abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:18:45 #101
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83182610
Nou, dat was de afdeling tukjes weer, een minuut of 10 vond hij wel weer genoeg

Even een andere vraag ook: hebben jullie een nagelschaartje of een knippertje? Ons schaartje is kwijt sinds de vakantie maar hij krabt zichzelf helemaal open, dus wil zo ff iets nieuws halen. Weet nu alleen niet wat handiger is. Nagels knippen is hier standaard een 'uitdaging'
3!
pi_83182651
Een robomop...nooit van gehoord
Wij stofzuigen zeker twee keer per dag..

Wat zielig van Senna, miss... nooit leuk als je ze huilend moet achterlaten.

En Amelie heeft mama gezegd hele leuke/lieve mijlpaal!
mag ik als moeder van oudere kinderen even zeggen dat ik soms (best vaak) hier roep: zeg eens alsjeblief 10 minuten geen mama meer, jongens ).
Ik kan nog niet 5 minuten douchen of er staat er weer eentje: mamaaa
pi_83182681
Nagelknippen doet mijn man altijd. Alledrie, 1 keer per week met een nagelknipper (geen schaartje).
Ik heb het nog nooit gedaan
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 10:21:49 #104
5428 crew  miss_sly
pi_83182730
Tuurlijk mag dat, lily ik denk dat wij dat straks ook wel gaan krijgen!

trix, hier een schaartje, zo eentje met ronde punten. Het is hier ook een uitdaging. Tot nu toe zette ik haar in de Bumbo, speeltje in de ene hand, knippen van de andere hand. Eventueel liedje erbij zingen (mijn zusje zingt altijd hetzelfde liedje en dat conditioneert ze kennelijk een beetje en ze laten het goed toe). Maar de Bumbo klimt ze tegenwoordig uit, dus ik ben aan het denken over de volgende knipbeurt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 10:24:37 #105
5428 crew  miss_sly
pi_83182847
Even gebeld met het kdv, maar ze nemen niet op, dus zijn ze wandelen. Nou, dan is Senna vast weer helemaal happy, lekker buiten en rondkijken doet ze graag
pi_83183129
hahaha lily
ik had het nu al, er wordt nu alleen maar mupmupmup mamaaaaaahaaa gedaan kan niet wachten tot ze ook papa zegt

Wij hebben een knippertje, gaat prima eigenlijk. We deden het altijd met zn twee omdat Amélie nogal eens haar handjes zomaar weg kon trekken ofzo maar tegenwoordig gaat het beter en kan ik het ook alleen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83183315
Ik knipte Timo's nageltjes tot voor kort nog altijd als hij lag te slapen anders was het niet te doen.. Tegenwoordig is hij redelijk af te leiden als manlief maar gek genoeg doet, hij zelf een speeltje heeft en ik hem ondertussen in de houdgreep heb.. En dan met een schaartje met ronde puntjes.. En daarna nog even vijlen, dat vindt hij dan weer helemaal fantastisch

en Inca, die moet ik hebben die robomop!
pi_83183859
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:19 schreef lily het volgende:

mag ik als moeder van oudere kinderen even zeggen dat ik soms (best vaak) hier roep: zeg eens alsjeblief 10 minuten geen mama meer, jongens ).
Ik kan nog niet 5 minuten douchen of er staat er weer eentje: mamaaa

In het begin is het nog leuk ja...

Echt knap van Amelie, en zo lief lijkt me dat

En gewoon doen dat weekje weg Miss_Sly! dat is zeker niet duur
Ik heb het jarenlang met mn moeder gedaan, nog effe weg in het voor of na seizoen zo goedkoop mogelijk, de laatste keer hadden we voor 138 euro p.p incl vliegreis een weekje Spanje
En wat zielig dat je Senna huilend moest achterlaten, dat doet je moederhart toch even zeer

Welkom Lijnloos en Minke, en Amaranta en Fabian! Realiseerde me net pas dat we best wel veel eind nov tot eind dec baby's hebben hier, dus allemaal baby's die bijna even oud zijn, leuk!
Lijnloos, ik las eerst de data's niet van je posts dus dacht dat je kwam vertellen dat je zwanger was

Claudia, denk inderdaad mede omdat Wolf maar een paar weken scheelt met Ivan dat ik zo hyper ben van jouw nieuws! Echt superleuk man!
Al zwanger ik dit keer je hele zwangerschap niet met je mee hoor hihi, ik sla nog effe een hele poos over

Inca, ik knip zn nageltjes met echt zo'n babyschaartje en dan 2x in de week. Groeit echt enorm snel weer aan naar mijn idee

Oh leuk Vlindur en McLaura, jammer dat jullie zover weg wonen anders wou ik ook mee potjes in slaan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83184388
Ah, je had al gebeld Miss, dat had ik je anders willen aanraden. Vaak hoor je dan pcies wat je wilt horen. Want meestal is mama om de hoek en het kindje alweer rustig.
Maar het is zeker weten rot om zo weg te gaan.

Incantrix, wij hebben een nagelschaartje. Vriend knipt altijd als ik Lars de fles geef, geen centje pijn.

Poppedein, veel plezier op baby-visite, dat wordt rammelen!!!

En Minke is 6 maanden!! Wat een leuke binnenkomer zo Lijnloos!
En wat is het toch een leukerd, dat dametje van je!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83184571
Minke! Wat leuk dat jullie er ook zijn! Dat koppie van Minke... zo schetig!

Amelie zegt mama! Wat super! Ik kijk daar zo naar uit. Maar ik gok dat ze eerst papa gaat zeggen.

Die robomop werkt echt? Dan wil ik hem ook! Ik had ooit zo'n robostofzuiger, maar die werkte niet erg goed vond ik.

Nageltjes doe ik altijd vijlen, nooit knippen. Ik gebruik er mijn eigen vijl voor, 3 keer heen en weer over het nageltje en het is weer mooi kort. Die babyvijltjes werken niet i.m.o.

Xeentje heeft de afgelopen dagen zoveel bijgeleerd, dat gaat echt met sprongen. Ze kan zwaaien (en zegt daar Hej! bij), ze doet twee armpjes omhoog zodra ze hieperdiepiep hoera hoort en ze roept JA! als ze iets ziet waar ze blij van wordt (de poezen, haar flesje, haar beertje).
Aan de andere kant heeft ze ook besloten dat ze op het waskussen niet meer op haar rug wil liggen, dat kleertjes aantrekken niet fijn is, dat ze heeeeel verdrietig wordt als ze de afstandsbediening niet vast mag houden en dat haar soepstengeltje niet meer losgelaten mag worden, ook niet als mama hem wat hoger in haar handje wil plaatsen als hij bijna op is.
pi_83185490
Hihi, die robomop! Is het een beetje een duurzaam ding, Trix? Voor die prijs verwacht ik eigenlijk een plastiv Tell Sell geval dat het twee keer doet.

Die reviews!
quote:
Fredericootje, 16-06-2009
Toppie ding, is fantastisch met 4 katten, we hebben haar Fatima genoemd
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:30:58 #112
95408 Incantrix
pi_83185683
Chan en Xenia, ik ben erg blij dat we die robomop hebben hoor! Het scheelt een hoop kattenhaar door het hele huis heen. Tuurlijk moet je het ook zelf bijhouden, maar als ik even boodschappen ga doen laat ik dat ding een half uurtje door het huis prutsen en daarna zijn de meeste losse haren wel weg

Zo, en kan iemand me vertellen hoe ik Stef in vredesnaam in slaap krijg? Hij is zó moe, hij kan amper zijn ogen openhouden en zit constant in zijn ogen te wrijven en te gapen, maar als ik hem in bed leg is het gillen Hij ligt er nu al 10 minuten in, eens in de zoveel minuten ga ik even troosten, maar hij blijft aan de gang.. Ik weet het even niet meer, laten huilen vind ik zielig, niiet laten slapen ook..

Ow, en thnx voor de nagelkniptips! Ik ga het vandaag echt weer even proberen, ze zijn veels te lang. Ben benieuwd, misschien tijdens een flesje inderdaad.

Miss, als ze lekker buiten zijn heeft je meiske het vast heel fijn, het is zulk mooi weer!
3!
pi_83185717
Een vraagje, wat doen jullie 's nachts aan onder de slaapzak qua bovenkleding? Ik doe een romper met lange mouwen en verder niks. Korte mouwen lijkt me zo koud in slaapzakje zonder mouwen?
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:33:03 #114
95408 Incantrix
pi_83185774
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:26 schreef Ssserpente het volgende:
Hihi, die robomop! Is het een beetje een duurzaam ding, Trix? Voor die prijs verwacht ik eigenlijk een plastiv Tell Sell geval dat het twee keer doet.

Die reviews!
[..]

Moah, het rekje dat om het 'lopende' balletje heenzit is niet echt heel stevig, maar je hoeft er verder ook niks geen kracht op te zetten ofzo. Wij hebben 'm nu een maand of 4 en hij werkt nog steeds prima

Xenia, ons huis is echt heel warm, dus wij doen gewoon een korte mouwen-romper.. Laatst ging hij bij mijn ouders logeren en toen hebben we niet bedacht dat dat daar misschien anders was dus hadden we ook alleen korte mouwen meegegeven.. Het kind heeft het gewoon koud gehad 's-nachts

Oh man, en nu gaat hij ZO uit zijn dak.. Dus toch maar uit bed halen, ik weet het echt niet anders
3!
pi_83185867
Xenia, Lente draagt 's nachts ook een romper met lange mouw in d'r slaapzak of een romper met korte mouw en met daarover het truitje van een pyjama. Dan in d'r slaapzak en bij het instoppen nog even onder de deken, maar daar wurmt ze zich toch binnen no time onderuit.
pi_83186027
Incantrix, als Isabeau zo uit haar dak gaat in bed helpt het meestal om haar op te pakken (rechtop tegen me aan met haar hoofd bij mijn schouder) en al neuriënd (slaap kindje slaap) heen en weer te wiegen. Da's vaak de enige manier om haar zo ver te krijgen dat ze zich overgeeft aan de slaap.

Sneu voor 't arme ventje! (en voor jou!)
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 11:40:39 #117
5428 crew  miss_sly
pi_83186130
Afhankelijk van de temperatuur in haar kamertje en de verwachte nachttemperatuur in een rompertje met lange mouwen of haar pyjamaatje met korte mouwen zonder romper. In de slaapzak, neit onder de deken meestal. Als het koud wordt, ga ik haar voro we naar bed gaan nog even onder de deken leggen.

trix, wat rot. Kun je hem niet op je schoot in slaap laten vallen en dan wegleggen? Dat wil bij Senna nog wel eens werken als ze niet wil. Of als echt neits werkt, ga ik op bed liggen voeden tot z ein slaap valt, maar dat komt gelukkig zelden meer voor. Geef je nog bv, trouwens, je was aan het afbouwen toch?
pi_83186767
Oke, dus meestal ook wel romper met lange mouwen inderdaad, tenzij het heel warm is, dan korte mouwen.
Ik blijf het moeilijk vinden, ik ben zelf een enorme kouwkleum en lig altijd met mijn armen onder een dik dekbed.
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:30 schreef Incantrix het volgende:
Zo, en kan iemand me vertellen hoe ik Stef in vredesnaam in slaap krijg? Hij is zó moe, hij kan amper zijn ogen openhouden en zit constant in zijn ogen te wrijven en te gapen, maar als ik hem in bed leg is het gillen Hij ligt er nu al 10 minuten in, eens in de zoveel minuten ga ik even troosten, maar hij blijft aan de gang.. Ik weet het even niet meer, laten huilen vind ik zielig, niiet laten slapen ook..
Trix wat rot
Als Xeentje heel moe is, maar niet kan slapen, dan ga ik heel langzzzzaam met haar door de kamer lopen, rechtop tegen me aan (in draagdoek houding, maar zonder draagdoek). Alle prikkels vermijden, dus poezen even buiten de woonkamer, tv/radio uit, niks zeggen en alleen maar langzaam lopen. Dan valt ze met een minuut of 10 in slaap tegen mijn schouder. Dan blijf ik nog 5 minuten doorlopen tot ze echt diep slaapt en leg ik haar slapend weg.
Dat lopen is het laatste redmiddel, meestal probeer ik het eerst door met haar op schoot in de hoek van de bank te gaan zitten, helemaal relaxed onderuit (ze voelt prima aan of ik wel of niet relaxed ben), benen omhoog, speentje erbij, tv aan zonder geluid, Xeentje in mijn arm. Dan gaat ze soms eerst even mopperen, soms ook overstrekken (dan ligt ze dus niet lekker), en daarna valt ze al mopperend in slaap.
pi_83187319
Vervelend Trix! Laat hij zich in slaap voeden misschien? Draagdoek is over het algemeen ook wel slaapgarantie als Emma moe is.

Xenia 's nachts heeft Emma een romper met korte mouwen aan, daarover een pyjama met lange mouwen en een slaapzak zonder mouwen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:15:00 #120
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83187541
Pffff, moeilijk is dat als ze zich blijkbaar niet kunnen overgeven aan de slaap.

Gelukkig heb ik twee kindjes hier die zich (thuis en op het kdv, elders niet) altijd makkelijk in bed laten leggen.

Mijn zoon slaapt niet in een slaapzak, hij komt toch niet van z'n plek, onder een lakentje en een dun katoenen dekentje (dunner dan zo'n standaard wiegendekentje). Afhankelijk van hoe warm het is al dan niet met pyjamabroekje. Wel een pyjamatruitje en dan het dekentje tot zijn middel. Als het heel warm is met een shirtje met korte mouwen en alleen een lakentje. Maar ik vind het ook altijd moeilijk te bepalen wat ze 's nachts aanmoeten en als ik twijfel slaap ik er zelf ook erg onrustig door, omdat ik dan steeds ga voelen of ze het niet te warm/ koud hebben .

Oh en nu is de ander ziek. Die zal dus over een aantal dagen ook wel onder de vlekken zitten.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:18:29 #121
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83187700
trix, wandelen buiten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83187755
Inc, even wandelen misschien? Wat vervelend!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:24:45 #123
95408 Incantrix
pi_83187914
En wederom: dank voor de tips Wij hebben ook een soortgelijke 'slaap-hulp': rechtop tegen je aan en dan samen (al wiegend) naar buiten kijken, en dan vertellen wat er allemaal te zien is. "Kijk, daar rijdt een autootje voorbij. En die fietsende meneer daar, die heeft bloemetjes bij zich. Is vast voor zijn vrouw." etc., maar zelfs dat hielp daarnet niet. Hij werd er wel wat rustiger van, maar bleef enorm hard bewegen (oftewel: zichzelf wakker te houden). Als hij dat doet lukt het me ook niet meer hem lang vast te houden, want dan gaat mijn bekken weer stom doen

Anyway, het is gelukt hoor: met papfles en al in bed, en zichzelf dan lekker in slaap laten sabbelen. Hoor nu af en toe nog wat geklaag in zijn slaap, maar dat komt denk ik doordat hij zo over de zeik was daarnet.

Miss, ik ben inderdaad de bv deels aan het afbouwen. Ik zit nu op 3 voedingen per dag aan de borst (en nu dus de nachtvoeding ) en 2 a 3 voedingen kv/pap/rapley. Van de bv wil ik nog één voeding afbouwen (die van rond 10 uur in de ochtend) en dan is het de bedoeling dat de ochtend- en avondvoeding zo blijven. 'S-nachts voed ik hem inderdaad liggend en dan leggen we hem heel makkelijk weer terug in zijn bed, maar de voeding die ik net met de fles heb gegeven heb ik al afgebouwd en geef ik dus liever niet meer met de borst. Gelukkig is de papfles in bed een goede állerlaatste redmiddel..
3!
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:26:08 #124
95408 Incantrix
pi_83187966
Wandelen was helaas geen goed plan voor dit moment, over 10 minuten staat mijn moeder voor de deur om op te passen in het kader van mijn fysiobezoek over een half uurtje. Daarna wil ik sowieso even met hem naar buiten, het is zo mooi

Maar thnx weer dames Kon daarnet wel even janken, maar nu is alles weer pais en vree
3!
pi_83188180
Pff, vervelend zijn die momenten, hè Icantrix? Kan het misschien zo zijn dat hij nog wat van slag is door jullie vakantie? Ivan wilde net na zijn fruithapje alweer niet in de box, hij huilde om de stofzuiger en in de wipstoel kon ik hem maar moeilijk tevreden houden. Ik heb hem maar een keer extra naar bed gedaan en nu ligt hij te slapen. Komt niet helemaal lekker uit met de voedingen, maar hij was gewoon ongebruikelijk ontevreden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')