quote:Op maandag 21 juni 2010 18:18 schreef Ssserpente het volgende:
Claudia, whaaah! Van jou had ik het echt noooit verwacht!![]()
Wat geweldig! Gefeliciteerd!
quote:Op maandag 21 juni 2010 18:11 schreef Basboussa het volgende:
Huup, hier loop ik eerst bij de dokter (die mag mij in principe tot 7 maanden 'helpen', is ze toe bevoegd) maar ik heb nu mijn eerste afspraak bij de verloskundige OB/GYN in augustus, als ik ca. 18 weken ben ofzo. Denk ik. Hangt ervan af wanneer ze tijd voor me hebben, en deze OB/GYN wil iedereen eigenlijk zo vroeg mogelijk zien. Vorige keer was ik net 20 weken (en echo vergeten, mind you)
Oh, Claudia, wij zitten dus echt heul dicht bij elkaar... En leuk toch, nog een kleintje? Ik geniet zo van het idee dat het monster grote zus wordt! Zal heul erg wennen voor haar zijn....
En waarom geen 12 weken echo? Vind het wel leuk (niet heel fantastisch ofzo, ben niet zo'n roze wolk zwangere misschien?) om de baby te zien, maar ik hoef geen tests over gezondheid enzo. Wat niet weet.... Geen reden tot zorg, zit niet in een 'risico-groep' dus ik laat het maar...
En ik baal ontzettend. Ik mag waarschijnlijk niet vaginaal bevallen, en dan dus nooit meer. Het moet minimaal 2 jaar na de bevalling van de eerste zijn en het is 22 maanden... Zouden ze daar moeilijk over doen? En je mag maar 1 keer een keizersnee gehad hebben.... Dus het is nu of nooit meer.... Bah! Dat wist ik niet, ik dacht na anderhalf jaar dat het wel goed zou zijn... Heb het ziekenhuis gecheckt....
en waarin Claudia_x heeft aangekondingd dat ze nu 11 weken zwanger isquote:Op maandag 21 juni 2010 18:08 schreef Orea het volgende:
Claudiaaaa![]()
oh nóg zo'n kanjer erbij straks
![]()
Van harte gefeliciteerd!!!echt superleuk!!
Ik ben om half 12 uit bed gerold, om half 1 op de bank weer gaan liggen en heb nu een beetje het idee dat ik mijn ogen open kan houden(niet diep geslapen hoor, maar beetje zo'n waakstand, wel lekker onder mijn dekentje... zonde van het weer wel...)
Verjaardag en een bbq in één weekend is geloof ik iets teveel van het goede voor me
Ik ben helaas een ervaringsdesukundige. Na de ruggeprik kreeg ik koorts en om uit te sluiten dat het om een infectie ging is onze dochter na de keizersnee direct opgenomen en aan de antiobiotica gelegd in het kinderziekenhuisquote:Op maandag 21 juni 2010 15:01 schreef Ticootje het volgende:
Bij een ruggeprik heb je grotere kans op opname van je kindje... (Al vraag ik me af in hoeverre dat gewoon wordt gezegd om je ervan te weerhouden)
Ah okay, duidelijk! Ik ben benieuwd hoe het werkt haha omdat NL toch relatief 'uniek' is als het op onze omgang met zwangerschappen enzo aankomt.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:11 schreef Basboussa het volgende:
Huup, hier loop ik eerst bij de dokter (die mag mij in principe tot 7 maanden 'helpen', is ze toe bevoegd) maar ik heb nu mijn eerste afspraak bij de verloskundige OB/GYN in augustus, als ik ca. 18 weken ben ofzo. Denk ik. Hangt ervan af wanneer ze tijd voor me hebben, en deze OB/GYN wil iedereen eigenlijk zo vroeg mogelijk zien. Vorige keer was ik net 20 weken (en echo vergeten, mind you)
Oh, Claudia, wij zitten dus echt heul dicht bij elkaar... En leuk toch, nog een kleintje? Ik geniet zo van het idee dat het monster grote zus wordt! Zal heul erg wennen voor haar zijn....
En waarom geen 12 weken echo? Vind het wel leuk (niet heel fantastisch ofzo, ben niet zo'n roze wolk zwangere misschien?) om de baby te zien, maar ik hoef geen tests over gezondheid enzo. Wat niet weet.... Geen reden tot zorg, zit niet in een 'risico-groep' dus ik laat het maar...
En ik baal ontzettend. Ik mag waarschijnlijk niet vaginaal bevallen, en dan dus nooit meer. Het moet minimaal 2 jaar na de bevalling van de eerste zijn en het is 22 maanden... Zouden ze daar moeilijk over doen? En je mag maar 1 keer een keizersnee gehad hebben.... Dus het is nu of nooit meer.... Bah! Dat wist ik niet, ik dacht na anderhalf jaar dat het wel goed zou zijn... Heb het ziekenhuis gecheckt....
Ik heb ook een ruggenprik gehad en Ivan werd extra in de gaten gehouden omdat we allebei verhoging hadden, maar hij kreeg niet meteen antibiotica (heeft hij uiteindelijk helemaal niet gehad) en hij mocht gewoon bij me blijven.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
Claudia gefeliciteerd
[..]
Ik ben helaas een ervaringsdesukundige. Na de ruggeprik kreeg ik koorts en om uit te sluiten dat het om een infectie ging is onze dochter na de keizersnee direct opgenomen en aan de antiobiotica gelegd in het kinderziekenhuis
Ik heb alleen geen idee hoe vaak dat voorkomt
De meesten gaan ervanuit dat het een ongelukje is geweest (één iemand slikte nog net een "oh, wat erg" in en ik heb ook al een paar kaar de vraag gehad of het een ongelukje is geweest). Ik weet heus wel dat het vergeleken met de norm snel is, en we waren zelf ook (prettig) verrast dat ik zo snel zwanger was. Maar de eerste keer was iedereen zo blij en nu voel ik haast medelijden.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:02 schreef Suzanna het volgende:
Wat voor reacties krijg je dan? Toch geen negatieve hoop ik?
dat is al gevraagd in het modtopic, gebeurt vanzelf, gun een modje de tijd om te etenquote:Op maandag 21 juni 2010 18:47 schreef pessie het volgende:
Oh, kan een mod de andere zwangerschap en geboorte deel 660 even weghalen?
nee! dat zijn de verjaardagen van de schoonmoedersquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Claudiaecht die opmerkingen, ik kan er plaatsvervangend bozig van worden. Ik vind het zo niet kies.
En da's nog zachtjes uitgedrukt.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:55 schreef huuphuup het volgende:
Claudiaecht die opmerkingen, ik kan er plaatsvervangend bozig van worden. Ik vind het zo niet kies.
quote:Op maandag 21 juni 2010 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik hoor het mezelf hier nog zeggen: "Ik weet niet of ik wel een tweede wil."En toen ineens was er niets wat ik liever wou.
Ik snap ook gewoon niet dat mensen niet alleen dat soort dingen dénken, maar het dan ook nog zéggen. Zo lomp vind ik dat.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
Wat een, euhm... aparte () reacties Claudia.
Mja ik kan er slecht tegen. Waar bemoeien mensen zich mee zeg.quote:
Ivan is ruim 7 maanden oud (hij is van 13 november). Er zit straks een jaar en 2 maanden (of een jaar en 2,5 maand als de tweede net zo koppig is als Ivan) tussen de twee spruiten.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:16 schreef Suzanna het volgende:
Ik ben even nieuwsgierig, hoe oud is Ivan?
Ik hoop het ook zo voor jullie!!quote:Op maandag 21 juni 2010 19:11 schreef Vlindur het volgende:
Juist gaaf dat het zo snel al weer is gelukt! Ik hoop ook zo dat het ons gauw lukt!
Er zit ook 14 maanden tussen mij en mijn zusje (wij zijn allebei ongepland, beetje ongelukkig), maar volgens mijn moeder was dat wel heftig, maar niet superzwaar, zij vond het juist met oudere kinderen (peuters) lastiger, daar die soms wat lastiger aan nieuwe situaties wennen... En dat middagslaapje...quote:Op maandag 21 juni 2010 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan is ruim 7 maanden oud (hij is van 13 november). Er zit straks een jaar en 2 maanden (of een jaar en 2,5 maand als de tweede net zo koppig is als Ivan) tussen de twee spruiten.
Ik ben geneigd om in de goede bedoelingen van mensen te geloven en ik zou niet gauw klagen over reacties, maar ik vind het zo stuitend hoe hardnekkig de negativiteit is. Mensen zien vooral de problemen. Ik weet heus dat het zwaar is om twee kleintjes te hebben, maar mijn moeder zegt dan bijvoorbeeld: "Ivan doet nog een middagdutje als je hoogzwanger bent dus dan kun je mooi even uitrusten!" Dat vind ik dan weer heel lief.
Zo, ik heb nu wel genoeg geklaagd.
quote:Op maandag 21 juni 2010 19:31 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Claudia, gefeliciteerd! Super gaaf!
Volgens mij hebben mensen nogal snel iets aan te merken als het niet volgens hun standaarden gaat.. Gewoon lekker van genieten!
Lama lekker lullen, hoor. Bij mij zat er 7 minuten tussen ipv een jaar en 2 maanden. Je hebt er nog lang over gedaanquote:Op maandag 21 juni 2010 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan is ruim 7 maanden oud (hij is van 13 november). Er zit straks een jaar en 2 maanden (of een jaar en 2,5 maand als de tweede net zo koppig is als Ivan) tussen de twee spruiten.
Ik ben geneigd om in de goede bedoelingen van mensen te geloven en ik zou niet gauw klagen over reacties, maar ik vind het zo stuitend hoe hardnekkig de negativiteit is. Mensen zien vooral de problemen. Ik weet heus dat het zwaar is om twee kleintjes te hebben, maar mijn moeder zegt dan bijvoorbeeld: "Ivan doet nog een middagdutje als je hoogzwanger bent dus dan kun je mooi even uitrusten!" Dat vind ik dan weer heel lief.
Zo, ik heb nu wel genoeg geklaagd.
Ja je hebt idd het recht op een eigen mening, maar men vergeet dat bij rechten ook fatsoen hoort, dus als je zo nodig een eigen mening wilt hebben dan mag je ook het fatsoen opbrengen die mening gewoon voor je te houden als er niet om gevraagd wordt.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:33 schreef Ticootje het volgende:
Mensen moeten overal maar wat over zeggen, ongeacht of ze er anderen pijn mee doen. Recht op een eigen mening wordt er dan geroepen. M'n reet!
quote:Op maandag 21 juni 2010 19:37 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Lama lekker lullen, hoor. Bij mij zat er 7 minuten tussen ipv een jaar en 2 maanden. Je hebt er nog lang over gedaan![]()
Probleem is dus dat de vk dus afhankelijk is van het beleid van haar ziekenhuis, het ziekenhuis waar ik in ga bevallen. (Je vk zit hier vast aan het ziekenhuis, dus je mag niets kiezen noch in een ander ziekenhuis bevallen) Ze had me zelfs de mogelijkheid willen geven om een stuitbevalling te doen, al zou ze dat in het geval van Beisan afgeraden hebben, ware het niet dat het niet mag in het ziekenhuis.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:45 schreef pessie het volgende:
Basbous, dat zou inderdaad heel jammer zijn. Maar je gyn weet er waarschijnlijk meer van. Even afwachten dus voor je die kunt vragen.
Gelden die 24 maanden alleen als je al een keizersnee hebt gehad, of ook bij een 'normale' vaginale bevalling?quote:
alleen bij ks, wegens gevaar van rupture... Het zijn hier nogal zeikerds, en erg 'correct'. In Nederland doen ze liever geen ks, hier is juist de trend om dan toch maar een ks te doen, als er enig risico is.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gelden die 24 maanden alleen als je al een keizersnee hebt gehad, of ook bij een 'normale' vaginale bevalling?
Ik denk niet dat het verschil tussen 22 en 24 maanden zo gewichtig gevonden wordt, hoor. Het is een richtlijn en mijn ervaring is dat ze naar jou individueel kijken. Ik hoop dat jouw ziekenhuis daar ook zo mee omgaat.
Ik ben me nu een beetje aan het inlezen, maar dit had ik dus van de website van het ziekenhuis:quote:Op maandag 21 juni 2010 20:01 schreef Leandra het volgende:
Basboussa ik zie op FertilityFriend regelmatig VBAC-topics (Vaginal Birth After Cesarean).
Misschien dat je met de info daar eea zou kunnen?
quote:4. Can I have a vaginal birth this time if my last baby was born by a caesarean section?
Yes you can attempt a vaginal birth after caesarean section if you have had only one caesarean section.
A referral to the VBAC Clinic (Vaginal Birth After Caesarean Clinic) will be considered by your doctor or midwife based on the following criteria:
Two years since your last birth
Previous birth records are available
If after discussion with your doctor or midwife, you choose to have a VBAC please contact the Prenatal Service Department to book a VBAC Clinic appointment. This appointment will also include your Prenatal Registration.
Dat ga ik ook doenquote:Op maandag 21 juni 2010 20:15 schreef Leandra het volgende:
Ik zou in die situatie zelf contact opnemen met een VBAC Clinic om er achter te komen hoe strict ze die 24 maanden hanteren.
Ik vind het ook een aparte gewaarwording dat mensen online soms leuker kunnen reageren dan bijvoorbeeld mijn collega's vandaag, die allemaal maar lauwtjes reageerdenquote:Op maandag 21 juni 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind jullie felicitaties echt heel hartverwarmend!
Tja, irl sta ik ook niet met pompoenen te zwaaien hoor.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik vind het ook een aparte gewaarwording dat mensen online soms leuker kunnen reageren dan bijvoorbeeld mijn collega's vandaag, die allemaal maar lauwtjes reageerden
quote:Op maandag 21 juni 2010 21:14 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Tja, irl sta ik ook niet met pompoenen te zwaaien hoor.
Niet?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:14 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Tja, irl sta ik ook niet met pompoenen te zwaaien hoor.
Dat heb ik ook. Het gevoel dat er een baby in je buik groeit is met niks te vergelijken.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:25 schreef Ssserpente het volgende:
Sorbo, heb jij dat nu ook? Dat je, ondanks dat je het echt bij één wilt laten, toch een beetje gezond jaloers bent..? Ik vond zwanger zijn zo'n leuke tijd.
Nah, ik vind er met goed 8 weken en continu misselijk zijn echt geen klap aan.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:49 schreef Xenia het volgende:
Dat heb ik ook. Het gevoel dat er een baby in je buik groeit is met niks te vergelijken.![]()
quote:Op maandag 21 juni 2010 22:00 schreef Guess. het volgende:
Baby's worden toch rustig vlak voor de geboorte? Als dat zo is dan gaat het hier vanavond ook niet gebeuren
Ik ben geen moment misselijk geweest (wel erg moe), maar tot de eerste bewegingen vond ik er ook niks aan hoor!quote:Op maandag 21 juni 2010 22:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nah, ik vind er met goed 8 weken en continu misselijk zijn echt geen klap aan.
Maar inderdaad met niks te vergelijken...
Mooie pics hoor Fannetje! Ik vind het niet op een alien lijken hoorquote:Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef Fannetje het volgende:
Mijn echo's van vorige week:
Uk past nog t/m de knietjes in beeld:
[ afbeelding ]
Close up van gezichtje en armpje (de kids in mijn klas zeiden: 't lijkt wel een aliën!)
[ afbeelding ]
Leuke foto's! Ik vind vooral de eerste super.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef Fannetje het volgende:
Mijn echo's van vorige week:
Uk past nog t/m de knietjes in beeld:
[ afbeelding ]
Close up van gezichtje en armpje (de kids in mijn klas zeiden: 't lijkt wel een aliën!)
[ afbeelding ]
Je had het 'volg topic' knopje nog niet opgemerkt?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:20 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Egwoar![]()
Gaat me veelste hard hieren lees/post toch graag af en toe mee!!
haha, van dat soort antwoorden hou ik wel.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:26 schreef djenneke het volgende:
Zelfs ik heb nog wel eens de vraag gekregen of het wel gewenst was. Toen heb ik gezegd dat ik er eigenlijk na een jaar proberen (kinderen te krijgen) niet meer zo'n zin in had, maar ja, nu kon ik niet meer terug.![]()
Ze snapten hem niet helemaal geloof ik...
Nog max 4....quote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
guess succes vandaag!! spannend hoor!! en kan me het bang zijn best voorstellen, je leeft er zolang naartoe en nu is t opeens echt zover!!
vandaag 38 weken hier
Hou maar op, dan wordt die van mij dus 1! Ontkennen heeft dan geen zin meerquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:06 schreef Ticootje het volgende:
En als Guess is bevallen gaan we alweer beginnen aan de juli babietjes... Wat schiet dat op zeg!
dan sta ik op nummer driequote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:06 schreef Ticootje het volgende:
En als Guess is bevallen gaan we alweer beginnen aan de juli babietjes... Wat schiet dat op zeg!
Ja maf is dat he?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:07 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hou maar op, dan wordt die van mij dus 1! Ontkennen heeft dan geen zin meer
De mijne moet echt nog ff bakken, dus nog geen stress hier. Ookal wordt ze nu geboren, dan nog mag ze niet naar huis.. Ik heb nog tijd zat.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:29 schreef flugeltje het volgende:
Guess. heel veel succes vandaag meid. Nu duurt het echt niet lang meer
Heel veel sterkte ook met de mixed emotions vwb je vriendinnetje...
Enne juli-lijstNo way
![]()
Had net vanochtend besloten dat ik er echt, echt, echt nog niet klaar voor ben en wie ik in hemelsnaam voor de gek probeer te houden dat ik dit kan.... soms kickt de onzekerheid weer even flink in
Kunnen jullie er uberhaubt een voorstelling van maken dat je kindje er straks gewoon is? Het is voor mij echt nog een enorme ver van m'n bed show allemaal, zo abstract... Ik hoop wel dat 't met dat gevoel nog goed komt voor de bevalling gaat beginnen...
Vreemd genoeg heb ik geen enkele "is het wel gepland?" reactie gehad, ook vorig jaar niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:26 schreef pessie het volgende:
Wat betreft rare reacties, ik kreeg vorige week nog een "is het wel gepland?", alsof ongepland ongewild zou maken en JA het was gepland! Heb in het begin echt vaak gehuild om de "is het gepland" reacties.
Claudia, laat je niet gek maken, jij hebt straks 2 superkindjes die heerlijk met elkaar in de zandbak taartjes aan het bakken zijn.
Wij hebben zelfs expres de phil and ted's gekocht nu voor ons eerste kindje onder het mom "we weten niet hoe lang een 2de op zich laat wachten".
Straks kun je je nauwelijks meer voorstellen dat je kindje er ooit niet was. En je kunt je al helemaal nauwelijks meer voorstellen dat je ooit geen flauw idee had hoe je kindje eruit zou zien.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:29 schreef flugeltje het volgende:
Enne juli-lijstNo way
![]()
Had net vanochtend besloten dat ik er echt, echt, echt nog niet klaar voor ben en wie ik in hemelsnaam voor de gek probeer te houden dat ik dit kan.... soms kickt de onzekerheid weer even flink in
Kunnen jullie er uberhaubt een voorstelling van maken dat je kindje er straks gewoon is? Het is voor mij echt nog een enorme ver van m'n bed show allemaal, zo abstract... Ik hoop wel dat 't met dat gevoel nog goed komt voor de bevalling gaat beginnen...
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:29 schreef Ticootje het volgende:
Ah, baby en blaas... Nog zoiets moois... Zit je op het toilet en je bent klaar... dus ff afvegen, je stopt je hand met een papiertje tussen je benen en staat iets op, en piest je hele hand nog ff onder... Toen heb ik mezelf keihard uitgelachen.
Ach joh, straks begint de bevalling, en dan heb je echt wel andere dingen aan je hoofd dan het idee dat je er nog niet klaar voor bent, en na de bevalling ben je gewoon moeder.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:29 schreef flugeltje het volgende:
Enne juli-lijstNo way
![]()
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Straks kun je je nauwelijks meer voorstellen dat je kindje er ooit niet was. En je kunt je al helemaal nauwelijks meer voorstellen dat je ooit geen flauw idee had hoe je kindje eruit zou zien.
Echt, komt goed.
Nog 9 weken... of max 11... Nog 4 weken en 3 dagen werken.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:31 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
![]()
* Leandra gaat gelijk kijken hoe lang Tico nog moet
'gewoon' moeder, damn ik breek er gewoon even van...quote:en na de bevalling ben je gewoon moeder
hier dus ook niet. wrl verbazing, maat dat was meet omdat mensen dachten dat we eerst zouden gaan trouwen ofzoquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vreemd genoeg heb ik geen enkele "is het wel gepland?" reactie gehad, ook vorig jaar niet.
Kennelijk ging men er vanuit dat als het mij na 1 ongelukje 18 jaar lukt niet weer per ongeluk zwanger te worden, dat het dan dus wel gepland moet zijn
Daarbij wist men na de miskraam in december sowieso wel dat we bezig waren...
Herkenbaarquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:29 schreef Ticootje het volgende:
Ah, baby en blaas... Nog zoiets moois... Zit je op het toilet en je bent klaar... dus ff afvegen, je stopt je hand met een papiertje tussen je benen en staat iets op, en piest je hele hand nog ff onder... Toen heb ik mezelf keihard uitgelachen.
Ja, ik zag het... dan kan ik dus wat verwachten vanaf oktoberquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nog 9 weken... of max 11... Nog 4 weken en 3 dagen werken.
Hm, misschien dragen wij anders. Heb nog nooit last gehad van drukken op mn darmen, maar op mn blaas des te meer!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat heb ik gelukkig niet gehad..
hij vrrdrukt op.dit moment mijn darmen ook prettig...
Haha, je slaat de spijker op de kop! Het is écht met niks te vergelijken... veel erger dan buikgriep, want dat is met een paar dagen over.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nah, ik vind er met goed 8 weken en continu misselijk zijn echt geen klap aan.
Maar inderdaad met niks te vergelijken...
Het overkomt je 1x... geloof me, geen 2 keer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik zag het... dan kan ik dus wat verwachten vanaf oktober
Weet je, dat is echt zo.... B. was nog geen dag oud en hij hoorde gewoon bij mij, ik liep ook met hem in m'n armen de trappen op en af alsof ik nooit anders gedaan had.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:40 schreef flugeltje het volgende:
Het stelt me wel gerust dat ik er blijkbaar niet de enige in ben. Het is toch bizar, al van kind af aan weet ik dat ik dit wil. Moeder worden. Door wat pech onderweg duurt het dan tot je 34e voor het daadwerkelijk zover is. En dan is het zover en blijft het zo abstract en onzeker
enne Leandra,
[..]
'gewoon' moeder, damn ik breek er gewoon even van.../emodoos
Overigens is het feit dat Willem in m'n buik zit wel heel erg werkelijk voor me, alleen het feit dat ie er ook nog uit komt is abstract. Tegelijkertijd is Martijn er helemaal klaar voor en kan ie zichzelf al helemaal voorstellen dat ie z'n zoon straks in z'n armen houdt...Fijn, toch iemand van ons twee die weet waar die mee bezig is
Okay, dan gaan we er gewoon vanuit dat het hoogstens eenmalig zal zijnquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het overkomt je 1x... geloof me, geen 2 keer.Maar ik was ook nog slaapdronken he, dus niet helemaal helder..
Dat is zo waar! Maar ik verbaasde me erover hoe je meegroeit met je kind. Je raakt zo snel gewent, en dan ga je op kraamvisite bij een heel kleintje terwijl je jouwe alweer wat groter is, dan is het gewoon weer een soort van onwennig zo'n kleine frummel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je, dat is echt zo.... B. was nog geen dag oud en hij hoorde gewoon bij mij, ik liep ook met hem in m'n armen de trappen op en af alsof ik nooit anders gedaan had.
En jij weet straks ook gewoon waarmee je bezig bent, echt waar
Lekker strak schema! succes bij de VK.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:58 schreef Leandra het volgende:
Oh kut, zit ik hier lekker in slowmotion, broodjes net in de oven gedaan, moet ik over een half uur bij de VK zijn, en over een kwartier N. oppikken op zijn werk![]()
Laters
Ik blijf de combinatie van een trap en een baby toch wel spannend vinden... Ben blij dat we nu nog gelijkvloers wonen! Ik vind het ook eng om de trappen op en af te gaan met de kids van mn broer en die zijn alweer een stuk groter.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je, dat is echt zo.... B. was nog geen dag oud en hij hoorde gewoon bij mij, ik liep ook met hem in m'n armen de trappen op en af alsof ik nooit anders gedaan had.
En jij weet straks ook gewoon waarmee je bezig bent, echt waar
Goed geregeld!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:25 schreef Orea het volgende:
Dat is ook lekker!! Mijn buurmeisje van 20 loopt stage op een KDV, dus is erg gewend aan baby's en ook al loopt te stuiteren: mag ik oppassen? mag ik oppassen?
Ze doet nu verpleging, wil hierna de verloskundigen-opleiding gaan doen. Briljant zulke oppassersquote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:25 schreef Orea het volgende:
Dat is ook lekker!! Mijn buurmeisje van 20 loopt stage op een KDV, dus is erg gewend aan baby's en ook al loopt te stuiteren: mag ik oppassen? mag ik oppassen?
Dat sowieso, waar Willem mee kan gaat ie ook gewoon mee inderdaad. maar als we na een paar maanden behoefte hebben aan een avondje met z'n tweetjes hebben we al een goeie oppas achter de hand.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:33 schreef Orea het volgende:
Hahaha Suzanna, de eerste tijd wordt er echt nog niet opgepastSchoonouders vieren hun 25 jarig huwelijk ongeveer een maand na de bevalling, dus schoonzus vroeg al: ja ik weet niet hoe je dat gaat doen met oppas?
Ik:euh, oppas? Als in oppas?
![]()
echt niet dat mijn kind binnen een maand al naar een 'oppas' gaat! Kind gaat gewoon lekker mee...
Die insteek heb ik ook inderdaad... Wij hebben echt geluk dat we een grote kring van mensen om ons heen hebben die ik allemaal vertrouw. We zijn in de vriendenkring ook de eersten die een kindje krijgen en dat maakt het ook wat makkelijker. Die willen allemaal graag nog eens een dagje oppassenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:38 schreef Orea het volgende:
Nou dat is in elk geval fijn om te weten!! En bij gebrek aan familie van mijn kant, vind ik het wel fijn dat er wat andere opties nog zijn die het met alle liefde doen! En als je behoefte hebt aan een avond eruit met zijn 2-en moet je dat vooral doen!!wordt je kind echt niet slechter van
Mijn schoonmoeder wil volgend jaar met ons naar Rome (zijn manlief en ik vorig jaar en 2 jaar geleden met de auto naartoe gegaan). Als ons kind het aankan denk ik wel dat het Rome wordt volgend jaar. Die camping is zo geweldig... Maar eerst maar es zien wat het denkt van in de auto zitten. En vervolgens goed plannen, ik denk niet dat je er met een baby/dreumes van uit kunt gaan dat je in 1 dag in Milaan zit.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:43 schreef Orea het volgende:
Ik zit nu al uit te kijken naar de vakantie volgend jaaris dat erg of erg? Dikke babybillen in het zand
![]()
Gewoon 's nachts rijden.. Heerlijk.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:11 schreef pessie het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder wil volgend jaar met ons naar Rome (zijn manlief en ik vorig jaar en 2 jaar geleden met de auto naartoe gegaan). Als ons kind het aankan denk ik wel dat het Rome wordt volgend jaar. Die camping is zo geweldig... Maar eerst maar es zien wat het denkt van in de auto zitten. En vervolgens goed plannen, ik denk niet dat je er met een baby/dreumes van uit kunt gaan dat je in 1 dag in Milaan zit.
Fluugs: Deryan is geweldig! Ken meerdere mensen die em gebruiken.
Wij gaan in November een midweek naar Center Parcs. Kregen we cadeau bij de kinderwagen. Het lijkt ons heerlijk om er even een paar dagen met zn drieën tussenuit te gaan. Kinderwagen mee en wandelen maar! Kunnen we ook even kijken hoe het reizen gaat met baby voordat we met kerst naar mn ouders in Frankrijk gaan.
quote:
Oh, ja dat deden wij de eerste keer met Jen ook.. In 3x zelfs..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, of je gaat in 2 dagen. Dat maakt toch verder geen bal uit?Gewoon op je gemakje gaan.
wij zijn dit jaar naar Italie geweest en hebben heen ook in 3x gedaan. Terug in 2x.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh, ja dat deden wij de eerste keer met Jen ook.. In 3x zelfs..
Ja, idd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is zo waar! Maar ik verbaasde me erover hoe je meegroeit met je kind. Je raakt zo snel gewent, en dan ga je op kraamvisite bij een heel kleintje terwijl je jouwe alweer wat groter is, dan is het gewoon weer een soort van onwennig zo'n kleine frummel.
Oeps.... Nah, N. zou vandaag ook niet meegaan, maar omdat we met die Angelsounds hadden lopen klieren en daarmee vooral mijn hart gehoord hadden, wilde hij toch wel graag even mee.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:23 schreef Ticootje het volgende:
Mijn man is gewoon nog steeds niet mee geweest naar de VK.Nou ja, als ie er tijdens de bevalling maar is.
geen ouders in de buurt?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:34 schreef Ticootje het volgende:
Oh... Oppas na de bevalling.. Doet mij denken aan oppas tijdens de bevalling..
Hoe ga ik dat doen met Jen??? Hmz.. Dat is nog wel even puzzelen.
Jawel, maar eigenlijk wil ik helemaal niet dat ze weten als het zover is.. Als de kleine er is vind ik het vroeg zat eigenlijk...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
geen ouders in de buurt?
Wij hebben Amber naar mijn moeder gebracht.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:36 schreef trui het volgende:
Jen kan wel assisteren bij de bevalling joh.
[edit]ohnee,ik dacht dat je 't over Pris had.
![]()
[/edit]
Haha, nee dat doe ik haar niet aan... Die mag nog gewoon lekker naief blijven.. Die hoeft echt niet te weten hoeveel pijn bevallen doet.. Dat merkt ze zelf over een jaar of 20 wel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:36 schreef trui het volgende:
Jen kan wel assisteren bij de bevalling joh.
[edit]ohnee,ik dacht dat je 't over Pris had.
![]()
[/edit]
dan nog, er kan zich natuurlijk een situatie voordoen waarin je toch naar 't ziekenhuis zult moeten. dan lijkt 't me wel fijn als je iemand stand-by hebtquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:37 schreef Ticootje het volgende:
Jawel, maar eigenlijk wil ik helemaal niet dat ze weten als het zover is.. Als de kleine er is vind ik het vroeg zat eigenlijk...
Ik zit toch nog wel een beetje te overwegen om gewoon thuis te blijven.. Dan kan Jen gewoon Dora kijken.
9 maanden? Ik ben bang dat ik dan al een paar keer van een brug gesprongen ben, als het zo lang duurt. Hoewel het misschien helpt als ze het weten op je werk en je je niet steeds groot hoeft te houden..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:54 schreef Suzanna het volgende
en toen moest ik tegelijkertijd huilen en lachen toen ik erachter kwam dat die misselijkheid en het overgeven bij de zwangerschap hoorde.
Dat was voorlopig nog niet over...(en idd, het heeft 9 maanden geduurd voor het over was ...
)
Ja, dat wel... In hoge nood kan ik haar zo afleveren bij de buren met een telefoontje naar mn ouders dat ze Jen daar moeten oppikken.. dat komt wel goed.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:43 schreef trui het volgende:
[..]
dan nog, er kan zich natuurlijk een situatie voordoen waarin je toch naar 't ziekenhuis zult moeten. dan lijkt 't me wel fijn als je iemand stand-by hebt
Sterkte...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:44 schreef Ticootje het volgende:
Ach ik ga gewoon binnen een uurtje bevallen, precies als de Dora dvd is afgelopen.
Nou ik hoop het serieus niet hoor... Van mij hoeft dat niet een stortbevalling...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:47 schreef pessie het volgende:
[..]
Sterkte...
Vanyel, misselijkheid heeft hier 20 weken geduurd, en iedere dag denk je "het zal morgen vast beter gaan". Verder heb je een extra lichaam in je lichaam waar je voor zorgt en die je graag levend ter wereld wilt zien komen. Dat beperkt het aantal brugspringers denk ik behoorlijk.
Nah, lijkt me ook niets.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ik hoop het serieus niet hoor... Van mij hoeft dat niet een stortbevalling...
Gewoon helemaal nietsquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:53 schreef Guess. het volgende:
Hoi dames ben ik weer,niet echt bijgelezenZag wel veel suc6 wensen,thanksmaar ik kom even melden dat ik weer thuis ben.Er was nog niks gebeurd bij me ondanks alle krampen van de afgelopen tijd.Ze wilde m'n vliezen gaan breken maar dat kon nu dus nog niet.Nu moet ik me morgenochtend om 7.15 melden en gaan ze me serieus inleiden,ik word opgenomen en mag niet meer naar huis tot de kleine er is.Heb echt een potje zitten janken in het ziekenhuis,wat een tegenvaller!
Jeetje Guess, dat is idd een tegenvallerquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:53 schreef Guess. het volgende:
Hoi dames ben ik weer,niet echt bijgelezenZag wel veel suc6 wensen,thanksmaar ik kom even melden dat ik weer thuis ben.Er was nog niks gebeurd bij me ondanks alle krampen van de afgelopen tijd.Ze wilde m'n vliezen gaan breken maar dat kon nu dus nog niet.Nu moet ik me morgenochtend om 7.15 melden en gaan ze me serieus inleiden,ik word opgenomen en mag niet meer naar huis tot de kleine er is.Heb echt een potje zitten janken in het ziekenhuis,wat een tegenvaller!
Tijdens de thee jaquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:50 schreef maffemuts het volgende:
He wat balen GuessSucces voor vannacht dan maar, en ik hoop dat je een beetje kan slapen! ( en morgen ook veel succes natuurlijk
)
Tico, je ging toch bevallen tussen voor en hoofdgerecht ?
Ik heb het vluchtkoffertje pas met 39w gepakt ofzo om m met 41 weken weer netjes, ongebruikt, uit te pakkenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:53 schreef djenneke het volgende:
Hè Guess, wat vervelend...Succes morgen!
* djenneke meldt met 38 weken mijlpaal en baby die denkt dat de uitweg rechtstreeks door de buikwand isNu snap ik waarom het kindje in stuit ligt...
![]()
@Mereltje: Ik was er ook laat mee hoor. Op tijd is op tijd(Wij moeten alleen ook nog de adressen printen en op de enveloppen plakken... dat is best laat). Vandaag krijg ik kratten onder het bed (ook een beetje laat
) En mijn vluchtkoffertje is ook nog niet helemaal gepakt
.
schaap heeft 's avonds de kratten onder het bed gezet toen ik in het ziekenhuis moest blijven na de bevallingquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:53 schreef djenneke het volgende:
Hè Guess, wat vervelend...Succes morgen!
* djenneke meldt met 38 weken mijlpaal en baby die denkt dat de uitweg rechtstreeks door de buikwand isNu snap ik waarom het kindje in stuit ligt...
![]()
@Mereltje: Ik was er ook laat mee hoor. Op tijd is op tijd(Wij moeten alleen ook nog de adressen printen en op de enveloppen plakken... dat is best laat). Vandaag krijg ik kratten onder het bed (ook een beetje laat
) En mijn vluchtkoffertje is ook nog niet helemaal gepakt
.
Nou, je beebje heeft dus gewoon goed opgelet bij de gynaecoloog.... de uitweg is in zijn/haar geval toch ook door de buikwand?!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:53 schreef djenneke het volgende:
![]()
Haha, ik ben dus duidelijk de enige niet. Uiterlijk 30 juni wordt de kleine geborenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
schaap heeft 's avonds de kratten onder het bed gezet toen ik in het ziekenhuis moest blijven na de bevallinghet was er nog niet van gekomen met 38w3d
Koffertje 's ochtends ingepakt toen we naar het ziekenhuis gingen.
Het wiegje wordt dus bijna in gebruik genomen?
Inmiddels wel, maar ik wil die onverlaat die het allemaal verkeerd heeft uitgelegd in het begin aan beebje best even sprekenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, je beebje heeft dus gewoon goed opgelet bij de gynaecoloog.... de uitweg is in zijn/haar geval toch ook door de buikwand?!
Hopelijk houdt je wasmachine het inderdaad nog even uit! Er komt een berg aanquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:18 schreef Mereltje het volgende:
@Djenneke, enveloppen moet ik nog allemaal gaan schrijven, maar dat kan straks mooi in de zon en 75 kaartjes is ook nog wel te doen. Vluchtkoffertje is hier ook nog niet klaar hoor, heb vandaag druivesuiker, pakkjes appelsap, minivariatie chocola gekochtMorgen wordt de wasmachine nog nagekeken, want die vertrouw ik ook voor geen meter, soms centrifugeert tie niet andere keer weer niet goed spoelen en dat kan natuurlijk niet met al die babywasjes. Hopelijk hoeven we geen nieuwe te kopen... het komt wel dichterbij he, voor jou helemaal
Is het definitief 30 juni? weet je een beetje wat je te wachten staat met de keizersnede?
Hier gaat het bed ook niet op klossen. Ik wil absoluut weer een co-sleeper, maar nu vanaf het begin. Heerlijk met de borstvoeding en het troosten tussendoor.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:40 schreef Orea het volgende:
Hier enveloppen al geschrevenbed niet op klossen, gaat ook niet op klossen.
Wat is een co-sleeper? Ik zie al helemaal iemand naast je liggen als je slaapt, maar dat zal m wel niet zijn..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:02 schreef Claudia_x het volgende:
Hier gaat het bed ook niet op klossen. Ik wil absoluut weer een co-sleeper, maar nu vanaf het begin.
Wat fijn dat alles in orde is, Saffier! Ik legde me tijdens de vorige zwangerschap op een bepaald moment neer bij al m'n kwaaltjes - tijdens een belangrijke conferentie waar ik maandenlang naar had toegewerkt lag ik nota bene de hele week op bed - en toen vond ik het ineens veel makkelijker worden allemaal. Ik ben nog wel eens overmoedig geweest, bijvoorbeeld door mee te helpen een kledingkast in elkaar te zetten. Het blijft toch verleidelijk om meer te willen en te doen dan je eigenlijk kunt, hè? Maar de rust is echt heel goed voor jezelf en de kleine.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:01 schreef Saffier het volgende:
Ik heb een stickertje van de vlosBloeddruk in orde, kindje goed gegroeid en ligt met hoofdje naar beneden, Hb is keurig, gewicht in orde, en ik hou me keurig rustig waardoor mijn lijf ook rustig is
Weinig harde buiken meer, doordat ik ga liggen zodra ik het wil/nodig heb en moet wel hulp in blijven schakelen zodra ik denk dat nodig te hebben, maar ook dát deed ik al. Nu wel opletten dat ik niet overmoedig ga worden omdat het nu goed gaat, goed blijven luisteren naar mijn lijf dus
Over 3 weken weer terug.
je moet anders nog wel ff hoor.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:23 schreef pessie het volgende:
Saffier fijn dat alles goed is!
Ik heb last van steken. De hele dag al, en afgelopen nacht ook al. Heb manlief gevraagd of ie even een paar dagen zwanger voor me wou zijn. Nee.
![]()
Ik voel me even laatste loodjes...
dat kan. Ik wil liever geen discussie erover starten. Jij bent tevreden met hoe je kraam heeft gereageerd, dan is het goed toch?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:26 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Claudia, gefeliciteerd!!! Wat leuk dat je weer zwanger bent!
Tico, ik heb ook een lactatiedeskundige gehad hoor bij Shenaya.. De eerste dag in het ziekenhuis en de derde dag thuis ook nog een keer maar Shenaya vertikte mijn tepel te pakken!
Ja... 5 weken...quote:
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Dat komt vast wel goed. Ik sluit niet uit dat ik op het laatste moment alsnog besluit braaf te zijn en mijn lief op pad stuur voor een paar bierkratten.Ik vond het bed de hoogte in niet vervelend maar wel leuk, net alsof ons bed een boot was en wij een stel kleuters waren.
Ik heb héél veel steken gehad, pessie, vooral aan het einde. Maar het is niet mijn plaats om je gerust te stellen, dat is meer iets voor je verloskundige! Die heeft er verstand van en weet ook wanneer in te grijpen als er iets verontrustend lijkt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:03 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja... 5 weken...
Ik snap die steken gewoon niet. Of zou het zijn wat jullie menstruatiekrampen noemen als gevoel bij indalen? Ik herken het namelijk totaal niet en iedere keer dat dat kind een willekeurige beweging maakt steekt het weer... Manlief ging billen voelen van baby, zelfs toen kreeg ik een steek.
Is ook wel hoorquote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:39 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb ook wel een beetje het idee dat de kraamhulpen zelf wat relaxter zijn dan de 'voorbereidings-dames'
De commode zou ook op 90cm moeten zitten, maar dat heb ik dus geweigerd... Vind het inderdaad ook enorme onzin allemaal. Dat bed okay, dan moet dat maar... Maar qua commode ga ik op m'n strepen staan
Ik hoop dat de klossen ook weer snel onder het bed uit mogen, ik heb het ook niet zo op dat gewiebel straks...
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp dat van de ARBO ook wel, maar mijn sympathie is wat minder geworden doordat ik minder dan het minimum aantal kraamuren heb gehad en de kraamhulp ook nog eens bijna niets deed. Ik ben zoals ik al zei één keer gecontroleerd, mijn bed is één keer verschoond, en bukken om het toilet schoon te maken deed ze al helemaal niet. Aan mijn tafel zat ze daarentegen prinsheerlijk dure cupjes koffie achterover te slaan en ze had zelfs de brutaliteit om een bak te nemen van soep die mijn zwager speciaal voor ons had gemaakt omdat we wel iets anders aan ons hoofd hadden dan koken.
Maar ach, ik weet vrijwel zeker dat ik tegen de tijd dat ik verlof krijg weer de brave hendrik uit ga hangen omdat ik dit keer misschien wel een heel lieve, ijverige kraamhulp tref die fruithapjes voor me maakt in de vorm van een smiley.
In Amsterdam geeft men elkaar trouwens de volgende tip: klaag niet over de kraamhulp bij de organisatie, want je krijgt de volgende dag dezelfde hulp op de stoep maar dan bloedchagrijnig.![]()
Hormoonmonster...quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:11 schreef Leandra het volgende:
Oeh, Nytar meldpicht
Oh darn wat gaat het allemaal hard... ik word er ineens helemaal emo van
Ja... en dan geloof ik dat het nog meevalt, qua onredelijkheid dan (meestal)quote:
Voorlopig laat ik die er lekker uit, ik ben van plan om thuis te gaan beginnen (en het liefst ook af te maken)...als ik overtijd ga lopen ga ik wel op zoek naar vermaak voor de eerste onaangename urenquote:Op woensdag 23 juni 2010 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
37 weken, da's een mooie mijlpaal, nytar! Vergeet je de sudokuboekjes niet?
Ik had een iPhone mee waar series op stonden. Die hebben me door de eerste onaangename uren heen geholpen.
hihi, wel een waardeloos beroep om aan de man te komen hoor, de meeste hebben geen oog voor je en die wel evt. zou willen zullen waardeloze zakken zijn en dat is jouw Martijn vast niet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:18 schreef flugeltje het volgende:
Mijlpaal 36 weken![]()
Waarschijnlijk krijg ik er eentje die achter in de tuin sigaretjes gaat zitten roken en Martijn gaat proberen te verleiden ofzo
Op zich niet zo'n probleem trouwens, maar het mot natuurlijk niet de spuigaten uitlopen...quote:
Wel want het stinkt... Een daarna zit ze met dr stinkhanden aan je kind.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Op zich niet zo'n probleem trouwens, maar het mot natuurlijk niet de spuigaten uitlopen...
Enne Troeta, Martijn zal wel zo'n beetje naast de wieg kamperen inderdaad.
In dat geval hoop ik dat ik dan hormonaal nog steeds zo vrolijk word van rooklucht als nu, wellicht een keer over haar heenkotsen ofzo....quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wel want het stinkt... Een daarna zit ze met dr stinkhanden aan je kind.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dat geval hoop ik dat ik dan hormonaal nog steeds zo vrolijk word van dr rooklucht als nu, wellicht een keer over haar heenkotsen ofzo....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ik heb een verhoogd tromboserisico omdat ik een longembolie heb gehad. Ik hoef alleen in de zwangerschap bloedverdunners te nemen (da's een risicoperiode). De tabletjes die men normaal gesproken neemt zijn niet zo goed voor de vrucht. In ieder geval de eerste drie maanden moet je bloedverdunners in spuitvorm nemen, en over de periode daarna zijn de meningen verdeeld.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:37 schreef trui het volgende:
wat vervelend claudia. waarom heb jij bloedverdunners nodig eigenlijk? en ik ken meer mensen met bloedverdunners, die nemen ze juist wel als pilletje. wat is daar voor jou dan niet goed aan?
ook tijdens de zwangerschap??quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, geen idee of het kan, maar ik zette de hormoonspuiten in mijn buik, zo rond mijn navel een beetje. Meer dan voldoende zacht weefsel
Het mag wel, maar de meeste vrouwen vinden het een eng idee om in hun buik te spuiten tijdens de zwangerschap (zo ook ik). Verder zijn er niet zoveel plekken waar je een lekkere huidplooi kunt pakken.quote:
Dat is best vaak pijnlijk, terwijl het bij mij in m'n been (normaal gesproken) helemaal geen pijn doet. Ook kan ik er niet goed bij, dus dan moet ik het spuiten door m'n vriend laten doen (en ik vind het doodeng om de controle uit handen te geven). Bovenbenen zijn ideaal, vind ik.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou in mn kont spuiten (OMG dat staat echt heel raar), vet zat.
De eerste tijd kun je toch daar wel een mooie plooi pakken, of niet? Op het laatst kan ik me voorstellen dat het nogal strak staat, maar dat duurde bij mij best een tijd. Kan me echter ook wel voorstellen dat het een eng idee is tijdens de zwangerschap.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het mag wel, maar de meeste vrouwen vinden het een eng idee om in hun buik te spuiten tijdens de zwangerschap (zo ook ik). Verder zijn er niet zoveel plekken waar je een lekkere huidplooi kunt pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |