abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83109812
vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 659

16 juni 2010: Guess
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke (30 juni, geplande keizersnede)
14 juli 2010: nytar (jongetje)
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry ***
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic ***
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
27 december 2010: mrien

2011
12 januari 2011: Sugarsnap
23 januari 2011: ik80lll
27 januari 2011: Basboussa
03 februari 2011: Dizzy_Miss_Lizzy

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 21 juni 2010 @ 18:38:21 #2
5428 crew  miss_sly
pi_83109866
claudia ik had het van jou iig nog niet verwacht. Wat leuk! Gefeliciteerd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83109874
Omdat Ssserpente's aardappels stukkoken

laatste posts:
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:18 schreef Ssserpente het volgende:
Claudia, whaaah! Van jou had ik het echt noooit verwacht!

Wat geweldig! Gefeliciteerd!
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:11 schreef Basboussa het volgende:
Huup, hier loop ik eerst bij de dokter (die mag mij in principe tot 7 maanden 'helpen', is ze toe bevoegd) maar ik heb nu mijn eerste afspraak bij de verloskundige OB/GYN in augustus, als ik ca. 18 weken ben ofzo. Denk ik. Hangt ervan af wanneer ze tijd voor me hebben, en deze OB/GYN wil iedereen eigenlijk zo vroeg mogelijk zien. Vorige keer was ik net 20 weken (en echo vergeten, mind you)

Oh, Claudia, wij zitten dus echt heul dicht bij elkaar... En leuk toch, nog een kleintje? Ik geniet zo van het idee dat het monster grote zus wordt! Zal heul erg wennen voor haar zijn....

En waarom geen 12 weken echo? Vind het wel leuk (niet heel fantastisch ofzo, ben niet zo'n roze wolk zwangere misschien?) om de baby te zien, maar ik hoef geen tests over gezondheid enzo. Wat niet weet.... Geen reden tot zorg, zit niet in een 'risico-groep' dus ik laat het maar...

En ik baal ontzettend. Ik mag waarschijnlijk niet vaginaal bevallen, en dan dus nooit meer. Het moet minimaal 2 jaar na de bevalling van de eerste zijn en het is 22 maanden... Zouden ze daar moeilijk over doen? En je mag maar 1 keer een keizersnee gehad hebben.... Dus het is nu of nooit meer.... Bah! Dat wist ik niet, ik dacht na anderhalf jaar dat het wel goed zou zijn... Heb het ziekenhuis gecheckt....
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:08 schreef Orea het volgende:
Claudiaaaa oh nóg zo'n kanjer erbij straks
Van harte gefeliciteerd!!! echt superleuk!!

Ik ben om half 12 uit bed gerold, om half 1 op de bank weer gaan liggen en heb nu een beetje het idee dat ik mijn ogen open kan houden (niet diep geslapen hoor, maar beetje zo'n waakstand, wel lekker onder mijn dekentje... zonde van het weer wel...)

Verjaardag en een bbq in één weekend is geloof ik iets teveel van het goede voor me
en waarin Claudia_x heeft aangekondingd dat ze nu 11 weken zwanger is
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 juni 2010 @ 18:39:40 #4
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83109912
Denk eens goed te zijn....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_83109917
Claudia gefeliciteerd
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:01 schreef Ticootje het volgende:
Bij een ruggeprik heb je grotere kans op opname van je kindje... (Al vraag ik me af in hoeverre dat gewoon wordt gezegd om je ervan te weerhouden)
Ik ben helaas een ervaringsdesukundige. Na de ruggeprik kreeg ik koorts en om uit te sluiten dat het om een infectie ging is onze dochter na de keizersnee direct opgenomen en aan de antiobiotica gelegd in het kinderziekenhuis
Ik heb alleen geen idee hoe vaak dat voorkomt

En wat betreft de borstvoeding. Ik heb mijn dochter pas 10 uur na de bevalling kunnen vasthouden en zelfs later pas aan de borst kunnen leggen. Ik heb een ruggeprik, morfine en volledige narcose gehad. In de 3 dagen dat we in het ziekenhuis hebben gelegen heb ik haar twee keer aangelegd en verder onregelmatig gekolfd. Bij thuiskomst was de kraam bang dat het lastig zou gaan worden, maar onze dochter hapte direct goed aan en dronk ook direct goed. Wel wat langzaam, maar ja, borstvoeding is ook een stuk zwaarder dan de flesvoeding die ze in het ziekenhuis gewend was.
pi_83109938
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:11 schreef Basboussa het volgende:
Huup, hier loop ik eerst bij de dokter (die mag mij in principe tot 7 maanden 'helpen', is ze toe bevoegd) maar ik heb nu mijn eerste afspraak bij de verloskundige OB/GYN in augustus, als ik ca. 18 weken ben ofzo. Denk ik. Hangt ervan af wanneer ze tijd voor me hebben, en deze OB/GYN wil iedereen eigenlijk zo vroeg mogelijk zien. Vorige keer was ik net 20 weken (en echo vergeten, mind you)

Oh, Claudia, wij zitten dus echt heul dicht bij elkaar... En leuk toch, nog een kleintje? Ik geniet zo van het idee dat het monster grote zus wordt! Zal heul erg wennen voor haar zijn....

En waarom geen 12 weken echo? Vind het wel leuk (niet heel fantastisch ofzo, ben niet zo'n roze wolk zwangere misschien?) om de baby te zien, maar ik hoef geen tests over gezondheid enzo. Wat niet weet.... Geen reden tot zorg, zit niet in een 'risico-groep' dus ik laat het maar...

En ik baal ontzettend. Ik mag waarschijnlijk niet vaginaal bevallen, en dan dus nooit meer. Het moet minimaal 2 jaar na de bevalling van de eerste zijn en het is 22 maanden... Zouden ze daar moeilijk over doen? En je mag maar 1 keer een keizersnee gehad hebben.... Dus het is nu of nooit meer.... Bah! Dat wist ik niet, ik dacht na anderhalf jaar dat het wel goed zou zijn... Heb het ziekenhuis gecheckt....
Ah okay, duidelijk! Ik ben benieuwd hoe het werkt haha omdat NL toch relatief 'uniek' is als het op onze omgang met zwangerschappen enzo aankomt.

Wat balen zou dat zijn zeg
kun je niet een gesprek daarover aangaan dan met je ob als je nu al weet dat je die wens hebt en weet dat de kans er is dat het niet kan. Misschien staat zij er wel positief tegenover en mag het met haar steun enzo wel?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 juni 2010 @ 18:45:46 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_83110137
Claudia gefeliciteerd en welkom
Krijg je negatieve reacties ofzo?

Basbous, dat zou inderdaad heel jammer zijn. Maar je gyn weet er waarschijnlijk meer van. Even afwachten dus voor je die kunt vragen.

Vanavond waarschijnlijk alleen naar cursus, manlief is nogal ziek.

En hier ook bewegende billen! Ga dat gevoel straks nog missen vermoed ik...
  maandag 21 juni 2010 @ 18:47:51 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_83110214
Oh, kan een mod de andere zwangerschap en geboorte deel 660 even weghalen?
  maandag 21 juni 2010 @ 18:49:35 #9
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_83110292
Zijn de data in de OP de uitrekendata?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_83110373
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
Claudia gefeliciteerd
[..]

Ik ben helaas een ervaringsdesukundige. Na de ruggeprik kreeg ik koorts en om uit te sluiten dat het om een infectie ging is onze dochter na de keizersnee direct opgenomen en aan de antiobiotica gelegd in het kinderziekenhuis
Ik heb alleen geen idee hoe vaak dat voorkomt
Ik heb ook een ruggenprik gehad en Ivan werd extra in de gaten gehouden omdat we allebei verhoging hadden, maar hij kreeg niet meteen antibiotica (heeft hij uiteindelijk helemaal niet gehad) en hij mocht gewoon bij me blijven.
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:02 schreef Suzanna het volgende:
Wat voor reacties krijg je dan? Toch geen negatieve hoop ik?
De meesten gaan ervanuit dat het een ongelukje is geweest (één iemand slikte nog net een "oh, wat erg" in en ik heb ook al een paar kaar de vraag gehad of het een ongelukje is geweest). Ik weet heus wel dat het vergeleken met de norm snel is, en we waren zelf ook (prettig) verrast dat ik zo snel zwanger was. Maar de eerste keer was iedereen zo blij en nu voel ik haast medelijden.

Over de kinderwens: die is eigenlijk vooral door Ivan sterker geworden. Ik wist vantevoren niet hoe geweldig ik ons kindje zou vinden. Ik vind het ouderschap heel tof en ik droom er volop van om Ivan met zijn broertje of zusje te zien spelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83110541
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:47 schreef pessie het volgende:
Oh, kan een mod de andere zwangerschap en geboorte deel 660 even weghalen?
dat is al gevraagd in het modtopic, gebeurt vanzelf, gun een modje de tijd om te eten
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:49 schreef cheqy het volgende:
Zijn de data in de OP de uitrekendata?
nee! dat zijn de verjaardagen van de schoonmoeders
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Claudia echt die opmerkingen, ik kan er plaatsvervangend bozig van worden. Ik vind het zo niet kies.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83110571
Claudia, wat onwijs leuk, en zo verrassend! Gefeliciteerd!

Morgen mag ik weer op controle bij de VK, en dan krijg ik ook te horen of ik in het ziekenhuis moet bevallen, daar moet ter observatie moet blijven en of ik borstvoeding mag geven (i.v.m. medicatie). Het ziekenhuisgebeuren maakt me niet uit, maar ik hoop zo dat er niks op tegen is bv te geven... dus vind het best spannend.
pi_83110622
Wat een, euhm... aparte ( ) reacties Claudia.

Ik denk dat ons meisje naar het kinderziekenhuis is gebracht omdat het direct aan het gewone ziekenhuis vastzit. Geen idee eigenlijk.
pi_83110726
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:55 schreef huuphuup het volgende:

Claudia echt die opmerkingen, ik kan er plaatsvervangend bozig van worden. Ik vind het zo niet kies.
En da's nog zachtjes uitgedrukt.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:00:13 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83110733
Wat flauw zeg die opmerkingen, kan mezelf voorstellen dat het juist wel leuk is als die kleintjes zo dicht bij elkaar zitten. Ik merk dat bij m'n oudste broers ook, daar zit zo'n 1,5 jaar tussen en die zijn echt met elkaar opgegroeid

Gewoon lekker van genieten Claudia, het is gewoon heel erg mooi!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_83110795
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoor het mezelf hier nog zeggen: "Ik weet niet of ik wel een tweede wil." En toen ineens was er niets wat ik liever wou.

Feli.

Ook voor alle anderen hoor...........kblijf meelezen. Soms met een traan, meestal met een glunderlach.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:02:03 #17
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_83110816
Claudia gefeliciteerd
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_83110863
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
Wat een, euhm... aparte ( ) reacties Claudia.
Ik snap ook gewoon niet dat mensen niet alleen dat soort dingen dénken, maar het dan ook nog zéggen. Zo lomp vind ik dat.
pi_83110955
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:00 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

En da's nog zachtjes uitgedrukt.
Mja ik kan er slecht tegen. Waar bemoeien mensen zich mee zeg.

@Flugel, tussen mij en mijn broertje zit ook anderhalf jaar, mijn moeder kreeg op straat opmerkingen of ze er nu wel van geleerd had en of het nu wel een keertje klaar was. Echt zum kotsen
Wat maakt het jou (in t algemeen ) nou weer uit hoeveel leeftijd een ander tussen zn kindjes wil? De een vindt 3 jaar ertussen ideaal de ander wil ze het liefst zo kort mogelijk op elkaar hebben. Er is voor iedere leeftijd wel iets te zeggen en het is uiteindelijk nooit goed geloof ik Ik vind het altijd een beetje flauw dat er direct van een ongelukje uitgegaan wordt als er weinig tijd tussen zit. (of als er veel tijd tussen zit! 'zal wel een nakomertje zijn').
Kwetsend ook wel om te horen dat mensen denken dat het ongelukje is als je kinderwens zo diep zit, dat heb ik althans wel zo ervaren bij de zwangerschap van Amélie.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83111176
Claudia! WAT GAAAAAAAF!!!!!

Gefeliciteerd!

Juist gaaf dat het zo snel al weer is gelukt! Ik hoop ook zo dat het ons gauw lukt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 21 juni 2010 @ 19:11:12 #21
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_83111189
knip

[ Bericht 49% gewijzigd door cheqy op 21-06-2010 20:40:11 ]
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:11:45 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83111213
p'cies huup... Iedereen moet gewoon doen waar ze zichzelf het prettigst bij voelt. Ik heb bij m'n broers gezien dat het heel erg tof kan zijn als ze dicht op elkaar zitten. Zelf ben ik het nakomertje en ik merk dat ik er wat dat betreft zelf wel eens een beetje "bijhang", maar ik had dan wel weer grotere broers die hun kleine zusje beschermden...

Waren er echt mensen die dachten dat Amelie een ongelukje was? de brutaliteit
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 21 juni 2010 @ 19:14:28 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83111330
Cantare voor heel veel medicijnen zijn er varianten die wel samengaan met borstvoeding. Voor een lijst moet je ff in het borstvoedingstopic kijken.

Claudia feli!!!!

En ik heb weer bloed geprikt. Maar ik verwacht geen rare dingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:16:27 #24
45621 Suzanna
Mama van...
pi_83111414
Claudia wat een vervelende reacties heb je gekregen zeg ... daar zou ik echt niet blij van worden... Ik herken het eerlijk gezegd (helaas) wel. Die van mij zijn nogal kort op elkaar geboren en toen kreeg ik helemaal niet veel leuke reacties als ik weer zwanger was, bij de eerste trouwens ook eigenlijk niet zo heel veel. Nu ik zwanger ben van de vierde (en er beduidend meer tijd tussen zit, Julia is 3,5) kreeg ik ineens allemaal zwangerschapskaarten en 'leuke' reacties. Dus het verschil is nu ook wel heel duidelijk. Dat vond ik eerlijk gezegd eigenlijk ook een beetje wrang ...

Ik kreeg ook regelmatig dingen te horen als 'dit is zeker wel de laatste' en veel mensen vroegen ook 'ben je er wel blij mee??' wat ik ook best moeilijk vond.

Ik ben even nieuwsgierig, hoe oud is Ivan?
  maandag 21 juni 2010 @ 19:19:51 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83111577
Claudia gefeliciteerd
Wat heerlijk dat het zo snel weer gelukt is.

De zoons van mijn zusje schelen ook maar 19 maanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')