abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83436677
crosspost

selene is er vrij hardhandig achter gekomen dat ik niet zomaar alles tolereer als ik met ravi bezig ben (ravi zelf trouwens ook niet ) en dat ik dan ook heus niet te beroerd ben om ravi even opzij te leggen om haar boos in de box te zetten. ze deed ravi geeneens zeer (mij wel) en hij zette me daar toch boos een keel op! eerste keer ooit dat hij blert tijdens flesje geven
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83437577
en zie het fototopic!!!
speciaal voor keshet

[ Bericht 2% gewijzigd door simmu op 29-06-2010 12:42:37 ]
pi_83437775
Asy, wat een ramp dat je kleine man nu de fles niet wil. Ik kan je helaas geen advies geven. Ik mag me gelukkig prijzen dat mijn mannetje wel live drinkt en uit een fles. Kan moeders ook nog eens een dagje weg zo af en toe.

Free, fijn dat Florian minder last van krampjes heeft.

Simmu, meisjes kunnen kleine kattekopjes zijn hoor. Echt heel anders dan jongetjes hoor. Ben je inmiddels een beetje uitgerust na de afgelopen slopende weken?

Aviva aan de rol en aan de bijvoeding

Draculettje, lekker dat je herstellende bent en knap dat je er voor het eerst zelfstandig met de kleine meid in de stoel op uit bent gegaan.

Mijn geheugen laat me even in de steek maar ik las ook dat een mama er 6 km wandelen op had zitten Mijn bekken vind lang wandelen echt nog geen pretje. Ik red het naar de winkel en terug.

Mijn kleine man heeft gisteren besloten dat hij het tijd vond om te gaan leren zitten en binnen 1 dag kan hij nu zelfstandig gaan zitten. Ik zal straks even een filmpje uploaden als bewijs. Hij kruipt inmiddels ook al achteruit, vooruit heeft hij nog niet gevonden.

Het bewijsmateriaal

Dit deed hij zaterdag 26 juni voor het eerst, wiebelen

Bekijk deze YouTube-video

En dit deed hij gisteren voor het eerst

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 8% gewijzigd door Faja-Lobi op 29-06-2010 13:56:34 ]
pi_83437966
Oh en Keshet, hoe gaat het met het grote teigetje inmiddels?
pi_83440591
Mart heeft beslotem om niet te willen slapen.
Heb hem maar weer uit bed gehaald. Ook had hij nogal raar geurende poep... Echt goor, beetje zurig.
Zullen het zijn tanden zijn?

Lijkt wel iets rood te zijn bovenin, bij de hoektand, of net daarnaast. Hij laat mij niet echt goed kijken.
pi_83444714
Ymme, kan heel goed tanden.. Shenaya kreeg een soort blaasje in haar mond en toen kwam er een tand.. Alleen Shenaya was al 1 Jaar voor haar 1e tand kwam

Nanique heeft nu ineens ook last van de warmte.. Ze lag van de week nog met kruikjes in bed omdat ze elke keer 36,1 als temp had en nu is ze heerlijk warm! Haar koppie en nek waren helemaal bezweet dus heb d'r nu maar in haar romper gelegd!
Het drinken gaat iets beter.. Ze heeft nu elke keer 70 ML op zo'n beetje!!!
Altijd blijven lachen... :)
pi_83444753
Faja-Lobi, ineens verschijnt er van alles van je in beeld! Wat een lekker ding
  dinsdag 29 juni 2010 @ 18:38:44 #258
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83454118
Wat gaaf Faja!! Wat gaat het snel dan hè!

Ik ben hier in licht shock omdat Daan net van het speelkleed aftijgerde Hij schuift al weken met zijn beentje heen en weer als hij op zijn buik ligt, maar hij ging dus nu ook echt vooruit Wat een kracht zit er dan al in zo'n klein mannetje.
pi_83456175
Waaaaah Daan Blijf liggen man! Je bent een baby!
pi_83459594
Wat een kracht hebben die kleintjes al he?!

Nanique is zo druk als ze honger heeft dat ze van haar rug zo op haar zij spartelt ziet er zo lief uit!!
pi_83459914
Ons laatste dagje in dit topic..... Wat gaat het snel, een half jaar!

Faja, wow, Dijon kan al zitten en kruipen, goed zeg!

En Aviva kan al breakdancen, haha!!
pi_83459949
Wha en Daan al aan het tijgeren!! Wat snel zeg!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:48:56 #263
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83460247
Oe NieuweUser, morgen is je kleine baby grote baby geworden. Weer een hele nieuwe fase. Het vliegt echt die tijd!

Nanique ook al zo'n bewegelijke meid!! Fijn trouwens dat ze weer beter gaat drinken.

En ik ga er nog maar even vanuit dat het tijgeren een eenmalige actie was, want mijn kleine baby mag nog wel even klein blijven.
pi_83476530
Nuser je kleine baby is nu een 'grote' baby
Daan aan het tijgeren wat een grote jongen.

Mart vind het op de buik liggen maar 5 min leuk. En kijkt dan alleen om zich heen. Dus die zie ik nog niet tijgeren/kruipen of wat dan ook.

Gisteren hebben we heerlijk een airco gekocht voor op de slaapkamer. Mart is om 19:30 naar bed gegaan en ik om 21:00 uur en toen hebben we lekker geslapen tot 07:10 Heerlijk. Ik had al 3 nachten niet goed geslapen door de hitte...
pi_83476928
Precies een half jaar geleden, om 7.58 uur, werd Isa geboren!!

Wat gaat de tijd snel, en wat een ontwikkeling heeft ze doorgemaakt in een half jaar! Isa is een heerlijk vrolijk, tevreden en beweeglijk meisje. Ze rolt al alle kanten op, en probeert al haar beentjes onder haar kontje te krijgen. Schaterlachen kan ze als de beste, vooral als we kiekeboe spelen!! Kortom, we genieten volop van haar! Je hoort altijd verhalen over hoe geweldig het is om een kleintje te hebben, maar dat het zó geweldig is had ik mij nooit voor kunnen stellen!!

Omdat het volgens mij al traditie is, even twee foto'tjes.

Ongeveer een week oud:

En vorige week:

Tot in het volgende topic!!
pi_83477282
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:17 schreef NieuweUser het volgende:
Precies een half jaar geleden, om 7.58 uur, werd Isa geboren!!

Wat gaat de tijd snel, en wat een ontwikkeling heeft ze doorgemaakt in een half jaar! Isa is een heerlijk vrolijk, tevreden en beweeglijk meisje. Ze rolt al alle kanten op, en probeert al haar beentjes onder haar kontje te krijgen. Schaterlachen kan ze als de beste, vooral als we kiekeboe spelen!! Kortom, we genieten volop van haar! Je hoort altijd verhalen over hoe geweldig het is om een kleintje te hebben, maar dat het zó geweldig is had ik mij nooit voor kunnen stellen!!

Omdat het volgens mij al traditie is, even twee foto'tjes.

Ongeveer een week oud:
[ afbeelding ]

En vorige week:
[ afbeelding ]

Tot in het volgende topic!!
en tot over 2 maandjes.
pi_83477749
Dag Isa

Hier een suf probleempje

Florian slaapt overdag redelijk slecht, want hij vindt slapen niet tof. Niet erg, want hij ligt wel vaak even rustig en is ubervrolijk (hij is zó leuk nu, genieten ) 's nachts slaapt hij nu...

van 19:30 tot 23:00
-fles-
23:20 tot 4:00 (plusminus)
Succesvolle speenplug tot ong. 5:00
W-A-K-K-E-R (en BLIJ!) tot fles al naar gelang begin huilen ergens tussen 5:30 en 7:00

en dan blijft manneke wakker tot 6:30 ongeveer en gaat dan rustig naast me pitten tot een uurtje of 8:30 En nu ligtie er zelfs nog. Klaarwakker om 5:00 flesom 5:50, slapen rond 6:30 en nu nog slapen.

Maar effectief slaap ik dan van 23:30 tot 4:00 en daarna vanaf wanneer hij weer slaapt tot Leander wakker wordt (7:00)
Op dit moment is dat meestal geen probleem, want TARA moet er of toch uit vor z'n werk of hij stapt er uit voor Leander, dus kan ik nog even met Florian meepitten.
Maar erg handig is het natuurlijk niet
pi_83477803
Idd Freecell, zo kom je zelf slaap te kort.
Hier werd Mart ook steeds wakker 's nachts, totdat we de fles van 22:00 uur niet meer gaven. Sindsdien slaapt meneer heerlijk van 19:00 tot 07:00 met heel soms rond een uurtje of 3/4 speenploppen

Hoe het kan Maar vind het wel fijn.
pi_83478701
hier gaan we komend weekend de nachtvoeding schrappen! dus prepare voor een hele sjaggerijnige simmu komend weekend. die nachtvoeding is al tijden eigenlijk ietwat overdreven, maar ik ben toch wat voorzichtig ivm de prematuurheid enzo, en hij deed het zo goed dat ik liever niet ging tinkeren. maar het is gewoon te vermoeiend voor ons aan het worden, dus we gaan het proberen
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:53:55 #270
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83479052
Free, da's wel balen idd. Hier heeft Daan ook wel dat hij soms tussen 4 en 6 ineens klaarwakker is en ligt te giebelen in zijn bed. Als het zo rond 6 is laat ik 'm lekker want dan moeten wij er toch bijna uit, maar als het eerder is, ga ik wel even een speentje geven en dan valt hij eigenlijk altijd wel weer tot wij eruitgaan in slaap. Ik denk zelf dat het ook komt omdat het zo vroeg al weer licht is en hij dus denkt dat het ochtend is.

Simmu, succes!! Hopenlijk ben je juist itt sjaggo erg blij omdat je heerlijk doorslaapt

Oh, NieuweUser en Isa nog even officieel uitzwaaien: Tot over 2 maandjes!

Daan slaapt overigens al weer sinds 8.15 uur, dus heb al lekker wat werk kunnen doen. Om half 11 komt er nog (erg) verlaat kraamvisite. Oud-collegaatje zat in Tanzania en is nu weer even in Nederland. Gezellig even bijkletsen. Dus nu nog even aan het werk!
pi_83479164
oh, en ravi heeft ook standaard rond half 5 een wakker momentje. maar die negeer ik en dan gaat hij zo weer slapen
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:00:01 #272
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83479223
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:58 schreef simmu het volgende:
oh, en ravi heeft ook standaard rond half 5 een wakker momentje. maar die negeer ik en dan gaat hij zo weer slapen
Ja dat gebeurt hier ook wel eens. Soms hoor ik het niet eens maar vertelt mijn man het de volgende morgen
pi_83479359
nou, ik merk wel bij ravi (had selene ook) dat je er niet al te snel naartoe moet gaan als hij wat huilerig is. heel vaak huilt hij 5 minuutjes even een beetje (geen lange uithalen) en gaat hij dan slapen of spelen. en als je er dan wel gelijk naartoe gaat ben je urenlang bezig. dus ik heb tegenwordig de neiging om het eerst eens eventjes aan te zien als hij huilt
pi_83479513
Free, het blijft een beetje rommelig bij jou hè... Ik heb helaas geen tips voor je om hem langer te laten slapen 's nachts. Wel fijn dat het weer een vrolijk kereltje is geworden van de pepti voeding!

Simmu, hier hetzelfde met Lisa. Soms hoor ik haar wel, dan ligt ze te 'roepen', dus niet huilen maar gewoon zoiets van ja mama kom nou eens kijken want ik ben wakker. Maar mama komt lekker niet en dan slaapt ze na 5-10 minuten weer gewoon verder.

Succes met het schrappen van de nachtvoeding komend weekend. Wat je wellicht kunt doen om hem extra lang te laten slapen op z'n laatste fles is i.p.v. gewone voeding een fles met een mix van gewone voeding en voeding voor hongerige babies geven. Als dat OK is w.b.t. eventuele kinderartsen enzo. Hier slaapt Lisa perfect op een flesje met 3 schepjes comfort en 4 schepjes extra voeding.

Nieuweuser en Isa veel plezier bij de grote babies!

Happy, veel plezier met je verlate kraamvisite!

Wat Lisa betreft eigenlijk niets te melden. Haar laatste fles is sinds een paar dagen om 21 uur tegenwoordig en dan slaapt mevroi tot 7 à 8 uur door. Verder is ze echt onwijs vrolijk tegen haar ene opa en is ze een soort van huiverig voor de andere. En laten we nou net voor 1.5 jaar bij de 'mindere' opa gaan wonen volgende week.
pi_83479589
ravi krijgt al standaard forte voeding
en ook al 5 x 150 + 5. en elke fles ook al wat extra water. volgende week meet & weeg & prikjes op het cb, dan ga ik eens overleggen, want de meneer klokt alles weg en had eigenlijk nog best wel wat meer gelust
pi_83479602
de krampjes zijn trouwens al wel helemaal over
pi_83479705
Dat fijn Simmu! Zowel voor jou als je mannetje! Hier ook het geval trouwens. Ik ben aan het minderen met de comfort voeding. Eerst volledig comfort, nu 4 schepjes gewoon en 2 comfort. Volgende week weer verder afbouwen!
pi_83479740
Simmu, ander idee... de laatste fles 180 maken. Lisa krijgt nu 180 overdag en 210 voor 's nachts, dus ook iets 'extra' voor 's nachts.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:21:50 #279
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83479965
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:12 schreef simmu het volgende:
Nou, die mis ik ook helemaal niet trouwens.
pi_83481692
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:12 schreef simmu het volgende:
Yay

Hier beginnen de 'overgangskrampjes' ook echt te verdwijnen nu.
Al stinkt hij verschrikkelijk met scheten sinds de pepti!

maar Florian huilt niet en is niet 'even wakker' hij is 2 uur wakker en gilt en kraait en kletst en lacht en is zó blij
En maakt zoveel herrie
pi_83482175
freecell, slaapt hij op zijn eigen kamer of bij jullie?
pi_83482294
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:16 schreef simmu het volgende:
freecell, slaapt hij op zijn eigen kamer of bij jullie?
Bij ons, maar hij kan ons niet zien.... Mijn moeder zei al 'gooi hem op z'n eigen kamer!' maar dan toetert hij door de babyfoon...
pi_83482385
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Bij ons, maar hij kan ons niet zien.... Mijn moeder zei al 'gooi hem op z'n eigen kamer!' maar dan toetert hij door de babyfoon...
kan je die niet instellen? de onze kan je op gevoeligheid instellen. dan kan je dus zo instellen dat die babyfoon enkel 'afgaat' als hij echt hard huilt, en niet als hij dus ligt te spelen.

maar ik moet bekennen dat ik die babyfoon nauwelijks nog gebruik als hij echt hard huilt hoor ik het toch wel, als hij ligt te spelen is het mij best
pi_83482826
Hij maakt echt net zoveel herrie als hij kletst als wanneer hij huilt

Maar ik kan hem natuurlijk wel zachter zetten....
Misschien niet zo'n gek idee
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:06:49 #285
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83484101
Free, wat een heerlijke berichten joh!

Daan heeft net van 8.15 tot 11.30 uur geslapen (na een nacht van 7 tot 6) Hij zal het wel nodig hebben denk ik dan. Nu ligt hij lekker te rollen en spelen op (en naast) het kleed.
pi_83486759
Lekker happy

Florian wilde net helemaaaaaaal niet slapen beneden. Boven in bed gelegd en nu al een uur stil.

Duidelijk, tijd dat hij ook overdag altijd in z'n eigen kamertje ligt
pi_83487153
Freecell, wij hebben op onze kamer niet de babyfoon staan, die staat standaard beneden wat we horen Rienk zo ook wel. Alleen als hij ziek is of als ik wat ongerust ben gaat hij mee naar bed.

Fijn dat het beter gaat met hem!

En Faja! Wat knap van Dijon!
Ik zat helemaal verbaasd te kijken, hij zit!

Rienk rolt nog steeds niet . Heeft wel 5 tanden
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_83488412
5 al
Gaat lekker! Volgens mij hebben ze er minder last van als ze nog jonger zijn

En de babyfoon gaat hier wel mee anders hoor ik ze echt niet. onze bovenverdieping is verdacht goed geisoleerd
pi_83489002
Wow Rienk 5 tanden Maar Rienk is dan natuurlijk ook allang een grote baby, dan mag dat.
Dijon wat goed!! Ik kan me niet eens herinneren dat ik dat bij Elise wel eens gezien heb, het zelf gaan zitten. Wist niet dat dat zo snel al kon.

En NieuweUser wat doe je me aan, als Isa een grote baby is dan is Claire dat ook. Wat een mooi meisje is Isa trouwens
Claire slaapt de afgelopen 2 dagen alleen nog maar op d'r buik. Omdraaien heeft geen nut, ze draait zich in d'r slaap zo weer om en tukt verder.
Dag lieve kleine baby'tjes, tot snel allemaal...
pi_83489340
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:17 schreef Vlindur het volgende:
Freecell, wij hebben op onze kamer niet de babyfoon staan, die staat standaard beneden wat we horen Rienk zo ook wel. Alleen als hij ziek is of als ik wat ongerust ben gaat hij mee naar bed.

Fijn dat het beter gaat met hem!

En Faja! Wat knap van Dijon!
Ik zat helemaal verbaasd te kijken, hij zit!

Rienk rolt nog steeds niet . Heeft wel 5 tanden
Wauw al 5 tanden, de mijne heeft er nog geen 1. Aan de ene kant ben ik daar ook wel blij om hoor, ik weet niet hoe ik borstvoeding moet geven als hij zou bijten bijvoorbeeld.

Oh en het is heel leuk dat mijn ventje al kan zitten, minder leuk is dat hierdoor dat maagje nog al onder druk komt te staan en hij zijn eten of drinken er vrolijk uit blijft gooien.
pi_83489416
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:00 schreef Sidn3y het volgende:
Wow Rienk 5 tanden Maar Rienk is dan natuurlijk ook allang een grote baby, dan mag dat.
Dijon wat goed!! Ik kan me niet eens herinneren dat ik dat bij Elise wel eens gezien heb, het zelf gaan zitten. Wist niet dat dat zo snel al kon.

En NieuweUser wat doe je me aan, als Isa een grote baby is dan is Claire dat ook. Wat een mooi meisje is Isa trouwens
Claire slaapt de afgelopen 2 dagen alleen nog maar op d'r buik. Omdraaien heeft geen nut, ze draait zich in d'r slaap zo weer om en tukt verder.
En weer een kleine baby'tje weg
pi_83489737
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wauw al 5 tanden, de mijne heeft er nog geen 1. Aan de ene kant ben ik daar ook wel blij om hoor, ik weet niet hoe ik borstvoeding moet geven als hij zou bijten bijvoorbeeld.
Claire bijt (2 tanden) alleen als ze in slaap valt aan de borst, helemaal perongeluk dus (niet minder pijnlijk). Ik zou er niet al te huiverig voor zijn, voor de drinktechniek zijn die tandjes geen probleem. Zonder tandjes met alleen d'r kaken kon ze ook al flink pijnlijk 'bijten' overigens.
pi_83492782
Mart slaapt al vanaf 12:00 uur
Maar ik wil naar de winkel.....
  woensdag 30 juni 2010 @ 16:56:58 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83496548
NweUser, Isa, Sidn3y en Claire Tot over een weekje

Wat goed dat Daan al tijgert!
Aviva kan al een tijd heel goed rugtijgeren en om haar as draaien en zo. zo leuk!

Zal ik mijn dame dan ook eens spammen?

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 30 juni 2010 @ 17:15:53 #295
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83497341
Kijk dan Aviva, wat een prachtig meisje. Leuk om haar weer eens te zien. En zo lekker bewegelijk al ook en gewoon zitten op het aankleedkussen

Mart ook al zo'n langslaper.

Ik heb bijna het idee dat Daan na ieder slaapje weer wat meer kan. Dat hij zich letterlijk door een sprongetje aan het slapen is. Nieuwe bewegingen, nieuwe geluidjes het gaat behoorlijk hard nu.br

Nog even een filmpje van het rollen en brabbelen van Daan (beetje lang )

[ Bericht 25% gewijzigd door happyme28 op 30-06-2010 20:13:53 ]
pi_83506165
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:00 schreef Sidn3y het volgende:
Dankje!

Misschien heeft het ermee te maken dat ze op dezelfde dag geboren zijn, maar we vinden Isa ook sinds het weekend steeds op haar buik 's ochtends!!
Tot in het volgende topic!

Aviva zit, wat schattig!!
pi_83520315
Ik voel me ronduit KLOTE
Viel/struikelde van de trap met Mart in mijn armen natuurlijk. En bam, plat oo de vloer voor mij.
Huilen huilen, maar hij heeft rustig zijn fles opgedronken en ligt nu in de box te spelen.

Wat moet ik doen? Niets....

Oh wat voel ik mij slecht. Kan alleen maar janken.
Wat een rot gevoel zeg..... Hoe heeft het kunnen gebeuren! Je laat je eigen kind toch niet vallen.
pi_83520480
En nu slaapt hij in de box. Moet ik mij zorgen maken. ?
Hij slaapt nooit zo vroeg alweer....
Verder lijkt er niets aan de hand te zijn...
pi_83520655
Hij ligt nu in z'n bedje te spelen.
Eigenlijk net zoals normaal...
pi_83520770
Waaaah Ymme, schrikken zeg! En altijd even de HA bellen bij een vak van meer dan 1,5 keer de lichaamslengte van een (klein) kind waarbij je niet zeker weet of er iets aan de hand is

Hier ook een keer met Florian van de trap gekiept toen hij een dag of 10 was Maar toen liep ik naar beneden en ik ben dus gewoon op mijn rug de trap af gestuiterd met Florian stevig in mijn armen, dus hij had er geen last van (en ik werd BLAUW! ) Iedereen doet wel eens iets knulligs met z'n kind.

HIer heeftie in zijn eigen kamer geslapen vannacht. Ging best ok
Om 2:30 even wakker, om 4:00 even wakker, om 5:00 zo wakker en mopperen -> bij ons in bed, binnen een kwartier weer slapen en om 6:10 wakker. En na de fles nog heel even een kwartiertje gepit tot 7:00
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')