abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83157415
hier staat t bed wel op klossen, moet van de vk.
ben blij als ie geboren is want dan kan t weer naar beneden:)
een co-sleeper zou niets voor mij zijn. ben al benieuwd hoe het met de wieg gaat
pi_83158057
Dit is een co-sleeper:

Het mag dan wel niet het veiligst zijn om je baby naast je te laten slapen, maar slaapgebrek gaat je op den duur echt opbreken. In het begin maakte ik zoveel hyperhormonen aan dat ik met gemak genoeg had aan een paar uurtjes slaap per nacht hier en daar, maar op een bepaald moment begon het me op te breken dat ik nooit langer dan 2,5 uur sliep (en dan met mazzel 2 keer achter elkaar per nacht onderbroken door 1 borstvoeding en een lange troostsessie).

Ik heb Ivan eerst in onze kamer gehad in een (reis)wiegje. Ik was 's nachts zo moe en bleef maar over de rand van de wieg hangen om een hand tegen zijn wang te leggen of over zijn buikje te wrijven tegen de krampjes (oef, die gaan natuurlijk ook weer komen!). Toen zag ik dat Twinkly en WupWup een co-sleeper hadden en heeft mijn lief na dagenlang aandringen het ledikant dat we hadden verbouwd. Dat bleek heel makkelijk te zijn.

Ivan ging op een bepaald moment op zijn eigen kamer slapen - ik weet niet meer hoe oud hij toen was - maar toen kreeg hij nog maar één nachtvoeding en vond ik het niet erg om er een keer uit te gaan. Toen hij op zijn eigen kamer ging slapen sliep hij veel beter (en wij dus ook). Deze keer kan ik dat misschien niet zo doen, want de tweede gaat bij Ivan op de kamer en ik weet niet of ik dat kan vertrouwen. Dat zie ik tegen die tijd wel.

Ik weet natuurlijk ook niet hoe deze baby gaat zijn. In het begin sliep Ivan alleen maar in de box (op een voedingskussen met een molton eroverheen), in mijn armen of in het reiswiegje (je kunt er ook de kinderwagen voor gebruiken om je baby bij je in de buurt te houden). Al gauw wilde hij niet meer in de box slapen en gingen we overdag oefenen met in een bedje slapen. Ik had er tevoren helemaal niet bij stilgestaan dat baby's dat moesten leren, alleen slapen. Ik dacht dat dat wel iets was wat ze onder de knie hadden. Niet dus.*

Da's dan weer echt fijn aan twee baby's zo snel op elkaar, ik zit er helemaal in en weet precies hoe ik het wil.

*Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Ik geloof dat Stef en Wolf allebei in de kraamweek bijvoorbeeld al doorsliepen! Maar er zijn ook kinderen die de leeftijd van Ivan hebben en 's nachts nog wakker worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83158780
Maar volgens mij is zo'n co-sleeper altijd nog veiliger dan een baby tussen je in laten slapen!
Ziet er echt fijn uit! Hier sowieso geen klossen omdat ons bed van zichzelf echt vrij hoog is. Dus zal er wel uit moeten om de beeb uit het wiegje te halen... Maar eens zien hoe het gaat! Anders staat er gewoon binnen no-time ook een co-sleeper naast!
pi_83158999
Een co-sleeper heb je echt zo geregeld. Je kunt een goedkoop ledikantje van de Ikea kopen en je man heeft het zo geregeld (gaten boren voor de goede hoogte, eventueel het bedje verstevigen en vervolgens bevestigen aan je eigen bed met spandoeken).

Ik heb de co-sleeper nooit onveilig gevonden. Ik kon niet op Ivan rollen want zijn bed was korter. De eerste dagen in het ziekenhuis heeft hij alleen maar op me geslapen en dat werd zelfs aangemoedigd door de verpleging! Maar goed, je slaapt dan wel heel verstijfd.

Het bed moet eigenlijk wel op klossen hier, maar ik heb geen zin om de hoogte van de co-sleeper 2x aan te passen. De vorige keer heb ik maar 1 controle gehad van de kraamhulp en als ze wil ga ik wel op tafel liggen of zo. Thuis bevallen zit er toch niet in.
pi_83159225
Hahaha ik zei laatst hetzelfde (volgens mij nog in dit topic!)
Wij hadden nog een waterbed toen ik de intake kraamzorg kreeg (die kreeg ik al met 20 weken ) en zei al, joh ik beval in het ziekenhuis en verschonen doet meneer wel!

Ja maar we willen toch wel dat je een bed op klossen zet voor eventuele controles of borstvoeding.. Dus toen zei ik al, eventueel ga ik wel op de keukentafel liggen! maar ik ga echt niks op klossen zetten. (nou hebben we ook alle losse matrassen die we hadden weggedaan en er een mega luchtbed voor teruggekocht, voor die ene keer in de 2 jaar dat we logees hebben )

Maar, mij lijkt het ook niet onveilig.

Nu hebben we een nieuw bed, boxspring, en die is van zichzelf echt al achterlijk hoog. Ik vind het prima!
pi_83159397
Dat komt vast wel goed. Ik sluit niet uit dat ik op het laatste moment alsnog besluit braaf te zijn en mijn lief op pad stuur voor een paar bierkratten. Ik vond het bed de hoogte in niet vervelend maar wel leuk, net alsof ons bed een boot was en wij een stel kleuters waren.
pi_83159528
Claudia_x, wat geweldig dat je weer zwanger bent

Ik heb dus om dezelfde redenen als Claudia ook een co-sleeper gemaakt van een ledikantje. Bij het Gulliver bedje van de Ikea gaat dat heel gemakkelijk omdat je daar een zijkant van weg kan laten en een verstevigende zijplank hebt. Ik heb zelf de gaatjes voor de bodemplaat op de goede hoogte gemaakt en met spanbanden het bedje stevig vastgemaakt aan ons bed (Malm van Ikea).
Nu slaapt Hannah in haar eigen kamer in een ledikant (want ze slaapt beter), maar na de ochtendvoeding rond de 5-6 uur leg ik haar nog lekker naast me in de co-sleeper. Vind ik wel gezellig.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:01:28 #233
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_83162943
Er past bij ons helaas geen co-sleeper aan het bed, daar is de slaapkamer te smal voor (of ons bed te breed ) De wieg komt wel weer bij ons op de slaapkamer te staan de eerste tijd, daar zitten wieltjes onder en zo kan ik die toch wel heel dicht naast het bed krijgen.

Ik heb een stickertje van de vlos Bloeddruk in orde, kindje goed gegroeid en ligt met hoofdje naar beneden, Hb is keurig, gewicht in orde, en ik hou me keurig rustig waardoor mijn lijf ook rustig is Weinig harde buiken meer, doordat ik ga liggen zodra ik het wil/nodig heb en moet wel hulp in blijven schakelen zodra ik denk dat nodig te hebben, maar ook dát deed ik al. Nu wel opletten dat ik niet overmoedig ga worden omdat het nu goed gaat, goed blijven luisteren naar mijn lijf dus
Over 3 weken weer terug.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:04:21 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83163095
Hier gaat geen cosleeper meer passen. De kleine gaat eerst in het snugglenest en daarna gewoon naast me. Net als Jen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:13:12 #235
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_83163595
Hier mag en kan het bed niet op klossen of omhoog op wat voor manier En ruimte voor n extra bed is er ook niet, Maar dat gaat waarschijnlijk ook geen probleem worden VK kan het eigenlijk niet zoveel schelen of het nou hoog of laag is, en hoogstwaarschijnlijk gaat mn schoonzusje toch nog freelance kramen bij ons (hangt nog even van de verzekering af en het contract van het kraamzorgbureau die haar "inhuurt" ... Kan niet zeggen hoe blij ik daarmee ben, ook al houd ik in mijn achterhoofd er rekening mee dat het misschien niet door zou gaan.. volgende week 29 de definitieve uitslag daarvan
Verder vandaag ook weer n sticker gescoord, kleine was alleen niet zo gegroeid helaas, mja ligt nu wel gelijk met R rond de zelfde zwangerschapstijd dus maakten ze zich geen zorgen daarover, ook al cbibi en met koppie naar benee
Pakte toevallig daarstraks de verloskundige kaart van R er nog even bij om te kijken wat het verschil was, toch grappig te zien dat beiden vrijwel hetzelfde lijntje volgen
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_83163787
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:01 schreef Saffier het volgende:

Ik heb een stickertje van de vlos Bloeddruk in orde, kindje goed gegroeid en ligt met hoofdje naar beneden, Hb is keurig, gewicht in orde, en ik hou me keurig rustig waardoor mijn lijf ook rustig is Weinig harde buiken meer, doordat ik ga liggen zodra ik het wil/nodig heb en moet wel hulp in blijven schakelen zodra ik denk dat nodig te hebben, maar ook dát deed ik al. Nu wel opletten dat ik niet overmoedig ga worden omdat het nu goed gaat, goed blijven luisteren naar mijn lijf dus
Over 3 weken weer terug.
Wat fijn dat alles in orde is, Saffier! Ik legde me tijdens de vorige zwangerschap op een bepaald moment neer bij al m'n kwaaltjes - tijdens een belangrijke conferentie waar ik maandenlang naar had toegewerkt lag ik nota bene de hele week op bed - en toen vond ik het ineens veel makkelijker worden allemaal. Ik ben nog wel eens overmoedig geweest, bijvoorbeeld door mee te helpen een kledingkast in elkaar te zetten. Het blijft toch verleidelijk om meer te willen en te doen dan je eigenlijk kunt, hè? Maar de rust is echt heel goed voor jezelf en de kleine.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:23:27 #237
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_83164067
Saffier fijn dat alles goed is!

Ik heb last van steken. De hele dag al, en afgelopen nacht ook al . Heb manlief gevraagd of ie even een paar dagen zwanger voor me wou zijn. Nee.
Ik voel me even laatste loodjes...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:25:06 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83164138
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:23 schreef pessie het volgende:
Saffier fijn dat alles goed is!

Ik heb last van steken. De hele dag al, en afgelopen nacht ook al . Heb manlief gevraagd of ie even een paar dagen zwanger voor me wou zijn. Nee.
Ik voel me even laatste loodjes...
je moet anders nog wel ff hoor.
pi_83164238
Claudia, gefeliciteerd!!! Wat leuk dat je weer zwanger bent!

Tico, ik heb ook een lactatiedeskundige gehad hoor bij Shenaya.. De eerste dag in het ziekenhuis en de derde dag thuis ook nog een keer maar Shenaya vertikte mijn tepel te pakken!
Altijd blijven lachen... :)
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:30:33 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83164444
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:26 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Claudia, gefeliciteerd!!! Wat leuk dat je weer zwanger bent!

Tico, ik heb ook een lactatiedeskundige gehad hoor bij Shenaya.. De eerste dag in het ziekenhuis en de derde dag thuis ook nog een keer maar Shenaya vertikte mijn tepel te pakken!
dat kan. Ik wil liever geen discussie erover starten. Jij bent tevreden met hoe je kraam heeft gereageerd, dan is het goed toch?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:39:06 #241
18860 sindell
Seriously
pi_83164997
Hey Claudia, ik lees het ook, gefeliciteerd! Das wel snel inderdaad, maar waarom ook niet?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:03:39 #242
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_83166629
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

je moet anders nog wel ff hoor.
Ja... 5 weken...

Ik snap die steken gewoon niet. Of zou het zijn wat jullie menstruatiekrampen noemen als gevoel bij indalen? Ik herken het namelijk totaal niet en iedere keer dat dat kind een willekeurige beweging maakt steekt het weer... Manlief ging billen voelen van baby, zelfs toen kreeg ik een steek.
pi_83167211
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Dat komt vast wel goed. Ik sluit niet uit dat ik op het laatste moment alsnog besluit braaf te zijn en mijn lief op pad stuur voor een paar bierkratten. Ik vond het bed de hoogte in niet vervelend maar wel leuk, net alsof ons bed een boot was en wij een stel kleuters waren.

ik vind t vooral s nachts vervelend als ik eruit moet met mn slaperige kop

pessie, ik herken de steken niet, maar misschien komen ze wel doordat ie helemaal ingedaald is..
das.hier niet het geval.
maar goed ben les klachten geloof ik niet echt vergelijkingsmateriaal als ik t hier zo lees
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:27:44 #244
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83168335
Saffier, fijn dat alles goed is... Mooie sticker

@Claudia, typisch is dat he... Zodra je jezelf er bij neergelegd hebt lukt al de rest loslaten ook veel beter. Is precies wat ik hier merkte toen ik eenmaal door had dat ik de dingen die ik nog afgerond wilde hebben toch geen 100% meer zouden worden. Toen kon ik ineens alles veel beter loslaten. En middagdutjes roeleren...

Ik wilde hier ook tegendraads zijn en geen klossen gebruiken, m'n bed is nu net 5 cm lager dan de minimale hoogte voor hen. (70cm hoog terwijl ze minimaal 75 willen) Helaas vond de mevrouw van het kraambureau dat de klossen toch moesten. Zelfs de commode zou omhoog moeten omdat die zo'n beetje op mijn hoogte is gezet. Dat heb ik echt geweigerd, dan gaan ze maar in de keuken staan met de tummytub en verschonen doen ze maar bij me op bed, dat is met klossen hoog genoeg... Ik kan anders Willem zelf niet eens in bad doen op de commode. (hebben gekeken hoe hoog het uit zou komen en dan moet ik echt op een opstapje/trapje gaan staan om Willem goed in bad te kunnen doen)

Hier gaan de klossen pas onder het bed als ik uit het ziekenhuis kom, met die 20cm extra wordt het bed voor mij zo hoog dat ik er een keukentrapje bij nodig heb (ik ben 1.57)

@pessie steekjes kunnen gewoon indalen zijn hoor naar wat ik begrepen heb... Dan rekt de hele boel lekker op richting doos
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:35:55 #245
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83168877
Jemig wat een gezanik om die commode flugel
wij hebben ook een verschoningstafel in de woonkamer staan en die is ook niet hoog genoeg officieel, troffen wij ook nog een kraam die erg lang was (1.87m ofzo) maar die heeft geen seconde geklaagd. Ons huis vond ze, en wij moesten het leren idd dus ze vond het allemaal wel prima.
De klossen mochten ook onder het bed vandaan nadat ze zag dat ik echt met angst en beven heel krampachtig het bed in wiebelde ik vond het zo doodeng.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:39:16 #246
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83169072
Ik heb ook wel een beetje het idee dat de kraamhulpen zelf wat relaxter zijn dan de 'voorbereidings-dames'

De commode zou ook op 90cm moeten zitten, maar dat heb ik dus geweigerd... Vind het inderdaad ook enorme onzin allemaal. Dat bed okay, dan moet dat maar... Maar qua commode ga ik op m'n strepen staan

Ik hoop dat de klossen ook weer snel onder het bed uit mogen, ik heb het ook niet zo op dat gewiebel straks...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_83169286
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:03 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja... 5 weken...

Ik snap die steken gewoon niet. Of zou het zijn wat jullie menstruatiekrampen noemen als gevoel bij indalen? Ik herken het namelijk totaal niet en iedere keer dat dat kind een willekeurige beweging maakt steekt het weer... Manlief ging billen voelen van baby, zelfs toen kreeg ik een steek.
Ik heb héél veel steken gehad, pessie, vooral aan het einde. Maar het is niet mijn plaats om je gerust te stellen, dat is meer iets voor je verloskundige! Die heeft er verstand van en weet ook wanneer in te grijpen als er iets verontrustend lijkt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:43:38 #248
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83169353
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:39 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb ook wel een beetje het idee dat de kraamhulpen zelf wat relaxter zijn dan de 'voorbereidings-dames'

De commode zou ook op 90cm moeten zitten, maar dat heb ik dus geweigerd... Vind het inderdaad ook enorme onzin allemaal. Dat bed okay, dan moet dat maar... Maar qua commode ga ik op m'n strepen staan

Ik hoop dat de klossen ook weer snel onder het bed uit mogen, ik heb het ook niet zo op dat gewiebel straks...
Is ook wel hoor zij bewaken de ARBO voor de kraamhulpen maar ik hoor ook wel eens dat de kraamhulp in kwestie erg klein is bijvoorbeeld en dat ze het zelf prettiger vindt zonder klossen
Of zoals in ons geval dat ze er niet zo'n last van hebben en het wel prima vinden.

De tafel die we hebben staan beneden is 75 cm hoog. Officieel 15 cm te laag dus. Voor ons is hij prima dus ik voelde me niet geroepen dat aan te passen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83169675
Ik begrijp dat van de ARBO ook wel, maar mijn sympathie is wat minder geworden doordat ik minder dan het minimum aantal kraamuren heb gehad en de kraamhulp ook nog eens bijna niets deed. Ik ben zoals ik al zei één keer gecontroleerd, mijn bed is één keer verschoond, en bukken om het toilet schoon te maken deed ze al helemaal niet. Aan mijn tafel zat ze daarentegen prinsheerlijk dure cupjes koffie achterover te slaan en ze had zelfs de brutaliteit om een bak te nemen van soep die mijn zwager speciaal voor ons had gemaakt omdat we wel iets anders aan ons hoofd hadden dan koken.

Maar ach, ik weet vrijwel zeker dat ik tegen de tijd dat ik verlof krijg weer de brave hendrik uit ga hangen omdat ik dit keer misschien wel een heel lieve, ijverige kraamhulp tref die fruithapjes voor me maakt in de vorm van een smiley.

In Amsterdam geeft men elkaar trouwens de volgende tip: klaag niet over de kraamhulp bij de organisatie, want je krijgt de volgende dag dezelfde hulp op de stoep maar dan bloedchagrijnig.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:53:37 #250
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83169946
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp dat van de ARBO ook wel, maar mijn sympathie is wat minder geworden doordat ik minder dan het minimum aantal kraamuren heb gehad en de kraamhulp ook nog eens bijna niets deed. Ik ben zoals ik al zei één keer gecontroleerd, mijn bed is één keer verschoond, en bukken om het toilet schoon te maken deed ze al helemaal niet. Aan mijn tafel zat ze daarentegen prinsheerlijk dure cupjes koffie achterover te slaan en ze had zelfs de brutaliteit om een bak te nemen van soep die mijn zwager speciaal voor ons had gemaakt omdat we wel iets anders aan ons hoofd hadden dan koken.

Maar ach, ik weet vrijwel zeker dat ik tegen de tijd dat ik verlof krijg weer de brave hendrik uit ga hangen omdat ik dit keer misschien wel een heel lieve, ijverige kraamhulp tref die fruithapjes voor me maakt in de vorm van een smiley.

In Amsterdam geeft men elkaar trouwens de volgende tip: klaag niet over de kraamhulp bij de organisatie, want je krijgt de volgende dag dezelfde hulp op de stoep maar dan bloedchagrijnig.

ik zou je met liefde mijn kraam sturen, wij hadden er een uit duizenden een wat oudere dame al wel, doorgewinterd dus, wist enorm van aanpakken. Ze was altijd in een uur door ons kleine huisje gerausd
ze streek zelfs de dekbedden
wc en douche werden netjes iedere dag gepoetst, de afwas gedaan, voor het bezoek gezorgd en ik kreeg fruitsalades, boterhammen en glazen water en kopjes thee van haar. En verder was ze gezellig zonder te erg aanwezig enzo te zijn.

Overigens deed zij naarmate de week vorderde wel minder maar dat is normaal natuurlijk, het is wel de bedoeling dat je uiteindelijk zelf een draai vindt in het huishouden + voor een baby zorgen en doordat zij het zo geleidelijk deed ging het op de laatste dag allemaal weer als vanzelfsprekend.

Conclusie, mijn kraam ruled
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')