abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83109812
vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 659

16 juni 2010: Guess
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke (30 juni, geplande keizersnede)
14 juli 2010: nytar (jongetje)
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry ***
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic ***
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
27 december 2010: mrien

2011
12 januari 2011: Sugarsnap
23 januari 2011: ik80lll
27 januari 2011: Basboussa
03 februari 2011: Dizzy_Miss_Lizzy

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 21 juni 2010 @ 18:38:21 #2
5428 crew  miss_sly
pi_83109866
claudia ik had het van jou iig nog niet verwacht. Wat leuk! Gefeliciteerd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83109874
Omdat Ssserpente's aardappels stukkoken

laatste posts:
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:18 schreef Ssserpente het volgende:
Claudia, whaaah! Van jou had ik het echt noooit verwacht!

Wat geweldig! Gefeliciteerd!
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:11 schreef Basboussa het volgende:
Huup, hier loop ik eerst bij de dokter (die mag mij in principe tot 7 maanden 'helpen', is ze toe bevoegd) maar ik heb nu mijn eerste afspraak bij de verloskundige OB/GYN in augustus, als ik ca. 18 weken ben ofzo. Denk ik. Hangt ervan af wanneer ze tijd voor me hebben, en deze OB/GYN wil iedereen eigenlijk zo vroeg mogelijk zien. Vorige keer was ik net 20 weken (en echo vergeten, mind you)

Oh, Claudia, wij zitten dus echt heul dicht bij elkaar... En leuk toch, nog een kleintje? Ik geniet zo van het idee dat het monster grote zus wordt! Zal heul erg wennen voor haar zijn....

En waarom geen 12 weken echo? Vind het wel leuk (niet heel fantastisch ofzo, ben niet zo'n roze wolk zwangere misschien?) om de baby te zien, maar ik hoef geen tests over gezondheid enzo. Wat niet weet.... Geen reden tot zorg, zit niet in een 'risico-groep' dus ik laat het maar...

En ik baal ontzettend. Ik mag waarschijnlijk niet vaginaal bevallen, en dan dus nooit meer. Het moet minimaal 2 jaar na de bevalling van de eerste zijn en het is 22 maanden... Zouden ze daar moeilijk over doen? En je mag maar 1 keer een keizersnee gehad hebben.... Dus het is nu of nooit meer.... Bah! Dat wist ik niet, ik dacht na anderhalf jaar dat het wel goed zou zijn... Heb het ziekenhuis gecheckt....
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:08 schreef Orea het volgende:
Claudiaaaa oh nóg zo'n kanjer erbij straks
Van harte gefeliciteerd!!! echt superleuk!!

Ik ben om half 12 uit bed gerold, om half 1 op de bank weer gaan liggen en heb nu een beetje het idee dat ik mijn ogen open kan houden (niet diep geslapen hoor, maar beetje zo'n waakstand, wel lekker onder mijn dekentje... zonde van het weer wel...)

Verjaardag en een bbq in één weekend is geloof ik iets teveel van het goede voor me
en waarin Claudia_x heeft aangekondingd dat ze nu 11 weken zwanger is
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 juni 2010 @ 18:39:40 #4
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83109912
Denk eens goed te zijn....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_83109917
Claudia gefeliciteerd
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:01 schreef Ticootje het volgende:
Bij een ruggeprik heb je grotere kans op opname van je kindje... (Al vraag ik me af in hoeverre dat gewoon wordt gezegd om je ervan te weerhouden)
Ik ben helaas een ervaringsdesukundige. Na de ruggeprik kreeg ik koorts en om uit te sluiten dat het om een infectie ging is onze dochter na de keizersnee direct opgenomen en aan de antiobiotica gelegd in het kinderziekenhuis
Ik heb alleen geen idee hoe vaak dat voorkomt

En wat betreft de borstvoeding. Ik heb mijn dochter pas 10 uur na de bevalling kunnen vasthouden en zelfs later pas aan de borst kunnen leggen. Ik heb een ruggeprik, morfine en volledige narcose gehad. In de 3 dagen dat we in het ziekenhuis hebben gelegen heb ik haar twee keer aangelegd en verder onregelmatig gekolfd. Bij thuiskomst was de kraam bang dat het lastig zou gaan worden, maar onze dochter hapte direct goed aan en dronk ook direct goed. Wel wat langzaam, maar ja, borstvoeding is ook een stuk zwaarder dan de flesvoeding die ze in het ziekenhuis gewend was.
pi_83109938
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:11 schreef Basboussa het volgende:
Huup, hier loop ik eerst bij de dokter (die mag mij in principe tot 7 maanden 'helpen', is ze toe bevoegd) maar ik heb nu mijn eerste afspraak bij de verloskundige OB/GYN in augustus, als ik ca. 18 weken ben ofzo. Denk ik. Hangt ervan af wanneer ze tijd voor me hebben, en deze OB/GYN wil iedereen eigenlijk zo vroeg mogelijk zien. Vorige keer was ik net 20 weken (en echo vergeten, mind you)

Oh, Claudia, wij zitten dus echt heul dicht bij elkaar... En leuk toch, nog een kleintje? Ik geniet zo van het idee dat het monster grote zus wordt! Zal heul erg wennen voor haar zijn....

En waarom geen 12 weken echo? Vind het wel leuk (niet heel fantastisch ofzo, ben niet zo'n roze wolk zwangere misschien?) om de baby te zien, maar ik hoef geen tests over gezondheid enzo. Wat niet weet.... Geen reden tot zorg, zit niet in een 'risico-groep' dus ik laat het maar...

En ik baal ontzettend. Ik mag waarschijnlijk niet vaginaal bevallen, en dan dus nooit meer. Het moet minimaal 2 jaar na de bevalling van de eerste zijn en het is 22 maanden... Zouden ze daar moeilijk over doen? En je mag maar 1 keer een keizersnee gehad hebben.... Dus het is nu of nooit meer.... Bah! Dat wist ik niet, ik dacht na anderhalf jaar dat het wel goed zou zijn... Heb het ziekenhuis gecheckt....
Ah okay, duidelijk! Ik ben benieuwd hoe het werkt haha omdat NL toch relatief 'uniek' is als het op onze omgang met zwangerschappen enzo aankomt.

Wat balen zou dat zijn zeg
kun je niet een gesprek daarover aangaan dan met je ob als je nu al weet dat je die wens hebt en weet dat de kans er is dat het niet kan. Misschien staat zij er wel positief tegenover en mag het met haar steun enzo wel?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 juni 2010 @ 18:45:46 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_83110137
Claudia gefeliciteerd en welkom
Krijg je negatieve reacties ofzo?

Basbous, dat zou inderdaad heel jammer zijn. Maar je gyn weet er waarschijnlijk meer van. Even afwachten dus voor je die kunt vragen.

Vanavond waarschijnlijk alleen naar cursus, manlief is nogal ziek.

En hier ook bewegende billen! Ga dat gevoel straks nog missen vermoed ik...
  maandag 21 juni 2010 @ 18:47:51 #8
259886 pessie
pi_83110214
Oh, kan een mod de andere zwangerschap en geboorte deel 660 even weghalen?
  maandag 21 juni 2010 @ 18:49:35 #9
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_83110292
Zijn de data in de OP de uitrekendata?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_83110373
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
Claudia gefeliciteerd
[..]

Ik ben helaas een ervaringsdesukundige. Na de ruggeprik kreeg ik koorts en om uit te sluiten dat het om een infectie ging is onze dochter na de keizersnee direct opgenomen en aan de antiobiotica gelegd in het kinderziekenhuis
Ik heb alleen geen idee hoe vaak dat voorkomt
Ik heb ook een ruggenprik gehad en Ivan werd extra in de gaten gehouden omdat we allebei verhoging hadden, maar hij kreeg niet meteen antibiotica (heeft hij uiteindelijk helemaal niet gehad) en hij mocht gewoon bij me blijven.
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:02 schreef Suzanna het volgende:
Wat voor reacties krijg je dan? Toch geen negatieve hoop ik?
De meesten gaan ervanuit dat het een ongelukje is geweest (één iemand slikte nog net een "oh, wat erg" in en ik heb ook al een paar kaar de vraag gehad of het een ongelukje is geweest). Ik weet heus wel dat het vergeleken met de norm snel is, en we waren zelf ook (prettig) verrast dat ik zo snel zwanger was. Maar de eerste keer was iedereen zo blij en nu voel ik haast medelijden.

Over de kinderwens: die is eigenlijk vooral door Ivan sterker geworden. Ik wist vantevoren niet hoe geweldig ik ons kindje zou vinden. Ik vind het ouderschap heel tof en ik droom er volop van om Ivan met zijn broertje of zusje te zien spelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83110541
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:47 schreef pessie het volgende:
Oh, kan een mod de andere zwangerschap en geboorte deel 660 even weghalen?
dat is al gevraagd in het modtopic, gebeurt vanzelf, gun een modje de tijd om te eten
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:49 schreef cheqy het volgende:
Zijn de data in de OP de uitrekendata?
nee! dat zijn de verjaardagen van de schoonmoeders
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Claudia echt die opmerkingen, ik kan er plaatsvervangend bozig van worden. Ik vind het zo niet kies.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83110571
Claudia, wat onwijs leuk, en zo verrassend! Gefeliciteerd!

Morgen mag ik weer op controle bij de VK, en dan krijg ik ook te horen of ik in het ziekenhuis moet bevallen, daar moet ter observatie moet blijven en of ik borstvoeding mag geven (i.v.m. medicatie). Het ziekenhuisgebeuren maakt me niet uit, maar ik hoop zo dat er niks op tegen is bv te geven... dus vind het best spannend.
pi_83110622
Wat een, euhm... aparte ( ) reacties Claudia.

Ik denk dat ons meisje naar het kinderziekenhuis is gebracht omdat het direct aan het gewone ziekenhuis vastzit. Geen idee eigenlijk.
pi_83110726
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:55 schreef huuphuup het volgende:

Claudia echt die opmerkingen, ik kan er plaatsvervangend bozig van worden. Ik vind het zo niet kies.
En da's nog zachtjes uitgedrukt.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:00:13 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83110733
Wat flauw zeg die opmerkingen, kan mezelf voorstellen dat het juist wel leuk is als die kleintjes zo dicht bij elkaar zitten. Ik merk dat bij m'n oudste broers ook, daar zit zo'n 1,5 jaar tussen en die zijn echt met elkaar opgegroeid

Gewoon lekker van genieten Claudia, het is gewoon heel erg mooi!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_83110795
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoor het mezelf hier nog zeggen: "Ik weet niet of ik wel een tweede wil." En toen ineens was er niets wat ik liever wou.

Feli.

Ook voor alle anderen hoor...........kblijf meelezen. Soms met een traan, meestal met een glunderlach.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:02:03 #17
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_83110816
Claudia gefeliciteerd
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_83110863
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
Wat een, euhm... aparte ( ) reacties Claudia.
Ik snap ook gewoon niet dat mensen niet alleen dat soort dingen dénken, maar het dan ook nog zéggen. Zo lomp vind ik dat.
pi_83110955
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:00 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

En da's nog zachtjes uitgedrukt.
Mja ik kan er slecht tegen. Waar bemoeien mensen zich mee zeg.

@Flugel, tussen mij en mijn broertje zit ook anderhalf jaar, mijn moeder kreeg op straat opmerkingen of ze er nu wel van geleerd had en of het nu wel een keertje klaar was. Echt zum kotsen
Wat maakt het jou (in t algemeen ) nou weer uit hoeveel leeftijd een ander tussen zn kindjes wil? De een vindt 3 jaar ertussen ideaal de ander wil ze het liefst zo kort mogelijk op elkaar hebben. Er is voor iedere leeftijd wel iets te zeggen en het is uiteindelijk nooit goed geloof ik Ik vind het altijd een beetje flauw dat er direct van een ongelukje uitgegaan wordt als er weinig tijd tussen zit. (of als er veel tijd tussen zit! 'zal wel een nakomertje zijn').
Kwetsend ook wel om te horen dat mensen denken dat het ongelukje is als je kinderwens zo diep zit, dat heb ik althans wel zo ervaren bij de zwangerschap van Amélie.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83111176
Claudia! WAT GAAAAAAAF!!!!!

Gefeliciteerd!

Juist gaaf dat het zo snel al weer is gelukt! Ik hoop ook zo dat het ons gauw lukt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 21 juni 2010 @ 19:11:12 #21
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_83111189
knip

[ Bericht 49% gewijzigd door cheqy op 21-06-2010 20:40:11 ]
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:11:45 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83111213
p'cies huup... Iedereen moet gewoon doen waar ze zichzelf het prettigst bij voelt. Ik heb bij m'n broers gezien dat het heel erg tof kan zijn als ze dicht op elkaar zitten. Zelf ben ik het nakomertje en ik merk dat ik er wat dat betreft zelf wel eens een beetje "bijhang", maar ik had dan wel weer grotere broers die hun kleine zusje beschermden...

Waren er echt mensen die dachten dat Amelie een ongelukje was? de brutaliteit
  maandag 21 juni 2010 @ 19:14:28 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83111330
Cantare voor heel veel medicijnen zijn er varianten die wel samengaan met borstvoeding. Voor een lijst moet je ff in het borstvoedingstopic kijken.

Claudia feli!!!!

En ik heb weer bloed geprikt. Maar ik verwacht geen rare dingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:16:27 #24
45621 Suzanna
Mama van...
pi_83111414
Claudia wat een vervelende reacties heb je gekregen zeg ... daar zou ik echt niet blij van worden... Ik herken het eerlijk gezegd (helaas) wel. Die van mij zijn nogal kort op elkaar geboren en toen kreeg ik helemaal niet veel leuke reacties als ik weer zwanger was, bij de eerste trouwens ook eigenlijk niet zo heel veel. Nu ik zwanger ben van de vierde (en er beduidend meer tijd tussen zit, Julia is 3,5) kreeg ik ineens allemaal zwangerschapskaarten en 'leuke' reacties. Dus het verschil is nu ook wel heel duidelijk. Dat vond ik eerlijk gezegd eigenlijk ook een beetje wrang ...

Ik kreeg ook regelmatig dingen te horen als 'dit is zeker wel de laatste' en veel mensen vroegen ook 'ben je er wel blij mee??' wat ik ook best moeilijk vond.

Ik ben even nieuwsgierig, hoe oud is Ivan?
  maandag 21 juni 2010 @ 19:19:51 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83111577
Claudia gefeliciteerd
Wat heerlijk dat het zo snel weer gelukt is.

De zoons van mijn zusje schelen ook maar 19 maanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83112031
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:16 schreef Suzanna het volgende:

Ik ben even nieuwsgierig, hoe oud is Ivan?
Ivan is ruim 7 maanden oud (hij is van 13 november). Er zit straks een jaar en 2 maanden (of een jaar en 2,5 maand als de tweede net zo koppig is als Ivan) tussen de twee spruiten.

Ik ben geneigd om in de goede bedoelingen van mensen te geloven en ik zou niet gauw klagen over reacties, maar ik vind het zo stuitend hoe hardnekkig de negativiteit is. Mensen zien vooral de problemen. Ik weet heus dat het zwaar is om twee kleintjes te hebben, maar mijn moeder zegt dan bijvoorbeeld: "Ivan doet nog een middagdutje als je hoogzwanger bent dus dan kun je mooi even uitrusten!" Dat vind ik dan weer heel lief.

Zo, ik heb nu wel genoeg geklaagd.
pi_83112097
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:11 schreef Vlindur het volgende:
Juist gaaf dat het zo snel al weer is gelukt! Ik hoop ook zo dat het ons gauw lukt!
Ik hoop het ook zo voor jullie!!
pi_83112216
Claudia, gefeliciteerd! Super gaaf!
Volgens mij hebben mensen nogal snel iets aan te merken als het niet volgens hun standaarden gaat.. Gewoon lekker van genieten!
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 21 juni 2010 @ 19:33:12 #29
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83112285
Mensen moeten overal maar wat over zeggen, ongeacht of ze er anderen pijn mee doen. Recht op een eigen mening wordt er dan geroepen. M'n reet!
  maandag 21 juni 2010 @ 19:34:30 #30
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83112353
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan is ruim 7 maanden oud (hij is van 13 november). Er zit straks een jaar en 2 maanden (of een jaar en 2,5 maand als de tweede net zo koppig is als Ivan) tussen de twee spruiten.

Ik ben geneigd om in de goede bedoelingen van mensen te geloven en ik zou niet gauw klagen over reacties, maar ik vind het zo stuitend hoe hardnekkig de negativiteit is. Mensen zien vooral de problemen. Ik weet heus dat het zwaar is om twee kleintjes te hebben, maar mijn moeder zegt dan bijvoorbeeld: "Ivan doet nog een middagdutje als je hoogzwanger bent dus dan kun je mooi even uitrusten!" Dat vind ik dan weer heel lief.

Er zit ook 14 maanden tussen mij en mijn zusje (wij zijn allebei ongepland, beetje ongelukkig), maar volgens mijn moeder was dat wel heftig, maar niet superzwaar, zij vond het juist met oudere kinderen (peuters) lastiger, daar die soms wat lastiger aan nieuwe situaties wennen... En dat middagslaapje...

Ach, volgens mij is er nooit een perfecte 'tijd' tussen kinders. Als jij je lekker voelt en er verder geen medische bezwaren zijn, dan zou ik me vooral niet zorgen maken over de meningen van anderen... Lekker genieten!
  maandag 21 juni 2010 @ 19:35:02 #31
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_83112374
Claudia, gefeliciteerd! Wat leuk!

Ik kreeg vandaag ook superleuk nieuws. Mijn beste vriendinnetje is na 3 miskramen in een jaar ook weer zwanger! Vandaag heeft ze nog een extra echo gehad en het groeit supergoed. Tot ongeveer 12 weken heeft ze wekelijks een echo ter controle.

Ze is nu 8 weken, dus 2 weken korter dan ik ben. Vind het zo leuk om tegelijk met haar zwanger te zijn, ga dus ook nu blijven duimen voor de goede echo's.

Ikzelf hoef pas 27 juli (of was het nou 29...) weer naar de verloskundige. Dan ben ik al weer 16 weken! Gaat zo snel op het moment, heb niet het idee dat ik kan genieten door alle drukte met mijn nieuwe werk en thuis
  maandag 21 juni 2010 @ 19:35:08 #32
45621 Suzanna
Mama van...
pi_83112381
De voordelen, die zijn er ook echt genoeg hoor! Je hebt bijvoorbeeld veel meer tijd thuis, je hoeft niet één kind heel vroeg naar school te brengen terwijl de andere net geboren is, het ritme kun je veel meer aanpassen aan de kinderen op de dagen dat je thuis bent.
En idd, dat middagslaapje, dat is ook heel lekker hoor.
Als ze wat ouder worden hebben ze echt wat aan elkaar, qua speelkameraadjes, ze zijn gewend aan spulletjes delen, ze kunnen samen naar school fietsen 'later' (dat merken wij nu al, zulke dingen!).
Verder ben je er zelf ook niet zo 'uit', en zit alles lekker vers in je geheugen, dat vond ik best fijn

Oh, trouwens, wat voor jou waarschijnlijk nog wel handig is, is een tweelingwagen ofzo, om ze straks allebei te gaan vervoeren. Maar daar zul je vast zelf ook nog wel achterkomen, zulke dingen ...
pi_83112394
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:31 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Claudia, gefeliciteerd! Super gaaf!
Volgens mij hebben mensen nogal snel iets aan te merken als het niet volgens hun standaarden gaat.. Gewoon lekker van genieten!

Wij hadden twee kinderen voordat we trouwden, 20 jaar geleden.
Zeiden ook velen dat we voor een kindje eerst moesten trouwen, nou volgens mij moet je om een kindje te krijgen iets heeeeel anders doen.
De eerste opmerkingen pareer je nog niet, dat komt wel.
pi_83112417
Claudia wow! Wat onwijs leuk! Gefeliciteerd meid! Ivan wordt grote broer
pi_83112463
Joh Claudia, dat zou jou toch je reet roesten. Excuus: je anus oxideren...

Lekker laten lullen en genieten van de voorpret om die twee straks lekker samen te zien.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:37:25 #36
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_83112530
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lama lekker lullen, hoor. Bij mij zat er 7 minuten tussen ipv een jaar en 2 maanden. Je hebt er nog lang over gedaan

Ja, dat is even aanpoten, maar een enorm feest. En dat iedere dag !

Onwijs gefeliciteerd !
  maandag 21 juni 2010 @ 19:39:46 #37
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_83112639
Tussen dit ukkie en Bram zit straks ook nog geen 2 jaar. Ik verwacht ook wel dat het tropenjaren zullen worden, maar ik zou er niet minder gelukkig om kunnen zijn denk ik
  maandag 21 juni 2010 @ 19:42:08 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83112768
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:33 schreef Ticootje het volgende:
Mensen moeten overal maar wat over zeggen, ongeacht of ze er anderen pijn mee doen. Recht op een eigen mening wordt er dan geroepen. M'n reet!
Ja je hebt idd het recht op een eigen mening, maar men vergeet dat bij rechten ook fatsoen hoort, dus als je zo nodig een eigen mening wilt hebben dan mag je ook het fatsoen opbrengen die mening gewoon voor je te houden als er niet om gevraagd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83112786
Wat je in het rammel topic al zei; het is toch nooit goed

gefeliciteerd, Claudia
  Jubileum moderator maandag 21 juni 2010 @ 19:44:08 #40
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_83112881
Gefeliciteerd Claudia
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_83112912
Inderdaad, men moet wat te zeggen hebben.... En langs je heen laten gaan is ook niet altijd maar makkelijk, ondanks dat je bewust voor de 2e er kort op hebt gekozen... En al zou het 'niet gepland' zijn, wat dan nog, als je er maar blij mee bent daar gaat het om!

Ik hoop ook dat er tussen deze beeb en nr. 2 niet teveel tijd zit Maarja, dat is met de molen maar even afwachten
pi_83113044
Hier gingen mensen er ook al snel vanuit dat Anna een ongelukje was. En ze was ook niet gepland, maar zeker wel heel erg gewenst. De enige rede waarom ze een verrassing was, was omdat ik van de internist nog niet weer zwanger mocht worden. Maar dat is dan al helemaal raar, als ik dat vertel hoor. En ook hoor ik vaak dingen als: hierna ben je toch wel klaar he?? Echt, bemoei je er niet mee
Graeme slaapt nu nog lekker 2 x 2 uur overdag, kan ik ff bijkomen. Heerlijk toch!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_83113064
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:37 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Lama lekker lullen, hoor. Bij mij zat er 7 minuten tussen ipv een jaar en 2 maanden. Je hebt er nog lang over gedaan

Had ik al gezegd dat ik regelmatig de vraag krijg of het een tweeling is? Ik kan me voorstellen dat je alle goedbedoelde opmerkingen over het krijgen van een tweeling ook gauw zat bent. "Zooo, dat wordt.... druk."

Er zitten veel voordelen aan twee kinderen die zo snel op elkaar volgen. Wat jullie al zeggen (spelen met elkaar, middagdutje, alles nog in de vingers hebben), maar ook dat ik er nu werktechnisch bijvoorbeeld nog tijd voor heb en mijn verlof vergoed krijg. Wat verder in mijn carrière wordt het steeds moeilijker om er een tijd tussenuit te gaan.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:52:08 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83113339
Claudia, wat leuheuk! Van harte meid!
En denk eraan: iedereen heeft altijd wel een mening ergens over: óf te vroeg, óf te laat, óf te jong, te oud te druk etc. Niks van aantrekken hoor!
pi_83113340
Toen we trouwens die draagmeeting hadden, tessie, dacht ik nog: "Wat tof dat je zo'n schattige kleine hebt en nu alweer zwanger bent!" Ik was denk ik stiekem zelfs een beetje jaloers op je (zonder het je te misgunnen, hoor, maar het leek me zo tof!). En nu ben ik zelf zwanger terwijl Ivan nog zo klein en schattig is en prijs ik mezelf ongelooflijk gelukkig.

En dan moet ik weer aan Kiro denken, pfff.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:52:50 #46
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83113367
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:45 schreef pessie het volgende:

Basbous, dat zou inderdaad heel jammer zijn. Maar je gyn weet er waarschijnlijk meer van. Even afwachten dus voor je die kunt vragen.

Probleem is dus dat de vk dus afhankelijk is van het beleid van haar ziekenhuis, het ziekenhuis waar ik in ga bevallen. (Je vk zit hier vast aan het ziekenhuis, dus je mag niets kiezen noch in een ander ziekenhuis bevallen) Ze had me zelfs de mogelijkheid willen geven om een stuitbevalling te doen, al zou ze dat in het geval van Beisan afgeraden hebben, ware het niet dat het niet mag in het ziekenhuis.

Ik vrees het ergste, maar zie wel....
  maandag 21 juni 2010 @ 19:55:27 #47
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_83113514
Ach Claudia, wij hadden wát graag 'maar' max anderhalf jaar tussen de kinderen gehad willen hebben, het zijn er straks bijna 5. Soms hè, sóms valt het leven niet te plannen en vooral nieuw leven niet. Laat iedereen maar kletsen en geniet van je zwangerschap
Ylana
pi_83113531
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:52 schreef Basboussa het volgende:

Ik vrees het ergste, maar zie wel....
Gelden die 24 maanden alleen als je al een keizersnee hebt gehad, of ook bij een 'normale' vaginale bevalling?

Ik denk niet dat het verschil tussen 22 en 24 maanden zo gewichtig gevonden wordt, hoor. Het is een richtlijn en mijn ervaring is dat ze naar jou individueel kijken. Ik hoop dat jouw ziekenhuis daar ook zo mee omgaat.
pi_83113662
Claudia Het ís ook gewoon heel tof. Ik vind het echt super bijzonder, en ik hoop ook dat Graeme en Anna later ook gewoon heel leuk met elkaar kunnen opschieten en veel aan elkaar hebben. Ik vind het echt wel heel fijn hoor, gewoon zo best wel dicht op elkaar. Ik zie veel voordelen. En ja, het is ook wel zwaar, ik merk nu bijvoorbeeld dat ik wel meer last van mijn bekken heb, twee keer zwanger snel achter elkaar, en een kleintje van 9,5kg om steeds op te tillen, maar ik vind het het echt wel waard. En ik denk dat een tweede kindje sowieso altijd wel zwaar is, of er nu veel tijd tussen zit of weinig.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:58:41 #50
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83113701
claudia yeah! Hoe leuk!! Heerlijk van genieten hoor, en je niks laten zeggen door al die verkapte bezorgde opmerkingen

Basboussa, dat lijkt me idd iets om goed over na te denken. T. is ook in stuit geboren, maar ja, dat was voor mij nr 2 ( in 1 bevalling) dus da's vast geen vergelijk
  maandag 21 juni 2010 @ 20:00:26 #51
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83113802
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gelden die 24 maanden alleen als je al een keizersnee hebt gehad, of ook bij een 'normale' vaginale bevalling?

Ik denk niet dat het verschil tussen 22 en 24 maanden zo gewichtig gevonden wordt, hoor. Het is een richtlijn en mijn ervaring is dat ze naar jou individueel kijken. Ik hoop dat jouw ziekenhuis daar ook zo mee omgaat.
alleen bij ks, wegens gevaar van rupture... Het zijn hier nogal zeikerds, en erg 'correct'. In Nederland doen ze liever geen ks, hier is juist de trend om dan toch maar een ks te doen, als er enig risico is.

Ik hoop het ook, dat er een uitzondering gemaakt kan worden, maar goed, komt allemaal wel goed
Het is immers geen doodsvonnis...

Alleen wilden wij wel 4 kinders, ofzo, en heb gewoon geen zin in 4x ks.....
  maandag 21 juni 2010 @ 20:01:45 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83113869
Basboussa ik zie op FertilityFriend regelmatig VBAC-topics (Vaginal Birth After Cesarean).

Misschien dat je met de info daar eea zou kunnen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 juni 2010 @ 20:13:45 #53
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83114488
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:01 schreef Leandra het volgende:
Basboussa ik zie op FertilityFriend regelmatig VBAC-topics (Vaginal Birth After Cesarean).

Misschien dat je met de info daar eea zou kunnen?
Ik ben me nu een beetje aan het inlezen, maar dit had ik dus van de website van het ziekenhuis:
quote:
4. Can I have a vaginal birth this time if my last baby was born by a caesarean section?
Yes you can attempt a vaginal birth after caesarean section if you have had only one caesarean section.

A referral to the VBAC Clinic (Vaginal Birth After Caesarean Clinic) will be considered by your doctor or midwife based on the following criteria:

Two years since your last birth
Previous birth records are available

If after discussion with your doctor or midwife, you choose to have a VBAC please contact the Prenatal Service Department to book a VBAC Clinic appointment. This appointment will also include your Prenatal Registration.
pi_83114557
Claudia gefeliciteerd

...en het is echt nooit goed...als je wat langer wacht gaat men zich afvragen waar die 2e blijft en blijkbaar is kort op elkaar ook niet goed....
  maandag 21 juni 2010 @ 20:15:48 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83114624
Ik zou in die situatie zelf contact opnemen met een VBAC Clinic om er achter te komen hoe strict ze die 24 maanden hanteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 juni 2010 @ 20:17:26 #56
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83114732
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:15 schreef Leandra het volgende:
Ik zou in die situatie zelf contact opnemen met een VBAC Clinic om er achter te komen hoe strict ze die 24 maanden hanteren.
Dat ga ik ook doen
  maandag 21 juni 2010 @ 20:19:10 #57
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83114839
Claudia, wat leueueueueuk!!!!! Gefeliciteerd . Oh, wat geweldig joh. Geniet ervan .
pi_83116245
Claudia, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

En 't lijkt inderdaad of het nooit goed is voor sommige mensen... waarom mogen mensen niet lekker zelf bepalen wanneer ze toe zijn aan een tweede? Bij mij werd van de week al gevraagd of we ook een tweede willen... laat me dat lekker even zelf uitzoeken!
pi_83116342
wst gaaf Claudia!! Gefeliciteerd!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83116934
Claudia wat leuk! Gefeliciteerd
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 21 juni 2010 @ 21:02:56 #61
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83117314
Claudia, wat leuk dat Ivan een broertje of zusje krijgt, gefeliciteerd!!
  maandag 21 juni 2010 @ 21:05:29 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83117468
Gefeliciteerd Claudia! Leuk, zo dicht op elkaar!
Mijn zus en ik schelen maar 10 mnd en 11 dagen, en wij speelden heel vaak dat we tweeling waren.

En Basboussa ook zwanger van de tweede! had ik gemist. Gefeliciteerd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_83117796
Ik vind jullie felicitaties echt heel hartverwarmend!
pi_83117864
Ik was ook echt blij verrast toen ik vanuit het fb-topic jouw naam zag staan, Claudia.
pi_83117970
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind jullie felicitaties echt heel hartverwarmend!
Ik vind het ook een aparte gewaarwording dat mensen online soms leuker kunnen reageren dan bijvoorbeeld mijn collega's vandaag, die allemaal maar lauwtjes reageerden
The way you rock'n'roll
pi_83118033
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik vind het ook een aparte gewaarwording dat mensen online soms leuker kunnen reageren dan bijvoorbeeld mijn collega's vandaag, die allemaal maar lauwtjes reageerden
Tja, irl sta ik ook niet met pompoenen te zwaaien hoor.
pi_83118059
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:14 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

The way you rock'n'roll
  maandag 21 juni 2010 @ 21:17:34 #68
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83118239
nu ik toch weer eens in dit topic ben:
Dizzy-Miss-Lizzy ook zwanger??!!!
Jeeeeeuuuj!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_83118415
haha, Ssserpente

voor alle zwangeren

ik maakte mijn laatste zwangerschap kenbaar op werk door een echofoto per mail rond te sturen zegt een collega: ik mag toch hopen dat dit een oude foto betreft?
en van mijn ouders kreeg ik ook een: ow...nou ja...oh...nu nog?
pi_83118518
Dank je wel Moonah

Lily Dat is wel heel grof zeg!
En als ik jouw jongens met hun zusje zie kan ik alleen maar denken 'oh zo wil ik het ook wel'
The way you rock'n'roll
pi_83118637
precies wat ik net dacht

wij hebben het toch lekker leuk lekker puh

...zeikerds zijn er overal
pi_83118651
Wauw Claudia! Wat geweldig!!
pi_83118738
Sorbo, heb jij dat nu ook? Dat je, ondanks dat je het echt bij één wilt laten, toch een beetje gezond jaloers bent..? Ik vond zwanger zijn zo'n leuke tijd.
pi_83118766
O wacht, jij bent een beetje een bijzonder voorbeeld.
pi_83118767
Wat kunnen mensen toch raar reageren hè?! Ik bedoelde het in ieder geval alleen maar positief: Dat ik het leuk vind om je nog een keer in dezelfde reeks tegen te komen.

Zelfs ik heb nog wel eens de vraag gekregen of het wel gewenst was. Toen heb ik gezegd dat ik er eigenlijk na een jaar proberen (kinderen te krijgen) niet meer zo'n zin in had, maar ja, nu kon ik niet meer terug.
Ze snapten hem niet helemaal geloof ik...

In ieder geval nogmaals van harte!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_83119185
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:14 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Niet? Ik heb die pompoenen standaard in m'n handtas zitten!
pi_83119390

Ontzettend gefeliciteerd Claudia en Claudia-man
Echt wat geweldig nieuws! Een broertje of zusje voor lieve Ivan!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_83119560
Mijn echo's van vorige week:

Uk past nog t/m de knietjes in beeld:

Close up van gezichtje en armpje (de kids in mijn klas zeiden: 't lijkt wel een aliën! )
  maandag 21 juni 2010 @ 21:41:30 #80
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_83119706
Claudia,van harte gefeliciteerd
Mijn jongste broertje en ik schelen ook maar 1,5 en das harstikke leuk
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  maandag 21 juni 2010 @ 21:49:08 #81
100412 mefke79
komt goed!
pi_83120208
Claudia, ik had het heeeleeemaal niet van jou verwacht (en eigenlijk geen idee waarom dan). Super gefeliciteerd en in variant op wat Ssserpente al zei: laat al die opmerkingen maar aan je derrière oxideren. Als jij er maar van geniet!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_83120282
Claudia wat super, gefeliciteerd!
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:25 schreef Ssserpente het volgende:
Sorbo, heb jij dat nu ook? Dat je, ondanks dat je het echt bij één wilt laten, toch een beetje gezond jaloers bent..? Ik vond zwanger zijn zo'n leuke tijd.
Dat heb ik ook. Het gevoel dat er een baby in je buik groeit is met niks te vergelijken.

Fannetje, mooie echo's
pi_83120883
Meiden, hebben jullie het nou over pompoenen (die komen zo hard aan!!) of pompoms?
  maandag 21 juni 2010 @ 22:00:57 #84
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_83120997
Baby's worden toch rustig vlak voor de geboorte? Als dat zo is dan gaat het hier vanavond ook niet gebeuren
pi_83121135
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:49 schreef Xenia het volgende:
Dat heb ik ook. Het gevoel dat er een baby in je buik groeit is met niks te vergelijken.
Nah, ik vind er met goed 8 weken en continu misselijk zijn echt geen klap aan.
Maar inderdaad met niks te vergelijken...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_83121194
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:00 schreef Guess. het volgende:
Baby's worden toch rustig vlak voor de geboorte? Als dat zo is dan gaat het hier vanavond ook niet gebeuren
pi_83121272
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik ben geen moment misselijk geweest (wel erg moe), maar tot de eerste bewegingen vond ik er ook niks aan hoor! die eerste 16 weken mogen ze van mij overslaan ofzo!
pi_83121331
Oh en Fannetje echo's!!
Guess
pi_83121372
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef Fannetje het volgende:

[ afbeelding ]

Close up van gezichtje en armpje (de kids in mijn klas zeiden: 't lijkt wel een aliën! )
[ afbeelding ]
Mooie pics hoor Fannetje! Ik vind het niet op een alien lijken hoor

Haha, grappig he, wat kinderen kunnen zeggen?
pi_83121375
Ohhhhhh Claudia!! Wat súper! Heerlijk joh! En fijn dat de eerste misselijkheid al weer wat achter de rug is.. ohhh nog zo een Gefeliciteerd!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 21 juni 2010 @ 22:08:19 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83121502
Claudia, gefeliciteerd!
pi_83121505
Claudia gefeliciteerd!!! Super nieuws zeg!!!
pi_83121586
Tvp'tje dan maar
pi_83123631
Serieus? TVP?
  maandag 21 juni 2010 @ 22:52:17 #95
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83124117
Wat leuk Fannetje, een foto van de jongste keigave Brabo!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_83124300
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef Fannetje het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuke foto's! Ik vind vooral de eerste super.

En een voor Guess. Volgens mijn verloskundige is het niet waar dat baby's rustiger worden voor een bevalling, maar ik ben het verhaal eromheen vergeten.
pi_83125024
Gefeliciteerd Claudia, leuk hoor!
Mooie foto's Fannetje..

Jompeltje voor mij..ik voel beebje nu echt! Weet het zeker, en vaak ook!
*in zevende hemel*
Back in business.
pi_83125499
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:43 schreef tessie het volgende:
Serieus? TVP?
Egwoar
Gaat me veelste hard hier en lees/post toch graag af en toe mee!!
pi_83125802
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:20 schreef ChilllayD het volgende:

[..]

Egwoar
Gaat me veelste hard hier en lees/post toch graag af en toe mee!!
Je had het 'volg topic' knopje nog niet opgemerkt?
  maandag 21 juni 2010 @ 23:32:04 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83126003
claudia wat een super nieuws! en al 11 weken ook! gefeliciteerd en een fijne zwangerschap gewenst!
in de haak.
pi_83126530
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:26 schreef djenneke het volgende:

Zelfs ik heb nog wel eens de vraag gekregen of het wel gewenst was. Toen heb ik gezegd dat ik er eigenlijk na een jaar proberen (kinderen te krijgen) niet meer zo'n zin in had, maar ja, nu kon ik niet meer terug.
Ze snapten hem niet helemaal geloof ik...

haha, van dat soort antwoorden hou ik wel.
Ik merk het ook wel, de flauwe niet gemeende felicitaties van 'vrienden' Ik ben al 29, maar blijkbaar is dat nog te jong voor kinderen, er moet eerst nog gefeest worden vinden ze.
Ik wens ze veel plezier als ik straks met mijn kindje thuis aan het knuffelen ben

Claudia gefeliciteerd!!!
  maandag 21 juni 2010 @ 23:45:28 #102
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83126576
en ook hier wil ik ff jompelen, omdat ik het zoooo leuk vind! gefeliciteerd Claudia!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83126927
hier met mn (toen nog) 23 jaar eigenlijk alleen leuke reacties gehad. na de eerste verbazing, maar goed liep ook overal te verkondigen dat we voorlopig nog geen kinderen wilden (mensen vroegen t ivm zwangere zus)

en ik heb buikpijn blegh. alleenrechterzij ligt enigszins goed...
pi_83131008
Gefeliciteerd, Claudia!! Wat leuk joh!! (mijn neefje en nichtje schelen minder dan een jaar, zijn hartstikke leuk samen!)
  dinsdag 22 juni 2010 @ 07:33:52 #105
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_83131121
Pffffffffff.....goed bedoeld hoor maar krijg er wat van! Ik heb de afgelopen dagen zo veel smsjes en telefoontjes gehad,begon vanochtend om half 7 al.En zit 't er nog in? Al iets aan de hand? Schiet niet op he! etc.etc. Echt ik weet dat ze met ons meeleven, maar ik zit echt niet stiekum met dat kind op de bank en dat we het geheim houden voor iedereen hoor!!!!!!!!!!!!

Sorry voor me geklaag maar ik ben opeens helemaal niet blij meer,vanacht wel redelijk goed geslapen gelukkig maar vind het opeens helemaal eng om naar het ziekenhuis te gaan met dat inleiden en alles wat er gaat gebeuren.Als het goed aanslaat met inleiden gaat het vandaag gewoon gebeuren... (ben gewoon bang ineens).
Toch hoop ik jullie snel baby-nieuws te brengen natuurlijk
  dinsdag 22 juni 2010 @ 07:54:25 #106
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_83131249
Guess heeeeel veel succes vandaag!
Ylana
  dinsdag 22 juni 2010 @ 07:57:39 #107
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83131273
Guess heel veel succes vandaag!!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 22 juni 2010 @ 08:12:36 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83131402
Guess, heel veel succes vandaag!

Ik was gisteren in het ziekenhuis en parkeerde precies op het hoekje dat hetzelfde zicht geeft als vanuit de kinderafdeling waar Oscar lag en ik werd echt helemaal sentimenteel/emotioneel. Dat vacuum van toen, daar 4 hoog ofzo, lekker met je kind op je buik zitten.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 08:28:56 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83131596
Guess succes vandaag, ook voor je vriendinnetje..
pi_83131983
guess succes vandaag!! spannend hoor!! en kan me het bang zijn best voorstellen, je leeft er zolang naartoe en nu is t opeens echt zover!!

vandaag 38 weken hier
  dinsdag 22 juni 2010 @ 08:58:37 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83132001
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 08:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
guess succes vandaag!! spannend hoor!! en kan me het bang zijn best voorstellen, je leeft er zolang naartoe en nu is t opeens echt zover!!

vandaag 38 weken hier
Nog max 4....
pi_83132058
ja! gek idee hoor!! al hoop ik dat t er wel minder gaan worden
maar mij. zoon wordt nu echt binnen. nu en snel geboren!!
pi_83132118
Guess, de volgende beller moet je gewoon zeggen 'Och, ben ik vergeten je te bellen'.......

Dat was ik van plan, als ik over tijd zou gaan en men zou beginnen me te stalken

Oh, ik lees dat je ingeleid wordt vandaag, heel veel succes!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83132120
Guess... Begrijpelijk hoor, gek wordt je er van, die mensen die "meeleven". Veel succes vandaag in het ziekenhuis en hopelijk zien we je snel in het updatetopic!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:06:53 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83132158
En als Guess is bevallen gaan we alweer beginnen aan de juli babietjes... Wat schiet dat op zeg!
pi_83132186
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:06 schreef Ticootje het volgende:
En als Guess is bevallen gaan we alweer beginnen aan de juli babietjes... Wat schiet dat op zeg!
Hou maar op, dan wordt die van mij dus 1! Ontkennen heeft dan geen zin meer
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83132347
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:06 schreef Ticootje het volgende:
dan sta ik op nummer drie
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:16:30 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83132356
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:07 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hou maar op, dan wordt die van mij dus 1! Ontkennen heeft dan geen zin meer
Ja maf is dat he?
Als er een nieuwe zwangere zich komt melden met een datum in 2011, dan is mijn zwangerschapsverlof gewoon alweer afgelopen...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:26:40 #119
259886 pessie
pi_83132531
Guess veel succes in het ziekenhuis! Dat je snel je kindje in je armen mag houden!

Wat betreft rare reacties, ik kreeg vorige week nog een "is het wel gepland?", alsof ongepland ongewild zou maken en JA het was gepland! Heb in het begin echt vaak gehuild om de "is het gepland" reacties.
Claudia, laat je niet gek maken, jij hebt straks 2 superkindjes die heerlijk met elkaar in de zandbak taartjes aan het bakken zijn .
Wij hebben zelfs expres de phil and ted's gekocht nu voor ons eerste kindje onder het mom "we weten niet hoe lang een 2de op zich laat wachten ".

En hier vandaag 35 weken !

Oh ja, ik heb rare steken helemaal in mn onderbuik net boven mn schaamhaar grens zeg maar, maar dan aan de binnenkant. Heb er de hele nacht last van gehad. Iemand die dit bekend voorkomt? Wat is het? Volgens de vk was het kind al volledig ingedaald...
Oh ja, gisteravond een sprintje uit bed naar het toilet getrokken, ik "voelde" iets raars. Het was baby die tegen mn blaas aan ging liggen , maar was even bang dat mn vliezen waren gebroken.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:26:42 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83132533
Guess succes vandaag
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:29:29 #121
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83132584
Guess. heel veel succes vandaag meid. Nu duurt het echt niet lang meer

Heel veel sterkte ook met de mixed emotions vwb je vriendinnetje...

Enne juli-lijst No way

Had net vanochtend besloten dat ik er echt, echt, echt nog niet klaar voor ben en wie ik in hemelsnaam voor de gek probeer te houden dat ik dit kan.... soms kickt de onzekerheid weer even flink in

Kunnen jullie er uberhaubt een voorstelling van maken dat je kindje er straks gewoon is? Het is voor mij echt nog een enorme ver van m'n bed show allemaal, zo abstract... Ik hoop wel dat 't met dat gevoel nog goed komt voor de bevalling gaat beginnen...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:29:41 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83132591
Ah, baby en blaas... Nog zoiets moois... Zit je op het toilet en je bent klaar... dus ff afvegen, je stopt je hand met een papiertje tussen je benen en staat iets op, en piest je hele hand nog ff onder... Toen heb ik mezelf keihard uitgelachen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:30:55 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83132611
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:29 schreef flugeltje het volgende:

Enne juli-lijst No way

Had net vanochtend besloten dat ik er echt, echt, echt nog niet klaar voor ben en wie ik in hemelsnaam voor de gek probeer te houden dat ik dit kan.... soms kickt de onzekerheid weer even flink in

Kunnen jullie er uberhaubt een voorstelling van maken dat je kindje er straks gewoon is? Het is voor mij echt nog een enorme ver van m'n bed show allemaal, zo abstract... Ik hoop wel dat 't met dat gevoel nog goed komt voor de bevalling gaat beginnen...
De mijne moet echt nog ff bakken, dus nog geen stress hier. Ookal wordt ze nu geboren, dan nog mag ze niet naar huis.. Ik heb nog tijd zat.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:30:58 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83132613
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:26 schreef pessie het volgende:
Wat betreft rare reacties, ik kreeg vorige week nog een "is het wel gepland?", alsof ongepland ongewild zou maken en JA het was gepland! Heb in het begin echt vaak gehuild om de "is het gepland" reacties.
Claudia, laat je niet gek maken, jij hebt straks 2 superkindjes die heerlijk met elkaar in de zandbak taartjes aan het bakken zijn .
Wij hebben zelfs expres de phil and ted's gekocht nu voor ons eerste kindje onder het mom "we weten niet hoe lang een 2de op zich laat wachten ".
Vreemd genoeg heb ik geen enkele "is het wel gepland?" reactie gehad, ook vorig jaar niet.
Kennelijk ging men er vanuit dat als het mij na 1 ongelukje 18 jaar lukt niet weer per ongeluk zwanger te worden, dat het dan dus wel gepland moet zijn

Daarbij wist men na de miskraam in december sowieso wel dat we bezig waren...
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:31:38 #125
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83132633
quote:

Enne juli-lijst No way

Kunnen jullie er uberhaubt een voorstelling van maken dat je kindje er straks gewoon is?
Het is voor mij echt nog een enorme ver van m'n bed show allemaal, zo abstract... Ik hoop wel dat 't met dat gevoel nog goed komt voor de bevalling gaat beginnen...
Straks kun je je nauwelijks meer voorstellen dat je kindje er ooit niet was. En je kunt je al helemaal nauwelijks meer voorstellen dat je ooit geen flauw idee had hoe je kindje eruit zou zien.

Echt, komt goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:31:49 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83132639
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:29 schreef Ticootje het volgende:
Ah, baby en blaas... Nog zoiets moois... Zit je op het toilet en je bent klaar... dus ff afvegen, je stopt je hand met een papiertje tussen je benen en staat iets op, en piest je hele hand nog ff onder... Toen heb ik mezelf keihard uitgelachen.

* Leandra gaat gelijk kijken hoe lang Tico nog moet
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:33:06 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83132665
quote:

Enne juli-lijst No way

Ach joh, straks begint de bevalling, en dan heb je echt wel andere dingen aan je hoofd dan het idee dat je er nog niet klaar voor bent, en na de bevalling ben je gewoon moeder.

Komt allemaal goed
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 09:33:30 #128
5428 crew  miss_sly
pi_83132676
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Straks kun je je nauwelijks meer voorstellen dat je kindje er ooit niet was. En je kunt je al helemaal nauwelijks meer voorstellen dat je ooit geen flauw idee had hoe je kindje eruit zou zien.

Echt, komt goed.
Helemaal mee eens
Ik had tot en met de bevalling echt zo'n onwerkelijk idee en de angst dat er alleen vruchtwater in zou zitten Meteen na de bevalling wist ik dat zij het was en na een paar dagen kon ik me niet meer voorstellen dat ze er ooit niet was geweest.

Komt echt goed!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:34:57 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83132710
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

* Leandra gaat gelijk kijken hoe lang Tico nog moet
Nog 9 weken... of max 11... Nog 4 weken en 3 dagen werken.
pi_83132766
Claudia zwanger.
Geweldig! Gefeliciteerd en geniet ervan.

Succes vandaag Guess.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:40:11 #131
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83132837
Het stelt me wel gerust dat ik er blijkbaar niet de enige in ben. Het is toch bizar, al van kind af aan weet ik dat ik dit wil. Moeder worden. Door wat pech onderweg duurt het dan tot je 34e voor het daadwerkelijk zover is. En dan is het zover en blijft het zo abstract en onzeker

enne Leandra,
quote:
en na de bevalling ben je gewoon moeder
'gewoon' moeder, damn ik breek er gewoon even van... /emodoos

Overigens is het feit dat Willem in m'n buik zit wel heel erg werkelijk voor me, alleen het feit dat ie er ook nog uit komt is abstract. Tegelijkertijd is Martijn er helemaal klaar voor en kan ie zichzelf al helemaal voorstellen dat ie z'n zoon straks in z'n armen houdt... Fijn, toch iemand van ons twee die weet waar die mee bezig is
pi_83132859
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vreemd genoeg heb ik geen enkele "is het wel gepland?" reactie gehad, ook vorig jaar niet.
Kennelijk ging men er vanuit dat als het mij na 1 ongelukje 18 jaar lukt niet weer per ongeluk zwanger te worden, dat het dan dus wel gepland moet zijn

Daarbij wist men na de miskraam in december sowieso wel dat we bezig waren...
hier dus ook niet. wrl verbazing, maat dat was meet omdat mensen dachten dat we eerst zouden gaan trouwen ofzo
1 iemand dacht trouwens dat het een ongelukje was, maar dat kwam door een opmerking van R
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:41:29 #133
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83132875
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:29 schreef Ticootje het volgende:
Herkenbaar

Heb daardoor wel geleerd om effe naar links en rechts te kantelen na het plassen om de rest er ook nog effe uit te laten
pi_83132924
dat heb ik gelukkig niet gehad..
hij vrrdrukt op.dit moment mijn darmen ook prettig...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:46:25 #135
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_83133009
Succes vandaag Guess!
A grand adventure has begun.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:52:56 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83133166
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nog 9 weken... of max 11... Nog 4 weken en 3 dagen werken.
Ja, ik zag het... dan kan ik dus wat verwachten vanaf oktober
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:53:58 #137
259886 pessie
pi_83133192
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat heb ik gelukkig niet gehad..
hij vrrdrukt op.dit moment mijn darmen ook prettig...
Hm, misschien dragen wij anders. Heb nog nooit last gehad van drukken op mn darmen, maar op mn blaas des te meer!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:54:17 #138
45621 Suzanna
Mama van...
pi_83133197
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Haha, je slaat de spijker op de kop! Het is écht met niks te vergelijken... veel erger dan buikgriep, want dat is met een paar dagen over.

De eerste keer dat ik zwanger was, ik had er voor mijn gevoel zó lang naar uitgekeken (9 maanden toch zeker wel, voordat ik zwanger werd wist ik veel dat dat heel snel is eigenlijk!), en toen moest ik tegelijkertijd huilen en lachen toen ik erachter kwam dat die misselijkheid en het overgeven bij de zwangerschap hoorde.
Dat was voorlopig nog niet over... (en idd, het heeft 9 maanden geduurd voor het over was ... )
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:54:20 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83133201
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik zag het... dan kan ik dus wat verwachten vanaf oktober
Het overkomt je 1x... geloof me, geen 2 keer. Maar ik was ook nog slaapdronken he, dus niet helemaal helder..
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:55:53 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83133240
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:40 schreef flugeltje het volgende:
Het stelt me wel gerust dat ik er blijkbaar niet de enige in ben. Het is toch bizar, al van kind af aan weet ik dat ik dit wil. Moeder worden. Door wat pech onderweg duurt het dan tot je 34e voor het daadwerkelijk zover is. En dan is het zover en blijft het zo abstract en onzeker

enne Leandra,
[..]

'gewoon' moeder, damn ik breek er gewoon even van... /emodoos

Overigens is het feit dat Willem in m'n buik zit wel heel erg werkelijk voor me, alleen het feit dat ie er ook nog uit komt is abstract. Tegelijkertijd is Martijn er helemaal klaar voor en kan ie zichzelf al helemaal voorstellen dat ie z'n zoon straks in z'n armen houdt... Fijn, toch iemand van ons twee die weet waar die mee bezig is
Weet je, dat is echt zo.... B. was nog geen dag oud en hij hoorde gewoon bij mij, ik liep ook met hem in m'n armen de trappen op en af alsof ik nooit anders gedaan had.

En jij weet straks ook gewoon waarmee je bezig bent, echt waar
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:57:04 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83133283
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het overkomt je 1x... geloof me, geen 2 keer. Maar ik was ook nog slaapdronken he, dus niet helemaal helder..
Okay, dan gaan we er gewoon vanuit dat het hoogstens eenmalig zal zijn
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:58:20 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83133320
Oh kut, zit ik hier lekker in slowmotion, broodjes net in de oven gedaan, moet ik over een half uur bij de VK zijn, en over een kwartier N. oppikken op zijn werk

Laters
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:59:35 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83133350
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet je, dat is echt zo.... B. was nog geen dag oud en hij hoorde gewoon bij mij, ik liep ook met hem in m'n armen de trappen op en af alsof ik nooit anders gedaan had.

Dat is zo waar! Maar ik verbaasde me erover hoe je meegroeit met je kind. Je raakt zo snel gewent, en dan ga je op kraamvisite bij een heel kleintje terwijl je jouwe alweer wat groter is, dan is het gewoon weer een soort van onwennig zo'n kleine frummel.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:01:04 #144
45621 Suzanna
Mama van...
pi_83133392
Oei Leandra, dat wordt haasten... broodje opeten terwijl je je vriend ophaalt misschien... succes!!!

Flugeltje, bij mij was het bij mijn eerste zwangerschap ook zó onwerkelijk... ik had echt letterlijk zoiets van, als er nu een konijntje uit zou komen zou ik het bijna ook geloven, want echt, een baby, uit MIJN buik???? hoe kan dat??
En toen was ze er, en toen kon ik me het leven zonder haar ook niet meer voorstellen. En intussen met drie meiden, zwanger van de vierde, blijft het een even groot wonder vind ik... nog steeds bijna onvoorstelbaar weer, dat er een baby in me zit. Het wordt wel steeds échter als je buik dikker wordt, maar toch...

(en dan voel ik de kleine schoppen, en onwillekeurig krijg ik dan echt een grote glimlach op m´n gezicht, heerlijk is dat!)
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:02:34 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83133423
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:58 schreef Leandra het volgende:
Oh kut, zit ik hier lekker in slowmotion, broodjes net in de oven gedaan, moet ik over een half uur bij de VK zijn, en over een kwartier N. oppikken op zijn werk

Laters
Lekker strak schema! succes bij de VK.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:09:03 #146
259886 pessie
pi_83133582
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik blijf de combinatie van een trap en een baby toch wel spannend vinden... Ben blij dat we nu nog gelijkvloers wonen! Ik vind het ook eng om de trappen op en af te gaan met de kids van mn broer en die zijn alweer een stuk groter.
pi_83133724
Hallo, wat een gezellige drukte hier

Ik de baby is dit weekend uitgebreid beknuffelt door mijn nichtjes van 5 en 3! die hebben geloof ik meer het besef dat er een baby inzit dan ik!

Jij hebt een baby in je buik hè Tante K?
Welneeee, zit een poesje in
Echt niet een baby (en das die van 3 best een besef) En die koppies als mevrouw haar kont verschuift en net hun handjes liggen op mijn buik -> echt zoals die smilie! Zo tof!!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:14:16 #148
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83133734
Ik vraag wel eens aan Jen waar de baby is... Baby buik.
pi_83133815
aaah dat is echt zo lief!!

Die van 3 is echt een wildebras maar ze heeft geloof ik wel een uur op schoot gezeten, buik tegen buik, haar handjes erop, half erop liggen knuffelen kusjes geven (mijn zwager waarschuwde al: jij bent straks je kind kwijt!! Die gaat misbruikt worden als pop, kappertje spelen, krijg je vast een keer terug volledig opgemaakt )

Heerlijk!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:18:21 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83133861
Ik heb dat hier ook met nichtje... Alleen is die dan al 17....

Raad eens wie er al een vaste oppasser heeft.
pi_83134066
Dat is ook lekker!! Mijn buurmeisje van 20 loopt stage op een KDV, dus is erg gewend aan baby's en ook al loopt te stuiteren: mag ik oppassen? mag ik oppassen?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:25:28 #152
45621 Suzanna
Mama van...
pi_83134068
Aaaah.... Wat ontzettend schattig!

Mijn meiden zijn ook zo lief voor de baby. Dan komen ze per ongeluk tegen mijn buik aan en gaan ze gelijk kusjes geven want misschien heeft de baby anders wel pijn, en ze komen ook heel vaak mijn buik kusjes geven en aaien, omdat de baby zo ontzettend lief is ..

Haha, Orea, laat de baby eerst maar eens geboren worden ... en dan kijken of je hem-haar uit handen ´durft´ te geven
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:29:03 #153
259886 pessie
pi_83134167
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:25 schreef Orea het volgende:
Dat is ook lekker!! Mijn buurmeisje van 20 loopt stage op een KDV, dus is erg gewend aan baby's en ook al loopt te stuiteren: mag ik oppassen? mag ik oppassen?
Goed geregeld!

Heb een schoonzusje van bijna 18. Helaas gezakt voor dr examen anders was ze naar de stad verhuist en hadden we oppas dichtbij. Nou ja, Freecell heeft nichtjes ... Kan er vast af en toe wel 1 lenen .
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:29:49 #154
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83134191
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:25 schreef Orea het volgende:
Ze doet nu verpleging, wil hierna de verloskundigen-opleiding gaan doen. Briljant zulke oppassers

Heb met het kraambureau ook kunnen regelen dat ze een dagje of wat mee mag lopen in de verzorging van Willem straks. Ze hoopt nu helemaal vurig dat Willem er is voor ze op vakantie gaan...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:30:05 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83134195
Hier heeft er nog niemand van onder de 40 op Jen hoeven passen...
pi_83134297
Hahaha Suzanna, de eerste tijd wordt er echt nog niet opgepast Schoonouders vieren hun 25 jarig huwelijk ongeveer een maand na de bevalling, dus schoonzus vroeg al: ja ik weet niet hoe je dat gaat doen met oppas?

Ik: euh, oppas? Als in oppas? echt niet dat mijn kind binnen een maand al naar een 'oppas' gaat! Kind gaat gewoon lekker mee...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:33:55 #157
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83134319
Ik zou er normaliter wellicht ook wat huiveriger voor zijn, maar met m'n nichtje durf ik het wel aan. Die is zo enorm voorzichtig... Bovendien wonen we in het centrum, dus een avondje schouwburg/restaurant/terras is voor ons hooguit 5 minuten wandelen...
pi_83134387
Nou binnen de 6 weken wordt er hier gewoon sowieso niet opgepast, ik ga borstvoeding geven en pas na een week of 6 gaan we flesjes proberen met afgekolfde melk zoals ik er nu naar kijk zal ik ook niet zomaar huiverig zijn voor een avondje, buurmeisje heeft heel veel opgepast op het andere buurmeisje van nu 5, en dat is altijd perfect gegaan!

Maar die eerste periode sowieso niet. En zolang ik de behoefte niet heb ook niet. Roelofje gaat ook pas bij 5 á 6 maanden naar KDV...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:36:13 #159
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83134399
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:33 schreef Orea het volgende:
Hahaha Suzanna, de eerste tijd wordt er echt nog niet opgepast Schoonouders vieren hun 25 jarig huwelijk ongeveer een maand na de bevalling, dus schoonzus vroeg al: ja ik weet niet hoe je dat gaat doen met oppas?

Ik: euh, oppas? Als in oppas? echt niet dat mijn kind binnen een maand al naar een 'oppas' gaat! Kind gaat gewoon lekker mee...
Dat sowieso, waar Willem mee kan gaat ie ook gewoon mee inderdaad. maar als we na een paar maanden behoefte hebben aan een avondje met z'n tweetjes hebben we al een goeie oppas achter de hand.

Zelf voor pinkpop volgend jaar heeft zich al iemand aangeboden
pi_83134468
Nou dat is in elk geval fijn om te weten!! En bij gebrek aan familie van mijn kant, vind ik het wel fijn dat er wat andere opties nog zijn die het met alle liefde doen! En als je behoefte hebt aan een avond eruit met zijn 2-en moet je dat vooral doen!! wordt je kind echt niet slechter van
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:40:29 #161
259886 pessie
pi_83134537
Ik denk dat ik na een maand of 4 wel een keer alleen met mn man uit eten wil, in 10 minuten fietsen zijn we thuis. Maar bruiloften ed neem ik gewoon de baby mee, meestal is er ergens wel een ruimte voor baby's. Kreeg gisteren nog een trouwkaart in de bus . 20 augustus, hoop dat de baby niet 2 weken te lang blijft zitten, 10 dagen jong is misschien een beetje te jong voor een bruiloft...

Er schuiven billen door mn buik
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:41:34 #162
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83134576
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:38 schreef Orea het volgende:
Nou dat is in elk geval fijn om te weten!! En bij gebrek aan familie van mijn kant, vind ik het wel fijn dat er wat andere opties nog zijn die het met alle liefde doen! En als je behoefte hebt aan een avond eruit met zijn 2-en moet je dat vooral doen!! wordt je kind echt niet slechter van
Die insteek heb ik ook inderdaad... Wij hebben echt geluk dat we een grote kring van mensen om ons heen hebben die ik allemaal vertrouw. We zijn in de vriendenkring ook de eersten die een kindje krijgen en dat maakt het ook wat makkelijker. Die willen allemaal graag nog eens een dagje oppassen

Maar goed, ik weet natuurlijk nog niet hoe ik ga reageren. Misschien wil ik Willem wel helemaal niet afstaan aan anderen..
pi_83134673
Ik zit nu al uit te kijken naar de vakantie volgend jaar is dat erg of erg? Dikke babybillen in het zand
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:46:07 #164
258612 nytar
boys boys boys
pi_83134726
Helemaal niet gek Orea! Wij zijn met vrienden aan het plannen om aankomend voorjaar weer een lekker lang weekend weg te gaan, beide met de kleine voor het eerst op "vakantie"! Ik heb er nu al zin in!
pi_83134822
Heerlijk
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:53:31 #166
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83134943
Als Willem aan de vroege kant geboren wordt willen we zelfs nog proberen dit jaar een lang weekend op pad te gaan met de vouwwagen.. Martijn kwam laatst al thuis met zo'n tent-bedje
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:54:05 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83134963
Wij gaan sowieso in oktober of november een week weg...
pi_83135055
Gedurfd

Wij willen volgend jaar nog één keer met het vliegtuig weg, dan is Roelofje nog net geen jaar.. draagdoek mee
Het jaar daarna gaan we lekker kamperen! En hopelijk hebben we dan ook een nr. 2 (als het allemaal meezit )
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:58:37 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83135088
Welnee, mn ouders gaan ook mee, gewoon in een huisje in nederland. Hebben we met Jen ook gedaan aan het eind van mn verlof. Ff lekker het huis uit.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:11:30 #170
259886 pessie
pi_83135530
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:43 schreef Orea het volgende:
Ik zit nu al uit te kijken naar de vakantie volgend jaar is dat erg of erg? Dikke babybillen in het zand
Mijn schoonmoeder wil volgend jaar met ons naar Rome (zijn manlief en ik vorig jaar en 2 jaar geleden met de auto naartoe gegaan). Als ons kind het aankan denk ik wel dat het Rome wordt volgend jaar. Die camping is zo geweldig... Maar eerst maar es zien wat het denkt van in de auto zitten. En vervolgens goed plannen, ik denk niet dat je er met een baby/dreumes van uit kunt gaan dat je in 1 dag in Milaan zit.

Fluugs: Deryan is geweldig! Ken meerdere mensen die em gebruiken.

Wij gaan in November een midweek naar Center Parcs. Kregen we cadeau bij de kinderwagen. Het lijkt ons heerlijk om er even een paar dagen met zn drieën tussenuit te gaan. Kinderwagen mee en wandelen maar! Kunnen we ook even kijken hoe het reizen gaat met baby voordat we met kerst naar mn ouders in Frankrijk gaan.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:13:06 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83135591
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:11 schreef pessie het volgende:

[..]

Mijn schoonmoeder wil volgend jaar met ons naar Rome (zijn manlief en ik vorig jaar en 2 jaar geleden met de auto naartoe gegaan). Als ons kind het aankan denk ik wel dat het Rome wordt volgend jaar. Die camping is zo geweldig... Maar eerst maar es zien wat het denkt van in de auto zitten. En vervolgens goed plannen, ik denk niet dat je er met een baby/dreumes van uit kunt gaan dat je in 1 dag in Milaan zit.

Fluugs: Deryan is geweldig! Ken meerdere mensen die em gebruiken.

Wij gaan in November een midweek naar Center Parcs. Kregen we cadeau bij de kinderwagen. Het lijkt ons heerlijk om er even een paar dagen met zn drieën tussenuit te gaan. Kinderwagen mee en wandelen maar! Kunnen we ook even kijken hoe het reizen gaat met baby voordat we met kerst naar mn ouders in Frankrijk gaan.
Gewoon 's nachts rijden.. Heerlijk.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:15:09 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83135658
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon 's nachts rijden.. Heerlijk.

Ja, of je gaat in 2 dagen. Dat maakt toch verder geen bal uit? Gewoon op je gemakje gaan.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:17:06 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83135724
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, of je gaat in 2 dagen. Dat maakt toch verder geen bal uit? Gewoon op je gemakje gaan.
Oh, ja dat deden wij de eerste keer met Jen ook.. In 3x zelfs..
pi_83135760
Claudia van harte! Wat een goed nieuws zeg!
Wow, ik ben in shock echt te gek man!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:32:31 #175
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_83136272
Claudia gefeliciteerd!

Guess: succes vandaag.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:58:36 #176
45621 Suzanna
Mama van...
pi_83137170
Onze kinders gaan dit komend weekend uit logeren ... ze hebben er zo´n zin in! en wij ook, even lekker tijd voor...
uitslapen...
fietstochtje zónder kinderen achterop, voorop, fietskar, meefietsende 5jarige die nog niet alle regels kent
uit eten
bioscoop
samen naar de kapper
pi_83139041
guess beetje laat maar toch heel veel succes vandaag

en claudia wat een leuk nieuws! van harte gefeliciteerd
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:56:16 #178
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_83139221
CLAUDIA Wat een super bericht!!
Nog zo'n knapperd erbij!
Van harte gefeliciteerd, ik hoop dat je er lekker van kunt genieten & niet teveel aantrekken van de suffe reacties uit je ongeving hoor!
pi_83139438
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh, ja dat deden wij de eerste keer met Jen ook.. In 3x zelfs..
wij zijn dit jaar naar Italie geweest en hebben heen ook in 3x gedaan. Terug in 2x.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83140021
WOAAAHHH Claudia!!! GEFELICITEERD!!!
LOL het moet hier even bezinken hoor, een brusje voor Ivan die even oud is als Niels! hihi, ik wist wel dat je al rammelde voor een tweede, maar niet dat je al zo erg rammelde
Nou ga ik ook al fantaseren over hoe dat zal zijn, een tweede
En smiley's ftw!!!!!!!!!!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:22:12 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83140130
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is zo waar! Maar ik verbaasde me erover hoe je meegroeit met je kind. Je raakt zo snel gewent, en dan ga je op kraamvisite bij een heel kleintje terwijl je jouwe alweer wat groter is, dan is het gewoon weer een soort van onwennig zo'n kleine frummel.
Ja, idd.
De eerste kraamvisite die ik had na mijn 4040 gram baby was die van de zoon van mijn zusje, 4½ maand na mijn bevalling, dus Jr. leek toen al een reus.
Helemaal gezien het feit dat die van m'n zusje niet alleen 5 weken te vroeg geboren was, maar ook maar 1996 gram woog bij z'n geboorte.

Die durfde ik dus ook echt niet vast te houden de eerste weken, dat was me echt een beetje te fragiel allemaal.

Maar goed, terug van de VK dus, stickertje
Hartje weer gehoord (N. helemaal blij en gerustgesteld)

En op 17 juli de 20 weken echo... was een beetje dubbel, maar toen ik die datum als keuzemogelijkheid kreeg gelijk voor gekozen, juist omdat het de uitgerekende datum van de miskraam was en ik door alle data toch al het gevoel had dat dat kindje "plaatsgemaakt had" voor dit kindje.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:23:47 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83140174
Mijn man is gewoon nog steeds niet mee geweest naar de VK. Nou ja, als ie er tijdens de bevalling maar is.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:32:02 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83140498
Oh, over oppas na de bevalling.

Destijds had ik mezelf al voorgenomen om een half jaar borstvoeding te geven, dus zodra Jr. geboren was heb ik met een vriendin een stapavond geplanned voor een half jaar later.

Haar vriend zou oppassen die avond. Maar goed, hij had helemaal geen ervaring met babies en dergelijke maar mijn ouders woonden 700 meter verderop, dus in geval van nood....

Anyway, ik ging er vanuit dat B. gewoon door zou slapen, dat deed hij immers altijd en we gingen pas laat weg, maar natuurlijk wel even laten zien waar eea staat.
Kom ik bij de luiers;
Ik: Nou, dit zijn dus de luiers, dat wijst zichzelf eigenlijk wel.
Hij: Zijn dat poepluiers of plasluiers?
Ik: Dat zie je achteraf pas...
Hij: Oh... oooooooohhhhhhhhhh....
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:33:30 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83140553
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:23 schreef Ticootje het volgende:
Mijn man is gewoon nog steeds niet mee geweest naar de VK. Nou ja, als ie er tijdens de bevalling maar is.
Oeps.... Nah, N. zou vandaag ook niet meegaan, maar omdat we met die Angelsounds hadden lopen klieren en daarmee vooral mijn hart gehoord hadden, wilde hij toch wel graag even mee.
Daarbij verandert hij binnenkort van baan, dus dan wordt het een stuk lastiger voor hem om mee te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:34:34 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83140590
Oh... Oppas na de bevalling.. Doet mij denken aan oppas tijdens de bevalling..

Hoe ga ik dat doen met Jen??? Hmz.. Dat is nog wel even puzzelen.
pi_83140636
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:34 schreef Ticootje het volgende:
Oh... Oppas na de bevalling.. Doet mij denken aan oppas tijdens de bevalling..

Hoe ga ik dat doen met Jen??? Hmz.. Dat is nog wel even puzzelen.
geen ouders in de buurt?

Wij hebben Amber naar mijn moeder gebracht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:36:45 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83140674
Jen kan wel assisteren bij de bevalling joh.
[edit]ohnee, ik dacht dat je 't over Pris had. [/edit]
in de haak.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:37:48 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83140718
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:35 schreef Vicky het volgende:

[..]

geen ouders in de buurt?

Wij hebben Amber naar mijn moeder gebracht.
Jawel, maar eigenlijk wil ik helemaal niet dat ze weten als het zover is.. Als de kleine er is vind ik het vroeg zat eigenlijk...

Ik zit toch nog wel een beetje te overwegen om gewoon thuis te blijven.. Dan kan Jen gewoon Dora kijken.

De VK zei ook al dat 2e kindjes een stuk sneller kunnen komen, Jen was er met 12 uur... Nou ja... Anders bel ik jou wel .
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:38:07 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83140732
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:36 schreef trui het volgende:

Jong geleerd, oud gedaan enzo??
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:38:48 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83140757
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:36 schreef trui het volgende:
Haha, nee dat doe ik haar niet aan... Die mag nog gewoon lekker naief blijven.. Die hoeft echt niet te weten hoeveel pijn bevallen doet.. Dat merkt ze zelf over een jaar of 20 wel.

Cil is of op vakantie, of net terug.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:41:57 #191
259886 pessie
pi_83140861
Sticker voor Leandra

En suz een weekendje rust

Tico oppas tijdens bevalling is inderdaad wel handig. Geen buurvrouw/vriendin die je zou kunnen vragen? Als je thuis blijft en het is 's nachts kan ze ook gewoon blijven slapen, heb je helemaal geen oppas nodig. Maar tsja, hoe groot is die kans.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:43:16 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83140897
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:37 schreef Ticootje het volgende:
Jawel, maar eigenlijk wil ik helemaal niet dat ze weten als het zover is.. Als de kleine er is vind ik het vroeg zat eigenlijk...

Ik zit toch nog wel een beetje te overwegen om gewoon thuis te blijven.. Dan kan Jen gewoon Dora kijken.
dan nog, er kan zich natuurlijk een situatie voordoen waarin je toch naar 't ziekenhuis zult moeten. dan lijkt 't me wel fijn als je iemand stand-by hebt
in de haak.
pi_83140913
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:54 schreef Suzanna het volgende
en toen moest ik tegelijkertijd huilen en lachen toen ik erachter kwam dat die misselijkheid en het overgeven bij de zwangerschap hoorde.
Dat was voorlopig nog niet over... (en idd, het heeft 9 maanden geduurd voor het over was ... )
9 maanden? Ik ben bang dat ik dan al een paar keer van een brug gesprongen ben, als het zo lang duurt. Hoewel het misschien helpt als ze het weten op je werk en je je niet steeds groot hoeft te houden..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:44:53 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83140944
Ach ik ga gewoon binnen een uurtje bevallen, precies als de Dora dvd is afgelopen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:46:19 #195
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83140988
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:43 schreef trui het volgende:

[..]

dan nog, er kan zich natuurlijk een situatie voordoen waarin je toch naar 't ziekenhuis zult moeten. dan lijkt 't me wel fijn als je iemand stand-by hebt
Ja, dat wel... In hoge nood kan ik haar zo afleveren bij de buren met een telefoontje naar mn ouders dat ze Jen daar moeten oppikken.. dat komt wel goed.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:47:34 #196
259886 pessie
pi_83141040
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:44 schreef Ticootje het volgende:
Ach ik ga gewoon binnen een uurtje bevallen, precies als de Dora dvd is afgelopen.
Sterkte...

Vanyel, misselijkheid heeft hier 20 weken geduurd, en iedere dag denk je "het zal morgen vast beter gaan". Verder heb je een extra lichaam in je lichaam waar je voor zorgt en die je graag levend ter wereld wilt zien komen. Dat beperkt het aantal brugspringers denk ik behoorlijk.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:48:41 #197
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83141081
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:47 schreef pessie het volgende:

[..]

Sterkte...

Vanyel, misselijkheid heeft hier 20 weken geduurd, en iedere dag denk je "het zal morgen vast beter gaan". Verder heb je een extra lichaam in je lichaam waar je voor zorgt en die je graag levend ter wereld wilt zien komen. Dat beperkt het aantal brugspringers denk ik behoorlijk.
Nou ik hoop het serieus niet hoor... Van mij hoeft dat niet een stortbevalling...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:53:11 #198
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_83141245
Hoi dames ben ik weer,niet echt bijgelezenZag wel veel suc6 wensen,thanks maar ik kom even melden dat ik weer thuis ben.Er was nog niks gebeurd bij me ondanks alle krampen van de afgelopen tijd.Ze wilde m'n vliezen gaan breken maar dat kon nu dus nog niet.Nu moet ik me morgenochtend om 7.15 melden en gaan ze me serieus inleiden,ik word opgenomen en mag niet meer naar huis tot de kleine er is.Heb echt een potje zitten janken in het ziekenhuis,wat een tegenvaller!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:55:36 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83141341
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ik hoop het serieus niet hoor... Van mij hoeft dat niet een stortbevalling...
Nah, lijkt me ook niets.

Als je onverhoopt toch naar het ziekenhuis moet, en Cil is niet op vakantie, kan zij Jen dan niet even opvangen tot je ouders er zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:55:44 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83141348
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:53 schreef Guess. het volgende:
Hoi dames ben ik weer,niet echt bijgelezenZag wel veel suc6 wensen,thanks maar ik kom even melden dat ik weer thuis ben.Er was nog niks gebeurd bij me ondanks alle krampen van de afgelopen tijd.Ze wilde m'n vliezen gaan breken maar dat kon nu dus nog niet.Nu moet ik me morgenochtend om 7.15 melden en gaan ze me serieus inleiden,ik word opgenomen en mag niet meer naar huis tot de kleine er is.Heb echt een potje zitten janken in het ziekenhuis,wat een tegenvaller!
Gewoon helemaal niets Wat een domper.

Maar morgen inleiden! Succes alvast.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:57:06 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83141410
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:53 schreef Guess. het volgende:
Jeetje Guess, dat is idd een tegenvaller

Zat je jezelf helemaal voor te bereiden dat het vandaag zou gaan gebeuren (of beginnen iig), word je gewoon weer naar huis gestuurd. Het is idd om om te janken
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:58:38 #202
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83141487
Guess toch, wat balen....

Kan me je tranen wel voorstellen in ieder geval.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:59:50 #203
259886 pessie
pi_83141543
Guess wat rottig! Daar zit je niet op te wachten!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:15:33 #204
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_83142213
Balen Guess! De teleurstelling lijkt me helemaal terecht. Maar morgen dan eindelijk echt actie. Succes!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:50:32 #205
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83143836
Balen Guess, maar heel veel succes morgen! Dan gaat het toch echt beginnen!

En als ik je naam zie moet ik altijd denken aan:

favoriete show van de dochter....
pi_83144895
Jeetje Guess! Wat een enorme tegenvaller zeg!! En stom ook dat ze zelf geen plan B bedacht hadden voor vandaag ook voor als het vliezen breken nog niet kon.
Nou, morgen dan maar. Sterkte met het nog langer wachten!
pi_83146273
Claudia gefeliciteerd met je zwangerschap

Guess vervelend, hopelijk kun je vanavond/vannacht een beetje slapen, succes morgen

Leandra weer een sticker

Djenneke en Sonnetje gefeliciteerd met jullie mijlpalen 38 weken

Ticootje je hebt nog even om te bedenken wat je met Jen gaat doen als je gaat bevallen, schattig dat die kleintjes zo lief doen naar de buiken, kusjes geven enzo

Vandaag even naar de kapper geweest en eindelijk ons geboortekaartje klaar, werd tijd ben laat weet ik
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:50:03 #208
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_83146731
He wat balen Guess Succes voor vannacht dan maar, en ik hoop dat je een beetje kan slapen! ( en morgen ook veel succes natuurlijk )

Tico, je ging toch bevallen tussen voor en hoofdgerecht ?
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:51:11 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83146792
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:50 schreef maffemuts het volgende:
He wat balen Guess Succes voor vannacht dan maar, en ik hoop dat je een beetje kan slapen! ( en morgen ook veel succes natuurlijk )

Tico, je ging toch bevallen tussen voor en hoofdgerecht ?
Tijdens de thee ja
pi_83146909
Hè Guess, wat vervelend... Succes morgen!

* djenneke meldt met 38 weken mijlpaal en baby die denkt dat de uitweg rechtstreeks door de buikwand is Nu snap ik waarom het kindje in stuit ligt...

@Mereltje: Ik was er ook laat mee hoor. Op tijd is op tijd (Wij moeten alleen ook nog de adressen printen en op de enveloppen plakken... dat is best laat). Vandaag krijg ik kratten onder het bed (ook een beetje laat ) En mijn vluchtkoffertje is ook nog niet helemaal gepakt .
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:54:40 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83146958
Oh ja kaartjes!
pi_83146969
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:53 schreef djenneke het volgende:

* djenneke meldt met 38 weken mijlpaal en baby die denkt dat de uitweg rechtstreeks door de buikwand is Nu snap ik waarom het kindje in stuit ligt...

@Mereltje: Ik was er ook laat mee hoor. Op tijd is op tijd (Wij moeten alleen ook nog de adressen printen en op de enveloppen plakken... dat is best laat). Vandaag krijg ik kratten onder het bed (ook een beetje laat ) En mijn vluchtkoffertje is ook nog niet helemaal gepakt .

Ik heb het vluchtkoffertje pas met 39w gepakt ofzo om m met 41 weken weer netjes, ongebruikt, uit te pakken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 16:11:29 #213
5428 crew  miss_sly
pi_83147902
quote:

schaap heeft 's avonds de kratten onder het bed gezet toen ik in het ziekenhuis moest blijven na de bevalling het was er nog niet van gekomen met 38w3d

Koffertje 's ochtends ingepakt toen we naar het ziekenhuis gingen.

Het wiegje wordt dus bijna in gebruik genomen?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:17:28 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83148267
quote:
Nou, je beebje heeft dus gewoon goed opgelet bij de gynaecoloog.... de uitweg is in zijn/haar geval toch ook door de buikwand?!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83148346
@Djenneke, enveloppen moet ik nog allemaal gaan schrijven, maar dat kan straks mooi in de zon en 75 kaartjes is ook nog wel te doen. Vluchtkoffertje is hier ook nog niet klaar hoor, heb vandaag druivesuiker, pakkjes appelsap, minivariatie chocola gekocht Morgen wordt de wasmachine nog nagekeken, want die vertrouw ik ook voor geen meter, soms centrifugeert tie niet andere keer weer niet goed spoelen en dat kan natuurlijk niet met al die babywasjes. Hopelijk hoeven we geen nieuwe te kopen... het komt wel dichterbij he, voor jou helemaal Is het definitief 30 juni? weet je een beetje wat je te wachten staat met de keizersnede?
pi_83148549
geboortekaartjes waren ee hier wel vroeg mee als een van de weinige dingen
moet nog wel de adressen printen. het plakken gast r doen als de baby er is zei hij. prima, zolang ik t maar niet hoef te doen
pi_83151703
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

schaap heeft 's avonds de kratten onder het bed gezet toen ik in het ziekenhuis moest blijven na de bevalling het was er nog niet van gekomen met 38w3d

Koffertje 's ochtends ingepakt toen we naar het ziekenhuis gingen.

Het wiegje wordt dus bijna in gebruik genomen?
Haha, ik ben dus duidelijk de enige niet. Uiterlijk 30 juni wordt de kleine geboren (maar het wiegje staat dus ook nog niet en er zal eerst een opname in het ziekenhuis zijn, ik krijg een geplande keizersnede, volgende week woensdag).
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, je beebje heeft dus gewoon goed opgelet bij de gynaecoloog.... de uitweg is in zijn/haar geval toch ook door de buikwand?!
Inmiddels wel, maar ik wil die onverlaat die het allemaal verkeerd heeft uitgelegd in het begin aan beebje best even spreken
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:18 schreef Mereltje het volgende:
@Djenneke, enveloppen moet ik nog allemaal gaan schrijven, maar dat kan straks mooi in de zon en 75 kaartjes is ook nog wel te doen. Vluchtkoffertje is hier ook nog niet klaar hoor, heb vandaag druivesuiker, pakkjes appelsap, minivariatie chocola gekocht Morgen wordt de wasmachine nog nagekeken, want die vertrouw ik ook voor geen meter, soms centrifugeert tie niet andere keer weer niet goed spoelen en dat kan natuurlijk niet met al die babywasjes. Hopelijk hoeven we geen nieuwe te kopen... het komt wel dichterbij he, voor jou helemaal Is het definitief 30 juni? weet je een beetje wat je te wachten staat met de keizersnede?
Hopelijk houdt je wasmachine het inderdaad nog even uit! Er komt een berg aan
30 juni is definitief, mits ik niet eerder weeën krijg.
pi_83153298
Guess, wat een domper! kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit! Heb je eventueel wat meegekregen om de nacht door te komen, zodat je morgen goed uitgerust kunt beginnen?

Hier enveloppen al geschreven bed niet op klossen, gaat ook niet op klossen. En vluchtkoffer begon meneer ineens over dat die maar vast ingepakt moest gaan worden volgens mij begint hij het op zijn heupen te krijgen!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:50:50 #219
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83153799
Mijn vluchtkoffer is gisteren voor het grootste gedeelte gepakt, gaat mooi mee in de nesteldrang-ellende Het bed gaat op klossen zodra ik terugkom uit het ziekenhuis, liever nu nog even genieten van makkelijk in/uitstappen ipv met een trapje...

Ben nu inmiddels bijna het hele huis door, kan ik daarna eindelijk echt rusten of anders gewoon opnieuw beginnen Die drang is echt enorm zeg, bizar....

Heb trouwens een leuk boekje gekocht over het leven van ouders na de geboorte. "Heavy Shit" heet het, heb er zo'n beetje doorheen gebladerd en lijkt me best wel tof.

De etiketten moeten hier ook nog geprint worden, maar dat is écht alleen nog printen. Adressen zijn klaar, alleen nog samenvoegbestandje maken en dan uitprinten en op de enveloppen plakken. Geboortekaartje was al een tijdje af, dus dat komt wel goed
pi_83154119
Sterkte morgen Guess
pi_83155528
ow guess wat balen!
ik ga extra voor je duimen dat die kleine nou eindelijk eens naar mama gaat luisteren

over vluchtkoffer gesproken, ik moest in het ziekenhuis bevallen, maar heb op de dag van de bevalling zelf nog de helft moeten inpakken
pi_83156629
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:40 schreef Orea het volgende:

Hier enveloppen al geschreven bed niet op klossen, gaat ook niet op klossen.
Hier gaat het bed ook niet op klossen. Ik wil absoluut weer een co-sleeper, maar nu vanaf het begin. Heerlijk met de borstvoeding en het troosten tussendoor.

Het gaat morgen gewoon gebeuren, Guess? Spannend!
pi_83157156
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:02 schreef Claudia_x het volgende:
Hier gaat het bed ook niet op klossen. Ik wil absoluut weer een co-sleeper, maar nu vanaf het begin.
Wat is een co-sleeper? Ik zie al helemaal iemand naast je liggen als je slaapt, maar dat zal m wel niet zijn..
pi_83157224
Heb je Ivan eerst wel op de kamer gehad in een wieg? Of in het begin op zijn eigen kamer laten slapen?
Hier wel de wieg, maar eens kijken of dat praktisch is, anders toch eens kijken naar iets wat we aan het bed kunnen monteren

Vanyel, eigenlijk is wat je zegt wel correct het is een bedje wat je aan je eigen bed monteert, waar je kindje ligt. Dus die ligt dan wel op een eigen gedeelte, maar naast je. Erg makkelijk en fijn met nachtelijke voedingen enzo
pi_83157396
Damn dat klinkt relaxt!

en stukken leuker dan een of andere wildvreemde die naast je ligt te wachten tot je iets nodig hebt
pi_83157415
hier staat t bed wel op klossen, moet van de vk.
ben blij als ie geboren is want dan kan t weer naar beneden:)
een co-sleeper zou niets voor mij zijn. ben al benieuwd hoe het met de wieg gaat
pi_83158057
Dit is een co-sleeper:

Het mag dan wel niet het veiligst zijn om je baby naast je te laten slapen, maar slaapgebrek gaat je op den duur echt opbreken. In het begin maakte ik zoveel hyperhormonen aan dat ik met gemak genoeg had aan een paar uurtjes slaap per nacht hier en daar, maar op een bepaald moment begon het me op te breken dat ik nooit langer dan 2,5 uur sliep (en dan met mazzel 2 keer achter elkaar per nacht onderbroken door 1 borstvoeding en een lange troostsessie).

Ik heb Ivan eerst in onze kamer gehad in een (reis)wiegje. Ik was 's nachts zo moe en bleef maar over de rand van de wieg hangen om een hand tegen zijn wang te leggen of over zijn buikje te wrijven tegen de krampjes (oef, die gaan natuurlijk ook weer komen!). Toen zag ik dat Twinkly en WupWup een co-sleeper hadden en heeft mijn lief na dagenlang aandringen het ledikant dat we hadden verbouwd. Dat bleek heel makkelijk te zijn.

Ivan ging op een bepaald moment op zijn eigen kamer slapen - ik weet niet meer hoe oud hij toen was - maar toen kreeg hij nog maar één nachtvoeding en vond ik het niet erg om er een keer uit te gaan. Toen hij op zijn eigen kamer ging slapen sliep hij veel beter (en wij dus ook). Deze keer kan ik dat misschien niet zo doen, want de tweede gaat bij Ivan op de kamer en ik weet niet of ik dat kan vertrouwen. Dat zie ik tegen die tijd wel.

Ik weet natuurlijk ook niet hoe deze baby gaat zijn. In het begin sliep Ivan alleen maar in de box (op een voedingskussen met een molton eroverheen), in mijn armen of in het reiswiegje (je kunt er ook de kinderwagen voor gebruiken om je baby bij je in de buurt te houden). Al gauw wilde hij niet meer in de box slapen en gingen we overdag oefenen met in een bedje slapen. Ik had er tevoren helemaal niet bij stilgestaan dat baby's dat moesten leren, alleen slapen. Ik dacht dat dat wel iets was wat ze onder de knie hadden. Niet dus.*

Da's dan weer echt fijn aan twee baby's zo snel op elkaar, ik zit er helemaal in en weet precies hoe ik het wil.

*Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Ik geloof dat Stef en Wolf allebei in de kraamweek bijvoorbeeld al doorsliepen! Maar er zijn ook kinderen die de leeftijd van Ivan hebben en 's nachts nog wakker worden.
pi_83158780
Maar volgens mij is zo'n co-sleeper altijd nog veiliger dan een baby tussen je in laten slapen!
Ziet er echt fijn uit! Hier sowieso geen klossen omdat ons bed van zichzelf echt vrij hoog is. Dus zal er wel uit moeten om de beeb uit het wiegje te halen... Maar eens zien hoe het gaat! Anders staat er gewoon binnen no-time ook een co-sleeper naast!
pi_83158999
Een co-sleeper heb je echt zo geregeld. Je kunt een goedkoop ledikantje van de Ikea kopen en je man heeft het zo geregeld (gaten boren voor de goede hoogte, eventueel het bedje verstevigen en vervolgens bevestigen aan je eigen bed met spandoeken).

Ik heb de co-sleeper nooit onveilig gevonden. Ik kon niet op Ivan rollen want zijn bed was korter. De eerste dagen in het ziekenhuis heeft hij alleen maar op me geslapen en dat werd zelfs aangemoedigd door de verpleging! Maar goed, je slaapt dan wel heel verstijfd.

Het bed moet eigenlijk wel op klossen hier, maar ik heb geen zin om de hoogte van de co-sleeper 2x aan te passen. De vorige keer heb ik maar 1 controle gehad van de kraamhulp en als ze wil ga ik wel op tafel liggen of zo. Thuis bevallen zit er toch niet in.
pi_83159225
Hahaha ik zei laatst hetzelfde (volgens mij nog in dit topic!)
Wij hadden nog een waterbed toen ik de intake kraamzorg kreeg (die kreeg ik al met 20 weken ) en zei al, joh ik beval in het ziekenhuis en verschonen doet meneer wel!

Ja maar we willen toch wel dat je een bed op klossen zet voor eventuele controles of borstvoeding.. Dus toen zei ik al, eventueel ga ik wel op de keukentafel liggen! maar ik ga echt niks op klossen zetten. (nou hebben we ook alle losse matrassen die we hadden weggedaan en er een mega luchtbed voor teruggekocht, voor die ene keer in de 2 jaar dat we logees hebben )

Maar, mij lijkt het ook niet onveilig.

Nu hebben we een nieuw bed, boxspring, en die is van zichzelf echt al achterlijk hoog. Ik vind het prima!
pi_83159397
Dat komt vast wel goed. Ik sluit niet uit dat ik op het laatste moment alsnog besluit braaf te zijn en mijn lief op pad stuur voor een paar bierkratten. Ik vond het bed de hoogte in niet vervelend maar wel leuk, net alsof ons bed een boot was en wij een stel kleuters waren.
pi_83159528
Claudia_x, wat geweldig dat je weer zwanger bent

Ik heb dus om dezelfde redenen als Claudia ook een co-sleeper gemaakt van een ledikantje. Bij het Gulliver bedje van de Ikea gaat dat heel gemakkelijk omdat je daar een zijkant van weg kan laten en een verstevigende zijplank hebt. Ik heb zelf de gaatjes voor de bodemplaat op de goede hoogte gemaakt en met spanbanden het bedje stevig vastgemaakt aan ons bed (Malm van Ikea).
Nu slaapt Hannah in haar eigen kamer in een ledikant (want ze slaapt beter), maar na de ochtendvoeding rond de 5-6 uur leg ik haar nog lekker naast me in de co-sleeper. Vind ik wel gezellig.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:01:28 #233
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_83162943
Er past bij ons helaas geen co-sleeper aan het bed, daar is de slaapkamer te smal voor (of ons bed te breed ) De wieg komt wel weer bij ons op de slaapkamer te staan de eerste tijd, daar zitten wieltjes onder en zo kan ik die toch wel heel dicht naast het bed krijgen.

Ik heb een stickertje van de vlos Bloeddruk in orde, kindje goed gegroeid en ligt met hoofdje naar beneden, Hb is keurig, gewicht in orde, en ik hou me keurig rustig waardoor mijn lijf ook rustig is Weinig harde buiken meer, doordat ik ga liggen zodra ik het wil/nodig heb en moet wel hulp in blijven schakelen zodra ik denk dat nodig te hebben, maar ook dát deed ik al. Nu wel opletten dat ik niet overmoedig ga worden omdat het nu goed gaat, goed blijven luisteren naar mijn lijf dus
Over 3 weken weer terug.
Ylana
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:04:21 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83163095
Hier gaat geen cosleeper meer passen. De kleine gaat eerst in het snugglenest en daarna gewoon naast me. Net als Jen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:13:12 #235
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_83163595
Hier mag en kan het bed niet op klossen of omhoog op wat voor manier En ruimte voor n extra bed is er ook niet, Maar dat gaat waarschijnlijk ook geen probleem worden VK kan het eigenlijk niet zoveel schelen of het nou hoog of laag is, en hoogstwaarschijnlijk gaat mn schoonzusje toch nog freelance kramen bij ons (hangt nog even van de verzekering af en het contract van het kraamzorgbureau die haar "inhuurt" ... Kan niet zeggen hoe blij ik daarmee ben, ook al houd ik in mijn achterhoofd er rekening mee dat het misschien niet door zou gaan.. volgende week 29 de definitieve uitslag daarvan
Verder vandaag ook weer n sticker gescoord, kleine was alleen niet zo gegroeid helaas, mja ligt nu wel gelijk met R rond de zelfde zwangerschapstijd dus maakten ze zich geen zorgen daarover, ook al cbibi en met koppie naar benee
Pakte toevallig daarstraks de verloskundige kaart van R er nog even bij om te kijken wat het verschil was, toch grappig te zien dat beiden vrijwel hetzelfde lijntje volgen
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_83163787
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:01 schreef Saffier het volgende:

Ik heb een stickertje van de vlos Bloeddruk in orde, kindje goed gegroeid en ligt met hoofdje naar beneden, Hb is keurig, gewicht in orde, en ik hou me keurig rustig waardoor mijn lijf ook rustig is Weinig harde buiken meer, doordat ik ga liggen zodra ik het wil/nodig heb en moet wel hulp in blijven schakelen zodra ik denk dat nodig te hebben, maar ook dát deed ik al. Nu wel opletten dat ik niet overmoedig ga worden omdat het nu goed gaat, goed blijven luisteren naar mijn lijf dus
Over 3 weken weer terug.
Wat fijn dat alles in orde is, Saffier! Ik legde me tijdens de vorige zwangerschap op een bepaald moment neer bij al m'n kwaaltjes - tijdens een belangrijke conferentie waar ik maandenlang naar had toegewerkt lag ik nota bene de hele week op bed - en toen vond ik het ineens veel makkelijker worden allemaal. Ik ben nog wel eens overmoedig geweest, bijvoorbeeld door mee te helpen een kledingkast in elkaar te zetten. Het blijft toch verleidelijk om meer te willen en te doen dan je eigenlijk kunt, hè? Maar de rust is echt heel goed voor jezelf en de kleine.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:23:27 #237
259886 pessie
pi_83164067
Saffier fijn dat alles goed is!

Ik heb last van steken. De hele dag al, en afgelopen nacht ook al . Heb manlief gevraagd of ie even een paar dagen zwanger voor me wou zijn. Nee.
Ik voel me even laatste loodjes...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:25:06 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83164138
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:23 schreef pessie het volgende:
Saffier fijn dat alles goed is!

Ik heb last van steken. De hele dag al, en afgelopen nacht ook al . Heb manlief gevraagd of ie even een paar dagen zwanger voor me wou zijn. Nee.
Ik voel me even laatste loodjes...
je moet anders nog wel ff hoor.
pi_83164238
Claudia, gefeliciteerd!!! Wat leuk dat je weer zwanger bent!

Tico, ik heb ook een lactatiedeskundige gehad hoor bij Shenaya.. De eerste dag in het ziekenhuis en de derde dag thuis ook nog een keer maar Shenaya vertikte mijn tepel te pakken!
Altijd blijven lachen... :)
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:30:33 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83164444
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:26 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Claudia, gefeliciteerd!!! Wat leuk dat je weer zwanger bent!

Tico, ik heb ook een lactatiedeskundige gehad hoor bij Shenaya.. De eerste dag in het ziekenhuis en de derde dag thuis ook nog een keer maar Shenaya vertikte mijn tepel te pakken!
dat kan. Ik wil liever geen discussie erover starten. Jij bent tevreden met hoe je kraam heeft gereageerd, dan is het goed toch?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:39:06 #241
18860 sindell
Seriously
pi_83164997
Hey Claudia, ik lees het ook, gefeliciteerd! Das wel snel inderdaad, maar waarom ook niet?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:03:39 #242
259886 pessie
pi_83166629
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

je moet anders nog wel ff hoor.
Ja... 5 weken...

Ik snap die steken gewoon niet. Of zou het zijn wat jullie menstruatiekrampen noemen als gevoel bij indalen? Ik herken het namelijk totaal niet en iedere keer dat dat kind een willekeurige beweging maakt steekt het weer... Manlief ging billen voelen van baby, zelfs toen kreeg ik een steek.
pi_83167211
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Dat komt vast wel goed. Ik sluit niet uit dat ik op het laatste moment alsnog besluit braaf te zijn en mijn lief op pad stuur voor een paar bierkratten. Ik vond het bed de hoogte in niet vervelend maar wel leuk, net alsof ons bed een boot was en wij een stel kleuters waren.

ik vind t vooral s nachts vervelend als ik eruit moet met mn slaperige kop

pessie, ik herken de steken niet, maar misschien komen ze wel doordat ie helemaal ingedaald is..
das.hier niet het geval.
maar goed ben les klachten geloof ik niet echt vergelijkingsmateriaal als ik t hier zo lees
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:27:44 #244
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83168335
Saffier, fijn dat alles goed is... Mooie sticker

@Claudia, typisch is dat he... Zodra je jezelf er bij neergelegd hebt lukt al de rest loslaten ook veel beter. Is precies wat ik hier merkte toen ik eenmaal door had dat ik de dingen die ik nog afgerond wilde hebben toch geen 100% meer zouden worden. Toen kon ik ineens alles veel beter loslaten. En middagdutjes roeleren...

Ik wilde hier ook tegendraads zijn en geen klossen gebruiken, m'n bed is nu net 5 cm lager dan de minimale hoogte voor hen. (70cm hoog terwijl ze minimaal 75 willen) Helaas vond de mevrouw van het kraambureau dat de klossen toch moesten. Zelfs de commode zou omhoog moeten omdat die zo'n beetje op mijn hoogte is gezet. Dat heb ik echt geweigerd, dan gaan ze maar in de keuken staan met de tummytub en verschonen doen ze maar bij me op bed, dat is met klossen hoog genoeg... Ik kan anders Willem zelf niet eens in bad doen op de commode. (hebben gekeken hoe hoog het uit zou komen en dan moet ik echt op een opstapje/trapje gaan staan om Willem goed in bad te kunnen doen)

Hier gaan de klossen pas onder het bed als ik uit het ziekenhuis kom, met die 20cm extra wordt het bed voor mij zo hoog dat ik er een keukentrapje bij nodig heb (ik ben 1.57)

@pessie steekjes kunnen gewoon indalen zijn hoor naar wat ik begrepen heb... Dan rekt de hele boel lekker op richting doos
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:35:55 #245
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83168877
Jemig wat een gezanik om die commode flugel
wij hebben ook een verschoningstafel in de woonkamer staan en die is ook niet hoog genoeg officieel, troffen wij ook nog een kraam die erg lang was (1.87m ofzo) maar die heeft geen seconde geklaagd. Ons huis vond ze, en wij moesten het leren idd dus ze vond het allemaal wel prima.
De klossen mochten ook onder het bed vandaan nadat ze zag dat ik echt met angst en beven heel krampachtig het bed in wiebelde ik vond het zo doodeng.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:39:16 #246
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83169072
Ik heb ook wel een beetje het idee dat de kraamhulpen zelf wat relaxter zijn dan de 'voorbereidings-dames'

De commode zou ook op 90cm moeten zitten, maar dat heb ik dus geweigerd... Vind het inderdaad ook enorme onzin allemaal. Dat bed okay, dan moet dat maar... Maar qua commode ga ik op m'n strepen staan

Ik hoop dat de klossen ook weer snel onder het bed uit mogen, ik heb het ook niet zo op dat gewiebel straks...
pi_83169286
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:03 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja... 5 weken...

Ik snap die steken gewoon niet. Of zou het zijn wat jullie menstruatiekrampen noemen als gevoel bij indalen? Ik herken het namelijk totaal niet en iedere keer dat dat kind een willekeurige beweging maakt steekt het weer... Manlief ging billen voelen van baby, zelfs toen kreeg ik een steek.
Ik heb héél veel steken gehad, pessie, vooral aan het einde. Maar het is niet mijn plaats om je gerust te stellen, dat is meer iets voor je verloskundige! Die heeft er verstand van en weet ook wanneer in te grijpen als er iets verontrustend lijkt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:43:38 #248
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83169353
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:39 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb ook wel een beetje het idee dat de kraamhulpen zelf wat relaxter zijn dan de 'voorbereidings-dames'

De commode zou ook op 90cm moeten zitten, maar dat heb ik dus geweigerd... Vind het inderdaad ook enorme onzin allemaal. Dat bed okay, dan moet dat maar... Maar qua commode ga ik op m'n strepen staan

Ik hoop dat de klossen ook weer snel onder het bed uit mogen, ik heb het ook niet zo op dat gewiebel straks...
Is ook wel hoor zij bewaken de ARBO voor de kraamhulpen maar ik hoor ook wel eens dat de kraamhulp in kwestie erg klein is bijvoorbeeld en dat ze het zelf prettiger vindt zonder klossen
Of zoals in ons geval dat ze er niet zo'n last van hebben en het wel prima vinden.

De tafel die we hebben staan beneden is 75 cm hoog. Officieel 15 cm te laag dus. Voor ons is hij prima dus ik voelde me niet geroepen dat aan te passen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83169675
Ik begrijp dat van de ARBO ook wel, maar mijn sympathie is wat minder geworden doordat ik minder dan het minimum aantal kraamuren heb gehad en de kraamhulp ook nog eens bijna niets deed. Ik ben zoals ik al zei één keer gecontroleerd, mijn bed is één keer verschoond, en bukken om het toilet schoon te maken deed ze al helemaal niet. Aan mijn tafel zat ze daarentegen prinsheerlijk dure cupjes koffie achterover te slaan en ze had zelfs de brutaliteit om een bak te nemen van soep die mijn zwager speciaal voor ons had gemaakt omdat we wel iets anders aan ons hoofd hadden dan koken.

Maar ach, ik weet vrijwel zeker dat ik tegen de tijd dat ik verlof krijg weer de brave hendrik uit ga hangen omdat ik dit keer misschien wel een heel lieve, ijverige kraamhulp tref die fruithapjes voor me maakt in de vorm van een smiley.

In Amsterdam geeft men elkaar trouwens de volgende tip: klaag niet over de kraamhulp bij de organisatie, want je krijgt de volgende dag dezelfde hulp op de stoep maar dan bloedchagrijnig.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:53:37 #250
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83169946
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp dat van de ARBO ook wel, maar mijn sympathie is wat minder geworden doordat ik minder dan het minimum aantal kraamuren heb gehad en de kraamhulp ook nog eens bijna niets deed. Ik ben zoals ik al zei één keer gecontroleerd, mijn bed is één keer verschoond, en bukken om het toilet schoon te maken deed ze al helemaal niet. Aan mijn tafel zat ze daarentegen prinsheerlijk dure cupjes koffie achterover te slaan en ze had zelfs de brutaliteit om een bak te nemen van soep die mijn zwager speciaal voor ons had gemaakt omdat we wel iets anders aan ons hoofd hadden dan koken.

Maar ach, ik weet vrijwel zeker dat ik tegen de tijd dat ik verlof krijg weer de brave hendrik uit ga hangen omdat ik dit keer misschien wel een heel lieve, ijverige kraamhulp tref die fruithapjes voor me maakt in de vorm van een smiley.

In Amsterdam geeft men elkaar trouwens de volgende tip: klaag niet over de kraamhulp bij de organisatie, want je krijgt de volgende dag dezelfde hulp op de stoep maar dan bloedchagrijnig.

ik zou je met liefde mijn kraam sturen, wij hadden er een uit duizenden een wat oudere dame al wel, doorgewinterd dus, wist enorm van aanpakken. Ze was altijd in een uur door ons kleine huisje gerausd
ze streek zelfs de dekbedden
wc en douche werden netjes iedere dag gepoetst, de afwas gedaan, voor het bezoek gezorgd en ik kreeg fruitsalades, boterhammen en glazen water en kopjes thee van haar. En verder was ze gezellig zonder te erg aanwezig enzo te zijn.

Overigens deed zij naarmate de week vorderde wel minder maar dat is normaal natuurlijk, het is wel de bedoeling dat je uiteindelijk zelf een draai vindt in het huishouden + voor een baby zorgen en doordat zij het zo geleidelijk deed ging het op de laatste dag allemaal weer als vanzelfsprekend.

Conclusie, mijn kraam ruled
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83170485
zo'n kraam wil ik ook wel huup
ach ik zie t binnenkort wel...
pi_83170616
claudia die vsn jou klinktniet fijn zeg!
lijkt me vervelend iemand die je niet mag in je huis te hebben.
pi_83171764
Ik had ook fantastische kraamhulp Maakte alles heerlijk schoon elke dag, voorzag ons en de visite van drinken en eten, hebben mijn enorme berg wasgoed weggewerkt en zelfs mijn linnenkast geordend (was een zooitje) Ik moest een beetje huilen toen ze voor het laatst was geweest want daarna moest ik weer alles zelf gaan doen

Ik moet trouwens nodig eens de evaluatieformulieren invullen en opsturen.
pi_83179618
guess m'n duimen draaien weer! succes!

ook hier een geweldige kraamhulp en tranen toen ze na tien dagen wegging! ze had vele bruikbare tips maar helemaal niet opdringerig!
  woensdag 23 juni 2010 @ 08:42:52 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83179712
Guess, vandaag dan joh! Heel, heel veel succes!
pi_83179769
Guess, hele dikke en en !!! Vandaag gaat het beginnen, hopelijk lig je aan het einde van de dag met je kleintje in de handen...
  woensdag 23 juni 2010 @ 08:53:42 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83179905
Guess, je bent waarschijnlijk al in het ziekenhuis, heel veel succes vandaag!
  woensdag 23 juni 2010 @ 08:55:56 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83179948
Guess, heel veel succes vandaag
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83179975
Guess wordt misschien vandaag wel moeder.
  woensdag 23 juni 2010 @ 08:59:05 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83180005
Ik had met B trouwens een geweldige kraamhulp, destijds was er nog geen urenbeperking, en de kraamhulp die had dus ook een makkie, want ik had dan wel een hele riante zolderkamer met alles erop en eraan bij mijn ouders maar behalve mij en B. verzorgen hoefde ze ook werkelijk niets te doen.

Zowel zij als wij hebben 8 heerlijke dagen gehad, was gewoon vakantie.
Ik was overigens wel helemaal in tranen toen ze wegging, er had nog nooit iemand voor mij gezorgd, en ik was echt van slag.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 juni 2010 @ 09:01:15 #261
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83180069
Ik was echt zo blij dat mijn kraam wegging... Ik wilde gewoon lekker alleen zijn met Jen
pi_83180176
Ik had geen beperkt aantal uren gekregen maar er was sprake van onderbezetting - daar is volgens mij altijd sprake van in Amsterdam - en dan mag je al blij zijn als je 3 uur op een dag een kraamhulp krijgt. Ze had ook een stagiaire die veel tijd opslokte. Deze keer geef ik aan dat ik absoluut geen stagiaire mee wil. Normaal gesproken vind ik dat soort dingen niet zo'n probleem - hey, ze moeten het ook leren! - maar ditmaal ging het ten koste van mijzelf en dat wil ik niet nog een keer.

Ik heb een behoorlijk aantal dagen in het ziekenhuis gelegen en daar ben ik dan weer ontzettend verwend. Soms gluurden andere patiënten en bezoekers even door de deuropening ('Is dit nu de legendarische tienponder?') en de lieve verpleegkundigen bleven vertellen hoe leuk Ivan was en dat hij de harten gestolen had van het voltallig personeel. Ik lag daar maar te glunderen in m'n privé-kamertje met m'n zoon in m'n armen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 09:07:39 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83180228
Ik was ergens ook wel rustig alleen met B als ik dat wilde zijn, maar ik zat natuurlijk toch bij mijn ouders in huis, dus echt alleen ben je dan nooit.

Nou scheelde het ook wel dat we pas vrijdag de kaartjes verstuurd hebben terwijl B de nacht van maandag op dinsdag al geboren was.... gewoon lekker rustig opbouwen.

Mijn ouders gingen ook gewoon als normaal werken die dagen, dus op zich was het sowieso al vrij rustig, en helemaal alleen is dan ook weer zo alleen, zeker als alles nieuw is, dus de kraamhulp was wel gezellig.

Overigens scheelde het waarschijnlijk enorm dat het niet "mijn huis" was. Ik denk dat het een stuk lastiger is als iemand de handdoeken verkeerd in mijn kast legt, dan wanneer iemand de handdoeken verkeerd in de kast van m'n moeder legt (die toch al minder gestoord is qua hoe de handdoeken moeten liggen ).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83180244
Ideaal trouwens, zo'n bel waar je dag en nacht op kunt drukken! Dat is ook fantastisch geweest voor de borstvoeding. Ik kon op elk moment van de dag hulp krijgen met aanleggen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 09:08:44 #265
258612 nytar
boys boys boys
pi_83180265
Goeiemorgen allemaal!!

Guess heel veel succes vandaag!

Enne....hiebij meld ik me met 37 weken.....

Bed staat op klossen en vluchttasje is half klaar...eigenlijk mis ik de helft nog en moet ik nog gaan shoppen
pi_83180345
37 weken, da's een mooie mijlpaal, nytar! Vergeet je de sudokuboekjes niet?

Ik had een iPhone mee waar series op stonden. Die hebben me door de eerste onaangename uren heen geholpen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 09:11:12 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83180346
Oeh, Nytar meldpicht

Oh darn wat gaat het allemaal hard... ik word er ineens helemaal emo van
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 juni 2010 @ 09:21:43 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83180667
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:11 schreef Leandra het volgende:
Oeh, Nytar meldpicht

Oh darn wat gaat het allemaal hard... ik word er ineens helemaal emo van
Hormoonmonster...
pi_83181123
Succes vandaag Guess!
  woensdag 23 juni 2010 @ 09:47:33 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83181533
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hormoonmonster...
Ja... en dan geloof ik dat het nog meevalt, qua onredelijkheid dan (meestal)

Ik vind het wel strontvervelend dat ik iedere keer kokhalzend voor de geopende koelkast sta
En ja, die is echt helemaal schoon, en er liggen geen open en geen overdatumdingen in
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:09:35 #271
258612 nytar
boys boys boys
pi_83182300
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
37 weken, da's een mooie mijlpaal, nytar! Vergeet je de sudokuboekjes niet?

Ik had een iPhone mee waar series op stonden. Die hebben me door de eerste onaangename uren heen geholpen.
Voorlopig laat ik die er lekker uit, ik ben van plan om thuis te gaan beginnen (en het liefst ook af te maken)...als ik overtijd ga lopen ga ik wel op zoek naar vermaak voor de eerste onaangename uren
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:18:00 #272
259886 pessie
pi_83182579
Guess succes vandaag! Hopelijk volgende melding met baby!

Nytar meldplicht!

Huup, dat klinkt echt als een kraam uit duizenden! Ikzelf heb de afspraak gemaakt met de intake-kraam dat als er iets niet goed is ik dat zeg en anders het bureau bel. Maar ik ken veel mensen die gebruik hebben gemaakt van mijn kraamzorgbureau en die waren allemaal positief. Dus zie wel even.
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:18:28 #273
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83182598
Mijlpaal 36 weken

Ik hoop ook zo op een toffe kraam met fruitsapjes enzo, maar over het algemeen tref ik dat soort dingen toch niet. Waarschijnlijk krijg ik er eentje die achter in de tuin sigaretjes gaat zitten roken en Martijn gaat proberen te verleiden ofzo

Guess vandaag dan toch eindelijk écht de dag voor jou!! Ik hoop dat het heel erg voorspoedig zal gaan en je binnen notime je kleintje in je armen hebt. Succes meis!!
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:20:54 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83182693
Fluugs ook een mijlpaal
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:22:39 #275
259886 pessie
pi_83182764
Oh ja, steken zijn weg en laat mn urine even controleren. Is al meer dan een maand geleden...

Fluugs mijnlpaal!
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:23:04 #276
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83182784
Oei nytar ik lees over je heen

Van harte met je 37-weken mijlpaal
pi_83183220
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:18 schreef flugeltje het volgende:
Mijlpaal 36 weken

Waarschijnlijk krijg ik er eentje die achter in de tuin sigaretjes gaat zitten roken en Martijn gaat proberen te verleiden ofzo

hihi, wel een waardeloos beroep om aan de man te komen hoor, de meeste hebben geen oog voor je en die wel evt. zou willen zullen waardeloze zakken zijn en dat is jouw Martijn vast niet.
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:35:29 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83183286
Oh de mijne ging ook steeds roken..
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:37:19 #279
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83183362
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Oh de mijne ging ook steeds roken..
Op zich niet zo'n probleem trouwens, maar het mot natuurlijk niet de spuigaten uitlopen...

Enne Troeta, Martijn zal wel zo'n beetje naast de wieg kamperen inderdaad.
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:38:52 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83183428
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Op zich niet zo'n probleem trouwens, maar het mot natuurlijk niet de spuigaten uitlopen...

Enne Troeta, Martijn zal wel zo'n beetje naast de wieg kamperen inderdaad.
Wel want het stinkt... Een daarna zit ze met dr stinkhanden aan je kind.
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:51:33 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83183940
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wel want het stinkt... Een daarna zit ze met dr stinkhanden aan je kind.
In dat geval hoop ik dat ik dan hormonaal nog steeds zo vrolijk word van rooklucht als nu, wellicht een keer over haar heenkotsen ofzo....
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:52:04 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83183959
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dat geval hoop ik dat ik dan hormonaal nog steeds zo vrolijk word van dr rooklucht als nu, wellicht een keer over haar heenkotsen ofzo....
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:04:44 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83184497
Over roken gesproken, bij de VK stond ik nog in het systeem als net gestopt met roken (in november zodra ik wist dat ik zwanger was idd gelijk gestopt) maar omdat ik ook na de miskraam niet meer gerookt had, en dus nu vanaf november al niet meer gerookt had hebben ze dat veranderd in "niet-roker"
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:21:31 #284
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83185212
Er staat helemaal niets over roken in mijn dossier. Volgens mij heeft ze daar helemaal niet naar gevraagd. Nou ja, de eerste afspraak had de verloskundige ook niet goed ingevuld dat ik antistoffen in mn bloed heb zitten. Gelukkig was de 2e verloskundige iets oplettender..
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:25:01 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83185393
Das weer minder, een VK die gewoon niet goed let op de zaken die wel van belang zijn....

Maar goed, misschien had ze net 3 telefoontjes gehad van een of andere zwangere postpuber die bij ieder pijntje, jeukje, kriebeltje denkt dat er iets dramatisch aan de hand is, en zij een zwangerschap heeft die heel anders is dan van ieder ander...

Ik kan me ook voorstellen dat je daar moe van wordt, en dan een keer wat bij een ander over het hoofd ziet, maar het blijft een erg vervelende fout
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:39:21 #286
259886 pessie
pi_83186076
Ik heb urine laten controleren. Alles is goed. Toch maar de vk gebeld, blijkt dat vast zitten niet altijd betekent dat ie echt vast zit. Door mn blaas of darmen kan het kindje weer een stukje omhoog komen en vervolgens weer een stuk zakken, en als daar net een zenuw tussen zit dan kan dat inderdaad pijn gaan doen, en dus die steken geven, en dan harde buiken erbij is allemaal wel vervelend. Moet sowieso bellen als ik dit soort rare dingen voel volgens de vk . Ik had juist begrepen dat je alleen 's nachts belt als je vliezen breken voor de 37ste week, je meconium houdend vruchtwater hebt of elke 5 minuten een wee die 1 minuut aanhoudt... Nou ja, kennelijk vind mijn vk slaap overrated ofzo... Maar ze houden hun zwangeren wel goed in de gaten.

Fluugs, jij krijgt vast een supertoffe kraam! En als je een niet-roker wilt, bel je je kraambureau en laat je dat in je dossier schrijven. Ik heb specifiek aangegeven een niet-roker te willen, dus krijg ik een niet-roker. Daar komt bij dat de buitenruimte bij ons het balkon is, en de enige toegang naar het balkon via de babykamer is. Ik wil geen rook in de babykamer.
pi_83186937
In mijn ziekenhuis houden ze de zwangeren ook heel goed in de gaten, pessie. Dat verbaast mij wel eens, want het personeel heeft het er ontzettend druk. Maar als ik me zorgen maak kan ik altijd langskomen en daar heb ik de vorige keer volop gebruik van gemaakt. De boodschap was eigenlijk altijd "hoort erbij" maar dat was wel fijn om te horen.

Nu heb ik ook gevraagd om een extra echo bij 12 weken en dat was geen probleem. Anders had ik tot 16 weken moeten wachten en dat vond ik wel lang.
pi_83187107
Ik baal trouwens ontzettend van de bloedverdunners die ik moet nemen. Ik zet het even onder een spoiler omdat het niet een heel fris verhaal is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:37:28 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83188384
wat vervelend claudia. waarom heb jij bloedverdunners nodig eigenlijk? en ik ken meer mensen met bloedverdunners, die nemen ze juist wel als pilletje. wat is daar voor jou dan niet goed aan?

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 23-06-2010 12:54:18 ]
in de haak.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:53:40 #290
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_83189050
een mijlpaal voor nytar
En vandaag gaat het dan toch écht beginnen voor Guess, heel veel succes!!
Claudia wat balen zeg. Ik zou snel navragen hoe het zit met tabletjes

Ik ben net naar de fysio geweest, mijn linker SI-gewricht zit nu weer (redelijk) los. Echt ik ben zó blij hoe mijn bekken zich houdt ten opzichte van de zwangerschap van Tobias! Volgende week mag ik weer fysio-en Het is meer een onderhoudsdosis en nog wat extra bewegingstips maar ik ben zo blij met mijn fysio!

En het is lekker weer en we gaan zo naar de speeltuin
en ik ben moeeeeeeee maar dat negeren we want verder voel ik me vandaag goed
Ylana
pi_83190228
<spuitelf> Claudia Gefeliciteerd, wat tof!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_83190483
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:37 schreef trui het volgende:
wat vervelend claudia. waarom heb jij bloedverdunners nodig eigenlijk? en ik ken meer mensen met bloedverdunners, die nemen ze juist wel als pilletje. wat is daar voor jou dan niet goed aan?
Ik heb een verhoogd tromboserisico omdat ik een longembolie heb gehad. Ik hoef alleen in de zwangerschap bloedverdunners te nemen (da's een risicoperiode). De tabletjes die men normaal gesproken neemt zijn niet zo goed voor de vrucht. In ieder geval de eerste drie maanden moet je bloedverdunners in spuitvorm nemen, en over de periode daarna zijn de meningen verdeeld.

Een nadeel van bloedverdunners in tabletvorm is dat ik weer met regelmaat naar de trombosedienst moet. Daar zit ik ook niet echt op te wachten, maarja, wat moet dat moet.

Dank je Innepin!
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 13:32:35 #293
5428 crew  miss_sly
pi_83190637
Claudia, geen idee of het kan, maar ik zette de hormoonspuiten in mijn buik, zo rond mijn navel een beetje. Meer dan voldoende zacht weefsel
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:38:03 #294
259886 pessie
pi_83190841
Claudia dat is inderdaad heel vervelend! Maar als je zoveel stug weefsel in je been hebt is het misschien beter voor jouw benen om wel tabletvorm te nemen wanneer dat mag en dan maar vaker naar de trombose dienst.
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:27:47 #295
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83192720
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, geen idee of het kan, maar ik zette de hormoonspuiten in mijn buik, zo rond mijn navel een beetje. Meer dan voldoende zacht weefsel
ook tijdens de zwangerschap??
in de haak.
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:29:21 #296
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83192785
Ik zou in mn kont spuiten (OMG dat staat echt heel raar), vet zat.
pi_83192807
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:27 schreef trui het volgende:

[..]

ook tijdens de zwangerschap??
Het mag wel, maar de meeste vrouwen vinden het een eng idee om in hun buik te spuiten tijdens de zwangerschap (zo ook ik). Verder zijn er niet zoveel plekken waar je een lekkere huidplooi kunt pakken.
pi_83192903
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou in mn kont spuiten (OMG dat staat echt heel raar), vet zat.
Dat is best vaak pijnlijk, terwijl het bij mij in m'n been (normaal gesproken) helemaal geen pijn doet. Ook kan ik er niet goed bij, dus dan moet ik het spuiten door m'n vriend laten doen (en ik vind het doodeng om de controle uit handen te geven). Bovenbenen zijn ideaal, vind ik.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 14:33:14 #299
5428 crew  miss_sly
pi_83192948
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het mag wel, maar de meeste vrouwen vinden het een eng idee om in hun buik te spuiten tijdens de zwangerschap (zo ook ik). Verder zijn er niet zoveel plekken waar je een lekkere huidplooi kunt pakken.
De eerste tijd kun je toch daar wel een mooie plooi pakken, of niet? Op het laatst kan ik me voorstellen dat het nogal strak staat, maar dat duurde bij mij best een tijd. Kan me echter ook wel voorstellen dat het een eng idee is tijdens de zwangerschap.
pi_83193543
@ Ticootje, was niet de bedoeling hoor om een discussie aan te gaan met je!

@ Pessie, ken de steken enz die je noemt ook van het einde rond de tijd dat de kleine ingedaald was.. Geen zorgen als je weeen hebt/krijgt voel je het verschil meestal wel!

@ Claudia, wat vervelend zo'n nare kraamhulp! Hopelijk krijg je dit keer een hele lieve Mijn vriendin woont ook in Amsterdam maar zij had wel gewoon 45 uur kraamzorg.

@ Nytar & Flugeltje.. mooie mijlpalen voor jullie!!!

@ Guess, succes en sterkte met alles! Hopelijk snel babynieuws!
Altijd blijven lachen... :)
pi_83193612
Heaui!!

Ik heb energie vandaag echt super fijn na 2 dagen praktisch slapen, hangen en lamlendig zijn
Vandaag in elk geval weer de perfecte huisvrouw, was nr. 4 zit erin, alles weer aan kant, schoongemaakt, nu alleen zo nog van boven naar beneden stofzuigen en dweilen en dan ga ik mijn boek uitlezen!

En dat vind ik stom. Vind het altijd stom als ik naar het einde van het boek kom dan zit je er zo lekker in en dan stel ik het heeeel lang uit, omdat je weet dat je er bijna doorheen bent

En ik werd vanmorgen wakker van een kind wat zich volgens mij aan het opdrukken was in mijn buik!! ze is mijn buik vast aan het voorrekken voor verdere groei leek het! (en natuuuuurlijk toen ik mijn camera pakte, weer in diepe rust ) maar dat is zooo gezellig wakker worden!

/ ego-hyper-stuiter-post (maar ik ben even zo blij dat ik me weer mens en levend voel enzo! )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')