abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83012658
Vervolg van: Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 50

Kleine baby'tjes:

07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
1 februari 2010 : Ischa, zoon van Dumpiej
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lois op 23-06-2010 08:37:13 ]
pi_83012722
Elyas, Rienk en Dyon mogen uit het topic

Fabian morgen ook!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_83012752
Ik hoop dat iedereen in het lijstje staat die er in wou en de half-jarigen gaan er toch maar op maandag uit, hé?
Niet dus
pi_83012801
We staan al zo hoog

*gaap*

Slapen was best lekker voor een nachtje of drie 6+ uur
pi_83012890
Oh nog 4 dagen legaal in dit topic....

leo, minke deed er met speen 2 ook heel lang over, tot frustraie van haar toe... Met 3 gat het nu prima... Meestal zon 15-20 minuten, dus prima! 1-2-3 gebruiken we alleen voor de laatste fles met rijstebloem...

Hihi, ik had vanochtend luxe ontbijt op bed... Vandaag precies een jaar getrouwd! Wat gaat dat snel!!!

Free

nikki, veel plezier vandaag!!!
pi_83012971
gefeliciteerd met je katoenen bruiloft, Lijnloos
of was het papieren?
pi_83013134
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 09:52 schreef lily het volgende:
of was het papieren?
ik dacht 1 jaar is papier, 2 jaar is katoen maar je leest ook wel eens 1 jaar katoen.

Goedemorgen allemaal!

Lijnloos, van mij natuurlijk ook gefeliteerd, het gaat inderdaad snel. Wij hebben vorige week toevallig ons leren bruiloft gevierd (al lees je ook wel eens dat dat dan weer 2 jaar getrouwd is, maar wij waren dus 3 jaar getrouwd )

Dyon, Rienk en Elyas, gefeliciteerd met jullie half jaar dag en mama's veel plezier in het volgende topic. Tot over een maand of 2

Free, ook van mij even een

Nikki, een hele fijne dag vandaag Alvast gefeliciteerd want je zult wel getrouwd zijn als je dit leest.

Daan was vannacht ineens om half 4 klaar wakker, lag hij heerlijk te brabbelen in zijn bedje. Ik heb 'm nog even een speentje gegeven maar die ging gelijk weer uit want hij wilde lekker geluid maken Na een half uurtje is hij zonder morren gewoon weer in slaap gevallen. Heel apart. En toen ik 'm vanmorgen (om kwart over 7) uit zijn bedje ging halen was hij 180graden gedraaid en lag hij met zijn hoofd naar het voeteneind Hij heeft een drukke nacht gehad maar werd hardstikke vrolijk wakker.

Fijn weekend allemaal, ik ga mijn mannetje uit bed halen en de hort op!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 10:23:53 #8
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83013468
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 09:31 schreef Vlindur het volgende:
Elyas, Rienk en Dyon mogen uit het topic

Fabian morgen ook!
Dat is helemaal niet zo
Fabian is al helemaal geen half jaar
Hij is nog steeds mijn kleine baby en niet mijn grote baby
  zaterdag 19 juni 2010 @ 10:24:31 #9
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83013484
Maar ik sta wel weer bovenaan
Gheghe!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 10:26:29 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83013511
Met blauw oog
Gisteren een 'bruggetje' gemist tijdens het kanoën met werk. Auch.

Ben ff niet geweest, 1e werkweek gehad en die heeft er flink ingehakt dus. Rob was op studiereis dus ik was vanaf dinsdag alleen. En ik moest donderdag en vrijdag verplicht terugkomen ivm teamactiviteiten.
Erg moe dus.

Nu gaan bedenken hoe we morgen het 1e hapje in gaan vullen. Doen we groente of fruit en doen we gewoon of rapley.

Zat te denken aan Rapleybanaan. Heb sowieso geen wortels in huis.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 10:31:29 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83013618
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 09:21 schreef freecell het volgende:
Hier trouwens weer ouderwets slecht geslapen

Mensen in een cirkel van 3 meter om mij heen zijn niet veilig
Nou is het ook eens een voordeel dat ik 300 km van je vandaan woon
pi_83013635
ai, amaranta

je klinkt zelfs moe
  zaterdag 19 juni 2010 @ 10:33:25 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83013658
Lol @ Daan die op ontdekkingstocht gaat door zn bedje.

voor Freecell. Hopelijk kun je vandaag nog even een rustmomentje pakken.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 10:35:27 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83013690
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 10:32 schreef lily het volgende:
ai, amaranta

je klinkt zelfs moe
Ik bén ook moe. En chagrijnig en boos en...
Rob snapt niet, dat als ik even wil slapen, hij dan niet boodschappen kan gaan doen terwijl er beneden 1 kind in de box ligt.
En ik snap niet, waarom hij perse voor het sporten boodschappen wil doen en waarom dat niet erna kan, zodat ik dus nog een uurtje had kunnen slapen. Zn vrienden komen toch pas rond half 2
pi_83013713
Ik sta in de OP
Hij is trouwens een officiële Fok!baby Maar ik denk niet dat de papa in de OP wilt.

Degenen met de grote baby's: Gefeliciteerd

Vannacht ein-de-lijk weer fijn geslapen, geen huilende baby omdat hij zo graag bij mama wilt slapen, maar goed drinken om de 3 á 4 uur en dan weer keihard indutten in z'n éigen bedje, hoera! Al hoopte ik op 6 uur doorslapen.
I'm not a sinner.
pi_83014699
Morgen eerste vaderdag
En ik weet absoluut niet wat meneer wilt hebben. Dus hij krijgt van Mart een gedichtje met voeten en handen van vingerverf erom heen. En een cadeaubon, die hij volgende week met ons mag inwisselen voor iets wat hij graag wilt hebben. Oh en heb een romper laten bedrukken met Papa I love you....

Ben benieuwd hoe papa reagereert...
  zaterdag 19 juni 2010 @ 11:17:15 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83014816
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:13 schreef ymme het volgende:
Morgen eerste vaderdag
En ik weet absoluut niet wat meneer wilt hebben. Dus hij krijgt van Mart een gedichtje met voeten en handen van vingerverf erom heen. En een cadeaubon, die hij volgende week met ons mag inwisselen voor iets wat hij graag wilt hebben. Oh en heb een romper laten bedrukken met Papa I love you....

Ben benieuwd hoe papa reagereert...
Papa kan hier een trap na krijgen
Eva heeft op het kdv wat gemaakt en op de psz en daar moet hij het mee doen.

Die voetafdruk en handafdruk ga ik ook maken, maar niet zozeer vanwege vaderdag, maar omdat we er ook van Eva een hebben van toen ze een half jaar oud was.
pi_83014891
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Papa kan hier een trap na krijgen
Eva heeft op het kdv wat gemaakt en op de psz en daar moet hij het mee doen.

Die voetafdruk en handafdruk ga ik ook maken, maar niet zozeer vanwege vaderdag, maar omdat we er ook van Eva een hebben van toen ze een half jaar oud was.
Had ik ook gedaan ja, na z'n actie dat ie jouw niet laat slapen
  zaterdag 19 juni 2010 @ 11:41:04 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83015553
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:19 schreef ymme het volgende:

[..]

Had ik ook gedaan ja, na z'n actie dat ie jouw niet laat slapen
En hij heeft niet eens gevraagd hoe ik aan dat blauwe oog ben gekomen.
Hoe zielig ben ik nu!!
pi_83015601
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:41 schreef amaranta het volgende:
En hij heeft niet eens gevraagd hoe ik aan dat blauwe oog ben gekomen.
oh echt

ik zou een donkere zonnebril opdoen
  zaterdag 19 juni 2010 @ 11:44:56 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83015689
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:42 schreef lily het volgende:

[..]

oh echt

ik zou een donkere zonnebril opdoen
Nou hij weet zeg maar dat het iets met een brug was. Maar hij heeft niet gevraagd wat er daadwerkelijk is gebeurd. (Ik moest bukken, ofja ín de boot gaan liggen, omdat het water heel hoog stond,maar stuurman ging zo hard dat ik niet op tijd kon gaan liggen en dus met mijn hele gezicht langs de onderkant van de brug schaafde. En mijn oog is dus helemaal geschaafd en dik) .
pi_83015796
jezus zeg..
  zaterdag 19 juni 2010 @ 12:02:41 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83016322
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:48 schreef lily het volgende:
jezus zeg..
Van mijn baas moest ik METEEN naar de dokter. Ik zo, neh, tis maar een schram hoor.
En nu ga ik gewoon iedereen vertellen dat hij me met een peddel heeft geslagen
  zaterdag 19 juni 2010 @ 12:31:32 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83018224
Even vraagje tussendoor, ik moet dus vitamine D geven. Nou zei de kraamhulp dat in de druppels van de Kruidvat bijvoorbeeld iets zit wat 'ie niet mag hebben. Ik weet niet hoe dat wordt aangegeven op de verpakking. In welke zit deze niet? Alleen in de Davitamon druppels? Welke gebruiken jullie (als jullie ze geven)?
I'm not a sinner.
pi_83020313
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:04 schreef Plums het volgende:
Even vraagje tussendoor, ik moet dus vitamine D geven. Nou zei de kraamhulp dat in de druppels van de Kruidvat bijvoorbeeld iets zit wat 'ie niet mag hebben. Ik weet niet hoe dat wordt aangegeven op de verpakking. In welke zit deze niet? Alleen in de Davitamon druppels? Welke gebruiken jullie (als jullie ze geven)?
Ik had in het ziekenhuis een voorschrift gekregen en die heb ik opgehaald in de apotheek (maar zou ze eigenlijk vaker moeten geven, in het begin ging dat allemaal heel nauwgezet ).
pi_83020921
Ik vergeet die vitamine D ook vaak..

ik gebruik trouwens Davitamon
pi_83021012
Ik vind dit net elders op het inet:

Wat betreft de vitamine D van het kruidvat: hier zit voor een groot deel suiker in en dat is voor kinderen tot 1 jaar niet zo heel erg goed om binnen te krijgen. Vandaar dat er op het flesje staat, dat ze het pas vanaf een jaar mogen krijgen
  zaterdag 19 juni 2010 @ 15:19:22 #29
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83022036
Ik geef noch d noch e.
Heb meerdere potjes onaangebroken of amper gebruikt staan.
pi_83023055
Welkom Plums en CP! Gefeliciteerd!
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:04 schreef Plums het volgende:
Hier vit. D van de hema. Onze kraamzorg heeft nooit iets gezegd over die van de kruidvat trouwens..

Het gaat hier goed, alleen is ze 's nachts tegenwoordig meer wakker dan overdag. En da moet nie! Dus slaapkamer verduisteren en overdag een poosje langer wakker houden. Zou moeten werken, toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_83033513
ik las/lees niet alles maar genoeg om mensen te verwelkomen

ravi lacht nu ook naar selene selene kan hem trouwens ook stil krijgen uit huilen, tut teruggeven en speeltjes toewerpen (allemaal niet bijster zachtzinnig ofzo, maar dat lijkt ravi niks te deren)

nog wel een vraagje: zijn er meer kindjes die echt een ontzettende pokkehekel aan "bad" hebben? echt krijsen zodra hij het in de gaten heeft! en smerig kijken! ik zal er volgende keer eens een foto van maken (of een filmpje is leuk). echt, hij gilt alles bij elkaar! voor de duidelijkheid: ik ben selene gewend, die krijst als ze *uit* bad moet. dus ik vind het vooral heel zielig voor ravi. maar het drama is ergens toch wel grappig. zodra de handdoeken komen is het ook afgelopen hoor. en bad moet nu eenmaal nu en dan (alhoewel de douche proberen ook op het programma staat). en selene trekt zich er dus niks van aan, ook niet als het zeg, 5 minuten na haar bedtijd (en badje) is......

nu hoop ik hard dat ik niet jinx
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83034197
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:32 schreef simmu het volgende:
ik las/lees niet alles maar genoeg om mensen te verwelkomen

ravi lacht nu ook naar selene selene kan hem trouwens ook stil krijgen uit huilen, tut teruggeven en speeltjes toewerpen (allemaal niet bijster zachtzinnig ofzo, maar dat lijkt ravi niks te deren)

nog wel een vraagje: zijn er meer kindjes die echt een ontzettende pokkehekel aan "bad" hebben? echt krijsen zodra hij het in de gaten heeft! en smerig kijken! ik zal er volgende keer eens een foto van maken (of een filmpje is leuk). echt, hij gilt alles bij elkaar! voor de duidelijkheid: ik ben selene gewend, die krijst als ze *uit* bad moet. dus ik vind het vooral heel zielig voor ravi. maar het drama is ergens toch wel grappig. zodra de handdoeken komen is het ook afgelopen hoor. en bad moet nu eenmaal nu en dan (alhoewel de douche proberen ook op het programma staat). en selene trekt zich er dus niks van aan, ook niet als het zeg, 5 minuten na haar bedtijd (en badje) is......

nu hoop ik hard dat ik niet jinx
Rienk had er ook een hekel aan. Wij douchten altijd met hem.. Gelukkig ging het rond drie maanden over, hij kan nu zelf in bad en begint het steeds leuker te vinden
pi_83036162
Simmu, ik merkte bij Minke vooral dat de temperatuur erg van invloed was op haar "badbeleving"... het is een kind van haar vader, hoe warmer hoe beter... de temperatuur zoals op de thermometen staat voor babybadje (37 geloof ik) vind ze helemaal niks... richting 40 gaat ze lachen en vind ze het juist weer prima... Misschien helpt dat een beetje bij Ravi? En douchen doen we maar af en toe (in bad ook eigelijk omdat Minke maar 1 keer per week mag van de huisarts), en dan gaat ze ook met papa onder de douche (lekker warm).
pi_83046224
Dat is hier ook zo Bij beide kinderen op 40. Kouder worden ze boos

Maar echt kwaad als hij hem ziet is dan wel weer het andere uiterste

Slaapt Florian eindelijk een nacht redelijk, gaan zijn papa en mama bijkletsen 's nachts Zucht, wij dom...
Maar het was wel nuttig en gezellig
pi_83046542
Thomas had dat ook in het begin. Zo erg zelfs dat we al bijna schrik hadden dat onze buren zouden denken dat we hem aan het geselen waren ofzo.
Een paar weken geleden is dat opeens veranderd en weent hij nu alleen als hij het koud heeft (maw als we hem aan het afdrogen zijn).
  zondag 20 juni 2010 @ 09:52:10 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83046633
Herkenbare badverhalen. Hie gaat het ook steeds beter, en niet meer altijd huilen. De eerste maanden was drama. En hij ging dan ook (in overleg met kraamhulp etc) maar 1 keer per week in bad, en verder bij ongelukjes enzo.
Het was echt een kwelling voor hem, en met een nat doekje kwamen we ook heel ver.

Gisteren het badje weggedaan, dus nu alleen nog grote bad voor hem.
  zondag 20 juni 2010 @ 10:10:31 #37
18860 sindell
Seriously
pi_83046831
Laura vond in bad ook maar niks in het begin, maar al vrij snel was het wel okay. En nu vindt ze het geweldig. In het water laten zakken is het nog even wennen, maar al vrij snel ontspant ze zich helemaal.
Waterratje aan het worden, dat heeft ze van mij

En Freecell, bijkletsen is toch weer anders dan een baby die niet slaapt en als het goed is minder stressvol. Als je uitgepraat bent vaak wel iig
  zondag 20 juni 2010 @ 10:39:05 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83047204
Hier nooit problemen gehad met in of uit bad gaan. Harry vindt het allemaal heerlijk. Wat warmer, wat kouder. Het deert hem allemaal niks. Ook afdrogen enzo vindt hij prima.

Maar wat leuk dat Ravi ook al lacht naar zijn zusje. Dat moet toch een rijk gevoel zijn
en tegelijkertijd ook een beetje verdrietig...

Gisteren hebben we voor het eerst de enige foto gezien die er is van mijn man's broertje. Hij was 2 maanden te vroeg geboren en na 3 dagen hebben mijn schoonouders besloten om de beademing stop te laten zetten. Op de foto zie je alleen een grote couveuse met een piepklein mensje vol slangetjes en blauwe tot bijna zwarte beentjes
Mijn stoere man moest er gisteravond toen we thuis kwamen erg hard om huilen met zijn zoon in zijn armen...
pi_83047478
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:39 schreef Asyniur het volgende:
Hier nooit problemen gehad met in of uit bad gaan. Harry vindt het allemaal heerlijk. Wat warmer, wat kouder. Het deert hem allemaal niks. Ook afdrogen enzo vindt hij prima.
Hier een beetje hetzelfde! Badje en alles eromheen is gewoon leuk!
quote:
Gisteren hebben we voor het eerst de enige foto gezien die er is van mijn man's broertje. Hij was 2 maanden te vroeg geboren en na 3 dagen hebben mijn schoonouders besloten om de beademing stop te laten zetten. Op de foto zie je alleen een grote couveuse met een piepklein mensje vol slangetjes en blauwe tot bijna zwarte beentjes
Mijn stoere man moest er gisteravond toen we thuis kwamen erg hard om huilen met zijn zoon in zijn armen...
Oh wat erg! Dat lijkt mij ook moeilijk om te zien!
pi_83051450
Zo de kraamweek zit er nu echt op hier! Gister was de kraamzorg voor het laatst en we hebben het echt als fijn ervaren!! Shenaya vond haar ook het einde dus dat zat wel goed
Verder doet Nanique het echt heel erg goed!! Ze is een klein wijs ding! Tot nu toe merken we nog maar weinig van het te vroeg geboren zijn want ze is al zo sterk! Haar koppie komt heerlijk omhoog als ze op haar buik ligt! En op een of andere manier lacht ze elke keer als haar grote zus bij haar komt.. Ze horen nog niet te lachen maar toch lijkt het soms al wel bewust!
Kom hopelijk vanaf nu lekker mee beppen hier.. Manlief gaat morgen weer een aantal uren werken dus ben de ochtenden alleen met mijn 2 mooie dames!

CP, wel grappig dat we elkaar zoveel sterkte hebben gewenst de afgelopen tijd en op dezelfde dag bevallen zijn !!

Voor diegene die de OP aan wil passen.. Ik ben ook 12 Juni bevallen!
Altijd blijven lachen... :)
pi_83051604
Fabi, het moment is dan toch echt daar... Je bent een half jaar! Van kleine naar grote baby! Je mams vind het misschien wel niet zo leuk, maar toch gefeliciteerd!
pi_83052444
Ohja, Fabian alweer een halfjaar! Wat gaat dat snel!

Over 10 daagjes gaan wij ook verhuizen!
pi_83056001
quote:
Op zondag 20 juni 2010 13:17 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Zo de kraamweek zit er nu echt op hier! Gister was de kraamzorg voor het laatst en we hebben het echt als fijn ervaren!! Shenaya vond haar ook het einde dus dat zat wel goed
Verder doet Nanique het echt heel erg goed!! Ze is een klein wijs ding! Tot nu toe merken we nog maar weinig van het te vroeg geboren zijn want ze is al zo sterk! Haar koppie komt heerlijk omhoog als ze op haar buik ligt! En op een of andere manier lacht ze elke keer als haar grote zus bij haar komt.. Ze horen nog niet te lachen maar toch lijkt het soms al wel bewust!
Kom hopelijk vanaf nu lekker mee beppen hier.. Manlief gaat morgen weer een aantal uren werken dus ben de ochtenden alleen met mijn 2 mooie dames!

CP, wel grappig dat we elkaar zoveel sterkte hebben gewenst de afgelopen tijd en op dezelfde dag bevallen zijn !!

Voor diegene die de OP aan wil passen.. Ik ben ook 12 Juni bevallen!
Wat fijn dat alles zo goed gaat Ik heb de OP nog aangepast
pi_83057934
Datumtweeling he Liesz

Hier is de kraamhulp vandaag voor het laatst geweest. Ben blij eindelijk een eigen ritme te kunnen gaan opbouwen en geen stofzuigende wervelwind door het huis te hebben waaien
Mijn man is nog lekker anderhalve week vrij, zodat we echt even op ons gemak kunnen gaan wennen

Miss Moneypenny is overdag een engeltje. Goed eten, goed slapen. Maar 's avonds is ze sikkeneurig en niet in slaap te krijgen. We zijn vanalles aan het proberen, maar hebben het wondermiddel nog niet gevonden
Als ze wakker is kijkt ze al wel heel wijs om d'r heen, maar meer dan eten en slapen lijkt ze nog niet te willen. Ik ben zo benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen

Gisteren voor het eerst de foto's van in het ziekenhuis goed bekeken en toen kwamen er toch wel wat emoties los. Ik heb nog wat moeite met me 'moeder' voelen, maar er kwam een beginnetje toen ik de foto's van haar met infuusje enzo zag. Waar het eerst gewoon een foto van een baby'tje was, was er nu de herkenning dat dat mijn meisje is op de foto's. Toen dacht ik: mijn arme meisje

Badje vindt ze overigens heerlijk. Alleen het eruit halen he... Brrr, koud
Snel afdrogen en aankleden en dan is het alweer goed. En daarna valt ze halverwege het voeden in slaap
pi_83070772
Welkom Liesz en CP met jullie kinders Foto's zijn gewenst

Amaranta, Fabian is ook veel te kort een kleine baby geweest in mijn gedachten Tot ziens in het volgende topic Doe jij ook nog eens een paar fotootjes posten?

Ik heb net de fout gemaakt om het babybadje in de babykamer te gebruiken De halve inhoud (excl. baby) ligt nu op de vloer omdat madammeke lekker vrolijk aan het spartelen was. Ze kan haar kop trouwens ook niet meer houden. De hele dag is ze alle uitersten van haar stembereik aan het proberen. Ik vrees dat het ook niet minder wordt
  zondag 20 juni 2010 @ 21:34:09 #46
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83072629
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:00 schreef octopussy het volgende:
De halve inhoud (excl. baby) ligt nu op de vloer omdat madammeke lekker vrolijk aan het spartelen was.
Herkenbaar het babybadje staat denk nu voorgoed in de hoek van zijn kamer en is het voortaan gewoon het grote bad
quote:
Ze kan haar kop trouwens ook niet meer houden. De hele dag is ze alle uitersten van haar stembereik aan het proberen. Ik vrees dat het ook niet minder wordt
Heeeeeeel herkenbaar
  zondag 20 juni 2010 @ 22:23:31 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83076496
Nou, daar gaan we dan..... Weet niet of ik oM 23:19 nog wakker ben, dus bij deze..... Tot het volgende topic!
  zondag 20 juni 2010 @ 23:59:27 #48
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_83082094
Amaranta en Fabian. Wat gaat de tijd toch snel!
pi_83086853
nog snel even amaranta en fabian uitzwaaien hoor
tot het volgende topic!

Plums en CP En Liesz nog welkom hier!

simmu wat mooi dat ravi naar zn grote zus lacht, zoals iemand anders al zei wat een rijk gevoel zal het je hopelijk geven

Asy, klinkt best heftig zo'n foto, kan me voorstellen dat er een traantje om weg gepinkt moest worden!

ik krijg vanaf vandaag halve dagen hulp, vind het best spannend eigenlijk
en dan ook nog mn eigen controle in het ziekenhuis maar daar verwacht ik niks bijzonders van
pi_83087333
Asy, ik zou ook brullen als ik je broer was... Vooral als je zelf zo'n gezond knulletje hebt Dan weet je pas wat voor impact zoiets heeft denk ik...

Mijn kindje is kietelig!

Dit is trouwens het nieuwe humeur in dit huis Hij is zo blij!
pi_83087457
Free, wat fijn dat het zoveel beter gaat nu met Florian... daar zullen jullie zelf denk ik ook wel een wat beter huneur van krijgen... Rust in huize Freecell/Tara!
  maandag 21 juni 2010 @ 09:33:26 #52
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83088108
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:46 schreef freecell het volgende:
Asy, ik zou ook brullen als ik je broer manwas... Vooral als je zelf zo'n gezond knulletje hebt Dan weet je pas wat voor impact zoiets heeft denk ik...

Mijn kindje is kietelig!

Dit is trouwens het nieuwe humeur in dit huis Hij is zo blij!
Wat fijn zo'n nieuw humeur!
En dat kietelen
Harry is ook zo kietelig. HIj schatert het echt uit dan, soms al als je even een hand onder zijn shirt steekt om iets recht te trekken Of 'knijpen' in de binnenkant van zijn bovenbenen...
  maandag 21 juni 2010 @ 09:35:12 #53
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_83088137
* Keshet rolt het topic ook weer even binnen!

Fabian is een half jaar!
Veel plezier, samen met je mama, bij de grote baby'tjes!
Amaranta, hoe gaat het met je oog?

De halfjarigdag van Dyon had ik ook al gemist! Van harte nog kereltje! Ook jou wens ik veel plezier 'aan de overkant'!

CP en Liesz zijn er nu echt!
Fijn dat het allemaal zo lekker gaat nu!

Plums: Wees welkom met je mooie mannetje!
Ik gebruik vitamine D van Davitamon trouwens. Die gebruikten ze in het ziekenhuis en die ben ik dus ook maar blijven gebruiken.

Simmu: Emma is ook niet zo'n fan van in bad gaan. Ja, als 't op haar manier mag, op je buik met je gezicht in het water. Dat is niet helemaal mijn manier, dus dat is soms oorlog.
Wat hier werkt: Emma in een hydrofiel wikkelen, in het lekkere warme water laten zakken, als ze rustig is/blijft de hydrofiel langzaam van haar af halen. Dat voorkomt zwaaiende armpjes hier.

Jeetje Lijnloos, jullie verhuizen ook al bijna!

Asy, het bekijken van die foto en het aanhoren van het bijbehorende verhaal lijkt me inderdaad erg moeilijk. Voor je man, voor jou en niet in het minst voor je schoonouders. voor jullie allemaal. (En eentje extra voor Harry!)

Haha Octo! Dat badje komt waarschijnlijk de badkamer niet meer uit?

Spannend Draakje! Zo'n eerste dag met minder hulp is altijd spannend maar ik hoop voor je dat het helemaal lukt! Succes ook voor je eigen controle!

Freecell, het lukt me even niet om het filmpje te bekijken maar wat fijn dat hij nu zo vrolijk is! Dat zal voor jullie tweetjes en voor Leander ook een stuk prettiger understatement zijn! Voor Florian zal het ook een hele opluchting zijn zeg!

Wij zijn dit weekend voor het eerst echt op stap geweest met Emma! Zaterdag naar m'n schoonouders en zondag naar mijn ouders.
Mijn vader heeft Emma voor het eerst vastgehouden. Toch wel vertederend hoor, een boom van een kerel die z'n ieniemienie kleindochter vasthoudt.
Hij durfde haar niet eerder vast te houden omdat ze volgens hem 'te zwabberig' was.
A grand adventure has begun.
  maandag 21 juni 2010 @ 09:50:53 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83088490
Emma voor het eerst bij opa

En ik ben helemaal Fabian vergeten uit te zwaaien! Bij deze
(en ik mis de bijbehorende afscheidsfoto )
  maandag 21 juni 2010 @ 10:19:17 #55
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83089168
asy, ik kan me goed voorstellen dat je man daar emotionel van wordt. tis nogal wat!

simmu, wat fijn dat je zo kan genieten van ravi. Geeft hopelijk veel troost!

nieuwkomers! CP, Plums, en Liesz! Welkom hier!
en fabian die naar de grote baby's gaat! Tot ove een weekje of zo.

free, wat fijn dat het beter gaat met florian! komt het echt alleen door de voeding? naja, tis fijn! Houden zo!

keshet, wat lief, opa met kleindochter!

Pfoei, en toen stonden we op nr. 2 Naja, eigenlijk 3, want isa van nweuser staat er nog tussen
maar ze is echt geen keline baby meer!
nog wel echt baby, met dat tandenloze bekkie
ze is superbeweeglijk, kan zichzelf prima vermaken in de box (superlang), kan al een beetje zitten, heeft al een uitgebreide vocabulaire (baabaaabaa, taataataa, bwaabwaabwaa), en kan heel mooi lachen, kan al heel goed grijpen, en haren trekken, dus dat is echt niet meer zo'n klein pasgeboren ding dat alleen kan kijken en verder niks. maar ik vind het ook wel heel leuk zo! dat ik straks bij de grote babietjes mag posten moeten we nog ff aan wennen, maar dat komt nog wel. kheb nog ff
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_83089412
Psst... Davinia, eigenlijk 4 hoor, Leah van Lily staat er ook niet bij, maar hoort op nummer 1 (you do the math )...

Keshet, wat heerlijk om te lezen hoe jullie nu je weg vinden met Emma. En zo schattig over je vader met Emma...

Oh nog over het spatteren in de babykamer... dat gebeurd hier nog steeds... gewoon weg geen plek in de badkamer dus we houden het badje daar. We hebben ook geen groot bad om naar uit te wijken, hooguit de douche met een van ons, maar ze vind badderen heerlijk! Ik verspreidt altijd wat hydrofielen rondom het badje, dat scheelt al weer iets.

Oh die geluidjes... ik lach me echt een breuk om Minke de laatste tijd... ze heeft nu de r ontdekt (rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ) en ze is aan het slissen, met bijhorende breedbekkikker-look Lekker ding is het!
pi_83091845
Het badje doet hier ook nog dienst bij onze peuter van 2,5 Zij wil niet douchen maar we hebben in ons nieuwe huis niet anders.
Ben vanochtend al alleen met de 2 meiden. Manlief mocht weer even werken ondanks dat hij eigenlijk verlof heeft.. Ze hebben zo goed geholpen de afgelopen weken dat hij dit wel terug moest doen.
We willen vanmiddag op pad gaan met de dames, even langs mijn werk! Even beschuitjes brengen en showen natuurlijk

Moet er nog wel even inkomen hier zeg met al die andere namen dat is wennen!

Iemand vroeg om foto's..

Alle andere foto's staan op de camera en de kabel is natuurlijk foetsie...
pi_83092629
Ooow Lief!
  maandag 21 juni 2010 @ 12:10:29 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83092726
Alleen al voor zulke plaatjes wil ik een tweede

ik merk dat ik heel zenuwachtig ben. vandaag de uitslag van de punctie van mijn schoonmoeder...
pi_83092995
Oeh, dat is ook spannend Asy... Wanneer hoort ze het?
  maandag 21 juni 2010 @ 12:51:31 #61
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83093903
zij weet de uitslag als het goed is al, maar mijn man is op zijn werk en die wil de uitslag nog niet weten ivm mogelijke kans op slecht nieuws... (mijn schoonmoeder is al 2 borsten kwijt...)
pi_83094046
Asy

Hier hebben we duidelijk te maken met een sprongentje. Ben een uur bezig geweest om Mart rustig te krijgen en in slaap te zingen/praten. Elke keer als ik of mijn man, hem in z'n bed deden, huilen huilen en nog eens huilen. Op de arm ging het goed, maar o wéé als we dan stil gaan staan. Maar hij slaapt nu
Het verbaast mij enorm hoe rustig ik blijf als Mart zn dagje heeft. Terwijl ik normaal één en al stress-koppig ben

Voel me dan ook een enorme goede en trotse moeder als ik hem dan eindelijk zie slapen
pi_83094150
Haha, dat ís ook goed hoor Ymme

Hier kan ik véél relaxter met huilen omgaan sinds krijsen is vervangen door huilen
En ik heb net een nieuw trucje ontdekt: 's middags slaapt Leander boven en Florian beneden in de wagen (vind ik handig, de rest van de dag slaapt Florian ook boven in zijn kamertje) maar dan wordt hij zo snel wakker van mijn gerommel.

Nu heb ik muziek opstaan. Opgelost!
pi_83094260
Wat ontzettend fijn voor je Freecell dat het allemaal zo 'gesmeerd' gaat nu.
Dan is het toch de voeding geweest?
pi_83094416
Ja ik denk het!
En hij slaapt nog wel wat onrustig, veel winden laten enzo en overdag vaak wakker schieten en dan getroost moeten worden voor hij verder kan slapen, maar het is zó veel beter!

Maar ik ga nog wel even aan de HA vragen of die buikklachten nog weg zouden kunnen gaan met nog andere voeding... Want ik vind het sneu om hem te laten lopen met iets wat niet nodig is

Zijn eczeem is ook zo goed als weg sinds de nieuwe voeding.
pi_83094531
Kan het niet zijn, dat z'n buikklachten ook langzaam aan vanzelf verdwijnen? Dat de voeding nog in zijn systeem moet komen te zitten (hihi snap je wat ik bedoel?).

En eczeem ook al bijna weg Wat ontzettend fijn voor dat kleine ventje. En voor jullie natuurlijk ook. Je wilt toch het beste voor je kind.
pi_83094707
Ik heb juist het idee dat de buikklachten weer iets toenemen

Dat zijn lijf eerst het 'hèhè' effect had, maar dat er nu toch nog een restje zit...
Niet heel extreem, niet genoeg om gillend mee naar de dokter te rennen, maar wel genoeg om even weer door te spreken of we nog meer kunnen/moeten doen
pi_83094790
Oeh, nou maar hopen dat dat ook snel opgelost is dan.
Want hij mag nu wel eens 'pijn' vrij zijn vind ik hoor!
pi_83094842
Kreeg net telefoon van mijn moeder. Mijn nicht is bevallen gisteren. Met 37 weken nét en thuis. 3000 gram en een meisje. Maar die bevalling heeft dus zo gegaan als ik het ook zó graag had gehad! Ik wilde zo graag een gemoedelijke bevalling. In mijn eigen omgeving, kunnen doen wat je op dat moment wilt doen! En dan voel ik meteen een soort van 'jaloers' gevoel door mijn gedachten stromen. Terwijl ik het haar ook zo gun hoor Echt!
  maandag 21 juni 2010 @ 13:18:12 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83094847
free, gebruik je al infacol?
pi_83095000
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:18 schreef Asyniur het volgende:
free, gebruik je al infacol?
Nope, het zijn niet echt krampjes namelijk... Meer het idee dat zijn maagje pijn doet oid.
Wel infacol geprobeerd, maar deed ook niet echt wat.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:26:04 #72
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83095164
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:21 schreef freecell het volgende:

[..]

Nope, het zijn niet echt krampjes namelijk... Meer het idee dat zijn maagje pijn doet oid.
Wel infacol geprobeerd, maar deed ook niet echt wat.
Harry heeft ook geen krampjes maar wel veel last van een hoorbaar rommelende buik, winderigheid en schuim op de poep. Sinds de infacol is het wat rustier op dat gebied en zie ik geen schuim meer op poep. Af en toe een grote scheet en alle lucht is weg ipv heel veel kleine scheetjes...
Infacol is niet alleen tegen krampen maar zorgt ook voor verzameling van lucht zodat het in 1x kan worden afgevoerd ipv vele keren...

ymme, ik kan me dat best voorstellen hoor, hoewel ik er zelf persoonlijk geen last van heb. Ik ben tevreden over hoe het gegaan is...
  maandag 21 juni 2010 @ 13:27:28 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83095226
Ow en free, fijn dat het bij jullie eindelijk wat beter lijkt te gaan
  maandag 21 juni 2010 @ 14:15:20 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83097234
uitslag is binnen: toch weer kanker. Maar wel weg te halen. Ze moet nu weer aanvullende onderzoeken om uit te sluiten of er uitzaaiingen zijn. De arts was positief, maar toch...
pi_83097316
oh bah, asyniur
pi_83097467
Asy
pi_83100083
Asy..

Buikklachten zijn echt niet lief bij zo'n kleintje Hebben we met Shenaya ook behoorlijk mee gerommelt.. Bij haar hielpen uiteindelijk de spullen tegen krampjes wel. Van een vriendin ken ik het en haar kindje bleek koemelkallergie te hebben en is speciale voeding daarvoor gaan geven toen was het ineens over.. Helaas kunnen ze dat niet officieel vaststellen zo jong!!

Pff hier een klein hongerhalsje.. Mevrouw krijgt nu 65 cc per keer en drinkt dit schoon op en is dan ook tevreden! Alleen komt ze elke keer weer wat eerder.. nu is het 2 uur en 15 minuten verder en ze wil alweer.. Maar als we 90 cc aanbieden drinkt ze maar 40cc weg.. zucht! Ik herken dit helemaal niet van Shenaya..
pi_83101934
Asy, wat naar!

Hier wil mevroi sinds kort echt echt 2 borsten per voeding, maar dan nog 's avonds ongedurig en huilen, en 's nachts na de 2e voeding ook.. Verder eigenlijk helemaal niet, dus ik vind het maar raar
pi_83115120
ow asy wat balen zeg!
  maandag 21 juni 2010 @ 20:36:35 #80
265732 Keshet
pi_83115852
Asy...sterkte!

Zat er niet een sprongetje rond de zes weken?
Valt die samen te vatten met: Niet slapen & Zwaan-kleef-aan spelen?
Zo ja: Dan hebben we een sprongetje te pakken.
Ze nee: Dan is 't vast een faaaaase, toch?
  maandag 21 juni 2010 @ 20:38:33 #81
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83115970
Asy

Free wat een fijn nieuws allemaal. Lekker hoorrrrrr

Amaranta en Fabian, ik heb jullie nog niet eens fatsoenlijk uitgezwaaid volgens mij. Dus bij deze:

Keshet, wat fijn dat het zo goed gaat, ik geniet van je positieve (maar wel realistische) verhalen en zo heerlijk meelevend met de anderen. Je bent liefff Oh enne... Jep, 6 weken is 1e sprongetje!

Welkom nieuwe mama's! Altijd gezellig weer nieuwe beebs Ik zag lieve foto's voorbij komen

Hier eigenlijk weinig te vertellen eigenlijk, het gaat super met Daan. Sinds gisteren zit hij op 4 flessen en daar doet hij het prima op. Donderdag is ons mannetje alweer 4 maanden, wat gaat de tijd toch vliegensvlug. Maar het wordt elke dag leuker
pi_83116054
Asy heel veel sterkte!

Keshet, er is volgens mij wel een sprongetje rond 6 weken. Haha zwaan-kleef-aan . Maargoed, het zou kunnen. En ja, het is een fase en gaat weer over...
pi_83121456
Asy, bah wat een slecht nieuws!

Davinia, wij staan er inderdaad ook nog tussen, eigenlijk! Gaat snel he! En leuk dat Aviva ook zo'n actief meisje is!
pi_83132871
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:38 schreef happyme28 het volgende:
Asy

Free wat een fijn nieuws allemaal. Lekker hoorrrrrr

Amaranta en Fabian, ik heb jullie nog niet eens fatsoenlijk uitgezwaaid volgens mij. Dus bij deze:

Keshet, wat fijn dat het zo goed gaat, ik geniet van je positieve (maar wel realistische) verhalen en zo heerlijk meelevend met de anderen. Je bent liefff Oh enne... Jep, 6 weken is 1e sprongetje!

Welkom nieuwe mama's! Altijd gezellig weer nieuwe beebs Ik zag lieve foto's voorbij komen

Hier eigenlijk weinig te vertellen eigenlijk, het gaat super met Daan. Sinds gisteren zit hij op 4 flessen en daar doet hij het prima op. Donderdag is ons mannetje alweer 4 maanden, wat gaat de tijd toch vliegensvlug. Maar het wordt elke dag leuker

4 maanden alweer Waar blijft die tijd.
En zomaar ineens 1 fles eraf gehaald?

Mart krijgt hier om 22:00 uur al wel een iets minder grote fles dan eerder. Nu 120cc inplaats van 180 cc.
En dat gaat goed
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:47:13 #85
265732 Keshet
pi_83133023
Leah is halfjarig vandaag! Gefeliciteerd!
pi_83133254
Leah, je wordt groot meissie! Je mag naar de grote beebs!!! tot morgen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:58:08 #87
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83133310
Leah, gefeli met je halfjaardag!

Asy, wat een naar bericht! Hopelijk kunnen ze het helemaal weghalen en is het niet uitgezaaid

keshet, emma aan de eerste sprong! tip van de dag: draagdoek!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:01:03 #88
265732 Keshet
pi_83133391
Haha, die draagdoek werkt inderdaad perfect overdag maar 's nachts heb ik 'r liever gewoon in bed!
Maarreh, volgens mij is 't weer voorbij! Ze slaapt nu al 2 nachten door van 11-3 en dan weer van 3-6!
Ze kan nu ook heel gefascineerd naar dingen kijken en gerichter meppen met haar armpjes!
En ook gerichter krabben. Ben gisteren maar even fanatiek aan het vijlen geslagen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:04:29 #89
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83133463
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:01 schreef Keshet het volgende:
Haha, die draagdoek werkt inderdaad perfect overdag maar 's nachts heb ik 'r liever gewoon in bed!
Maarreh, volgens mij is 't weer voorbij! Ze slaapt nu al 2 nachten door van 11-3 en dan weer van 3-6!
Ze kan nu ook heel gefascineerd naar dingen kijken en gerichter meppen met haar armpjes!
En ook gerichter krabben. Ben gisteren maar even fanatiek aan het vijlen geslagen.
Jen wilde liever niet in bed, zelfs op het kdv niet... Die lag dan liever in een hangmat.. Misschien omdat dat meer om haar heen zat, kleinere wereld ofzo..

Misschien heb je er wat aan.. Ik bedoel, de hele dag met je kind in een draagdoek is toch ook geen doen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:08:49 #90
265732 Keshet
pi_83133571
Nou, op dit moment vind ik het zelf niet eens zo heel vervelend. We hebben alletwee nog wat in te halen.
Als ik voel hoe dat kleine lijfje zich helemaal ontspant op het moment dat ik de doek (jouw doek Tico!) aanspan en die gelukzalige blik zie die ze dan krijgt, tsja, dan vind ik het niet zo erg hoor.
Ik draag haar sowieso niet de hele dag maar gewoon hoe het uitkomt. Soms een hele dag niet, soms bijna de hele dag maar vaak iets daar tussenin.

Een hangmatje heb ik ook al aan zitten denken maar ik ben zo bang dat ze zich op haar zij rolmopst en dan stikt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:12:04 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83133679
Oh, ik was en ben nog steeds panisch voor stikken... Toen ze nog een kleine baby was ging ik zeker elke 5 minuten luisteren of ze nog ademde... Nu kan ik mezelf wel inhouden om niet midden in de nacht naar haar kamer te lopen, maar als ik dan toch moet plassen dan ga ik toch ff kijken...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:50:39 #92
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83134857
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:41 schreef ymme het volgende:

[..]
En zomaar ineens 1 fles eraf gehaald?
Niet zomaar hoor, hij drinkt al weken zijn flessen niet leeg, liet steeds langer tussen de flessen en uiteindelijk zit je om 22.00 uur pas aan de 4e fles.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:43:11 #93
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_83138741
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 10:36 schreef Plums het volgende:
Ik sta in de OP
Hij is trouwens een officiële Fok!baby Maar ik denk niet dat de papa in de OP wilt.

Degenen met de grote baby's: Gefeliciteerd

Vannacht ein-de-lijk weer fijn geslapen, geen huilende baby omdat hij zo graag bij mama wilt slapen, maar goed drinken om de 3 á 4 uur en dan weer keihard indutten in z'n éigen bedje, hoera! Al hoopte ik op 6 uur doorslapen.
Papa meldt zich toch bij deze
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_83139208
leah een half jaar dat gaat hard! tot het volgende topic

Keshet je klinkt zelfs met een sprongetje

Gistermiddag is alles hier helemaal goed gegaan! ben nu ook weer alleen en mevrouw ligt lekker te slapen, heeft wat in te halen van vannacht denk ik
moet wel op mezelf letten, wil alsnog teveel zelf en dan ook vannacht zelf toch nog onderuit gegaan
pi_83143058
Goeiemiddag!
Wat een heerlijk weer is het zeg, mooie temperatuur dit.

Hier gaat alles best lekker. Van het weekend kwam mijn man met het geniale idee om Jasmijn wat meer voeding te geven en we hebben een heel ander kind gekregen. Nu krijgt ze om de 4 uur 120 cc en dat vind ze geweldig en ik ook, want ik kan veel meer doen in de tussen tijd.

Alleen een beetje jammer dat de tijden zo vervelend zijn, want nu moet ik er rond 1 uur en 5 uur uit, dat is 2 keer echt een nachtvoeding.

De nachten zijn iedere keer weer anders, de ene keer slaapt ze als een roosje, de andere keer wilt ze maar niet in slaap vallen.

Dit weekend hebben we haar op haar eigen kamer neergelegd en wat een verademing is dat zeg, ik slaap veel beter.

Draakje, doe je voorzichtig?
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_83155673
baldria wat lekker dat jasmijn zo goed reageert op de voeding toename!
en zelf ook meer rust!

Hier is het wat dat betreft echt wisselend, dan weer een goede nacht en dan weer echt een bagger nacht, een midden weg kent ze niet!

en verder doe ik wel mn best om voorzichtig te doen hoor
pi_83160584
Leah en Fabian ook alweer een half haar! Het gaat echt te hard he?

Laura zit in een sprongetje ofzo, ze is nog wel redelijk makkelijk maar ik merk echt dat ze veel nieuwe dingen leert, maar daardoor ook een stuk hangeriger is. Niet/moeilijk willen slapen, weer willen drinken om 5.00 etc.
19 weken bijna, dus kan wel kloppen
pi_83163866
Oh de sprongetjes.. Hier wachten wij nog op maar ze zijn ons bekend dat scheelt..

Ons kleine prinsesje drinkt sinds vandaag echt 90 cc. Ze wou er niet aan maar sinds vanochtend ineens wel.. Ze kwam me ineens elke 2 uur dat leek me wat kort op elkaar dus maar wat meer gegeven en dat ging erin! Nu ligt ze bijna 4 uur te pitten dus ga haar zo maar eens wakker maken voor haar fleske.
Hopelijk valt ze daarna weer meteen in slaap want dan ga ik mee doen met slapen.. Ze begint heel erg last te krijgen van krampjes..
Vind het zo sneu.. anderhalve week oud en ik nog dik in de hormonen dus elke keer ook in tranen
pi_83165301
Meiden jullie gaan echt zo snel. Ik kom de laatste maanden niet zo vaak toe aan internet of aan Fok. Drie kinderen is toch behoorlijk druk in huis en alles wat daar verder bij komt kijken. Maar ik doe wel verwoede pogingen om bij te lezen hoor. Fabian is in een beter humeur, Simmu heeft een klein ventje dat in bad gaan een drama vind, Teigetje van Keshet gaat ook als een trein, LiezDraaijer haar kraamverzorgster was voor het laatst etc.

Maar ik zie ook dat wij 4e in de lijst staan en zeer binnenkort doorschuiven naar het grotere babietjes topic. En gezien de haast die onze kleine man heeft met dingen doen hoort hij daar voor mijn gevoel al wel bij, de grotere babies. Hij schuift nu ook al achteruit, echt kruipen kan je het nog niet noemen. Hij zit dan op zijn knietjes en handen en duwt dan zijn kont de verkeerde richting op en ploft weer neer, en dit herhaalt zich een aantal keer waarna meneer gaat schreeuwen van frustratie omdat hij zijn speeltjes steeds verder van hem ziet verdwijnen ipv dichterbij komen.
pi_83165514
Dank jullie allemaal voor de laatste maanden. Wij gaan inderdaad een deurtje verder (maar ik blijf hier gewoon lezen en reageren hoor. Baby's zijn baby's )

Vandaag de hele dag in de Efteling rondgehobbeld (vond ik wel grappig; borstvoeden in de Efteling) dus ik ben wel kapot nu. Ik ga zo naar bed!

tot later meisjes

morgen ga ik bijlezen want dat heb ik net niet gedaan
pi_83172340
Lily en Leah, veel plezier bij de grote baby's

We zijn gisteren spontaan naar het Dolfinarium geweest. Het was zo leuk! Hannah heeft het ook super naar de zin gehad en ze heeft zelfs ademloos zitten kijken naar de droomwens show met dolfijnen aan het eind van de middag. Daarna was ze helemaal kapot

Deze foto wil ik jullie niet onthouden

pi_83178688
Zo begon het....
quote:
Op zondag 29 maart 2009 00:45 schreef Lijnloos het volgende:
Hallo allemaal,

Na lang wikken, wegen en lurken, heb ik net besloten dat ik hier ook maar es wat ga posten...Sinds ongeveer een jaar nu ben ik pil-vrij maar zijn we niet vanaf dat moment al druk bezig met testen, temperaturen of dat soort zaken. Echter het is tot op heden nog niet spontaan gelukt, dus hebben we een tijdje terug toch maar es wat van die testen bijgehouden, maar niet al te strak en (misschien wel daarom) ook nog geen resultaat...

Moet zeggen dat we er nog gewoon lekker relaxt onder zijn, tuurlijk wel jammer elke keer, maar ook nog steeds superblij als we weer een berichtje van vrienden krijgen dat zij wel in verwachting zijn (wat de laatste tijd steeds vaker voorkomt)...

Mijn streven is om hier wel effe regelmatig wat van me te laten horen, maar ik ken mezelf, dat kon nog weleens minder zijn dan mijn bedoeling (nu) is...

Om in elk geval af te trappen, mijn NOD is (ongeveer) 15 april... maar mijn cyclussen kun je niet gebruiken om de klok op gelijk te zetten, verschilt van 26 tot 29 dagen en telkens weer iets anders. Ik ga dus nu maar van het gemiddelde van 27 uit...

Oh ja, en iedereen die al een 2e streepje te pakken heeft: FELI!
En de anderen: succes met klussen en veel plezier maken erbij
Naar:
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:13 schreef Lijnloos het volgende:
uhm ja... kon mezelf dus niet inhouden net.... maar uhm, (beetje van slag-fase) er was een beetje wazig maar wel zichtbaar + je...... AAAAAAAAAAAH
Dit was de enige test die ik in huis heb, dus morgen effe nieuwe halen... en dan voor de zekerheid nog een (of 2, of 3) keer proberen... IEEEEEEEH (sorry, ben beetje van slag)
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:47 schreef Lijnloos het volgende:
Hallo allemaal, ik ga me nu ook maar melden hier... Afgelopen week een paar plusjes op een stokje geplast en vanochtend voor het eerst bij de HA geweest... Uiteraard nog niet veel te melden, behalve een paar kleine berekeningen waaruit we opmaken dat ik nu 4 wk +1 dag zwanger ben en dat we (met een beetje geluk) een kerstkindje kunnen verwachten! Vind het allemaal nog wat onwennig, vooral omdat ik nog niet echt iets voel of zo, maar dat zal vanzelf wel komen...
En toen... een half jaar geleden:
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:15 schreef Lijnloos het volgende:
Hmmm... of ik ben zojuist spontaan heeeeeel incontinent geworden, of.... plons?
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:35 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, even snel weer een berichtje van mij... we zijn weer thuis. Boel was inderdaad gebroken, maar bij gebrek aan weeen of klachten mochten we weer naar huis. Ik heb ons eten weer even genuked (ik stond dus te koken toen de boel los ging) zodat we in elk geval geen lege maag hebben zo.
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:57 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, nou gelukkig geen natte sokken... Maar anti-climax is het wel een beetje. Toch moet ik zeggen dat ik me nog op alle vlakken erg relaxed voel. Af en toe een harde buik in combi met beetje "ongesteldheidsgevoel"... maar geen enkele regelmaat of tempo.

Ik ga inderdaad zo effe lekker douchen en in bed liggen om alvast/nog wat slaap te pakken. Nu is het inderdaad afwachten, mochten de weeen echt doorkomen dan weer melden of als het vruchtwater tcoh een ander kleurtje krijgt. Anders morgen om 15:30 uur melden voor ctg en kijken of en hoe ze gaan inleiden.

Edit: oh, voor de meiden die bij mijn twitter kunnen, gelieve niets in mijn richting twitteren want dan ziet mijn broertje het misschien en we willen nog niemand inlichten...
quote:
Op woensdag 23 december 2009 01:41 schreef Lijnloos het volgende:
Kleine update: zijn weer in zh aan de ctg... Weeën worden gemener en komen steeds sneller. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan!
quote:
Op woensdag 23 december 2009 02:49 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, net weer onderzoek gehad maar ontsluiting is nog niet op gang, weer die vingertop

ctg weer aan de kant maar we mogen nu proberen nog wat te slapen, lief heeft een stretcher gekregen.... Is ook goed moe. Ik ook trouwens, maar ben benieuwd...

Edit (3.30 uur): slapen lukt mij voor geen meter, elke keer als ik wil gaan liggen komt er weer een wee en ze worden nu echt naar. Merk dat staand het best op te vangen is.
Toen effe radiostilte... ik was druk bezig, maar:
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:11 schreef Lijnloos het volgende:
Hè meiden, ben nog niet bijgelezen maar kan wel melden dat ik vanochtend om 09.45 uur bevallen van onze prachtige dochter Minke! Iedereen blij en gezond, 50cm en 3620gr... En zo flieft!!!!
En uiteraard de bijhorende foto's:
dag 1

nu

Het is dus zo ver, Minke is alweer een halfjaar... mijn baby wordt groot

Dus ja... we gaan maar door naar het volgende topic...
Alle meiden (en kerels natuurlijk) hier, veel plezier en geluk met jullie kleine beebs! Ik zie jullie snel
  woensdag 23 juni 2010 @ 08:14:39 #103
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83179280
Minke, wat ben jij een grote meid inmiddels. Tijd om naar de grote babies te gaan. Lijnloos, veel plezier een deurtje verder en tot over 2 maandjes.

Ik zie dat ik Lily en Leah ook nog niet fatsoenlijk heb uitgezwaaid. Het is voor jullie ook de hoogste tijd. Kleine babies worden groot en dat geldt zeker ook voor Leah! Tot snel!

Octo wat een onwijs schattige foto. Je wederhelft heeft meer oog voor het dier dan Hannah

Onze kleine man was gister avond zo moe dat hij al om 7 uur knock out was. Hij had om 16.00 uur wel een fles gehad maar had 70cc laten staan. Dus om 22.30 uur maar even een fles gegeven (pas nr. 4 van de dag) maar hij sliep gewoon door om vanmorgen om even over 6 vrolijk wakker te worden. Bij ons gaat de wekker om kwart over 6 dus dat was een prima timing. Nu ligt mijn drukke mannetje weer uitgeteld in zijn bedje en een ochtendslaapje te doen. Kijken hoe lang hij het volhoudt.

[ Bericht 4% gewijzigd door happyme28 op 23-06-2010 08:27:01 ]
pi_83179379
Minke, een half jaar!! Gefeliciteerd!! Leuk verhaal Lijnloos! Tot over een weekje!

Octo, wat een leuke foto!

Edit: Vergeet ik Leah helemaal (niet ver genoeg terug gelezen)! Ook alweer een half jaar!!
pi_83179558
Minke Dag mooie meid. Je bent nu een grote baby

Lily en Leah ook

Vanacht heeft Mart lekker lopen spoken Elke uur was meneer in de weer omdat zijn speen kwijt was.
En met z'n ogen gaat het wel 'iets' beter, maar over is het dus nog niet. Vandaag nog druppelen en morgen maar weer terug naar de huisarts. Zodat hij een doorverwijzing kan geven voor de oogarts, zoals hij vorige week zei.
  woensdag 23 juni 2010 @ 08:40:47 #106
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83179674
Ymme, bij Daan helpt dat druppelen van die gel ook nog niet echt hoor. Het lijkt wel iets minder te worden, maar weg is het zeker niet. Daarbij wil onze druktemaker ook niet echt stil liggen dus het is geen makkelijke opgave die druppel in zijn oog te krijgen. Wij moesten het een week volhouden en dat is nu ook voorbij. Ik kijk het nog een paar dagen aan, maar anders volgende week weer de HA bellen.
pi_83179943
octo wat een geweldige foto! een leuke dag geweest?

lily ook al een dagje uit geweest! ik ben jaloers ben namelijk echt efteling fan!

minke grote meid! leuk om de begin posten en fotoreportage te zien!

wij hebben weer eens een hele goede nacht gehad! tussen 2100 en 2400 uur alleen maar jengelen en half slapen tot na de voeding(2400uur) toen geslapen in eigen bed tot kwart voor 5, om zich daarna rond half negen zich weer te melden! lekker hoor!
pi_83179949
hihi, die foto van Hannah met die walrus. Leuk!

Happy, lekker dat Daan zo goed slaapt. De timing is ook goed. Leah heeft ook haar biologische klokje afgesteld op mijn wekkertijden
Ook drinkt ze maar 4 keer en vaak moet ik haar voor de 4de voeding wakker maken 's avond.
Ligt ze al als een blok te slapen maar ik moet haar dan wel wakker maken anders krijgt ze gewoon te weinig voeding.
Ze meldt zich dus ook nooit heh...ik moet het echt zelf in de gaten houden.
pi_83179986
draculettetje ook een goede nacht gehad

Ik heb 5 maanden met nachtvoedingen gezeten en ik vond ze heerlijk. Ik dacht dat ik ze zou missen want Leah slaapt sinds 4 weken door maar je groeit daar ook weer in (nieuwe fase).

en de Efteling was weer erg leuk!
pi_83180525
Leuk verslagje Lijnloos!

Gisterenavond heeft Jasmijn om 8 uur flesje gehad, maar ze wilde niet slapen. Mijn man heeft toen met haar gezeten omdat ik erg moe was (overdag niet geslapen omdat mevrouw ook al de hele dag wakker was) en om 11 uur maakte hij mij wakker dat ze in de wieg lag en dat ik mijn wekker moest zetten om 12 uur voor de volgende fles, want dan zou die fles daarna mooi vroeg in de ochtend kunnen.
Ik wekker gezet...

En om 4 uur word ik wakker Goed lang geslapen vannacht dus.
Dus hopelijk gaat dat doorslapen straks goed lukken, maar ja, we moeten eerst maar zorgen dat die laatste fles wat later op de avond valt.

En aanstaande zondag ga ik voor het eerst sinds wéééken (Koninginnedag volgens mij als laatst) weer naar de stad toe. Mijn ouders gaan dan oppassen en dan kunnen mijn man en ik lekker terrasje doen en alles

En ook al zegt de wii dat ik overgewicht heb, ik pas in het jurkje wat ik gekocht heb voor de bruiloft van mijn zus

Jasmijn is wakker, ik ga haar lekker in bad doen.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_83181787
Wat een grappige fot octo

Lijnloos, waar blijft de tijd?

Hier gister een regeldag gehad wat betreft borstvoeding. Kind vaak aan de borst, maar steeds maar niet tevreden. Ik slappe borsten. Bij het kolven kwam er ook amper wat uit. Vreemd Tot mijn man zich herinnerde dat er regeldagen bestaan. En gister was precies 10 dagen na de bevalling, dus regeldag nummero uno. Nu voelt het alweer wat beter

Ben nog steeds niet helemaal bijgeslapen. Pak zo'n 9 uur per nacht, maar merk dat dat net niet genoeg is om de vermoeidheid van na de operatie weg te werken. Vandaag is mijn man de hele dag thuis en blijf ik lekker in bed hangen. Slapen lukt denk ik niet, maar rusten kan nooit kwaad

Het is nu wel erg mooi, dus misschien ga ik vanmiddag toch al zondigen en voor het eerst een blokje om met Moneypenny. We zien het wel. Niets moet, alles mag
pi_83186559
Cp, wat herkenbaar dat die vermoeidheid er niet uit gaat.. Hier een man die gewoon door het gehuil ook heen slaapt.. En een moeder die meteen rechtop zit en wakker is Misschien dat de baby ook zo'n dagje heeft op de 10e dag? Want pff heb vannacht 2 uur een huilende baby heen en weer geschud en geknuffelt voordat ze tegen Papa aan in slaap viel (die had ik maar wakker gemaakt)
Ik natuurlijk in dikke tranen want Papa lukt het in 5 minuten en ik kan in 2 uur nog niks.. pfff!
Inmiddels ben ik weer verliefd hoor want ze ligt zo lief te kijken en te graaien in de box

voor de dames die een deurtje verder gaan!! Heb weinig van jullie gelezen maar hopelijk is het daar net zo gezellig als hier

Ik ga zo maar eens met de melkflessen de zon in.. Nanique slaapt nog even en Shenaya vind in de tuin spelen geweldig!! ( wat ben ik blij met mijn tuin.. die we net 2 maandjes hebben)
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:56:13 #113
265732 Keshet
pi_83186786

Emma heeft vannacht in een Puckababy GESLAPEN!
Jawel, geslapen!
Zowaar 5 uur achter elkaar. Ik voel me herboren.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:37:42 #114
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83188391
Jeujjjjjj voor Emma en de hervonden energie voor Keshet

Er ligt er hier toch eentje in de box een knisperboekje te 'lezen' (lees: te verrampeneren) met een serieuze blik en dito geluiden
pi_83192935
Goed bezig Emma!!

Leuk die dingen Happyme!!
pi_83196803
Liesz en Cp succes met de regeldaagjes blijven moeilijk vind ik!
en met herstellen natuurlijk, gewoon doen wat goed voelt CP zoals je al zegt het kan maar moet niet,

Keshet wat goed! Emma goed gedaan meid, geef je mama maar lekker veel energie

happyme dat klinkt ook heerlijk!
pi_83196905
Ja, die regeldagen kunnen erg lastig zijn. Op de bank met een stapel tijdschriften en baby de hele dag aan je borst
Ik was ze weer vergeten tot een dag of wat geleden (oh, met 6 maanden ook regeldagen ja )

en Emma
pi_83200357
Ondertussen weer slappe tetten en elk uur een kind aan de borst. Ze lekken wel, dus er lijkt wel genoeg in te zitten. Verwarrend hoor

Wel even gewandeld en dat was vermoeiend, maar ook lekker
En het was Moneypenny d'r eerste ommetje
pi_83200807
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:20 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ondertussen weer slappe tetten en elk uur een kind aan de borst. Ze lekken wel, dus er lijkt wel genoeg in te zitten. Verwarrend hoor

Wel even gewandeld en dat was vermoeiend, maar ook lekker
En het was Moneypenny d'r eerste ommetje
Hier net ook een eerste wandeling. Zo leuk maar ben blij dat 'ie geslapen heeft en niet liep te huilen.
Heeft Moneypenny niet toevallig dat regeldagje van rond dag 10 misschien?
I'm not a sinner.
pi_83201119
Ze heeft half liggen slapen, maar was dus ook half wakker. Maar niet huilen gelukkig
Ja, waarschijnlijk regeldagje, maar gister ook al en vanmorgen had ik het idee dat het weer over was. Maar zo door de dag heen gaat het weer 'slechter'

Maar ik geef niet op
pi_83202992
Mart vind dat slapen voor baby's is.
Hij is nu al vanaf 15:15 uur uit bed. En ik ga hem zo maar eens in bad doen, flesje en dan naar bed.
En tussendoor gewoon niet meer slapen. Maar heerlijk spelen (en flink schreeuwen van de lol) in z'n box, in de wandelwagen, bij ons op schoot of waar dan ook.

Is dat normaal, niet meer zoveel slapen 's middags?
Of is hij gewoon een wakker mannetje..
pi_83206393
Ik maak mij er geen zorgen om. Maar vind het toch appart.

Daar waar Mart in 3,5 maand heel hard ging qua lengte en gewicht en qua voeding, heb ik het idee, dat hij een stuk minder snel gaat nu. Gelukkig want hij is al 8 kilo tenslotte.

Hij dronk vorige week nog 1000 cc per dag. 5x200. En nu komt hij nog maar net aan de 800 cc per dag.
Nou ja, goed hoor. Hij geeft het zelf wel aan. Het spugen is ook stukken minder. En het huilen om honger hebben lijkt ook wel verleden tijd te zijn. Er zit 4 uur tussen en soms moet ik er zelf aan denken.

Ik denk dat ook, dat we volgende week eens gaan proberen de laatste fles eraf te doen.
En dan in de fles van 19:00 uur pap. Eens kijken of hij de nacht daarmee door komt.
pi_83207868
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:15 schreef ymme het volgende:
Mart vind dat slapen voor baby's is.
Hij is nu al vanaf 15:15 uur uit bed. En ik ga hem zo maar eens in bad doen, flesje en dan naar bed.
En tussendoor gewoon niet meer slapen. Maar heerlijk spelen (en flink schreeuwen van de lol) in z'n box, in de wandelwagen, bij ons op schoot of waar dan ook.

Is dat normaal, niet meer zoveel slapen 's middags?
Of is hij gewoon een wakker mannetje..
kan wel hoor

selene was ook altijd overdag veel wakker en ravi nu ook.
pi_83210022
na een hele dag gedraak was het vanmiddag laat opeens heel stil boven. tis baddag voor ieder, dus eerst selene, toen die naar bed en toen ging ik dus eens kijken bij ravi. lag hij gewoon lekker echt te spelen en een lol dattie had! hij wilde ook wel "er komt een muisje aangelopen pieppieppiep!!!" spelen

en ik heb de oplossing voor het avondhuiluurtje. dezelfde als bij selene: lawaai. bij selene ging ik dan in de kamer ernaast een compuspel (baldur's gate 2) spelen met geluid aan, bij ravi werkt het prima om maar gewoon bij ons op bed tv te gaan kijken.
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:35:30 #125
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83210598
Heerlijk simmu, samen spelen en zien dat je mannetje zo'n lol heeft'. En inderdaad wil dat bij Daan ook helpen, om herrie te maken als hij huilt. Apart gegeven toch.

Ymme, kan prima hoor dat Mart wat minder slaapt 's middags, ieder kindje is anders en misschien heeft hij niet zo veel nodig. Als hij gewoon lekker vrolijk en actief is, is er niets aan de hand toch?
pi_83210956
echt, bij selene ging sangdrax (hardcore nerdy type wat verzot is op ingewikkelde linux versies) zo ongeveer huilen. dan lag ze te huilen, deed ik die compu aan: "dumdiediedum!" blije windows-sound. en stil
pi_83210993
en mijn mannetje heeft kleertjes maat 62 aan het zit nog wat ruim, maar 56 is echtechtecht te klein!
pi_83211025
Nee idd. En hij is inderdaad lekker actief. Vooral met gillen hihi. Heb er gewoon hoofdpijn van.
Maar och wat een lol dat hij dan heeft.

We genieten echt elke dag meer en meer van hem. Het is z'n groot bezit gewoon.
pi_83211122
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:41 schreef simmu het volgende:
en mijn mannetje heeft kleertjes maat 62 aan het zit nog wat ruim, maar 56 is echtechtecht te klein!

En ik vind het stiekem zo leuk, een nieuwe maat. Betekend weer nieuwe kleding.
Allemaal dingen die hij nog niet aan gehad heeft.

Met als gevolg, dat ik een grote doos met 56 en 62 boven heb staan, wat Mart maar eventjes aan gehad heeft. Dus mocht je intersse hebben
pi_83211194
Dag Minke, tot snel!

Simmu en happy, hier hetzelfde met Lisa. 's Avonds wil ze niet in bed, maar tv kijken met papa. Ach hij werkt de hele dag en zo heeft ie wel wat quality time met haar.

Alle mensen die de eerste wandeling gaan maken of hebben gemaakt...geniet ervan/ik hoop dat jullie ervan hebben genoten.

Keshet, wat goed dat Emma in de puckababy heeft geslapen!

Simmu wanneer was eigenlijk je uitgerekende datum? Ik dacht ergens eind april toch? Dan scheelt Ravi 'officieel' maar zo'n week of 3 met Lisa, maar Lisa past nog prima maat 56.. ukkepuk.
pi_83212791
uitgerekende datum was 30 april idd. ravi krijgt ook al echt spekkies hoor. op zijn billetjes en van die plooitjes bij zijn polsjes enzo maar goed; die heeft tot nu toe 1 kjeertje een halve fles laten staan, toen we van 6 naar 5 voedingen gingen meneer flesje!
pi_83229301
Oeh, spekkies! Dat is zo ! Lisa heeft ook wel wat spekkies, maar niet zoveel als ik zou willen . Ze laat eigenlijk ook nooit een flesje staan. Heel stoms 10 of 20 ml. maar that's it. En op dit moment krijgt ze 4x150 en 1x210. Vandaag ga ik voor het eerst 1 fles van 150 vervangen door 180, kijken of ze dat doet. Ze weegt nu zo'n 5200 gram gok ik, dus uitgaande van 150ml/per dag/per kilo mag er best alweer 30ml. bij.

Nouja we zien wel... eerst moet ik naar de tandarts om 9 uur en dat gaat ie waarschijnlijk mijn verstandskies trekken.

En ohja, Lisa slaapt nog!
pi_83230787
Ravi met spekjes Vet lief Doe eens een fotootje?

Succes Nikki

Ok, ik zeg UHM UHM HUM HUUUUUUM EEE ie ie ie IEIEIEIEIE!
En dan de vet blije variant!

Om 6:00 tot 7:00

Maargoed, stuk beter dan krijsen Maar sinds deze week geloven we wel dattie stembanden heeft

Aangezien hypo-allergeen zo goed gaat gisteren even weer bij Huisarts geweest (rare zin ik had beloofd terug te komen voor update) ook gezegd dat hij nog wel veel windt en spuugt.

Ze wil toch dat we Pepti gaan proberen (volledig koemelkvrij) tot maandag en dan even weer langs. Als dat helpt zegt ze genoeg aanwijzingen te hebben om KMA vast te stellen en hoeft ze niet te prikken
pi_83230818
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:14 schreef freecell het volgende:
Ravi met spekjes Vet lief Doe eens een fotootje?

Succes Nikki

Ok, ik zeg UHM UHM HUM HUUUUUUM EEE ie ie ie IEIEIEIEIE!
En dan de vet blije variant!

Om 6:00 tot 7:00

Maargoed, stuk beter dan krijsen Maar sinds deze week geloven we wel dattie stembanden heeft

Aangezien hypo-allergeen zo goed gaat gisteren even weer bij Huisarts geweest (rare zin ik had beloofd terug te komen voor update) ook gezegd dat hij nog wel veel windt en spuugt.

Ze wil toch dat we Pepti gaan proberen (volledig koemelkvrij) tot maandag en dan even weer langs. Als dat helpt zegt ze genoeg aanwijzingen te hebben om KMA vast te stellen en hoeft ze niet te prikken
Pepti is toch niet helemaal koemelk vrij? Toch? Dat is neocate toch?

Gevonden, geknipt koemelkeiwit.
pi_83230916
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Pepti is toch niet helemaal koemelk vrij? Toch? Dat is neocate toch?

Gevonden, geknipt koemelkeiwit.
hm, wat is het verschil met hypo-allergeen dan? Das toch ook geknipt?
pi_83230934
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:21 schreef freecell het volgende:

[..]

hm, wat is het verschil met hypo-allergeen dan? Das toch ook geknipt?
Nog meer geknipt
pi_83230982
Hypoallergeen REVENTIE (voorkomen van allergie)
Partieel gehydrolyseerd wei-eiwit

Pepti : KOEMELKALLERGIE
sterk gehydrolyseerd wei-eiwit

Neocate: KOEMELKALLERGIE
vrije aminozuren (bij eiwithydrolysaatintolerantie)
pi_83231080
we werken aan foto's dames. sangdrax is aan het uploaden

pi_83231133
Dank

We gaan kijken wat werkt. Zelfs de huisarts zag in dat kwartiertje dat het een heel andere baby was Ze zij dat het bij zo'n verschil wel heel aannemelijk wordt.

Ow en ik weet niet meer wie het was, maar er heeft iemand in dit topic steeds KMA naar mij geroepen en ik redeneerde dat steeds weg, maar het bleef wel in mijn achterhoofd hangen en daardoor heb ik ook actie ondernomen, dus super bedankt!
  donderdag 24 juni 2010 @ 09:40:39 #140
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83231411
Lijnloos, wat een mooi overzicht zo! Vn hrte met je kleine grote meid! Tot over 2 weken, bij de grote baby's!

Keshet, helemaal top dat je zo goed hebt geslapen! (Ik bedacht me nog, emma past vastniet meer in het Fok! rompertje, toch? mss is het leuk om een foto te maken van emma met het rompertje ernaast. emo en zo )

CP, balen van de regeldagen. Maar ja, je weet wat het is, dus dat scheelt een boel. En idd lekker meeslapen met je kleintje. Heerlijk!

nikki, sterkte bij de tandarts!

florian wellicht kma! naja, wel fijn dat het gevonden is, maar toch is het sneu. maar iig een voor het vernieuwde humeur

we hebben een kinderstoel voor aviva gekocht, en de tafel omgebouwd, dus we zitten nu als een echt gezinnetje samen aan tafel! behalve dat aviva niet wil zitten, en net zo lang gaat zitten strekken en wurmen tot ze weer in de doomooseat wordt gezet, maar dat terzijde

nog een weekje, en dan mag ik gaan bijvoeden van mezelf (dan is ze net geen 6 mnd)! kheb er zo'n zin in! leuk, dat geklieder en zo
pi_83231710
Ik heb Minke nog niet gedag gezegd. Bij deze dan: dag leuke kleine grote Minke

Simmu, lekker dat Hollands welvaren he? Ik kan ook zo blij worden om spekkies en hapwangetjes bij Hannah.

Keshet, wat fijn dat Emma met de puckababy goed heeft geslapen. Sliep Emma niet goed dan?

voor de moeders die hun kindjes mee naar buiten hebben genomen. Groot gelijk, het is heerlijk weer.

Freecell, ik hoop dat de Pepti helpt. Ben blij dat de HA voeding zo'n positief effect heeft op Florian. Hier is het ook lekker babbelen na de ochtendvoeding. Wel gezellig

We hebben HET speelgoed ontdekt: een bal Die meid van mij ging helemaal uit haar dak. Zo grappig!

Ze is nu voor het eerst aan het wennen bij het KDV.
Ik mag haar om 13.00 uur weer ophalen. Ik hoop zo dat ze het naar haar zin heeft. Ik ga nu zelf even een tukkie doen
pi_83232005
Freecell, zo'n verschil zegt al best wel iets ja! Ik heb wel een keer iets geroepen over koemelkallergie over dat een vriendin het ook had bij haar kleine.. Die bleek ook heel erg te veranderen.. Het spugen en windjes laten is ook een kwestie van wennen aan de voeding denk ik!! Hoop dat de voeding het voor jullie is en jullie snel een hele leuke lieve baby hebben

Octopussy, Vond je het moeilijk de kleine bij het KDV achter te laten?? Pfff mijn oudste zou eigenlijk naar de PSZ gaan (maar ja ik beviel) dat leek me al moeilijk..

Davinia, leuk bijvoeden.. veel foto's maken he?!

Nanique heeft een rustige nacht gehad zonder al te erge krampjes! Ben dus lekker uitgerust, mocht zelfs nog even douchen van d'r want ze sliep nog even door terwijl het eigenlijk voedertijd was!
Zit nu alleen met een vreselijk opstandige peuterpuber hier thuis die vertikt om te ontbijten! Dus heb wat speelgoed afgepakt en nu is ze me aan het negeren en ik haar!
Ik duik zo met mijn wasje de tuin even in en neem gelijk een bak koffie mee denk ik maar
pi_83232024
Zo kwam er een hoop geluid uit de box zetten. Gillen en lachen. En speeltjes die geluid maken.

En zo ineens, stil.... Wij kijken... Ligt meneer heerlijk te slapen Das zo lief.
pi_83232842
Das lief In de box slapen hebben ze hier beide nooit gedaan. En dan ook echt nooit

Florian is aan de pepti, tussenstand: 5 minuten, fles bijna leeg Hij lust het
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:32:39 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83233078
Leah en Minke Tot over 2 maanden!

Wat fijn dat de oorzaak eindelijk gevonden is voor Florian!
Allergie is nooit leuk, maar nu kan er tenminste naar gehandeld worden.

Keshet, fijn dat Emma het goed lijkt te doen in de Puckababy!

happy, leuk hè, dat ze nu echt spelen met dingen.

Hannah met walrus

ymme, Harry slaapt ook maar weinig hoor. Als ik thuis ben, slaapt hij wat meer. Maar bij opa en oma en bij papa blijft het meestal tot 3x een half uurtje. Dit doet hij al heel lang.

simmu, wat is Ravi dan al groot! (of Harry klein ) Harry past echt nog wel in sommig spul mt 56 en zit ook net in 62...

Hier gaat het sinds het nieuwe bv-beleid een stuk beter. Harry slaapt beter overdag maar vooral ook 's nachts. Laat inmiddels meer tijd tussen de voedingen en 's nachts komt hij gelukkig weer maar voor 1 voeding ipv een paar...
Hij speelt veel met zijn speelgoed. Vooral actie-reactie speelgoed is erg in trek, maar zijn knisperboekje en zijn Jakob (knuffeldoekkonijn) vindt hij ook nog leuk. Hij begint nu ook echt heel lief en leuk te knuffelen met Jakob. Overal moet aan gelikt worden. Ow en hij is super goed in multitasken
Ik ga even kijken of ik van dat laatste een filmpje ge-uploed krijg dat mijn man gisteren gemaakt heeft

[ Bericht 8% gewijzigd door Asyniur op 24-06-2010 11:00:33 ]
pi_83237599
Geniaal!
En dat tevreden lebberen is een bekend fenomeen
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:38:03 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83238204
Dat ding waar hij aan likt, lag dus eigenlijk links voor, mar hij heeft het dus zelf zo gescharreld...

Ow en we zijn zojuist even extra gaan wegen en hij weegt dus nu 5340g!
pi_83238564
Dat groeit lekker door
pi_83238598
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:38 schreef Asyniur het volgende:
Dat ding waar hij aan likt, lag dus eigenlijk links voor, mar hij heeft het dus zelf zo gescharreld...

Ow en we zijn zojuist even extra gaan wegen en hij weegt dus nu 5340g!
Heb je al een bal geprobeerd als speelgoed? Bij het CB hadden ze een ouderwets activitycenter van Fisher Price en dat vond Hannah ook erg tof. Haar motoriek vind ik echt al zo goed eigenlijk.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar Hannah weegt 6310 gram
pi_83239207
Heerlijk om te lezen dat de kids zo goed groeien!!

Maandag komen ze hier thuis van het CB en dan gaan ze Nanique ook wegen ben heel benieuwd of ze goed groeit want het drinken gaat ineens weer een stuk minder..
Bij de geboorte vond ik haar zwaar 2980 bij 4 weken te vroeg dus ben benieuwd of ze er Maandag na ruim 2 weken al overheen zit!
pi_83240064
Asy wat een leuk filmpje! En wat leuk dat ie de gym ook gaaf vindt!
pi_83241429
Dag Minke, en Leah!

Draakje, herkenbaar ritme heeft je dametje!

Liesz, dat je man Nanique wel kon troosten kan ook wel liggen aan het feit dat hij lekker ontspannen was (want net uit slaap) en als ze borstvoeding krijgt (ik weet niet wat ze krijgt natuurlijk) verwacht ze van papa natuurlijk geen eten.

Keshet, wat lekker zeg, dat Emma zo goed geslapen heeft!

Isabel is gisteren naar het CB geweest, met 4wk 5 dagen. Specs: 4547 gram ( 700 gram gegroeid in 2,5 week) en 55 cm. Naveltje was nog niet helemaal mooi, moest nog een stukje afsterven dus de arts heeft met zilvernitraat daarvoor gezorgd. Restje lag er vannacht mooi af
pi_83242011
Goede middag allemaal!

Simmu ravi gewoon alweer in 62!
ow en lawaai maken helpt hier niet tegen een huilend kind

En spekkies die wil ik ook zien

Free op zich wel lekker dat het zoveel beter gaat!
hoop dat de pepti nog beter werkt (en wat is KMA?)
Ah ik lees dat florian het in ieder geval lust!

Davina heeft een gezinnetje aan tafel

Octo hoe was het voor het eerst bij het kdv gegaan vandaag?

Liesz even lekker bijgetankt! en de kleinste heeft het dus prima gedaan!
de ander in negeer modus! succes!

Ymme dat klinkt ook heerlijk

Asy Harry die het ook zoveel beter doet!
en dat filmpje geweldig dat multi tasken!

En idd wat liesz zegt wat een goed groeiende kindjes

Hier kwam het cb wel thuis maar niet wegen, ben benieuwd liesz hoe het er vvoor jullie bij staat qua gewicht!

kleine update van mezelf, ik ben toch met mn vervelende duim naar de huisarts geweest, ik blijk te soepel te zijn in mn banden en gewrichten (maar dat wist ik al) ze noemt mn duim "snapping finger"
nou mag ik morgen een brace halen en ben ik doorgestuurd naar de ortopeet
Verder over het terug geven van de voeding en het herkauw idee gehad. Ze vind het toch wel erg als reflux klinken of in het ergste geval dat het einde van de maag een te kleine opening heeft.
We gaan nu eerst naar de osteopaat even kijken of die nog wat kan en anders kan ik altijd terug naar de huisarts.
Verder lijkt de kleine wat allergische reacties uitslag in d'r gezicht te hebben, dus even terug naar basis zeg maar, gewoon weer alles in neutral wassen etc.
pi_83242127
reactie scherm te lang open gehad

Mor wat is jullie dame goed gegroeit!
En het naveltje nu er wel goed af da's mooi!

gisteravond en vannacht heeft ons dametje het weer precies hetzelfde gedaan trouwens
pi_83243078
Draakje, heb je het bedje al een beetje schuin gezet? Dat helpt vaak al iets tegen de melk/maagzuur wat omhoog komt. Ik hoop dat de osteopaat jullie kan helpen.

KDV was drama Ze huilde onbedaarlijk toen ik binnenkwam. Zelfs aan de borst moest ze tussendoor nog brullen. Nu heeft ze ook wel veel buikpijn de laatste week, dus dat speelde ook een beetje mee denk ik. De leidster vertelde dat ze niet wilde liggen, alleen gedragen worden. Zo is het thuis ook, dus dat had ik wel verwacht. Ze ligt nu op mij te slapen en af en toe komt er nog een snik uit.
Morgen gaat ze van 9.00 uur tot 15.00 uur weer naar het KDV. Ik vrees dat het een stuk moeilijker voor mij word om haar achter te laten
pi_83243335
Octo wat vervelend dat ze zo heeft moeten huilen bij het kdv
succes en sterkte morgen

Ik het hoofdeinde van het bedje idd al meer dan een week (of 2?) omhoog staan en ik zorg dat ze na de voeding nog zo'n 20 a 30 min omhoog blijft, helaas werkt dat beide dus niet...
pi_83243481
En voeding wat verdikken?
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:47:01 #158
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83245998
ach, octo, wat naar zo!
hopelijk gaat de buikpijn snel weg en gaat het dan ook beter op het kdv!

draakje, hopelijk is het geen reflux, dat is zo naar! en sterkte met je duim!
pi_83256804
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:47 schreef Ticootje het volgende:
En voeding wat verdikken?
dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik nog niet mocht kolven heeft ze alleen nog maar van de borst rechtstreeks gedronken! wou het weekend eens kijken of ik kon kolven dus de tip neem ik mee!

davina dank!
pi_83259475
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:40 schreef DaviniaHR het volgende:
we hebben een kinderstoel voor aviva gekocht, en de tafel omgebouwd, dus we zitten nu als een echt gezinnetje samen aan tafel! behalve dat aviva niet wil zitten, en net zo lang gaat zitten strekken en wurmen tot ze weer in de doomooseat wordt gezet, maar dat terzijde

nog een weekje, en dan mag ik gaan bijvoeden van mezelf (dan is ze net geen 6 mnd)! kheb er zo'n zin in! leuk, dat geklieder en zo
Ook weer een Tripp trapp? Tweeling van Eli's stoeltje?

Lekker camera in de aanslag en wachten op de eerste vieze gezichtsuitdrukking
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_83261028
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:38 schreef draculettetje het volgende:

dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik nog niet mocht kolven heeft ze alleen nog maar van de borst rechtstreeks gedronken! wou het weekend eens kijken of ik kon kolven dus de tip neem ik mee!

davina dank!
wacht wel even tot je weet wat er is. Door voeding te verdikken verstoor je ook weer een hoop.
pi_83261656
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

wacht wel even tot je weet wat er is. Door voeding te verdikken verstoor je ook weer een hoop.
ik was idd van plan om de osteopaat ook af te wachten
maar beginnen met kolven als ik me goed voel is op zich niet verkeerd natuurlijk
pi_83271967
Pffff, waar de omschakeling gewoon/hypo-allergeen als enige opvallende eigenschap had dat alles beter ging is het nu:
Minder snel weer honger (das wel relaxed trouwens, vooral overdag, hij was altijd nèt te vroeg aan zijn voeding toe, dus het was altijd rekenen, nu issie gewoon blij tot ik een voeding ga maken)) maar wel veel huilen en niet slapen. Ik denk dat zijn darmpjes even moeten wennen... hoop ik...
  vrijdag 25 juni 2010 @ 08:10:55 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83271985
Aviva in een stoeltje

en een voor Isabel die het goed doet!

octo, jammer dat het niet goed gegaan was op het kdv. Hopelijk gaat het vandaag stukken beter

draakje, wel voorzichtig doen hoor! En wat balen van je duim! Hopelijk vinden ze snel de oorzaak van je mini-draak

Ik hoorde trouwens van de week van iemand dat in Engeland de kinderen standaard worden nagekeken door een osteopaat omdat alle kinderen wel iets meekrijgen van de geboorte...
wat mij dan weer aan het twijfelen maakt of ik Harry niet moet laten nakijken omdat hij zo gemakkelijk is.

och freecell, ik hoop dat het snel over is. Voor jou maar ook voor je prulletje
pi_83272019
Asy: een kind laten nakijken omdat hij zo makkelijk is, is geen goed idee Straks vinden ze iets waardoor hij zo makkelijk is, lossen ze het op en heb je een Floriannetje
  vrijdag 25 juni 2010 @ 08:18:20 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83272069
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:13 schreef freecell het volgende:
Asy: een kind laten nakijken omdat hij zo makkelijk is, is geen goed idee Straks vinden ze iets waardoor hij zo makkelijk is, lossen ze het op en heb je een Floriannetje

Met makkelijk bedoel ik eigenlijk dat hij ongemakken niet snel meldt. Zo huilt hij eigenlijk nooit om een vieze luier en heeft hij dus zeker 1,5 week honger gehad zonder zich voor extra voeding te melden...
Maar goed, misschien moet ik het ook maar niet doen. Hij mankeert verder niks en doet het goed.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 08:31:38 #167
18860 sindell
Seriously
pi_83272202
Laura huilt ook niet om een vieze luier. Als je haar een dag in een poepluier laat zitten, huilt ze nergens om volgens mij. Maar dan doen we maar niet met dit weer....

Laura is ook niet echt heel zwaar meer hoor, 5600 oid vorige week. Maar zolang ze er goed uit ziet en over het algemeen vrolijk is, maak ik me er niet druk om. Misschien is hij gewoon iemand die snel tevreden is.

(ik vraag me wel eens af of ik zelf niet veel te relaxed ben ) behalve over de bv dan....
pi_83272278
Freecell, denk dat het wennen is voor de darmpjes.. Hopelijk gaat het vandaag beter en morgen zou het nog weer iets beter moeten gaan..

Morretje, ja zal best.. Mijn man heeft ook uren geduld met een huilende baby ik geef op een gegeven moment helemaal overstuur op.. Pff blij als de hormonen weg zijn haha Nanique krijgt flesvoeding!

Dracu, hier komen ze dus wel wegen zei die vrouw aan de telefoon.. Ga me weer sterk maken en naar het CB met de kids. Met Shenaya kwam ik er alleen nog maar voor de inentingen alle andere afspraken had ik al afgezegd.. Hoop dat nu in de nieuwe woonplaats het CB beter is en geen commentaar heeft op ons leven!

Zit hier te wachten op een monteur.. zucht! Hij komt tussen 8 en 1 dat is altijd zo'n rare rottijd. Inmiddels is wel mijn was bijna klaar dus kan ik die zo ophangen.. Shenaya zit aan haar ontbijt en de kleine frummel slaapt nog even verder in de box hihi.
Vanavond lekker uiteten!!
pi_83272505
Octo, wat balen dat het KDV niet zo lekker ging gisteren! Hopelijk kun je haar vandaag toch nog met een gerust hart achterlaten!

Daviniva, Aviva ook al bijna aan de hapjes? Leuk! Isa krijgt sinds een week elke dag een groentehapje. Heb nu wortel en sperzieboontjes geprobeerd. Dit weekend wil ik er ook een fruithapje bij gaan proberen zodat ze vanaf volgende week ook op het KDV hapjes kan krijgen (volgende week is ze een half jaar).
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:07:34 #170
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83272862
draakje, je zou jbpm ook met een lepel naar binnen kunnen gooien voor (of na?) de voeding (staat op de verpakking). dan hoef je niet te kolven. het is een ranzige plaktroep, maar dat terzijde

@tinu, jup een zwarte tripp trapp. met bruine beugel, dus (van eli's stoel)

nweuser, wanneer is isa noou 6 mnd? er is geen 31 jun! groot probleem is ze altijd een kleine baby

oke, nu halen
pi_83273570
Haha Davinia, ze is van 30 december, dus dat kan wel. Maar ze is nog wel steeds mijn kleine lieve schattige baby'tje!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83273740
NieuweUser, wat is ze moooooooi

Muppet is weer op het KDV. Vandaag tot 15.00 uur en ik hoop zooooo dat ze niet weer zo gaat huilen als gisteren. Ik ga denk ik maar eens mijn huis schoonmaken en was wegwerken. Goede afleiding en het moet nodig gebeuren
pi_83277768
Free ik hoop ook dat het voor florian wennen aan deze voeding is!

asy ik wist dat er ergens idd alle pas geboren baby's lieten kijken door een osteopaat maar niet dat dat engeland was! ik denk dat je met harry geen zorgen hoeft te maken hoor! al moest ik wel lachen om de opmerking van free

liesz monteur al geweest? fijn dat cb bij jullie wel weegt! was je eerder ook bij eglantier?

davina Da's ook nog een optie om indien nodig en osteopaat niet helpt het zo te proberen te geven.

nieuwe user wat een prachtige foto met stralende ogen!

octo ik hoop dat het vandaag beter gaat bij het kdv! succes met wachten tot drie uur!
pi_83280331
Mart slaapt niet meer zo goed als dat hij dat alitjd gedaan heeft.
Voordat hij slaapt, ben je tegenwoordig z'n half uur verder. Terwijl hij wel gewoon echt moe is.
We leggen hem in bed als hij moe is, maar dan begint het. Huilen/schreeuwen. Moeten we echt naast hem gaan zitten en zingen/zachtjes praten totdat hij gaat slapen. Terwijl het eerder in bed was, 5 min mopperen en slapen. En lang achter elkaar slapen is er ook niet meer bij, hij wordt regelmatig wakker om de speen. Soms wel elk uur. Ik weet dat we nog steeds in de handen mogen klappen enzo qua slaap gedrag van Mart. Maar wil gewoon even horen dat dit normaal is. En dat hij ooit wel weer uit zichzelf gaat slapen en zonder steeds wakker te worden gaat slapen enzo...

En stiekem hoop ik dat dit ook met een sprongetje te maken heeft, dat het met een aantal weken weer over is. Ook overdag moet je hem steeds meer bezig houden terwijl hij zich eerder tussen de voedingen en slaapjes door, zelf kon bezig houden. Als hij op bed ligt en slaapt, weet ik dat ik mijn ding kan gaan doen. Maar ben dan ook vaak moe. Nu werkt dit weer ook niet mee hoor. Heb een hekel aan warmte kan er ook gewoon niet tegen

Zo, sorry voor de ego/zeik post. Maar soms moet dat ff.
pi_83281184
ymme, je zegt het zelf al: het is heel gewoon, een fase en het gaat weer over. het is met kindjes nu eenmaal steeds wisselend. wat de ene week prima werkt is de volgende week helemaal verkeerd en zit je met een luid krijsend kindje

en als je moe bent: dan ga je toch lekker zelf ook eventjes liggen!
pi_83281390
Dracu, ja hij stond kwart voor 9 op de stoep zo ongeveer was nog op Fok aanwezig haha.. Nee ik zat in Zuid bij Adelaarsplein, later Dok zuid.. Vond ze vreselijk.. Bemoeials... Ze vonden het nodig om geregeld te vertellen dat wij maar niet nog een kindje moesten nemen want Shenaya leek niet goed te groeien..
Shenaya groeit hardstikke goed maar ze vergaten dat ze ook 3 weken te vroeg geboren is.. En dat Papa en Mama beide ook erg slank zijn

Hopelijk is nu het probleem met internet hier opgelost! Tot nu toe heb ik nog steeds verbinding.. Ik ga zo even boekje lezen in de tuin en wachten tot manlief thuis komt..
pi_83282315
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:26 schreef ymme het volgende:
Mart slaapt niet meer zo goed als dat hij dat alitjd gedaan heeft.
Voordat hij slaapt, ben je tegenwoordig z'n half uur verder. Terwijl hij wel gewoon echt moe is.
We leggen hem in bed als hij moe is, maar dan begint het. Huilen/schreeuwen. Moeten we echt naast hem gaan zitten en zingen/zachtjes praten totdat hij gaat slapen. Terwijl het eerder in bed was, 5 min mopperen en slapen. En lang achter elkaar slapen is er ook niet meer bij, hij wordt regelmatig wakker om de speen. Soms wel elk uur. Ik weet dat we nog steeds in de handen mogen klappen enzo qua slaap gedrag van Mart. Maar wil gewoon even horen dat dit normaal is. En dat hij ooit wel weer uit zichzelf gaat slapen en zonder steeds wakker te worden gaat slapen enzo...

En stiekem hoop ik dat dit ook met een sprongetje te maken heeft, dat het met een aantal weken weer over is. Ook overdag moet je hem steeds meer bezig houden terwijl hij zich eerder tussen de voedingen en slaapjes door, zelf kon bezig houden. Als hij op bed ligt en slaapt, weet ik dat ik mijn ding kan gaan doen. Maar ben dan ook vaak moe. Nu werkt dit weer ook niet mee hoor. Heb een hekel aan warmte kan er ook gewoon niet tegen

Zo, sorry voor de ego/zeik post. Maar soms moet dat ff.
Robin word ook regelmatig wakker s'nachts, speen erin en ze slaapt weer lekker door

We zijn nu al aan het leren dat ze zelf haar speen in de mond kan stoppen maar dat lukt nog niet helemaal ze moet de speen nog leren omdraaien

Gisteren met de hitte was Robin steeds erg koud (36,3 - 36,6 graden) en huilerig pas vannacht rond 5 uur was ze weer rond de 37 graden. Oorzaak????
  vrijdag 25 juni 2010 @ 13:22:24 #178
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83282687
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:13 schreef Co_OL het volgende:

[..]
We zijn nu al aan het leren dat ze zelf haar speen in de mond kan stoppen maar dat lukt nog niet helemaal ze moet de speen nog leren omdraaien
Dat heeft Daan nu ook, de speen er heel gericht uithalen is dan weer geen probleem
quote:
Gisteren met de hitte was Robin steeds erg koud (36,3 - 36,6 graden) en huilerig pas vannacht rond 5 uur was ze weer rond de 37 graden. Oorzaak????
Misschien was Robin te hard tegen de warmte aan het werken dat het wat doorsloeg. Soms werkt hun kacheltje nog niet helemaal zoals het hoort. Zovaak hebben ze die warmte natuurlijk nog niet meegemaakt.
pi_83284278
En speen uit mond halen/trekken *check*
Het liefst dan ook die speen heel ver weg smijten, zodat ik deze kan gaan zoeken.
pi_83286110
lol heerlijk herkenbaar, dan naar een speen zoeken (natuurlijk altijd in de nacht) halve bed op de kop en nog geen speen... intussen wel een vrolijk meisje die vol plezier naar je kijkt....gelukkig slaapt robin zo weer in!

zou goed kunnen happy dat robin nog ff moet wennen aan de warmte, we wachten maar weer af .met dit weer letten nu ff wat beter op dr lich. temp. te warm zie je bij haar duidelijk maar te koud dus niet.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:48:05 #181
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83286817
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:34 schreef Co_OL het volgende:
lol heerlijk herkenbaar, dan naar een speen zoeken (natuurlijk altijd in de nacht) halve bed op de kop en nog geen speen... intussen wel een vrolijk meisje die vol plezier naar je kijkt....gelukkig slaapt robin zo weer in!
Dat geluk hebben wij dan weer, dat hij 's nachts niet met speen slaapt. Ja even inslapen en na 5 minuten is het *floep* en dan is het prima. Hij ligt dan altijd netjes naast zijn hoofdje. Hij heeft 'm geloof ik 1 keer op de grond gegooid, maar dan was hij nog niet echt moe en lag hij meer te spelen en te brabbelen.

Daan heeft gister trouwens bijna anderhalf uur heerlijk op een speelkleed liggen spelen. Hij had het echt super naar zijn zin. Lijkt wel of hij de box wat klein vindt worden. Dat die speilen 'm beklemmen ofzo. Op de grond is hij veel bewegelijker, rollend op zijn zij, trappelend en draaiend dat hele kleed in de rondte.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 15:01:09 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83287395
asy, harry is niet de enige die niet huilt bij honger/ te weinig eten. aviva deed het ook niet de eerste week, en florian ook niet. tsja, tis ffopletten dat je sabbels niet verkeerd interpreteert, maar ach. dat lukt wel
is het nog steeds fijn om terug aan het werk te zijn? gaat het fysiek goed om te werken?

zo leuk om deverhalen van minibaby's te lezen! het lijkt zo lang geleden, maar tis maar een paar maanden. [OUDwijfmodus]Het gaat zo snel...[/OUDwijfmodus]

wie was er dan van 31-dec? ik dacht dat isa de laatste was van 2009... (zometeen maar ff update-topic terugbladeren)
  vrijdag 25 juni 2010 @ 15:19:58 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83288181
ja, isa was de laatste 2009baby hier
leuk om dat topic terug te lezen. en demajoor zo gepikeerd dat de mensen alleen op mij enn faja reageerden leuk! zo, weer glimlach op mn gezicht, bekken doet weer normaal, op naar deel 2 van de werkdag
  vrijdag 25 juni 2010 @ 15:26:56 #184
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83288471
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 15:01 schreef DaviniaHR het volgende:
zo leuk om deverhalen van minibaby's te lezen! het lijkt zo lang geleden, maar tis maar een paar maanden. [OUDwijfmodus]Het gaat zo snel...[/OUDwijfmodus]
Herkenbaar. Daan was gister al weer 4 !! maanden, da's nog steeds klein natuurlijk maar het lijkt al weer zolang geleden dat ie geboren is. Het wordt al echt een karaktertje.
pi_83292763
Claire is ook van 30 december
en dus bijna een grote baby, ik zit nog in de ontkenningsfase...
pi_83293130
Ik wou het net zeggen Sidn3y! Ik zat het topic ook al terug te lezen, leuk is dat he! Hoe is het met Claire verder?

Isa is zo'n heerlijke lachebek! Net ook bij het verschonen van haar luier. Dan hoef ik haar soms maar aan te kijken en dan schiet ze al in de schaterlach! Zoo leuk!
pi_83295635
Ik vind het altijd grappig je berichtjes te lezen, wetende dat ze even oud zijn.
Claire is echt een schatje, net als Isa een heerlijke lachebek (meer dan d'r zus toen was). Ze heeft al een tijdje 2 tandjes, dus dat ziet er erg grappig uit. Ze rolt al een hele tijd, ook met slaapzak, dus we vinden haar nog weleens op haar zij te slapen of op d'r buik als ze wakker wordt. Ze slaapt ook redelijk veel, 3 slaapjes op een dag is normaal en dan op tijd naar bed en ook nog eens mama lekker laten uitslapen
Buiten het rollen is ze druk bezig met op d'r knietjes zitten. Ze wil graag vooruit, maar gaat meestal achteruit. Of draait rondjes, veeeeeel rondjes. Vandaag is ze overigens maar lui, ligt vooral op d'r rug te spelen. Volgens mij vind ze het te warm.
En nu mag ze bijna wat anders dan alleen bij mama drinken. Ik heb al een paar keer wat dingen uit d'r knuistjes moeten redden, nu mag het eindelijk wel richting d'r mondje. Ik ben er blij om dat ze straks wat anders mag, want de borstvoedingsperiode is niet erg soepel verlopen. Heb verschillende borstontstekingen en bijna-borstontstekingen gehad en pas met 4 en een halve maand liep het zoals het lopen moet. Maar nog is het een vraag wat ze altijd binnen krijgt, aangezien ze met 3 minuten klaar is met drinken en ik het dan nog wel wat probeer te rekken maar dat lukt niet echt. Maar ze is vrolijk, dus het zal wel.
Het is wel erg jammer dat het geen klein baby'tje meer is, maar ik zie er erg naar uit wat ze dit jaar en de volgende jaren allemaal nog gaat leren. Ze probeert nu al bij de knopjes te komen van de versterker/hd recorder etc, dus ik houd m'n hart vast vast
pi_83295705
Wat een leuk (en herkenbaar) stukje om te lezen, Sidn3y

fijn dat het zo goed gaat!
pi_83295735
Weet je trouwens zeker dat ze je niet keihard uitlacht, als ze gaat schaterlachen als je d'r luier gaat doen? Zo iets van ik weet lekker wat daar in zit
Caire schaterlacht vooral als ze naar d'r zus kijkt die wat leuks doet in haar ogen (springen is favoriet). Of als we d'r kietelen
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:38:17 #190
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83304723
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 15:01 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, harry is niet de enige die niet huilt bij honger/ te weinig eten. aviva deed het ook niet de eerste week, en florian ook niet. tsja, tis ffopletten dat je sabbels niet verkeerd interpreteert, maar ach. dat lukt wel
is het nog steeds fijn om terug aan het werk te zijn? gaat het fysiek goed om te werken?

Ik vind het super om terug aan het werk te zijn. Lekker 3 dagen even niet alleen maar mama maar ook gewoon Asyniur die wat te vertelen heeft! En ze hebben me gemist op het werk dus dat is extra fijn. Fysiek gaat het prima.

Hoe gaat het nu met jouw bekken?
pi_83305627
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:13 schreef Sidn3y het volgende:
Weet je trouwens zeker dat ze je niet keihard uitlacht, als ze gaat schaterlachen als je d'r luier gaat doen? Zo iets van ik weet lekker wat daar in zit
Caire schaterlacht vooral als ze naar d'r zus kijkt die wat leuks doet in haar ogen (springen is favoriet). Of als we d'r kietelen
Haha dat zou ook nog kunnen, maar er zat niets geks in de luier! Maar heerlijk is dat he, dat lachen! Fijn dat het verder zo goed gaat met Claire, zo te lezen is het een beweeglijk kindje! Isa heeft trouwens nog geen tandjes.
pi_83317606
Mijn kleine baby wordt ook al groot
Mart heeft geslapen van 19:30 tot 07:30 uur. Met om 5 en 6 uur een keertje speen ploppen

Hij zit nu dus op 4 flessen.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 08:42:59 #193
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83317826
Wat fijn ymme, dus het slechte slapen is over? Zo zie je maar dat het meestal vanzelf weer overgaat.

Daan krijgt nu de hele week 4 flessen en gaat rond 7 uur naar bed (hij krijgt de 4e fles dan om 22.00 uur slapend) en dan maak ik 'm op werkdagen de volgende ochtend om half 7 wakker. Gelukkig hoeven we eigenlijk nooit te speenploppen al had hij het van de week ineens 1 keer om 5 uur ofzo.

Oh en op je zij liggen spelen is het helemaal momenteel, maar doordraaien ho maar

Het gaat zo lekker hier met Daan, dat ik eigenlijk weinig te vertellen heb. We genieten volop van ons mannetje.

Leuk om ook weer een update van Claire te lezen. Fijn dat het zo lekker gaat met jullie Sidn3y.
pi_83317918
Mart kreeg eerder ook nog om 22:00 uur de fles. Maar nu dus niet meer.
En moet eerlijk bekennen dat ik dat best fijn vind. Nu kan ik heerlijk vroeg naar bed, boek lezen en in slaap vallen als ik moe ben
En 2 x speen ploppen vind ik niet erg hoor Maar elk uur is echt te veel. Gelukkig komt dit niet zo heel vaak voor

En wat fijn dat het zo gaat met Daan.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 09:05:34 #195
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83318033
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 08:56 schreef ymme het volgende:
Mart kreeg eerder ook nog om 22:00 uur de fles. Maar nu dus niet meer.
Daan heeft echt maar om de 5 uur trek dus ik moet wel later op de avond nog een fles geven, anders redt hij de 4 flessen nieteens en laat hij gewoon de helft staan. (nu 7, 12, 16.30 en 22.00 uur)

Wij gaan eigenlijk nooit voor 23.00 uur naar bed, dus lastig is het niet, maar ik vraag me wel af hoe we ooit moeten vervroegen zonder naar 3 flessen te gaan, want dat zal nog wel een maand of 2/3 duren voor hij daar voldoende aan heeft.

Iemand ervaringsverhalen? Ga je op een gegeven moment weer kleinere flesjes geven?
  zaterdag 26 juni 2010 @ 09:34:02 #196
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83318371
Wat drinken jullie kids weinig! (of de mijne veel )
Harry kwam de laatste week ongeveer elke 4 uur behalve 's nachts, dan laat hij er wel eens 5 uur tussen maar nu het zo warm is wil hij toch wel graag elke 3 uur wat drinken.
Het stoort me niet hoor. Ik geef hem gewoon als hij wil. Vind het alleen grappig zo al die verschillen...

happy, is het niet zo dat ze over een tijdje meer gaan mee-eten en dat je dan gewoon de avondfles eerder kan geven? Dus dat je bijvoorbeeld om 6 uur warm eet en dan om 21:00 (of 20:00) de laatste fles?
Maar ik weet het ook niet hoor. Was maar een gedachte van mij...
pi_83318463
Asy, wat lekker om weer aan het werk te zijn

Hier gewoon 5x 200 en meneer is niet van plan daar enige verandering in te brengen Dus geen tips van mij.

Hij klooit wel met zijn ritme trouwens.... echt al 3 dagen 's avonds niet slapen, 's morgens om half 6 een fles en dan een uur teuten om vervolgens als een blok in slaap te vallen tot na achten

Volgens mij heeft hij het gewoon te warm. Hij voelt ook steeds klam aan. Dus het zal wel weer goedkomen als het wat koeler wordt
  zaterdag 26 juni 2010 @ 09:50:44 #198
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83318606
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 09:34 schreef Asyniur het volgende:
happy, is het niet zo dat ze over een tijdje meer gaan mee-eten en dat je dan gewoon de avondfles eerder kan geven? Dus dat je bijvoorbeeld om 6 uur warm eet en dan om 21:00 (of 20:00) de laatste fles?
Maar ik weet het ook niet hoor. Was maar een gedachte van mij...
Hmm ja, maar ik dacht juist, als hij straks bijvoeding krijgt heeft hij nog minder trek, dus nu drink hij al amper 4 flessen leeg, dus hoe gaat dat dan? Geen idee ook wanneer ze naar 3 flessen terug zouden mogen.

Daan is al ruiim 7 kilo, dus hij heeft de spekkies ook niet extra nodig ofzo

Overigens scheelt het wel denk Asy, of een kind borstvoeding of flesvoeding krijgt. Van flesvoeding zijn ze veel langer verzadigd volgens mij.
pi_83319106
Mart is 8 kilo
En toen voorheen dronk hij elke dag 1000 cc schoon leeg. Maar zo ineens ging het moeizamer. Meer spugen.
Dus ik maar iets minder gegeven. En dat gaat stukken beter En moesten hem al wéken wakker maken voor de fles van 22:00 uur, dus gisteren maar eens niet gedaan. En dat gaat goed
Wel voor het slapen (19:00 uur) dus een groter fles dan normaal. Met rijstebloem erin.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:35:33 #200
265732 Keshet
pi_83319230
Freecell, volgens mij heb ik een meisjes-Florian!
Emma doet precies hetzelde!

Behalve het eten dan, ze krijgt nog iets minder per dag. Ze begint wel weer steeds harder en sneller te gillen om meer eten dus ik ga het maar weer ophogen denk ik. Met die hoeveelheden die ze van de dokter mag wordt ze nooit groter.
Ze mag nu 7x95 per dag.
pi_83319629
Keshet, als jij denkt en merkt dat je kleine meid meer nodig heeft: DOEN!
Je moedergevoel zegt meer dan boeken en grafieken
pi_83319640
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:35 schreef Keshet het volgende:
Freecell, volgens mij heb ik een meisjes-Florian!
Emma doet precies hetzelde!

Behalve het eten dan, ze krijgt nog iets minder per dag. Ze begint wel weer steeds harder en sneller te gillen om meer eten dus ik ga het maar weer ophogen denk ik. Met die hoeveelheden die ze van de dokter mag wordt ze nooit groter.
Ze mag nu 7x95 per dag.
Haha Als ze meer wil kan je idd vast wel een beetje ophogen Vooral als ze ná de fles ook ontevreden is.
pi_83319944
Mart vind schreeuwen echt the bom. Maar mijn oren gaan eraan zo
  zaterdag 26 juni 2010 @ 11:14:08 #204
265732 Keshet
pi_83319947
Yup, dat doe ik ook hoor!
pi_83320643
keshet; dat was bij ons met ravi ook. die wilde veel meer dan mocht van de kinderarts. gelukkig is onze kinderarts nog wel van de "mama weet het het beste dus volg je gevoel maar gewoon zolang je voorzichtig bent" ravi krijgt nu 5 x 150+5
pi_83320678
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:14 schreef ymme het volgende:
Mart vind schreeuwen echt the bom. Maar mijn oren gaan eraan zo
iii iii IEIEIEIEIEIE!

Ik had Florian net op zijn kont op de bank gezet. Maar dan niet tegen de leuning. Hij bleef even zitten en kiepte toen om (zachte héle grote bank) en rolde zo door naar zijn buik.
Legde zijn armpjes goed, tilde zijn koppie op, keek me recht aan en zei: 'hurm '

Ik moest zo lachen Was echt zo'n: mama, what just happened?' geluidje
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:01:41 #207
265732 Keshet
pi_83320900
Whaha Florian!
Hoe gaat Leander eigenlijk om met z'n broertje?

Simmu, wat weegt Ravi nu? Emma is nog maar 3 kilo dus qua gewicht mag ze nog niet zo veel.
pi_83321147
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:01 schreef Keshet het volgende:
Whaha Florian!

Simmu, wat weegt Ravi nu? Emma is nog maar 3 kilo dus qua gewicht mag ze nog niet zo veel.
ik heb eerlijk gezegd geen idee

de laatste keer dat hij gewogen werd, was toen we de eerste keer in groningen zaten, en toen woog hij 3510 gram. ik schat hem nu rond de 4 kilo. voor komende week staat een extra weegsessie bij het CB op het programma
pi_83321185
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:01 schreef Keshet het volgende:
Whaha Florian!
Leander vindt hem tof, noemt hem Bloja, is heel boos als Bloja nog boven is 's morgens en hij al beneden en is af en toe nèt iets te ruw met hem

Goede grote broer dus

oja en hij pakt hem soms tof speelgoed af, maar als ik het hem vraag wil hij Bloja áltijd wel 'popje' of 'ritseluil' brengen. Wat mij een boel lopen scheelt
pi_83322172
Leander klinkt iederdaad als een hele lieve grote broer
pi_83325016
Leonieke: Hoe is het met jullie?
Volgens mij ben je al een poosje niet meer hier geweest
pi_83327747
Hahaha Bloja

Ik had me geloof ik nog niet gemeld gisteren, maar het KDV is heel erg goed gegaan Ze heeft af en toe een beetje gehuild (maar dat is thuis ook zo) maar voor het grootste deel is ze gezellig geweest en heeft goed gedronken en 1,5 uur (!) geslapen. Ben zo blij dat het niet zo'n drama was als de dag ervoor.

Ik heb haar trouwens net eens wat water aangeboden in een tuitbeker (omdat het zo warm is). Ze vind het tuitje niet zo boeiend, uit de beker drinken is veel stoerder
Ze ligt nu lekker te drogen
pi_83328919
Fruithapjes zijn leuk
  zondag 27 juni 2010 @ 10:51:57 #214
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83350975
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:23 schreef ymme het volgende:
Leonieke: Hoe is het met jullie?
Volgens mij ben je al een poosje niet meer hier geweest
Klopt. Het is echt gigantisch druk op het werk (einde van het jaar zijn er altijd de fameuze deliberaties en gisteren was het ook nog eens infodag en dan 's avonds nog een jaarmis). We zijn dus echt nog bijna niet thuis geweest (en maandag kom ik waarschijnlijk niet voor 21u thuis). Maar Thomas is nog altijd zijn heerlijke zelve Mijn schoonmoeder zou liever helemaal stoppen met werken en fulltime oppassen en mijn ma heeft de afgelopen twee dagen verwenweekendje met Thomas gehouden (al zei ze wel dat hij veel vermoeiender is dan mijn zus en ik op die leeftijd omdat hij echt heel veel aandacht vraagt. Alleen spelen is nog niet echt aan hem besteed ). Vandaag wordt een dagje "Thomas verwennen door mama en papa" denk ik
Hij lacht wel steeds meer en meer (behalve naar het fototoestel ), zit nu ook constant te "brrrr'en" Alleen het drinken, hé... daar blijven we toch wat mee 'sukkelen'.
Zijn schema ziet er nu als volgt uit
6u: bv bij mij
10u: 150cc + 5 scheppen
14u: idem
18u: idem
22u: bv bij mij of afgekolfde melk, ongeveer dezelfde hoeveelheid.

Hetzelfde eigenlijk als hetgeen ik lees bij ravi, maar Thomas woog een paar weken geleden 5,8kg.

Vannacht is hij wel twee keer gekomen maar gisteren heeft hij meer bij mij gedronken en waarschijnlijk kan mijn productie het niet meer goed aan. En dat in combinatie met het warmte weer
pi_83355851
Fijn dat het goed is gegaan octo. Het is natuurlijk ook wel stress voor zo'n kleintje, maar ze went vast snel

Ik geloof dat ik nooit aan fruithapjes ga beginnen Co_ol

Moneypenny heeft nogal droge voetjes. Heb al wat gesmeerd met dermatologisch verantwoorde body lotion, maar het lijkt niet te helpen. Hebben jullie tips?
  zondag 27 juni 2010 @ 14:44:56 #216
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83358044
CP, Thomas heeft heel lang een heel droog velletje gehad. We hebben hem altijd (lees: om de twee dagen) gewassen met Balneum en dat werkte perfect. Nu zie je er niets meer van, terwijl het echt een schiflervelletje was.
Andere producten mochten wij van het ziekenhuis niet gebruiken.
pi_83358216
Andere tips heb ik ook niet

Leonieke, dat schema ziet er wel goed uit toch? En dat je productie het niet aan kan is ook wel logisch... Thomas is nog vrij jong en dan houd je je productie meestal niet op peil met 2 of 3 'afname-momenten' op een dag.

Kan je misschien wat vaker tussendoor kolven?
  zondag 27 juni 2010 @ 14:54:49 #218
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83358399
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:50 schreef freecell het volgende:
Andere tips heb ik ook niet

Leonieke, dat schema ziet er wel goed uit toch? En dat je productie het niet aan kan is ook wel logisch... Thomas is nog vrij jong en dan houd je je productie meestal niet op peil met 2 of 3 'afname-momenten' op een dag.

Kan je misschien wat vaker tussendoor kolven?
Qua schema (als in 4 uur ertussen) vind ik het zéér OK. Maar ik blijf het heel erg weinig vinden (de hoeveelheid per fles dan).
Op het werk is het nu te druk om vaker te kolven, maar vanaf 1 juli wordt het normaalgezien rustiger, dus dan zal ik sowieso proberen om wat vaker te kolven. En vanaf 10 juli ga ik in verlof dus dan ga ik zien hoe ik het dan zal aanpakken. De ochtend- en avondvoeding zou ik graag nog houden tot ongeveer 16 augustus (einde verlof). En dan zal ik zien wat het zal geven als ik niet meer ga kolven overdag.
  zondag 27 juni 2010 @ 14:59:28 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83358553
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:54 schreef leonieke het volgende:

[..]

Qua schema (als in 4 uur ertussen) vind ik het zéér OK. Maar ik blijf het heel erg weinig vinden (de hoeveelheid per fles dan).
Op het werk is het nu te druk om vaker te kolven, maar vanaf 1 juli wordt het normaalgezien rustiger, dus dan zal ik sowieso proberen om wat vaker te kolven. En vanaf 10 juli ga ik in verlof dus dan ga ik zien hoe ik het dan zal aanpakken. De ochtend- en avondvoeding zou ik graag nog houden tot ongeveer 16 augustus (einde verlof). En dan zal ik zien wat het zal geven als ik niet meer ga kolven overdag.
Leonie, Harry drinkt uit de fles ongeveer 100-115cc bv en dan laat hij er 3 uur tussen (soms iets meer, soms iets minder). Zo lang Thomas niet meer honger heeft en goed groeit, is er toch niks aan de hand?
  zondag 27 juni 2010 @ 15:02:51 #220
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83358673
Mja, vind ik ook. Maar hij was wel serieus gezakt op de curve (wel bijgekomen, maar opeens een heel andere lijn gekozen).

Hoe lang kan er na een prik eigenlijk een harde plek zitten bij een baby? Thomas heeft de 17e zijn prik gehad en nu voel je het nog. De vorige keer was het na één dag weg. Kan toch geen kwaad, hé?
pi_83371258
Leonieke: als je je zorgen maakt gewoon even een keer tussendoor gaan wegen en vragen? Of hebben ze geen inloopspreekuur?
En van die prik weet ik niet eigenlijk

Hier een slaapkamertje van 26 graden
Na wat mopperen en paar keer knuffelen is hij toch gaan slapen, maar eigenlijk vind ik het zielig!

En elke keer als hij begint met huilen voel ik even weer die paniek en dat AAAAARGH gevoel opkomen van de afgelopen weken en dat vind ik zo lullig, want hij huilt momenteel echt niet erg veel
  zondag 27 juni 2010 @ 21:12:13 #222
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83373302
quote:
Op zondag 27 juni 2010 20:31 schreef freecell het volgende:
Hier een slaapkamertje van 26 graden
Hier hetzelfde 'probleem'. Daan lijkt er alleen geen last van te hebben. Hij slaapt prima in een rompertje en dunne slaapzak.

We hebben trouwens een roller Hij heeft al eerder van buik naar rug gerold een aantal keer, maar dat lijkt hij weer verleerd te zijn. Maar vandaag ineens (nou ja ineens, hij rolde al een paar weken tot op zijn zij, maar net niet verder) van rug naar buik. En dat lijkt hij helemaal door te hebben want zodra je 'm op zijn rug legt, gaat hij draaien.

Leo, fijn weer wat van je te lezen. Nog effe tanden op elkaar tot het verlof en dan heerlijk genieten!! Van die prikjes weet ik eigenlijk niet. Voel jij het alleen of heeft Thomas er ook last van? Zo ja, dan zou ik even Kind & Gezin bellen voor de zekerheid.

Free, nog even afkicken van de mega zware weken, da's begrijpelijk. Niets om je voor te schamen, juist goed dat je het opmerkt en het dus niet op Florian projecteert.

Octo, goed nieuws dat het zo goed ging op het KDV!! Een hele zorg minder lijkt me.
pi_83373844
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:46 schreef CrazyPrincess het volgende:
Fijn dat het goed is gegaan octo. Het is natuurlijk ook wel stress voor zo'n kleintje, maar ze went vast snel

Ik geloof dat ik nooit aan fruithapjes ga beginnen Co_ol

Moneypenny heeft nogal droge voetjes. Heb al wat gesmeerd met dermatologisch verantwoorde body lotion, maar het lijkt niet te helpen. Hebben jullie tips?
lekker invetten met die zwitsal oliegel werkte hier goed
pi_83375541
Bedankt voor de tips
Wat is het toch fijn dat Fok bestaat. Hoe deden mensen dat in hemelsnaam vroeger voor het internet groot was?

26 graden? Poeh, da's zeker wel warm.
Hier denk ik een graad of 24, maar merk bij de nachtvoeding dat het 's nachts wel aardig afkoelt. Heb Moneypenny dus toch maar half onder het dekentje gelegd in een rompertje met korte mouwen. Moet goed gaan denk ik.
  zondag 27 juni 2010 @ 22:19:00 #225
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83376870
Ik ben blij dat Thomas hier in de kamer slaapt die langs de noordkant ligt. Met de hele dag de rolluiken naar beneden valt het nog goed mee
Zo'n inloopspreekuur hebben ze hier niet Maar ik vraag me af wat we nog meer kunnen doen om hem meer te doen drinken. Als we er niet voldoende tijd tussen laten drinkt hij bijna helemaal niets uit zijn fles. Vandaag hebben we hem tussen de flessen door maar weer water laten drinken. Kwestie dat hij toch genoeg vocht binnen zou hebben.

En voor die harde plek kan ik idd wel eens bellen naar kind & gezin. Vergeet ik eigenlijk altijd dat dat kan
pi_83380225
Leonieke, groeit Thomas echt niet goed of volgt hij gewoon zijn eigen lijntje? Misschien kan je gewoon meer water bij zijn melk doen (dus de melk is dan dunner) of drinkt hij dan zijn fles niet leeg?

Happy, wat leuk dat Daan al rolt! Hannah echt nog niet Ze gooit wel haar beentjes in de lucht en valt dan een beetje om, dus misschien dat ze binnenkort eens op haar zij belandt. Wel heeft ze haar voetjes ontdekt en kan ze nu hardop lachen
pi_83386451
goede morgen allemaal,

bij jullie allemaal ook warme kamertjes en bij een aantal blijft het ook zoeken naar hoe en wat met de voedingen, heel herkenbaar hier!
m'n meisje heeft toch ook zelf wel last van de warmte zit met haar gezicht onder de warmte pukkels en vlekken, is hangerig en heeft moeite met slapen!

asy klinkt goed hoe het werk je bevalt!

octo wat fijn dat het vrijdag wel goed bij het kdv ging!

op naar weer een zomerse dag! een fijne dag allemaal!
pi_83386709
Ik merk ook wel dat Mart wat last van de warmte heeft. Gelukkig beschikken we over rolluiken door het hele huis heen, zowel onder als boven. Dit scheelt enorm qua warmte/hitte.
Maar slaapt alleen in z'n pamper overdag en 's nachts ligt hij alleen met pamper in z'n slaapzak. En dat gaat goed Hij heeft weer heerlijk van 19:00 uur tot 07:15 geslapen. En ik van 22:00 tot 07:15 uur. Ben heerlijk aan het bijtanken, al gaat dat moeilijk met dit weer...
  maandag 28 juni 2010 @ 08:16:36 #229
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83386997
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:24 schreef octopussy het volgende:
Leonieke, groeit Thomas echt niet goed of volgt hij gewoon zijn eigen lijntje? Misschien kan je gewoon meer water bij zijn melk doen (dus de melk is dan dunner) of drinkt hij dan zijn fles niet leeg?

Happy, wat leuk dat Daan al rolt! Hannah echt nog niet Ze gooit wel haar beentjes in de lucht en valt dan een beetje om, dus misschien dat ze binnenkort eens op haar zij belandt. Wel heeft ze haar voetjes ontdekt en kan ze nu hardop lachen
Hij is van lijn veranderd en laat ons hopen dat hij nu die lijn blijft volgen. Maar ik word altijd onzeker als ik iemand anders zie met een kind van ongeveer dezelfde leeftijd. De nicht van P. is 3 weken voor mij bevallen en haar zoontje dronk een paar weken geleden 5 flessen van 180cc en sinds vorige week eet hij groentenpap en drinkt hij nog 4 flessen van 210cc

Wel grappig dat Thomas heel de tijd zit te kauwen als we aan het eten zijn. Zaterdag dacht mijn schoonmoeder dat P. hem van zijn dessertbord had laten proeven

Vandaag wel een beetje een blah-gevoel hier Thomas half slapend laten vertrekken met P. naar de schoonmama en nu al weten dat ik vanavond pas rond 21u zal thuis zijn. Maar vanaf donderdag gaat de zweep er af en ga ik al beginnen afbouwen richting verlof Ik zal me dus maar daaraan optrekken vandaag
pi_83388386
Als hij die lijn blijft volgen is er toch niks aan de hand Leonieke? Wacht dat eerst maar eens even af

Leander volgde altijd makkelijk de lengtelijn en zat er bij gewicht compléét onder En die is ook heel gezond en gelukkig!

Hier bij de HA geweest en we krijgen nu standaard Pepti KMA officieel gediagnosticeerd: check.
Hij heeft nog wat last van de overgang (winderig) maar verder gaat het goed.

Alleen dit weer is niet bevorderlijk voor slapen en eczeem... Maargoed.
  maandag 28 juni 2010 @ 09:41:55 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83388648
florian toch kma. balen. maar wel heel fijn dat er een diagnose is! zal vast heel vel rust geven

cp, dat droge hoort er een beetje bij in het begin. ik heb wel foto's van eli en aviva waar de vellen afhangen, maar die staan niet online, anders had ik ze ff geplaatst. wij hebben er niks aan gedaan, het gaat vanzelf over. ze barsten ahw uit hun vel omdat ze zo hard groeien in het begin.

aviva heeft gister aan een banaan mogen sabbelen, en ze heeft wat water gehad. beide best een redelijk succes, al zeg ik het zelf
zag er heel schattig uit, dat likken aan de banaan
pi_83388706
Leonieke succes vandaag wordt een lange dag zo te lezen!

free fijn dat het bij jullie nu zoveel beter gaat! maar idd dit weer pFf
pi_83389002
Dat voeden kan je zo onzeker maken bleh.. Hier een dame die het elke dag anders lijkt te doen..zucht!
Ze heeft elke keer hele erge krampjes en die lijken ineens over.. Nu sinds gister komt haar halve fles er elke keer weer uit..
Vandaag komt CB Mevrouw hier thuis voor kennismaking en wegen dus zal ik zien of ze groeit en mijn onzekerheid op tafel gooien..

Raar want heb er al een van 2,5 maar kan me niet heugen hoe het bij haar allemaal ging.. Misschien verwacht ik wel te veel van mijn 4 weken te vroeg gboren dametje?!

Goed, ik ga een beetje het huishouden doen... beetje dan...
pi_83390600
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:41 schreef DaviniaHR het volgende:
aviva heeft gister aan een banaan mogen sabbelen, en ze heeft wat water gehad. beide best een redelijk succes, al zeg ik het zelf
zag er heel schattig uit, dat likken aan de banaan
Lief
Claire heeft gisteren voor het eerst op een wortel mogen knagen. Ze begon heel enthousiast, maar al snel liepen de rillingen over d'r rug en ze trok een hele vieze bek. Denk niet dat er veel in is gegaan (maar dat dachten we de eerste keer bij zuslief ook, bleek dat even anders bij de volgende luier). Vandaag mag ze nog een keer
pi_83396460
liesz succes met het CB hoop dat ze je een beetje kunnen geruststellen ook
misschien ook wat last van de warmte?

Sidn3y en Davina jullie kindjes gaan gewoon op ontdekkingsreis met het eten en drinken echt leuk!

Ik ben vanmorgen even naar het weegspreekuur geweest, Mw is keurig gemiddeld 200 gr per week aangekomen en zit nu op 4640 gram! ze krijgt dus in ieder geval genoeg binnen
de bultjes en vlekken lijken toch echt puur alleen van de warmte te komen en niet een allergische reactie, da's wel fijn
en ik heb vanmorgen zelf weer voor het eerst alleen op de scootmobiel en Mw in de draagzak onze hond uitgelaten, voelt wel als een overwinning! Herstel gaat dus de goede kant op!
pi_83405569
Bloja
Mooie werknaam voor de volgende free
pi_83412053
Nou volgens het CB doet Nanique het prachtig!
In de kraamweek was ze teruggevallen naar 2800 Gram en nu weegt ze 3240 Gram!! Ze is dus erg goed aangekomen in anderhalve week tijd.. Wij weer blij!!

We moesten ons geen zorgen maken over het drinken als ze nu 7 a8 x 60 tot 90 ML drinkt is dat nog voldoende! Gelukkig maar
  maandag 28 juni 2010 @ 20:03:31 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83413384
Fijn dat Nanique het goed doet!

Hier heeft Harry vandaag álle flessen geweigerd. Zodra ze met een fles in de buurt kwamen, begon hij te brullen. Dus ik ben maar wat eerder naar huis gegaan en aan de borst dronk hij gelukkig wel meteen. Dus maar eventjes een paar extra voedingen geven. Morgen gaan we het maar weer proberen. Als het niet lukt, ga ik gewoon tussendoor even live voeden...
Waarom besluit hij dit nou juist in een hittegolf?
pi_83415381
Asy, wat balen dat Harry niet zo goed drinkt. Isa wilde vanmorgen haar fles ook al niet op het kdv! Gelukkig heeft ze deze later wel netjes leeg gedronken.

Aviva en Claire ook aan de hapjes, leuk!
pi_83416141
Mart drinkt ook zijn flessen niet helemaal meer leeg. En het was nog wel een super hongerige baby
Waar is die gebleven...
Hij is dan ook heel hard gegaan qua groei. En ik heb het idee dat hij nu eindelijk wat minder hard groeit. Moest ook wel. Anders zat hij binnen het half jaar aan het gewicht van een kind van 1,5 jaar ofzo Naja bijna dan.
pi_83418200
Lastig he? Je wilt ze met dit weer juist goed laten drinken natuurlijk. Ik heb vandaag tussendoor uit een plastic bekertje ook weer telkens wat slokjes water laten drinken

De laatste paar dagen slaapt mijn meisje trouwens opvallend veel. Misschien is het de warmte of een sprongetje wat er aan zit te komen of een combinatie. Ik laat haar maar lekker, ze is altijd erg lief en vrolijk als ze veel geslapen heeft.
pi_83420080
Ik kom hier te weinig en moet me echt nog even inlezen enzo. Sorry dames als ik teveel egopost

Vandaag lekker 6km gewandeld met de kinderwagen. Heerlijk om weer mobiel te zijn. Ik ga nog niet heel snel, maar het voelt wel geweldig Was wel een beetje warm voor Moneypenny geloof ik. Ze lag vandaag al vroeg op 1 oor voor d'r nachtslaap. Die is de laatste 3 dagen al minstens 7 uur

De wasbare luiers lijken geen succes te zijn. Ze zijn denk ik te klein voor onze grote kleine meid. Vandaag geprobeerd en ze is echt mega doorgelekt. ze was zeiknat Nu dus maar weer gewoon aan de Aldi-luiers
  maandag 28 juni 2010 @ 21:58:30 #243
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83420090
Octo, dat vele slapen daar heeft Daan ook 'last' van. Nou alleen maar fijn toch, groeien ze goed van ook!!

Asy, wat balen dat hij juist nu de fles gaat weigeren. Hopenlijk is het eenmalig en drink het morgen wel weer gewoon uit de fles.

Gelukkig dat Nanique goed groeit Lieszdraaijer! Toch een zorg(je) minder.

En draculettetje ook al positief nieuws, goede groei en lichamelijke vooruitgang!! Fijn zeg!!

Oh en Aviva en Claire aan de bijvoeding. Spannend hoor!!

Vandaag is hij nog steeds lekker aan het rollen en de juffies op het KDV konden flink aan de slag want eenmaal op zijn buik was hij het snel zat maar terugdraaien wilde nog niet erg. Vanmiddag thuis deed hij het overigens wel weer een keer, hij rolde van rug naar buik en meteen door van buik naar rug en toen lag hij naast het kleed
pi_83429810
Harry Dit is geen weer voor dat soort acties jongen! Kan dat met je werk, even er tussenuit?

Hier blijft ook ineens 10 à 20 cc staan? Misschien is het júist de warmte... Ik heb ook minder honger met dit weer en het is natuurlijk ook hun eten.

Florian werd vanmorgen (zonder speenploppen of wat dan ook, dus op zich wel hoera verder) om 4:00 wakker. Speenplop, tevreden maar wakker..... Half 5. 5x speenplop. 5:00.
Nou, dan maar fles.
Daarna heeft hij tussen ons in liggen lachen en spelen en kletsen tot 6:00 en nu slaapt hij nog in ons bed

Dan slaap je ook net niet bij zeg
  dinsdag 29 juni 2010 @ 09:04:41 #245
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83430663
Jeetje Free, schiet niet op. Ik mag wat dat betreft zoooooooooo in mijn handjes knijpen tot nu toe. Vannacht heeft onze man vanaf 18.45 tot 6.45 uur geslapen (en dan moest ik 'm wakker maken omdat ik moest gaan werken).
pi_83431680
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 08:08 schreef freecell het volgende:
Harry Dit is geen weer voor dat soort acties jongen! Kan dat met je werk, even er tussenuit?

Hier blijft ook ineens 10 à 20 cc staan? Misschien is het júist de warmte... Ik heb ook minder honger met dit weer en het is natuurlijk ook hun eten.

Florian werd vanmorgen (zonder speenploppen of wat dan ook, dus op zich wel hoera verder) om 4:00 wakker. Speenplop, tevreden maar wakker..... Half 5. 5x speenplop. 5:00.
Nou, dan maar fles.
Daarna heeft hij tussen ons in liggen lachen en spelen en kletsen tot 6:00 en nu slaapt hij nog in ons bed

Dan slaap je ook net niet bij zeg
Dat tussen in liggen vind elke baby erg leuk lijkt wel
  dinsdag 29 juni 2010 @ 09:51:03 #247
18860 sindell
Seriously
pi_83431713
Moggeh!

Slechte drinkers hier zie ik. Zal wel met het weer te maken hebben?
Laura wil juist nu weer 's nachts drinken, maar ik vermoed dat dat dorst is, want het is echt niet te harden hier boven. Maar ja kan niet anders
Ik ga haar ook maar een beetje water geven denk ik, vindt ze misschien wel lekker. Ik heb nog ergens zo'n cupje liggen
pi_83431765
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 09:50 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Dat tussen in liggen vind elke baby erg leuk lijkt wel
mja, hij valt er sneller in slaap 's ochtends dan in zijn eigen bedje. Maar dan duurt het nog vrij lang
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:12:34 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83432304
free, gaat het al beter met florians darmpjes? qua winderigheid en zo?

bijzonder dat kindjes nu minder gaan drinken idd! ik had wel verwacht dat aviva ook wel vaker zou komen, maar dat is dus helemaal niet zo! terwijl ik zo 4 liter water wegkrijg nu

aviva kan echt goed rollen van buik naar rug, nu!
gisteravond ging het eerst heel soepeltjes op bed, dus ik wilde aan PR laten zien. ging ze op dr buik een potje liggen breakdancen! zo grappig!
armpje naar voren, hoofdje op zij, beetje schudden, nee, gaat niet. nou, dan maar met de armpjes en beentjes zwaaien en zwabberen, en nog een poging. armpje strekken, hoodfdje opzij, nee gaat niet, zwabberen maar! tzag er zo schattig uit! (en ook een beetje dom... )

en de echte bijvoeding begint pas dit weekend we hebben nog 9 dagen in dit topic, dus die paar dagen kan ze ook nog wel wachten.
pi_83432411
Aviva aan de rol En al weer bijna 6 maanden

Florian laat nog wel wat winden, maar heeft er zelf véél minder last van nu
pi_83436677
crosspost

selene is er vrij hardhandig achter gekomen dat ik niet zomaar alles tolereer als ik met ravi bezig ben (ravi zelf trouwens ook niet ) en dat ik dan ook heus niet te beroerd ben om ravi even opzij te leggen om haar boos in de box te zetten. ze deed ravi geeneens zeer (mij wel) en hij zette me daar toch boos een keel op! eerste keer ooit dat hij blert tijdens flesje geven
pi_83437577
en zie het fototopic!!!
speciaal voor keshet

[ Bericht 2% gewijzigd door simmu op 29-06-2010 12:42:37 ]
pi_83437775
Asy, wat een ramp dat je kleine man nu de fles niet wil. Ik kan je helaas geen advies geven. Ik mag me gelukkig prijzen dat mijn mannetje wel live drinkt en uit een fles. Kan moeders ook nog eens een dagje weg zo af en toe.

Free, fijn dat Florian minder last van krampjes heeft.

Simmu, meisjes kunnen kleine kattekopjes zijn hoor. Echt heel anders dan jongetjes hoor. Ben je inmiddels een beetje uitgerust na de afgelopen slopende weken?

Aviva aan de rol en aan de bijvoeding

Draculettje, lekker dat je herstellende bent en knap dat je er voor het eerst zelfstandig met de kleine meid in de stoel op uit bent gegaan.

Mijn geheugen laat me even in de steek maar ik las ook dat een mama er 6 km wandelen op had zitten Mijn bekken vind lang wandelen echt nog geen pretje. Ik red het naar de winkel en terug.

Mijn kleine man heeft gisteren besloten dat hij het tijd vond om te gaan leren zitten en binnen 1 dag kan hij nu zelfstandig gaan zitten. Ik zal straks even een filmpje uploaden als bewijs. Hij kruipt inmiddels ook al achteruit, vooruit heeft hij nog niet gevonden.

Het bewijsmateriaal

Dit deed hij zaterdag 26 juni voor het eerst, wiebelen

Bekijk deze YouTube-video

En dit deed hij gisteren voor het eerst

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 8% gewijzigd door Faja-Lobi op 29-06-2010 13:56:34 ]
pi_83437966
Oh en Keshet, hoe gaat het met het grote teigetje inmiddels?
pi_83440591
Mart heeft beslotem om niet te willen slapen.
Heb hem maar weer uit bed gehaald. Ook had hij nogal raar geurende poep... Echt goor, beetje zurig.
Zullen het zijn tanden zijn?

Lijkt wel iets rood te zijn bovenin, bij de hoektand, of net daarnaast. Hij laat mij niet echt goed kijken.
pi_83444714
Ymme, kan heel goed tanden.. Shenaya kreeg een soort blaasje in haar mond en toen kwam er een tand.. Alleen Shenaya was al 1 Jaar voor haar 1e tand kwam

Nanique heeft nu ineens ook last van de warmte.. Ze lag van de week nog met kruikjes in bed omdat ze elke keer 36,1 als temp had en nu is ze heerlijk warm! Haar koppie en nek waren helemaal bezweet dus heb d'r nu maar in haar romper gelegd!
Het drinken gaat iets beter.. Ze heeft nu elke keer 70 ML op zo'n beetje!!!
pi_83444753
Faja-Lobi, ineens verschijnt er van alles van je in beeld! Wat een lekker ding
  dinsdag 29 juni 2010 @ 18:38:44 #258
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83454118
Wat gaaf Faja!! Wat gaat het snel dan hè!

Ik ben hier in licht shock omdat Daan net van het speelkleed aftijgerde Hij schuift al weken met zijn beentje heen en weer als hij op zijn buik ligt, maar hij ging dus nu ook echt vooruit Wat een kracht zit er dan al in zo'n klein mannetje.
pi_83456175
Waaaaah Daan Blijf liggen man! Je bent een baby!
pi_83459594
Wat een kracht hebben die kleintjes al he?!

Nanique is zo druk als ze honger heeft dat ze van haar rug zo op haar zij spartelt ziet er zo lief uit!!
pi_83459914
Ons laatste dagje in dit topic..... Wat gaat het snel, een half jaar!

Faja, wow, Dijon kan al zitten en kruipen, goed zeg!

En Aviva kan al breakdancen, haha!!
pi_83459949
Wha en Daan al aan het tijgeren!! Wat snel zeg!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:48:56 #263
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83460247
Oe NieuweUser, morgen is je kleine baby grote baby geworden. Weer een hele nieuwe fase. Het vliegt echt die tijd!

Nanique ook al zo'n bewegelijke meid!! Fijn trouwens dat ze weer beter gaat drinken.

En ik ga er nog maar even vanuit dat het tijgeren een eenmalige actie was, want mijn kleine baby mag nog wel even klein blijven.
pi_83476530
Nuser je kleine baby is nu een 'grote' baby
Daan aan het tijgeren wat een grote jongen.

Mart vind het op de buik liggen maar 5 min leuk. En kijkt dan alleen om zich heen. Dus die zie ik nog niet tijgeren/kruipen of wat dan ook.

Gisteren hebben we heerlijk een airco gekocht voor op de slaapkamer. Mart is om 19:30 naar bed gegaan en ik om 21:00 uur en toen hebben we lekker geslapen tot 07:10 Heerlijk. Ik had al 3 nachten niet goed geslapen door de hitte...
pi_83476928
Precies een half jaar geleden, om 7.58 uur, werd Isa geboren!!

Wat gaat de tijd snel, en wat een ontwikkeling heeft ze doorgemaakt in een half jaar! Isa is een heerlijk vrolijk, tevreden en beweeglijk meisje. Ze rolt al alle kanten op, en probeert al haar beentjes onder haar kontje te krijgen. Schaterlachen kan ze als de beste, vooral als we kiekeboe spelen!! Kortom, we genieten volop van haar! Je hoort altijd verhalen over hoe geweldig het is om een kleintje te hebben, maar dat het zó geweldig is had ik mij nooit voor kunnen stellen!!

Omdat het volgens mij al traditie is, even twee foto'tjes.

Ongeveer een week oud:

En vorige week:

Tot in het volgende topic!!
pi_83477282
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:17 schreef NieuweUser het volgende:
Precies een half jaar geleden, om 7.58 uur, werd Isa geboren!!

Wat gaat de tijd snel, en wat een ontwikkeling heeft ze doorgemaakt in een half jaar! Isa is een heerlijk vrolijk, tevreden en beweeglijk meisje. Ze rolt al alle kanten op, en probeert al haar beentjes onder haar kontje te krijgen. Schaterlachen kan ze als de beste, vooral als we kiekeboe spelen!! Kortom, we genieten volop van haar! Je hoort altijd verhalen over hoe geweldig het is om een kleintje te hebben, maar dat het zó geweldig is had ik mij nooit voor kunnen stellen!!

Omdat het volgens mij al traditie is, even twee foto'tjes.

Ongeveer een week oud:
[ afbeelding ]

En vorige week:
[ afbeelding ]

Tot in het volgende topic!!
en tot over 2 maandjes.
pi_83477749
Dag Isa

Hier een suf probleempje

Florian slaapt overdag redelijk slecht, want hij vindt slapen niet tof. Niet erg, want hij ligt wel vaak even rustig en is ubervrolijk (hij is zó leuk nu, genieten ) 's nachts slaapt hij nu...

van 19:30 tot 23:00
-fles-
23:20 tot 4:00 (plusminus)
Succesvolle speenplug tot ong. 5:00
W-A-K-K-E-R (en BLIJ!) tot fles al naar gelang begin huilen ergens tussen 5:30 en 7:00

en dan blijft manneke wakker tot 6:30 ongeveer en gaat dan rustig naast me pitten tot een uurtje of 8:30 En nu ligtie er zelfs nog. Klaarwakker om 5:00 flesom 5:50, slapen rond 6:30 en nu nog slapen.

Maar effectief slaap ik dan van 23:30 tot 4:00 en daarna vanaf wanneer hij weer slaapt tot Leander wakker wordt (7:00)
Op dit moment is dat meestal geen probleem, want TARA moet er of toch uit vor z'n werk of hij stapt er uit voor Leander, dus kan ik nog even met Florian meepitten.
Maar erg handig is het natuurlijk niet
pi_83477803
Idd Freecell, zo kom je zelf slaap te kort.
Hier werd Mart ook steeds wakker 's nachts, totdat we de fles van 22:00 uur niet meer gaven. Sindsdien slaapt meneer heerlijk van 19:00 tot 07:00 met heel soms rond een uurtje of 3/4 speenploppen

Hoe het kan Maar vind het wel fijn.
pi_83478701
hier gaan we komend weekend de nachtvoeding schrappen! dus prepare voor een hele sjaggerijnige simmu komend weekend. die nachtvoeding is al tijden eigenlijk ietwat overdreven, maar ik ben toch wat voorzichtig ivm de prematuurheid enzo, en hij deed het zo goed dat ik liever niet ging tinkeren. maar het is gewoon te vermoeiend voor ons aan het worden, dus we gaan het proberen
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:53:55 #270
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83479052
Free, da's wel balen idd. Hier heeft Daan ook wel dat hij soms tussen 4 en 6 ineens klaarwakker is en ligt te giebelen in zijn bed. Als het zo rond 6 is laat ik 'm lekker want dan moeten wij er toch bijna uit, maar als het eerder is, ga ik wel even een speentje geven en dan valt hij eigenlijk altijd wel weer tot wij eruitgaan in slaap. Ik denk zelf dat het ook komt omdat het zo vroeg al weer licht is en hij dus denkt dat het ochtend is.

Simmu, succes!! Hopenlijk ben je juist itt sjaggo erg blij omdat je heerlijk doorslaapt

Oh, NieuweUser en Isa nog even officieel uitzwaaien: Tot over 2 maandjes!

Daan slaapt overigens al weer sinds 8.15 uur, dus heb al lekker wat werk kunnen doen. Om half 11 komt er nog (erg) verlaat kraamvisite. Oud-collegaatje zat in Tanzania en is nu weer even in Nederland. Gezellig even bijkletsen. Dus nu nog even aan het werk!
pi_83479164
oh, en ravi heeft ook standaard rond half 5 een wakker momentje. maar die negeer ik en dan gaat hij zo weer slapen
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:00:01 #272
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83479223
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:58 schreef simmu het volgende:
oh, en ravi heeft ook standaard rond half 5 een wakker momentje. maar die negeer ik en dan gaat hij zo weer slapen
Ja dat gebeurt hier ook wel eens. Soms hoor ik het niet eens maar vertelt mijn man het de volgende morgen
pi_83479359
nou, ik merk wel bij ravi (had selene ook) dat je er niet al te snel naartoe moet gaan als hij wat huilerig is. heel vaak huilt hij 5 minuutjes even een beetje (geen lange uithalen) en gaat hij dan slapen of spelen. en als je er dan wel gelijk naartoe gaat ben je urenlang bezig. dus ik heb tegenwordig de neiging om het eerst eens eventjes aan te zien als hij huilt
pi_83479513
Free, het blijft een beetje rommelig bij jou hè... Ik heb helaas geen tips voor je om hem langer te laten slapen 's nachts. Wel fijn dat het weer een vrolijk kereltje is geworden van de pepti voeding!

Simmu, hier hetzelfde met Lisa. Soms hoor ik haar wel, dan ligt ze te 'roepen', dus niet huilen maar gewoon zoiets van ja mama kom nou eens kijken want ik ben wakker. Maar mama komt lekker niet en dan slaapt ze na 5-10 minuten weer gewoon verder.

Succes met het schrappen van de nachtvoeding komend weekend. Wat je wellicht kunt doen om hem extra lang te laten slapen op z'n laatste fles is i.p.v. gewone voeding een fles met een mix van gewone voeding en voeding voor hongerige babies geven. Als dat OK is w.b.t. eventuele kinderartsen enzo. Hier slaapt Lisa perfect op een flesje met 3 schepjes comfort en 4 schepjes extra voeding.

Nieuweuser en Isa veel plezier bij de grote babies!

Happy, veel plezier met je verlate kraamvisite!

Wat Lisa betreft eigenlijk niets te melden. Haar laatste fles is sinds een paar dagen om 21 uur tegenwoordig en dan slaapt mevroi tot 7 à 8 uur door. Verder is ze echt onwijs vrolijk tegen haar ene opa en is ze een soort van huiverig voor de andere. En laten we nou net voor 1.5 jaar bij de 'mindere' opa gaan wonen volgende week.
pi_83479589
ravi krijgt al standaard forte voeding
en ook al 5 x 150 + 5. en elke fles ook al wat extra water. volgende week meet & weeg & prikjes op het cb, dan ga ik eens overleggen, want de meneer klokt alles weg en had eigenlijk nog best wel wat meer gelust
pi_83479602
de krampjes zijn trouwens al wel helemaal over
pi_83479705
Dat fijn Simmu! Zowel voor jou als je mannetje! Hier ook het geval trouwens. Ik ben aan het minderen met de comfort voeding. Eerst volledig comfort, nu 4 schepjes gewoon en 2 comfort. Volgende week weer verder afbouwen!
pi_83479740
Simmu, ander idee... de laatste fles 180 maken. Lisa krijgt nu 180 overdag en 210 voor 's nachts, dus ook iets 'extra' voor 's nachts.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:21:50 #279
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83479965
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:12 schreef simmu het volgende:
Nou, die mis ik ook helemaal niet trouwens.
pi_83481692
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:12 schreef simmu het volgende:
Yay

Hier beginnen de 'overgangskrampjes' ook echt te verdwijnen nu.
Al stinkt hij verschrikkelijk met scheten sinds de pepti!

maar Florian huilt niet en is niet 'even wakker' hij is 2 uur wakker en gilt en kraait en kletst en lacht en is zó blij
En maakt zoveel herrie
pi_83482175
freecell, slaapt hij op zijn eigen kamer of bij jullie?
pi_83482294
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:16 schreef simmu het volgende:
freecell, slaapt hij op zijn eigen kamer of bij jullie?
Bij ons, maar hij kan ons niet zien.... Mijn moeder zei al 'gooi hem op z'n eigen kamer!' maar dan toetert hij door de babyfoon...
pi_83482385
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Bij ons, maar hij kan ons niet zien.... Mijn moeder zei al 'gooi hem op z'n eigen kamer!' maar dan toetert hij door de babyfoon...
kan je die niet instellen? de onze kan je op gevoeligheid instellen. dan kan je dus zo instellen dat die babyfoon enkel 'afgaat' als hij echt hard huilt, en niet als hij dus ligt te spelen.

maar ik moet bekennen dat ik die babyfoon nauwelijks nog gebruik als hij echt hard huilt hoor ik het toch wel, als hij ligt te spelen is het mij best
pi_83482826
Hij maakt echt net zoveel herrie als hij kletst als wanneer hij huilt

Maar ik kan hem natuurlijk wel zachter zetten....
Misschien niet zo'n gek idee
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:06:49 #285
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83484101
Free, wat een heerlijke berichten joh!

Daan heeft net van 8.15 tot 11.30 uur geslapen (na een nacht van 7 tot 6) Hij zal het wel nodig hebben denk ik dan. Nu ligt hij lekker te rollen en spelen op (en naast) het kleed.
pi_83486759
Lekker happy

Florian wilde net helemaaaaaaal niet slapen beneden. Boven in bed gelegd en nu al een uur stil.

Duidelijk, tijd dat hij ook overdag altijd in z'n eigen kamertje ligt
pi_83487153
Freecell, wij hebben op onze kamer niet de babyfoon staan, die staat standaard beneden wat we horen Rienk zo ook wel. Alleen als hij ziek is of als ik wat ongerust ben gaat hij mee naar bed.

Fijn dat het beter gaat met hem!

En Faja! Wat knap van Dijon!
Ik zat helemaal verbaasd te kijken, hij zit!

Rienk rolt nog steeds niet . Heeft wel 5 tanden
pi_83488412
5 al
Gaat lekker! Volgens mij hebben ze er minder last van als ze nog jonger zijn

En de babyfoon gaat hier wel mee anders hoor ik ze echt niet. onze bovenverdieping is verdacht goed geisoleerd
pi_83489002
Wow Rienk 5 tanden Maar Rienk is dan natuurlijk ook allang een grote baby, dan mag dat.
Dijon wat goed!! Ik kan me niet eens herinneren dat ik dat bij Elise wel eens gezien heb, het zelf gaan zitten. Wist niet dat dat zo snel al kon.

En NieuweUser wat doe je me aan, als Isa een grote baby is dan is Claire dat ook. Wat een mooi meisje is Isa trouwens
Claire slaapt de afgelopen 2 dagen alleen nog maar op d'r buik. Omdraaien heeft geen nut, ze draait zich in d'r slaap zo weer om en tukt verder.
Dag lieve kleine baby'tjes, tot snel allemaal...
pi_83489340
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:17 schreef Vlindur het volgende:
Freecell, wij hebben op onze kamer niet de babyfoon staan, die staat standaard beneden wat we horen Rienk zo ook wel. Alleen als hij ziek is of als ik wat ongerust ben gaat hij mee naar bed.

Fijn dat het beter gaat met hem!

En Faja! Wat knap van Dijon!
Ik zat helemaal verbaasd te kijken, hij zit!

Rienk rolt nog steeds niet . Heeft wel 5 tanden
Wauw al 5 tanden, de mijne heeft er nog geen 1. Aan de ene kant ben ik daar ook wel blij om hoor, ik weet niet hoe ik borstvoeding moet geven als hij zou bijten bijvoorbeeld.

Oh en het is heel leuk dat mijn ventje al kan zitten, minder leuk is dat hierdoor dat maagje nog al onder druk komt te staan en hij zijn eten of drinken er vrolijk uit blijft gooien.
pi_83489416
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:00 schreef Sidn3y het volgende:
Wow Rienk 5 tanden Maar Rienk is dan natuurlijk ook allang een grote baby, dan mag dat.
Dijon wat goed!! Ik kan me niet eens herinneren dat ik dat bij Elise wel eens gezien heb, het zelf gaan zitten. Wist niet dat dat zo snel al kon.

En NieuweUser wat doe je me aan, als Isa een grote baby is dan is Claire dat ook. Wat een mooi meisje is Isa trouwens
Claire slaapt de afgelopen 2 dagen alleen nog maar op d'r buik. Omdraaien heeft geen nut, ze draait zich in d'r slaap zo weer om en tukt verder.
En weer een kleine baby'tje weg
pi_83489737
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wauw al 5 tanden, de mijne heeft er nog geen 1. Aan de ene kant ben ik daar ook wel blij om hoor, ik weet niet hoe ik borstvoeding moet geven als hij zou bijten bijvoorbeeld.
Claire bijt (2 tanden) alleen als ze in slaap valt aan de borst, helemaal perongeluk dus (niet minder pijnlijk). Ik zou er niet al te huiverig voor zijn, voor de drinktechniek zijn die tandjes geen probleem. Zonder tandjes met alleen d'r kaken kon ze ook al flink pijnlijk 'bijten' overigens.
pi_83492782
Mart slaapt al vanaf 12:00 uur
Maar ik wil naar de winkel.....
  woensdag 30 juni 2010 @ 16:56:58 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83496548
NweUser, Isa, Sidn3y en Claire Tot over een weekje

Wat goed dat Daan al tijgert!
Aviva kan al een tijd heel goed rugtijgeren en om haar as draaien en zo. zo leuk!

Zal ik mijn dame dan ook eens spammen?

woensdag 30 juni 2010 @ 17:15:53 #295
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83497341
Kijk dan Aviva, wat een prachtig meisje. Leuk om haar weer eens te zien. En zo lekker bewegelijk al ook en gewoon zitten op het aankleedkussen

Mart ook al zo'n langslaper.

Ik heb bijna het idee dat Daan na ieder slaapje weer wat meer kan. Dat hij zich letterlijk door een sprongetje aan het slapen is. Nieuwe bewegingen, nieuwe geluidjes het gaat behoorlijk hard nu.br

Nog even een filmpje van het rollen en brabbelen van Daan (beetje lang )

[ Bericht 25% gewijzigd door happyme28 op 30-06-2010 20:13:53 ]
pi_83506165
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:00 schreef Sidn3y het volgende:
Dankje!

Misschien heeft het ermee te maken dat ze op dezelfde dag geboren zijn, maar we vinden Isa ook sinds het weekend steeds op haar buik 's ochtends!!
Tot in het volgende topic!

Aviva zit, wat schattig!!
pi_83520315
Ik voel me ronduit KLOTE
Viel/struikelde van de trap met Mart in mijn armen natuurlijk. En bam, plat oo de vloer voor mij.
Huilen huilen, maar hij heeft rustig zijn fles opgedronken en ligt nu in de box te spelen.

Wat moet ik doen? Niets....

Oh wat voel ik mij slecht. Kan alleen maar janken.
Wat een rot gevoel zeg..... Hoe heeft het kunnen gebeuren! Je laat je eigen kind toch niet vallen.
pi_83520480
En nu slaapt hij in de box. Moet ik mij zorgen maken. ?
Hij slaapt nooit zo vroeg alweer....
Verder lijkt er niets aan de hand te zijn...
pi_83520655
Hij ligt nu in z'n bedje te spelen.
Eigenlijk net zoals normaal...
pi_83520770
Waaaah Ymme, schrikken zeg! En altijd even de HA bellen bij een vak van meer dan 1,5 keer de lichaamslengte van een (klein) kind waarbij je niet zeker weet of er iets aan de hand is

Hier ook een keer met Florian van de trap gekiept toen hij een dag of 10 was Maar toen liep ik naar beneden en ik ben dus gewoon op mijn rug de trap af gestuiterd met Florian stevig in mijn armen, dus hij had er geen last van (en ik werd BLAUW! ) Iedereen doet wel eens iets knulligs met z'n kind.

HIer heeftie in zijn eigen kamer geslapen vannacht. Ging best ok
Om 2:30 even wakker, om 4:00 even wakker, om 5:00 zo wakker en mopperen -> bij ons in bed, binnen een kwartier weer slapen en om 6:10 wakker. En na de fles nog heel even een kwartiertje gepit tot 7:00
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:28:19 #301
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83520810
ymme, als hij net zo wakker en alert is als normaal, dan is er niks aan de hand. Ze kunnen wel wat hebben. En anders ga je even voor de zekerheid met hem naar de ha om te laten checken...

ik zag nog leuke filmpjes en foto's voorbij komen

en dat free nog vermoeiende nachten heeft

Harry drinkt nog steeds niet uit de fles Dus deze mama gaat tussen de middag van haar werk even thuis live voeden met dit warme weer. Gelukkig is dat goed te doen.
Gisteren heeft hij zich voor het eerst van zijn rug naar zijn buik gerold (en weer terug )
Hij heeft ontdekt dat hij met zijn handjes zijn voetjes kan vastpakken
Speelgoed is niet meer veilig want hij ramt ermee of erop
Hij scharrelt rond. Je vindt hem nooit op de zelfde plaats terug als waar je hem had neergelegd. In bed kruipt hij steevast omhoog. Dit doet hij ook op de grond of box. Hij kromt zijn benen, zet zijn teentjes vast op de ondergrond en duwt zich dan af. Zo kom je een heel eind
Slapen gaat gelukkig goed. Hij komt voor 1 nachtvoeding maar die doe ik met mijn ogen half dicht
Van de week leek hij door te slapen (had er al 6,5 uur opzitten toen ik wakker werd). Heb hem toen toch maar aangelegd zonder dat hij het vroeg omdat hij overdag dus niet zo goed drinkt uit de fles.
En verder gaat het hier super. Alleen is ons kaboutertje zoveel wakker dat ik nauwelijks aan iets anders toekom
Fok lezen lukt vaak nog wel even snel tussendoor maar iets posten of ergens op reageren lukt vaak niet

Volgende deeltje: Het kleine baby'tjes topic (0-6 maanden) deel 52

[ Bericht 2% gewijzigd door Asyniur op 01-07-2010 08:33:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')