abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83211038
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar ik trouwens van baal is dat jij zo'n beetje alle kleertjes van Amélie al in V&A hebt gezet. Wat nou als ik een meisje krijg.

De Wibradingen mag je wel online zetten.
muppet

zal ik even een foto maken van wat ik nog heb liggen allemaal?
Echt ik heb laaaaadingen nog liggen boven, ook in kleine maatjes.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83211248
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:39 schreef Poppejans het volgende:

Vlindur vroeg er ook al naar, ik wou er effe op doorvragen: Hoe werkt dat Rapley dan precies?
Ik heb Wolf wel eens komkommer gegeven, zo gesneden dat het goed vast te pakken is, en hij steekt het gretig in zn mond, om vervolgens heel hard te huilen en te hijgen (dat doet ie als ie honger heeft:') omdat hij er niks van af krijgt.
Dat is dus bij veel dingen zo, rijstewafel en soepstengel krijgt hij wel goed weg.
Banaan is zacht, kan ik beter daar eens mee proberen?
In reactie op Vlindur heb ik wat meer informatie gegeven over hoe ik het aanpak: stukjes aanbieden die te groot zijn om in één keer in zijn keel te kunnen schieten maar die klein genoeg zijn voor hem om met een hand vast te houden.

Ivan heeft ook meer moeite met bijvoorbeeld wortel en komkommer. Favoriet hier zijn banaan en bijvoorbeeld peer. Peer krijgt hij heel makkelijk weg. Het nadeel is weer dat peer glibberig zit. Ik laat de schil eraan zitten, al zal het vast niet goed zijn dat hij de schil eet. Oh well.

Volgens de Rapleymethode is het in ieder geval niet erg als hij niet veel binnenkrijgt maar vooral speelt met eten of erop sabbelt. Ik vind het dus niet zo'n probleem als Ivan komkommer eet en er niet veel van binnenkrijgt. Ik probeer dat soort dingen nu wel af te wisselen met iets wat hij makkelijker op kan eten, zoals tomaatjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83211517
Peer is ook een goeie! Dank je! Dat ik daar dan weer niet zelf op kom... ik ga meteen weer aan de slag morgen.
Maar is het dan niet zo, dat als Ivan er niet veel van eet, dat hij dan gaat huilen van honger?
Daarom geef ik dus gepureerd, omdat Wolf naar mijn idee echt zin in eten heeft als het fruit/warm eten tijd is.
Ik ga even verder lezen in Rapley topic, ik zie dat Groofsken hetzelfde heeft/doet als wat ik bedoel
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:50:31 #254
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83211629
Poppejans, haha, Wolf weet wel wat hij wil volgens mij he? Qua rapley doen wij het nu zo dat we Stef in principe laten rapleyen als hij nog niet echt heel erg honger heeft. We zetten hem in zijn stoel aan tafel en laten hem het liefst met ons mee-eten, dat vind hij zelf ook het leukst. Bij Stef werken dingetjes als banaan en mango trouwens juist heel erg niet, het is te zacht en daardoor knijpt hij het fijn, wordt het glad en krijgt hij het niet meer opgepakt. Komkommer gaat hier heel goed, druiven en appel vind hij helemaal de bom en sperziebonen vind hij ook heel lekker en leuk. Komkommer en appel maken we overigens niet te klein, want dan lijkt hij het juist makkelijker te kunnen pakken

En de huisarts wil ik vooral spreken om uit te sluiten dat hij niet aan de oorontsteking is ofzo. En ja, misschien krijgen we er nog wel wat tips voor, we gaan het zien.

Karin

Nou, Stef ligt in zijn bed en slaapt, een soort van. Af en toe begint hij nog wel héél hard te huilen, maar na 2 uithalen slaapt hij dan alweer. Wel sneu hoor.. Arm jochie
3!
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:53:29 #255
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83211863
Appel durf ik niet zo te geven. Dat is één van de dingen waarbij ik echt bang ben voor verslikken (en dan eng verslikken bedoel ik). Dat pureer ik altijd.

En dat aardbe eigenlijk niet mag, wist ik niet. Weer wat geleerd van fok . Ik doe heel vaak door gepureerde fruisthapjes een halve aardbei, geeft een hele fijne smaak vind ik zelf .
pi_83211873
Vervelend Incantrix. Als ze niet zichzelf zijn. Maak je je meteen zorgen (ik dan heh).
Hopenlijk morgen beter!

Over de maat zonnehoedje: 46 is te groot.
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:54:56 #257
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83212003
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:53 schreef lily het volgende:
Vervelend Incantrix. Als ze niet zichzelf zijn. Maak je je meteen zorgen (ik dan heh).
Hopenlijk morgen beter!

Over de maat zonnehoedje: 46 is te groot.

Jij slaat de spijker op z'n kop: hij is zichzelf niet. Eigenlijk, heel stiekum, al niet helemaal sinds hij waterpokken heeft gehad, maar zo erg als het nu is was het niet eerder. Ah well, morgen ga ik gewoon de huisarts bellen. Ze kijken maar even.
3!
pi_83212060
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:48 schreef Poppejans het volgende:
Peer is ook een goeie! Dank je! Dat ik daar dan weer niet zelf op kom... ik ga meteen weer aan de slag morgen.
Maar is het dan niet zo, dat als Ivan er niet veel van eet, dat hij dan gaat huilen van honger?
Daarom geef ik dus gepureerd, omdat Wolf naar mijn idee echt zin in eten heeft als het fruit/warm eten tijd is.
Ik ga even verder lezen in Rapley topic, ik zie dat Groofsken hetzelfde heeft/doet als wat ik bedoel
Daarom geef ik hem nu bijvoorbeeld komkommer én tomaat. Tomaat eet hij tegen de trek (en omdat hij het lekker vindt), komkommer vooral omdat ik vind dat het belangrijk is dat hij verschillende smaken leert waarderen. Soms geef ik hem wel eens een rijstwafel na.

Maar dan nog: het duurt volgens mij wel een tijdje voor kinderen een groot deel van hun energie uit vast voedsel halen. Het blijft toch nog een tijdje om de flesjes draaien. We zijn vandaag begonnen met brood en ik ben er nu wel over aan het nadenken om de 4e fles te laten vervallen. Hij eet zijn brood zo goed en brood tikt wel aan wat energie betreft. Vandaag heeft hij maar 3 flessen gehad omdat het zo uitkwam.
pi_83212210
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:53 schreef Groofsken het volgende:

En dat aardbe eigenlijk niet mag, wist ik niet. Weer wat geleerd van fok . Ik doe heel vaak door gepureerde fruisthapjes een halve aardbei, geeft een hele fijne smaak vind ik zelf .
Ik wist het ook niet. Aardbeien zijn zo gezond dat ik er zelf niet bij stilgestaan zou hebben. Het is dat ik het lijstje van borstvoeding.com regelmatig raadpleeg.

En ik durf appel ook niet te geven.
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:57:45 #260
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83212241
Succes Incantrix, hopleijk kan de huisarts je geruststellen of anders het probleem duiden.

R is nu over op 4 flassen, dus we zitten eindelijk ruim onder de liter . hebben jullie kindjes al tandjes trouwens?
pi_83212398
Bij Ivan zijn tijdens de vakantie 2 tandjes doorgekomen, onderin. De puntjes waren er zomaar ineens, er was niets waardoor ik het vermoeden had dat ze eraan kwamen.
pi_83212559
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:50 schreef Incantrix het volgende:

Nou, Stef ligt in zijn bed en slaapt, een soort van. Af en toe begint hij nog wel héél hard te huilen, maar na 2 uithalen slaapt hij dan alweer. Wel sneu hoor.. Arm jochie
Arme Stef en arme jij. Heel goed dat je contact opneemt met de huisarts.
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:04:35 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83212752
Geen tanden hier.
Wel sinds gisteren op 4 bv. En ik voed nog niet bij, want,dat wil ik zelf doen, en ik heb de afgelopen 3 dagen gewerkt. Dus ik weet niet of 4 keer eten te weinig is voor hem.
pi_83212822
Wolf onder een wit doorkomend puntje, maar het is al een paar weken nog niet meer dan een puntje.
Hij kwijlt echt enorm en vindt een bijtring die in de koelkast kan echt heerlijk

Hier trouwens 3 flessen. waarvan 2 pap en 1 normale
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83212896
Agos Stef

Ivan zn eerste tandjes?
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:07:04 #266
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83212928
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:04 schreef amaranta het volgende:
Geen tanden hier.
Wel sinds gisteren op 4 bv. En ik voed nog niet bij, want,dat wil ik zelf doen, en ik heb de afgelopen 3 dagen gewerkt. Dus ik weet niet of 4 keer eten te weinig is voor hem.
Wauw, dus jij hoeft er 's nachts ook niet meer uit? Slaapt Fbian nogsteeds op zijn buik?

Ik ga naar bed, de afgelopen vijf dagen waren ernstig vermoeiend met de één na de ander ziek enzo .

woensdag 23 juni 2010 @ 21:07:27 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83212954
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:54 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Jij slaat de spijker op z'n kop: hij is zichzelf niet. Eigenlijk, heel stiekum, al niet helemaal sinds hij waterpokken heeft gehad, maar zo erg als het nu is was het niet eerder. Ah well, morgen ga ik gewoon de huisarts bellen. Ze kijken maar even.
Goed dat je de ha belt hoor.
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:07:39 #268
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83212964
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:05 schreef Poppejans het volgende:
Wolf onder een wit doorkomend puntje, maar het is al een paar weken nog niet meer dan een puntje.
Hij kwijlt echt enorm en vindt een bijtring die in de koelkast kan echt heerlijk

Hier trouwens 3 flessen. waarvan 2 pap en 1 normale
Waar koop je zo'n bijtring?
pi_83213050
Hier nog steeds 5 flessen, maar hij drinkt er wel steeds minder van (gemiddeld 100cc denk ik). Ben bang dat we pas naar minder flessen kunnen als hij door gaat slapen en geen late avondfles meer hoeft.
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:09:02 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83213061
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:07 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Wauw, dus jij hoeft er 's nachts ook niet meer uit? Slaapt Fbian nogsteeds op zijn buik?

Ik ga naar bed, de afgelopen vijf dagen waren ernstig vermoeiend met de één na de ander ziek enzo .

ja, ik hoef er niet uit, hij slaapt van 22 tot 6-7, maar nu ik dit gezegd heb hardop zal het wel weer knudde zijn vannacht.
En ja, nog steeds op zn buik. Hij kan nu ook van zn rug naar zn buik rollen en andersom. Dus hij kan zelf kiezen wat hij wil.
pi_83213102
quote:
Ik heb er vanochtend nog een gekocht bij het kruidvat. 1,95 (slak, kikker en nog iets hadden ze)
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:09:49 #272
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83213122
quote:

[..]

Je kan ze bijvoorbeeld bij babyplezier (bennekelstraat) kopen. Van Tommee Tippee bijvoorbeeld.
Die heeft ze in fasen volgens mij.
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:10:44 #273
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83213177
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:09 schreef amaranta het volgende:

[..]

ja, ik hoef er niet uit, hij slaapt van 22 tot 6-7, maar nu ik dit gezegd heb hardop zal het wel weer knudde zijn vannacht.
En ja, nog steeds op zn buik. Hij kan nu ook van zn rug naar zn buik rollen en andersom. Dus hij kan zelf kiezen wat hij wil.
Wat knap . En dan hoef jij je daar ook geen zorgen meer over te maken toch?
pi_83213206
quote:

[..]

Je hebt ze in alle prijsvariaties, ik heb een hele simpele voor 1.75 van de Hema
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:11:22 #275
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83213217
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:09 schreef lily het volgende:

[..]

Ik heb er vanochtend nog een gekocht bij het kruidvat. 1,95 (slak, kikker en nog iets hadden ze)
En die konden in de koelkast?

Ik heb wel bijtspul, maar das allemaal niet voor in de koelkast geloof ik.

Ah Hema, daar kom ik vrijdag.

Ik zag Wolf, hij krijgt een boller koppie . Ik vind hem zo leuk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')