abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83200976
hihi bij pittig moet ik denken aan Carlo & Irene op zaterdagochtend, die hadden dan altijd een pittig setje ofzo in de roddelrubriek
Maar met het oog op 'pittig vlot kapsel' (vlot! ook zoiets!) vind ik het een jeukwoord.

Miss dat is wel fijn dat je moeder niet is blijven hangen. Van mijn moeder heb ik ook niet het idee dat ze is blijven hangen. Of tenminste, ze verbaasd zich wel over dat dingen alweer zo aangepast zijn, adviezen enzo, maar ze begrijpt het wel, voortschrijdend inzicht enzo, dus ze doet daar inderdaad ook niet moeilijk over.
Aan de andere kant is mijn moeder pas 48 en heeft ze genoeg mensen om zich heen, collega's maar ook vrienden enzo die kindjes krijgen (al dan niet hun eerste) dus ergens was ze ook wel al min of meer op de hoogte van adviezen enzo. Ook wel prettig.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83200981
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:27 schreef Ca.ra het volgende:
Ach ja... olifantenhuid kweken is idd de enige oplossing.
Absoluut.

Mensen die voortdurend een mening hebben over jouw dierbaarste kind. Moeilijk vond vind ik dat.
Met mijn oudste (ADHD) hebben we dat veel. Meningen over hem, zijn gedrag, over ons, zijn medicijngebruik wat wij hem geven. Noem maar op.

Jullie hebben allemaal een kind dus jullie weten dat jouw kind nu eenmaal het leukste en mooiste schepsel op aarde is.

Dat dachten wij dus ook de eerste 4 jaar totdat de school kwam vertellen dat dat dus niet zo was want hij was dit en dat en zus en zo.
Dat kwam snoeihard aan bij me, echt niet normaal

Die olifantenhuid wordt ieder jaar dikker en dikker en dikker
pi_83201554
Oh Sorry, Trix, ik had er helemaal overheen gelezen dat Stef niet wilde slapen. Had het alleen maar over die stomme stoffer. Die ik overigens wel besteld heb... Hoe is het nu?

Cara, wat een opmerkingen. Als de reden niet zo sneu zou zijn, was het bijna hilarisch. Niets van aantrekken joh. Het zegt wat over die lui, hoor, niet over jullie. En jij weet hoe het zit.

Lente gaat steeds minder slapen. Vandaag maar een uurtje overdag. En dat terwijl ze vanmorgen al om 7:00 uur wakker was en gisteravond pas om 21:00 sliep. Maar ze is de vrolijkheid zelve. En ze kan zo lekker alleen spelen. Dan zit ze zo een half uur te kneuteren buiten met een stokje. Of ze staat naar de kipjes te kijken.

Hoe doen jullie het trouwens met dit weer? Houden jullie je kindjes net zo angstvallig uit de zon als wordt aangeraden? Ik las laatst dat je ze tegenwoordig alweer van 11:00 tot 16:00 niet in de zon mogen. Dan zit je de hele dag binnen! Ik smeer Lente regelmatig in met factor 50 en dan mag ze van mij een uurtje in de zon 's middags. Dwz, dan scharrelt ze buiten, dus zowel in de zon als in de schaduw.
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:46:16 #229
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83201584
Auw ja ik kan het me enigszins voorstellen Lily...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83201605
Pittig.... alleen bij eten vind ik dat normaal

Het ergst vind ik wel als mensen bijvoorbeeld zeggen 'Thijs deed zo pittig kruipen'.

Maarja
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83201851
Kittig is nog erger. Iemand zei eens tegen me: "Wat zit je haar kittig!"

woensdag 23 juni 2010 @ 17:52:52 #232
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83201977
Kittig das idd echt errrrrg....

en ik was helemaal vergeten;
welkom Lijnloos en Minke!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 17:54:03 #233
5428 crew  miss_sly
pi_83202043
Echt kittig? Vre-se-lijk!

Ik doe niet panisch met Senna uit de zon houden, hoor. Goed insmeren en niet uren in de volle zon vind ik voldoende. He tmoet wel een beetje leuk blijven, natuurlijk.

lily, het lijkt me verdrietig als je van school ineens zulke berichten krijgt. Maar volgens mij blijft je kind toch geweldig en fantastisch en de leukste en mooiste...wat eenander ook vindt en hoeveel je er ook krijgt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:56:47 #234
100412 mefke79
komt goed!
pi_83202171
Ik hou driekus ook niet angstvallig uit de zon. Smeer em wel in, maar dan mag ie buiten rondscharrelen en spelen in het badje. Badje staat wel onder de parasol, maar tja, meneer blijft er niet in liggen. Driekus heeft gelukkig onze huid, is dus gewoon bruin al. In tegenstelling tot mijn zusje die wel snel rood wordt. Ben blij dat Driekus dus mijn huid heeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_83202440
kittig hahahaha
prrrr

Over zon, ik smeer in, met factor 50+ en ik ga tussen 12 en 2/half3 niet bewust buiten in de volle zon zitten. Maar als we toevallig boodschapjes gaan doen dan, of buiten wandelen of wat dan ook doe k daar niet panisch over. Volgens mij loopt het dan wel los. Zeker als je smeert en voor een hoedje of iets zorgt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83204672
Ik let er wel best goed op. In Frankrijk zat Ivan altijd in de schaduw of onder een parasol. Met wandelen in de draagdoek vind ik het wel lastig (dat is weer een voordeel aan de wagen, dan doe ik de kap gewoon omlaag).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83204955
Ik heb nog steeds geen passend zonnehoedje. Ik heb een bandana-achtig ding en een hoedje maar alles is te groot.
Ik vind gewoon niks dat past (en wat ik leuk vind).

Ik vermijd de zon tot nu toe (vanmiddag zwembad in tuin opgezet maar daar is Leah dan niet bij)
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:05:38 #238
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83205152
R zit tot nu toe ook nooit in de middagzon, altijd gewoon in de schaduw. Wel voor tienen 's ochtends trouwens en na 16.30uur ongeveer (als we buiten eten). Als ik hem in de doek heb doe ik hem z'n zonnehoedje op. Maar smeer ik niet meer in. Mijn dochter rent naar binnen, naar buiten, de zon in en de schaduw in. Blijkbaar zo goed getimed dat ze tot nu toe nog niet verbrand ofzo is geweest. Ik heb haar deze lente welgeteld twee keer ingesmeerd.

S is wel echt al bruin. R en ik zijn wit . Ik ga zelf niet graag in de zon zitten en ben blij met de natuurlijke schaduwplekjes in de tuin.
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:18:14 #239
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83205745
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:45 schreef Ssserpente het volgende:
Oh Sorry, Trix, ik had er helemaal overheen gelezen dat Stef niet wilde slapen. Had het alleen maar over die stomme stoffer. Die ik overigens wel besteld heb... Hoe is het nu?
Oh, geeft niet hoor De robomop is ook een interessant gespreksondewerp in het kader van de kruipende en de tijgerende kindertjes Gefeliciteerd met je aankoop!

En lief dat je het vraagt Helaas, de middag was ongeveer net zo gezellig als de ochtend, dus uiteindelijk ben ik anderhalf uur door Den Haag gaan lopen, waarvan hij denk ik zo'n 20 minuten écht heeft geslapen Mijn bekken is me érg dankbaar Ik begin ondertussen te vermoeden dat er iets aan de hand is, ik kan me niet meer goed voorstellen dat hij zó moe is en dan niet eens kan slapen tijdens een wandeling.. (Nu was hij wel aan het dommelen hoor, maar het viel me wel tegen hoeveel hij effectief sliep). Ik ga morgen met hem naar de huisarts, heb ik net besloten.

Qua zon blijf ik wel echt zo veel mogelijk met Stef in de schaduw. Hij heeft, voor zover ik na kan gaan, mijn danwel mijn broertjes huid (en dat is niet zo handig in combi met zon), dus ik ben bang dat het arme kind levend verbrand als ik er niet goed op let. Als hij in de tuin gaat bij mijn ouders bijvoorbeeld, dan krijgt hij naast factor 50 een UV-pakje aan en een zonnehoedje op. Standaard wordt er hier gesmeerd en de volle zon vermeden, al ben ik ook weer niet panisch in het ontwijken ervan. Voor zover werkbaar is vermijden we en de rest proberen we met smeren en zijn UV-pakje op te lossen.

En kittig.. Haha, ik zie je nu voor me met zo'n diadeem met poezen-oortjes eraan in je haar, Ssserpente
3!
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:20:59 #240
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83205906
Cara, mag ik vragen wanneer en waaraan je merkte dat er iets met zijn beentjes was?
pi_83206268
Grappig, Thijs is nu een maand van de fles af, en hij heeft nu al geen zin meer om uit de fles te drinken. Hij duwt hem resoluut weg! Ik heb zijn pyjamapapje dus maar in de rietjesbeker gedaan.

Hij krijgt normaal geen welterustenfles meer, maar omdat ie niet lekker is en het zo warm is, wilde ik er wat extra's inhebben. Nu gaat het prima
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83207652
Sorry hoor, maar wat een geouwehoer over dat boek. Ik gaf het als tip aan Sorbootje, omdat zij net als ik ook wel eens een nachtrust kon gebruiken. Ik zou zeggen, ga ook eens 4 maanden maximaal 1x 2 uur achter elkaar slapen per nacht en wees dan nog zo negatief. En nee, dat is niet overdreven. Als het niks voor jou is, lees er dan lekker overheen ofzo.

Vandaag het eerste tandje gespot Links onderin zit een puntje!
pi_83207668
Lijkt me een goed plan Incantrix, even de huisarts vereren met een bezoekje.
Al is het alleen maar om dingen uit te sluiten en gerust gesteld te worden.
Better safe then sorry!

Cara, wat een plaat voor de kop hebben sommige mensen ook he, mensen beseffen soms niet hoeveel pijn ze iemand kunnen doen met dingen die ze er uit floepen...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83207891
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:51 schreef WupWup het volgende:
Sorry hoor, maar wat een geouwehoer over dat boek. Ik gaf het als tip aan Sorbootje, omdat zij net als ik ook wel eens een nachtrust kon gebruiken. Ik zou zeggen, ga ook eens 4 maanden maximaal 1x 2 uur achter elkaar slapen per nacht en wees dan nog zo negatief. En nee, dat is niet overdreven. Als het niks voor jou is, lees er dan lekker overheen ofzo.

Vandaag het eerste tandje gespot Links onderin zit een puntje!
Als iemand het boek niks vindt mag ie dat toch ook gewoon zeggen? Ik heb het iig niet opgevat als kritiek jouw kant op. Of je moet het boek geschreven hebben. En dat je van slaapgebrek chagrijnig wordt, dat blijkt.

Hoest op je nieuwe werk?
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:05:59 #245
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83208528
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:01 schreef lily het volgende:
Ik heb nog steeds geen passend zonnehoedje. Ik heb een bandana-achtig ding en een hoedje maar alles is te groot.
Ik vind gewoon niks dat past (en wat ik leuk vind).

Ik vermijd de zon tot nu toe (vanmiddag zwembad in tuin opgezet maar daar is Leah dan niet bij)
Ik heb laatst nog een hoedje in v&a gezet. Simpel roze, hoofdomtrek 54cm ofzo.
Ik zal hem even terugzoeken, de post.
pi_83210086
54 cm is toch wel erg groot nog? Hier hebben we petjes van iets van 46 cm geloof ik. Ik stik in de petjes/ zonnehoedjes, geloof dat ik bij de oudste een obsessie had Helaas allemaal voor jongens, anders had ik er zo 1 op kunnen sturen.
Lily, hebben ze online nergens iets? Prenatal heeft er hier ook genoeg liggen.
pi_83210578
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb laatst nog een hoedje in v&a gezet. Simpel roze, hoofdomtrek 54cm ofzo.
Ik zal hem even terugzoeken, de post.
dan was dat niet haar smaak misschien

lily als je wilt kan ik wel even kijken of ik nog hoedjes ofzo heb liggen die Amélie te klein zijn.
Bij Wibra hadden ze een leuke vond ik, in alle maten en door het touwtje/strikje kun je de omtrek wel een beetje regelen. VD heeft ook leuke bandana's online staan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:36:54 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83210701
Ik vergis me, 46 cm
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef amaranta het volgende:
46 cm euro 2,50
ook geschikt voor kinderen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien indd haar smaak niet.

Octomum nu op sbs 6 voor de genen die het leuk vinden.
pi_83210849
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:35 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dan was dat niet haar smaak misschien
Waar ik trouwens van baal is dat jij zo'n beetje alle kleertjes van Amélie al in V&A hebt gezet. Wat nou als ik een meisje krijg.

De Wibradingen mag je wel online zetten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83210862
Cara, wat balen zeg,zal toch wel even schrikken geweest zijn. Maar het is gelukkig voor een heel goed doel!
En die opmerking die je toevallig hoorde is echt te triest voor woorden

Inca, vervelend dat Stef toch extreem weinig slaapt en dat je dus ook door zn wallen enzo het idee hebt dat hij zelf ook echt eigenlijk die slaap juist wel nodig heeft.
Geen idee of een arts hierin wat kan doen, ik hoop dat hij kan helpen met tips of misschien een doorverwijzing. Succes hiermee alvast

Uit de zon hou ik hem niet hoor, midden op de dag nog gaan winkelen vandaag. Wel smeer ik hem altijd in met factor50 (roze tube van NoAd, erg fijn goed te smeren spul!) en gaat de klep van de buggy naar beneden+zonnehoedje op
Badje heb ik op balkon opstaan met een parasol erboven

Oh ik ben geloof ik wel een relaxte moeder,relaxter dan ik van tevoren had kunnen bedenken denk ik (ik was altijd best wel snel in paniek,compleet met in tranen zijn).
Nou heb ik ook wel een heel makkelijk kind waar ik me (nog) weinig zorgen om heb hoeven maken dat zal ook wel mee wegen.
Mijn moeder wil Wolf ook altijd van alles geven qua eten, maar vraagt dit wel altijd van tevoren en ik vind veel prima. Een likje ergens van proeven zal hij vast niks van krijgen of dood aan gaan.

Vlindur vroeg er ook al naar, ik wou er effe op doorvragen: Hoe werkt dat Rapley dan precies?
Ik heb Wolf wel eens komkommer gegeven, zo gesneden dat het goed vast te pakken is, en hij steekt het gretig in zn mond, om vervolgens heel hard te huilen en te hijgen (dat doet ie als ie honger heeft: ) omdat hij er niks van af krijgt.
Dat is dus bij veel dingen zo, rijstewafel en soepstengel krijgt hij wel goed weg.
Banaan is zacht, kan ik beter daar eens mee proberen?

Oja, ik heb de truc gevonden hoor: diksap uit een tuit drinken is leuk uit een fles niet
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')