abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83112031
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:16 schreef Suzanna het volgende:

Ik ben even nieuwsgierig, hoe oud is Ivan?
Ivan is ruim 7 maanden oud (hij is van 13 november). Er zit straks een jaar en 2 maanden (of een jaar en 2,5 maand als de tweede net zo koppig is als Ivan) tussen de twee spruiten.

Ik ben geneigd om in de goede bedoelingen van mensen te geloven en ik zou niet gauw klagen over reacties, maar ik vind het zo stuitend hoe hardnekkig de negativiteit is. Mensen zien vooral de problemen. Ik weet heus dat het zwaar is om twee kleintjes te hebben, maar mijn moeder zegt dan bijvoorbeeld: "Ivan doet nog een middagdutje als je hoogzwanger bent dus dan kun je mooi even uitrusten!" Dat vind ik dan weer heel lief.

Zo, ik heb nu wel genoeg geklaagd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83112097
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:11 schreef Vlindur het volgende:
Juist gaaf dat het zo snel al weer is gelukt! Ik hoop ook zo dat het ons gauw lukt!
Ik hoop het ook zo voor jullie!!
pi_83112216
Claudia, gefeliciteerd! Super gaaf!
Volgens mij hebben mensen nogal snel iets aan te merken als het niet volgens hun standaarden gaat.. Gewoon lekker van genieten!
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 21 juni 2010 @ 19:33:12 #29
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83112285
Mensen moeten overal maar wat over zeggen, ongeacht of ze er anderen pijn mee doen. Recht op een eigen mening wordt er dan geroepen. M'n reet!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:34:30 #30
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83112353
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan is ruim 7 maanden oud (hij is van 13 november). Er zit straks een jaar en 2 maanden (of een jaar en 2,5 maand als de tweede net zo koppig is als Ivan) tussen de twee spruiten.

Ik ben geneigd om in de goede bedoelingen van mensen te geloven en ik zou niet gauw klagen over reacties, maar ik vind het zo stuitend hoe hardnekkig de negativiteit is. Mensen zien vooral de problemen. Ik weet heus dat het zwaar is om twee kleintjes te hebben, maar mijn moeder zegt dan bijvoorbeeld: "Ivan doet nog een middagdutje als je hoogzwanger bent dus dan kun je mooi even uitrusten!" Dat vind ik dan weer heel lief.

Er zit ook 14 maanden tussen mij en mijn zusje (wij zijn allebei ongepland, beetje ongelukkig), maar volgens mijn moeder was dat wel heftig, maar niet superzwaar, zij vond het juist met oudere kinderen (peuters) lastiger, daar die soms wat lastiger aan nieuwe situaties wennen... En dat middagslaapje...

Ach, volgens mij is er nooit een perfecte 'tijd' tussen kinders. Als jij je lekker voelt en er verder geen medische bezwaren zijn, dan zou ik me vooral niet zorgen maken over de meningen van anderen... Lekker genieten!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 21 juni 2010 @ 19:35:02 #31
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_83112374
Claudia, gefeliciteerd! Wat leuk!

Ik kreeg vandaag ook superleuk nieuws. Mijn beste vriendinnetje is na 3 miskramen in een jaar ook weer zwanger! Vandaag heeft ze nog een extra echo gehad en het groeit supergoed. Tot ongeveer 12 weken heeft ze wekelijks een echo ter controle.

Ze is nu 8 weken, dus 2 weken korter dan ik ben. Vind het zo leuk om tegelijk met haar zwanger te zijn, ga dus ook nu blijven duimen voor de goede echo's.

Ikzelf hoef pas 27 juli (of was het nou 29...) weer naar de verloskundige. Dan ben ik al weer 16 weken! Gaat zo snel op het moment, heb niet het idee dat ik kan genieten door alle drukte met mijn nieuwe werk en thuis
  maandag 21 juni 2010 @ 19:35:08 #32
45621 Suzanna
Mama van...
pi_83112381
De voordelen, die zijn er ook echt genoeg hoor! Je hebt bijvoorbeeld veel meer tijd thuis, je hoeft niet één kind heel vroeg naar school te brengen terwijl de andere net geboren is, het ritme kun je veel meer aanpassen aan de kinderen op de dagen dat je thuis bent.
En idd, dat middagslaapje, dat is ook heel lekker hoor.
Als ze wat ouder worden hebben ze echt wat aan elkaar, qua speelkameraadjes, ze zijn gewend aan spulletjes delen, ze kunnen samen naar school fietsen 'later' (dat merken wij nu al, zulke dingen!).
Verder ben je er zelf ook niet zo 'uit', en zit alles lekker vers in je geheugen, dat vond ik best fijn

Oh, trouwens, wat voor jou waarschijnlijk nog wel handig is, is een tweelingwagen ofzo, om ze straks allebei te gaan vervoeren. Maar daar zul je vast zelf ook nog wel achterkomen, zulke dingen ...
pi_83112394
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:31 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Claudia, gefeliciteerd! Super gaaf!
Volgens mij hebben mensen nogal snel iets aan te merken als het niet volgens hun standaarden gaat.. Gewoon lekker van genieten!

Wij hadden twee kinderen voordat we trouwden, 20 jaar geleden.
Zeiden ook velen dat we voor een kindje eerst moesten trouwen, nou volgens mij moet je om een kindje te krijgen iets heeeeel anders doen.
De eerste opmerkingen pareer je nog niet, dat komt wel.
pi_83112417
Claudia wow! Wat onwijs leuk! Gefeliciteerd meid! Ivan wordt grote broer
pi_83112463
Joh Claudia, dat zou jou toch je reet roesten. Excuus: je anus oxideren...

Lekker laten lullen en genieten van de voorpret om die twee straks lekker samen te zien.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:37:25 #36
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_83112530
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lama lekker lullen, hoor. Bij mij zat er 7 minuten tussen ipv een jaar en 2 maanden. Je hebt er nog lang over gedaan

Ja, dat is even aanpoten, maar een enorm feest. En dat iedere dag !

Onwijs gefeliciteerd !
  maandag 21 juni 2010 @ 19:39:46 #37
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_83112639
Tussen dit ukkie en Bram zit straks ook nog geen 2 jaar. Ik verwacht ook wel dat het tropenjaren zullen worden, maar ik zou er niet minder gelukkig om kunnen zijn denk ik
  maandag 21 juni 2010 @ 19:42:08 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83112768
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:33 schreef Ticootje het volgende:
Mensen moeten overal maar wat over zeggen, ongeacht of ze er anderen pijn mee doen. Recht op een eigen mening wordt er dan geroepen. M'n reet!
Ja je hebt idd het recht op een eigen mening, maar men vergeet dat bij rechten ook fatsoen hoort, dus als je zo nodig een eigen mening wilt hebben dan mag je ook het fatsoen opbrengen die mening gewoon voor je te houden als er niet om gevraagd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83112786
Wat je in het rammel topic al zei; het is toch nooit goed

gefeliciteerd, Claudia
  Jubileum moderator maandag 21 juni 2010 @ 19:44:08 #40
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_83112881
Gefeliciteerd Claudia
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_83112912
Inderdaad, men moet wat te zeggen hebben.... En langs je heen laten gaan is ook niet altijd maar makkelijk, ondanks dat je bewust voor de 2e er kort op hebt gekozen... En al zou het 'niet gepland' zijn, wat dan nog, als je er maar blij mee bent daar gaat het om!

Ik hoop ook dat er tussen deze beeb en nr. 2 niet teveel tijd zit Maarja, dat is met de molen maar even afwachten
pi_83113044
Hier gingen mensen er ook al snel vanuit dat Anna een ongelukje was. En ze was ook niet gepland, maar zeker wel heel erg gewenst. De enige rede waarom ze een verrassing was, was omdat ik van de internist nog niet weer zwanger mocht worden. Maar dat is dan al helemaal raar, als ik dat vertel hoor. En ook hoor ik vaak dingen als: hierna ben je toch wel klaar he?? Echt, bemoei je er niet mee
Graeme slaapt nu nog lekker 2 x 2 uur overdag, kan ik ff bijkomen. Heerlijk toch!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_83113064
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:37 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Lama lekker lullen, hoor. Bij mij zat er 7 minuten tussen ipv een jaar en 2 maanden. Je hebt er nog lang over gedaan

Had ik al gezegd dat ik regelmatig de vraag krijg of het een tweeling is? Ik kan me voorstellen dat je alle goedbedoelde opmerkingen over het krijgen van een tweeling ook gauw zat bent. "Zooo, dat wordt.... druk."

Er zitten veel voordelen aan twee kinderen die zo snel op elkaar volgen. Wat jullie al zeggen (spelen met elkaar, middagdutje, alles nog in de vingers hebben), maar ook dat ik er nu werktechnisch bijvoorbeeld nog tijd voor heb en mijn verlof vergoed krijg. Wat verder in mijn carrière wordt het steeds moeilijker om er een tijd tussenuit te gaan.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:52:08 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83113339
Claudia, wat leuheuk! Van harte meid!
En denk eraan: iedereen heeft altijd wel een mening ergens over: óf te vroeg, óf te laat, óf te jong, te oud te druk etc. Niks van aantrekken hoor!
pi_83113340
Toen we trouwens die draagmeeting hadden, tessie, dacht ik nog: "Wat tof dat je zo'n schattige kleine hebt en nu alweer zwanger bent!" Ik was denk ik stiekem zelfs een beetje jaloers op je (zonder het je te misgunnen, hoor, maar het leek me zo tof!). En nu ben ik zelf zwanger terwijl Ivan nog zo klein en schattig is en prijs ik mezelf ongelooflijk gelukkig.

En dan moet ik weer aan Kiro denken, pfff.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:52:50 #46
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83113367
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:45 schreef pessie het volgende:

Basbous, dat zou inderdaad heel jammer zijn. Maar je gyn weet er waarschijnlijk meer van. Even afwachten dus voor je die kunt vragen.

Probleem is dus dat de vk dus afhankelijk is van het beleid van haar ziekenhuis, het ziekenhuis waar ik in ga bevallen. (Je vk zit hier vast aan het ziekenhuis, dus je mag niets kiezen noch in een ander ziekenhuis bevallen) Ze had me zelfs de mogelijkheid willen geven om een stuitbevalling te doen, al zou ze dat in het geval van Beisan afgeraden hebben, ware het niet dat het niet mag in het ziekenhuis.

Ik vrees het ergste, maar zie wel....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 21 juni 2010 @ 19:55:27 #47
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_83113514
Ach Claudia, wij hadden wát graag 'maar' max anderhalf jaar tussen de kinderen gehad willen hebben, het zijn er straks bijna 5. Soms hè, sóms valt het leven niet te plannen en vooral nieuw leven niet. Laat iedereen maar kletsen en geniet van je zwangerschap
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_83113531
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:52 schreef Basboussa het volgende:

Ik vrees het ergste, maar zie wel....
Gelden die 24 maanden alleen als je al een keizersnee hebt gehad, of ook bij een 'normale' vaginale bevalling?

Ik denk niet dat het verschil tussen 22 en 24 maanden zo gewichtig gevonden wordt, hoor. Het is een richtlijn en mijn ervaring is dat ze naar jou individueel kijken. Ik hoop dat jouw ziekenhuis daar ook zo mee omgaat.
pi_83113662
Claudia Het ís ook gewoon heel tof. Ik vind het echt super bijzonder, en ik hoop ook dat Graeme en Anna later ook gewoon heel leuk met elkaar kunnen opschieten en veel aan elkaar hebben. Ik vind het echt wel heel fijn hoor, gewoon zo best wel dicht op elkaar. Ik zie veel voordelen. En ja, het is ook wel zwaar, ik merk nu bijvoorbeeld dat ik wel meer last van mijn bekken heb, twee keer zwanger snel achter elkaar, en een kleintje van 9,5kg om steeds op te tillen, maar ik vind het het echt wel waard. En ik denk dat een tweede kindje sowieso altijd wel zwaar is, of er nu veel tijd tussen zit of weinig.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 21 juni 2010 @ 19:58:41 #50
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83113701
claudia yeah! Hoe leuk!! Heerlijk van genieten hoor, en je niks laten zeggen door al die verkapte bezorgde opmerkingen

Basboussa, dat lijkt me idd iets om goed over na te denken. T. is ook in stuit geboren, maar ja, dat was voor mij nr 2 ( in 1 bevalling) dus da's vast geen vergelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')