakantie was stond het qua voedselintroductie echt even helemaal stil, want ik wilde eerst opzoeken wat voor soort brood Ivan mocht en hoe ik dat het beste aan kon bieden. Ik ben een informatiejunk.

En andermans ervaringen zijn zo fijn om te lezen. Ik ben zelf wel eens terughoudend in vertellen wat bij ons heeft gewerkt omdat ik helemaal niet weet of een ander kind eenzelfde probleem heeft en of eenzelfde strategie wel zou werken. Maar zelf kies ik uit de rijkdom aan ervaringen hier wat mij het meest aanstaat of het meest plausibel lijkt. Ik ga er maar vanuit dat anderen dat ook doen.

Mensen in mijn omgeving vinden mij een strenge moeder. Ik moet er altijd een beetje om lachen, want ik zie mezelf helemaal niet zo.
quote:
Amélie vermaakt zich op het moment opperbest met een leeg oranginaflesje met macaroni erin
nadat ik tot groot verdriet
- een tijdschrift
- tabbladen
- multomapblaadjes
- reclamefolders
- mijn agenda
- mijn loonstrookje
- de witte kentekenplaat
van haar had afgepakt het lijkt rupsjenooitgenoeg wel soms...
Herkenbaar!
pi_83198431
Cara, wat sneu zeg Hopelijk valt het mee en krijgen jullie snel duidelijkheid.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:40:42 #204
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83198559
omg ik kan jullie echt niet bijhouden de laatste dagen... jullie gaan zooooo hard.....

Wij zijn net even een poosje naar de dierentuin geweest en Evie doet nu even een dutje. Beetje later dan normaal; maar toch maar even in dr ledikantje gelegd net.
wat is het warm vandaag he? ik had het vanmorgen helemaal niet zo door; maar ik heb me het een partij warm gehad in de dierentuin... (nou had ik ook gewoon een lange broek aan).

Slaapt Isabeau nog steeds goed Sorboo?

en hoe gaat het met Stef icantrix?

misschien beide al wel gemeld, maar heb ik dan misschien even gemist...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')