abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:58:43 #176
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83196491
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sterker nog: dat schijnt zelfs goed te zijn voor je kind. Dat wil zeggen, ouders schijnen met het 2e/3e/4e/etc. kind relaxter om te gaan en daar schijn je een relaxter kind van te krijgen. Ik moet eens op zoek gaan naar dat onderzoek.

Ik probeer Ivan zelfs soms bewust even te laten wachten, omdat ik niet wil dat we hem en onszelf aanleren dat de wereld alleen om hem draait. Ik laat hem niet op eten wachten als hij honger heeft, want dat kan ik nu eenmaal niet, maar ik haal hem bijvoorbeeld niet altijd meteen uit bed en als hij zijn speeltje kwijt is ga ik dat ding niet voortdurend oppakken en aan hem geven. Ik weet niet hoeveel hij daar nu van meekrijgt, maar het lijkt me niet verkeerd om mezelf zo te 'programmeren' .
Dat leert Ivan vanzelf als nr twee dadelijk komt. S kan heel goed even (of langer) wachten en dat heeft ze als vanzelf geleerd sinds R er is. Als ik soms zeg 'we gaan strakjes even boodschappen doen'dan zegt ze zelf al 'even wachten tot R watter is hè mama' .
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 15:59:52 #177
5428 crew  miss_sly
pi_83196541
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sterker nog: dat schijnt zelfs goed te zijn voor je kind. Dat wil zeggen, ouders schijnen met het 2e/3e/4e/etc. kind relaxter om te gaan en daar schijn je een relaxter kind van te krijgen. Ik moet eens op zoek gaan naar dat onderzoek.

Ik probeer Ivan zelfs soms bewust even te laten wachten, omdat ik niet wil dat we hem en onszelf aanleren dat de wereld alleen om hem draait. Ik laat hem niet op eten wachten als hij honger heeft, want dat kan ik nu eenmaal niet, maar ik haal hem bijvoorbeeld niet altijd meteen uit bed en als hij zijn speeltje kwijt is ga ik dat ding niet voortdurend oppakken en aan hem geven. Ik weet niet hoeveel hij daar nu van meekrijgt, maar het lijkt me niet verkeerd om mezelf zo te 'programmeren' .
Mezelf prgrammeren idd, dat doe ik dus ook. Ik haal Senna wel altijd meteen uit bed, maar verder moet ze best wel eens wachten ergens op. Op aandacht, op opgepakt worden, op voorgelezen worden. En idd pak ik ook niet eindeloos dingen op. Ik doe het een paar keer, zeg dan dat dit de laatste keer is, en als het dan weer naar de grond verdwijnt, krijgt ze het niet meer. Ze zal het nog niet snappen, maar we worden beiden iig al wel geprogrammeerd op een manier die ik graag straks ook vol wil houden

en lily, als je al andere kinderen rond hebt lopen, is het ook lastiger. En daar worden kinderen beslist niet slechter vna ofzo. Alleen ik heb er maar eentje, en ik kan dus proberen om haar niet te laten huilen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83196547
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef lily het volgende:
Ah oke. Dat mag dus vanaf 6 maanden?
Ik wil het wel proberen (ik vind ze zelf wel lekker trouwens).
Jep, vanaf 6 maanden! Ik at ze ook met Ivan mee (dat vond hij geweldig!) maar nu word ik helaas kotsmisselijk van de geur van rijstwafel. Hij wordt er trouwens ook héél vies van, rijstwafel eten. Maar hey, dat hoort erbij. (Relaxed van me, he? )
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:02:46 #179
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83196678
Ik laat ze allebei altijd even kletsen/zingen als ze wakker worden.

Alleen 's ochtends als R zich medlt en ik ben bang dat S wakker wordt daarvan, pak ik hem meteen. Zeg maar tussen 5 en 6, dan slaapt ze al lichter en ik gun haar toch nog dat extra uur slaap. Dat heeft ze nodig. Als ik R dan wat laat lummelen is ze wakker.
pi_83196700
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:56 schreef miss_sly het volgende:

Maar weet je, ik vind dat ik best relaxt ben, maar ik weer ook dat er mensen zijn die daar heel anders over denken
Ik weet nog wel dat ik Senna op de Utrechtmeeting door het hele zaaltje zag rollen en dat héél relaxed van je vond! Inmiddels is Ivan ook zover en dan denk ik terug aan dat soort dingen.
pi_83196740
Oh, dat heel vies worden ben ik nooit zo goed in.

Ik ben heel relaxed maar met vies worden weer niet
pi_83196771
ik vind Lars ook best wel relaxt, en die moet ook weleens wachten omdat Meike nog even moet plassen of weet ik veel wat.
Maar hij kan ook wel flink tekeer gaan als hij iets wil hebben, als ik dan nog even met iets bezig ben komt grote zus wel in actie.

Ach ieder heeft zijn manier, en er is geeneen verkeerd.
Ik vind het ook altijd wel mooi om te zien dat kinderen zich ook aanpassen aan de omgeving, op het kdv gelden nou eenmaal andere regels als thuis, en als je ziet hoe makkelijk kinderen daarin meegaan...echt wonderbaarlijk soms.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:05:40 #183
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83196798
Ik ben ook heeeeel relaxed . Behlave op de Utrechtmeeting.
pi_83196930
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:57 schreef Incantrix het volgende:
Toen heb ik haar ferm en duidelijk nógmaals gezegd dat wij hem nog geen suiker willen geven en toen kwam dus de 'maar hij is al 7 maanden'-discussie. Ik heb toen nogmaals duidelijk gezegd dat wij dat nog te jong vinden en dat daar nog eens bij komt dat ik niet wil dat Stef per direct zijn zin krijgt als hij aangeeft iets te willen. Leuk hoor, gaat hij straks zijn armpjes uitstrekken naar een glas wijn. Moet ik het dan ook maar geven?
Jemig, en daar luistert ze niet naar? Er moet een soort knop in haar hoofd om waardoor ze in gaat zien dat er zoveel manieren zijn waarop ze Stef kan verwennen die wél stroken met jullie wensen. Suf voorbeeld: Ik vind bijvoorbeeld dat Ivan niet meteen uit bed gehaald moet worden, maar zijn opa's en oma's mogen dat wat mij betreft wel doen want die zijn er om hem te 'verwennen''. Dat geldt ook voor speelgoed: ik vind het niet nodig om een berg speelgoed om hem heen te leggen, maar dat is precies wat er bij zijn opa en oma gebeurt en ik vind het heel schattig.

Zit je er nu over te denken om haar helemaal niet meer op te laten passen? Of ben je van haar afhankelijk?
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:09:00 #185
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83196946
In de opvoeding hè?

Er is een ander levensgebied waar ik beduidend minder relaxt in ben .
pi_83197010
Trix, irritant die behoefte om suiker te geven aan Stef... Mijn stiefmoeder is er ook zo een, die wilde Minke met 2,5 maand al een hap ijstaart geven en ik heb laatst ook nog net een stuk appeltaart uit haar mond kunnen vissen dat blij gevoerd werd... (ondanks dat ik nog geen half uur daarvoor de langevingers had verboden vanwege suiker ) Toen Minke 2 weken geleden daar ging logeren heb ik ook een hele gebruiksaanwijzing geschreven en heel expliciet erin gezet dat ze niks anders dan melk mag! En als het echt nodig was konden ze potje of een stukje babyliga geven (zelf meegegeven). Dat laatste hebben ze zeker aangegrepen als kans, en ik hoop maar dat het daar bij is gebleven...
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:11:17 #187
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83197052
Ik vind dat toch altijd maar raar als mensen niet gewoon de wensen van de ouders kunnnen respecteren.
pi_83197053
Ik ben lang niet altijd relaxed Maar dat ligt echt aan mezelf (misschien een beetje aan mn perfectionisme...alhoewel dat met een tweede erbij gelukkig steeds minder wordt).
pi_83197132
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:58 schreef Ca.ra het volgende:
hij heeft wel echt magere pootjes als je ze nu voelt, dat vind ik wel heel erg. En ook zijn billen zijn duidelijk gekrompen. Zijn rompers slobberen nu allemaal flink...

Zo waren Thomas' beentjes in april en zo zijn ze nu (sorry, filmpje staat op zijn kant)
Ach, wat sneu, zeg!

't Is een ontzettend schattig kereltje. Dat filmpje is zo lief.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 16:15:44 #190
5428 crew  miss_sly
pi_83197259
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet nog wel dat ik Senna op de Utrechtmeeting door het hele zaaltje zag rollen en dat héél relaxed van je vond! Inmiddels is Ivan ook zover en dan denk ik terug aan dat soort dingen.
Ow ja, dat weet ik nog dat je dat zei. Vond ik fijn om te horen. Maar juist met dat soort dingen ben ik wel erg relaxt, geloof ik. Met eten bijvoorbeeld volgens veel mensen niet, maar ik zie toch wel dat er hier veel mensen ook zo over denken. Ik vind zelf dat eten ook relaxt gaat, er zijn alleen een paar in mijn ogen heel logische beperkingen, en suiker/snoep enzo is er daar een van.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 16:17:16 #191
5428 crew  miss_sly
pi_83197332
Ca.ra, wat sneu. En idd het is zo'n heerlijk mannetje
pi_83197363
Cara: wat had thomas aan zn beentjes?
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:18:47 #193
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83197409
Claudia, ik ben bang dat ze het -wederom- wel heeft gehoord, maar dat het niet zal blijven hangen. Ik wil haar best nog op laten passen (ben niet van haar afhankelijk gelukkig, maar ze wil heel graag en het ook wel eens fijn, zoals bijv. vandaag als ik naar de fysio moet.. Het fysio't toch een stuk minder relaxed (;)) als ik niet telkens Stef rustig/in de gaten moet houden), maar voordat dat dus kan denk ik dat ik eerst nog eens met haar zal moeten praten en het daarnaast ook heel duidelijk aan mijn vader uit zal moeten leggen. Hij kan mijn moeder dan weer in toom houden (zo gaat dat met wel meer dingen ).. Het is precies wat jij zegt: ze kan hem prima verwennen op andere manieren, dat vind ik helemaal geweldig! Waarom er dan per sé suiker bij in het pakket moet snap ik gewoon niet: het kind is net zo blij met een paar druiven, een stukje appel of een rijstewafeltje (ook die van Bambix trouwens, ik vind het formaat handig).

Lijnloos, fijn! Jongens, ik snap er echt geen hout van, jij ook al zo'n persoon in je omgeving. Leuk dat het ook even gevraagd wordt voor het erin gestopt wordt he?

Ca.ra, wat fijn dat er al verbetering waarneembaar is, al lijkt het me behoorlijk slikken als je zo hoort wat de effectieve achterstand is.. Die arme beentjes, dikke kus erop!
3!
pi_83197437
Ik koop kleine rijstwafeltjes bij de c1000 van sesamstraat, zijn vlgs mij zoutloos en je hebt ze ook met joghurt maar die blieft meneer niet.

Aan het begin heb ik veel gelezen, wat is goed, wat wel, wat niet, vooral omdat tijn zoeel huilde, nu heb ik dat al een heeeeeeele tijd los gelaten en dat bevalt me prima.

Ik was laatst zelfs een beetje verbaasd toen ik (vlgs mij hier ergens) las over welke opvoedboeken een ieder las, ik had echt zoiets, opvoedboeken?
Echt nooit bij stil gestaan om zo'n ding te kopen of me daarin te verdiepen, maar zo zie je maar weer, ieder zijn ding en als dat goed werkt dan is het goed toch?
pi_83197725
Zijn die rijstewafeltjes van Bambix vanaf 6 maanden trouwens niet meer verkrijgbaar? Ik zie ze alleen vanaf 8 maanden liggen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:24:02 #196
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83197730
Cara, ik heb ook gemsit wat er nou precies is met zijn beentjes?

Overigens was mijn 'ik ben relaxt' spottend bedoeld . Ik ben in een aantal dingen helemaal niet relaxt. Ik vind langer dan drie kwartier rijden met de kindjes absoluut niet relaxt. Ik roep bij bepaalde vrienden altijd heel a-relaxt: voorzichtig jongens, niet zo wild, om de beurt (op de grote trampoline), enz (ik vind werkelijk alles in hun tuin eng) en merk ook heel vaak dat de ouders (mijn lieve vrienden!) me overbezorgd vinden. Daarbij ben ik vrij strak in het thuis willen zijn rond slaaptijden. Mijn oudste met name is niet te genieten als ze slaapgebrek heeft. Dat laatste gaat nu trouwens steeds beter, ze wordt echt ouder en kan wat makkelijk tegen wat minder slaap zo nu en dan of een later middagdutje dan gewend. ...

Anyways, dat dat maar duidelijk moge zijn.
pi_83197773
ik heb 1 opvoedboek, ooit een jaar of 2 geleden gekocht. Kleurt énig bij mn kast heb het nog niet opengehad
maar goed, eerlijk is eerlijk, ik had nooit verwacht zoveel informatie en steun van fok te halen. Ik ben bijvoorbeeld enorm blij met moeders zoals Lily of DeBuurvrouw. Oermama's die het allemaal wel een keer gezien hebben en die hun mannetje staan. Daar neem ik een voorbeeld aan eerlijk gezegd ( srry ) en of ik wel of niet relaxt ben dat weet ik niet.
In de ogen van een enkeling vast té relaxt, in de ogen van een ander weer enorm krampachtig. Het boeit ook niet zo, een ieder doet wat hij zij denkt dat goed is voor het kind en wat bij de situatie en het moment past. (1 of 3 kinderen is idd een wereld van verschil!), daar is imho niet per se een goed of slecht in. Iedereen heeft zn overtuigingen en bij je eerste ben je nu eenmaal wat spastischer met een hoop dingen, daar ben ik me van bewust en dat helpt dan wel weer om te relativeren en wat meer dingen te laten gaan.

Ca.ra, meis, even een dikke voor jou. Wat moet het ontzettend moeilijk zijn om te zien dat je mooie mannetje wel wil maar fysiek gewoon niet kan. Wat lastig en wat rot!

Amélie vermaakt zich op het moment opperbest met een leeg oranginaflesje met macaroni erin
nadat ik tot groot verdriet
- een tijdschrift
- tabbladen
- multomapblaadjes
- reclamefolders
- mijn agenda
- mijn loonstrookje
- de witte kentekenplaat
van haar had afgepakt het lijkt rupsjenooitgenoeg wel soms...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:28:35 #198
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83197958
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:17 schreef Meimeltje het volgende:
Cara: wat had thomas aan zn beentjes?
Thomas mist waarschijnlijk een of meerdere onderdelen van zijn knieen, in ieder geval is er iets mis met de achterste kruisbanden. Wat precies moeten ze nog onderzoeken, eigenlijk hadden we gisteren een MRI gepland staan maar die is verzet naar 6 juli.
Sinds april zit hij nu in spalkjes (nouja, de eerste twee weken in drukverbanden en gips, maar dat bleef maar afzakken) en dat doet zijn spiermassa geen goed, om het maar zacht uit te drukken. Nu hebben we drie keer in de week fysio en hopen we in ieder geval de teruggang wat te kunnen stoppen.

Thomas krijg trouwens ook gewone rijstewafel. Als je kijke hoe veel zout er nou effectief in zo'n geval zit... per 100 gram al heel weinig en dan weegt zo'n wafel ook nog eens drie keer niks.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:29:18 #199
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83197986
Dat klopt wel ja. Alles wat ik wèl weet, weet ik van hier denk ik. En ik stel ook echt mijn vragen hier.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:30:28 #200
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83198052
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:28 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

Thomas mist waarschijnlijk een of meerdere onderdelen van zijn knieen, in ieder geval is er iets mis met de achterste kruisbanden. Wat precies moeten ze nog onderzoeken, eigenlijk hadden we gisteren een MRI gepland staan maar die is verzet naar 6 juli.
Sinds april zit hij nu in spalkjes (nouja, de eerste twee weken in drukverbanden en gips, maar dat bleef maar afzakken) en dat doet zijn spiermassa geen goed, om het maar zacht uit te drukken. Nu hebben we drie keer in de week fysio en hopen we in ieder geval de teruggang wat te kunnen stoppen.

Thomas krijg trouwens ook gewone rijstewafel. Als je kijke hoe veel zout er nou effectief in zo'n geval zit... per 100 gram al heel weinig en dan weegt zo'n wafel ook nog eens drie keer niks.
Oh jeetje, hopen dat het meevalt. Spannend. E niet fijn inderdaad dat hij niet kan doen wat hij graag zou willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')