ik dacht 1 jaar is papier, 2 jaar is katoenquote:
Dat is helemaal niet zoquote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:31 schreef Vlindur het volgende:
Elyas, Rienk en Dyon mogen uit het topic
Fabian morgen ook!
Nou is het ook eens een voordeel dat ik 300 km van je vandaan woonquote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:21 schreef freecell het volgende:
Hier trouwens weer ouderwets slecht geslapen![]()
Mensen in een cirkel van 3 meter om mij heen zijn niet veilig
Ik bén ook moe. En chagrijnig en boos en...quote:
Papa kan hier een trap na krijgenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:13 schreef ymme het volgende:
Morgen eerste vaderdag
En ik weet absoluut niet wat meneer wilt hebben. Dus hij krijgt van Mart een gedichtje met voeten en handen van vingerverf erom heen. En een cadeaubon, die hij volgende week met ons mag inwisselen voor iets wat hij graag wilt hebben.Oh en heb een romper laten bedrukken met Papa I love you....
Ben benieuwd hoe papa reagereert...
Had ik ook gedaan ja, na z'n actie dat ie jouw niet laat slapenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Papa kan hier een trap na krijgen
Eva heeft op het kdv wat gemaakt en op de psz en daar moet hij het mee doen.
Die voetafdruk en handafdruk ga ik ook maken, maar niet zozeer vanwege vaderdag, maar omdat we er ook van Eva een hebben van toen ze een half jaar oud was.
En hij heeft niet eens gevraagd hoe ik aan dat blauwe oog ben gekomen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:19 schreef ymme het volgende:
[..]
Had ik ook gedaan ja, na z'n actie dat ie jouw niet laat slapen
oh echtquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:41 schreef amaranta het volgende:
En hij heeft niet eens gevraagd hoe ik aan dat blauwe oog ben gekomen.
Nou hij weet zeg maar dat het iets met een brug was. Maar hij heeft niet gevraagd wat er daadwerkelijk is gebeurd. (Ik moest bukken, ofja ín de boot gaan liggen, omdat het water heel hoog stond,maar stuurman ging zo hard dat ik niet op tijd kon gaan liggen en dus met mijn hele gezicht langs de onderkant van de brug schaafde. En mijn oog is dus helemaal geschaafd en dik) .quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:42 schreef lily het volgende:
[..]
oh echt![]()
ik zou een donkere zonnebril opdoen
Van mijn baas moest ik METEEN naar de dokter. Ik zo, neh, tis maar een schram hoor.quote:
Ik had in het ziekenhuis een voorschrift gekregen en die heb ik opgehaald in de apotheek (maar zou ze eigenlijk vaker moeten geven, in het begin ging dat allemaal heel nauwgezetquote:Op zaterdag 19 juni 2010 13:04 schreef Plums het volgende:
Even vraagje tussendoor, ik moet dus vitamine D geven. Nou zei de kraamhulp dat in de druppels van de Kruidvat bijvoorbeeld iets zit wat 'ie niet mag hebben. Ik weet niet hoe dat wordt aangegeven op de verpakking. In welke zit deze niet? Alleen in de Davitamon druppels? Welke gebruiken jullie (als jullie ze geven)?
Hier vit. D van de hema. Onze kraamzorg heeft nooit iets gezegd over die van de kruidvat trouwens..quote:Op zaterdag 19 juni 2010 13:04 schreef Plums het volgende:
Even vraagje tussendoor, ik moet dus vitamine D geven. Nou zei de kraamhulp dat in de druppels van de Kruidvat bijvoorbeeld iets zit wat 'ie niet mag hebben. Ik weet niet hoe dat wordt aangegeven op de verpakking. In welke zit deze niet? Alleen in de Davitamon druppels? Welke gebruiken jullie (als jullie ze geven)?
Rienk had er ook een hekel aan. Wij douchten altijd met hem.. Gelukkig ging het rond drie maanden over, hij kan nu zelf in bad en begint het steeds leuker te vindenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:32 schreef simmu het volgende:
ik las/lees niet alles maar genoeg om mensen te verwelkomen![]()
ravi lacht nu ook naar seleneselene kan hem trouwens ook stil krijgen uit huilen, tut teruggeven en speeltjes toewerpen (allemaal niet bijster zachtzinnig ofzo, maar dat lijkt ravi niks te deren)
nog wel een vraagje: zijn er meer kindjes die echt een ontzettende pokkehekel aan "bad" hebben? echt krijsen zodra hij het in de gaten heeft! en smerig kijken! ik zal er volgende keer eens een foto van maken (of een filmpjeis leuk). echt, hij gilt alles bij elkaar! voor de duidelijkheid: ik ben selene gewend, die krijst als ze *uit* bad moet. dus ik vind het vooral heel zielig voor ravi. maar het drama is ergens toch wel grappig. zodra de handdoeken komen is het ook afgelopen hoor. en bad moet nu eenmaal nu en dan (alhoewel de douche proberen ook op het programma staat). en selene trekt zich er dus niks van aan, ook niet als het zeg, 5 minuten na haar bedtijd (en badje) is......
nu hoop ik hard dat ik niet jinx
Hier een beetje hetzelfde! Badje en alles eromheen is gewoon leuk!quote:Op zondag 20 juni 2010 10:39 schreef Asyniur het volgende:
Hier nooit problemen gehad met in of uit bad gaan. Harry vindt het allemaal heerlijk. Wat warmer, wat kouder. Het deert hem allemaal niks. Ook afdrogen enzo vindt hij prima.
quote:Gisteren hebben we voor het eerst de enige foto gezien die er is van mijn man's broertje. Hij was 2 maanden te vroeg geboren en na 3 dagen hebben mijn schoonouders besloten om de beademing stop te laten zetten. Op de foto zie je alleen een grote couveuse met een piepklein mensje vol slangetjes en blauwe tot bijna zwarte beentjes![]()
Mijn stoere man moest er gisteravond toen we thuis kwamen erg hard om huilen met zijn zoon in zijn armen...
Wat fijn dat alles zo goed gaatquote:Op zondag 20 juni 2010 13:17 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Zo de kraamweek zit er nu echt op hier! Gister was de kraamzorg voor het laatst en we hebben het echt als fijn ervaren!! Shenaya vond haar ook het einde dus dat zat wel goed
Verder doet Nanique het echt heel erg goed!! Ze is een klein wijs ding! Tot nu toe merken we nog maar weinig van het te vroeg geboren zijn want ze is al zo sterk! Haar koppie komt heerlijk omhoog als ze op haar buik ligt! En op een of andere manier lacht ze elke keer als haar grote zus bij haar komt.. Ze horen nog niet te lachen maar toch lijkt het soms al wel bewust!
Kom hopelijk vanaf nu lekker mee beppen hier.. Manlief gaat morgen weer een aantal uren werken dus ben de ochtenden alleen met mijn 2 mooie dames!
CP, wel grappig dat we elkaar zoveel sterkte hebben gewenst de afgelopen tijd en op dezelfde dag bevallen zijn!!
Voor diegene die de OP aan wil passen.. Ik ben ook 12 Juni bevallen!
Herkenbaarquote:Op zondag 20 juni 2010 21:00 schreef octopussy het volgende:
De halve inhoud (excl. baby) ligt nu op de vloer omdat madammeke lekker vrolijk aan het spartelen was.
Heeeeeeel herkenbaarquote:Ze kan haar kop trouwens ook niet meer houden. De hele dag is ze alle uitersten van haar stembereik aan het proberen. Ik vrees dat het ook niet minder wordt
Wat fijn zo'n nieuw humeur!quote:Op maandag 21 juni 2010 08:46 schreef freecell het volgende:
Asy, ik zou ook brullen als ik je broer manwas... Vooral als je zelf zo'n gezond knulletje hebtDan weet je pas wat voor impact zoiets heeft denk ik...
Mijn kindje is kietelig!
Dit is trouwens het nieuwe humeur in dit huisHij is zo blij!
Nope, het zijn niet echt krampjes namelijk... Meer het idee dat zijn maagje pijn doet oid.quote:
Harry heeft ook geen krampjes maar wel veel last van een hoorbaar rommelende buik, winderigheid en schuim op de poep. Sinds de infacol is het wat rustier op dat gebied en zie ik geen schuim meer op poep. Af en toe een grote scheet en alle lucht is weg ipv heel veel kleine scheetjes...quote:Op maandag 21 juni 2010 13:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Nope, het zijn niet echt krampjes namelijk... Meer het idee dat zijn maagje pijn doet oid.
Wel infacol geprobeerd, maar deed ook niet echt wat.
quote:Op maandag 21 juni 2010 20:38 schreef happyme28 het volgende:
Asy![]()
Freewat een fijn nieuws allemaal. Lekker hoorrrrrr
Amaranta en Fabian, ik heb jullie nog niet eens fatsoenlijk uitgezwaaid volgens mij. Dus bij deze:![]()
Keshet, wat fijn dat het zo goed gaat, ik geniet van je positieve (maar wel realistische) verhalen en zo heerlijk meelevend met de anderen. Je bent liefffOh enne... Jep, 6 weken is 1e sprongetje!
Welkom nieuwe mama's! Altijd gezellig weer nieuwe beebsIk zag lieve foto's voorbij komen
![]()
Hier eigenlijk weinig te vertellen eigenlijk, het gaat super met Daan. Sinds gisteren zit hij op 4 flessen en daar doet hij het prima op. Donderdag is ons mannetje alweer 4 maanden, wat gaat de tijd toch vliegensvlug. Maar het wordt elke dag leuker
Jen wilde liever niet in bed, zelfs op het kdv niet... Die lag dan liever in een hangmat.. Misschien omdat dat meer om haar heen zat, kleinere wereld ofzo..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:01 schreef Keshet het volgende:
Haha, die draagdoek werkt inderdaad perfect overdag maar 's nachts heb ik 'r liever gewoon in bed!
Maarreh, volgens mij is 't weer voorbij! Ze slaapt nu al 2 nachten door van 11-3 en dan weer van 3-6!![]()
Ze kan nu ook heel gefascineerd naar dingen kijken en gerichter meppen met haar armpjes!
En ook gerichter krabben. Ben gisteren maar even fanatiek aan het vijlen geslagen.
Niet zomaar hoor, hij drinkt al weken zijn flessen niet leeg, liet steeds langer tussen de flessen en uiteindelijk zit je om 22.00 uur pas aan de 4e fles.quote:
Papa meldt zich toch bij dezequote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:36 schreef Plums het volgende:
Ik sta in de OP
Hij is trouwens een officiële Fok!babyMaar ik denk niet dat de papa in de OP wilt.
![]()
Degenen met de grote baby's: Gefeliciteerd![]()
Vannacht ein-de-lijk weer fijn geslapen, geen huilende baby omdat hij zo graag bij mama wilt slapen, maar goed drinken om de 3 á 4 uur en dan weer keihard indutten in z'n éigen bedje, hoera! Al hoopte ik op 6 uur doorslapen.
Naar:quote:Op zondag 29 maart 2009 00:45 schreef Lijnloos het volgende:
Hallo allemaal,
Na lang wikken, wegen en lurken, heb ik net besloten dat ik hier ook maar es wat ga posten...Sinds ongeveer een jaar nu ben ik pil-vrij maar zijn we niet vanaf dat moment al druk bezig met testen, temperaturen of dat soort zaken. Echter het is tot op heden nog niet spontaan gelukt, dus hebben we een tijdje terug toch maar es wat van die testen bijgehouden, maar niet al te strak en (misschien wel daarom) ook nog geen resultaat...
Moet zeggen dat we er nog gewoon lekker relaxt onder zijn, tuurlijk wel jammer elke keer, maar ook nog steeds superblij als we weer een berichtje van vrienden krijgen dat zij wel in verwachting zijn (wat de laatste tijd steeds vaker voorkomt)...
Mijn streven is om hier wel effe regelmatig wat van me te laten horen, maar ik ken mezelf, dat kon nog weleens minder zijn dan mijn bedoeling (nu) is...
Om in elk geval af te trappen, mijn NOD is (ongeveer) 15 april... maar mijn cyclussen kun je niet gebruiken om de klok op gelijk te zetten, verschilt van 26 tot 29 dagen en telkens weer iets anders. Ik ga dus nu maar van het gemiddelde van 27 uit...
Oh ja, en iedereen die al een 2e streepje te pakken heeft: FELI!
En de anderen: succes met klussen en veel plezier maken erbij
quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:13 schreef Lijnloos het volgende:
uhm ja... kon mezelf dus niet inhouden net.... maar uhm, (beetje van slag-fase) er was een beetje wazig maar wel zichtbaar + je...... AAAAAAAAAAAH
Dit was de enige test die ik in huis heb, dus morgen effe nieuwe halen... en dan voor de zekerheid nog een (of 2, of 3) keer proberen... IEEEEEEEH (sorry, ben beetje van slag)
En toen... een half jaar geleden:quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:47 schreef Lijnloos het volgende:
Hallo allemaal, ik ga me nu ook maar melden hier... Afgelopen week een paar plusjes op een stokje geplast en vanochtend voor het eerst bij de HA geweest... Uiteraard nog niet veel te melden, behalve een paar kleine berekeningen waaruit we opmaken dat ik nu 4 wk +1 dag zwanger ben en dat we (met een beetje geluk) een kerstkindje kunnen verwachten! Vind het allemaal nog wat onwennig, vooral omdat ik nog niet echt iets voel of zo, maar dat zal vanzelf wel komen...
quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:15 schreef Lijnloos het volgende:
Hmmm... of ik ben zojuist spontaan heeeeeel incontinent geworden, of.... plons?
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:35 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, even snel weer een berichtje van mij... we zijn weer thuis. Boel was inderdaad gebroken, maar bij gebrek aan weeen of klachten mochten we weer naar huis. Ik heb ons eten weer even genuked (ik stond dus te koken toen de boel los ging) zodat we in elk geval geen lege maag hebben zo.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:57 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, nou gelukkig geen natte sokken... Maar anti-climax is het wel een beetje. Toch moet ik zeggen dat ik me nog op alle vlakken erg relaxed voel. Af en toe een harde buik in combi met beetje "ongesteldheidsgevoel"... maar geen enkele regelmaat of tempo.
Ik ga inderdaad zo effe lekker douchen en in bed liggen om alvast/nog wat slaap te pakken. Nu is het inderdaad afwachten, mochten de weeen echt doorkomen dan weer melden of als het vruchtwater tcoh een ander kleurtje krijgt. Anders morgen om 15:30 uur melden voor ctg en kijken of en hoe ze gaan inleiden.
Edit: oh, voor de meiden die bij mijn twitter kunnen, gelieve niets in mijn richting twitteren want dan ziet mijn broertje het misschien en we willen nog niemand inlichten...
quote:Op woensdag 23 december 2009 01:41 schreef Lijnloos het volgende:
Kleine update: zijn weer in zh aan de ctg... Weeën worden gemener en komen steeds sneller. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan!
Toen effe radiostilte... ik was druk bezig, maar:quote:Op woensdag 23 december 2009 02:49 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, net weer onderzoek gehad maar ontsluiting is nog niet op gang, weer die vingertop
ctg weer aan de kant maar we mogen nu proberen nog wat te slapen, lief heeft een stretcher gekregen.... Is ook goed moe. Ik ook trouwens, maar ben benieuwd...
Edit (3.30 uur): slapen lukt mij voor geen meter, elke keer als ik wil gaan liggen komt er weer een wee en ze worden nu echt naar. Merk dat staand het best op te vangen is.
En uiteraard de bijhorende foto's:quote:Op woensdag 23 december 2009 12:11 schreef Lijnloos het volgende:
Hè meiden, ben nog niet bijgelezen maar kan wel melden dat ik vanochtend om 09.45 uur bevallen van onze prachtige dochter Minke! Iedereen blij en gezond, 50cm en 3620gr... En zo flieft!!!!
Hier net ook een eerste wandeling.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:20 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ondertussen weer slappe tetten en elk uur een kind aan de borst. Ze lekken wel, dus er lijkt wel genoeg in te zitten. Verwarrend hoor
Wel even gewandeld en dat was vermoeiend, maar ook lekker
En het was Moneypenny d'r eerste ommetje
kan wel hoorquote:Op woensdag 23 juni 2010 18:15 schreef ymme het volgende:
Mart vind dat slapen voor baby's is.
Hij is nu al vanaf 15:15 uur uit bed. En ik ga hem zo maar eens in bad doen, flesje en dan naar bed.
En tussendoor gewoon niet meer slapen. Maar heerlijk spelen (en flink schreeuwen van de lol) in z'n box, in de wandelwagen, bij ons op schoot of waar dan ook.![]()
Is dat normaal, niet meer zoveel slapen 's middags?
Of is hij gewoon een wakker mannetje..
quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:41 schreef simmu het volgende:
en mijn mannetje heeft kleertjes maat 62 aanhet zit nog wat ruim, maar 56 is echtechtecht te klein!
Pepti is toch niet helemaal koemelk vrij? Toch? Dat is neocate toch?quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:14 schreef freecell het volgende:
Ravi met spekjesVet lief
Doe eens een fotootje?
Succes Nikki
Ok, ik zeg UHM UHM HUM HUUUUUUM EEE ie ie ie IEIEIEIEIE!
En dan de vet blije variant!
Om 6:00 tot 7:00
Maargoed, stuk beter dan krijsenMaar sinds deze week geloven we wel dattie stembanden heeft
Aangezien hypo-allergeen zo goed gaat gisteren even weer bij Huisarts geweest (rare zinik had beloofd terug te komen voor update) ook gezegd dat hij nog wel veel windt en spuugt.
Ze wil toch dat we Pepti gaan proberen (volledig koemelkvrij) tot maandag en dan even weer langs. Als dat helpt zegt ze genoeg aanwijzingen te hebben om KMA vast te stellen en hoeft ze niet te prikken
hm, wat is het verschil met hypo-allergeen dan? Das toch ook geknipt?quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Pepti is toch niet helemaal koemelk vrij? Toch? Dat is neocate toch?
Gevonden, geknipt koemelkeiwit.![]()
Nog meer gekniptquote:Op donderdag 24 juni 2010 09:21 schreef freecell het volgende:
[..]
hm, wat is het verschil met hypo-allergeen dan? Das toch ook geknipt?
Heb je al een bal geprobeerd als speelgoed? Bij het CB hadden ze een ouderwets activitycenter van Fisher Price en dat vond Hannah ook erg tof. Haar motoriek vind ik echt al zo goed eigenlijk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:38 schreef Asyniur het volgende:
Dat ding waar hij aan likt, lag dus eigenlijk links voor, mar hij heeft het dus zelf zo gescharreld...
Ow en we zijn zojuist even extra gaan wegen en hij weegt dus nu 5340g!
dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik nog niet mocht kolven heeft ze alleen nog maar van de borst rechtstreeks gedronken! wou het weekend eens kijken of ik kon kolven dus de tip neem ik mee!quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:47 schreef Ticootje het volgende:
En voeding wat verdikken?
Ook weer een Tripp trapp? Tweeling van Eli's stoeltje?quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:40 schreef DaviniaHR het volgende:
we hebben een kinderstoel voor aviva gekocht, en de tafel omgebouwd, dus we zitten nu als een echt gezinnetje samen aan tafel!![]()
![]()
behalve dat aviva niet wil zitten, en net zo lang gaat zitten strekken en wurmen tot ze weer in de doomooseat wordt gezet, maar dat terzijde
nog een weekje, en dan mag ik gaan bijvoeden van mezelf (dan is ze net geen 6 mnd)!kheb er zo'n zin in! leuk, dat geklieder en zo
wacht wel even tot je weet wat er is. Door voeding te verdikken verstoor je ook weer een hoop.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:38 schreef draculettetje het volgende:
dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik nog niet mocht kolven heeft ze alleen nog maar van de borst rechtstreeks gedronken! wou het weekend eens kijken of ik kon kolven dus de tip neem ik mee!
davina dank!
ik was idd van plan om de osteopaat ook af te wachtenquote:Op donderdag 24 juni 2010 21:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
wacht wel even tot je weet wat er is. Door voeding te verdikken verstoor je ook weer een hoop.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 08:13 schreef freecell het volgende:
Asy: een kind laten nakijken omdat hij zo makkelijk is, is geen goed ideeStraks vinden ze iets waardoor hij zo makkelijk is, lossen ze het op en heb je een Floriannetje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Robin word ook regelmatig wakker s'nachts, speen erin en ze slaapt weer lekker doorquote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:26 schreef ymme het volgende:
Mart slaapt niet meer zo goed als dat hij dat alitjd gedaan heeft.
Voordat hij slaapt, ben je tegenwoordig z'n half uur verder. Terwijl hij wel gewoon echt moe is.
We leggen hem in bed als hij moe is, maar dan begint het. Huilen/schreeuwen. Moeten we echt naast hem gaan zitten en zingen/zachtjes praten totdat hij gaat slapen. Terwijl het eerder in bed was, 5 min mopperen en slapen. En lang achter elkaar slapen is er ook niet meer bij, hij wordt regelmatig wakker om de speen. Soms wel elk uur. Ik weet dat we nog steeds in de handen mogen klappen enzo qua slaap gedrag van Mart. Maar wil gewoon even horen dat dit normaal is. En dat hij ooit wel weer uit zichzelf gaat slapen en zonder steeds wakker te worden gaat slapen enzo...
En stiekem hoop ik dat dit ook met een sprongetje te maken heeft, dat het met een aantal weken weer over is. Ook overdag moet je hem steeds meer bezig houden terwijl hij zich eerder tussen de voedingen en slaapjes door, zelf kon bezig houden. Als hij op bed ligt en slaapt, weet ik dat ik mijn ding kan gaan doen. Maar ben dan ook vaak moe. Nu werkt dit weer ook niet mee hoor. Heb een hekel aan warmte kan er ook gewoon niet tegen![]()
Zo, sorry voor de ego/zeik post. Maar soms moet dat ff.
Dat heeft Daan nu ook, de speen er heel gericht uithalen is dan weer geen probleemquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:13 schreef Co_OL het volgende:
[..]
We zijn nu al aan het leren dat ze zelf haar speen in de mond kan stoppen maar dat lukt nog niet helemaalze moet de speen nog leren omdraaien
![]()
Misschien was Robin te hard tegen de warmte aan het werken dat het wat doorsloeg. Soms werkt hun kacheltje nog niet helemaal zoals het hoort. Zovaak hebben ze die warmte natuurlijk nog niet meegemaakt.quote:Gisteren met de hitte was Robin steeds erg koud (36,3 - 36,6 graden) en huilerigpas vannacht rond 5 uur was ze weer rond de 37 graden. Oorzaak????
Dat geluk hebben wij dan weer, dat hij 's nachts niet met speen slaapt. Ja even inslapen en na 5 minuten is het *floep* en dan is het prima. Hij ligt dan altijd netjes naast zijn hoofdje. Hij heeft 'm geloof ik 1 keer op de grond gegooid, maar dan was hij nog niet echt moe en lag hij meer te spelen en te brabbelen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:34 schreef Co_OL het volgende:
lol heerlijk herkenbaar, dan naar een speen zoeken (natuurlijk altijd in de nacht) halve bed op de kop en nog geen speen... intussen wel een vrolijk meisje die vol plezier naar je kijkt....gelukkig slaapt robin zo weer in!
Herkenbaar. Daan was gister al weer 4 !! maanden, da's nog steeds klein natuurlijkquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:01 schreef DaviniaHR het volgende:
zo leuk om deverhalen van minibaby's te lezen!het lijkt zo lang geleden, maar tis maar een paar maanden. [OUDwijfmodus]Het gaat zo snel...[/OUDwijfmodus]
Ik vind het super om terug aan het werk te zijn. Lekker 3 dagen even niet alleen maar mama maar ook gewoon Asyniur die wat te vertelen heeft! En ze hebben me gemist op het werk dus dat is extra fijn. Fysiek gaat het prima.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:01 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, harry is niet de enige die niet huilt bij honger/ te weinig eten. aviva deed het ook niet de eerste week, en florian ook niet. tsja, tis ffopletten dat je sabbels niet verkeerd interpreteert, maar ach. dat lukt wel
is het nog steeds fijn om terug aan het werk te zijn? gaat het fysiek goed om te werken?
Haha dat zou ook nog kunnen, maar er zat niets geks in de luier!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:13 schreef Sidn3y het volgende:
Weet je trouwens zeker dat ze je niet keihard uitlacht, als ze gaat schaterlachen als je d'r luier gaat doen? Zo iets van ik weet lekker wat daar in zit
Caire schaterlacht vooral als ze naar d'r zus kijkt die wat leuks doet in haar ogen (springen is favoriet). Of als we d'r kietelen
Daan heeft echt maar om de 5 uur trek dus ik moet wel later op de avond nog een fles geven, anders redt hij de 4 flessen nieteens en laat hij gewoon de helft staan. (nu 7, 12, 16.30 en 22.00 uur)quote:Op zaterdag 26 juni 2010 08:56 schreef ymme het volgende:
Mart kreeg eerder ook nog om 22:00 uur de fles. Maar nu dus niet meer.
Hmm ja, maar ik dacht juist, als hij straks bijvoeding krijgt heeft hij nog minder trek, dus nu drink hij al amper 4 flessen leeg, dus hoe gaat dat dan? Geen idee ook wanneer ze naar 3 flessen terug zouden mogen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:34 schreef Asyniur het volgende:
happy, is het niet zo dat ze over een tijdje meer gaan mee-eten en dat je dan gewoon de avondfles eerder kan geven? Dus dat je bijvoorbeeld om 6 uur warm eet en dan om 21:00 (of 20:00) de laatste fles?
Maar ik weet het ook niet hoor. Was maar een gedachte van mij...
Hahaquote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:35 schreef Keshet het volgende:
Freecell, volgens mij heb ik een meisjes-Florian!![]()
Emma doet precies hetzelde!
Behalve het eten dan, ze krijgt nog iets minder per dag. Ze begint wel weer steeds harder en sneller te gillen om meer eten dus ik ga het maar weer ophogen denk ik. Met die hoeveelheden die ze van de dokter mag wordt ze nooit groter.
Ze mag nu 7x95 per dag.
iii iii IEIEIEIEIEIE!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:14 schreef ymme het volgende:
Mart vind schreeuwen echt the bom. Maar mijn oren gaan eraan zo
ik heb eerlijk gezegd geen ideequote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:01 schreef Keshet het volgende:
Whaha Florian!
Hoe gaat Leander eigenlijk om met z'n broertje?
Simmu, wat weegt Ravi nu? Emma is nog maar 3 kilo dus qua gewicht mag ze nog niet zo veel.
Leander vindt hem tof, noemt hem Bloja, is heel boos als Bloja nog boven is 's morgens en hij al beneden en is af en toe nèt iets te ruw met hemquote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:01 schreef Keshet het volgende:
Whaha Florian!
Hoe gaat Leander eigenlijk om met z'n broertje?
Klopt. Het is echt gigantisch druk op het werk (einde van het jaar zijn er altijd de fameuze deliberaties en gisteren was het ook nog eens infodag en dan 's avonds nog een jaarmis). We zijn dus echt nog bijna niet thuis geweestquote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:23 schreef ymme het volgende:
Leonieke: Hoe is het met jullie?
Volgens mij ben je al een poosje niet meer hier geweest
Qua schema (als in 4 uur ertussen) vind ik het zéér OK. Maar ik blijf het heel erg weinig vinden (de hoeveelheid per fles dan).quote:Op zondag 27 juni 2010 14:50 schreef freecell het volgende:
Andere tips heb ik ook niet![]()
Leonieke, dat schema ziet er wel goed uit toch? En dat je productie het niet aan kan is ook wel logisch... Thomas is nog vrij jong en dan houd je je productie meestal niet op peil met 2 of 3 'afname-momenten' op een dag.
Kan je misschien wat vaker tussendoor kolven?
Leonie, Harry drinkt uit de fles ongeveer 100-115cc bv en dan laat hij er 3 uur tussen (soms iets meer, soms iets minder). Zo lang Thomas niet meer honger heeft en goed groeit, is er toch niks aan de hand?quote:Op zondag 27 juni 2010 14:54 schreef leonieke het volgende:
[..]
Qua schema (als in 4 uur ertussen) vind ik het zéér OK. Maar ik blijf het heel erg weinig vinden (de hoeveelheid per fles dan).
Op het werk is het nu te druk om vaker te kolven, maar vanaf 1 juli wordt het normaalgezien rustiger, dus dan zal ik sowieso proberen om wat vaker te kolven. En vanaf 10 juli ga ik in verlof dus dan ga ik zien hoe ik het dan zal aanpakken. De ochtend- en avondvoeding zou ik graag nog houden tot ongeveer 16 augustus (einde verlof). En dan zal ik zien wat het zal geven als ik niet meer ga kolven overdag.
Hier hetzelfde 'probleem'. Daan lijkt er alleen geen last van te hebben. Hij slaapt prima in een rompertje en dunne slaapzak.quote:
lekker invetten met die zwitsal oliegel werkte hier goedquote:Op zondag 27 juni 2010 13:46 schreef CrazyPrincess het volgende:
Fijn dat het goed is gegaan octo. Het is natuurlijk ook wel stress voor zo'n kleintje, maar ze went vast snel
Ik geloof dat ik nooit aan fruithapjes ga beginnen Co_ol
Moneypenny heeft nogal droge voetjes. Heb al wat gesmeerd met dermatologisch verantwoorde body lotion, maar het lijkt niet te helpen. Hebben jullie tips?
Hij is van lijn veranderd en laat ons hopen dat hij nu die lijn blijft volgen. Maar ik word altijd onzeker als ik iemand anders zie met een kind van ongeveer dezelfde leeftijd. De nicht van P. is 3 weken voor mij bevallen en haar zoontje dronk een paar weken geleden 5 flessen van 180cc en sinds vorige week eet hij groentenpap en drinkt hij nog 4 flessen van 210ccquote:Op zondag 27 juni 2010 23:24 schreef octopussy het volgende:
Leonieke, groeit Thomas echt niet goed of volgt hij gewoon zijn eigen lijntje? Misschien kan je gewoon meer water bij zijn melk doen (dus de melk is dan dunner) of drinkt hij dan zijn fles niet leeg?
Happy, wat leuk dat Daan al rolt! Hannah echt nog nietZe gooit wel haar beentjes in de lucht en valt dan een beetje om, dus misschien dat ze binnenkort eens op haar zij belandt. Wel heeft ze haar voetjes ontdekt en kan ze nu hardop lachen
Liefquote:Op maandag 28 juni 2010 09:41 schreef DaviniaHR het volgende:
aviva heeft gister aan een banaan mogen sabbelen, en ze heeft wat water gehad. beide best een redelijk succes, al zeg ik het zelf
zag er heel schattig uit, dat likken aan de banaan
Dat tussen in liggen vind elke baby erg leuk lijkt welquote:Op dinsdag 29 juni 2010 08:08 schreef freecell het volgende:
HarryDit is geen weer voor dat soort acties jongen! Kan dat met je werk, even er tussenuit?
Hier blijft ook ineens 10 à 20 cc staan?Misschien is het júist de warmte... Ik heb ook minder honger met dit weer en het is natuurlijk ook hun eten.
Florian werd vanmorgen (zonder speenploppen of wat dan ook, dus op zich wel hoera verder) om 4:00 wakker. Speenplop, tevreden maar wakker..... Half 5. 5x speenplop. 5:00.
Nou, dan maar fles.
Daarna heeft hij tussen ons in liggen lachen en spelen en kletsen tot 6:00 en nu slaapt hij nog in ons bed
Dan slaap je ook net niet bij zeg
mja, hij valt er sneller in slaap 's ochtends dan in zijn eigen bedje. Maar dan duurt het nog vrij langquote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:50 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Dat tussen in liggen vind elke baby erg leuk lijkt wel
quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:17 schreef NieuweUser het volgende:
Precies een half jaar geleden, om 7.58 uur, werd Isa geboren!!![]()
![]()
Wat gaat de tijd snel, en wat een ontwikkeling heeft ze doorgemaakt in een half jaar! Isa is een heerlijk vrolijk, tevreden en beweeglijk meisje. Ze rolt al alle kanten op, en probeert al haar beentjes onder haar kontje te krijgen. Schaterlachen kan ze als de beste, vooral als we kiekeboe spelen!!Kortom, we genieten volop van haar! Je hoort altijd verhalen over hoe geweldig het is om een kleintje te hebben, maar dat het zó geweldig is had ik mij nooit voor kunnen stellen!!
![]()
Omdat het volgens mij al traditie is, even twee foto'tjes.
Ongeveer een week oud:
[ afbeelding ]
En vorige week:
[ afbeelding ]
Tot in het volgende topic!!
Ja dat gebeurt hier ook wel eens. Soms hoor ik het niet eens maar vertelt mijn man het de volgende morgenquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:58 schreef simmu het volgende:
oh, en ravi heeft ook standaard rond half 5 een wakker momentje. maar die negeer ik en dan gaat hij zo weer slapen
Nou, die mis ik ook helemaal niet trouwens.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:12 schreef simmu het volgende:
de krampjes zijn trouwens al wel helemaal over
Yayquote:Op woensdag 30 juni 2010 10:12 schreef simmu het volgende:
de krampjes zijn trouwens al wel helemaal over
Bij ons, maar hij kan ons niet zien.... Mijn moeder zei al 'gooi hem op z'n eigen kamer!' maar dan toetert hij door de babyfoon...quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:16 schreef simmu het volgende:
freecell, slaapt hij op zijn eigen kamer of bij jullie?
kan je die niet instellen? de onze kan je op gevoeligheid instellen. dan kan je dus zo instellen dat die babyfoon enkel 'afgaat' als hij echt hard huilt, en niet als hij dus ligt te spelen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Bij ons, maar hij kan ons niet zien.... Mijn moeder zei al 'gooi hem op z'n eigen kamer!' maar dan toetert hij door de babyfoon...
Wauw al 5 tanden, de mijne heeft er nog geen 1. Aan de ene kant ben ik daar ook wel blij om hoor, ik weet niet hoe ik borstvoeding moet geven als hij zou bijten bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:17 schreef Vlindur het volgende:
Freecell, wij hebben op onze kamer niet de babyfoon staan, die staat standaard beneden wat we horen Rienk zo ook wel. Alleen als hij ziek is of als ik wat ongerust ben gaat hij mee naar bed.
Fijn dat het beter gaat met hem!![]()
En Faja!Wat knap van Dijon!
![]()
Ik zat helemaal verbaasd te kijken, hij zit!![]()
![]()
![]()
Rienk rolt nog steeds niet. Heeft wel 5 tanden
En weer een kleine baby'tje wegquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:00 schreef Sidn3y het volgende:
Wow Rienk 5 tandenMaar Rienk is dan natuurlijk ook allang een grote baby, dan mag dat.
Dijon wat goed!! Ik kan me niet eens herinneren dat ik dat bij Elise wel eens gezien heb, het zelf gaan zitten. Wist niet dat dat zo snel al kon.
En NieuweUser wat doe je me aan, als Isa een grote baby is dan is Claire dat ook. Wat een mooi meisje is Isa trouwens![]()
Claire slaapt de afgelopen 2 dagen alleen nog maar op d'r buik. Omdraaien heeft geen nut, ze draait zich in d'r slaap zo weer om en tukt verder.
Dag lieve kleine baby'tjes, tot snel allemaal...
Claire bijt (2 tanden) alleen als ze in slaap valt aan de borst, helemaal perongeluk dus (niet minder pijnlijk). Ik zou er niet al te huiverig voor zijn, voor de drinktechniek zijn die tandjes geen probleem. Zonder tandjes met alleen d'r kaken kon ze ook al flink pijnlijk 'bijten' overigens.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wauw al 5 tanden, de mijne heeft er nog geen 1. Aan de ene kant ben ik daar ook wel blij om hoor, ik weet niet hoe ik borstvoeding moet geven als hij zou bijten bijvoorbeeld.
Dankje!quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:00 schreef Sidn3y het volgende:
En NieuweUser wat doe je me aan, als Isa een grote baby is dan is Claire dat ook. Wat een mooi meisje is Isa trouwens![]()
Claire slaapt de afgelopen 2 dagen alleen nog maar op d'r buik. Omdraaien heeft geen nut, ze draait zich in d'r slaap zo weer om en tukt verder.
Dag lieve kleine baby'tjes, tot snel allemaal...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |