abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:32:41 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83198158
cara, wat griezelig zeg. aan wat voor mogelijke oorzaken zou je kunnen denken bij zoiets? en waar dienen de spalkjes toe?
in de haak.
pi_83198335
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:24 schreef huuphuup het volgende:
Oermama's die het allemaal wel een keer gezien hebben en die hun mannetje staan. Daar neem ik een voorbeeld aan eerlijk gezegd ( srry )
En ik ben dus geen oermoeder?

Ik heb ook véél plezier van Fok! Toen ik op vakantie was stond het qua voedselintroductie echt even helemaal stil, want ik wilde eerst opzoeken wat voor soort brood Ivan mocht en hoe ik dat het beste aan kon bieden. Ik ben een informatiejunk.

En andermans ervaringen zijn zo fijn om te lezen. Ik ben zelf wel eens terughoudend in vertellen wat bij ons heeft gewerkt omdat ik helemaal niet weet of een ander kind eenzelfde probleem heeft en of eenzelfde strategie wel zou werken. Maar zelf kies ik uit de rijkdom aan ervaringen hier wat mij het meest aanstaat of het meest plausibel lijkt. Ik ga er maar vanuit dat anderen dat ook doen.

Mensen in mijn omgeving vinden mij een strenge moeder. Ik moet er altijd een beetje om lachen, want ik zie mezelf helemaal niet zo.
quote:
Amélie vermaakt zich op het moment opperbest met een leeg oranginaflesje met macaroni erin
nadat ik tot groot verdriet
- een tijdschrift
- tabbladen
- multomapblaadjes
- reclamefolders
- mijn agenda
- mijn loonstrookje
- de witte kentekenplaat
van haar had afgepakt het lijkt rupsjenooitgenoeg wel soms...
Herkenbaar!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83198431
Cara, wat sneu zeg Hopelijk valt het mee en krijgen jullie snel duidelijkheid.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:40:42 #204
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83198559
omg ik kan jullie echt niet bijhouden de laatste dagen... jullie gaan zooooo hard.....

Wij zijn net even een poosje naar de dierentuin geweest en Evie doet nu even een dutje. Beetje later dan normaal; maar toch maar even in dr ledikantje gelegd net.
wat is het warm vandaag he? ik had het vanmorgen helemaal niet zo door; maar ik heb me het een partij warm gehad in de dierentuin... (nou had ik ook gewoon een lange broek aan).

Slaapt Isabeau nog steeds goed Sorboo?

en hoe gaat het met Stef icantrix?

misschien beide al wel gemeld, maar heb ik dan misschien even gemist...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83198783
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En ik ben dus geen oermoeder?

enorm!
nee het is wat stom geformuleerd idd, ik bedoel meer dat ze al meer kinderen hebben die ook al wat groter zijn, en dat ze dus al de ervaring hebben enzo. Zoiets
quote:
Ik heb ook véél plezier van Fok! Toen ik op vakantie was stond het qua voedselintroductie echt even helemaal stil, want ik wilde eerst opzoeken wat voor soort brood Ivan mocht en hoe ik dat het beste aan kon bieden. Ik ben een informatiejunk.

En andermans ervaringen zijn zo fijn om te lezen. Ik ben zelf wel eens terughoudend in vertellen wat bij ons heeft gewerkt omdat ik helemaal niet weet of een ander kind eenzelfde probleem heeft en of eenzelfde strategie wel zou werken. Maar zelf kies ik uit de rijkdom aan ervaringen hier wat mij het meest aanstaat of het meest plausibel lijkt. Ik ga er maar vanuit dat anderen dat ook doen.

Mensen in mijn omgeving vinden mij een strenge moeder. Ik moet er altijd een beetje om lachen, want ik zie mezelf helemaal niet zo.
[..]

Herkenbaar!
Dat van die informatie opzoeken herken ik wel, ik zoek ook altijd heel veel op om uiteindelijk mn eigen conclusies te trekken, ik wil niet alleen maar afgaan op 1 mening en 1 ervaring zeg maar. Ik lees er dan liever wat meer over.

Ik probeer wel duidelijk te zijn en grenzen te stellen, dus op een bepaalde manier probeer ik wel streng te zijn denk ik. Of rechtlijnig en duidelijk in elk geval. Maar Amélie is nog zo klein dat opvoeden in feite eigenlijk nog niets voorstelt dus of ik uiteindelijk echt streng zal zijn, geen flauw idee.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 16:54:35 #206
5428 crew  miss_sly
pi_83199166
Ik wil eigenlijk helemaal geen strenge moeder worden, maar wel een duidleijke en consequente. En dat probeer ik nu al wel, bijvoorbeeld zoals in dat voorbeeld van dingen neit meer oppakken na een paar keer op de grond gegooid te zijn. Dat lijkt me zo lekker duidelijk voor een kind.

Ik snap wel wa tje bedoelt, huup, met de voorbeeldmoeders ik vind alleen de term oermoeder zo naar klinken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:56:56 #207
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83199280
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:32 schreef trui het volgende:
cara, wat griezelig zeg. aan wat voor mogelijke oorzaken zou je kunnen denken bij zoiets? en waar dienen de spalkjes toe?
De oorzaak is gewoon een aanlegfoutje. Maar wat het precies is willen(kunnen) ze in het ziekenhuis niet zeggen tot na de scan.

De spalkjeszorgen ervoor dat zijn onderbenen in de knie blijven. Als hij ze niet om heeft gaan ze (steeds vaker achter elkaar) half uit de kom en dat doet pijn. We deden de spalkjes al iedere dag een uur ofzo af zodat hij toch nog wat beweging kreeg, maar nu doen we ook echt gerichte oefeningen met hem.

Met de koelere dagen vielen de spalkjes niet zo op, een lange broek valt er meestal goed overheen. Maar nu krijg je weer van die starende blikken. (lEn rare praat. Letterlijk gehoord in de supermarkt: miep 1: Ach kijk dat kindje heeft allebei zijn beentjes gebroken. miep 2: Allebei? Dat kan toch geen toeval zijn...*veelbetekenende blik*)

Ik vind jullie verhalen trouwens ook veel beter dan welk opvoedboek dan ook. Ik heb er echt al veel aan gehad de afgelopen maanden!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 17:02:43 #208
5428 crew  miss_sly
pi_83199551
Ca.ra dat meen je niet. Wat een vreselijke opmerkingen zijn dat.
pi_83199568
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil eigenlijk helemaal geen strenge moeder worden, maar wel een duidleijke en consequente. En dat probeer ik nu al wel, bijvoorbeeld zoals in dat voorbeeld van dingen neit meer oppakken na een paar keer op de grond gegooid te zijn. Dat lijkt me zo lekker duidelijk voor een kind.

Ik snap wel wa tje bedoelt, huup, met de voorbeeldmoeders ik vind alleen de term oermoeder zo naar klinken
k had em al verduidelijkt maar je moet het beestje een naam geven dus och.
Niet zo zwaar aan termen tillen hoor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 17:04:27 #210
5428 crew  miss_sly
pi_83199606
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:03 schreef huuphuup het volgende:

[..]

k had em al verduidelijkt maar je moet het beestje een naam geven dus och.
Niet zo zwaar aan termen tillen hoor
Deed ik neit, ik verklaarde alleen mezelf

je bedoelt de oermoeder. Ik had het gelezen, en ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar ik vind het een naar woord. Net als ongi, krijg ik ook jeuk van
pi_83199645
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:56 schreef Ca.ra het volgende:

Met de koelere dagen vielen de spalkjes niet zo op, een lange broek valt er meestal goed overheen. Maar nu krijg je weer van die starende blikken. (lEn rare praat. Letterlijk gehoord in de supermarkt: miep 1: Ach kijk dat kindje heeft allebei zijn beentjes gebroken. miep 2: Allebei? Dat kan toch geen toeval zijn...*veelbetekenende blik*)
Ongelooflijk.

En het doet je al verdriet, komt dat er ook nog eens bij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83199665
Och, ik heb daar helemaal overheen gelezen Ca.ra. Wat sneu voor Thomas.
En die opmerkingen, tja...dat moet nu eenmaal blijkbaar
Olifantenhuid kweken is ook zoiets wat je met de jaren leert.

En wat grappig dat je me als "voorbeeld" ziet, huup. En dat terwijl ik maar wat doe
Nee, ik snap het wel, ik heb nu eenmaal al oudere kinderen en dan heb je vanzelf langer ervaring natuurlijk.
Ik heb trouwens ook veel aan jullie ervaringen allemaal. Ook nieuwe mama's! Iedereen heeft zijn eigen blik op zaken en dat kan soms erg verfrissend zijn
pi_83199834
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Deed ik neit, ik verklaarde alleen mezelf

je bedoelt de oermoeder. Ik had het gelezen, en ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar ik vind het een naar woord. Net als ongi, krijg ik ook jeuk van
ongi
NOD
Kek
hip
pittig
kids

en meer van dat
ik krijg er ook jeuk van. Van oermoeder niet per se, t is een oubollige term I guess, en niet helemaal op zn plaats bij het beeld wat ik bedoelde, doorgewinterde moeder dan, zo beter.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83199921
En consequent zijn is heel belangrijk. En structuur ook.
Voor onze oudste zoon een must zelfs maar dat hebben wij echt moeten leren want wij zijn als ouders totaal niet gestructureerd.
Het is een voortdurende leerschool voor ons en we moeten echt blokken op die structuur zeg maar.

Ook consequent zijn vind ik moeilijk maar als je het niet bent krijg je het loeihard terug "in your face"...
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:11:22 #215
100412 mefke79
komt goed!
pi_83199930
Ca.ra, dat je je ingehouden hebt! Miep 1 en 2 zouden van mij een zeer kwalijke opmerking naar hun hoofd gekregen hebben. Domme dodo's!

Yoghurtijs was geen succes. Het was wel lekker, maar ook vreemd en koud en nou ligt ie een fles pap weg te werken. Ach ja, lekker warme pap terwijl het hier nu nog ruim 25 graden is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_83199934
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:05 schreef lily het volgende:
Och, ik heb daar helemaal overheen gelezen Ca.ra. Wat sneu voor Thomas.
En die opmerkingen, tja...dat moet nu eenmaal blijkbaar
Olifantenhuid kweken is ook zoiets wat je met de jaren leert.

En wat grappig dat je me als "voorbeeld" ziet, huup. En dat terwijl ik maar wat doe
Nee, ik snap het wel, ik heb nu eenmaal al oudere kinderen en dan heb je vanzelf langer ervaring natuurlijk.
Ik heb trouwens ook veel aan jullie ervaringen allemaal. Ook nieuwe mama's! Iedereen heeft zijn eigen blik op zaken en dat kan soms erg verfrissend zijn
hehe ja maar juist dat 'we doen maar wat' kan soms ook heel handig en helder zijn. Gewoon om dingen in een perspectief te krijgen. Niet dat ik vind dat jij maar wat gedaan hebt ofzo, maar idd, jouw jongens zijn al wat ouder, die van DeBuurvrouw ook, bij de kinderen van Tan heb ik altijd hetzelfde gevoel, het geeft een wat meer ehm... ja hoe zeg je dat. Je hebt een hoop al geprobeerd en kan oprecht praten uit je eigen ervaringen enzo wat wel en niet werkt.
En misschien werkt wat voor jou werkte voor mij wel helemaal niet, maar dan nog. Ik vind het prettig om dat soort dingen te lezen, juist omdat ik alleen maar kan bedenken hoe ik het wel maar nog neit echt ervaring ermee heb.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:17:08 #217
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83200213
ahhh Ca.Ra wat zijn sommige mensen ook onnadenkend en respectloos
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 17:20:37 #218
5428 crew  miss_sly
pi_83200364
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ongi
NOD
Kek
hip
pittig
kids

en meer van dat
ik krijg er ook jeuk van. Van oermoeder niet per se, t is een oubollige term I guess, en niet helemaal op zn plaats bij het beeld wat ik bedoelde, doorgewinterde moeder dan, zo beter.
Doorgewinterde moeder, dat is een goede!
Ik leer daar ook van. Zo ook van mijn zusje met 3 kinders waarvan 2 al groter. Het is ook fijn om te zien dat anderen ooit net als wij begonnen zijn, maar dat het echt wel gewoon doorgaat, ook al maken we fouten. Want ik heb niet een seconde de illusie dat we het helemaal goed doen
pi_83200411
oeh ik vergeet er nog 1!

blits!!

en ''vet cool'' uit de mond van mn schoonmoeder klinkt ook een pietsje ehm, jeukend
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 17:25:14 #220
5428 crew  miss_sly
pi_83200592
haha, vet cool uit de mond van mijn neefje van bijna 6 vond ik dan wel weer leuk
pi_83200636
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:25 schreef miss_sly het volgende:
haha, vet cool uit de mond van mijn neefje van bijna 6 vond ik dan wel weer leuk
ja psies
6, dan is het leuk.

niet bij 60
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 17:27:29 #222
5428 crew  miss_sly
pi_83200706
Ow ja, en als doorgewinterde moeder heb ik ook veel aan mijn eigen moeder. Ze heeft zelf 3 kinderen gehad (nu 41, 36 en 34), 3 oppaskindjes (nu 22, 20 en 18) en nu dus haar kleinkinderen. Drie verschillende generaties, met hun eigen dingen die in die tijd dan weer wel of juist niet zouden moeten enzo en alledrie de generaties toch echt een flink aantal jaren intensief. De oppaskindjes ook van 0 tot 12 ofzo. En ik vind het ook zo fijn dat het bij haar ook dynamisch is en ze meegegroeid is en niet is blijven hangen in: ja maar 40 jaar geleden deden we het zo en jij leeft ook nog .
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:27:34 #223
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83200711
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:17 schreef Beessie-Jen het volgende:
ahhh Ca.Ra wat zijn sommige mensen ook onnadenkend en respectloos
Ach ja... olifantenhuid kweken is idd de enige oplossing.
Ik heb het bij mijn nicht gezien, haar dochtertje had een hazenlip. Mensen die geinteresseerd in de wandelwagen beginnen te kijken maar dan terugschrikken als ze zien dat er iets niet helemaal in orde is. Zo sneu.

Huup, dat lijstje van je! "pittig" is idd een van die woorden waar ik ook van moet . Moest als puber altijd mijn haar kort knippen van mijn moeder want dat stond zo lekker 'pittig'.
(en ik ben gewoon niet pittig, ik ben een softie!)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83200818
quote:
haha, dat zei David gisteren tegen mijn moeder: Oma, de bobbaan wat vet cool man!
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:29:55 #225
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83200836
quote:
Mijn moeder probeert het zo nu en dan nog met 'gaaf'. Ook nogal jakkie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')